Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

image.png.4bfcfb90a28929dbe47c99a473807f07.png

image.png.ee6a35393887ea1ce32f3805a92bd63e.png

Een historische goal. Zo kan je het doelpunt van Lucas Moura in de halve finale van de Champions League in 2019 zeker noemen. Een trauma voor Ajacieden (sorry voor het openhalen van deze oude wond) en een euforisch moment voor ons, Spurs-fans rond de hele wereld. Toch is het een bitterzoete herinnering want dit was eigenlijk het moment waarop Tottenham zijn identiteit verloor. Van een club die met aanvallend en attractief voetbal succes wil hebben werd het een club die zo hongerig werd naar een hoofdprijs dat de manier waarop niet meer uitmaakte. Mauricio Pochettino werd opzij gezet en de pragmatische José Mourinho werd aangesteld. Weg mooi voetbal, weg identiteit. Ook met de latere aanstellingen van Nuno Espírito Santo en Antonio Conte was er maar één doel, meedoen om de prijzen. De rest telt niet meer bij de mooiste club van Noord-Londen. 

image.png.412a2380a140aba73989ae5808c0dfc5.png

Ik wilde eigenlijk een novelle starten met Málaga maar nadat ik Tottenham met veel moeite gelijk zag spelen tegen Brentford begon het toch te kriebelen. De club moet weer terug naar een aantrekkelijke, herkenbare speelwijze. Dit verwachten de FM-supporters van Tottenham ook. Een vermakelijke, aanvallende speelstijl gestoeld op balbezit met jongens uit de eigen jeugd die daarin een belangrijke rol spelen. Spelers als Alfie Devine, Alfie Dorrington en Jamie Donley zijn wat dat betreft de pareltjes van de toekomst, Harry Kane natuurlijk het grote uithangbord van nu.

image.thumb.png.3b1c24820427338f8fc1b16ec1f28860.png

image.png.6611e2bb5ecc1fb969a5a77d03100003.png

Wil je getagd worden? Laat het weten :D

bewerkt door Marius

• Antwoorden 827
  • Weergaven 24,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Wanneer je succes en prijzen binnen handbereik hebt maar het toch nog weggooit. Dat is de definitie van Spursy en het is geen toeval dat het woord afstamt van Tottenham Hotspur. In het recente verlede

• Het gaat hard met de game en dus met de updates ook. Met de gekte in 2022 vanwege het WK in Qatar besloot ik maar om het hele najaar in één update te gooien. Naast het veld gebeurde er niet al te veel

• Ik snap dat uithoudingsvermogen in het hedendaagse voetbal belangrijk is maar je kan ook overdrijven. Bij mijn komst zag ik dat we liefst 5 fitness coaches hadden tegenover slechts 2 veldtrainers en 1

Geplaatst

Tottenham, altijd nét niet. Dat terwijl de faciliteiten en jeugdopleiding, zeker op FM, gewoon top off the bill zijn! Mooi dat je eigen jeugd ook belangrijk wilt maken, ben ik altijd een sterk voorstander van. Succes!

Geplaatst

Veel plezier en succes! Een ploeg die de speelstijl overboord gooit voor prijzen en vervolgens geen prijzen pakt:-D. Daar moet toch ruimte voor verbetering zitten, zeker met jouw capaciteiten.

Geplaatst

Altijd net niet zoals hierboven al werd aangehaald. Daar associeer ik Spurs toch ook wel een beetje mee. Maar verder wel een mooie club natuurlijk! Succes!

Geplaatst
  • Auteur

image.png.a82cfcdb320b1374ccea8522eb1eb57b.png

Ik snap dat uithoudingsvermogen in het hedendaagse voetbal belangrijk is maar je kan ook overdrijven. Bij mijn komst zag ik dat we liefst 5 fitness coaches hadden tegenover slechts 2 veldtrainers en 1 keeperstrainer. Daar valt dus nog wel wat winst te behalen. Ook op het gebied van scouting en het medische team mag er nog wel een en ander gebeuren. Gelukkig is er de ruimte om flink met de bezem door de backroom staff te gaan. Naast de gebroeders Conte vertrokken er nog vier fitness coaches en werd Wayne Burnett, manager van de -21, ook op straat gezet.

Hiervoor in de plaats kwamen zes nieuwe coaches en werd manager Stuart Lewis doorgeschoven van de -18 naar de -21. Er werd ook een Loan Manager aangesteld en de scouting en medische staf worden ook nog as we speak onder handen genomen. De overhaul van de trainers bij Tottenham resulteerde in de onderstaande situatie. Op elk vlak steken wij nu een stuk boven het gemiddelde in de Premier League uit. Sterker nog, bij alle onderdelen waar we niet uitblinken staan we tweede achter Liverpool

image.png.ce4fb37ec6118e5a318262fc9415c98d.png

image.png.0702e96db8377d58ecab680ca7bcc19d.png

Qua faciliteiten is het lekker werken bij Tottenham. Het stadion is zo fonkelnieuw en futuristisch dat ik wel durf te zeggen dat we wat dit betreft koploper zijn in de Premier League en misschien zelfs wel in de wereld. Wát een stadion. Wist je trouwens dat we een eigen brouwerij én de langste bar van het Verenigd Koninkrijk hebben? Voor topsportprestaties niet zo belangrijk, voor de fans daarentegen geweldig.

image.png.2c0c73f8053ebfe16d6a4a19bfcca07c.png

Wat nog wel beter kan is het budget voor de Youth Recruitment en de Junior coaches. Hier wil onze voorzitter Daniel Levy nog niet aan helaas. Wel vond hij het een goed idee om een satellietclub te hebben waaraan we onze meest talentvolle spelers kunnen verhuren. Uiteindelijk is dit Blackburn Rovers geworden en als blijk van onze goede intenties heb ik meteen jongeling Harvey White die kant op gestuurd. Uiteindelijk zou de club die uitkomt in de Championship een ideale springplank richting de Tottenham-selectie moeten vormen. Ik hoop dus ook stiekem dat ze niet zomaar promoveren naar het hoogste niveau, hoewel ze daar natuurlijk wel thuishoren.

Bedankt voor de reacties! Ik zal nog een update wijden aan hoe Tottenham lange tijd werd gezien met ruimte voor St. Totteringhams Day, Spursy en met een mooie maar pijnlijke anekdote over Alex Ferguson maar dat komt later... De volgende update zal over de formatie en selectie gaan en iets uitgebreider zijn dan deze. Mocht je geen tag willen, laat het weten dan haal ik je eruit :D 

@DGremlin @Marius @Kyrill @Glenn08 @delichris @19CH98 @chrisje1993 @rich ruzzian @Titan @Nom de Guerre @Jotew @Svenpunt @Satioz @keano77

Geplaatst

Het lijkt erop dat de club er buiten het veld goed voorstaat. Met andere woorden, de randvoorwaarden zijn geregeld voor de aankomende successen. Nu alleen die successen nog even behalen maar daar maak ik mij bij jou geen zorgen over. 

Geplaatst

Je zet in ieder geval meteen je eigen structuur uit! Blackburn als satellietclub is best opmerkelijk te noemen.

Geplaatst
2 uur geleden zei Willem:

Wist je trouwens dat we een eigen brouwerij én de langste bar van het Verenigd Koninkrijk

Say no more. 

Geplaatst
  • Auteur

image.png.6a3dc820ca64c96ab86d3b8232080662.png

We waren verwend. Met wingbacks als Kyle Walker en Kieran Trippier hadden we het jaren uitstekend voor elkaar. De een was een echte stoomwals die maar bleef gaan maar soms door deze daadkracht domme acties had, de andere slim en gezegend met een fijne techniek maar fysiek niet de sterkste. Hierna werd het huilen met spelers als Serge Aurier en Emerson Royal. Blinde paarden met een goede fysiek maar het voetbalintellect van een Arsenalfan. Omdat ook Doherty naar mijn idee niet voldoet aan het niveau dat wij nastreven besloot ik om de enige transfer die we deze zomer doen te richten op deze positie. Wilfried Singo is onze nieuwe rechtsback, voor nu én voor de toekomst.

image.png.5854df89c9819a1088181b02253c705d.png

Met de aankoop van Singo hebben we een fysiek sterke rechtsback met een goede dribbel en dito voorzet in huis gehaald. Daarnaast is het bedrag dat we voor hem neerleggen ontzettend laag. Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar een Engelse back aangezien we genoeg talent rond hebben lopen in eigen land maar zij zouden minimaal het tienvoudige kosten, bedragen die we nu nog zeker niet hebben liggen. Qua prijs-kwaliteit is Singo wat dat betreft een schot in de roos. Met zijn komst mocht Emerson Royal op huurbasis vertrekken, hij gaat een jaartje bij Stade Rennais voetballen.

Screen Singo en de reden dat Emerson Royal op huurbasis mocht vertrekken

Spoiler

image.thumb.png.1ab9c40de90bfd8463e140d1ddbd406d.png

Het is sowieso ongekend wat voor spelers wij allemaal verhuurd hebben. Harry WinksSergio ReguilónTanguy Ndombele, Joe Rodon en nu dus Emerson Royal zijn volwassen spelers die elders hun minuten maken omdat hun toekomst in het Tottenham Hotspur Stadium wankel is. Voor Giovani Lo Celso gold in principe hetzelfde maar ik zie in de kleine Argentijn voor komend seizoen de ideale spelmaker voor de defensie. Gelukkig konden we zijn huurperiode bij Villarreal nog op tijd annuleren. Één speler vertrekt definitief uit Londen, Lucas Moura heeft een aflopend contract en ik gun hem een eerdere terugkeer naar Brazilië. Voor €1,7M vertrekt de rechtsbuiten naar São Paulo.

Selectie Tottenham Hotspur 2022/23

image.png.6e1349626b123bb2c407da51da1ad740.png

Met deze mutaties is de selectie voor dit seizoen compleet. In het doel is de Fransman Hugo Lloris onbetwiste basisspeler. Tien seizoenen geleden kwam hij over van Olympique Lyon en sindsdien was hij elk seizoen de eerste keuze. Met Forster hebben we een ervaren back-up terwijl Austin als derde keeper een prima optie is.

image.png.51bc214e8a83eb989eee54dd9ef0ff13.png

Centraal achterin zijn Cristian Romero en Eric Dier de eerste keuzes. Achter hen hebben we met huurling Lenglet een prima alternatief terwijl ook Tanganga en Sánchez geen modderfiguur slaan in de Premier League. Voor de echte top is het allemaal wel een beetje beperkt. Vergelijk het met de kwaliteiten die Liverpool en Manchester City hier rond hebben lopen en je ziet een flink verschil.

image.png.b42a214589c2ed85f6abda9ce933a08d.png

In mijn formatie verwacht ik van de wingbacks dat ze de vleugels bezetten in zowel verdedigende als aanvallende situaties. Op rechts zit dit met Wilfried Singo wel goed, op links is het kiezen tussen de degelijke Ben Davies en de aanvallend sterkere Ryan Sessegnon. Pluspunt is de transfer van Destiny Udogie in de zomer, deze Italiaanse linksback is al eigendom van ons maar speelt dit seizoen nog voor Udinese. Hij heeft de fysiek én aanvallende kwaliteiten die precies passen bij onze spelopvatting.

image.png.dbda3bba7086a6830f7bee938e21a4af.png

Op het middenveld is de teruggekomen Giovani Lo Celso de speler die het spel moet vormgeven. Om hem heen komen ijzervreters te staan waarbij voor nu de voorkeur uit zal gaan naar Yves Bissouma en Pierre-Emile Hojbjerg. Met Skipp en Devine staan er twee grote talenten uit de eigen jeugd klaar om zoveel mogelijk speelminuten te maken.

image.png.00e543f776aaa99354625f2c2e92da22.png

image.png.23b859d3e1fdf6f29e1278130ab42462.png

Aanvallend hebben we twee absolute klasbakken rondlopen. De spelers die het niveau hebben waar de rest naartoe moet groeien zijn natuurlijk Heung-min Son en Harry Kane. De laatste is onze vaste spits, Son staat op linksbuiten. De positie op rechts zal bekleed worden door Dejan Kulusevski, die nu nog gehuurd wordt van Juventus maar komend seizoen sowieso over zal komen voor €35M. Met GilPerisic en Richarlison hebben we ook in de diepte genoeg keuze.

image.png.8e9b9f9789b6edf925f884cb6ce0cfd5.png

Bedankt voor de reacties! De technische staf is niet echt een sexy onderwerp maar wel ontzettend belangrijk om goed neer te zetten. Qua selectie verwacht ik komende zomer pas echt geweld, er zijn genoeg verhuurde spelers die wat mij betreft de (White Hart) laan uitmogen.

@DGremlin @Marius @Kyrill @Glenn08 @delichris @19CH98 @chrisje1993 @rich ruzzian @Titan @Nom de Guerre @Jotew @Svenpunt @Satioz @keano77 @Djurovski @MNie @FlyD

bewerkt door Willem

Geplaatst

Fijne speler gehaald! Als je ziet welke kwaliteit al aanwezig is, zeker centraal en voorin, dan lijken er veel mooie dingen mogelijk.