Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Mooie update weer, met de nodige humor erin verwerkt waardoor het leuk is om te lezen. Je selectie lijkt op dit moment nog niet echt in balans, aanvallend is de ploeg een stuk sterker dan in de defensie en op doel gezien de sterren. Je bent bezig om dit aan te pakken zie ik dus ik verwacht geen problemen.

• Antwoorden 827
  • Weergaven 24,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Wanneer je succes en prijzen binnen handbereik hebt maar het toch nog weggooit. Dat is de definitie van Spursy en het is geen toeval dat het woord afstamt van Tottenham Hotspur. In het recente verlede

• Het gaat hard met de game en dus met de updates ook. Met de gekte in 2022 vanwege het WK in Qatar besloot ik maar om het hele najaar in één update te gooien. Naast het veld gebeurde er niet al te veel

• Ik snap dat uithoudingsvermogen in het hedendaagse voetbal belangrijk is maar je kan ook overdrijven. Bij mijn komst zag ik dat we liefst 5 fitness coaches hadden tegenover slechts 2 veldtrainers en 1

Geplaatst
  • Auteur

image.png.4bfcfb90a28929dbe47c99a473807f07.png

image.png.cbf2bdbc70089cf995ec3957b858f971.png

Ik heb het al over van alles gehad maar praatjes vullen geen gaatjes. We moeten op het veld laten zien dat aanvallend, verzorgd voetbal weer hoog in het vaandel staat. De voorbereiding draaide dus vooral om het op elkaar ingespeeld raken en het bekend raken met de nieuwe spelopvatting. Dit lukte goed want aanvallend lieten we ons gelden en verdedigend was het ook degelijk. Alleen Port scoorde Vale.

image.png.c9d8351d4b6c2ec6a0fcef5e7d9920dd.png

Ik zou willen zeggen dat die verdediging ook in augustus degelijk bleef maar dat was helaas niet het geval. In de stadsderby tegen Fulham leek er met een 0-3 voorsprong niets aan de hand maar in de slotfase werd het ineens toch nog spannend. Ook thuis tegen Leeds waren we voor rust superieur maar werd een 5-1 tussenstand ineens nog teruggebracht tot 5-3.

Op Old Trafford was het andersom. Een geweldige C. Ronaldo scoorde 3 keer en voor rust was de stand 4-0. Ook Son wist er in de tweede helft 3 te maken waardoor het uiteindelijk bij een nipte nederlaag tegen Manchester United bleef. In de derby tegen Arsenal was een overwinning het enige wat telde en die werd ook gepakt. Kane scoorde vanaf de strafschopstip en Perisic wist de winnende te scoren. De thuiswedstrijd tegen Southampton leverde een regelmatige overwinning op. Koningskoppel Kane-Son was in deze maand goed voor 10 goals.

image.png.da81db407b881d2ab3c9fe8e261c0ad7.png

600x3ximage.png.0702e96db8377d58ecab680ca7bcc19d.png.pagespeed.ic.Sv_fHBtawO.webp

Een uitstekend begin van het seizoen dus maar 11 tegengoals in 5 duels is wel een beetje veel van het goede. Dat is ook terug te zien in de polygon van onze algemene prestaties. Aanvallend zijn we ontzettend sterk. Veel goals, een goede xG per wedstrijd en veel schoten per wedstrijd maar verdedigend is het erg zwak. 2,2 goals tegen per duel zou betekenen dat we op zo'n 84 tegengoals zouden eindigen wat natuurlijk schandalig is. De xG against per wedstrijd is iets minder slecht maar nog steeds onder het gemiddelde en dus zorgwekkend. 

image.png.d4eb2835c097a438db8167bdf550f1c3.png

600x3ximage.png.0702e96db8377d58ecab680ca7bcc19d.png.pagespeed.ic.Sv_fHBtawO.webp

Door onze 17 treffers en slechts één nederlaag staan we op een mooie tweede plek, tussen de twee topteams uit Manchester in. Opvallend is dat topteams Liverpool en Chelsea en lokale rivaal Arsenal de start gemist hebben, zij staan allemaal in de middenmoot. Niet dat het heel veel zegt na 5 wedstrijden maar elk punt meer is mooi meegenomen in deze topcompetitie. Erling Haaland had er trouwens zin in, hij maakte 15 van de 17 goals die Manchester City tot nu toe wist te maken.

image.png.5bd6b01ea7ded522fd887893c5b58bb0.png

image.png.6611e2bb5ecc1fb969a5a77d03100003.png

Ik ben inderdaad blij met de transfer maar vooral voor het bedrag waarvoor we hem konden oppikken. Voorin hebben we al genoeg kwaliteit maar zoals ook in deze update te zien is hebben we verdedigend nog wel een en ander aan te passen. Dit heeft deels te maken met de tactiek die we gebruiken maar is deels ook onvermogen.

@DGremlin @Marius @Kyrill @Glenn08 @delichris @19CH98 @chrisje1993 @rich ruzzian @Titan @Nom de Guerre @Jotew @Svenpunt @Satioz @keano77 @Djurovski @MNie @FlyD

Geplaatst

Verdedigend mag het een tandje beter maar met 12 uit 5 is er niets aan de hand. Zolang je er een meer maakt dan de tegenstander maakt het niet uit hoeveel je er tegen krijgt.

Geplaatst

Behoorlijk wat tegengoals inderdaad maar zo lang je er meer maakt dan de tegenstand maakt het op zich niet heel veel uit. De toeschouwers krijgen immers wel waar voor hun geld ook. Dat je bovendien enkel op Man United, toch één van de lastigste verplaatsingen in de PL in FM, gaat verliezen doet ook het beste verhopen.

Geplaatst

Prima zaken gedaan. Er staat een sterke selectie en de verwachtingen zullen hoog zijn. Maar Kane en Son gaan voor vuurwerk zorgen.

Edit; deze update had ik nog niet gezien haha maar de resultaten liegen er niet om

bewerkt door MNie

Geplaatst

Prima gestart! En zolang je meer scoort dan incasseert is er niks aan de hand natuurlijk ;)

Geplaatst

Spectaculair is het in ieder geval wel daar in Londen. De defensieve taken nog wat finetunen en dan kan het een plezierig jaartje worden.

Geplaatst

Strakke vormgeving van je novelle, klasse hoor. 

De resultaten zijn goed, ga zo door (al zeg ik dat liever niet tegen het witte gedeelte van Noord Londen :p) 

Geplaatst
  • Auteur

image.png.ef62d23c6eef09367bafac8078247f4c.png

image.png.972076e2f198c876ae432e4212608d11.png

Wanneer je succes en prijzen binnen handbereik hebt maar het toch nog weggooit. Dat is de definitie van Spursy en het is geen toeval dat het woord afstamt van Tottenham Hotspur. In het recente verleden hing er vaak een zweem van naïviteit rond de club als het er écht op aankwam. Bovenstaande statistiek van Optajoe komt dan ook niet uit de lucht vallen. Tottenham staat bekend om het fijne verzorgde aanvallende spel maar als het spannend wordt stort de club massaal in. Iets waar fans van andere clubs maar al te veel lol mee hebben.

'Gareth Bales first trophyless season after leaving Spurs was when he rejoined Spurs on loan.' Dit feitje doet het bijvoorbeeld ontzettend goed bij de fans van aartsrivaal Arsenal. Dat ze zelf ook alleen maar wat FA Cups hebben kunnen winnen de laatste jaren maakt niet eens zoveel uit want het is al snel meer dan wat Tottenham heeft gewonnen. Sinds 2000 wonnen we maar één schamel prijsje, de League Cup in 2008. Dat is niet veel voor een team dat zichzelf ziet als een van de Big 6 in de Premier League.

Ladbrokes on Twitter: "'Lads, it's Tottenham' 😂 Roy Keane on Sir Alex  Ferguson's team talk versus Tottenham #MUNTOT https://t.co/ofnzjW2aat" /  Twitter

Om nog maar wat zout in de eigen wonden te strooien mag de bovenstaande quote ook niet ontbreken. Het zegt eigenlijk alles over het Tottenham waar ik verliefd op raakte. Betoverend voetbal met spelers als Berbatov, Modric en Bale gekoppeld aan de frustratie van het elke keer ruiken aan succes maar toch weer finaal mistasten. Supporter zijn van Tottenham is als rondlopen in een idyllisch Toscaans heuvellandschap met een plotseling ravijn op het einde van het seizoen.

Aan mij de taak om het mooie spel te behouden maar om de teleurstelling om te zetten in succes. Een lastige taak met grootmachten als Liverpool en Manchester City die met topmanagers aan het roer op volle toeren draaien, de financiële monsters Chelsea en Manchester United, het talentvolle Arsenal en de opmars van Newcastle United in het achterhoofd. Met een eigen, aanvallende speelstijl, de alom geprijsde jeugdopleiding, het beste stadion van Europa én goede scouting gaan wij deze uitdaging echter maar al te graag aan!

Dit doen we met een formatie die past bij Tottenham, namelijk de 4-3-3. De rol van Giovani Lo Celso hierin is ontzettend belangrijk. Hij moet ervoor zorgen dat iedereen aan voetbal toekomt en dat de grote mannen voorin het op hun heupen krijgen want uiteindelijk hebben we hier, met absolute doelpuntenmakers Son en Kane en de wat creatievere Kulusevski de meeste kwaliteit rondlopen.

Tegen sterkere teams verandert de rol van Spelmaker voor de Defensie in Verdedigende Middenvelder en wordt een van de voetballende verdedigers aan banden gelegd maar tegen teams die minder zijn moeten we uitgaan van onze eigen kracht. In een derde variant wordt onze rechtsbuiten een aanvallende spelmaker om ervoor te zorgen dat we nog wat extra creativiteit winnen ten opzichte van de inside forward. Een rol die Dejan Kulusevski goed kan uitvoeren.

image.png.100ab8b383a89c57a1132e3281302467.png

Ik ben vanaf het begin uitgegaan van een 4-3-3 maar heb deze verder getweakt na een video van RDF Tactics

Veel tegengoals inderdaad maar met de nieuwe veranderingen in de tactiek zou dat nu ook minder moeten worden, zonder dat het ten koste gaat van de aanvallende intenties. Bedankt allemaal weer voor de reacties en de likes!

@DGremlin @Marius @Kyrill @Glenn08 @delichris @19CH98 @chrisje1993 @rich ruzzian @Titan @Nom de Guerre @Jotew @Svenpunt @Satioz @keano77 @Djurovski @MNie @FlyD @KayDeManaager @Keeza

bewerkt door Willem

Geplaatst

Imo heb je het gevoel van de spelers, staf en vooral de fans perfect beschreven wat betreft Tottenham van de afgelopen jaren.

Geplaatst

Om tegengoals te voorkomen lijken de instellingen van de defensie me nog altijd gewaagd, maar ja, het hangt ook samen met de team- en spelersinstructies. Gezien alle uitspraken vanuit andere fans is een grote prijs het beste antwoord.

Geplaatst

Mooie post en update. Lo Celso als defensieve middenvelder....

Vind ik wel apart te noemen, is dat niet beter iets voor Hojberg of Bissouma?

En die rivaliteit heb je grotendeels gelijk maar Arsenal heeft nog steeds meeste PL titels gewonnen(lang geleden maar toch) op United en Liverpool na....

Als zo doorgaat op allicht dit seizoen na, gaat City over ons heen daarmee wss.

Geplaatst

Leuk hoe je beschrijft wat het begrip Spursy inhoudt en hoe het voelt om Tottenham supporter te zijn. Als je ziet hoe weinig prijzen ze pakken is het eigenlijk inderdaad wat bizar om hen bij de Big 6 te rekenen, maar er is tegelijktertijd natuurlijk geen andere ploeg die er wel meer aanspraak op zou kunnen maken.

Geplaatst

Opnieuw een mooi stukje maar ik kan mij voorstellen dat het als Spurs supporter pijn deed om te schrijven. 

Geplaatst

Mooie post weer, een genot om te lezen. Ik had zelf gekozen voof 2 spitsen, Kane en Son en dan Kulisevski erachter. Heb dat zelf geprobeerd en Son schoot alles aan flarden. Maar goed nu gaat Kane dat doen natuurlijk! 

Geplaatst
  • Auteur

image.png.becb1588ad90821eaec50ff0ababa7c4.png

Het gaat hard met de game en dus met de updates ook. Met de gekte in 2022 vanwege het WK in Qatar besloot ik maar om het hele najaar in één update te gooien. Naast het veld gebeurde er niet al te veel maar op het veld was er genoeg te doen met liefst 18 wedstrijden in nog geen tweeëneenhalve maand. Ik kwam erachter dat onze selectie in de breedte nog wel wat tekort komt én dat we nog vrij grillig presteren met geweldige uitschieters gekoppeld aan matige duels.

image.png.48562c82e4119fc918cbcacf9e063759.png

September begon voor ons met een duel tegen Liverpool, dat zwak aan het seizoen was begonnen. De 8,5 van Alisson zegt voldoende over dit duel. Uit tegen de Nouveau Riche van Newcastle pakten we wel de drie punten, Richarlison was onze Man of the Match. De wedstrijd tegen Everton was wat minder denderend maar een snelle goal van Son was voldoende voor de drie punten. Dat we in deze duels maar één tegengoal hoefden te slikken was een extra pluspuntje.

image.png.f76726c6f4cb3158b56d960dd1381488.png

Het spektakel van augustus was ver te zoeken in oktober. Tegen Brighton ging het gelijk op maar gaf de klasse van Son en Kane de doorslag. Bij Aston Villa was het beeld hetzelfde maar hier bleven we op een gelijkspel steken. Thuis tegen Leicester wist Lloris de hoofdrol te pakken, hij stopte een penalty. Onze beste en meest teleurstellende wedstrijd van de maand kwam tegen Nottingham waar we Henderson niet wisten te passeren. Brentford ging voor de bijl na een pikstart van ons en uit tegen City scoorde Alvarez als vervanger van de Verschrikkelijke Viking twee keer. De eerste nederlaag sinds het duel tegen die andere club uit Manchester.

image.png.f9d8df777bccb5873da5fc7e14b98d32.png

Richting het WK in Qatar liepen veel van onze spelers al op hun tenen. In de Champions League gaven we wat spelers rust waardoor onder andere Harry Kane er wel weer stond tegen Crystal Palace. Zijn goal in blessuretijd zorgde voor de overwinning. In de derde ronde van de League Cup troffen we Leicester City en dit was voor Richarlison de mogelijkheid om frustraties over het missen van het WK weg te schieten. Met een mooie hattrick lukte dit vrij aardig. Ons laatste duel voor het WK was tegen het teleurstellende Chelsea. Ondanks meer schoten en een veel beter xG liepen we ons stuk op de rivaal, we moesten zelfs nog dankbaar zijn met de gelijkmaker van Richarlison in de 92e minuut. 

image.png.726d4a052caafaaeee048a82b1ff97ce.png

Het puntverlies tegen Chelsea betekent dat we de 'winterstop' ingaan als nummer 3 in de Premier League, achter de twee clubs uit Manchester maar vóór alle andere concurrenten. Sterker nog, alle andere topclubs geven nog niet thuis dit seizoen. Zowel LiverpoolArsenal en Chelsea staan buiten de top 6 en moeten dus nog flink wat goedmaken na het WK. Topscorer van de Premier League is trouwens Erling Haaland, die er intussen alweer 24 in heeft geschoten in de 14 duels die hij speelde. Gekkenwerk.

image.png.2fd42cc9f517645da6e88cf80c7c4d71.png

image.png.48562c82e4119fc918cbcacf9e063759.png

image.png.3eaced796b2b87dfe2de850d10daf3ba.png

Tsja, als alles goed valt, de tegenstander ook nog eens blunders maakt en je dan óók nog eens Kane rond hebt lopen, dan kan je zomaar flink uithalen. De historische overwinning tegen Real Madrid gaf ons een unieke mogelijkheid om De Koninklijke uit te schakelen in de groepsfase. Dit lukte ons samen met Napoli al na 5 wedstrijden. In de laatste match, om des keizers baard, wisten we met jeugdspelers Robson en Mukendi verrassend genoeg nog ruim van de Italianen te winnen. Centrale middenvelder Robson bekroonde zijn eerste duel in de Champions League met een goal.

image.png.dcd882f7a1bf25625321c38d2015e5c9.png

Tsja Real Madrid. Ze wisten één keer van ons en één keer van Club Brugge te winnen maar meer zat er niet in voor de Madrilenen, die in Spanje trouwens wel gewoon goed presteren. In de achtste finale treffen we trouwens meteen een echte topclub met FC Bayern München. Ik ben benieuwd of we kunnen stunten tegen Musiala en co. 

image.png.49c6919771c07144f3ac4be670eaefa1.png

image.png.445460439fea7f8797add26506898680.png

Allereerst natuurlijk iedereen alvast een fijn oud en nieuw toegewenst! :D

@delichris Er staat een mooie selectie maar vergeleken met de echte top mag het nog wel wat beter.

@Keeza Ik als Tottenham-fan zie liever veel vermakelijke wedstrijden en een 4e plek dan een seizoen met zaaddodende potjes voetbal en een 3e of 2e plek en ik denk dat dat gevoel wel leeft bij meer Spurs-fans. Arsenal is onder Arteta vaak weer echt fijn om naar te kijken met aanvallend en herkenbaar voetbal.

@Titan Het doel is niet per se om tegendoelpunten te voorkomen maar ze vlogen er aan het begin van het seizoen wel heel makkelijk in. Met deze tactiek is dat gelukkig al een stukje minder.

@Kyrill Ik kies voor voetbal met Lo Celso. Hij scoort goed op alle attributen die je nodig hebt als spelmaker voor de defensie. Met een Hjojberg of Bissouma lever je toch teveel voetbal in voor die positie.

@Marius Tottenham is op alles behalve de resultaten na een top 6-team, hoe gek het ook klinkt.

@19CH98 Het was fijn om het van me af te schrijven op deze manier.

@MNie Ik vind 4-3-3 of 4-2-3-1 echt passen bij Tottenham. Er moeten spelers op de flanken rondlopen zoals daar in het verleden Lennon, Bale etc. rondliepen. Son scoort ook nog flink vanaf de linkerkant gelukkig.

@Djurovski We hebben de start niet gemist en draaien goed mee in de top. United is wel echt ontzettend sterk begonnen.

@DGremlin Het tactische plaatje is belangrijk bij Tottenham, er moet verzorgd voetbal gespeeld worden.

Taglijst: @DGremlin @Marius @Kyrill @Glenn08 @delichris @19CH98 @chrisje1993 @rich ruzzian @Titan @Nom de Guerre @Jotew @Svenpunt @Satioz @keano77 @Djurovski @MNie @FlyD @KayDeManaager @Keeza

bewerkt door Willem