Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Heerlijk goaltje van Son! Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat je nog zo dichtbij zou komen. Dat biedt veel hoop op een kampioenschap in het tweede seizoen. Mijn mening over die ene spits zal ik verder voor me laten. 

• Antwoorden 827
  • Weergaven 24,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Wanneer je succes en prijzen binnen handbereik hebt maar het toch nog weggooit. Dat is de definitie van Spursy en het is geen toeval dat het woord afstamt van Tottenham Hotspur. In het recente verlede

• Het gaat hard met de game en dus met de updates ook. Met de gekte in 2022 vanwege het WK in Qatar besloot ik maar om het hele najaar in één update te gooien. Naast het veld gebeurde er niet al te veel

• Ik snap dat uithoudingsvermogen in het hedendaagse voetbal belangrijk is maar je kan ook overdrijven. Bij mijn komst zag ik dat we liefst 5 fitness coaches hadden tegenover slechts 2 veldtrainers en 1

Geplaatst

Het is een heel goed seizoen geworden, een waar je zeker trots op mag zijn. Als je dan ziet hoe dicht je nog bij de titel komt is het misschien even balen maar met die versterkingen erbij heb je volgend seizoen alle kans je positie te verbeteren.

Geplaatst

prima 2e plaats hoor! jammer dat je net te kort komt voor de titel, maar ik gok erop dat er in de komende seizoenen wel verandering in komt.

Geplaatst

Wat een apotheose! Veel spannender kon niet. Jammer dat de titel net niet naar Spurs ging. Je pakte eigenlijk meer punten dan ik vooraf zou gedacht hebben. Zeker die winst tegen United met een man minder was ook erg knap!

Geplaatst

Wat een seizoen zet je neer. Ik kijk uit naar het volgende jaar. Je selectie zal er sterker op worden en daarmee wellicht de verwachtingen hoger.

Geplaatst

Enorm leuk om dit zo te lezen, graag weer een tag hoor! Ben erg benieuwd wat je komend seizoen nog gaat neerzetten na deze prestaties!

Geplaatst
  • Auteur

image.png.4bfcfb90a28929dbe47c99a473807f07.png

image.png.0aafd2ab063e30c28b06ed70da3802cd.png

image.png.94544063d9790768041a8edb3c194192.png

Dé transfer die we wilden afronden deze zomer rondden we ook af. De onderhandelingen met Borussia Dortmund en Jude Bellingham zelf waren niet zo moeilijk. We boden de €111M die in zijn contract stond en Jude zelf gaat €210K per week verdienen bij ons. De financiering rondkrijgen was nog wel wat lastiger. Het transferbudget dat ik kreeg was niet afdoende, we kwamen zo'n 15 miljoen tekort en doordat spelers van ons transfers op het laatste moment afwezen had er eigenlijk een streep gemoeten door de transfer. Gelukkig dacht voorzitter Daniel Levy met ons mee, hij gaf zijn goedkeuring waardoor deze topmiddenvelder nu uitkomt voor Tottenham Hotspur.

image.png.622d82e6b15898be9e34d7ba7f4b52a6.png

Omdat we nu eenmaal niet zomaar zo'n bedrag neer kunnen leggen moesten er ook spelers vertrekken. Veel van onze huurlingen gingen meteen in de verkoop en leverden mooie bedragen op. Sergio ReguilónTanguy NdombeleBryan Gil en Emerson Royal mochten allemaal vertrekken en leverden samen €101,5M op. Daarnaast kwam er met hun vertrek ook nog eens bijna €19M vrij aan salariskosten. Een mooi bedrag waardoor we ons toch nog op de transfermarkt kunnen begeven indien er een buitenkansje langskomt.

image.png.2c9f39496e8ceb2d97ebc20e7d985641.png

Met de bovenstaande wijzigingen en de eerdere transfers van Diogo Costa en Milan Skriniar staat onderstaand team toch wel bijna zeker vast voor volgend seizoen. Vooral verdedigend dus veel wijzigingen, Destiny Udogie neemt de plek in van Ben Davies en Skriniar vervangt de vorig seizoen gehuurde Lenglet terwijl Costa de plek van Lloris overneemt onder de lat. De rechterkant, met Cristian Romero en Wilfried Singo, blijft intact. Opvallend trouwens is dat Romero met zijn 1,85 de kleinste speler is van de achterste linie.

Op het middenveld krijgt onze eigen Oliver Skipp het vertrouwen op de '6'-positie. Voor hem vinden we de longen van het elftal met Pierre-Emile Hojbjerg hoewel ook Rodrigo Bentancur daar kan spelen. Dat Jude Bellingham een basisplaats heeft lijkt me geen verrassing. Voorin verandert er helemaal niks. Koningskoppel Heung-min Son en Harry Kane krijgt vanaf rechts begeleiding van de meer creatieve Dejan Kulusevski, die deze zomer definitief werd overgenomen van Juventus

image.thumb.png.6ae915a31d3d87d77a360ba7d74abd45.png

Aan deze basiself gaat heel waarschijnlijk niets meer veranderen maar qua breedte mag er zowel achterin als voorin nog wel wat bij terwijl er op het middenveld nog wel iemand mag vertrekken aangezien we wel heel breed in de centrale middenvelders zitten. met Yves BissoumaGiovani Lo Celso en Harry Winks er nog bij is het echt dringen voor een plekje op het hart van het veld.

image.png.6611e2bb5ecc1fb969a5a77d03100003.png

@Keeza Als zij daar hun voldoening uit moeten halen dan is het maar zo. Over Haaland heb ik het liever niet...

@delichris Het is een nachtmerrie die vent.

@Titan Ik was ook erg verbaasd, de resultaten van City vielen ineens erg tegen terwijl we zelf sterk waren in de toppers.

@19CH98 Een prijs volgend seizoen moet erin zitten, dit was uiteindelijk toch weer een beetje Spursy.

@Oerlie We zijn er sterker op geworden, dat moge duidelijk zijn!

@DGremlin Dank je! Top 4 is waar ik me op richtte, tegen het bestuur had ik gezegd dat Europa League het doel moest zijn

@Marius 3 teams die kampioen kunnen worden met nog 1 duel te gaan, zo spannend heb ik het nog niet vaak gezien...

@MNie Het was een topseizoen terwijl het spel pas echt beter werd richting het einde. Dat belooft wat voor komend seizoen.

@YerrollP Dat is dan weer leuk om te lezen voor mij :D Hierbij de tag!

@DGremlin @Marius @Kyrill @Glenn08 @delichris @19CH98 @chrisje1993 @rich ruzzian @Titan @Nom de Guerre @Jotew @Svenpunt @Satioz @keano77 @Djurovski @MNie @FlyD @KayDeManaager @Keeza @Krabby @ElMarcos @MarcFM1 @YerrollP

Geplaatst

Tottenham dat 111 miljoen voor een speler neerlegt is niet typisch Tottenham. Maar goed dat is prijzen winnen ook niet:classic_ninja:. Hopelijk zorgt de aankoop van Bellingham er mede voor dat die prijzen gewonnen gaan worden. Ik heb er in ieder geval veel vertrouwen in.

Geplaatst

Goeiedag, de miljoenen vliegen je weer om de oren. Het lijkt de Premier League wel. ;c

Je bouwt zo gestaag aan een droomelftal gezien de basiself. 

Geplaatst

Toch 'n gelukje dat die transfer van Bellingham niet afketste. Het zou de plannen danig in de war gestuurd hebben terwijl andere ploegen ondertussen wel met enige afgunst naar de Spurs zullen kijken.

Geplaatst
  • Auteur

image.png.59e58c260aeb2df18979879b1a25b967.png

De basiself is erg sterk en ik vertrouw vol op hun kunnen maar in de breedte mocht het wel iets beter. Met een portemonnee die weer goed was gevuld na het vertrek van een legertje aan overbodige spelers konden we dus op zoek naar versterkingen voor de breedte. Hierbij was het voor mij belangrijk dat deze spelers ook echt de beoogde basis kunnen uitdagen, als je zeker bent van een basisplaats ben je in mijn ogen toch net iets minder gebrand op prestaties dan wanneer je de concurrentie in je nek voelt hijgen. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, Harry Kane hoeft zich niet echt druk te maken om concurrentie.

image.png.aca3199be7e311e1ec5ebd15047399d9.png

Ik merk dat we het soms lastig hebben tegen teams die met 5 verdedigers spelen en ik wil daar in de toekomst een 4-2-4 tegenover kunnen zetten. Hiervoor is de aankoop van Andreas Schjelderup belangrijk. De talentvolle Noor kende een goed seizoen bij FC Nordsjaelland en kost ons slechts €8M. Als we overschakelen op de 4-2-4 komt Son naast Kane te staan en kan de 19-jarige dribbelkont vanaf links gevaar gaan stichten.

Centraal achterin hebben we met Skriniar natuurlijk al een wereldtopper binnengehaald maar naast Romero en Dier misten we nog wat kwaliteit. Met Josip Sutalo is dit opgelost. De 23-jarige Kroaat heeft alles wat een verdediger van Tottenham nodig heeft. Hij blijft rustig, heeft een goed inzicht, is fysiek sterk en durft op te bouwen. Hij maakt de concurrentiestrijd een stuk interessanter centraal achterin. Josip komt voor €15M over van Dinamo Zagreb, hier kan nog € 2,75M bijkomen na 50 duels voor ons. 

image.jpeg.38dec46e741b45a2dec10d267e3129b1.jpeg

Sutalo is 14-voudig Kroatisch international

De laatste twee aankopen deze zomer zijn Angus Gunn, die voor €3,6M overkomt van Norwich City en onze derde doelman zal zijn, en Jakub Kiwior. Deze Poolse verdediger komt over van Spezia en kost ons €9,75M, wat nog kan oplopen tot €11,25M. Met hem halen we een extra back-up voor de positie centraal achterin maar ook voor de linksback-positie. Met Udogie en met name Sessegnon hadden we hier twee vooral aanvallende backs rondlopen, Kiwior is meer defensief ingesteld.

Screens nieuwe aanwinsten

Spoiler

image.thumb.png.654055a16552ae6da2c164bf6d1acb40.png

image.thumb.png.fbd043fccaed55fff0a6b2f7bbedcd08.png

image.thumb.png.d0211f6dd07a309636a01bbf0cf853ca.png

image.thumb.png.18d648c3ac4fe5368ff321bd5a97e5e2.png

Jonge spelers, die nog niet meteen hoog in de boom zitten qua salarissen. Dat zijn de jongens waar ik me op wil richten als het gaat om de breedte van de selectie. Dit betekent dat spelers als Perisic, die 210K per week verdient, in mijn ogen overbodig zijn. Geen club was geïnteresseerd om zijn salariskosten helemaal over te nemen maar Inter besloot om de Kroaat te huren en 50% van zijn salaris over te nemen. Ook Giovani Lo Celso gaat op huurbasis naar de Milanese topclub, van de 115K per week die we hem betalen wordt net als bij Perisic 105K door Inter betaald. Joe Rodon vertrekt definitief, de overbodige centrale verdediger gaat voor het geld in de woestijn, Al-Ain heeft €8,75M voor hem over.

image.png.b91ced896f1bbf5f52d6f232c934c78a.png

Perisic keert terug op bekend terrein

De voorbereiding verliep voorspoedig. We winnen al onze duels maar vooral het veldspel is veelbelovend. In het duel met Sheffield United probeerden we onze 4-2-4 uit zoals ik hem voor ogen had, dit was nog geen overweldigend succes met twee tegengoals. Voor de rest draaide het vooral om het warm laten draaien van de spieren en het op elkaar ingespeeld raken. Voorin is er zoals in een eerdere update gezegd weinig veranderd maar de achterste linie is vrijwel geheel op de schop gegaan.

image.png.a58ef252ccffaa365800c461eb2b2c7d.png

@delichris Bellingham is een wereldtopper en altijd nog maar 19. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen bij ons.

@chrisje1993 Ik wilde hem per se hebben dus we hebben de deal ook al vrij snel gesloten.

@19CH98 Hopen dat we na de dure transfers nu ook prijzen kunnen pakken dan :D 

@Titan Haha ja geld is er in overvloed, dan moet dat ook gebruikt worden. In deze update zijn er wel wat meer sensible transfers dan ordinair geldgooierij.

@Marius Ik was er echt bang voor en ook dat dan een Liverpool of City hem zou wegkapen. Gelukkig is dat niet gebeurd.

@MNie Had je niet verwacht van die gierigaard hè? Ik in ieder geval niet.

@Djurovski Op papier zijn alle ingrediënten er om het beter te doen dan vorig seizoen.

@DGremlin Hier heb ik niks aan toe te voegen :D 

@DGremlin @Marius @Kyrill @Glenn08 @delichris @19CH98 @chrisje1993 @rich ruzzian @Titan @Nom de Guerre @Jotew @Svenpunt @Satioz @keano77 @Djurovski @MNie @FlyD @KayDeManaager @Keeza @Krabby @ElMarcos @MarcFM1 @YerrollP 

bewerkt door Willem

Geplaatst

Zeer goed gewerkt op de transfermarkt lijkt me. Versterkt in de breedte én met het ook op de toekomst.

Geplaatst

Nog wat extra spelers voor in de breedte zeg je dan, maar daar zitten toch weer een paar leuke profielen bij hoor. Verder ook goede zaken gedaan met Inter. De voorbereiding doet vermoeden dat je er klaar voor bent.

Geplaatst

De toekomst van Tottenham lijkt veilig gesteld met deze aankopen. Maar ook voor het heden kunnen ze in de breedte belangrijk zijn, iets wat je nodig hebt als je ver komt in de verschillende toernooien. De voorbereiding liep qua resultaten vlekkeloos maar de tegenstanders zijn natuurlijk van wat mindere kwaliteit. Ben benieuwd naar de eerste echte wedstrijden.

Geplaatst
  • Auteur

image.png.334a0322aa26cc1ccfc6744605f44ca3.png

image.png.0819492af79e03a911d6b8a0069d1a4a.png

Hoewel wij wel een erg drukke transferzomer hadden, met 8 nieuwe aankopen en een hele rits aan spelers die vertrokken, zat de concurrentie ook niet stil. Bukayo Saka was met €137M de grootste transfer in de Premier League, hij speelt nu voor regerend kampioen Manchester City. Zijn vertrek werd door Arsenal opgevangen met de transfer van Victor Osimhen voor liefst €110M. Ook Liverpool zat niet stil, zij haalden Declan Rice voor €83M.

image.thumb.png.32b377e610157c9fc281f7c2ba2b86c0.png

Met €222M gaven wij van iedere club het meeste uit maar gekeken naar de netto-uitgaven staan we 'slechts' vijfde. Er werd namelijk ook het meest ontvangen van elke club in de Premier League. Manchester City gaf netto het meeste uit, gevolgd door de nouveau riche Newcastle en uitdager Liverpool. Van alle clubs had alleen West Ham United een positief transferresultaat, de club hield €80,6M over aan deze transferperiode. We zitten dus in een echte koopcompetitie.

image.png.17a86621db4cd1b581edb127824532ed.png

image.png.5a74945d8c3b16be8721efa33fe53d2c.png

Na een drukke transferzomer en korte voorbereiding begonnen we het seizoen met een echte test. Liverpool kwam namelijk op bezoek. Jude Bellingham kende een goed debuut maar het was Oliver Skipp die met een prachtige uithaal voor de winnende zorgde. Ook uit tegen Fulham produceerde het jeugdproduct een wereldgoal. Uit bij Brighton was het Milan Skriniar die zich aanvallend liet gelden met een winnende goal in de absolute slotfase en in de  thuiswedstrijden tegen Leicester City  en Brentford liet Harry Kane zijn klasse zien met 5 goals. 

image.png.e9b493918e1ffd828e15e41ccef7a1c1.png

We konden de uitstekende start niet voortzetten tegen Leeds United, waar hun enige schot op doel er ook pardoes invloog. Het herstel kwam er in eigen huis tegen Everton met onder andere de eerste goal van Andreas Schjelderup. In de North London Derby was Dejan Kulusevski de grote man,  hij gaf een assist op de 2-2 en scoorde zelf de winnende. Het bekerduel met Leicester City was de kans voor de tweede garde om te laten zien wat ze kunnen. Ze lieten een goede indruk achter, met onder andere een assist en geweldige goal van jongeling Joe O'Brien. 

image.png.870d4886a691e189b71a8bbcb0546140.png

Kulusevski scoorde de winnende tegen aartsrivaal Arsenal

image.png.de8624c86756ce3630f6251033e1a4a7.png

We hebben de start niet gemist. Samen met Manchester City staan we bovenaan met een uitstekend doelsaldo. Haaland zit in een vormdip met slechts 11 goals in 8 duels. Ook de meeste andere topclubs staan al in de top 7, alleen Chelsea is daar niet terug te vinden. Onze Londense concurrent staat op een 10e plek met 10 punten uit 7 duels maar het belangrijkste is dat wij samen met City al een gaatje hebben geslagen naar de concurrentie.

image.png.ebf3fb898b3af64137a9a80fb918f43f.png

image.png.93dcf3cf4a129a044055404f412c4883.png

De loting in de Champions League is pittig te noemen. Met Real Madrid uit Pot 1, Shakhtar Donetsk uit Pot 3 en Borussia Mönchengladbach uit Pot 4 hebben we geen enkele echt zwakke broeder getroffen. Toch is de verwachting dat wij samen met Real gaan uitmaken wie er eerste wordt in de groep. Het begin was in ieder geval goed, dankzij Bentancur en Richarlison werd Gladbach eenvoudig verslagen.

image.png.b832fbc7af86c04862ed3bd8c6d3b3f2.png

@delichris Het begin van de competitie is ook uitstekend, het belooft een mooi seizoen te worden.

@Djurovski Zie bovenstaand :D 

@DGremlin We kunnen ons de komende jaren richten op specifieke transfers, het grote vuurwerk is na deze transferperiode voorbij als het aan mij ligt.

@Marius Het zijn zeker uitstekende spelers, bij breedte bedoel ik ook meer om de kern van 14 spelers die in de basis kunnen beginnen uit te breiden naar 17 of 18. Ze zijn op Gunn na allemaal basis-waardig.

@19CH98 De 4-1 in de League Cup bevestigt wat jij al zei, we kunnen rouleren zonder echt zwak te worden.

@MNie Het gaat erg lekker!

@rich ruzzian Hij slokte veel salaris op en met Bissouma, Hjojberg, Winks, Skipp, Bellingham en Bentancur hebben we veel middenvelders rondlopen.