Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Een zwaar programma eist onverbiddelijk haar tol, maar de resultaten in de PL blijven wel gewoon goed, en dan zijn de uitschakelingen in die andere tornooien net iets makkelijker te verteren. Top vier lijkt voor hand grijpen te liggen en lijkt me met de huidige kern ook een prima prestatie. Veertig miljoen euro voor een doelman vind ik persoonlijk enorm veel, maar voor kwaliteit betaal je natuurlijk ook.

• Antwoorden 827
  • Weergaven 24,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Wanneer je succes en prijzen binnen handbereik hebt maar het toch nog weggooit. Dat is de definitie van Spursy en het is geen toeval dat het woord afstamt van Tottenham Hotspur. In het recente verlede

• Het gaat hard met de game en dus met de updates ook. Met de gekte in 2022 vanwege het WK in Qatar besloot ik maar om het hele najaar in één update te gooien. Naast het veld gebeurde er niet al te veel

• Ik snap dat uithoudingsvermogen in het hedendaagse voetbal belangrijk is maar je kan ook overdrijven. Bij mijn komst zag ik dat we liefst 5 fitness coaches hadden tegenover slechts 2 veldtrainers en 1

Geplaatst

Prijzen pakken gaat in het eerste jaar niet lukken maar desondanks ben je bezig aan een prima seizoen. Daarnaast ook weer een prima speler binnen gehengeld denk ik zo. Ik namelijk (opnieuw) uit ervaring vertellen dat Diogo Costa een fantastische keeper is, zeker in topwedstrijden heeft hij mij meermaals gered.

Geplaatst

De terrorviking, dat is nog eens een mooie benaming. Lachwekkend hoe goed die is gemaakt in FM; die neemt nog een komeet op de borst aan terwijl hij zijn vader appt wat er vanavond op het menu staat. 

Geplaatst

De prestaties zijn misschien wel goed maar het beste van deze update is je aanwinst voor op doel. Tottenham zit voorlopig goed door deze topper in wording. Ook de instroom ziet er prima uit, benieuwd hoe zij zich gaan ontwikkelen. Haaland is echt een beest zeg.

Geplaatst

Nog steeds heel degelijke resultaten; al is die nederlaag tegen Liverpool wel heel erg zwaar.

Geplaatst

Voor een novelle die op 29 december begon heb ik flink moeten bijlezen, maar je doet het weer geweldig met de Spurs. je presenteert het op voor jou kenmerkende wijze. Was weer zeer leuk om te lezen. Count me in als volger.

Geplaatst
  • Auteur

image.png.4bfcfb90a28929dbe47c99a473807f07.png

image.png.ceb342a42addd1b8d456d9048578660c.png

Harry Kane heeft Rooney achterhaald deze maand en kan op jacht naar Shearer

image.png.491350e112deb42cca07f26f5c518473.png

December is traditiegetrouw de drukste maand in het Engelse voetbal. Met het WK in Qatar moest de Premier League ineens andere maanden vinden waarin deze duels ingehaald konden worden. Voor ons kwam het neer op 5 wedstrijden in augustus en 6 in oktober maar de drukste maand is april met liefst 7 Premier League duels. Een pittig programma dus en dat nadat we de laatste 2 duels met 2-0 (in München) en 0-5 (in eigen huis tegen United) hadden verloren.

Gelukkig konden we uit in wederom een Londense derby weer een winstpartij halen. Heung-Min Son was tegen West Ham de grote man met twee goals. Uit tegen de Wolves profiteerden we van een rode kaart van Kilman en wisten we uiteindelijk eenvoudig te winnen. In wéér een uitduel in Londen verloren we nu wel punten, Olise scoorde een hattrick waardoor goals van Kane en Skipp slechts voor 1 punt zorgden. In WEER een uitduel in Londen kwamen we wederom niet verder dan een gelijkspel, tot overmaat van ramp raakte Singo ook nog eens voor langere tijd geblesseerd.

image.png.c03eb2ee549a1c6975b3813a6432e69b.png

Twee keer onnodig puntverlies dus er moest thuis tegen Nottingham Forest gepresteerd worden. Dat gebeurde dankzij meester-aangever Kulusevski die met 2 assists Man of the Match werd. Nottingham wist maar 0,05xG bij elkaar te spelen. Ook uit tegen Leicester City wisten we te winnen maar dit kwam meer door de kwaliteiten van ons koningskoppel dan door het spel. Het koningskoppel was ook op dreef tegen Manchester City in een duel dat de titelstrijd plots weer open gooide. Son en Kane scoorden voor ons, tussendoor deed Haaland met zijn 63e van het seizoen iets terug.

image.png.d0700de0edf1c1f3ac1cc3af1cb628d1.png

image.png.622d82e6b15898be9e34d7ba7f4b52a6.png

Met nog 5 duels te gaan voor ons ligt de titelstrijd ineens weer verrassend open. Of open, Manchester City moet nog twee keer punten laten liggen en wij moeten alles winnen maar we staan dichter bij de nummer 1 dan ik voor deze maand had gedacht. Het puntverlies tegen de Londense rivalen voelt ineens zwaarder aan dan ik vooraf had gedacht. Aangezien we in mei nog tegen Man United, ArsenalNewcastle én Liverpool mogen verwacht ik niet dat we de titelstrijd nog echt spannend gaan maken maar op papier is het zeker nog mogelijk!

image.png.ad78470896623d12b4b8f6d5f823c593.png

Voor Hugo Lloris worden het zijn laatste wedstrijden in een Tottenham-shirt. Sterker nog, hij neemt het in het duel met Manchester United op tegen zijn toekomstig werknemer. De Mancunians leggen nog €4,3M neer voor de 36-jarige keeper. Ik kijk verder nog met een schuin oog naar een vertrek van Ivan Perisic maar geen club wil zijn salaris van liefst €210K per week overnemen.

image.png.184bba338b4e585b0f894a44bb10e62d.png

Lloris vertrekt naar Manchester deze zomer

image.png.6611e2bb5ecc1fb969a5a77d03100003.png

@Keeza Met het programma wat eraan zit te komen lijkt 2e me inderdaad het hoogst haalbare...

@Marius De top 4 is wel binnen. Voor Diogo Costa is 40 miljoen misschien veel maar als hij 10 seizoenen mee kan is het 'slechts' 4 miljoen per jaar.

@delichris Heel misschien nog een prijs maar ik reken er niet op. Haaland is een beest, hij scoorde tot nu toe meer dan 16 teams dit seizoen.

@rich ruzzian Er komt een zware maand aan maar de top 4 is wel binnen gelukkig.

@19CH98 Onze selectie krijgt deze zomer sowieso een boost en dan moet het transfergeld voor 2023 nog vrijkomen.

@Titan Hij blijft maar doorgaan. Ik ben bijna bang dat Haaland het record van Shearer eerder haalt dan Kane

@MNie Een toptalent in de jeugd, een topper onder de lat en een ervaren topverdediger, de recruitment is tot nu toe uitstekend :D 

@Oerlie Ik ben erg blij met zijn komst, het is ergens wel te vergelijken met de transfer van Lloris naar Tottenham lang geleden.

@DGremlin Tegen United kregen we onterecht de deksel flink op de neus inderdaad, gelukkig hebben we ons goed kunnen herstellen.

@ElMarcos Haha het ging snel met de updates maar het spelen ging ook snel. Een paar dagen op kantoor werken heeft voor wat vertraging gezorgd gelukkig...

@MarcFM1 Bij deze :D 

@Djurovski Er zaten wat pijnlijke nederlagen tussen.

@Glenn08 Die top 4 is wel binnen en Diogo Costa is een wereldtopper waar we nog lang mee vooruit kunnen.

@DGremlin @Marius @Kyrill @Glenn08 @delichris @19CH98 @chrisje1993 @rich ruzzian @Titan @Nom de Guerre @Jotew @Svenpunt @Satioz @keano77 @Djurovski @MNie @FlyD @KayDeManaager @Keeza @Krabby @ElMarcos @MarcFM1

bewerkt door Willem

Geplaatst

jammer van het (onnodige) puntverlies tegen Brentford en Crystal Palace. Zou weleens duur kunnen zijn in de strijd om de titel, desondanks draai natuurlijk een uitstekend seizoen.

Geplaatst

Terecht dat je Lloris laat gaan want je hebt een goede opvolger! Goede maanden in de Premier League. Een spannend slot maar een kampioenschap zal het dit seizoen niet worden denk ik.

Geplaatst

Het kan spannend worden, echter weten we allemaal dat City niet heel moeilijk punten verliest. Tenzij je ze zelf afsnoept van ze, zoals jij deed ;) 

Fingers crossed!

Geplaatst

De tweede plaats moet vastgehouden kunnen worden na deze prima maand. Hoewel je City verslaat, is hun voorsprong denk ik al net iets te groot. Aan Lloris houd je een mooi bedrag over gezien zijn leeftijd.

Geplaatst

Als je nu naar de tussenstand kijkt zijn die twee gelijke spelen wel een beetje jammer, ja. Langs de andere kant lijkt het toch echt onwaarschijnlijk dat je City nog kan bedreigen als je naar jouw resterende programma kijkt. Haaland is ondertussen écht wel een machine zeg!

Geplaatst

Opnieuw prachtige resultaten geboekt. Een tweede plaats zou al een enorme prestatie zijn, laat staan als je de stunt uithaalt door City alsnog te verslaan.

Geplaatst
  • Auteur

image.png.4bfcfb90a28929dbe47c99a473807f07.png

image.png.a1a4391aa29768ac9d6486b0b313b07b.png

City is ondanks Haaland, die in zijn eentje meer goals maakte dan elk team buiten de top 4, toch niet zo onaantastbaar als van tevoren gedacht, terwijl Liverpool na een zwak begin juist wel liet zien in vorm te zijn. Wijzelf slopen na een ongeslagen april ook stiekem dichter naar de eerste plek toe. Mei zou dus een ontzettend spannende maand worden waarin nog 3 teams echt kans maken op de titel.

Om mee te kunnen doen moesten we wel punten pakken in zware duels. Dan is het niet lekker als je al na 10 minuten met een man minder komt te staan tegen Manchester UnitedSkipp pakte rood maar de daaruit volgende vrije trap werd afgeslagen en Son liet zien een wereldster te zijn. Een geweldige solo eindigde in een knappe goal en die zette ons op weg naar een geweldige overwinning. Nog in de eerste helft zette Kane ons op 2-0 waarna Son voor de kers op de taart zorgde.

image.png.ad75d3e5989679d809f59514a2801adb.png

image.png.d30f80413ab2e4e08b34db8041c47b35.png

a deze kraker wachtte de North London Derby, die we dus zonder Skipp moesten spelen. We waren niet scherp en dat viel Deulofeu ook op. De Spanjaard rondde bekwaam af na een mooie pass van Saka en wist later op aangeven van Martinelli ook de 2-0 binnen te schieten. Het leek voor ons een pijnlijke nederlaag te worden in de derby én in de titelstrijd maar invaller Richarlison dacht daar anders over. In de slotfase sloeg hij twee keer toe waardoor onze titelaspiraties wel een deukje opliepen maar een nederlaag tegen de aartsrivaal werd afgewend.

image.png.16b493533b26d18e32d42fe4f33094ed.png

n de derde zware wedstrijd van de maand besloot ik om met de 16-jarige O'Brien op de rechterflank te beginnen. De vaste positie van Kulusevski maar de Zweed had wat tijd nodig om te rusten en ik besloot om het toptalent voor de tweede keer dit seizoen minuten te geven. Nadat Kane ons in de eerste helft op voorsprong zette wist O'Brien zijn eerste voor de club te maken. Op aangeven van Kane schoot de Ier prachtig raak in de verre hoek. Linksbuiten Son maakte de derde waardoor we een gemakkelijke en ruime overwinning boekten.

image.png.2fb80c27d132c73860ef44cffe6d742b.png

image.png.bc8f50536e5ccb13c881ff0f4f916efb.png

et de bovenstaande tussenstand in gedachte was de wedstrijd tegen Liverpool er eentje die zou besluiten wie van ons twee het Manchester City moeilijk zou maken. Sterker nog, de Citizens verloren hun duel tegen Manchester United dus wij konden één duel voor het einde de koppositie overnemen. Zo ver kwam het helaas niet. Liverpool kwam via Konaté al snel op voorsprong op een uitzinnig Anfield. Kulusevski wist in de eerste helft de score weer gelijk te krijgen maar ondanks dat we de betere waren was het uiteindelijk Fabinho die de winnende voor Liverpool binnenschoot. 

image.png.4a6d2879f4244ecec28d41b48e9ed075.png

image.png.643a89173357e780dc0d666099b94cf4.png

Een apotheose dus waar heel Engeland gek van werd. Drie topteams uit de drie grote voetbalsteden van Engeland die op de laatste speelronde uit gaan maken wie er kampioen wordt. Onze poging kreeg door toedoen van Watkins al snel een tik maar wie anders dan Harry Kane zette ons op het goede spoor. Zijn partner in crime Son zette ons in de tweede helft op voorsprong waarna Perisic in blessuretijd de 3-1 binnenschoot. Bailey deed nog iets terug namens Villa maar de overwinning was binnen.

image.png.113f59fc67739bd506d267912950fe2b.png

Dat die overwinning ons niet de titel zou opleveren was echter al een tijdje duidelijk. In Manchester was de Terrorviking namelijk opgestaan om zijn club hoogstpersoonlijk de titel te brengen. Al in de eerste helft had Haaland er vijf inliggen, uiteindelijk wist Manchester City met 8-0 van Leicester te winnen en zo de titel binnen te slepen. Met 69 goals werd hij ook nipt topscorer van de Premier League. Door de verliespartij van Liverpool bij Crystal Palace legden we nog wel beslag op de 2e plek en met 86 punten evenaarden we ons beste seizoen ooit in de Premier League.

image.png.afe9337ebeb857be4cd0fb7112531436.png

69 goals van Haaland, dat verdient een standje van de tribunes

Het Premier League-seizoen zit er dus op en we eindigen op een ontzettend knappe tweede plek, nog voor Liverpool terwijl de andere Londense topclubs absolute horrorseizoenen doormaakten. Op basis van xG zou een derde plek, ver achter Liverpool en City, meer terecht zijn maar gebaseerd op de laatste 2 maanden denk ik dat we wel terecht op de tweede plek zijn uitgekomen. Gebaseerd op het xG zijn ook de degradanten terecht, zij presteerden qua onderliggende cijfers ook niet genoeg om op het hoogste niveau te blijven. Arsenal (5e) en Chelsea (6e) hadden vooral pech en misten het scorend vermogen.

image.png.1be9ab6181f1c57b1cff6ce9ab210b2d.png

Individueel stond er geen maat op Erling Haaland dit seizoen. Hij werd topscorer, Viking van het Jaar en weet ik veel wat nog meer. In het team van het jaar stonden wel al onze drie aanvallers. Harry Kane  scoorde liefst 29 keer, Heung-min Son was goed voor 23 goals en Dejan Kulusevski slechts 3 keer maar hij was wel onze meest creatieve speler met 10 assists. In de Premier League was er niemand met meer Open Play Key Passes dan de Zweed, namelijk 63. Voor mij was er nog de eer weggelegd voor Beste Manager, een prijs die mij én Daniel Levy trots maakte.

image.png.7957be6cfca21752251fdec49681928e.png

image.png.c540e1f611b09b0f58d90554e8febe13.png

image.thumb.png.bf4dff56211f136a5598c31ede8786cc.png

Het seizoen zit erop en we hebben het uitstekend gedaan. Een tweede plek en wederom plaatsing voor de Champions League zijn belangrijk maar we willen doorpakken en volgend seizoen echt als titelkandidaat gezien worden. Met Diogo Costa en Milan Skriniar hebben we al een paar belangrijke aanwinsten vastgelegd en ook de terugkeer van Destiny Udogie is mooi, hij wordt onze eerste linksback. Dejan Kulusevski is overgenomen en zal dus ook in Noord-London blijven waardoor de teller eigenlijk al op 4 basisversterkingen staat. Als het aan mij ligt komt hier nog één naam bij.

image.png.582e2c8adac904fe59df967f45f82052.png

image.png.6611e2bb5ecc1fb969a5a77d03100003.png

@rich ruzzian Tweede geworden en dus een ontzettend goed seizoen doorgemaakt.

@Oerlie Het heeft ons misschien de titel gekost maar dat we überhaupt nog meededen kwam weer door onnodig puntverlies van City...

@MNie Het is zeker een uitstekende opvolger. Dat we nog geld voor hem kregen is mooi meegenomen.

@Keeza Helaas, net niet. Winst tegen Liverpool was wel voldoende geweest. Volgend seizoen dan maar!

@Titan Het is net niet gelukt. Dit bedrag voor Lloris is heel fijn gezien zijn leeftijd.

@delichris Hij loopt er zeker nog rond... In de winterstop heeft United Thomas Delaney binnengehaald dus echt veel beleid zit er nog niet.

@Marius We hebben een echt goede maand gehad met veel punten tegen topteams. Helaas was het net niet genoeg voor de titel.

@19CH98 Een tweede plek is het geworden. Prima gezien de tegenstand en Haaland die er even 69 inlegt.

@Glenn08 Het was erg spannend maar we eindigden het seizoen Spursy

@DGremlin @Marius @Kyrill @Glenn08 @delichris @19CH98 @chrisje1993 @rich ruzzian @Titan @Nom de Guerre @Jotew @Svenpunt @Satioz @keano77 @Djurovski @MNie @FlyD @KayDeManaager @Keeza @Krabby @ElMarcos @MarcFM1

bewerkt door Willem

Geplaatst

Ik kan mij voorstellen dat de Gunners redelijk tevreden zijn dat zij (mede) verantwoordelijk zijn geweest in het feit dat je net geen kampioen bent geworden. 

Haaland met 69 goals vind ik erg onrealistisch ogen, ondanks dat het wel zo is. Kan jij ook niets aan doen, wel jammer voor het spelletje. Volgend seizoen kampioen dan maar!