Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

cIpYt6m.png

Hallo Jumbo!

Ik ga jullie meenemen door mijn game met Pro Cycling Manager 2021. Ik maak gebruik van de WorldDB 2022. Hierdoor heb ik wat meer recentere teams. Mijn keuze is gevallen op Jumbo Visma. Ja ik weet het, deze ploeg is al een van de beste, zo niet de beste. Hier is toch geen uitdaging in? Misschien wel, misschien niet. Ik ben altijd van mening dat je jezelf moet uitdagen. Dit is dan ook wat ik tijdens deze game zal doen. Ik wil namelijk van Jumbo-Visma de allerbeste Nederlandse ploeg maken. Hiermee bedoel ik dat ik aan de hand van Nederlandse renners de beste ploeg wil zijn. Hierdoor zal er op termijn dus afscheid genomen moeten worden van renners als Jonas Vingegaard, Primoz Roglic en Wout van Aert. Deze zijn natuurlijk niet makkelijk te vervangen door nederlandse renners. Namen die dit misschien op termijn kunnen overnemen zijn Mathieu van der Poel en Thymen Arensman. Deze rijden momenteel voor andere ploegen. Het zal dus afwachten zijn wanneer we alle drie de grote rondes in een jaar kunnen winnen met nederlandse wielrenners. Ik heb bij de start mijn team verdeeld in 4 groepen:

Kopmannen:

Wout van Aert

Jonas Vingegaard

Primoz Roglic

Tom Dumoulin

Deze vier renners zijn de uithangborden van de ploeg. Ook zullen hun moeten gaan knallen bij de grote doelen. Denk hierbij aan de drie grote rondes natuurlijk, maar ook klassiekers als Luik-Bastenaken-Luik, Ronde van Vlaanderen en de Amstel Gold Race.

Sprinters:

Mike Teunissen

David Dekker

Olav Kooij

Zij zullen met hun drieën moeten zorgen voor overwinningen in de sprints. Ze zullen alle drie de nodige kansen krijgen in verschillende rondes om de punten voor hun zelf binnen e sprokkelen.

Schaduw kopmannen:

Sepp Kuss

Tiesj Benoot

Steven Kruijswijk

Tobias Foss

Koen Bouwman

Sam Oomen

Christophe Laporte

Deze renners komen in mijn ogen net te kort om absolute kopman te zijn in de grote rondes. Wel denk ik dat ze over genoeg kwaliteit beschikken om in de kleinere rondes als kopman voor hun eigen klassement te rijden. Ook zij zullen dus de nodige kansen krijgen om als kopman te fungeren.

Knechten:

Rohan Dennis

Edoardo Affini

Nathan van Hooydonck

Gijs Leemreize

Robert Gesink

Timo Roosen

Jos van Emden

Pascal Eenkhoorn

Chris Harper

Tosh van der Sande

Michel Hessmann

Mick van Dijcke

Milan Vader

Lennard Hofstede

Tim van Dijcke

Geen enkele ploeg kan zonder ze. De knechten zullen in dienst van hun kopman moeten gaan rijden en werken. Je hebt ze simpelweg nodig om prijzen te pakken. Soms kan een knecht zoveel werk doen dat een kopman eigenlijk bijna niks meer hoeft te doen. Kijk naar bv. het werk wat Wout van Aert heeft verricht in de Tour de France afgelopen jaar. Ik ben zelf van mening dat Jonas Vingegaard de tour heeft kunnen winnen van Tadej Pogacar door het werk van van Aert.

In de volgende update zal ik wat verder gaan op de doelen van de ploeg en de individuele plannen voor de grote doelen.

P.S. Ik weet niet of ik deze novellen hier mag bijhouden. Zo niet dan hoor/zie ik het wel!

Geplaatst

Heel veel plezier en succes met Jumbo. Leuk ook dat je probeert de ploeg meer Nederlands te maken.

Geplaatst
  • Auteur

eF6v1N0.png

Doelstellingen

Elke ploeg heeft zo zijn eigen doelstellingen. Zo ook wij als Jumbo-Visma. Als ik hier doorheen kijkt valt me meteen op dat de ploeg vooral wilt dat we de klassiekers op onze naam schrijven. Geen enkele grote ronde staat erbij op wat voor manier dan ook. 

Belangrijkste 3:

- Amstel Gold Race

- Luik-Bastenaken-Luik

- Ronde van Vlaanderen

Deze drie klassiekers zullen we moeten proberen te winnen. Als ik naar deze 3 koersen kijk weet ik meteen wie onze kopman tijdens deze klassiekers gaat zijn. Ik denk niet dat het een verrassing zal zijn als ik hier onmiddelijk de naam Wout van Aert bij zet.

- E3 Saxo Bank Classic

- Scheldeprijs

- Omloop het Nieuwsblad

Deze drie klassiekers zijn daarna de belangrijkste. Hierin zal sowieso Christophe Laporte gaan rijden. Het zal wel nog even aankijken zijn of ik ook Wout van Aert hier mee stuur of dat ik ga gokken op Laporte. Ik verwacht van Laporte dat hij ook hier zou kunnen winnen of in ieder geval top 3 kan rijden.

- La Fleche Wallonië

- Benelux Tour

- Dwars door Vlaanderen

- Minerva Classic Brugge-de Panne

Deze vier zijn het minst belangrijk van de doelstellingen. Hierin zal dan ook Tiesj Benoot zijn kans gaan krijgen. Naast hem zal ook Laporte of van Aert mee rijden tijdens deze koersen. Hun rijden dan wel meer in dienst van Benoot en om back-up te hebben als Tiesj het toch niet aan zou kunnen.

Naast deze doelen zijn er ook drie nationale kampioenschappen belangrijk voor de ploeg. 

- ITT National Championship Nederland

- ITT National Championship België

- National Road Championship België

Voor de twee in België zijn logischerwijs van Aert en Benoot de twee mannen die het hier moeten gaan doen. Alles zal dan ook hier in het teken staan van hun. In de ITT van Nederland zal Tom Dumoulin het moeten gaan doen. Achter hem hebben we nog Jos van Emden en Steven Kruijswijk als mogelijke back-up. Ik verwacht alleen dat die twee hier te kort voor komen om deze binnen te halen. Alle hoop is toch wel op Dumoulin gevestigd.

Buiten deze doelen van de ploeg vind ik zelf de drie grote rondes ook belangrijk. Ook hebben we hier drie personen voor die hier als kopman ieder hun kans zullen krijgen. Hier onder de planning voor de grote rondes.

Giro:

- Tom Dumoulin (Kopman)

- Olav Kooij (Sprint)

Tour:

- Primoz Roglic (Kopman)

- Mike Teunissen (Sprint)

Vuelta:

- Jonas Vingegaard (Kopman)

- David Dekker (Sprint)

Op deze manier hebben alle drie de kopmannen hun eigen ronde waarin ze zich kunnen bewijzen. Ook iedere sprinter van de ploeg heeft een moment waarbij ze zich van hun beste kant kunnen laten zien. Hoe de indeling op het gebied van de knechten uit gaat zien heb ik nog niet helemaal bepaald. Wel zal Wout van Aert in ieder geval met Roglic mee de tour gaan rijden. 

@19CH98 @Zawisza

Geplaatst

Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat uitpakken. Betekent dit bijvoorbeed dat Roglić geen voorjaarsklassiekers gaat rijden? 

Daarnaast hoop ik dat je blessurevrij het seizoen doorkomt, met maar 1 kopman per grote ronde neem je wel een risico.

Geplaatst

Toch bizar dat de klassiekers de belangrijkste doelstellingen zijn en dat de rondes niet vermeld worden.

Geplaatst
  • Auteur

tfHbaIx.png

Australië

Het wielerseizoen begint Down Under. In Australië hebben we als eerst twee nationale kampioenschappen. Als eerste staat de individuele tijdrit op het programma. Voor ons zijn er twee man die hier aan mee doen. Chris Harper en de absolute favoriet Rohan Dennis. 

ITT:

RurIAIg.jpg

In de uitslag is dan ook te zien dat Rohan Dennis relatief eenvoudig zijn favoriete rol weet waar te maken. Met 22 seconden voorsprong op de nummer twee Jack Haig hebben we komend jaar de Australische tijdritkampioen in ons team rond rijden.

Wegrace:

F6WFGlw.jpg

Zo "gemakkelijk" de tijdrit ging zo anders was de wegrace. Chris Harper die in dienst van reed wist tot op het laatste klimmetje bij Rohan te blijven. Echter zijn er ergens 5 man weten te ontsnappen van het peleton. Ik heb hier niet op zitten letten wie hier in zaten anders had ik geprobeerd met Dennis mee te gaan. Helaas voor ons wisten de 5 renners vooruit te blijven en gingen hun sprinten om de zege. Uiteindelijk is het Edmondson die zich de nationale kampioen mag noemen. Hij wist in de sprint Hamilton, Storer en O'Connor achter zich te laten.

@19CH98 Hoe de teams om de kopman heen gaat uitzien weet ik nog niet. Het kan zomaar zijn dat Roglic alle voorjaars klassiekers gaat rijden. Op dit moment zijn alleen de namen die in de vorige update staan zeker van de deelname waar ik ze genoemd heb.

@keano77 Dankjewel!

@DGremlin Ja klopt. Ik had wel verwacht dat er minimaal 1 grote ronde oa bij zou zitten.

@Djurovski Op PCM kan hij het wel nog.

Geplaatst

Eerste prijsje is binnen, ben benieuwd of de sponsor er wel blij mee is dat Dennis niet in de Jumbo kleuren de tijdritten gaat afwerken;c

Geplaatst

Toch al mooi een nationale titel te pakken! Al is dat met Dennis ook niet echt verrassend natuurlijk :D

Geplaatst

Leuk, een verhaal met PCM. En dan vooral met Jumbo. Ook mooi dat je het Nederlands wil maken om toch nog een beetje uitdaging te krijgen. Dat zou in het echt ook moeten gebeuren, alle grote Nederlandse renners bij elkaar.

Geplaatst
  • Auteur

yH0zJz5.png

La Tropicale Amissa Bongo

Het is tijd voor de eerste ronde waar we aan mee doen dit jaar. In Gabon verwachten we geen echte grote namen die hier aantreden. In deze koers is het wel altijd goed in het achterhoofd houden dan een kopgroep veel kans heeft om te slagen. Dit omdat er weinig grote ploegen mee rijden en de kleinere ploegen niet willen rijden vaak. Zelf treden we met het volgende team aan:

- Mike Teunissen (Kopman)

- Timo Roosen

- Tiesj Benoot

- Sepp Kuss

- Koen Bouwman

- Gijs Leemreize

- Jos van Emden

Etappe 1:

c1EXddK.png

opS6qNh.png

Etappe 2:

bssS4y3.png

A0bNJaz.png

Etappe 3:

I2Y06h0.png

9j0HTVV.png

Etappe 4:

HGHDgpV.png

g2HZMc4.png

Etappe 5:

pZNGhnO.png

vQ0SKKJ.png

Etappe 6:

Ba5c09k.png

q6DVXSq.png

Etappe 7:

HTvQJ5M.png

y2YKgpM.png

Eindstand:

qlSh4N3.png

@19CH98 Ze zullen nu weinig keus hebben ;) .

@DGremlin Dennis is dan ook de absolute favoriet.

@John Terry 2.0 Dankjewel.

@Berjan1986 Dankjewel.

@keano77 @Djurovski

Geplaatst

Hoewel deze ronde niet van hoog niveau is blijft winnen in het wielrennen altijd lastig. Fijn dat het meteen gelukt is.

Geplaatst
  • Auteur

MvXnyNU.png

Santos Tour Down Under

Naast het succes in Afrika waren er ook actief nog altijd in Australië. De concurrentie zal hier wel wat heviger gaan worden. Na wat puzzelen heb ik besloten om de volgende renners hier te laten strijden: 

- Olav Kooij

- Christophe Laporte

- Nathan van Hooydonck

- Robert Gesink

- Sam Oomen

- Rohan Dennis

- Steven Kruijswijk

Etappe 1:

IhaM67k.png

5cz8nyc.png

Etappe 2:

Jirg7Ej.png

A08lig0.png

Etappe 3:

pJebuMr.png

Pii9mZg.png

Etappe 4:

70W04gX.png

xRpzLHr.png

Etappe 5:

LCp1OIO.png

JI5hoaj.png

Etappe 6:

YJPxgEo.png

vLeYaFq.png

Eindklassement:

5guOECy.png

@Djurovski Dankjewel!

@DGremlin Ja, ook nu hebben we weer een paar ritwinsten kunnen boeken.

@19CH98 Iets winnen is altijd fijn. Maakt niet uit of de concurrentie groot is of juist niet.

@John Terry 2.0 @Berjan1986 @keano77

Geplaatst

Wat is er in hemelsnaam gebeurd in etappe 5. Zes sprinters die 6 minuten voor het peloton binnenkomen? En volgens kost die etappe je de eindzege met Laporte.

Geplaatst

Zeer mooie uitslagen alweer. Zo heb je meteen enkele overwinningen in de WT op zak ook.

Geplaatst
  • Auteur

PkwpER9.png

Vuelta A San Juan Internacional

We zijn in spanje aanbeland voor de Vuelta a San Juan. De concurrentie zal vooral vanuit de INEOS en Bohra hoek komen in deze ronde. We zijn voor het volgende team gegaan:

- Primoz Roglic (C)

- Koen Bouwman

- Pascal Eenkhoorn

- Christophe Laporte

- Tosh van der Sande

- Jos van Emden

Etappe 1:

iSTtur7.png

yCP1PIy.png

Etappe 2:

47qgLUO.png

MXAWsbi.png

Etappe 3:

wKiJXoh.png

cJDEB65.png

Etappe 4:

crWnjPA.png

S1KvroU.png

Etappe 5:

T7KFrNI.png

WXtVqw6.png

Etappe 6:

0VBxZQj.png

pjz19Ya.png

Etappe 7:

BnobGpS.png

IQ5dgtv.png

Eindklassement:

9k8nMaO.png

@Kelvin  Deze 5 sprinters waren de kopgroep. Alleen heb ik me hier finaal op verkeken. Ik had wel verwacht dat deze ruim op tijd ingereken zou worden.

@DGremlin Dankjewel.

@Djurovski @19CH98 @Whitewolf345 @John Terry 2.0 @Berjan1986 @keano77

Geplaatst

Roglic al vroeg in het seizoen in vorm, hopelijk is hij dat ook wanneer het er om gaat!