Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

image.thumb.png.406c2c909db6f38408f9c6c3871beb5e.png

Allemaal leuk en aardig, dat FM23, maar voor velen van ons zal dat tot nu toe nog niet tot de meest memorabele save hebben geleid in de eigen CM/FM-historie. Samen met @Nom de Guerre en de rest van de podcastcrew zoeken we naar verhalen over de meest legendarische games die jullie ooit hebben gehad. Kun je hier een leuk verhaal over vertellen of heb je zin om het met ons te delen, neem dan een mp3- of wav-bestand op waarin je vertelt wat jouw game van onschatbare historische waarde maakte. 

De inzendingen zullen ingezet worden tijdens de FMU-podcast. Audiobestanden mogen gedeeld worden met Nom (of met mij, komt het ook goed terecht.)

We kijken uit naar jullie reacties!

---

Heb je er nog allerlei beeldmateriaal van? Voel je vrij om het in dit topic te posten; altijd interessant. 

Geplaatst

Mijn meest memorabele savegame is die van Liechtenstein, dat is nog vrij recent natuurlijk en heb ik eigenlijk al grotendeels gedeeld tijdens de podcast over Zwitserland en Oostenrijk. Geen idee of dat nog een keer de moeite is.

Geplaatst

Als ik elke aflevering 3x Ajax is kut kan roepen is dit bijna literatuur. Alles is welkom

Geplaatst
6 uur geleden zei KayDeManaager:

@Satyr die van Macclesfield in CM01/02?

Nah, dat was met Tampere United. Mijn mooiste ooit, maar nooit een Europese finale gewonnen

bewerkt door Satyr

Geplaatst
16 minuten geleden zei Satyr:

Nah, dat was met Tampere United. Mijn mooiste ooit, maar nooit een Europese finale gewonnen

Zonde, maar dan win je die wel volgend jaar op de PDC ;) 

Geplaatst
  • Auteur
18 uur geleden zei Chiemel:

Kan eventueel wat insturen als er gebrek aan beter is (maar heb toen ook al wat ingestuurd met die summer serie)

Doe jezelf niet te kort, Chiem ;) Stuur gerust iets in, altijd leuk om verhalen van anderen te horen! 

17 uur geleden zei Mordurette:

Mijn meest memorabele savegame is die van Liechtenstein, dat is nog vrij recent natuurlijk en heb ik eigenlijk al grotendeels gedeeld tijdens de podcast over Zwitserland en Oostenrijk. Geen idee of dat nog een keer de moeite is.

Waren dat niet meer fragmenten uit je game, doorheen de podcast? Zou het best opnieuw als één verhaaltje willen horen! 

8 uur geleden zei Satyr:

Een finale winnen is geen vereiste om iets in te mogen sturen ;)

Geplaatst
30 minuten geleden zei Titan:

Een finale winnen is geen vereiste om iets in te mogen sturen ;)

Nee, maar dat was wel het doel. Even heel kort samengevat, ik had alleen de Finse competitie geladen en uiteindelijk wist ik door het halen van uitgerangeerde, maar nog goede 35+'ers zoals Edgar Davids, de Finse competitie voor 25 jaar te domineren. In de CL en de toenmalige variant van de Europa League strandde ik door het winterschema van Finland steeds in de kwart/halve finale, spelers gingen op vakantie, of waren niet fit. Uiteindelijk haalde ik 1x de CL finale, die ik met 5-1 verloor van Madrid. Na het aanschaffen van een nieuwe pc werkte de save game niet meer, maar ik was er ook wel klaar mee. Ik heb verder geen screenshots meer, het is letterlijk 20 jaar geleden.

Geplaatst

Goh echt meest memorabele gaat al lang terug. Was toen nog in de tijd hier op MU met Lange (wie kent em nog?), en @One.moet denk ik in 2009 ofzo geweest zijn dat we elkaar nog via MSN en hier zaten te jennen met elkaars save game, maar was toen een memorabele game met Genk. Maar beelden of echte correcte data's zijn daar niet meer van.

Met FM18(of19) eentje gehad met RWDM, of in FM20 met La Louviere, die komen ook hoog op de lijst. Zal kijken of ik daar nog wat over kan vinden.

Geplaatst
  • Auteur
54 minuten geleden zei Thomassje123:

Mijn huidige die hopelijk nog heel lang door gaat :D 

Ik zeg: stuur maar in! (d)

23 minuten geleden zei Satyr:

Nee, maar dat was wel het doel. Even heel kort samengevat, ik had alleen de Finse competitie geladen en uiteindelijk wist ik door het halen van uitgerangeerde, maar nog goede 35+'ers zoals Edgar Davids, de Finse competitie voor 25 jaar te domineren. In de CL en de toenmalige variant van de Europa League strandde ik door het winterschema van Finland steeds in de kwart/halve finale, spelers gingen op vakantie, of waren niet fit. Uiteindelijk haalde ik 1x de CL finale, die ik met 5-1 verloor van Madrid. Na het aanschaffen van een nieuwe pc werkte de save game niet meer, maar ik was er ook wel klaar mee. Ik heb verder geen screenshots meer, het is letterlijk 20 jaar geleden.

Dat is inderdaad het nare met die competities maanden stil liggen in de winter. Geen idee of dat tegenwoordig nog steeds een stevige belemmering is. Toevallig zin om iets over die Tanmere-game in te zenden? Klinkt inspirerend.

21 minuten geleden zei Glenn08:

Goh echt meest memorabele gaat al lang terug. Was toen nog in de tijd hier op MU met Lange (wie kent em nog?), en @One.moet denk ik in 2009 ofzo geweest zijn dat we elkaar nog via MSN en hier zaten te jennen met elkaars save game, maar was toen een memorabele game met Genk. Maar beelden of echte correcte data's zijn daar niet meer van.

Met FM18(of19) eentje gehad met RWDM, of in FM20 met La Louviere, die komen ook hoog op de lijst. Zal kijken of ik daar nog wat over kan vinden.

Lange, dat is ook al een tijd geleden :D . Stuur maar in! Hehe

Geplaatst

Save games van FM18, en FM20 zijn nog aanwezig. Zal de games dit weekend eens gaan bekijken, en zien of ik savonds ergens tijd vind om wat op te nemen.

Geplaatst

Ik heb best veel leuke saves gehad, vaak met PSV, maar mijn meest memorabele zijn er eigenlijk twee: ik heb twee jaar geleden een save gehad met Progrès Niederkorn uit Luxemburg waarmee ik de Champions League won en op een bepaald moment Moriba en Zaniolo als sterkhouders had en in een ver verleden een save gehad met Lleida uit Spanje (het was CM01/02)  waarmee ik naar de Primera Division promoveerde en alles won wat er te winnen valt. Meest bijzondere was dat de 19-jarige aanvallende middenvelder van Lleida, Nil genaamd, uitgroeide tot Spaans international terwijl hij zowel bij andere CM01/02 saves als in real-life geen potten kon breken en slechts na enkele wedstrijden afscheid nam van betaald voetbal. Mooie herinneringen!

Geplaatst

Misschien niet het meest memorabel, maar wel opvallend. Ik had een save met Utrecht gestart in FM19 om in een aantal jaar de Eredivisie te winnen en toen won ik hem gelijk met spelers als Mokono en Shayne Pattynama in de basis. Dus dat was wel verassend.

bewerkt door JoelAjax

Geplaatst

Mijn meest memorabele save was toch wel het avontuur met Gloucester City AFC. Ik bracht 'the tigers' in FM15 van de conference south (6e niveau) naar de Premier League, in pak 'm beet 12 seizoenen. Wat het mede zo mooi maakte, is dat ik het verhaal alhier kon delen met andere enthousiastelingen in een langlopende novelle. Sinds die tijd heb ik vaker games gestart met clubs op het 6e niveau van Engeland, maar geen enkele keer kreeg ik weer dezelfde vibe als toen. 

Geplaatst
Op 6-1-2023 om 18:23 zei KayDeManaager:

@Satyr die van Macclesfield in CM01/02?

Ha. Ik heb zelf ook met Macclesfield Utd the Champions League gewonnen etc. Ik weet niet meer op welke CM, ik denk CM4.