Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ambitieuze doelstellingen maar dat zorgt natuurlijk ook voor wat uitdaging! Zeker de CL winnen met 50% zelf opgeleide spelers is een mooie. Project Aimar triggert me ook natuurlijk!

• Antwoorden 196
  • Weergaven 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• 13. Het gevaar van goede resultaten (2)   Wellicht een beetje verwarrend voor jullie maar deze update hoorde eigenlijk nog bij de vorige. Ik wilde niet nog eens zo'n lange update plaatsen om

• 14. Transfergeweld   Ten tijde van het WK in Qatar was ik al druk bezig met de voorbereidingen op de komende transferperiode. Samen met de scouting werden er schaduwlijstjes samengesteld om

• LET OP! Dit is een tactische longread!     11. Valencia vs. Atlético Madrid   In september spelen we slechts drie competitiewedstrijden dus wellicht is dit een mooi

Geplaatst

Je doelstellingen zijn ambitieus, maar de past ook wel bij je. Erg benieuwd naar de komende updates. 

Geplaatst
  • Auteur

1592149877_Untitled-1copy.png.94db88cf91e32862e8dea5cc8c77cd57.png

6. Project Pablo Aimar

Lionel Messi werd ooit gevraagd wie nou eigenlijk zijn idool was. Tot dat moment werd die vraag nooit aan hem gesteld omdat iedereen er maar vanuit ging dat Maradona zijn grote voorbeeld zou zijn. Zijn antwoord werd dan ook met verbazing aangehoord toen hij vertelde dat Pablo Aimar altijd al zijn idool is geweest. Maradona zei ooit over hem dat hij de enige speler was waarvoor hij bereid was te betalen om hem te zien spelen en dat hij zijn enige natuurlijke opvolger was. Als dergelijke grootheden zo over jouw praten, moet je wel indruk gemaakt hebben.

Wie beelden van Pablo Aimar terugkijkt zal qua stijl een opvallend aantal gelijkenissen zien met de huidige Argentijnse sterspeler. Messi lijkt veel van hem gekopieerd en vervolgens geperfectioneerd te hebben. Desondanks zullen er niet heel veel mensen zijn die zich 'El Mago' goed kunnen herinneren. Dit komt doordat deze voormalig briljante spelmaker - mede door blessures - slechts enkele seizoenen écht heel goed is geweest. Daarnaast speelde hij nooit voor de absolute top maar koos hij telkens voor de ambitieuzere projecten. Aimar speelde onder andere voor River Plate, Valencia, Zaragoza en Benfica, terwijl hij op verschillende momenten in zijn carrière voor Real Madrid, Barcelona of Liverpool had kunnen uitkomen. 

Voor mij persoonlijk is hij één van de eerste namen die ik noteer als ik een lijstje probeer samen te stellen met spelers die voor Valencia zijn uitgekomen. Aimar, Baraja, Albelda, Mendieta, Vincente, Carew, Villa, etc. zijn allemaal namen die bij de club actief waren rond de jaren 2003/04, het meest succesvolle seizoen in de historie van de Spaanse club, waarin ze La Liga en de UEFA Cup wonnen. 

elmago.png.f7857c4d1d99c0837c6e551a103e3b8a.png

Project Pablo Aimar is één van de vier doelstellingen in deze save en wellicht moet ik even uitleggen wat ik daarmee bedoel. De meesten weten inmiddels dat ik graag met jonge spelers werk en zoveel mogelijk uit hun ontwikkeling probeer te halen. Vaak word(t)(en) enkele jonge speler(s) in mijn novelles dan ook uitgelicht en draait het verhaal om deze personages (bijvoorbeeld Bart Storm). In deze save wil ik dan ook een poging wagen om de nieuwe Pablo Aimar te produceren of scouten en hem te ontwikkelen tot sterspeler bij Valencia. 

Ik ga dus op zoek naar een speler die de rol van Pablo Aimar kan vertolken en zal deze zo goed als mogelijk implementeren in onze speelwijze. El Payaso (De Clown) was een technisch begaafde spelmaker die menig verdediger deed duizelen met zijn kenmerkende dribbels en loepzuivere passes. Toch moest hij het voornamelijk van zijn spelintelligentie hebben. Met zijn inzicht, creativiteit en flair wist hij altijd de vrije ruimtes te vinden en speelde hij regelmatig de best georganiseerde defensies uiteen. 

Naast zijn behendigheid, snelheid en voetbal intelligentie bezat hij een zeer verfijnde traptechniek. Er keek dan ook niemand raar op als hij weer eens een vrije trap tegen de touwen schoot. Dat is het profiel van een speler die zonder zijn blessures en tegenslagen ongetwijfeld was uitgegroeid tot één van 's werelds grootste voetballegendes.

6751239_8-274019-pablo-aimarcopy.png.57260a067f9881b476b3e84967ac4691.png
Profiel van Pablo Aimar in FM2008

We zoeken dus een kleine en behendige aanvallende middenvelder die beschikt over een flinke dosis techniek, spelinzicht en een uitstekende dribbel. De volgende attributen zullen daarbij leidend zijn:

• Dribbling
  • First Touch
  • Passing
  • Technique
  • Composure
  • Decisions
  • Flair
  • Off the Ball
  • Vision
  • Acceleration
  • Agility

Tags

@Keeza @FlyD @keano77 @MNie @19CH98 @Djurovski @Marius @Oerlie @DGremlin @LouisPSV @Willem @Renato @Bogatyr @rich ruzzian @Svenpunt @ElMarcos @Mordurette @KayDeManaager @Jotew @delichris @Noordzijde 

Geplaatst

Ik weet hoe goed jij spelers kan ontwikkelen dus het zal mij niet verbazen als dit project een paar gouden ballen gaat opleveren

Geplaatst

Aimar was inderdaad een erg leuke voetballer om aan het werk te zien. Die zijprojectje is dan een leuk extraatje en geeft zowel de carrière als het verhaal hier een extra dimensie.

Geplaatst
31 minuten geleden zei Daniell:

Aimar, Baraja, Albelda, Mendieta, Vincente, Carew, Villa

Dankzij deze rij spelers heb ik altijd warme gevoelens voor Valencia. Absolute legendes. Dat je een nieuwe Aimar gaat zoeken vind ik ook echt een prachtig project, wat ik zeker ga volgen! Hopelijk kun jij, in deze novelle, ook zo'n prachtig rijtje parels afleveren. 

Geplaatst

Heerlijk! Benieuwd of je zelf zo'n speler kan ontwikkelen of wie er in aanmerking komt om deze rol te vervullen.

Geplaatst

Aimar was een van die spelers die ik vroeger zag schitteren in de Champions League-samenvattingen die de avond ervoor waren opgenomen omdat ik al in bed lag... Zo'n geweldige nummer 10 die nu in principe niet meer rondloopt maar gelukkig ga je daar verandering in brengen :D

Geplaatst
  • Auteur

1592149877_Untitled-1copy.png.94db88cf91e32862e8dea5cc8c77cd57.png

7. Recruitment Strategy

Wat ik niet bij de doelstelling vermeld heb, is dat ik niet wil eindigen met een compleet onrealistische selectie. Normaal gesproken hecht ik hier niet zo heel veel waarde aan maar ik heb de laatste jaren gemerkt dat ik de interesse verlies als ik een elftal vol met tropische wonderkids moet leiden. Natuurlijk blijft het leuk om een obscuur talent in het team te hebben maar dit mag absoluut niet de spuigaten uitlopen. Vaak is dat één van de problemen waar ik tegen aan loop in FM. Ik vind het ontwikkelen van spelers gewoon heel erg leuk en daarvoor ga je vaak toch op zoek naar bepaalde spelers. In deze save wil ik voorkomen dat ik eindig met een selectie vol newgens uit de kleinere voetballanden.

Om die reden heb ik ervoor gekozen om vooraf een soort 'recruitment strategy' op te tuigen. Daarnaast is de doelstelling om minimaal 50% zelf opgeleide spelers in het elftal te hebben hier ook een middeltje voor. De recruitment strategy heb ik gebaseerd op het verleden van de club. Op Transfermarkt.com heb ik de spelers bekeken welke minimaal 75 wedstrijden hebben gespeeld voor de club. Van hen heb ik een lijst gemaakt met nationaliteiten en hoe vaak die voorkomen in de lijst. Op basis van die lijst zal ik mijn selectie versterken en zullen we geen onrealistische transfers laten plaatsvinden op basis van nationaliteiten. Met hier en daar misschien een uitzondering, natuurlijk.

• Spanje: 118 spelers (69%)
  • Argentinië: 10 spelers (6%)
  • Brazilië: 9 spelers (5%)
  • Portugal: 8 spelers (5%)
  • Frankrijk (+koloniën): 8 spelers (5%)
  • Oostblok: 6 spelers (Servië, Bulgarije, Roemenië, Kroatië, Rusland) (4%)
  • Scandinavië: 3 spelers (Zweden, Noorwegen, Denemarken) (2%)
  • Uruguay: 3 spelers (2%)
  • Italië: 2 spelers (1%)
  • Duitsland: 2 spelers (1%)
  • Paraguay: 1 speler (0%)
  • Nederland: 1 speler (0%)
  • Amerika: 1 speler (0%)

In totaal zijn er 172 spelers die meer dan 75 wedstrijden hebben gespeeld voor Valencia. In de bovenstaande lijst zie je de nationaliteiten met daarbij het aantal spelers en wat het percentage (afgerond) van het totaal is. Zo zou ik op basis van een selectie van 26 spelers dus 1,3 Brazilianen in het team hebben. Natuurlijk kan ik dit niet volledig volgen dus in dit geval zou ik voor maximaal twee Brazilianen kiezen. Het concept is wel duidelijk zo, denk ik.

Op deze manier hoop ik de selectie in balans te houden en blijven we loyaal aan het verleden van de club. Nogmaals, het is geen keiharde eis maar ik ga deze lijst zeker aanhouden waar ik dat kan.

Sowieso gaat deze lijst me helpen om ons scoutingsnetwerk op te zetten want de bovenstaande gebieden krijgen vanzelfsprekend het meeste aandacht. Daarnaast was dit ook heel handig voor het kiezen van een database bij het opzetten van deze savegame. Ik speel deze keer op mijn laptop en die is net even wat minder dan mijn PC. Op basis van deze lijst heb ik keuzes gemaakt over welke competities en spelers ik moest inladen.

Tags

@Keeza @FlyD @keano77 @MNie @19CH98 @Djurovski @Marius @Oerlie @DGremlin @LouisPSV @Willem @Renato @Bogatyr @rich ruzzian @Svenpunt @ElMarcos @Mordurette @KayDeManaager @Jotew @delichris @Noordzijde 

Geplaatst

Wederom een interessante keuze! Ben benieuwd wat dit gaat opleveren qua scouting en talent. Dat de deur richting Argentinië open blijft is wel goed nieuws!

Geplaatst

Mooie invalshoek! Zelf vind ik het altijd wel leuk als je zo veel mogelijk kan werken met spelers van binnen de eigen landsgrenzen, maar ook daar zijn limieten natuurlijk. Maar dan is het concept om er geen allegaartje van allerlei nationaliteiten van te maken zeker interessant. Zoals je zegt verhoogt dat ook zeker het realisme.

Geplaatst

Een interessante update en een mooi streven. Wat je omschrijft herken ik zelf in meerdere games. FM, FIFA en zelfs in Madden. Uiteindelijk wil je dat een team een mooie afspiegeling is van wat ze normaal doen, zelf opgeleide spelers en af en toe dat ene pareltje uit de obscuriteit. 

Geplaatst

Interessante update! Ben benieuwd hoe deze kijk zich gaat ontwikkelen in je game.

Geplaatst

Mooie manier om jezelf wat beperkingen op te leggen, als ik het goed lees komt het bij jouw het speelplezier ten goede dus dat is mooi meegenomen!