Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

63cb037c66da4-Estafettelogo.png

Samen met @Nom de Guerre@Djurovskien @Oerlieben ik een tijd geleden een estafette game gestart. Het heeft enige tijd nodig gehad, maar de start is genomen. En zitten de eerste 6 maanden van de save erop. We zijn gestart met een topclub in Malta, die het de laatste jaren wat moeilijk heeft, genaamd Valletta FC.

Wedstrijden

Een goede start werd opgevolgd door 2 verlies partijen, en 2 gelijke spelen. Op dat moment kwamen we zelfs al onder druk te staan als manager. Maar we konden onze rug rechten, en verloren niet meer sinds september.

63cb049feb197-estafettewedstrijden.png

Stand

In onze moeizame periode bengelden we rond plek 9, maar was er nooit een grote puntenkloof met de clubs in de top 4, enkel leider Hamrun S. leek een maatje te groot. Op het einde van onze goede reeks, en de eerste 6 maanden in de game, lijkt zelfs de koploper niet meer buiten schot. Een pittig detail is dat mijn opvolger het meteen mag opnemen tegen de leider!

63cb052ddacfc-Estafettestand.png

Selectie

We hebben een kleine selectie, en daarmee moeten we het de rest van het seizoen waarschijnlijk zien te redden. Dimech, en N'Nomo zijn in aanvallend opzicht de uitblinkers. Borg blinkt dan weer uit in de verdediging.

63cb05be62f81-estafetteselectie.png

Finaciën/Contracten

Geen screen van de financiën. Maar het bestuur past om de zoveel tijd geld bij om de running costs van de club te dekken. Ook wil geen enkele speler van wie het contract gaat aflopen (en dat zijn er heel wat) zijn contract verlengen, omdat dit dan zal zijn aan mindere voorwaarden dan hun huidige contract. Dus plaatsing van Europees voetbal is van groot belang!

@BogatyrJij gaf ook aan om mee te willen doen, als je nog wil mag je gerust aansluiten!

• Antwoorden 52
  • Weergaven 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Inmiddels zit ook het tweede half jaar van de competitie erop, Glenn liet het keurig achter na een hele sterke reeks waardoor we meedoen in de strijd om de titel, waar een plek in de middenmoot de doe

• Djurovski
    Djurovski

Het voorjaar betekend dus ook nieuwe jeugdspelers. Helaas was dat ditmaal niet erg veel soeps. Heb een aantal wel een contract aangeboden just in case. Ook hebben wij een nieuwe Maltese international

• Door de winst tegen Hibernians was de titel al zo goed als zeker. In de maand maart konden wij hem dan ook pakken. De eerste kans in eigen huis ging niet door omdat Hibernians helaas ook moest winnen

Geplaatst

63cb037c66da4-Estafettelogo.png

Inmiddels zit ook het tweede half jaar van de competitie erop, Glenn liet het keurig achter na een hele sterke reeks waardoor we meedoen in de strijd om de titel, waar een plek in de middenmoot de doelstelling was. 

Wedstrijden

Waar Glenn een sterke reeks had neergezet, moest ik er helaas na de eerste wedstrijd al een einde aan maken, thuis verloren we van de koploper. Uiteindelijk in de wedstrijden daarna verloren we er nog slechts 1 in de competitie en speelde we er een gelijk. 

image.thumb.png.0e8276053c80e32bd40dd72c43f9abbf.png

Stand

De plek op de ranglijst is niet zo spannend want geheel mijn periode hebben we op de 2e plek gestaan, na de verloren wedstrijd tegen Hamrun keken we tegen een achterstand van 7 punten aan, wel werd deze achterstand nog goed gemaakt maar uiteindelijk gaf het onderling resultaat de doorslag en moeten we het doen met een 2e plek.

image.png.b881e6d3b71def56a92be29225b6b689.png

Transfers

Qua transfers was het vrij rustig tijdens mijn periode, er ging namelijk twee spelers weg en er kwam er één bij. De overbodige spitsen Oke Akpoveta en Flavio Cheveresan vertrokken samen voor ongeveer 12k naar Trelleborg en Muharraq en de inmiddels 40-jarige Kalu Uche kwam er transfervrij voor in de plek, ondanks zijn leeftijd nog altijd een sterspeler op dit niveau. Met 7 goals en 2 assists had hij een belangrijk aandeel in de tweede seizoenshelft. 

@Djurovski  @Glenn08 @Nom de Guerre @Mordurette @Titan

Geplaatst
  • Auteur

Knap gedaan, belangrijkste was Europees voetbal halen, en dat heb je ruimschoots gedaan! Top werk!

Geplaatst

Nog zo'n leuke om te volgen. Veel succes, heren! 

Zal vast een uitdaging worden om de groepsfase in de UECL te halen.

Geplaatst

De grote wederopbouw. Het was nodig. We hebben afscheid genomen van een aantal mensen, we hebben nieuwe spelers binnengehaald. Dit alles gebeurde met gesloten beurzen, want geld is er niet echt. We staan behoorlijk in het rood, voor Maltese begrippen althans. Iets meer dan een ton, voor de mensen die het cijfermatige deel echt boeiend vinden. Qua aanwinsten heb ik dus vooral gewinkeld in het transfervrije segment van de markt. 

408e1e7b2088527a4cb9b5edf826c179.png

Dit is wat jullie willen zien. Wie hebben we gehaald en kunnen ze voetballen? Die laatste vraag kan ik overigens vrij eenvoudig beantwoorden; in het algemeen niet echt, want anders kom je niet bij clubs als Valletta uit. Geen waardeoordeel verder, maar wel redelijk duidelijk als het gaat om een indicatie van ons niveau, of liever gezegd een compleet gebrek daaraan.

c27b2283039ce00ed363d47b5c7dde8a.png

Geen idee of we hier vrolijk van worden, maar Jacob Walker was gratis en kan zowel links- als rechtsback spelen. Als het echt niks is, dan kunnen we zijn contract gewoon gratis ontbinden, aangezien meneer een soort van amateurcontract heeft. Je kunt schijnbaar non-contracts aanbieden op Malta, wat een soort contradictio in terminis is, maar het is ook erg goedkoop. Fan van deze contracten. Nog niet helemaal overtuigd door Walker, maar het zegt genoeg dat hij op rechts gelijk beter is dan de meeste andere spelers.

f8b7c744573c82af931705763b011534.png

Ik moest denken aan Grima Wormtongue uit Lord of the Rings. Daar lijkt hij ook een beetje op. Sowieso een coole naam dus. Voetballende kwaliteiten zijn dan bijzaak.

98e2a148503a24c3f95a6326d08258f5.png

Onze nieuwe vedette is Argentijnse C-keuze. Dat maakt niet uit, dat kan ook prima uitpakken. Ik heb het idee dat dit goed gaat uitpakken. Hij kan van alles wel een beetje, dus dan ben je in de lokale competitie al snel erg goed, gewoon omdat de rest er geen kut van kan. In Europees opzicht gaan we zijn ingevingen hard nodig hebben, want ik ga geen Europese campagne in met alleen een 40-jarige Nigeriaan voorin.

34baac9ea69cb48ce95eb6a88f78365f.png

Oprecht trots op deze aankoop. Hij zat zonder club, er was belangstelling van Portugese clubs en omdat ik hem op proef nam, speelt hij nu in Malta. Iets met de dochter van de voorzitter en een zwangerschap, who cares. Breno Bidon is onze nieuwe waterdrager op het middenveld. Gewoon, omdat het kan. 

96e92f86d0422a9a8bd6c450cb794027.png 

Nog meer Argentijnse C-garnituur. Een dribbelaar die op beide vleugels kan spelen en bereid is zich via zo'n non-contract in de kijker te spelen elders. Als het goed gaat, moeten we hem vastleggen en anders heeft het lokale steakhouse een nieuwe sous-chef in huis gehaald.

b0a9bd65b90fc86df250028c66962f51.png 

De zoon van Youri Djorkaeff is niet bepaald zo goed als zijn pa. Maar op zich is hij bereid om met een non-contract op zak voor ons te spelen, dus daar kan ik mee leven. 

c642fb66fb4fa8dc30aabba5c72ab059.png

Naast matige Argentijnen ben ik natuurlijk ook bereid om matige Brazilianen te halen. Aderlan is daar een mooi voorbeeld van. Kopsterk. Dat dan weer wel. 

lineup.png.d9cbbfaed23c08824965638b206e2c71.png

Qua selectie ziet de zaak er zo uit. Alles op zich dubbel bezet, al loopt de kwaliteit niet over. Tactisch gezien een lichte variant op eerdere opstellingen, vooral om het achterin wat stabieler neer te zetten.

@Glenn08 @Oerlie @Djurovski @Bogatyr

Geplaatst

Mijn beurt zit er weer op. Ik heb redelijk kunnen doorraggen, ook omdat de kleintjes niet altijd doorsliepen. Na een half jaartje knallen heeft de selectie het volgende gepresteerd.

03622df79e53073164d2fa874a9f4118.png

Als een speler amper aan spelen toekwam tot nu toe, is dat wel een teken aan de wand. Als ze niet home-grown zijn, is het wellicht tijd om verder te kijken. Qua spelers heb ik Bilbao niet kunnen registreren, aangezien we te veel buitenlanders hebben (acht, terwijl er maar zeven zijn toegestaan). Slordigheidje aan mijn kant. In Europa speelt Bilbao wel. Zowel Bilbao als Djorkaeff heb ik een volwaardig contract moeten aanbieden, aangezien er smerige Italiaanse clubs een bod uitbrachten. Lees: als de beide heren het bod hadden geaccepteerd, waren ze gratis vertrokken. Daarnaast via die non-contracten nog twee squad fillers vastgelegd. Camenzulli als extra linksback en Vella als controleur.

Sportief gezien ging het allemaal crescendo. In Europa presteerden we zelfs boven verwachting goed.

b6eeb2c605d0ebba595fb98b8cdef96e.png

In de voorrondes kwamen we langs respectievelijk Torpedo Kutaisi, CSKA-Sofia, Universitatea Craiova en Charleroi, waarna we in de groepsfase werden gekoppeld aan Wolves, Slovan Bratislava en Alashkert. Met een tweede plek kom je ook verder, waarbij ik moet aantekenen dat we vooral tegen Wolves echt helemaal kansloos waren, ook als de score best meevalt. In de volgende ronde mogen we aantreden tegen Racing Genk, dus ik heb wel het idee dat het vrij snel klaar is, maar voor een semi-prof club doen we het toch best aardig.

Ik moet wel even vermelden dat we ernstig afhankelijk zijn van de bevliegingen van Scavarda voorin. Paiber komt tegen de betere tegenstanders ernstig tekort, terwijl N'Nomo vooral een draver is. Bilbao en Djorkaeff hebben het in Europa ook lastg. Achterin kan eigenlijk alleen Aderlan mee op het gevraagde niveau, de rest is hopeloos outclassed. 

c839a020479f36343981fa051fc87b56.png

Ons begrotingstekort is in één klap opgelost. We kunnen nu ook fatsoenlijk(ere) contracten aanbieden zonder dat we gelijk in de knoei komen. Kalu heb ik trouwens geprobeerd te verkopen, maar die wil niet weg. Hij heeft wel aangegeven dat hij aan het eind van dit seizoen met pensioen gaat. 

91be7c766d3d1a53eadd05f488ce36ac.png

De Supercup werd binnengehaald, zij het pas na verlenging. Matig afronden van onze kant. Als Scavarda een keer zijn dag niet heeft of matige aanvoer krijgt, dan stokt de productie wel.

de7dc278379d8e433c9e35364e2c8268.png

In de competitie steunen we vooral op een ijzeren defensie. Het is niet zo dat we aanvallend onmachtig zijn, maar ik wil vooral de zaak achterin dichttimmeren. We trainen al minder omdat we semi-profs zijn, dus laten we de wedstrijden maar gebruiken als extra oefening voor de Europese duels.

e61d8eb82d32b938f5425ee01ba2f910.png

Ik zal niet roepen dat we de titel in the pocket hebben, maar we hebben wel een redelijke voorsprong. Ik heb geen idee wat het Maltese equivalent van de Coolsingel is, maar we hebben helemaal in eigen hand of we het seizoen daar eindigen of niet. Hibernians is een geduchte tegenstander, al hebben we de uitwedstrijd al gewonnen. Ook Sirens en Hamrun Spartans hebben we al in eigen huis geklopt, dus de relatief eenvoudigere thuiswedstrijden hebben we nog voor de boeg.

Qua planning hoop ik dat we zo snel mogelijk een profstatus kunnen vergaren. Dan trainen we vaker en dan zullen onze spelers ook sneller beter worden. Hopelijk verbetert het ook onze jeugdinstroom, want die wordt waarschijnlijk weer vijftien keer niks. Verder scouten is leuk, maar we kunnen eigenlijk geen extra buitenlanders inschrijven. Mijn tip is trouwens om die Italiaanse keeper voorlopig te houden. Er is geen beter Maltees alternatief en deze boy heeft er al een aantal seizoenen opzitten in Malta, met het oog op een toekomstige naturalisatie. De andere buitenlanders mogen op zich wel weg als er een leuk bod komt. Breno Bidon heb ik wel hoge verwachtingen van, maar die moet vaker gaan trainen.

@Glenn08 @Oerlie @Djurovski @Bogatyr

Geplaatst

7JKpLCy.png

Dan mag je het overnemen van de meester van de Podcast en de man die strikerless bekend heeft gemaakt. Was dus ook verbaasd dat de tactiek met een spits was. Goed dan bekijken we de selectie met de gekozen tactiek en merk je dat onze rechter middenvelder geblesseerd is en de ander niet speel gerechtigd is. Dan gaan we maar eens kijken wat op de transfermarkt mogelijk is ( met het vertrouwen dat je spelers kunt wisselen qua inschrijving ). Qua buitenlanders was er weinig wat het team direct beter maakte. Wel wist ik nog Maltezers naar de club te halen. Niet allemaal zijn directe versterkingen dus mijn opvolger mag ze best bij het oud vuil dumpen. Voor de rechter ( aanvallende ) middenvelder wist ik Jurgen Suda te strikken. 

Spoiler

iSWKzpP.png

Geen topper absoluut niet maar Bilbao is niet speelgerechtigd en was kijken voor een cv die Maltees was zodat is eventueel daar kon switchen maar dat was ook niet het geval. Een opvulling die gebruikt kan worden bij blessures maar wees vrij om hem te dumpen wanneer nodig. Ook de tweede speler is in deze categorie , Een nieuwe back die weg mag indien nodig.

Montebello Een spits die in de zomer transfervrij kon worden overgenomen tekende voor ons. Voor 16k kon ik hem nu al overnemen en die kans liet ik niet lopen. Prima speler voor Maltese begrippen.

Spoiler

S9PHlJb.png

De laatste speler die ik heb overgenomen is een speler die zowel links als rechtsback kan spelen. Eventueel ook nog als middenvelder. Had hem al op het oog maar geen geld om hem te kopen als zijn club dan besluit om zijn contract in onderling overleg te ontbinden slaan wij direct toe. We schijnen dan ook het Emmen van Malta te zijn. 

Spoiler

QoMLfHF.png

Vanaf de zomer zullen wij ook profclub zijn. 

OAtqlqi.png

De belangrijkste wedstrijden waren de ontmoeting voor de Conference League tegen Genk. Uit verloren wij met minimale cijfers. Thuis was er even hoop toen wij op 1-0 kwamen. Die werd al snel teniet gedaan. Op slag van rust kwamen wij dan ook met 1-2 achter. De 2-2 viel nog wel maar helaas bleef het daarbij. Qua resultaat zeker niet verkeerd maar Genk gaat verdiend door. Hoewel er een stunt wel mogelijk was. In de competitie doen wij het meer dan prima en lijkt de titel een kwestie van tijd

9DdEG8A.png

rlBOcQI.png

@Nom de Guerre @Oerlie @Glenn08 

@Bogatyr @Titan @Mordurette @MNie @Aaron21

bewerkt door Djurovski

Geplaatst

QcAnOQF.png

64wfcqT.png

undlFJf.png

Door de winst tegen Hibernians was de titel al zo goed als zeker. In de maand maart konden wij hem dan ook pakken. De eerste kans in eigen huis ging niet door omdat Hibernians helaas ook moest winnen maar uit bij Gzira was het het dan wel raak.  Ook is ons bekeravontuur van start gegaan en doordat er minimaal 11 spelers uit eigen jeugd bij de selectie van 20 man moet zijn is dat nog best uitdagend. Eigen jeugd he dus niet getraind in het land. Tegen Vittoriosa wat uitkomt op het tweede niveau was dat geen probleem. 

WZL9DpP.png

In april wonnen we eenvoudig van Sliema , waarna we best veel moeite hadden tegen Gudja in de beker maar we wisten wel te winnen en daardoor ons te plaatsen voor de halve finale. Het gebrek aan wedstrijd ritme begint ons wel op te breken. Want we speelden zwak in onze laatste competitie wedstrijd. Tegen hetzelfde Gudja. Maar goed we worden ongeslagen kampioen !!!!!! Met ook nog eens een record aantal punten. Sliema wist de play-off niet te winnen. 

3IPHow4.png

PzBUL4Z.png

0IhQlKR.png

Waar we de laatste periode regelmatig twee weken tussen een wedstrijd hebben zitten besloten ze wel de finale van de beker drie dagen na de halve finale in te plannen.... Logica die ik niet snap. We hadden het in de halve finale zeer lastig tegen Hibernians en kwamen ook op achterstand al redelijk vroeg in de wedstrijd. In de tweede helft kwamen wij langszij van Breno en leken de wedstrijd in de 85e minuut te beslissen. Helaas nipt buitenspel. De verlenging was net een minuut onderweg toen Scavarda ons de winst bezorgde. De finale leek een walk in the park maar of dat ook zo was. Oordeel zelf

bIiqxPS.png

De Youth Intake is niet zo denderend. Heb wel een aantal een contract aangeboden in de hoop dat ze wat beter gaan worden nu we straks profclub zijn. En met het oog op de bekerwedstrijden kan dat ook zeker geen kwaad. Ook hebben wij een nieuw contract getekend. Wie waren dan de helden van dit seizoen? Ik speelde trouwens met de tactiek die ook de eerste helft van het seizoen werd gebruikt.

6jDUvQ2.png

Onder de lat was onze Italiaanse vriend onomstreden. Wat mij betreft is dat hij de komende tijd ook nog. Voor eventuele buitenlanders kunnen we denk ik beter anderen inruilen.

VQ26hWs.png

Manuel was de rechtsback in Europa maar in de competitie werd hij gepasseerd vanwege zijn buitenlandse status. Walker was zo te zien basisspeler in de eerste helft van het seizoen. Aanwinst Corbalan die ook goed als linksback kan spelen was mijn keuze op de back. Mizzi die puur als nood was gehaald mocht wat opdraven maar zoals al eerder gezegd , ik zal er niet rouwig om zijn als hij overboord wordt gezet.

0cPkDml.png

Aderlan en Fewo ( misschien een optie voor jouw Canada ( @Marius ) waren mijn vaste keuzes centraal achterin. Ruiz is met pensioen en had al een vervanger voor de zomer gehaald van Hibernians. Borg kan ook prima als linksback speler en door zijn eigen jeugd status is het een prima speler om er bij te hebben

nOStRXh.png

Muscat en Breno Bidon waren hier ook no brainers. Gelukkig waren ze niet of nauwelijks geblesseerd of geschorst want de vervanging is alsof je een Lamborghini verruilt voor een Twingo. 

0LFHJo6.png

Rechts op het middenveld begon ik met een licht geblesseerde Djorkaeff en een niet speelgerechtigde Bilbao. Vandaar dus de komst van Suda maar een topper is het absoluut niet. Djorkaeff deed het meer dan goed en Bilbao deed het leuk tegen Genk en in de beker. 

sFEYYSo.png

Links op het middenveld was N'Nomo de grote man. Minder dwingend dan het jaar ervoor ( gok dat hij daar meer aanvallend speelde ) Corbalan zou hier ook kunnen spelen maar in geval van vermoeidheid of blessure/schorsing verving ik hem voor spelers die ook in de spits kunnen spelen. 

AkXyenm.png

Paiber is de grote man als schaduwspits. Die heeft er zeker in het tweede deel van het seizoen aardig wat ingelegd. 

Dimech is echt een stuk minder.

xnPMpnS.png

Voorin was Scavarda dus de grote man. Al vermoed ik dat er wel betere spitsen te vinden zijn. Maar goed als ze zo presteren dan ben ik de laatste die klaagt. Zammit is een leuke speler van pas 20. Eventueel omtrainen naar schaduwspits of linkermiddenvelder. Of een tactiek met aanvallende winger. Zelfde geld eigenlijk voor Montebello die ik gehaald had. Doordat we de CL hebben gehaald is er voor mijn opvolger een best leuk transferbudget ( 1,6 miljoen ) en nog iets van 20 k salaris budget. Als we dan de zwakke posities weten te versterker dan zullen we nationaal al snel weglopen van de rest gok ik.

@Glenn08 @Oerlie @Nom de Guerre

@Bogatyr @Titan @Mordurette @MNie @Aaron21 @KayDeManaager

Klopt Aaron is zeker jammer maar gezien het spelbeeld was het ook niet verdiend hoor

Geplaatst
  • Auteur

63e5764d3032f-Estafettelogo.png

Het was mijn beurt deze keer om het seizoen af te trappen, en ons te proberen plaatsen voor Europees voetbal via de voorrondes!

Er werden enkele nieuwe spelers gehaald. Velikic vind ik zelf een betere speler dan Djorkaef, dus daarom dat ik de Serviër erbij gehaald heb, en de Fransman op de transferlijst geplaatst heb. Zé Gomes is een extra buitenlander, die net als Bilbao niet ingeschreven kan worden, foutje van de firma. Voor de rest is het vooral Maltees opvulsel, de personen met een stipje zijn buitenlandse newgens, die mits verhuurperiode misschien wel eens wat geld kunnen opbrengen.

63e5772249605-TransfersInVal.png

Aan de uitgaande kant vertrok alleen Emmy Manuel, ook een buitenlander.

Maar liefst 4 voorrondes moesten we doorzwemmen om kans te maken om in de CL te belanden. We begonnen met een simpele klus tegen Vllaznia, om het daarna telkens wat moeilijker te krijgen. Tegen Ael Limassol was het al moeilijker met 2 gelijke spelen, en plaatsing via penaltys. Hierna werd Dinamo Zagreb verrassend eruit gewipt na een overwinning in Kroatië. Het duel met Ludogorets had ik vooraf niet zo zwaar ingeschat, maar toch waren het 2 zware partijen, waarin het een wonder was dat we niet verloren. Op penaltys beukten we de poorten naar het beloofde land, en geld open!

63e578ee1dca1-ClVoorrondeVall.png

We openden de CL met een knap gelijkspel uit bij Lyon, en hierna werd ook Slavia Praag op een gelijkspel gehouden. Hierna volgde 3x een logisch verlies. Tegen Young Boys werd er weer een puntje gepakt. Zo zijn we toch niet helemaal belachelijk gemaakt. De 2 resterende wedstrijden zijn tegen Real Madrid, en Villarreal, een overwinning zal er dit jaar dus nog niet inzitten vrees ik.

63e5798eba3c2-VallGroepsfase.png

In de competitie kennen we voorlopig onze gelijke nog niet. Elke wedstrijd werd gewonnen, en de meeste ook met duidelijke cijfers. Onze eerste achtervolger Hibernians hebben we ook al 2x kunnen verslaan. De titel lijkt nu al een zekerheid.

63e57a05a2ed4-VallComp.png

14 punten, zo groot is onze voorsprong ondertussen al, en dan hebben we ook nog 1 wedstrijd minder gespeeld. Met 58 gemaakte doelpunten, en amper 12 tegendoelpunten mag ook ons doelsaldo gezien worden.

63e57a7a7b2ac-ValTussenstand.png

@Glenn08 @Oerlie @Nom de Guerre @Djurovski

@Bogatyr @Titan @Mordurette @MNie @Aaron21 @KayDeManaager

bewerkt door Glenn08