Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[IDS '25] Journeyman around the world Brunei

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

gnwAlnL.png

EtUJQcR.jpeg

De transfermarkt ging weer open in Malawi en aangezien ik het transferbudget bijna geheel in het scoutingsbudget had gestoken stonden er veel spelers op de lijstjes om ons eventueel te kunnen versterken. Niet dat ik er heel veel nodig had want het elftal presteerd gewoon naar hun kunnen en we staan er goed voor. Toch waren er wel een paar posities waar ik nog graag een versterking zou zien en de keuze was nu in ieder geval een stuk meer reuze dan aan het begin van het seizoen maar we beginnen met de spelers die ons hebben verlaten.

SQ8XGiU.png

Geen bekende namen op Peter Mkonda na die afgelopen zomer werd gehaald maar het niet kon laten zien , zeker omdat die andere Peter in bloedvorm was. Hij wou graag meer minuten maken en dat kon ik hem niet beloven. Ook met de blessure van Peter Kaonga niet want het was al duidelijk dat wij ons gingen roeren voor een nieuwe spits. Moyale wou hem voor een klein bedragje huren en daar zeg ik dan geen nee tegen. De rest mochten allemaal transfervrij een nieuwe club zoeken. De meeste vonden die in de eigen competitie. Dan de inkomende transfers

TNanh7L.png

Van 1 speler kan ik nu al zeggen dat hij uiteindelijk niet aan spelen toe is gekomen en dat is Marcel Dubos. De 33 jarige linksbuiten en 111 voudig international van Saint Barthelemy. Gehaald voor de poke player aangezien dit 1 van de lastigste landen is maar hij was nog minder dan de spelers die ik al had.. En er kwam nog een speler voor die positie die een stuk beter was. En dan hebben we het over Justin Phiri die gratis is over gekomen van Nkwazi. Justin is een 25 jarige Zambiaan en vooral fysiek behoorlijk sterk is. Hij is vanaf de eerste keus als linksbuiten

Spoiler

C79Mffa.png

Met Kondwani Sailesi nemen we een 18 jarig talent voor in de spits gratis over van Ntopwa. Mag eerst rijpen in ons tweede maar vermoed dat hij de stap na het eerste de komende jaren zeker wel gaat zetten. Met Abdulkareem Okoye halen we weer eens Nigeriaan naar ons toe. Deze 24 jarige centrale verdediger is absoluut niet snel. Maar verder is het prima speler voor ons niveau. Okoye zat al even zonder club is daarom blij dat hij bij ons mag spelen. Dan blijven nog twee posities open daar ik graag versterkingen zag komen en die kwamen er ook. Voor in het doel hebben wij ons versterkt met de Israëlische doelman Nir Shemesh. Nog maar 19 jaar oud en komt gratis over van Robi Shapira Haifa. En heeft het voordeel dat hij vooral erg lang is. Dat dit by far onze beste doelman is zegt wel weer wat over niveau hier in Malawi maar ik ben er blij mee. En Nir ook dus winst winst

Spoiler

GLRonQM.png

Tot slot dan de gewenste versterking voorin. Daarin kwamen we uit bij Dennis Yaro. Een 18 jarige Nederlandse spits met Ghanese voorouders en hij speelde zijn wedstrijden in de tweede klasse bij ATC'65 in Hengelo. En Dennis gaat hier gewoon een basisplaats krijgen. Is snel , heeft techniek en is dodelijk voor het doel. Ik verwacht veel van onze Dennis

Spoiler

D7ZCuzU.png

Ook werden er nog drie wedstrijden gespeeld voor de competitie. De eerste was op de dag dat de transfermarkt openging en dus op oudejaarsdag. Tegen MAFCO hadden wij het lastig. Misschien dat sommige spelers al bang waren voor de nieuwlingen die pas na deze wedstrijd arriveerden maar we speelden niet het spel dat we kunnen spelen. Dat wij dan toch met 2-3 weten te winnen is dan een fijn gegegeven. Op zes januari speelden wij tegen de Kamuzu Barracks. De ploeg die mee boven in speelt en met een aantal nieuwe jongens in de basis hadden wij het toch lastiger dan verwacht. Misschien ook niet gek wanneer deze spelers pas een paar keer meegetraind hebben. Fun fact onze treffers kwamen van alle drie de Nederlanders. En zodoende winnen wij wederom met 3-2. Dan de wedstrijd der wedstrijden. De Mighty Wanderers komen op bezoek. Die hadden in de laatste twee wedstrijden al een keer gelijkgespeeld dus konden wij bij winst hun op een mooie achterstand zetten. Een soort van K.O. dus. Maar dat gebeurde niet want de Wanderers vochten voor hun laatste kans en kwamen in de 12e minuut op voorsprong. Yaro wist al snel de bordjes weer in evenwicht te brengen. Na de thee is het Yaro die ons op voorsprong zet en op pole position voor de titel. Maar een kwartier voor tijd scoren de Wanderers de 2-2 en daar blijft het helaas bij. Na een korte vakantie hervatten wij daarna het seizoen met twee keurige overwinningen in vriendschappelijke wedstrijden en lijken wij toch klaar te zijn voor het einddeel van het seizoen

XiqL6qv.png

k09qYrw.png

Mighty Wanderers volgt nu op drie punten. Nog altijd een klein gaatje dus en ook de Bullets moeten we nog niet onderschatten. Al is ons voordeel al wel dat wij de nummers 2 en 4 nu al gehad hebben in de terug ronde. 

@FSc1997 Op zich begrijpelijk dat ze zich ingraven na een vroege rode kaart maar had liever gezien dat ze hun eigen spel zouden spelen. Ja de loting is erg pittig en hopelijk weet ik de ploeg te laten stunten in 1 van de 2 potjes

@timke1609 Er waren nog wel wat poules waar ik liever in had gezeten maar goed we moeten het er mee doen

@delichris De oefenpotjes waren keurig inderdaad. De loting is echt zwaar en jij doet alsof we het zo ff doen haha. We gaan iig onze best doen

@Titan Het geeft zeker vertrouwen richting het WK. Als we iets zouden kunnen zal het tegen Polen moeten ben ik bang

@Marius Ja absoluut mooi om het jaar mee te beëindigen. Dat was zeker wel een factor waar ik rekening mee heb gehouden maar blijft altijd klote als je dan toch geen mindere loot. Maar goed wat je zegt alles op de pot tegen Polen

@Vlonkie Dat hebben we zeker

@MNie @Satioz thnx

@007mark @KayDeManaager 

@ElMarcos @DemoN 

@Sander. @'Jochem @John Terry 2.0 

@Boyzone @Jónstærke @Fantasy @El Tren @Bogatyr @Gert @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Vis @timpy00 

• Antwoorden 1,7k
  • Weergaven 41,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Djurovski
    Djurovski

Ter voorbereiding op het WK speelden wij met Irak in maart nog twee potjes. Namelijk tegen Kaapverdië en Cambodja. Die laatste had ons uitgenodigd en dan zeg ik geen nee. Kaapverdië had ik zelf uitged

• Djurovski
    Djurovski

Nadat wij als helden waren onthaald op vliegveld van Bagdad zat ik al weer snel in het vliegveld naar Talinn om vervolgens de veerboot naar Kuressaare te pakken want veel tijd om te kunnen genieten ha

• Djurovski
    Djurovski

[img] Er kwam nog een nieuwe speler en geloof het of niet ook deze kwam uit de tweede klasse in Nederland Gerry van den Dam komt gratis over van WSV Apeldoorn. De 18 jarige rechtsback heeft 24 wedstri

Geplaatst

Die screens van die spelers blijven wel mooi. Kunnen amper een pass versturen over 3 meter en hebben het mentale vermogen van Steven Berghuis. Maar toch weet je ze overal aan het voetbal te krijgen :D

Geplaatst

Met een paar nieuwe krachten erbij blijft het lekker lopen. Je had Wanderers een (finale) klap kunnen uitdelen, maar door zelf niet te verliezen, blijf je wel in pole position. Dit zou niet meer mis mogen gaan.

Geplaatst

Ondanks de goede resultaten nog geen enorme voorsprong in de competitie, maar dat maakt het ook wel weer spannend. Leuk dat er weer een Nederlander bij is gekomen

Geplaatst

Je hebt Wanderers in leven gehouden, maar ik zie ze je nog niet voorbijkomen. Een international van Sint Bartholomeus in Malawi, wat een fijne combinatie :D. Nu kijken of hij nog twintig potjes mee kan komen.

Geplaatst
  • Auteur

3Y6bC3D.png

wiZC59X.png

7LvMbiq.png

Ter voorbereiding op het WK speelden wij met Irak in maart nog twee potjes. Namelijk tegen Kaapverdië en Cambodja. Die laatste had ons uitgenodigd en dan zeg ik geen nee. Kaapverdië had ik zelf uitgedaagd om eens te kijken hoe wij het doen tegen een mindere ploeg uit Afrika. Maar wel 1 die aardig kan ballen. Er kwam 1 nieuwe speler bij de selectie. Hazem Ali is een 18 jarige middenvelder. Die zowel centaal , aanvallend als verdedigende middenvelder kan spelen. Het is nog wel een ruwe diamant maar dit zijn wel de wedstrijden waar hij zich kan laten zien met het oog op het WK

Spoiler

sWruWvE.png

ldzXqfQ.png

Tegen Kaapverdië waar wij toch wel een overwinning verwachten begon de tegenstander heel vel en kwamen zelfs in de 13e minuut op 0-1 en dompelde het Basra stadion in een collectieve rouw. Lang hoefden de fans niet te treuren want vier minuten laten staan wij weer gelijk. Zamel stoomt weer eens op langs de zijlijn en zijn voorzet wordt goed binnen gekopt door Al-Azzawi. Weer vier minuten later is het weer raak voor ons. Taleb die inmiddels de vaste rechtsback lijkt te worden gaat op avontuur en hij ziet op een meter of twintig Ahmed vrij staan. Zijn pass komt goed aan , Ahmed kapt zijn tegenstander uit en schiet de bal hard en droog binnen. Twee minuten later is het wederom raak. Ditmaal is het wederom Zamel die voor de assist zorgt en dit keer is het Jawad die mag uithalen. Met een schot die via de binnenkant van de paal binnen valt. Er was nog nauwelijks afgetrapt en nummer vier vloog ook al binnen. Nasser schiet raak nadat Al-Azzawi de bal goed terug legde op de aanstormde centrale verdediger. Wij waren deze wedstrijd vooral zeer effectief. Vijf schoten op doel , vier treffers. Al met al een goede wedstrijd

OKxGNND.png

WbSDsR9.png

Uit bij Cambodja moesten wij wel winnen volgens de media en ook ik zelf vond dat wij hier zeker moesten winnen. En ik mocht zeker niet klagen wat het team op de mat legde. Dominant qua balbezit , veel meer kansen en veel meer schoten op doel. Als je dan ook nog met 0-5 wint kun je niet meer dan tevreden zijn, Zeker wanneer je geen blessures oploopt. In de 22e minuut pakken wij de leiding wanneer Jawad ( die inmiddels een vaste keus als carrilero lijkt te zijn ) de loopactie van Jaber op waarde schat. Met een mooie boogbal verrasst hij de uitkomende keeper. Vier minuten mag hij alweer juichen wanneer ditmaal de steekpass van Ahmed komt. Het verzet is dan gebroken bij het thuisland. Na een half uur is het Hashem die zijn brommer weer had aangezet. In plaats van voor eigen succes te gaan legt hij de bal af op randje 16 waar Jabbar frank en frei kon uithalen. Die zelfde Jabbar kon zeven minuten later ook weer juichen wanneer Al-Azzawi de bal goed aanneemt , twee verdedigers bezig houd en met een simpel tikje met buitenkant voet krijgt hij de bal bij Jabbar. Vlak na rust scoort Jabbar voor de 3e maal ditmaal komt de assist van de ingevallen Jasem. Hazem Ali mocht zijn debuut maken deze wedstrijd

tEh1HxS.png

@delichris Ik ben tevreden met de transfers en we zetten de vorm door makkelijk gaat het niet altijd

@007mark Het is helaas de vijver waar ik uit moet vissen. Wel hulde hoe je de spelers omschrijft :D. Voordeel is dat de spelers bij de tegenstanders nog minder kunnen in het algemeen

@Marius We hadden ze inderdaad op een mooie achterstand kunnen zetten. Dat hebben wij niet gedaan. Normaal gesproken mag het niet mis gaan maar het blijft voetbal en fm natuurlijk

@timke1609 Het betekend dat we elke wedstrijd scherp en gedreven moeten blijven en dat is alleen maar mooi. Ja ben zeer blij met deze Nederlander en die gaat ons zeer verrassen

@Titan We zullen dan toch punten moeten gaan morsen wat we weinig doen. Dus hopelijk doen we dat ook in het restant niet. De scoutingsverslagen waren nog wel enigzins positief over Marcel maar hij kan er vrij weinig van. En aangezien wij nog max 14 wedstrijden spelen ( er van uitgaand dat we hier een prijs pakken ) zal hij niet onder mijn leiding aan de twintig komen helaas. 

@Satioz @Sander. thnx

@FSc1997 @Vlonkie @MNie @KayDeManaager @ElMarcos @DemoN @'Jochem @John Terry 2.0 @Boyzone @Jónstærke @Fantasy @El Tren @Bogatyr @Gert @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Vis @timpy00 

Geplaatst

Je kunt je vrolijke vriend van Sint-B. natuurlijk ook meenemen naar je volgende bestemming, hehe. De overwinningen met Irak zijn prima; Cambodja is natuurlijk geen tegenstand, maar tegen Kaapverdië ging het prima.

Geplaatst

Met Irak ga je lekker al lijkt het WK een pittige kluif te worden. En tja, in Malawai zal men je ook nog lang herinneren gok ik. 

Geplaatst

Niet de grootste tegenstanders natuurlijk, maar met het vertrouwen zit het op deze manier wel snor natuurlijk.

Geplaatst
  • Auteur

UfhXab3.png

3jTV9lg.jpeg

De beker in Malawi oftewel de Top 8 Cup is wel mooi verdeeld in Malawi. De kwartfinale is aan het begin van het seizoen. De halve finale zo'n beetje halverwege en de finale rond het einde van het seizoen. Een andere beker kennen ze niet ( of iig niet in deze Db ) en dus was de finale tegen de Bullets de eerste kans op een prijs en dus een ticket out of Malawi. Hoe wij in de finale gekomen zijn is al besproken in de eerdere updates en dus rest alleen nog de wedstrijden van de tegenstander. Hoe is de veelvraat in Malawi in de finale terecht gekomen?

nV4hmFJ.png

Waar wij de zwaarste tegenstanders hebben gehad hadden de Bullets een wat makkelijker parcour richting de finale. In de kwartfinale wisten ze twee keer te winnen van Rumphi United. En in de halve finale waren ze beter dan de Silver Strikers. Ook de finale bestaat uit twee wedstrijden waarvan wij de eerste uitspelen in het inmense stadion in Blantyre. Voor bijna 3000 supporters ( in een stadion van 50k ) speelden wij een volwassen wedstrijd en lieten ons niet gek maken. Via Reimerink kwamen wij op voorsprong. The Bullets die al aardig wat namen hadden versleten. The Bullets waren trouwens opgericht door een aantal spelers die zich afgesplitst hadden van The Mighty Wanderers begonnen onder de naam Nyasaland Bullets. Hierna werd een schoenenfabrikant sponsor en werd de naam Bata Bullets. In 2003 adopteerde de president Bakili Muluzi de club en veranderde de naam in Bakili Bullets. En tegenwoordig is de huidige sponsor Nyasa Manufacturing Company de naamgever van Nyasa Big Bullets FC. De thuisclub scoorde in de 70e minuut de gelijkmaker maar wij hadden nog Dennis Yaro achter de hand. Hij viel in en scoorde in de 85e minuut de 1-2 en dus gingen wij met een goed gevoel de return in.

Wie na afloop de score zag , zou denken dat wij een walk in the park hadden in de return maar niets was minder waar. Het was een zeer aan elkaar gewaagde wedstrijd alleen waren wij een stuk effectiever voor het doel. En dat is wel een verreiste in het voetbal als je wilt winnen. Al in de 4e minuut pakken wij de leiding en geven dus een mentale tik aan de Bullets. Reimerink geeft een heerlijke steekbal op linksbuiten Ngalande en die twijfelt geen seconde en ragt de bal in de korte hoek. De keeper van de Bullets stond erbij en keer erna. Na 21 minuten is het wederom raak. Weer is het Reimerink die de pass geeft en ditmaal is het zijn landgenoot Yaro die de bal met een schaarbeweging langs zijn directe man weet te krijgen en de bal simpel langs de keeper schuift. 4-1 on aggerate en dus kan er al weinig mis meer gaan. Tembo doet op slag van rust nog wel iets terug voor de Bullets en gezien het spelbeeld is dat zeker verdiend. Mochten de bezoekers nog iets van hoop hadden dan was dat vlak na rust meteen klaar. En wederom zijn het mijn landgenoten die ervoor zorgen. Weer is het Reimerink die de  pass geeft en Yaro laat andermaal zien waarom hij de nieuwe aanvalsleider is hier. Reimerink dus met een hattrick aan assists. Na iets meer dan een uur spelen beloond Reimerink zich zelf met een heerlijke treffer van 20 meter. De man die de score opende voor ons maakt ook de laatste treffer voor ons tien minuten voor tijd. Yaro was niet egoïstisch en gaf de bal af aan de beter voorstaande Ngalande. Het slotakkoord was nog wel voor de Bullets. Maar dat was een treffer voor de statistieken. En wij wisten zowaar een record te breken door 1000 man in het stadion te krijgen. Met deze prijs weet ik dat ik na dit seizoen verder kan kijken naar het volgende land. Maar natuurlijk wil ik de titel ook nog pakken

efeC2pA.png

5UasEpV.png

AKEM6Tl.png

Het was pas de 2e keer dat The Blue Eagles deze beker wist te winnen. De eerste keer was  in 2018 en dus was het een groot feest in Lilongwe. 

DCcNmTP.jpeg

@007mark Met het vertrouwen zit het wel goed.

@delichris Dat lijken wij zeker

@timke1609 Wij stijgen langzaam. Meestal 1 of 2 plaatsen per periode.

@Titan Helaas besloot onze vrolijke vriend zijn schoenen op te bergen aan het einde van het seizoen toen hij weinig minuten kreeg. Stoppen op het hoogtepunt zei die nog. Cambodja was zeker een tegenstander die we moesten winnen maar zij wouden graag ballen en wie ben ik dan om nee te zeggen? Tegen Kaapverdië kon ik alleen maar tevreden zijn. Toch wel ploeg die kan ballen

@ElMarcos Met Irak gaan we zeker lekker en het WK gaat zeer lastig worden maar goed we gaan ons best doen. In Malawi staan we nu bekend als The Dutch Enclave

@Vlonkie Absoluut

@Marius Klopt al heeft Kaapverdië best een aardig elftal maar het belangrijkste is het moraal zo hoog mogelijk te houden richting het WK

@Satioz @KayDeManaager @FSc1997 @MNie @Sander. thnx

@DemoN @'Jochem @John Terry 2.0 @Boyzone @Jónstærke @Fantasy @El Tren @Bogatyr @Gert @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Vis @timpy00 

Geplaatst
  • Auteur

qIQRgwH.png

BzkBZrs.jpeg

Wat nog rest is het restant van de competitie in Malawi we stonden er goed voor en was het dus aan ons op dat vol te houden, Onder leiding van Reimerink en Yaro deden wij dat ook. Maar richtinh het einde van het seizoen betekende ook de nieuwe jeugdinstroom

WG704sV.png

Met Fazili hebben we een speler die in de toekomst belangrijk kan worden voor The Eagles. Voorlopig moet hij nog even geduld hebben want Yaro is in vorm en weer zelf een record aan te scherpen. Het duurde best lang voor wij eindelijk ons konden kronen tot kampioen. Mighty Wanderers bleef heel lang dicht bij ons staan. En hoewel wij in de maanden februari en maart foutloos bleven. En ruime zege's afwisselenden met krappe 1-0 zege's was de titel nog altijd geen feit. Wat wel opviel was de scoringsdrift van Dennis Yaro. In april deden wij goede zaken door zowel The Bullets als de Silver Strikers met 3-2 te verslaan, Ook de twee op papier lastigste tegenstanders werden verslagen maar de titel was nog altijd niet binnen. Nadat wij Mlatho mey 5-0 hadden afgedroogd kon het dan raak zijn drie wedstrijden voor het einde. Uit bij Karonga United moest het dan gebeuren en voor wel 180 supporters was het dan ook raak. In de 27e minuut was het Malema die het net deed bollen met een rake kopbal en en op slag van rust was het Ngalande die via de binnenkant van de paal de stand op 0-2 zette. Genoeg voor de titel dus

u6QZeZI.png

MDFt5An.png

In de laatste twee wedstrijden weten wij nog 10x te scoren en krijgen er drie tegen. Al met al dus een zeer goede tweede helft van de competitie waar wij niks meer weg gegevn en zodoende voor het eerst de titel kunnen vieren met The Blue Eagles

CwqN788.png

Jk1jmRg.png

Met maar acht punten voorsprong hebben de The Mighty Wanderers ons tot het uiterste gedreven. Alleen hadden wij het het in het tweede deel van het seizoen de beschikking over Dennis Yaro. In 15 wedstrijden wist hij 22x te scoren en ons dus richting de titel te schieten. Zo ben je nog een amateur voetballer in de tweede klasse in Hengelo. Zo ben je topscoorder in Malawi.

5cTPVV2.png

53nt6a9.png

Een  onderbelichte speler is rechtsbuiten Ndumiso Ratshilaya. Met 15 treffers en 21 assists was hij zeer belangrijk voor dit heerlijke seizoen in Malawi. Doeltreffend maar zeker niet egocentrisch gezien zijn vele assists. Dennis Yaro bleek een schot in de roos te zijn. In 1 seizoenshelft er voor zorgen om topscoorder in de competitie te worden. Petje af. Gertjan Reimerink was ook een zeer belangrijke speler. Scoorde zesmaal als centrale middenvelder maar gaf ook 20 assists. En de laatste speler die bepalend was is Innocent Malema. Met 24 treffers en 13 assists was de linksbuiten goud waard voor ons

hu4nKUB.png

@007mark Het blijft daar wel uitkijken maar goed we kunnen inmiddels weer door naar hopelijk veiligere gebieden

@timke1609 We waren er nog niet , nu wel maar eerst komt er nog een uodate van Irak

@Satioz @MNie thnx

@delichris @Titan @ElMarcos @Vlonkie @Marius  @KayDeManaager @FSc1997 @Sander. @Nom de Guerre 

@DemoN @'Jochem @John Terry 2.0 @Boyzone @Jónstærke @Fantasy @El Tren @Bogatyr @Gert @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Vis @timpy00 

Geplaatst

Dat was een lang seizoen in de zin van wachten op de titel. Uiteindelijk toch afgetekend kampioen. Aan de statistieken te zien is het een echte teamprestatie geweest. Tijd om Malawi vaarwel te zeggen en je te richten op de volgende bestemming.

Geplaatst

Oeps geen idee wat ik dacht haha. Nu ben je er wel na een goed jaar. Leuk om te zien dat de Nederlanders het zo goed gedaan hebben daar. Ben benieuwd naar de volgende club en nu eerst het WK met irak natuurlijk!

Geplaatst

Als je blijft winnen, dan kan natuurlijk niets anders dan de titel volgen. Puike prestatie alweer!

Geplaatst

Weer eens afgesloten in stijl met de dubbel. Leuk dat de Nederlanders het zo goed deden. Benieuwd waar je nu heen gaat. 

Geplaatst
  • Auteur

5Ma2Hlf.png

xLPL4ot.png

Met Irak stonden er nog twee wedstrijden op het programma voor het WK begon. Als eerste gaan wij nog een keer terug naar Gabon. Waar wij het opnemen tegen het nationale elftal daar. Puur om de ploeg in een  goed moraal te krijgen want normaal gesproken mogen wij daar geen problemen mee hebben. De traditionele uitzwaaiwedstrijd is er wel 1 van formaat want in eigen huis nemen wij op tegen Peru. Om daarna het vliegtuig te pakken naar Japan voor het WK. Wat wel een persoonlijk frustratie momentje hier is als bondscoach is dat je een voorselectie van 55 man mag oproepen maar voor de oefenwedstrijden gespeeld zijn moet deze al weer terug geschroeft zijn naar de definitieve 26 spelers die mee mogen naar het WK. Wat dat extra oproepen dan voor nut heeft mag je Joost vragen. Uiteindelijk toch wel een paar verrassingen in de selectie.

BRadpNN.png

Bij de bekenste afvallers staan namelijk twee spelers die veel hebben gespeeld. Namelijk Haider Malek de rechtsback. Maar zoals bekend is de rechtsback positie ons echte zorgenkindje. En aangezien ik drie spelers had voor die positie , Kadhim ( voetballend zeer aardig , ziet het spelletje maar is niet voor uit te branden ) Taleb ( niet snel maar ook niet traag en kan aardig voetballen ) en dus Malek ( Snel maar kan er verder niet veel van ) Heb ik gekozen voor de voetballende en de net niet variant in plaats van het loopwonder. Ook Karrar Jabbar normaal toch wel een vaste keus centraal op het middenveld maar daar kwam de laatste tijd toch nieuwe aanwas bij. Die voetballend toch wat sterker zijn. Was een lastige keus maar ook die moet je soms maken als ( bonds ) coach. Wat ook wel verrassend is dat ik twee spelers heb geselecteerd die hun debuut nog moeten maken. Een gok waarvan ik hoop dat deze goed uitpakt. En dan heb ik het over Amer Mohammed een 19 jarige spits van Al-Talaba , redelijk snel , goede vastberadenheid en dodelijk voor het doel. Ik hoop dat zijn enthousiasme een wedstrijd kan doen open breken indien nodig

Spoiler

4YEc7bK.png

De tweede debutant is de pas zeventienjarige Faris Abdul Hussein ( hij ontkend familie te zijn van jullie weten wel wie ) Deze jonge centrale verdediger moet nog veel leren maar door wat personeelsgebrek achterin is het wel een optie voor het geval van nood. Laten we het zo zeggen , hij was het beste wat ik nog kon meenemen als reserve voor deze positie. 

Spoiler

AtLiJ0d.png

BMQqSXz.png

Tegen Gabon lieten wij zien waar deze ploeg in staat kan zijn. We speelden dominant , verzorgt en aanvallend voetbal. Nu is dat ook niet zo heel lastig tegen zo'n tegenstander maar Gabon probeerde het wel met fysiek voetbal. Iets wat ze niet heel erg goed lukte. In de 7e minuut komen wij op 0-1 door Abbas die de bal uit de kluts voor zijn voeten zag vallen en niet twijfelde. Een kleine tien minuten later is het weer raak voor ons. Jaber slalomd tussen twee man door en zijn voorzet wordt binnen geschoten door Al-Azzawi. Direct na de aftrap veroverd Salam de bal , passt hem naar Abbas en die legt de bal achter de verdediging waar Al-Azzawi al op had gerekend. Randje buitenspel maar hij mag door en schiet zijn tweede van de avond binnen. Na iets meer dan een half uur spelen komen wij op 0-4. Abbas speelt Al-Azzawi aan , die houd de bal goed bij zich en legt hem af op Jaber. Die denkt niet na en poeierd hem op doel. Hard , strak en droog in de hoek. Vier minuten later scoort Idiata voor Gabon zodat ook hun ten minste konden juichen. Het was het enige schot op doel van de Gabonezen. Invaller Ali weet de bal ruim tien minuten na rust bij Zamel te krijgen , die het wel weer eens tijd vond om de defensieve stelling te verruilen voor een avontuur voorin. En de back van FC Twente scoort terwijl de bal via een verdediger en de paal in het doel hobbelt. De laatste goal valt een kwartier voor tijd wanneer Ali van 18 meter mag aanleggen en de bal heerlijk in de kruising jaagt. Beide debutanten mochten hun debuut maken deze wedstrijd. 

d9Yl3mQ.png

HEUNF12.png

5ppe0lM.png

De uitzwaai wedstrijd was zoals gezegd tegen Peru. Met Argentinië als tegenstander was ik benieuwd hoe we het zouden doen tegen een tegenstander uit Zuid Amerika. Hoewel Peru niet direct 1 van de toplanden daar is , is het wel een land die aantal mooie voetballers heeft voortgebracht. Waaronder Edison Flores. Wie? Zullen jullie nu denken 82 voudig international van Peru en een speler die jarenlang elke zomer aan FC Groningen werd gelinkt maar nooit kwam. Koos voor Villareal en later AaB. Renato Tapia zal vooral in Rotterdam worden herrinnerd. Juan Manuel Vargas , heerlijke fm aankoop tijdens zijn tijd bij Fiorentina ( die met het paarse Nitendo shirt nog altijd het mooiste shirt ooit hadden wat mij betreft ) Jefferson Farfan en dan natuurlijk het Bayern Duo Paolo Guerrero en Claudio Pizarro. Talent komt er zeker vandaan en dus een tegenstander om rekening mee te houden. En vanavo Mighty nd lieten wij zien dat wij niet als volledige toeristen naar het WK gaan. Wij speelden wederom dominant goed voetbal. En winnen meer dan verdiend van Peru. In de 28e minuut gaat de bal op de stip voor ons via een ongelukkige handsbal maar goed hands is hands. Salam die dus de voorkeur boven Jabbar krijgt is ijzingwekkend koel en schuift de bal in de andere hoek dan waar de keeper naar toe gaat. Op slag van rust en is er geen heerlijker moment om te scoren dan op dat moment? Is het Jaber die een goede voorzet van Hashem knap binnenschiet met zijn slechte been. Acht minuten voor tijd is invaller Ali die zijn man passeert , de volgende het bos in stuurt en uiteindelijk de bal bij Al-Azzawi weet te krijgen en dan is vaak een goal en dat was nu ook het geval. Een 3-0 overwinning met goed voetbal op een goede tegenstander. Wij lijken klaar te zijn voor het WK. 

JoNJBeR.png

Ondertussen heb ik ook twee sollicitaties de deur uitgedaan in het eventuele nieuwe land. Maar aangezien de competie daar net over de helft is ( die volgen niet de Europese speelkalender ) Zal het iig geen topclub zijn mocht ik aangenomen worden maar daar meer over in de volgende update

@delichris Danke , In dit soort landen wil je het lieft zo snel mogelijk weer vertrekken hoor. Al heeft het ook wel weer zijn charme , spelers die er niks van kunnen haha

@Titan Mighty bleef lang lastig doen waardoor de titel vrij laat gevierd kon worden. Op zich wel fijn om tegenstand te hebben maar uiteindelijk verdiend kampioen door inderdaad de kracht van het team. Vind dat ook wel het fijne van deze tactiek dat het niet afhangt van 1 of 2 spelers. De sollicitaties zijn de deur uit

@timke1609 9/10 keer is de beker ook de laatste update alleen in Malawi niet haha. Vooral Reimerink en Yaro , Carr was degelijk maar wel fijn om eens met Nederlandse spelers te spelen. Volgende update word de nieuwe ploeg bekend gemaakt

@Vlonkie Uiteindelijk wel maar alle lof naar Mighty die het ons toch lang lastig maakte. Volgende update wordt die bekend gemaakt

@Marius We hadden soms het geluk mee en een ontketende Yaro. Maar we konden ook niet veel laten liggen dankzij de Wanderers. 

@FSc1997 Prijzenkast weer wat voller. Zo zie ik het graag. Ja die hebben het prima gedaan. Hadden ze een jaar geleden vast niet gedacht. Volgende update weet je meer

@Satioz @007mark @Sander. @KayDeManaager thnx

@ElMarcos @MNie @DemoN @'Jochem @John Terry 2.0 @Boyzone @Jónstærke @Fantasy @El Tren @Bogatyr @Gert @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Vis @timpy00