Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[IDS '25] Journeyman around the world Brunei

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Niet meteen verwacht dat je er nog een jaartje zou aan plakken. Met nog een hoop versterkingen erbij kan het echter best interessant zijn om te zien wat je kan klaar spelen in Europa! Benieuwd!

• Antwoorden 1,7k
  • Weergaven 41k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Djurovski
    Djurovski

Ter voorbereiding op het WK speelden wij met Irak in maart nog twee potjes. Namelijk tegen Kaapverdië en Cambodja. Die laatste had ons uitgenodigd en dan zeg ik geen nee. Kaapverdië had ik zelf uitged

• Djurovski
    Djurovski

Nadat wij als helden waren onthaald op vliegveld van Bagdad zat ik al weer snel in het vliegveld naar Talinn om vervolgens de veerboot naar Kuressaare te pakken want veel tijd om te kunnen genieten ha

• Djurovski
    Djurovski

[img] Er kwam nog een nieuwe speler en geloof het of niet ook deze kwam uit de tweede klasse in Nederland Gerry van den Dam komt gratis over van WSV Apeldoorn. De 18 jarige rechtsback heeft 24 wedstri

Geplaatst

Dan zou het mooi zijn om een mooi Europees avontuur te beleven nu de keuze op nog een jaar is gevallen! Leuk om in een herkenbaar stadion terug te komen. De selectie bestaat nu wel uit veel spelers, het zou mooi zijn als er daar nog een paar van verkocht worden.

Geplaatst
  • Auteur

img%5D

img%5D

Terwijl ik mijn aandacht moest verdelen tussen Europees voetbal , de competitie , de transfermarkt en Valeria gebeurde er de afgelopen maanden dus van alles. Ik kwam er wel achter dat ik voor de competitie iets te veel niet EU spelers had , Europees was dat geen probleem en dus moest ik nog wel even de transfermarkt op om er voor te zorgen dat er nationaal ook een team stond doet goed mee kon komen. Maar voor ik nieuwe spelers kon halen moest er dus ook wel wat ruimte gemaakt worden ( en dan vooral in de kleedkamer )

img%5D

[img%5D

img%5D

Wist nog her en der spelers te slijten aan andere clubs en haalde zelf nog drie nieuwe spelers. Waaronder een nieuwe doelman. En twee centrale verdedigers. Hierdoor kan ik zowel in de competitie als in Europa met een prima selectie de wedstrijden in gaan. Ik was heel dicht bij het vastleggen van een echte top keeper van Benfica. Zou hem huren en daarna definitief vastleggen. Al had ik moeten kiezen voor eventueel vastleggen want de transfersom stond niet meer op onze rekening en werd de transfer gecancelled. Hierna wou die lul niet nog een keer praten... Dus op naar optie B en dat werd Bacar Mendes van Porto B die wij voor 1,3 miljoen overnemen. De 27 jarige doelman en 8 voudig international van Guinee-Bissau ( huh Berry je wou toch EU spelers , klopt Bacar heeft ook de Portugese nationaliteit ) is beter dan Klein. Die met de Faroer dus niet onder de EU valt. maar wel minder dan de eerste optie maar ben toch blij met deze doelman. Hij is wel beter dan Klein. Dejan Hren huren wij zonder kosten van Maribor en komt na dit seizoen gratis over naar ons. De 27 jarige Sloveen heeft al 53 interlands gespeeld en was overbodig bij onze grote concurrent. Zeker in de competitie kan deze centrale verdediger die ook prima als rechtsback uit de voeten kan nuttig zijn. Tot slot komt Tommaso Fanciulli gratis naar ons toe. Zijn laatste club was Venezia en daarvoor speelde hij bij Como en Hellas Verona. De 29 jarige Italiaan is zeer degelijk , op meerdere posities inzetbaar en dus EU.

En dan was het tijd om te gaan voetballen , waar wij begonnen met een uitwedstrijd tegen Flora Talinn. Even terug in Estland dus. En in Estland waren wij een stuk beter. Maar duurde het tot de 35e minuut tot wij tot scoren kwamen. Miha Mavric opende de score en vlak voor de pauze kwamen wij op 0-2 door Itsik Eini. Die op zijn debuut meteen scoorde. Rogina zorgde in de 64e minuut voor de 0-3 waardoor de return geen probleem meer mocht zijn. Voordat wij die return speelden , oefende wij nog met de " reserves "tegen Standaard Luik en die wonnen wij met 4-3. In de return in eigen huis was het binnen vijf minuten gespeeld. Rogina en Milic ( de man van 5,5 miljoen van Volendam 2 ) zorgde voor de eerste twee treffers. Hierna bollen wij rustig uit en scoren nog drie maal. Met een 8-0 in totaal zijn wij door en is Sheriff Tiraspol uit Moldavië de volgende tegenstander. Maar voordat wij die partij geven speelden wij eerst nog uit tegen Maribor onze rivaal. Europees heeft nu even de voorkeur en daar leek Maribor van te kunnen profiteren want lange tijd stond het het 1-0 voor onze rivaal totdat Najem de Irakese rechtsbuiten in de 90+7 de 1-1 binnenschiet. En dit voor mij dus de reden was om er nog wat EU spelers bij te gaan halen.

In eigen huis zetten wij tegen Sheriff een goede basis neer door met 2-0 te winnen via treffers van Lavizati en Tony. Tegen Celje mag de "B" keus dan weer aantreden. Na een vroege achterstand komen wij via een eigen goal en een treffer van Spritzer op voorsprong. Na rust zijn het twee treffers van Milic die zorgen voor een 1-4 zege. Uit in Moldavië winnen wij door een strafschop van Tony in de 74e minuut. Juli sluiten wij af met een krappe 0-1 zege bij Domzale door een treffer van CC zes minuten voor tijd. En kunnen wij terug kijken op een mooie maand juli. Tussendoor was er zeker wat tijd voor Valeria en me time. Met de 3e kwalificatieronde van de CL te hebben gehaald zijn wij iig zeker van Europees voetbal. En die loting is pittig

img%5D

Met Bodo/Glimt treffen wij een ploeg die gewend is aan dit soort duels en ik zag het best lastig in om het hier tegen op te nemen, voordeel was wel dat wij de eerste wedstrijd uit speelden. Dat kan zeker in FM nog wel eens schelen. Maar mijn ploeg verrasste mij in positieve zin. Wij waren feller , beter , genadelozer. Na een kwartier spelen was het Lavizati die de 0-1 binnenschoot op aangeven van Eini. Zeven minuten later was het Tony die de 0-2 binnen tikte op aangeven van Eini. En vlak na de pauze was het Charalabous die 0-3 binnenschoot op aangeven van Horvat. 0-3 in Noorwegen is dus een heerlijk resultaat

img%5D

Thuis tegen Mura durfde ik dan wel met een behoorlijk A team aan te treden want die 0-3 zullen we niet meer weg geven toch? Via Charalabous en Staric verslaan wij Mura met 2-0. Thuis tegen Bodo spelen wij dan met een gemixt elftal en eindigt deze wedstrijd in 1-1 voor ons scoorde Eini. Die laat dus zien een waardige vervanger te zijn van onze vriend die naar de zandbak is gegaan. Nog een tegenstander scheid ons van de CL en dat is niet de minste wij werden namelijk gekoppeld aan Dinamo Zagreb. Een echte topploeg hier in de Balkan natuurlijk. Maar voordat wij het opnamen tegen deze giganten stond eerst de derby tegen Bravo nog op het programma. In tien minuten was de wedstrijd gespeeld. Igudia opende de score na een kwartier spelen. Vijf minuten later lag ook zijn tweede erin. Als hij scoort doet hij dat meestal meer dan 1x en weer vijf minuten later scoorde Spitzer de de 3-0 en was de overwinning een zekerheid. Vol goede moed trokken wij naar Zagreb ( ik was er al wel Marcel haha ) en het was een heksenketel mede door de Bad Blue Boys van de thuisclub. Toch kwamen wij goed mee maar moesten wel met de staart tussen de benen terug naar Slovenië want we verloren deze wedstrijd met 1-0. Gelukkig is er dan altijd nog Valeria om even af te schakelen. In de competitie wachtte Aluminij , niet de gemakkelijkste tegenstander maar het B team mocht het klusje klaren en deed dat via 1 goede kans die benut werd door Kastrevec. Al in de tweede minuut. En dus wachtte Dinamo ons nog als laatste wedstrijd. In ons eigen huis. Compleet uitverkocht. En ik gaf ons wel kansen ondanks dat Dinamo gewoon een heerlijk elftal heeft met spelers die een stuk meer verdienen dan bij ons. Maar geld scoort niet

In het begin was het vooral afwachten , beide ploegen leken niet goed te weten wat te moeten doen. Vanaf de zijlijn gaf ik aan dat wij meer risico moesten gaan nemen wij moesten scoren. En diep in blessuretijd van de eerste elftal lukte dat dan ook. Eini gaat goed door op de rechterflank. Legt de bal heerlijk voor en Staric knikt de bal binnen. Een goal op het juiste moment. In de 56e minuut komen wij op 2-0. Paal , scrimmage , lat , scrimmage en de bal komt met geluk voor de voeten van Eini en die denkt niet na. 2-0! Dan denk je dan komt Dinamo wel maar de ploeg leek het niet te kunnen , waren ze gebroken? De 2-0 bleef lang op bord staan. Genoeg voor ons maar 1 moment kan dodelijk zijn, Drie minuten voor tijd is het raak. Spitzer die mocht invallen voor Lavizati legt de bal pamklaar voor Eini en die zorgt voor de bevrijdende 3-0 en dus CL voetbal. Spitzer zelf zorg dan in de laatste minuut ook nog zelf voor de 4-0 en daarmee dompelen wij Dinamo in diepe rouw. En was de afterparty bij Valeria er weer 1 om nooit te vergeten

img%5D

img%5D

img%5D

Na zes competitiewedstrijden voornamelijk gespeeld met de "B" keus staan wij gewoon bovenaan. Speelden alleen gelijk tegen Maribor op de eerste speeldag en wisten de rest te winnen. Radomlje en Celje op 2 en 3 is best verrassend. Al verwacht ik dat Maribor en Koper nog wel terug komen. Misschien toch wat extra puntverlies dankzij Europees voetbal. Onze stadsgenoot heeft het lastig. Maar dan het belangrijkste want wij hebben de groepsfase van de CL gehaald wat meteen zorgt voor een mooie bankrekening ( had daar qua transfers al wel een beetje op ingespeeld ( hierdoor kon ik die keeper van Benfica niet halen omdat ik wat te veel uit had gegeven ) Maar met bijna 15 miljoen erbij is de penningmeester ineens weer erg blij.

img%5D

Een zeer pittige loting hebben wij gekregen waar wij starten met twee uitwedstrijden tegen Schalke 04 en Vitesse. Niet direct de ploegen die je verwacht in de CL uit deze landen maar ze zullen er niet voor niets staan. Wel kan ik even op familiebezoek met deze tegenstanders. Hierna treffen wij in eigen huis Manchester City en om vervolgens naar Rome te mogen gaan. Even handjes schudden met Luciano ( @mattihamstra ) Vervolgens twee thuiswedstrijden die gewonnen moeten gaan worden waarschijnlijk. Lokomotiva het kleine broertje zou op papier geen problemen mogen zijn maar schakelde op weg hier naar toe wel Monaco en Sprting Club de Portugal uit dus we zijn gewaarschuwd en Rode Ster is natuurlijk een begrip op de Balkan. Sluiten af met een tripje naar Old Trafford en een thuiswedstrijd tegen AC Milan.. Je wou CL dan krijg je het ook. Maar heb er wel zin in. Servië dacht mij nog even te kunnen binnen hengelen maar die heb ik de deur gewezen

img%5D

@MJD85 Die waren zeker te doen. De rondes erna waren op papier lastig maar we hebben het gered

@Titan Kan gebeuren. had het niet verwacht om die twee prijzen meteen binnen te hengelen. Ja ik blijf hier graag nog een jaar. Staat een mooi stel die nu wat sterker is. Ook zeer benieuwd wat ik in de CL kan presteren, Makkelijk is het mij niet gemaakt

@delichris Dat is ook de bedoeling van een transferperiode

@timke1609 Het is gewoon oprecht een hele fijne competitie om in te spelen. Daarnaast uit eigen ervaring ook een heel mooi land om er te zijn en dus was de keus niet moeilijk. Dat waren ze

@Marius Het is gewoon een heerlijk land/competitie kan het iedereen aanraden om hier te gaan managen. Ik ook , CL is gehaald maar wel pittig

@Vlonkie Dat waren ze ook

@Cervantes Een deel is al weg , en wie niet weg willen en niet nodig zijn gaan naar het tweede. De CL is gehaald nu hopen op een paar mooie potjes want daarvoor ben ik gebleven

@Satioz @Henk Mansveld Thnx

@ElMarcos @KayDeManaager @Matthias. @Sander. @DemoN @'Jochem @John Terry 2.0 @Boyzone @Jónstærke @Fantasy @El Tren @Bogatyr @Gert @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Vis @timpy00  @Nom de Guerre @FSc1997

Geplaatst

De B-ploeg staat zijn mannetje al en de sterkste laten Europees zien ook goed te kunnen voetballen. Vitesse in de Champions League is wel frappant. Er zijn toch wel wat tegenstanders waar punten tegen kunnen worden gepakt, dus wie weet ook nog een overwintering?

Geplaatst

Pittige loting. Top 24 moet kunnen als je op de juiste momenten piekt. En Vitesse in de CL? Raar spel zo af en toe P

Geplaatst

Topresultaten in Europa en in eigen land. Dan is het jammer dat de loting zo pittig is, maar jou kennende sprokkel je toch maar weer 9 punten bijeen om door te gaan.

Geplaatst

De groepsfase van de CL halen is toch wel een opsteker. De loting zou sowieso pittig zijn, maar misschien kan je hier en daar wel wat punten sprokkelen. Het zal je ook wel punten kosten in de competitie, maar ook de tweede lijn lijkt sterkt genoeg om z'n mannetje te kunnen staan.

Geplaatst

Een lange maar overtuigende aanloop naar het hoofdtoernooi. Er zitten wat teams tussen die je op basis van die resultaten moet kunnen verslaan, dus ik kijk uit naar het verdere avontuur in Europa. Logisch dat je Servië nog laat wachten, eerst mooie dingen met Korea doen.

Geplaatst
  • Auteur

img%5D

img%5D

img%5D

In september stonden de twee laatste potjes gepland voor de kwalificatie voor het WK volgende zomer. Wij sluiten af met twee uitwedstrijden tegen Irak en Australië. Heb wel zin om tijdelijk even terug te keren in Irak hoewel het niet goed gaat met het nationale team sinds mijn vertrek. Spijtig maar helaas kan ik er weinig aan doen. Aangezien Valeria even vrij heeft van haar werk zal ze zich mij vergezellen tijdens deze trip. De media vroegen zich wel af of er een nieuw setje was. Maar ons antwoord was , wij zijn exclusief voor de tijd die ons gegund is. Want wij beiden weten dat het over een paar maanden ten einde zal zijn maar tot die tijd maken we het er het ons beste van.

img%5D

Bij Irak staan nog een aantal spelers in de basis die ik standaard opstelde en ook op de bank zie ik een aantal bekende namen. Het contact voor de wedstrijd was prima maar tijdens de wedstrijd telt dat allemaal niet. Dan is het oorlog. Tot na het eindsignaal daarna is het weer prima. Helaas ( oke niet voor ons ) kon Irak ook in eigen huis niet veel klaar spelen en wonnen wij vrij eenvoudig met 0-3. Na ongeveer een kwartier spelen pakten wij de leiding wanneer Kim Jae-Young met een splijtende pass Park Ju-Yong vrij voor de keeper zet en die aarzelt geen seconde. Na iets meer dan een half uur gespeeld te hebben schiet Han Soo-Jin een vrije bal heerlijk in de lange hoek en zitten wij op rozen. Direct na rust is het de andere centrale middenvelder die ons 0-3 zet. Twintig minuten voor tijd wordt spits Kim Ji-Hyeon nog terug gefloten door de VAR maar met een 0-3 zijn wij zeker tevreden

img%5D

img%5D

Een paar dagen later zijn wij in Melbourne waar wij het gaan opnemen tegen Australië. De grote reus in het Aziatische voetbal. En het werd een wedstrijd waar beide landen niet hun achterste van de tong wilden laten zien. Toch was het geen saaie wedstrijd aangezien de grote kansen die er kwamen wel werden afgemaakt. Na 57 minuten pakken wij de leiding wanneer Park Ju-Yong de bal heerlijk voorgeeft en spits Kim Ji-Hyeon alleen nog maar zijn voet tegen de bal hoeft te zetten om te scoren. Lang kunnen wij niet van de voorsprong genieten want Australië maakt direct de 1-1 door Kaloutas. Invaller Im Jae-Kwang staat net koud in het veld als hij de 1-2 binnen schiet in de 65e minuut. Maar zoals gewoonlijk in deze kwalificatie kunnen wij een voorsprong tegen een sterk land niet vast houden en eindigd ook deze topper in een gelijkspel doordat Morgan de 2-2 binnen kopt

img%5D

img%5D

Best wel zuur nog want hierdoor wint Australië de poule en eindigen wij op de tweede plaats met twee punten achterstand. Wel zijn wij net als Australië ongeslagen gebleven en daar moeten wij moed uit halen. We zijn blijkbaar lastig te verslaan. Het was niet de meest vlekkeloze kwalificatie en er had denk ik echt wel meer ingezeten maar al met al moeten we gewoon tevreden zijn. Japan en China plaatsen zich ook. In de andere poule is Thailand de winnaar geworden voor Saudi-Arabië en Indonesië die zich netjes plaatsen. Iran weet het nipt te redden voor Syrië terwijk ook Oezbekistan kansen had. Een spannende poule dus. Wij stijgen 1 plaats op de wereldranglijst en staan nu 34e.

img%5D

Een maand later stonden er twee oefenduels op het programma tegen Guam en Laos. Tegenstanders die geen enkel probleem mogen zijn maar het was voor ook tijd om eens wat andere spelers van dichtbij te zien en konden veel spelers hun debuut maken. Vandaar ook de keus op tegenstanders die we moeten kunnen verslaan.

img%5D

Het mag natuurlijk geen verrassing heten dat wij tegen Guam ruim wisten te winnen. Uiteindelijk met 0-8 waarvan twee eigen treffers van Guam. Maar het was vooral het moment voor de debutanten om te laten zien wat ze konden. En of ik nog keuzes moet gaan maken zo richting het WK. Qua veldspel en goals kan ik alleen maar tevreden zijn

img%5D

img%5D

Ook Laos was geen enkel probleem voor ons en qua veldspel was het beter dan tegen Guam. Alleen qua score net wat minder en dan was vooral de tweede helft tegenvallend. Maar goed met een 0-6 mogen we gewoon tevreden zijn. Heb zelf een aantal jongens in actie gezien die eventueel een optie kunnen zijn. Het betekend dus dat de vaste kern het moeten laten blijven zien want er zijn opties en dus kan ik keuzes maken indien nodig.

img%5D

@Cervantes Vind het lastig om over een B ploeg te spreken. Zijn prima spelers maar heb meestal net wat betere voor de Europese wedstrijden klaar staan. Vind Vitesse en Schalke in de CL wel apart idd maar goed ze staan er wel. We gaan ons best doen om wat punten te pakken

@MJD85 laten we het hopen dat we dat weten te redden. Ja Vitesse in de CL FM doet raar soms haha

@delichris Dat ben ik ook. In de competitie doen we het prima

@timke1609 Laten we het hopen. Al geeft ons de voorrondes wel een goed vertrouwen dat er wat mogelijk moet zijn

@Marius Zeker financieel is het een mooie opsteker. En voor mij persoonlijk ook wel om eindelijk eens te mogen coachen in de CL. We gaan ons best doen in de CL en zien wel waar het schip strand. In de competitie moeten we misschien dan af en toe wat laten liggen al heb ik we vertrouwen in mijn B keus

@Vlonkie Tja je kunt niet altijd zes gooien he

@Titan Op papier misschien wel maar goed dat is geduldig. Heb er wel zin in om eindelijk in de CL actief te zijn. Tja heb al eens eerder landen afgewezen wat daarna minder goed uitpakte maar ben nog niet klaar met Korea dus was de keus uiteindelijk niet zo moeilijk

@Satioz @Henk Mansveld @KayDeManaager thnx

@ElMarcos @Matthias. @Sander. @DemoN @'Jochem @John Terry 2.0 @Boyzone @Jónstærke @Fantasy @El Tren @Bogatyr @Gert @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Vis @timpy00  @Nom de Guerre @FSc1997

Geplaatst

Goede resultaten natuurlijk. Ik zou niet wakker liggen van die late gelijkmaker. Eerste of tweede in de poule, uiteindelijk telt alleen de kwalificatie.

Geplaatst

Goede resultaten en de WK-kwalificatie reeks kun je tevreden mee zijn. Plek 1 is niet erg. Geen verschil met plek 2, dus de ongeslagenheid en kwalificatie is hetgeen wat telt

Geplaatst

Je bent inderdaad erg moeilijk te verslaan met Korea en dat is precies waardoor je mag hopen op een bijzonder resultaat straks op het toernooi. Voor de vorm twee kleine landjes vermorzeld, dat is dan weer fijn voor het ritme.

Geplaatst

Na twee goede wedstrijden en gemakkelijke kwalificatie voor het WK ook nog twee hele ruime overwinningen in de oefenwedstrijden.

Geplaatst
  • Auteur

img%5D

img%5D

Hoe is het gegaan in de Champions League? De club heeft er wel vaker in gespeeld maar voor mij als coach was het de eerste keer. En dan ook direct de groepsfase halen. Al kregen wij dus wel een pittige loting voorgeschoteld maar goed dat weet je als CL gaat spelen. En wat dan voor ons ook belangrijk is , dat wij niet te veel punten verspelen in de competitie. Want hoewel ik het goed wil gaan doen in de CL is het wel de bedoeling om ook weer te titel te pakken natuurlijk. En Radomlje was de eerste tegenstander die bij ons bezoek kwam. En ik besloot gezien het schema om met de sterkste 11 te spelen. Zover dat mogelijk is met de buitenlandersregel. Het was Loran Lavizati die ons in de 36e minuut op voorsprong schoot. En eigen treffer van Radomlje vlak voor rust was een mooie meevaller en in de tweede helft scoort Lavizati zijn 2e van de middag. Een prima resultaat dus. Vervolgens gaan wij op bezoek bij Triglav waar een gemixt team aan de aftrap staat. Dit alles omdat de volgende tegenstander Schalke 04 is. En de thuisploeg komt in de 5e minuut brutaal op voorsprong. Via Tony komen wij in de 26e minuut langszij en het is het de man van 5,5 miljoen die ons op slag van rust op 1-2 zet. Milic bekroont zijn goede wedstrijd met een tweede treffer in de 63e minuut en zo gaan wij met een goed gevoel naar Gelsenkirchen. Fianciulli maakte zijn debuut deze wedstrijd.

De Arena auf Schalke oftewel de Veltins Arena. Wat een verschrikkelijk lelijk ding is dat van buiten zeg. Van binnen is het gelukkig een stuk beter. En sfeer maken kunnen ze er ook wel. Schalke is natuurlijk een bekende naam in het voetbal. In real life hebben ze het de laatste jaren zwaar maar het blijft een grote naam. Op FM doen ze het dus inmiddels een stuk beter en zo mag ik mijn CL debuut in de groepsfase maken hier. En wat zijn mijn ploeg een stunt neer. In de 5e minuut is het Tony die de 0-1 binnenkopt op aangeven van Eini. Drie minuten later is het al 0-2. Loran Lavizati schiet raak uit een vrije trap. Schalke doet na een kwartier spelen wel iets terug maar mijn team is hongerig. Drie minuten voor de thee is het wederom Tony die scoort en zo gaan wij de rust in met 1-3 voorsprong wat een weelde. Na rust probeerd Schalke het nog wel maar ze breken definitief wanneer wij uit een counter via Eini de 1-4 scoren. Vlak voor tijd scoort Eini nog een keer en zet zo de eindstand op 1-5! Wat een start van de poulefase. Aangezien de spelers nog aardig fit zijn en de volgende officiële wedstrijd pas over tien dagen is besluit ik tegen Koper ook met de sterkste 11 te spelen. De ploeg is in goede vorm en dat heeft Koper gemerkt. De nummer twee van vorig seizoen werd van het kastje naar de muur gespeeld. Met twee treffers van Lavizati en twee van Tony winnen wij eenvoudig met 4-1 in eigen huis. In de interlandperiode van september speelt de B keus een oefenwedstrijd tegen SV Treffen uit Oostenrijk en winnen die eenvoudig met 10-1. De laatste wedstrijd van september is in het Gelredome tegen Vitesse. Wederom een lelijk ding van buiten. Van binnen ken ik hem alleen van een concert van Iron Maiden. Nu mocht ik er dus eens zijn voor een wedstrijd in de Champions League. Vitesse nu niet direct een naam die je hier verwacht maar ze doen het de laatste jaren meer dan prima in Nederland. En Vitesse komt in de 13e minuut op 1-0 maar wij blijven rustig. Merken dat wij beter zijn en komen via Eini in de 32e minuut langszij. Toch houd Vitesse ondanks dat wij gewoon beter zijn lang stand en blijft die 1-1 heel lang op bord staan. Op zich nog niet eens zo'n heel slecht resultaat maar als je beter bent wil je ook winnen. Dat gebeurt gelukkig ook want het is Chirstoforos Charalabous die ons in de 87e minuut op 1-2 zet en in de blessuretijd is het Daniel Rogina die er nog zelfs 1-3 van maakt. 6 uit 2 in de CL ik mag niet klagen

Vervolgens komt onze hoofdscout nog met een nieuwe keeper. Emiliano Kaja is zonder club en de 29 jarige Albaanse doelman valt onder de EU regeling. Heeft 37 interlands gespeeld en is gelijkwaardig en misschien net iets beter als Mendes. Een kans die ik niet kan laten liggen natuurlijk

img%5D

Oktober starten wij met een wedstrijd tegen Celje. En aangezien er een interland periode aankwam kon ik met een sterk elftal aan de aftrap verschijnen. Toch was het van onze kant geen beste wedstrijd en het zegt genoeg dat wij een strafschop nodig hadden om de ban te breken. Tony wist daar wel raad mee en invaller Kastrevec maakt er nog 0-2 van. Maar goed winst is winst. In de interland periode oefenen wij thuis tegen PSG die wij met 0-1 verliezen ( maar goed veel spelers waren er niet bij beide ploegen ) en winnen uit bij OHL met 0-1 door een treffer van Tony. Met Maribor als tegenstander vlak voor wij het gaan opnemen tegen Manchester City was het hinken op twee gedachten. Durven we het aan met B team of wetende dat City vermoedelijk toch te sterk is , deze als verlies beschouwen en dus zo sterk mogelijk tegen Maribor. Het werd een 3e keus. Een gemixt elftal de wei insturen. Sterspelers die lichte pijntjes hadden of wat vermoeid waren kregen rust en die fit waren spelen gewoon. Jullie zijn prof , twee wedstrijden in de week moet kunnen. Tegen Maribor pakte dat heerlijk uit. Want het was ( wie anders zou je bijna zeggen ) Loran Lavizati die ons in de 10e minuut op 1-0 zet. Negen minuten later scoort hij wederom. Diep in de blessuretijd is het Recek ( ja die mag ook nog steeds meedoen ) die vanaf 11 meter ons op 3-0 zet en halverwege de tweede helft is het Mihael Horvat die de eindstand op 4-0 zet. En dan het moment waar ik zo lang op gewacht heb. De hyme van de Champions League in eigen stadion. Het stadion zat tot de nok vol. Wat een record betekende in de ticketverkoop van de club. Maar goed het was wel Manchester City wat op bezoek kwam... En hoewel wij ons beste beentje hebben voortgezet konden wij helaas niet voor een stunt zorgen. City wint met 0-2. Had erger verwacht als ik eerlijk ben en wij deden best leuk mee. Een nederlaag met perspectief zullen we maar zeggen. Tegen Domzale werd het een wedstrijd voor de neutrale kijkers. Wij winnen wel maar beide verdedigingen hadden er weinig zin 4-3. De maand oktober sluiten wij af met een thuiswedstrijd tegen Triglav en via twee treffers van Recek winnen wij deze met 2-1.

img%5D

img%5D

Voorlopig laten wij weinig liggen. En doet de B keus het gewoon naar behoren. Als Maribor wint komen ze op 11 punten achterstand. En dat terwijl de competitie nog niet eens op de helft is. Koper valt erg tegen terwijl Aluminij zich als nummer 3 lijkt te willen claimen. Onze stadsgenoot heeft het ook nog altijd erg zwaar.

img%5D

Voorlopig op een negende plek maar als je de ploegen ziet die boven ons staan dan is dat helemaal niet gek. Maar we zien ook dat Lokomotiva Zagreb en Rode Ster ook behoorlijk gestart zijn. Ook Roma ( onze volgende tegenstander ) is goed gestart en die andere ploeg uit Manchester doet het ook zeer goed. Milan lijkt wat minder gestart te zijn maar zal er vast nog wel aankomen. De start is mooi maar rijk rekenen doe ik nog lang niet

@Vlonkie Ik klaag niet

@Marius Wakker lig ik er niet van maar het valt wel op dat we tegen de lastigere tegenstanders de voorsprong niet weten vast te houden. Maar goed we gaan ongeslagen naar het WK en dat is het belangrijkste

@timke1609 Uiteindelijk telt de kwalificatie idd en dat wij dat ongeslagen hebben gered. Toch was die plek 1 wel mooier geweest maar goed je kunt niet alles hebben in het leven

@delichris Had hem graag gewonnen maar helaas. Wel ongeslagen en dat is ook wat waard

@Titan Dat is misschien wel de grootste winst. Dat we lastig te verslaan zijn. Benieuwd wat het WK gaat brengen. Die twee kleine landen was puur om eens wat andere jongens aan het werk te zien

@ElMarcos Die twee oefenwedstrijden waren er om eens wat andere jongens in actie te zien. Dat we ze dan ook nog eens ruim winnen is mooi meegenomen

@AjaciedOpKlompen Dank je. Tactiek is mijn eigen met wat finetunng vanuit de podcast. Ben er wel tevreden over. Wie zal het zeggen we gaan iig ons best doen op het WK

@Satioz @Henk Mansveld thnx

@Cervantes @MJD85 @KayDeManaager @007mark @Matthias. @Sander. @DemoN @'Jochem @John Terry 2.0 @Boyzone @Jónstærke @Fantasy @El Tren @Bogatyr @Gert @19CH98 @Tim Windt @Tim' @Vis @timpy00  @Nom de Guerre @FSc1997

Geplaatst

Wat een verschroeiende start in de CL! Met al twee keer winst op zak sta je er al uitstekend voor. In de competitie blijft het ook zeer vlotjes draaien, zelfs met al dat roteren.

Geplaatst

Ondertussen al zo’n comfortabele voorsprong in de competitie dat je je optimaal kunt voorbereiden op de CL-duels. En dat gaat toch behoorlijk goed. Tja, aan de buitenkant straalt die Veltins Arena echt niets uit wat veel Duitse stadions juist wel doen. Sfeer daarentegen des te meer, dat moet je de fans nageven.