Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

topfilltt0.gif

Vooraf

West Ham United F.C. is een Engelse voetbalclub uit het oosten van Londen. Thuiswedstrijden worden gespeeld in Boleyn Ground, ook wel bekend als Upton Park, de naam van de buurt en het nabijgelegen metrostation. De clubkleuren zijn bordeauxrood en blauw.

Historie

De club werd in 1895 opgericht als bedrijfsteam van Thames Ironworks, een scheepsbouwbedrijf. In 1900 scheidde de club zich af onder de naam West Ham United. In 1923 promoveerde de club voor het eerst naar de hoogste klasse, maar in de competitie werden geen grote successen behaald. De beste prestatie was een derde plaats in 1983, maar er werd vooral ook regelmatig gepromoveerd en gedegradeerd.

In de FA Cup deed West Ham het een stuk beter. In 1923 werd al in de eerste op Wembley gespeelde Cup Final verloren van Bolton Wanderers. In de jaren zestig en zeventig was de club wel succesvol. Met Bobby Moore en Geoff Hurst in het team onder leiding van Ron Greenwood werd in 1964 de FA Cup gewonnen. Tegen Preston North End werd het 3-2, terwijl het 2 minuten voor tijd nog 1-2 stond. Een jaar later volgde het grootste succes uit de clubhistorie: de Europacup II werd gewonnen. Op Wembley werd TSV 1860 München met 2-0 verslagen.

Daarna volgde nog twee keer de winst in de FA Cup, en in 1976 het verlies van de Europacupfinale tegen Anderlecht. Maar ook degradeerde de club weer enkele malen. In 2004/2005 speelde West Ham United in de Football League Championship, maar op 30 mei 2005 werd de play-off finale gewonnen. Preston North End werd met 1-0 verslagen door een goal van Bobby Zamora.

In het seizoen 2005-2006 speelde West Ham dus weer in de Premier League, ze eindigden het seizoen met een knappe 9e plaats en plaatsing voor de FA Cup finale. In deze FA Cup finale stond het in de blessuretijd nog 3-2 voor de Hammers maar een paar seconden voor tijd zorgde Steven Gerrard met een knal van 30 meter voor de gelijkmaker, West Ham verloor uiteindelijk na penalties.

Vele bekende Engelse voetballers zijn hun carrière bij West Ham in de jeugdopleiding begonnen, waaronder Jermain Defoe, Frank Lampard, Joe Cole, Michael Carrick en Rio Ferdinand.

Erelijst

FA Cup: 1964, 1975, 1980

Europacup II: 1965

UEFA Intertoto Cup: 1999

Europacup II finale: 1976 (Anderlecht was met 4-2 te sterk in de finale)

Bron: wikipedia

Geplaatst
  • Auteur

topfilltt0.gif

Vooraf

West Ham United F.C. is een Engelse voetbalclub uit het oosten van Londen. Thuiswedstrijden worden gespeeld in Boleyn Ground, ook wel bekend als Upton Park, de naam van de buurt en het nabijgelegen metrostation. De clubkleuren zijn bordeauxrood en blauw.

Historie

De club werd in 1895 opgericht als bedrijfsteam van Thames Ironworks, een scheepsbouwbedrijf. In 1900 scheidde de club zich af onder de naam West Ham United. In 1923 promoveerde de club voor het eerst naar de hoogste klasse, maar in de competitie werden geen grote successen behaald. De beste prestatie was een derde plaats in 1983, maar er werd vooral ook regelmatig gepromoveerd en gedegradeerd.

In de FA Cup deed West Ham het een stuk beter. In 1923 werd al in de eerste op Wembley gespeelde Cup Final verloren van Bolton Wanderers. In de jaren zestig en zeventig was de club wel succesvol. Met Bobby Moore en Geoff Hurst in het team onder leiding van Ron Greenwood werd in 1964 de FA Cup gewonnen. Tegen Preston North End werd het 3-2, terwijl het 2 minuten voor tijd nog 1-2 stond. Een jaar later volgde het grootste succes uit de clubhistorie: de Europacup II werd gewonnen. Op Wembley werd TSV 1860 München met 2-0 verslagen.

Daarna volgde nog twee keer de winst in de FA Cup, en in 1976 het verlies van de Europacupfinale tegen Anderlecht. Maar ook degradeerde de club weer enkele malen. In 2004/2005 speelde West Ham United in de Football League Championship, maar op 30 mei 2005 werd de play-off finale gewonnen. Preston North End werd met 1-0 verslagen door een goal van Bobby Zamora.

In het seizoen 2005-2006 speelde West Ham dus weer in de Premier League, ze eindigden het seizoen met een knappe 9e plaats en plaatsing voor de FA Cup finale. In deze FA Cup finale stond het in de blessuretijd nog 3-2 voor de Hammers maar een paar seconden voor tijd zorgde Steven Gerrard met een knal van 30 meter voor de gelijkmaker, West Ham verloor uiteindelijk na penalties.

Vele bekende Engelse voetballers zijn hun carrière bij West Ham in de jeugdopleiding begonnen, waaronder Jermain Defoe, Frank Lampard, Joe Cole, Michael Carrick en Rio Ferdinand.

Erelijst

FA Cup: 1964, 1975, 1980

Europacup II: 1965

UEFA Intertoto Cup: 1999

Europacup II finale: 1976 (Anderlecht was met 4-2 te sterk in de finale)

Bron: wikipedia

Geplaatst
  • Auteur

Re: West Ham: Forever Blowing Bubbles

Tot zover de geschiedenis/aankondiging van de club. De erelijst valt eigenlijk tegen voor een club die zulke talenten heeft opgeleid. Met spelers als Ferdinand (Rio), Lampard, Cole, Carrik en Defoe moet toch meer mogelijk zijn geweest. Het bestuur bij West Ham is ook tot die inzage gekomen en heeft Pardew op straat gezet. De media berichten volgden elkaar de laatste dagen snel op!

westhamontslagpardrew-3.jpg

Ik ben dus aangetrokken als manager van West Ham. Zoals gezegd was ik al eerder aan het werk bij Nederlandse clubs. Ik was met Veendam dicht bij promotie, maar kwam in de nacompetitie helaas net tekort. Daarnaast ben ik behalve Groningen B trainer, ook nog even assistent geweest bij FC Groningen.

Ongeveer een jaar heb ik bij Groningen en Veendam gewerkt, daarna ben ik naar Amsterdam verhuist en mocht de talenten van Ajax coachen. Ik zal niet zeggen dat het mijn leukste tijd in Amsterdam was, maar ik heb er wel veel geleerd over jonge spelertjes begeleiden en het managen bij een grote club.

Toen ik de aanbieding kreeg om naar Londen te gaan om West Ham te coachen was de keuze niet heel erg moeilijk. Ik dacht dat met deze club toch goede resultaten of in ieder geval betere resultaten geboekt moeten kunnen worden. Met een geweldige jeugdopleiding, waaruit spelers als Ashton, Harewood en Anton Ferdinand komen. Ook hebben we natuurlijk nog die twee magistrale Argentijnen op het WK: Carlos Tevez en Javier Mascherano.

ufnwes06.jpg

Deze Argentijnen werden nog gehaald door Pardew, zeer goede aankopen moet ik toegeven.

Geplaatst

populair clubje in FM07 ;) dat WestHam, iig succes ermee :thumb:

Geplaatst

Populair zonder geld :) Ja het is een sterspeler.. maar je kan tevez verkopen voor 40mil.. Mascherano ging bij mij een keer in 2008 naar AC Milan voor 53milj ;) zo moet je aan je geld komen..

Geplaatst

Eerst vond ik West Ham weinig, maar toen zag ik die film daarover, Green Street Hooligans. Donder, het is nu 1 van de mijn favoriete clubs uit Engeland, zal je gaan volgen! :checkit:

Geplaatst
  • Auteur

Inmiddels ben ik al eventjes aan het werk bij West Ham. Na een paar trainingen begin ik de spelers al aardig te leren kennen en langzaam komen er namen bij de hoofden. Als ik iedereen ken blijkt dit mijn selectie te zijn:

westhamselectie.jpg

Een op zijn zachtst gezegd aardige selectie.

De goalie’s:

Ik heb twee keepers die dicht bij elkaar zitten. Walker wordt in ieder geval 3e keeper, Green en Carroll zullen bij mij gaan strijden om een basisplek. Voorlopig zal Green de voorkeur krijgen en laat ik Carroll de concurrentie aangaan!

De verdediging:

Na een paar trainingen heb ik al gezien wat mijn verdediging wordt:

Konchesky wordt mijn linker back en Mears mijn rechterback. Het centrum is voor Gabbidon en Anton Ferdinand. Ik zou mijn verdediging nog wel graag versterken in het centrum en rechts.

Het middenveld:

Op het middenveld valt vooral Ehterington mij tegen. Deze linkermiddenvelder had ik vooraf hoger in geschat. Daarom wil ik in ieder geval nog een (aanvallende) linkermiddenvelder aantrekken deze transferperiode. Rechts bevalt mij beter, Benayoun speelt goed en pikt nogal is een goaltje mee. Daarnaast zal in ieder geval Mascherano een basisplek in het centrum krijgen.

De aanval:

Ik heb eigenlijk 3 hele goede aanvallers, maar wil toch met een 4-4-2 spelen. Tevez is denk ik kwalitatief de beste, maar hij moet zich duidelijk nog aanpassen aan de Engelse cultuur. Toch zal hij een basisplek krijgen, want ik denk dat dit hem zal helpen in zijn mentale en fysieke ontwikkeling. Dan heb ik nog twee mannen die voor de spitsenplaats naast Tevez in aanmerking komen: Ashton en Harewood. Ashton krijgt mijn (voorlopige) voorkeur, omdat deze man simpelweg meer scoort op de training.

Opmerkingen:

Ik speelde al een keer eerder met West Ham, deze game crashte helaas. Ik zou eerst na de SI patch weer beginnen, maar toen ik hoorde dat ik mijn game na de patch zonder bugs verder kon spelen ben ik toch nu al weer begonnen.

Reacties zijn welkom, graag zelfs!

Geplaatst

Ziet er heel netjes uit ga zo door kga je volgen suc6 in mijn game waren ze na het eerste seizoen gedegradeerd :p

Geplaatst

Ben ook met WHU begonnen. Vooral omdat Tevez en Mascherano er spelen natuurlijk

Geplaatst

ik heb nog een tip voor die tekstberichten uit je begin: ik zou ze iets groter doen dan is het beter te lezen

voor de rest: leuk team, natuurlijk populair door die argentijnen, suc6! :thumb:

Geplaatst

Mijn middenveld bestaan uit Benayoun (ex-Ajax!), Mascherano en Reo Cocker. Als je slim bent verkoop je Etherington. Krijg je denk ik wel zo'n 3 mln voor..

Geplaatst

Mooie start en zéér mooi presentatie !!

Probeer idd je eerste nieuwsberichten iets groter te maken, dat leest makkelijker !!

KUTGW

Geplaatst

ziet er tof uit hoor :thumb:

maar, haal die poll weg joh, heeft toch niks met je novelle te maken ;)

Geplaatst
  • Auteur

ziet er tof uit hoor :thumb:

maar, haal die poll weg joh, heeft toch niks met je novelle te maken ;)

Nee klopt heeft niets met mijn novelle te maken, maar ben gewoon benieuwd wat mensen over West Ham denken, dus laat hem nog even staan. Bovendien kan ik hem binnekort ook nog een keer veranderen;)

Mooie start en zéér mooi presentatie !!

Probeer idd je eerste nieuwsberichten iets groter te maken, dat leest makkelijker !!

KUTGW

Dank je, jij en Harmpje hebben gelijk. Maar hij is op de een of andere manier automatisch verkleind tijdens het opslaan of tijdens het uploaden.

Verder iedereen bedankt voor de reacties, ik zal zometeen Update posten (een kleintje welliswaar).

Geplaatst
  • Auteur

Na mijn eerste indrukken van West Ham en Londen kijk ik is op de kalender. Ik zie dat we alweer op 22 juli zijn aanbelandt en dan het tijd wordt om het financiële plaatje eens te gaan bekijken.

Hieruit blijkt al snel dat het financieel niet super gaat. Ik krijg slechts een transferbudget van 2,61 miljoen. Ook is het saldo van de club positief, maar wel laag: 4,14 miljoen.

Ik heb besloten om voor 2,6 miljoen te proberen een AML aan te trekken. Inmiddels worden verschillende spelers gescout, daarvan zal ik de resultaten nog af moeten wachten.

Negen dagen nadat ik mijn zoektocht ben begonnen heb ik mijn AML. Delporte Ludovic is voor 1,5 miljoen aangetrokken van Osasuna. Delporte zal de AML positie dit jaar bestrijken bij West Ham.

Delporte:

3647_140x170.jpg

Dit zal waarschijnlijk de enige transfer zijn, ik was ook nog rond met Mokoena en Millan, maar zij kregen helaas geen werkvergunning. Terwijl ik slechts een wedstrijd voorbereiding heb gespeeld, begint de Premier League alweer… en wat voor begin! Manchester is de tegenstander. Na de Mancunians volgen ook nog even: Spurs, Arsenal, Chelsea, Fulham en Liverpool.

Man Utd. – West Ham

Het zal moeilijk worden, veel mannen in de basis hebben nog lichte blessures, maar het is helaas niet anders…

Manchester is zoals verwacht de betere ploeg, maar het creëert geen kansen, waardoor er voor ons nog geen vuiltje aan de lucht is. Helaas komen we nog wel op achterstand, in de 42e minuut kopt Silvestre raak uit een corner.

De tweede helft is verre van saai, maar helaas kunnen wij pas vanaf de 80e minuut echt komen. Dit resulteert niet meer in goals en we verliezen dus terecht op Old Trefford met 1-0.

MOTM: Green

RobGreenEPLHor_40172.jpg

Eindstand: Man Utd 1-0 West Ham

Geplaatst

Voor GSH heb ik ook nog nooit van west ham united gehoord maar na die film heb ik tog echt een zwak voor die club gekrege fantastische club suc6 verder met de hammers ... Blowing Bubbles Pretty Bubbles In The Air...UNITED!!! UNITED!! ;):thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Na het verlies tegen Manchester hoef ik de jongens eigenlijk niet op te beuren. Man Utd. is een ploeg van formaat en we hebben een redelijke wedstrijd gespeeld, ik ben blij dat de jongens dit zelf ook inzien. Ook de sfeer binnen de ploeg is (vooralsnog) goed. We zitten dan ook samen voor de buis, als de loting voor de UEFA Cup plaatsvindt. Het blijkt dat wij Steaua Boekarest zullen treffen, wij zullen eerst thuis spelen.

Dan begint de training weer, het is niet al te best weer buiten en daarom besluit ik binnen een tactisch onderonsje te gaan houden. Onze tegenstander is namelijk Tottenham Hottspur. De Spurs wonnen hun vorige wedstrijd tegen de ploeg waar wij de competitie mee starten: Manchester United. Wij verloren van Manchester met 1-0, de Spurs wonnen van Manchester met 1-0. Wij zouden theoretisch dus gaan verliezen van de Spurs, aan ons de taak te bewijzen dat een wedstrijd niet op papier gespeeld wordt.

Spurs – West Ham

Een topper, de eerste derby. En wat een sfeer, dit heb ik nog nooit meegemaakt. In een woord: Geweldig! Er heerst een geweldige sfeer in het stadion, helaas komen de West Ham supporters niet boven die van de Spurs uit. Pas in de 34e minuut wordt het even doodstil als Konchesky de bal van afstand binnenschiet. Dat duurt niet lang, want er rest ons slechts een geweldig fluitconcert.

In de rust besluit ik Ashton te laten vervangen door Harewood. De spitsen stellen mij tot nog toe teleur, daarom mag Harewood het is proberen. We houden het in de tweede helft lang vol, maar de Spurs komen toch nog langszij door een goal van Mido in de 76e minuut. Het wordt 1-1, terwijl er misschien wel 3 punten in hadden gezeten vandaag.

MOTM: Anton Ferdinand

ferdinand_anton_whfc_profile_2004.jpg

Eindstand: Spurs 1-1 West Ham

Arsenal – West Ham

Drie dagen na de derby tegen de Spurs alweer de volgende derby. We gaan proberen punten af te snoepen van Arsenal. Nadat Ashton in de rust van de wedstrijd tegen Spurs gewisseld werd, mag hij nu weer in de basis starten.

Na 5 minuten is het raak als Tevez op aangeven van Ashton raak schiet. We zijn veel beter, maar de Arsenal goalie keept goed en houdt zijn doel schoon en dan zoals zovaak is het aan de overkant raak. In de 12e minuut kopt Adebayor binnen. Verder is er geen vuiltje aan de lucht totdat Mascherano in de 36e minuut Hleb duwt, Hleb valt en Mascherano krijgt rood. Een domme actie die Mascherano helaas wel vaker heeft. Arsenal profiteert al in de 43e minuut via Henry.

In de 48e minuut (tweede helft) de eerste fout van de Arsenal doelman. Wel gelijk een hele grote en Ashton schiet voor open goal binnen. Ashton is dan los en hij scoort zijn 2e van de dag in de 63e minuut. We staan warempel met 10 man voor tegen Arsenal! Alweer zo’n onbegrijpelijke actie. In de 65e minuut krijgt Anton Ferdinand rood wegens natrappen. We staan met 9 man op het veld en dan kan je op de bank alleen maar hopen… Helaas voor Tevez wordt hij het slachtoffer, omdat er een extra verdediger bij moet. Hierna hou ik meer het scorebord (met de tijd) in de gaten dan het veld. Ik hoop dat we maximaal 1 tegengoal krijgen, want het zou zonde zijn om hier na zo’n strijd met 0 punten te moeten vertrekken. In de 87e minuut scoort Henry tegen en dan zit er dus nog maximaal een punt in…

Het wordt uiteindelijk 3-3. Spectaculaire wedstrijd waar makkelijk 3 punten in hadden gezeten. Helaas dankzij stomme rode kaarten voor Mascherano en Ferdinand zit dat er niet in.

MOTM: Dean Ashton, met een assist en twee goals de grote man

ashton_dean_whfc_profile_2006.jpg

Eindstand: West Ham 3-3 Arsenal

Geplaatst
  • Auteur

West Ham – Steaua Boekarest

De eerste UEFA Cup wedstrijd voor West Ham ooit. Belangrijk is het om thuis een goed resultaat neer te zetten.

Na exact 44 seconden krijgt Mascherano de rode kaart. Dan weet ik al dat het heel moeilijk gaat worden, maar ik weet niet wat die man heeft… Hij kan in ieder geval de komende tijd niet op een basisplaats rekenen. We gaan er in ieder geval in het begin niet minder door voetballen en in de 9e minuut is het raak als Tevez de bal tegen de touwen schiet. In de 19e minuut zet Delporte een aanval op als hij Tevez aan de linkerkant wegstuurt. Tevez geeft de voorzet precies op maat en Ashton maakt er 2-0 van. Dan wordt het in de 26e minuut 10 tegen 10 als de centrale Steaua verdediger zijn 2e geel pakt. De supporters hebben niet te klagen over een saaie wedstrijd, want in de 31e minuut trapt Negru na tegen Ashton. Er zijn dus na een halfuur al 3 spelers afgestuurd.

Ik zeg de spelers door te gaan en zo de volgende ronde al redelijk veilig te stellen, maar wel uit te kijken voor tegengoals. Dit doen we in de 53e minuut maakt Ashton er op aangeven van Delporte 3-0 van. Ashton steekt in geweldige vorm, want in de 67e minuut maakt hij er 4-0 van.

Daar blijft het bij en we staan al met anderhalf been in de volgende ronde. Mascherano hoeft de komende tijd (ook na zijn schorsingen) geen basisplaats te verwachten.

MOTM: Ashton, alweer de grote man met 3 goals en dus 5 goals in de laatste 2 matches.

000D8F70-B25F-141F-93A20C01AC1BF814.jpg

Eindstand: West Ham 4-0 Steaua

Fulham – West Ham

We moeten zien te winnen. We staan na 3 wedstrijden 18e. Hierbij moet je wel vermelden dat we tegenstanders van formaat troffen (Chelsea, Arsenal en Tottenham). We missen vandaag in de basis Anton Ferdinand en Javier Mascherano vanwege schorsingen.

In de 10e minuut krijgt Boa Morte rood na een tackle ingezet met twee benen. We spelen alweer in een agressieve wedstrijd op het scherpst van de snede. We komen op achterstand in de 28e minuut. Green graait mist en Diop kan in het open goal koppen.

Vanwege de achterstand en de man meer besluit ik in de rust er een extra spits bij te zetten. Harewood maakt zijn seizoensdebuut ten koste van de goed spelende Mullins. Niemi maakt in de 47e minuut een blunder waarna Ashton de bal prachtig in het lege doel lift. In de 67e minuut een fout van Benayoun die afgestraft wordt door Runstrom en waar ik eerder dacht aan een voorsprong komen we weer op achterstand.

We verspelen weer punten, maar dit keer zeer dom. Ik ben vooral ontevreden over mijn rechterflank met Benayoun en Mears.

MOTM: Diop

54599.jpg

Eindstand: Fulham 2-1 West Ham

West Ham – Chelsea

Een zeer vervelende tegenstander als je punten nodig hebt. Mascherano en de zo gemiste Anton Ferdinand ontbreken nog altijd met blessures.

Het is pas na rust als er wat gebeurt. Shevchenko kan inkoppen als de weer is verkeerd uitkomende Green mis zit. We moeten dan komen, daardoor ontstaat ruimte. Bouhlarouz profiteert en maakt er in de 89e minuut 0-2 van.

We verliezen opnieuw, maar ook opnieuw zijn we de betere ploeg. Zonde.

MOTM: Cech, de beste keeper van de EPL

_40400997_cech300_getty.jpg

Eindstand: West Ham 0-2 Chelsea

West Ham – Liverpool

En maar weer zo’n makkelijke wedstrijd… We moeten nog altijd de eerste overwinning boeken, maar dat kan nog wel even duren met zulke tegenstanders. Mascherano en Ferdinand zijn er nog altijd niet bij.

We beginnen zeer fel en twee spelers van Liverpool moeten er al gelijk met blessures af. Maar pas in de 2e helft gebeurd er wat. We komen op achterstand door een strafschop, wel redelijk terecht want Liverpool is de betere. De eerste echte kans, niet eens een honderd procent kans voor ons is gelijk raak. Tevez knalt snoeihard langs Reina.

Hierna kan geen van beide ploegen nog echt aanzetten voor de overwinning en het eindigt dus in 1-1. Eindelijk pakken we weer is een punt.

Steaua – West Ham

Anton Ferdinand keert terug in de basiself. Verder moeten we een 4-0 voorsprong verdedigen en dus zullen er enkele reservespelers in de rust mogen invallen als we niet in de problemen komen.

In de 37e minuut krijgt Nicolita zijn 2e geel en we spelen dus weer tegen een man minder.

Tijdens de rust besluit ik Tevez en Benayoun te wisselen voor Harewood en Bowyer. Harewood blijkt de gouden wissel van vandaag te zijn, want hij staat er slechts 2 minuten in als het voor het eerst raak is. Hij schiet knap binnen in de lange hoek. In de 84e minuut wordt ook nog Cucu er afgestuurd, waardoor we tegen 9 man spelen.

MOTM: Harewood

252276-1009795-458-238.jpg

Eindstand: Steaua 0-1 West Ham

Everton – West Ham

Mascherano keert terug in de basis, hij heeft mij belooft zich beter in te houden en heeft goed getraind. Ik hoop maar dat het goed gaat, hij zal Cahill moeten opvangen, een allesbehalve makkelijke opdracht.

We staan na 5 minuten al op voorsprong als Ashton de lange bal van Gabbidon in de goal schuift. Helaas maakt Gabbidon dan in de 24e minuut een fout, waardoor Johnson alleen op de keeper kan doorgaan. Hij klopt Green en het staat weer gelijk. In de 34e minuut komen we zelfs op achterstand, het is ongelofelijk. We zijn de betere ploeg, maar twee kansjes gaan er ook allebei in voor Everton. In de 43e minuut staat het meer dan terecht weer gelijk als Ashton een voorzet van Delporte binnenwerkt. Wat is die man belangrijk zeg, Tevez heeft nog altijd niet zijn draai gevonden, maar Ashton steekt in bloedvorm.

In de 66e minuut komt Harewood in de ploeg voor Tevez, ik hoop dat hij opnieuw een beslissing kan forceren. Maar helaas, ook hij kan niks meer aan de stand veranderen en dus nog altijd niet die zo belangrijke overwinning.

MOTM: Ashton

Eindstand: Everton 2-2 West Ham

We staan in de tussenstand 18e, ik verander nog niks aan de opstelling omdat we tegen moeilijke tegenstander gespeeld hebben en ik hoop dat we het tegen de niet-toppers beter zullen doen.

Geplaatst

nog geen super resultaten, maar dat komt nog wel zoals je zelf ook zei ;)

goed gepresenteerd, het leest makkelijk vind ik :thumb: ga zo door! ;)

Geplaatst

Goede presentatie, ga zo door.

Geplaatst
  • Auteur

De loting voor de Uefa Cup is net geweest. Wij zullen in groep D spelen tegen: Besiktas, Xanthi, Villareal en Feyenoord. Een slechte loting vind ik zelf. Besiktas en Feyenoord zijn beide zeer goede ploegen. Villareal zal denk ik nummer 1 worden, maar de rest van de kwalificatieplaatsen liggen nog helemaal open.

uefa%20cup.JPG

Hier spelen we natuurlijk allemaal om

West Ham Bolton

Zoals eerder gezegd ben ik nogal ontevreden over Tyrone Mears, daarom mag Pantsil vandaag aantreden. Het zal zijn eerste wedstrijd worden en ik ben benieuwd naar zijn prestaties.

Wij zijn de betere in de 1e helft, maar noch Bolton noch wij komen tot scoren: Een 0-0 ruststand.

We verliezen door een goal van Pedersen in de 88e minuut, weer een fout van Green. Hij zal vervangen worden door Carroll in de komende wedstrijden, want die man is gewoon dramatisch als hij op voorzetten uit moet komen.

MOTM: Pedersen

pedersen_henrik_bwfc_profile_2005.jpg

Eindstand: West Ham 0-1 Bolton

Xanthi West Ham

Ik heb besloten nog maar iets aanvallender te gaan spelen om zo in ieder geval weer is tot scoren te komen. Mascherano is geschorst en Harewood start in de basis. Daarnaast is Green vervangen door Carroll.

Als ik zeg dat het 1-1 wordt heb je eigenlijk de hele wedstrijd beschreven. Carroll laat een bal door die hij misschien had kunnen hebben, maar voor de rest goede wedstrijd. We komen nog op gelijke hoogte met een mazzelgoaltje, maar ook dit is niet DE tactiek.

Eindstand: Xanthi 1-1 West Ham

Wigan West Ham

Ik stel voor mezelf het ultimatum dat ik ontslag neem als we deze wedstrijd niet winnen, omdat ik dan in het zelfde schuitje ga komen als Alan Pardew.

In de 23e minuut komen we op voorsprong na een werkelijk fantastische aanval. Delporte met het steekballetje op Ashton, deze behoudt het overzicht en laat Tevez voor open goal binnentikken. Op slag van rust raakt Konchesky geblesseerd, Mears vervangt hem.

In de 73e minuut is het weer raak en weer aan de goeie kant! Tevez scoort opnieuw na een voorzet van Ashton. Heeft hij dan eindelijk zijn draai gevonden? In de 88e minuut komt Wigan terug door een knappe aanval. Het zal toch niet alsnog misgaan? Nee, het eindsignaal (eindelijk)!

Ik blijf nog bij West Ham dankzij deze overwinning! Maar hij mocht ook wel is komen, hopelijk kunnen we hierop verder bouwen.

MOTM: Tevez

182373_l.jpg

Eindstand: Wigan 1-2 West Ham

Blackburn West Ham (LC)

Vandaag de League Cup wedstrijd tegen Blackburn, het is belangrijk dat we opnieuw een overwinning boeken. Niet eens om door te gaan in de League Cup, maar vooral voor het zelfvertrouwen. We missen vandaag Konchesky, in zijn plaats zal Mears spelen.

We zijn de betere ploeg, maar moeten achterin wel op blijven letten. Een goal kan niet uitblijven en in de 16e minuut is het raak als Ashton de rebound van Mascherano binnenwerkt. Daarna laten we het wat lopen en krijgt Blackburn kansen, het is dankzij Carroll dat we nog met een voorsprong de rust ingaan. Ook vervelend is dat mijn beide flankmiddenvelders licht geblesseerd zijn geraakt, ik laat ze wel staan, want het gaat een hele zware 2e helft worden.

In de 53e minuut scoort Delporte ook nog, maar helaas wordt de goal vanwege buitenspel afgekeurd. Twintig minuutjes daarna komen we wel op 0-2 als Ashton knap binnenschiet. Ashton is volledig losgeslagen en in de 80e minuut maakt hij er ook nog 0-3 van.

0-3 overwinning tegen een Premier League ploeg, het gaat eindelijk de goede kant op. Ik hoop dat we zo kunnen blijven spelen en dat Ashton in deze vorm blijft.

MOTM: Ashton, geweldig (andermaal)

Eindstand: Blackburn 0-3 West Ham

West Ham Reading

Een ploeg waar we gewoon 3 punten tegen moeten pakken. Reading staat 19e en wij 18e.

Het is een goede wedstrijd die aardig gelijk op gaat, het enige echt gevaarlijke moment komt van een vrije bal van Delporte, maar deze eindigt op de paal. Ik hoop dat we de 2e helft Reading meer onder druk kunnen zetten.

We zetten de druk er vol op vanaf de eerste seconde van de 2e helft, maar het is pas in de 67e minuut raakt en wie anders dan Dean Ashton maakt die goal. Daarna blijft het spannend, maar in de 93e minuut beslist Tevez de wedstrijd door er 2-0 van te maken.

Het was een spijkerharde wedstrijd met maar liefst 7 gele kaarten en 4 lichte blessures (3 aan onze kant).

MOTM: Tevez

Eindstand: West Ham 2-0 Reading

West Ham Villareal

Een zeer moeilijke wedstrijd, want we missen ook nog basisspelers Gabbidon, Konchesky, Mascherano, Delporte en Ashton.

We zetten verassend goed druk en Villareal komt er niet aan te pas de eerste 20 minuten. Dan in de 23e minuut een prachtig afstandsschot van Riquelme die vol in de kruising gaat, helaas, maar niets aan te doen. Vanaf die goal ging het lang gelijk op, pas vanaf de 40e minuut stortte Villareal volledig in. Harewood knalt eerst binnen in de 41e minuut en daarna Tevez ook nog in de 45e minuut. We gaan dus met een voorsprong de rust in.

De Villareal manager heeft Villareal weer redelijk op het spoor gekregen, maar ik heb het gevoel dat ze bij de volgende klap instorten. Ik geeft mijn ploeg dan ook mee nog een laatste klap uit te delen. Dit doen we in de 58e minuut als opnieuw Tevez binnenschiet. Verder is het een saaie wedstrijd, wij proberen het rustig uit te spelen en Villareal kan geen vuist meer maken. Tot de 80e minuut dan, veel wissels. En goede zo blijkt, want in de 84e minuut schiet Cani binnen en wordt het toch nog gevaarlijk. Hierna zijn wij volledig de weg kwijt en Jose Mari schiet in de 86e minuut zomaar de 3-3 binnen. Ik baal als een stekker en zie Villareal komen, ze gaan er nu vol voor en spelen vol op de aanval. Dan is het uit het niets raak, Reo-Coker schiet na een solo binnen. Het stadion is even stil, maar dan ontploft het. Ik kijk angstvallig omhoog of het stadion niet naar beneden komt en terwijl ik dat doe schiet Harewood ook nog even de 5-3 binnen.

Het is voorbij, maar wat een wedstrijd. Reo-Coker keerde het tij gelukkig nog, want Villareal kwam toch echt vanuit het niets terug. 5-3 in een UEFA Cup wedstrijd, dat is niet in woorden uit te drukken. Voor de fans hoop ik niet dat mensen voor de 84e minuut weg zijn gegaan, toen moest de wedstrijd namelijk nog beginnen.

MOTM: Harewood

westham-villareal.jpg

Middlesbrough West Ham

De ziekenboeg is alweer aan het leegstromen. Gabbidon, Delporte en Konchesky zijn er nog niet bij door blessures. Daarnaast zit Ashton op de bank met een lichte blessure.

De eerste helft was van beide ploegen zeer slecht en het staat dan ook 0-0 bij rust. Ik breng Ahston in voor Harewood en hoop dat hij, zoals zo vaak al dit seizoen, zijn goaltje mee kan pikken.

We komen in de 60e minuut op achterstand door een goal van Boateng en of het nog niet slecht genoeg ging wordt Mascherano er in de 82e minuut als vanouds afgestuurd.

Helaas dus na 3 gewonnen wedstrijden weer een verlies. Middlesbrough is de nummer 2 van de competitie, dus een schande is het natuurlijk ook weer niet, maar toch Het spel was dramatisch.

MOTM: Schwarzer

schwarzer_mark_mfc_profile_2005.jpg

Eindstand: Middlesbrough 1-0 West Ham

West Ham Liverpool (LC)

Een zeer zware League Cup wedstrijd. We missen Delporte en Konchesky nog altijd. Gabbidon keert terug in de basis en Mascherano is eruit met een schorsing. Daarnaast zit Ashton op de bank en speelt Harewood.

Van de wedstrijd zelf helaas geen verslag, maar het was weer spectaculair! Bij rust staat het 3-3. Liverpool komt 3X op voorsprong, maar wij komen ook 3X terug. We winnen 4-3 dankzij een mooi afstandsschot van Pantsil in de 2e helft.

We winnen 4-3 in opnieuw een voetbalthriller.

MOTM: Benayoun

benayoun_yossi_whfc_profile_2005.jpg

westham-liverpoollc.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Charlton – West Ham

Vandaag keren er vele mannen terug in de basis. Ashton krijgt weer de voorkeur boven Harewood en Mascherano, Delporte en Konchesky keren terug na blessures.

We spelen een slechte wedstrijd, Charlton is veel beter, maar wij hebben Dean Ashton. Hij brengt ons in de 40e minuut op voorsprong.

Verder gebeurt er de hele wedstrijd niets. Het is een dramatische wedstrijd die we met veel geluk winnen. De enige kans voor ons werd door Ashton afgerond. Als Charlton dan de kansen niet benut win je met 0-1.

MOTM: Ferdinand

Charlton 0-1 West Ham

Feyenoord – West Ham

Al mijn spelers zijn inzetbaar, dus ik hoop op een leuke wedstrijd tegen een Feyenoord dat het de laatste tijd goed doet.

In de 5e minuut komen we nogal knullig op achterstand. De Guzman schiet, schot half gekraakt door Gabbidon en die rolt er zomaar in.

Het is ongelofelijk, in de 46e minuut een exacte kopie van de goal in de 5e minuut. Ik baal vreselijk, want ‘’het’’ van vorige week tegen Charlton is helemaal weg. Daarna loopt het gelukkig iets beter en in de 78e minuut komen we terug tot 2-1. Benayoun scoort, daarna zijn we zeer fel. Volgens de scheids te fel, want Mascherano wordt eraf gestuurd in de 80e minuut (zijn 10e rode kaart dit seizoen ofzo?)

Daarna kunnen we niet meer komen en het blijft 2-1. Mascherano heeft iets met de kleur rood…

MOTM: Charisteas

img-111006-294.jpg

Eindstand: Feyenoord 2-1 West Ham

Newcastle – West Ham

Een moeilijke wedstrijd waarin ik toch hoop op 3 punten.

In de 30e minuut komen we voor door een magistrale goal van Benayoun. Hij komt op vanaf de rechterkant en schiet prachtig in het kruis. Daarna begint het pas echt te lopen en in de 33e minuut maakt Delporte er 0-2 van. Op slag van rust komt Newcastle terug naar 1-2. Ik denk aan buitenspel, maar de goal wordt goedgekeurd.

We krijgen in de 65e minuut een strafschop als Ashton wordt neergelegd. Macherano benut de kans vanaf 11 meter feilloos. In de 75e minuut is het 1-4 dankzij opnieuw Benayoun, hij is niet zo mooi als de vorige, maar hij leek er wel verdacht veel op.

Een onverwacht simpele overwinning tegen Newcastle. Minpuntje is de tegengoal en de blessure voor Konchesky.

MOTM: Carroll

Eindstand: Newcastle 1-4 West Ham

West Ham – Portsmouth

Lastige wedstrijd, Portsmouth heeft een goede selectie en het draait goed. Het staat 6e op dit moment (wij 14e).

Een matige wedstrijd van beide ploegen. Niemand komt tot scoren en 0-0 is een terechte eindstand.

MOTM: Delporte

Eindstand: West Ham 0-0 Portsmouth

West Ham – Blackburn

Het zal spannend worden vrees ik. Als we 3 punten halen kunnen we op een 10e plaats uit gaan komen.

In de 27e minuut komen we op voorsprong dankzij Dean Ashton. Hij kopt binnenkant paal binnen.

Daarna gebeurt er een tijdje niets, Blackburn zet wat druk, maar komt niet tot echte kansen. Wij wel en in de 80e minuut is het opnieuw Ashton die op aangeven van Reo-Coker binnenschiet.

Dan is het afgelopen. Goeie/simpele overwinning. Door een vroege goal komen we op voorsprong en dan maken we het later af. 2-0.

MOTM: Ashton

Eindstand: West Ham 2-0 Blackburn

De laatste tijd heb ik nogal weinig tijd, school enz. Vandaar dat ik wat minder snel vorder in het seizoen.

Geplaatst

Ondanks de mindere tijd breng je het mooi weer...

Korte maar bondige stukjes en je resultaten zijn best goed!!

Doe zo verder !!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]