Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Benfica - TheSportsDB.com

Um dia a maldição será quebrada Op een dag zal de vloek verbroken worden.

Na een kortstondige periode op FM Touch wegens wat tijdsgebrek begon het echte werk weer te kriebelen. FM Touch  mist toch een aantal functies die het spel voor mij leuk maken.

De trainer die ik ga gebruiken is de volgende: Simão Pedro Fonseca Sabrosa.

Simao Sabrosa y los 11 peores jugadores con los que compartió

De nu 43 jarige Portugees is een welbekend gezicht bij SL Benfica, u raadt het al, dit is ook de clubkeuze. Tussen 2001 en 2007 wist Simão 76 doelpunten te scoren. De aanvoerder speelde 172 wedstrijden en verliep daarna een zeer bekende weg voor Benfica spelers, hij stapte over naar Atletico Madrid voor een miljoenenbedrag. 

Simão is precies wat ik mij van een Portugese speler voorstel. Explosief, snel en een goede dribbelaar, althans dat blijkt als ik naar zijn hoogtepunten zoek op YouTube, ondanks dat ik een enorme Benfica fan ben was Simão net voor mijn tijd. 

De keuze voor Benfica zal ik kort in een aantal punten uitleggen:

Persoonlijk - Ik ben zelf fan van deze club. De manier van opleiden en vooral het prachtige stadion hebben mij een zwakke plek gegeven voor de club. Tijdens een vakantie in Lissabon heb ik Estadio da Luz mogen bezoeken en ben ik door het enthousiasme van onze gids enorm aangestoken. 

Jeugdopleiding - Benfica heeft een illustere jeugdopleiding, net als meerdere Portugese clubs trouwens. Zelf vind ik het erg leuk om toernooien als de Youth league te volgen waardoor een jeugdopleiding binnen mijn save altijd een belangrijke rol speelt.

Financiële uitdaging - Ik houd van realisme binnen mijn saves en Benfica biedt hiertoe de mogelijkheid. De club heeft enorm veel schulden waardoor veel van het verdiende geld niet altijd gelijk in nieuwe spelers kan worden gestoken. In combinatie met mijn real-life job vind ik het financiële aspect altijd erg leuk en dit is dus ook een pluspunt.

De Vloek van Guttmann - Ik ga er vanuit dat jullie deze vaker hebben gehoord en zal daarom niet het hele verhaal hier uittypen. Toch nog even kort. 1962, dit was het jaar waarin de succesvolle Hongaarse trainer Guttmann na een conflict met de club de volgende woorden sprak: ‘Zonder mij zal Benfica in geen honderd jaar een Europese finale winnen’. En zo zou het zijn, 8 Europese finales en gebeden van onder andere Eusebio later heeft Benfica nog altijd geen Europese prijs kunnen pakken, dit gaan we binnen 10 jaar moeten verbreken binnen deze save. Dit is, omdat ik heel realistisch probeer te spelen, vaak nog een uitdaging.

Zodra ik tijd heb de save op te starten zal ik een volgende update geven met daarin informatie over mijn speelwijze. 

O 37º título do Benfica veio em uma temporada de reconstrução e ...

• Antwoorden 105
  • Weergaven 2,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Koenbres
    Koenbres

Um dia a maldição será quebrada - Op een dag zal de vloek verbroken worden.   Episode 1: A seleção   Zojuist heb ik de save begonnen waardoor ik nog even snel een update plaats, do

• Koenbres
    Koenbres

Um dia a maldição será quebrada - Op een dag zal de vloek verbroken worden.   Episode 1: Preparação parte 1   De voorbereiding is begonnen, dit betekend voor mij net als waarschijn

• Koenbres
    Koenbres

Um dia a maldição será quebrada - Op een dag zal de vloek verbroken worden.   Episode 2: Preparação parte 2   BREAKING!   Het langverwachte nieuwsartikel wordt de wereld

Geplaatst
  • Auteur

Um dia a maldição será quebrada Op een dag zal de vloek verbroken worden.

Episode 1: A seleção

Zojuist heb ik de save begonnen waardoor ik nog even snel een update plaats, don't worry, de volgende keer zal er langer tussen zitten, maar aangezien ik morgen wellicht geen tijd heb en toch wil starten alvast het begin.

Ik ben maar gelijk begonnen met het bekijken van de selectie waar we in eerste instantie mee beginnen. De vergaderingen moeten nog plaats vinden met de staf, dus transfertargets, trainingen etc daar komt nog een update over. Wel heb ik het eerste nieuwtje omtrent het pre-season dat we gaan afwerken:

Taça Eusébio

Mits je SL Benfica kent, dan ken je Eusébio, de Zwarte parel scoorde 317 keer in 301 wedstrijden voor de Aguias. Met de nieuwe richting die we in gaan slaan mag er meer focus komen op de geschiedenis en toekomst middels onze briljante jeugdopleiding. Om deze grote meneer te eren zal zowel het eerste elftal als het onder 19 elftal een toernooi spelen in de voorbereiding: Taça Eusébio. Het is de bedoeling dat dit toernooi elk jaar terugkomt. Gezien de link van Eusébio met de Amerikaanse droom, zal elk jaar een Amerikaanse ploeg ook een uitnodiging kunnen verwachten.

1833821232_Tacahoofdteam.thumb.JPG.6fd30185e6c6c101d0a0a21c12c79806.JPG

1816724856_Tacajeugd.thumb.JPG.498dbb0243993b417f1f0b2851d8a9a6.JPG

Dan nu de selectie waar we de voorbereiding mee gaan spelen:

Keepers:

De situatie op goal. Met Odysseas Vlachodimos hebben we een absolute topkeeper. De Grieks international heeft een fabelachtige reflex en staat wat betreft zijn positionering altijd goed. Enige nadeel is zijn voetballende vermogen, dit is echter wel een belangrijke factor in het spel dat we willen gaan spelen. Op de bank zit Samuel Soares, een jongen van de club die misschien wel allround completer is dan Vlachodimos. Al met al voor nu een perfecte tweede doelman. De in 2018 uit Japan overgekomen Kobuko maakt het keepers trio compleet.

1530932702_Doelmannenfinal.thumb.JPG.ed66964814b74f30ee87cf917b44cfb2.JPG

Verdedigers:

We hebben een vrij complete achterhoede. Jevsenak is eigenlijk een jongen van Benfica B, echter door de blessure van Verissimo gaat hij de voorbereiding bij 1 meedraaien. 2 Jongens die ik wil uitlichten zijn Morato en Antonio Silva, een duo voor de toekomst naar mijn mening. Beiden voetballend erg sterk en ook verdedigend staan ze hun man. Een zorgenkindje wordt de back positie. Gilberte en Bah zijn prima op rechts alleen geen Champions League kwaliteit. Grimaldo wil graag weg en heeft nog maar een 1-jarig contract. Ristic heeft simpelweg alleen het niveau voor een back-up. Hier zullen we nog over in gesprek gaan met onze scouting.

1417290626_Verdedigersfinal.thumb.JPG.f59df249fe2fa5623902e0de07ad96fa.JPG

Middenvelders:

Het middenveld kent een hoop opties, echter zijn veel van deze opties vrij jong en onervaren. Ndour en Neves zijn 2 toptalenten, echter kunnen we hier nog niet volledig op bouwen. Aursnes, Joao Mario, Chiquino en Florentino Luis zullen voornamelijk gaan afwisselen gemixt met de talenten. Draxler kan ook voorin en zal dus overal en nergens worden neergezet.

577270938_Middenveldfinal.thumb.JPG.cda399fed8de2ec24584fdaae41051c7.JPG

Aanvallers:

In onze aanval zit ook het nodige talent, met een vleugje ervaring. Ramos kan in de toekomst zomaar eens de voorhoede met Moreira en Schjelderup gaan vormen. Voor nu hebben we echter nog Rafa en David Neres, met het oog op onze Europese doelstellingen zijn dit twee hele fijne spelers. Guedes is ook een topspeler, maar gezien hij enkel hier op huurbasis is wil ik voorzichtig zijn dat hij niet in de weg gaat lopen. Rafa gaat vooral met zijn ervaring een belangrijke mentor zijn voor de jongere spelers, hopelijk kunnen we de Portugees lang bij ons houden.

1988587543_Aanvallersfinal.thumb.JPG.b285336298bb3c04363f5bfc9b82a5cc.JPG

De selectie is nu vooral nog heel breed, hopelijk kunnen we deze verkleinen na de voorbereiding en misschien met een enkele versterking nog beter maken. Over de aanval maak ik me geen zorgen. Het middenveld heeft potentie en achterin staat het centraal ook als een huis.

In de volgende update zal ik vertellen over onze staf en de voorbereiding die dan hopelijk helemaal is gespeeld.

@Marius @Djurovski Bedankt voor de reacties! Toch altijd leuk als je weet dat een novelle wordt gevolgd. Zoals gezegd nu even een snelle update aangezien ik morgen wat minder tijd heb waarschijnlijk. 

Geplaatst

Veel plezier en succes! Ik heb in mijn (ondertussen afgeronde) novelle met Porto zelf ondervonden hoe sterk Benfica kan zijn. Ik denk ook dat het je echt wel kan lukken om de vloek te doorbreken

Geplaatst

Toch een paar hele mooi en bekende namen in de selectie. Hiermee lijkt zeker het één en ander mogelijk!

Geplaatst

Leuke club voor een save denk ik zo. In je selectie heb je genoeg kwaliteit rondlopen en je weet ook al waar je versterkingen nodig hebt. Dat is ook niet onbelangrijk. Succes met de club en je mag mij een tag geven!

Geplaatst

Graag een tag! Denk dat we beiden op dezelfde manier de liefde voor Benfica hebben opgelopen.. want zeg nou zelf, een avondwedstrijd in het Estádio da Luz is ongekend. Veel succes, ik volg je avontuur!

Geplaatst

Leuke clubkeuze! Ik wist niet van die vloek af. Ik zelf heb ook een wedstrijd meegepakt in het stadion zo'n 3 jaar geleden en dat was inderdaad een fantastische sfeer. Mij mag je taggen.

Geplaatst
  • Auteur

Episode 1: Preparação parte 1

De voorbereiding is begonnen, dit betekend voor mij net als waarschijnlijk voor velen heel veel FM tijd zonder ook maar wat dagen verder te komen in het spel.

Op dag 1 is het al een drukte van jewelste, we moeten de oefenwedstrijden nog vastleggen, de trainingen gaan bedenken en de gehele situatie van de staf uittekenen. We hebben over dat laatste al een besluit genomen. Benfica heeft nog veel lege plekken in de staf waardoor er voor nu niemand hoeft te vertrekken. We hebben vacatures uit staan om de lege posities in te vullen.

Het schema:

1691629134_Preseason.JPG.47641dde8eb48c9b14359a9fa2fecbcc.JPG

Dit is de voorbereiding zoals deze nu is gepland. De wedstrijd tegen Salzburg is een halve finale en dat betekend dus dat we op 24/7/2022 nogmaals zullen aantreden. Ik probeer altijd de voorbereiding in 3 delen op te bouwen:

• De lokale wedstrijden, dit doen wij tegen Sao Martinho, AD oliveirense en Coimbra (die hebben dus best een groot stadion). Deze potjes spelen we voor de supporters die normaliter door het hele land zitten. Op deze manier kunnen ze wat dichter bij de spelers komen en hebben de spelers zelf ook een wat rustiger / makkelijker begin.

Spoiler

Estadio Citidad de Coimbra, Portugal | Estádios, Estádio, Esportes

• De tweede fase is de Taca Eusébio, dit is het toernooi waar spelers zich moeten laten zien, we spelen dit in eigen stadion waardoor hier gelijk de 'open dag' aan vast zit geplakt.

• Hierna spelen we nog 1 á 2 moeilijkere wedstrijden, dit doen we met de beoogde selectie voor de eerste wedstrijddag.

De trainingen zijn deze periode vooral gericht op het fysieke gedeelte, fit worden, fit worden en nog eens fit worden. Naast dit fysieke gedeelte doen we middels gemeenschappelijke activiteiten ook aan teambuilding en klantenbinding tijdens de voorbereiding.

1692996298_Voorbeeldtraining.thumb.JPG.c45223c34b15a51b2e10ad3e0f1400a7.JPG

Enfin, laten we gelijk beginnen met die eerste drie potjes, fase 1 van de voorbereiding.

image.png.92e69b764d11abc589fc2b1956d4aef1.png

Het waren drie gezellige wedstrijddagen, dat is zeker. Als trainer was dit echter niet waar je op hoopt tijdens deze fase. Tegen Sao Martinho  twee goals tegen krijgen? Er maar 4 scoren tegen AD Oliveirense? Ja deze potjes zijn nog niet om heel serieus te nemen, echter mogen we dit wel van de spelers verwachten. Dat we in de eerste helft 2 goals tegenkrijgen tegen Sao Martinho zorgt gelijk voor de eerste aanvaring met Otamendi, hij vindt dit gewoon helemaal normaal en beweerd zelfs goed te spelen.

De beste wedstrijd spelen we tegen Coimbra en dit is eigenlijk best raar. In minuut 17 is het namelijk Joao Mario die het principe van een oefenwedstrijd vergeet en zijn tegenstander met een aanslag naar de grond werkt. Een rode kaart... Dat we uiteindelijk na dit incident onze beste wedstrijd spelen zegt me genoeg.

Transfers:

Er is iets gaande, dit merken de supporters tijdens de voorbereiding altijd al erg snel. Grimaldo ontbreekt tijdens de eerste oefenwedstrijden. Grimaldo heeft al laten weten zijn contract niet te verlengen en wil graag nog de stap zetten naar een topclub. 

De dag voor de wedstrijd tegen Sao Martinho komt al het eerste bod, PSG laat ons niet rustig opstarten en komen gelijk met een bod van 16 miljoen op onze linksback. De vraagprijs is echter 40 miljoen en zo klappen vanzelfsprekend de onderhandelingen.

U raadt het al, hier was iemand niet zo blij mee. Grimaldo stond de volgende dag al op het kantoor en gaf aan weg te willen, naar PSG. De Spanjaard hield dit netjes intern waardoor ik welwillend met hem in gesprek ga. Korte uitleg over de reden van het klappen van de deal doen hem kalmeren. Uiteindelijk spreken we af dat zijn vraagprijs 34 miljoen wordt. Biedt PSG dit, dan gunnen we onze linksback deze kans. Voor nu is het afwachten wat dit verhaal verder gaat brengen.

Wel kan ik vertellen dat de onderhandelingen met PSG weer zijn opgepakt en dat Grimaldo daardoor tijdelijk niet bij de wedstrijdselectie zit.

Ander transfernieuws dat in het nieuws kwam is het volgende:

Otamendi.JPG.408301bafa9ccc5570c0df65a2b4b61a.JPG

Otamendi gaat zijn opties verkennen na dit seizoen, dat lijkt me prima voor de 34-jarige. Voor de verdediger is nu ook al veel interesse en we zullen het niet nalaten mochten we nog wat centen voor de routinier kunnen vangen.

Jeugd nieuws:

In de volgende update gaan we de strijd aan voor de Taca Eusébio. Een week voor dit spektakel mag de onder 19 dit toernooi al eens spelen in het eigen stadion. Het voorproefje ook wel gezegd. Terwijl de eerste selectie bij Coimbra een 1-7 overwinning pakt spelen de jonge jongens de Finale. Ja, PSG was een maatje te klein voor onze jongens, dit vervolgens ook de finale vrij gemakkelijk winnen van de landsgenoten:

1179976439_Jeugdwinttaca.JPG.2d2052a27b99496a6c9a5cc2d82dea46.JPG

Gefeliciteerd Boys!

Next:

In de volgende update spelen we de voorbereiding af, dit moeten we helaas zonder één van onze buitenspelers gaan doen:

Schjel.JPG.f9afe87299bd033f9828cf95fa54499a.JPG

Daarnaast gaan we loten voor de Champions league voorronde en zal er waarschijnlijk nog wel een staartje komen aan het Grimaldo verhaal. 

@19CH98 @Marius @DGremlin @Tim Windt @Daz @Djurovski @KayDeManaager @Kyrill

Thanks voor de reacties! Ik heb de voorbereiding even in 2 delen gehakt. Met alle transfers en zaken die geregeld moeten worden duurt de voorbereiding, vooral in seizoen 1, altijd erg lang.

@YerrollP Ook bedankt voor de reactie, leuk om te zien dat ook jij deze liefde hebt opgelopen, helaas staat een avondwedstrijd in La Luz nog op mijn wensenlijstje. Het stadion is prachtig, dus dat dit in de avond grandioos is geloof ik gelijk.

bewerkt door Koenbres

Geplaatst

De voorbereiding lijkt in ieder geval al aardig verstoord te worden.

PS: De meeste van je afbeeldingen zijn niet zichtbaar. Het beste is om ze gewoon rechtstreeks via het forum op te laden.

Geplaatst
  • Auteur
20 minuten geleden zei Marius:

De voorbereiding lijkt in ieder geval al aardig verstoord te worden.

PS: De meeste van je afbeeldingen zijn niet zichtbaar. Het beste is om ze gewoon rechtstreeks via het forum op te laden.

Thanks voor de tip, ik zal dit straks even oplossen. 

Update: Nu zou alles zichtbaar moeten zijn.

bewerkt door Koenbres

Geplaatst
  • Auteur

vwusrv1420740089.jpg.e334f7d6a98a0760b605f399fbdde2ad.jpg

Episode 2: Preparação parte 2

BREAKING!

Het langverwachte nieuwsartikel wordt de wereld ingeslingerd. Veel supporters hadden al gezien dat onze linksback Grimaldo Louter als toeschouwer langs de kant stond bij onze eerste oefenwedstrijden. Aangezien hij geen blessure had was het voor iedereen een simpel rekensommetje, hij gaat zijn gedroomde transfer maken.

Na best wel stroeve onderhandelingen is onderstaand de uiteindelijke deal die we eruit hebben gesleept:

Afbeelding1.png.d109813dbe384755e9863b9bd92e1653.png

Een flinke aderlating, maar toch even de redenen:

• Allereerst had hij nog maar een éénjarig contract en wilde hij graag zelf de stap maken.
  • Na een gesprek heb ik een belofte moeten maken om hem tevreden te houden, hier ga ik niet altijd op in, maar als net nieuwe manager ben ik tot deze compromis gekomen.
  • Grimaldo is blessuregevoelig.
  • Het is een mooie financiële opsteker voor de club, hem gratis laten vertrekken is geen optie.

De vervanger die we op het oog hadden speelt in Nederland en wel bij AZ. Veel gesprekken zijn gevoerd met Kerkez, echter besloot de Hongaar nog een jaar zich te willen ontwikkelen in de Eredivisie. Snel doorschakelen naar onze tweede optie. Leonardo Lelo (Casa Pia), absoluut geen Grimaldo, maar voor nu even een tussenoplossing.

Afbeelding2.png.e4a7ec41009b21ada3df0ec165e62d50.png

Spoiler

Afbeelding3.png.748218b06569ce37a5be7f81899f08bb.png

Lelo gaat het seizoen starten met rugnummer 5.

Een jonge Portugese linksback voor maar 1,2 miljoen. Hij kent de Portugese competities, kan nog groeien en scoort vrijwel op alle vereiste een voldoende. Tel daarbij op dat Ristic een goede voorbereiding draait en ik verwacht de eerste seizoenshelft geen problemen met deze twee op linksback. In de winter hoop ik toch nog een poging te kunnen wagen bij Kerkez daar hij mijn main target is.

Taca Eusebio:

Het weekend na het vertrek van Grimaldo is het dan zover, het moment waar je als supporter een hele zomer naar smacht, de eerste thuiswedstrijd.

Het is geen officieel duel, maar toch is die sfeer weer lekker. Voetbalvrienden ontmoeten elkaar weer terwijl het voor de jongste telgen misschien wel hun eerste ontmoeting is met het magistrale stadion.

Enfin, het is heerlijk Portugees warm en de oude vertrouwde stadionspeaker doet zijn vertrouwde riedeltje wanneer de spelers het veld betreden. We starten dit toernooi met een sterke opstelling, laten we eerlijk zijn, de finale niet halen kan simpelweg niet.

Gelukkig gaan we deze wel halen, Guedes start naast Ramos vandaag als diepe spits en laat na 6 minuten zien dat de spelers deze wedstrijden wel serieus nemen. Ramos en Draxles breiden de score nog uit waarna Susic de eer weet te redden voor Salzburg, finale!

Afbeelding4.png.58ed5f0250ff24f502185f996d082816.png

De finale vind ik persoonlijk een leuk affiche. Daar Eusebio ook nog in Amerika speelde wil ik graag een Amerikaanse club uitnodigen voor dit toernooi. LAFC is dit jaar de gelukkige en halen ook de finale! In die finale weten wij het echter binnen 24 minuten te beslissen. Joao Neves en Petar Musa mochten in tegenstelling tot de halve finale vandaag wel starten en maken het verschil. Joao Mario schiet ook nog een strafschop binnen, maar het toetje kwam van Tillman. De middenvelder weet namelijk vanaf een meter of 25 de uit zijn goal staande Vlachodimos te verschalken, hiervoor klappen zelfs de thuissupporters.

Afbeelding6.png.0ebe71637c0114067867ceefc98fac94.png

Na de wat mij betreft succesvolle eerste editie van de Taca Eusebio spelen we met de beoogde basiself nog 1 wedstrijd. Omdat Botafogo niet op onze mails reageerde hebben we dit last minute naar Athletic Bilbao veranderd. We zetten een geflatteerde 4-1 op het scorebord, het verschil was minder zichtbaar op het veld, maar toch wel lekker om zo af te sluiten.

Afbeelding7.png.88dafa0a89bf649fa5acf11db3f3c712.png

De voorbereiding is een moment om je te bewijzen, vijf spelers wisten dit waar te maken. De verrassing voor mij is Casper Tengstedt, deze vormde met Ramos een zeer gevaarlijk duo en is zelfs topscorer van de voorbereiding geworden. Casper heeft zich hiermee voor nu boven Guedes en Musa verschalkt voor de positie naast Ramos.

Afbeelding8.png.6bb5095cf401fbd661e78b6de2e574d3.png

NEXT UP:

Afbeelding9.png.f086d21a2c3a4c8fe86489597585f71b.png

@YerrollP @19CH98 @Marius @Tim Windt @Daz @Djurovski @KayDeManaager @Kyrill @ElMarcos

Dank voor de reacties en likes, krijg hierdoor veel motivatie om mijn best te doen voor de updates. 
Morgen verwacht ik weinig tijd te hebben voor een update, vrijdag gaan we hopelijk beginnen aan de Champions league.

Geplaatst

Mooie update en post. Grimaldo is een aderlating maar is wel veel geld voor nog jaar contract maar. 

Geplaatst

Flink gecasht voor een speler met een aflopend contract! Daarnaast lijk je hem in de voorbereiding niet te missen als ik naar de resultaten kijk. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat het een mooi seizoen gaat worden. 

Geplaatst
  • Auteur

vwusrv1420740089.jpg.038bfb532baed35eda5dd5024e473538.jpg

Episode 2: O início

Het heeft even geduurd, maar we zijn eindelijk bij de wedstrijden waar het er echt om gaat draaien. De supporters wachten hier al weken op en zijn in grote getalen aangetreden voor de seizoenopening. We openen dus tegen een Deense tegenstander omdat we helaas de Champions league vorig seizoen niet hebben gehaald zonder play-offs.

Dat de supporters er klaar voor zijn en zin in hebben blijkt ook wel uit de seizoenkaartverkopen:

Seizoenkaarten.JPG.12137d37161d00df44dc07921a0b963a.JPG

Voordat we aan het seizoen kunnen beginnen moeten we nog één ding doen en dat is het aanwijzen van de aanvoerders. Ondanks dat ik al wat aanvaringen heb gehad met Otamendi is de Argentijn wel de aangewezen leider. Niet alleen heeft hij hier geweldige attributen voor, maar in de eerste weken laat hij zich als een echte leider zien. Joao Mario is zijn stand-in. Het is bekend dat Otamendi natuurlijk voor de grote concurrent heeft gespeeld, maar er is geen twijfel over dat hij zich 100% zal inzetten als aanvoerder van Benfica.

Aanvoerders.JPG.9684e27694f4f871ec6e5654f5dde2e0.JPG

Benfica – FC Midtjylland

Woensdagavond is het dan zover. Al vroeg zien we bij Da Luz groepen met fans verzamelen, de café's zijn vol en de fanshop medewerkers worden zoals gewoonlijk in het begin van het seizoen overlopen. De supporters zijn er klaar voor en zo ook het elftal.

Spoiler

1108380857_Opstelling(1).JPG.985009a4e12c84e05a3225311980911b.JPG

Als de adelaar zijn eerste vlucht heeft gevlogen door het stadion en de nieuwe lichtshow zijn intreden heeft gedaan kunnen we er eindelijk aan beginnen.

We hebben een goede voorbereiding gedraaid en dit dreunt door in de eerste wedstrijd. Na een wat weifelend begin  beginnen we de Denen volledig weg te spelen. We moeten voor de rust al met 2/3-0 voor staan, maar verzuimen onze kansen af te maken.

In de tweede helft beginnen we gelukkig beter, het is de man in vorm die het startsein geeft. Een scherpe voorzet van Gilberto wordt door Tengstedt keihard tegen de touwen gekopt. Als even later invaller Draxler te tweede maakt lijkt het tweeluik beslist. Een moment van onoplettendheid zorgt er dan toch voor dat de Denen wat hoop putten. Chilufya maakt nog 2-1 en het wordt toch spannend in Denemarken.

233895228_Match1.JPG.98fb67af73b6da0e2baa21bdb61d0934.JPG

Paços de Ferreira -  Benfica

Estadio Capital do Movel, een stadion in een plaatsje net naast Porto, hier gaan we het seizoen dan echt beginnen. We gaan op bezoek bij Paços de Ferreira. Het is natuurlijk een wedstrijd midden in ons tweeluik dat we hebben met FC Midtjylland, hierdoor kunnen we helaas niet onttrekken aan enkele rotatie. In de eerste helft waren het toch de spelers die ook midweeks in de basis stonden die het verschil maakte. Neres scoort al vroeg na een prachtige actie en Tengstedt tikt als een echter afmaker de bal ook nog in de eerste helft achter de doelman. In de rust wisselen we weer wat door en snel hierna is het invaller Bah die werkelijk met een streep van 19 meter de bal in de kruising legt. Pacos deed vrij weinig en leverde ons gelukkig ook geen problemen op. Voor Vlachodimos ook een fijn moment, hij houdt voor het eerst de 0 dit seizoen.

1441903210_wed2.JPG.ff3c11239a451a63e6d4d4d75bdedca9.JPG

FC Midtjylland - Benfica

Ondanks de voorsprong moet ik eerlijk bekennen dat we door de late tegengoals niet met een gerust hart op pad gingen. Wat als we een vroege goal tegenkrijgen? Kan nog best lastig worden. De zenuwen ontvallen me echter na een minuut of 15. Net als in eigen huis spelen we de Denen helemaal dronken. Ze komen amper tot niet bij onze goal en het is wachten tot wij de score openen. En dit gebeurd ook. Twee goals maken we door Musa en Rafa, beiden openen voor zichzelf vandaag ook de rekening. We zijn door en hebben nog 1 play-offs ronde te gaan.

1508134644_wed3.JPG.f5c12d50ae1d8ccd2b14018c982b4711.JPG

Benfica - S.C. Braga

Als laatste spelen we een wedstrijd tegen Braga, voor mijn gevoel de lastigste wedstrijd in deze reeks van 4. We waren beter, zie onderstaande statistiek bijvoorbeeld:

statss.JPG.e921450fb97e6924d466011691b96c34.JPG

Maar toch zijn er wel een aantal momenten geweest waarin ik vrees had voor de verrassing. Braga had vooral in de laatste 10 minuten een aantal goede kansen. Dit was vervelend daar we door goals van Guedes en wederom Tengstedt de buit binnen leken te hebben. Banza bracht vervolgens de spanning terug en spannend bleef het dus. Ondanks de spanning in de wedstrijd komen we gewoon op 6 punten uit 2, top!

1836320655_Match4.JPG.ea13802492c1b66bd885e6dd14db0139.JPG

Spoiler

Stand.JPG.ffebd0225aa0c8a83c053af9815badb3.JPG

Ander nieuws

Mooi nieuws voor een aantal van onze spelers. Met het oog op het naderede WK staan een aantal van onze spelers onder toezicht van de Portugese bondscoach. Dit zal de spelers nog net een extra motivatie geven om door het vuur te gaan, zeg nou zelf, een WK wil je niet missen.

portuu.JPG.ac9189dfe3717b2cf218f963315447e8.JPG

Nog even een korte blik op ons B elftal. Net als in Nederland kent de Portugese competitie een aantallen B elftallen in de tweede divisie. Zelf ben ik hier geen fan van, echter is het in FM wel erg handig. Ons B team beschikt over veel jonge talenten en heeft de nodige kwaliteit in het elftal zitten. Dit laten ze zien door gelijk een aantal prachtige resultaten neer te zetten.

Jong.JPG.577981c9350454817f9f27106c38a5d3.JPG

NEXT UP:

PSV.JPG.7c7768298023d8f28ee240880b09e37f.JPG

@YerrollP @19CH98 @Marius @Tim Windt @Daz @Djurovski @KayDeManaager @Kyrill @ElMarcos

Als ik iemand tag die dat niet wil, dan hoor ik dat uiteraard ook graag, bedankt voor de reacties wederom, gezien het huidige voetbal lijken we Grimaldo nog niet te missen.