Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

Fm20.thumb.jpg.cce7a60a885be35a86dc4f511eb8dbb8.jpg

Ongelofelijk wat voor een reeks wij hebben! We verslaan de koploper en daarnaast wat hoog staande teams. Alle wedstrijden vrijwel moeiteloos. Het team lijkt eindelijk op elkaar te zijn ingespeeld. We wisselen veel door en zorgen dat iedereen veel speeltijd krijgt en tevreden blijft. 

Fm21.thumb.jpg.e53cccf5fc427c3ca96045ec857ee366.jpg

De stand ziet er momenteel als volgt uit. We kunnen dromen van het kampioenschap! Het valt mij op dat de topteams in deze competitie niet stabiel zijn. Ze wisselen elkaar veel af en hebben al veel verliespartijen. Directe promotie zit er zeker in en dat zou betekenen dat dit mijn meest succesvolle manager carrière ooit zal zijn. Twee keer achtereenvolgens promoveren is mij niet eerder voorgekomen. Er lijkt een nieuwe Yasin te zijn opgestaan want Ibrahim Koca die lang niet zo goed is maakt 8 doelpunten in 4 wedstrijden en neemt zo het team op sleeptouw. We zitten in een erg goede momentum maar ik besef uiteraard ook dat alles na twee of drie wedstrijden volledig weer anders kan zijn. Alle teams staan dicht elkaar.

In de beker winnen met 3-1 na verlengingen. De tegenstander had welgeteld één poging op doel en ze scoren. Een groot risico maar uiteindelijk scoren we twee keer vroeg in de verlengingen. Ik had enkele bepalende spelers rust gegeven, in de volgende ronde zal ik daar beter op letten.

56 minuten geleden zei Marius:

Gezien de uitslagen ligt het in ieder geval dicht bij mekaar. Hopelijk valt het kwartje snel zo vaak mogelijk jouw kant op. Jouw topspeler ziet er in ieder geval zeer goed uit voor het niveau waarop je actief bent.

Het klopt! Van de teams die meestrijden voor de play-offs lijkt iedereen kampioen te kunnen worden. Het kwartje is mijn kant op gevallen! Nu hopen dat het zo lang blijft! Het is inderdaad een fijne speler en zijn karakteristieken zijn erg goed zichtbaar en passen bij ons spel.

Geplaatst
  • Auteur

Fm22.thumb.jpg.fa1661507009a494de03ff9fd1f6d122.jpg

Vooraf aan de wedstrijd moesten we toch even voor een handtekening en wat foto's maken. Andrea Pirlo is een levende legende en één van mijn favoriete middenvelders. Om uitgerekend hem tegen te komen bij de loting was speciaal te noemen, maar wat nog meer speciaal was dat Yasin ons oude topspits onder contract stonds bij hun. Een team van de hoogste afdeling die weliswaar tegen degradatie strijdt. Yasin heeft maar 9 invalbeurten gekregen en 1 doelpunt gescoord. Nooit is hij in de basis gestart dus we houden zijn situatie goed in de gaten en hopen hem in winterstop eventueel op huurbasis over te nemen. 

Hoe dan ook we zijn voor het tweede achtervolgende jaar een twee rondes verder gekomen. We zitten in een momentum en hopen op een tegenstander anders dan de traditionele top drie Galatasaray, Fener en Besiktas die gezamenlijk plek één tot en met drie delen en istanbul en trabzonspor. Anders dan die teams lijken we een kans te maken tegen iedereen, thuis dan wel te verstaan :) De centjes al is het maar 40k kunnen we goed gebruiken en eventuele uitschakeling in de volgende ronde zou ook weer geld in het latje brengen.

En graag wil ik nog wat tegen Andrea Pirlo zeggen: 

Pirlo mi dispiace! 

1 uur geleden zei Djurovski:

Van bijna uitkijken voor degradatie ineens mee spelen om te titel 

Ik verklap alvast dat de momentum aanhoudt en het ziet er goed uit. 

image.png

Geplaatst

Wat een geweldige reeks! De weg naar boven heb je zo wel heel snel gevonden. De ontmoeting met Karagümrük en Pirlo is iets om naar uit te kijken inderdaad.

Geplaatst
  • Auteur

Fm23.thumb.jpg.ac23a1f2653f9266197cd78d9cbac8b6.jpg

Wij bekeren door! Erg makkelijk ging het niet maar gelukkig loten wij een team in dezelfde competitie die onder ons staat. We winnen eerst nipt in de competitie om vervolgens ook in bekerverband te winnen. Dit was één van de meest spannende penaltyreeksen. Wij namen de strafschoppen steeds als laatste, dus dat was even zes keer billen knijpen. Na het missen van de achtste penalty dacht ik dat de kans verkeken was maar zij misten gelukkig ook. Ik moet wel zeggen dat ik vrij goede penaltynemers had en er weer aanvallend ingestelde spelers met goede afwerking de strafshoppen namen. Op naar de volgende ronde!

2 uur geleden zei Marius:

Wat een geweldige reeks! De weg naar boven heb je zo wel heel snel gevonden. De ontmoeting met Karagümrük en Pirlo is iets om naar uit te kijken inderdaad.

Er spelen heel wat bekende oudere toppers in de superleague en ook veel trainers, zoals een pirlo en vincenzo montella en de ex trainer van benfica waar ik even niet op kom. 

Geplaatst
  • Auteur

Fm24.thumb.jpg.3f2cb18f18831ff69973ef44a2a9bf00.jpg

Wij konden vier zwakkere ploegen maar loten helaas één van de twee over gebleven sterkste (galatsaray en fenerbahce). Een voordeel is uiteraard het thuisvoordeel en dat het om één wedstrijd gaat. We zullen op ons best moeten zijn om Fenerbahce te verslaan en zij op hun slechts.

Geplaatst

Mooi dat je zo'n lekker bekerparcours aan het afleggen bent! Ik had me eerst miskeken en dacht dat je de wedstrijd tegen Fatih nog moest spelen. Fener nu is andere koek, maar je hebt natuurlijk niets te verliezen.

Geplaatst
  • Auteur

Fm25.jpg.43ee522418e07a50bafbd7a238d89382.jpg

In de beker gaat het goed en we hebben beide wedstrijden gewonnen en fenerbahce geloot. Echter heb ik gemengde gevoelens in de league. Tegen Genclerbirligi kwamen we in minuut 1 met 10 man te staan vanwege een rode kaart van onze spits Ibrahim Koca. Die wedstrijd hebben we op de counter met rappe mateo die eigen spits is gewonnen. Vervolgens uit tegen Boluspor een wedstrijd die we makkelijk konden winnen verliezen we vrij kansloos. Oefenwedstrijden makkelijk gewonnen en twee keer achtereenvolgens tegen altay met minimale score en penaltys. De  laatste wedstrijd van deze update tegen Iskenderunspor die koploper is. Tussen die wedstrijd en één ervoor zaten maar 3 dagen, dus twee rustdagen. Ik heb dit over het hoofd gezien en niet mijn bepalende spelers gewisseld terwijl dat makkelijk kon bij een 2-0. We begonnen daarom de wedstrijd met vrijwel alle spelers vermoeid en enkele schorsingen. Nou tijdens die wedstrijd zijn we met de grond gelijk gemaakt en heb ik de grootste verlies in mijn Amdedspor carriëre te pakken. Vermoeidheid is één ding vanwege dat het een inhaalwedstrijd was maar dit mag daar zeker geen smoes voor zijn. Het was een schande!

Fm26.thumb.jpg.2bf0d6785193d3ee803eb1192b529397.jpg

De eerste plek lijkt me iets te ambitieus, een Play-off plaats zie ik als zekerheid en een directe promotie door middel van de tweede plek zie ik als een reële mogelijkheid, Verder hebben we in de winterstop geen transfers gedaan maar zijn er wel inmiddels 4 a 5 huurlingen teruggeroepen door hun team vanwege het gebrek aan speeltijd. Vrij logisch ook aangezien de breedte van de selectie enorm is. 

Geplaatst

Op die laatste partij na dan toch weer een prima periode. In de tussenstand blijft vanalles mogelijk.

Geplaatst
  • Auteur

Fm27.thumb.jpg.0b4c00d651db1ffc76ad5d9e9d1811ac.jpg

De wedstrijd tegen Fenerbahce staat voor de deur. De grootste wedstrijd in de historie van de club. Nooit eerder heeft de club een halve finale plek weten te bemachtigen. Een hels karwei wordt het! Jorge Jesus vind het in ieder geval een eitje en volgens geruchten is deze foto gemaakt precies na het moment nadat hij ons team uit de koker zag komen rollen.

1024.thumb.jpg.de95c16e045befdd7f9bad59dcf41d06.jpg

2 uur geleden zei Marius:

Mooi dat je zo'n lekker bekerparcours aan het afleggen bent! Ik had me eerst miskeken en dacht dat je de wedstrijd tegen Fatih nog moest spelen. Fener nu is andere koek, maar je hebt natuurlijk niets te verliezen.

Laten we hopen dat het sprookje nog niet ophoudt. Haha, het was een beetje een aparte update. Inderdaad!

1 uur geleden zei Marius:

Op die laatste partij na dan toch weer een prima periode. In de tussenstand blijft vanalles mogelijk.

De laatste partij was een grote afstraffing maar we geven nog niet op!

Geplaatst
  • Auteur

Fm28.thumb.jpg.89baecc7fc1392b0410f4b051c880b15.jpg

Het sprookje is voorbij! Ik kan niet ontevreden zijn met hoe ver we zijn gekomen, echter ben ik wel diep teleurgesteld in de manier waarop. We houden goed stand tegen een verassend erg verdedigende Fenerbahce, typisch Jesus. Vervolgens gaat ons linksback voor geen reden op het middenveld de fout in en wordt weggestuurd met direct rood. Geen doorgebroken speler en geen noodrem gewoon een harde tackle. Daarna is het een gespeelde wedstrijd waar wij enkel twee kansen krijgen na de 0-3 van fener, die ook nog tussendoor een strafschop mist. Het is jammer dat we ons niet konden meten op volle oorlogssterkte want tot de rode kaart ging het gelijk op. 

Geplaatst
  • Auteur

Fm29.jpg.0bf6be0b6835b757a777cc3db5282b52.jpg

We lijken het weer helemaal weg te geven met een slechte reeks. Van de afgelopen acht wedstrijden hebben we maar drie winstpartijen wat cruciaal is in deze fase van de competitie. Bij de wedstrijden die we achter komen lijkt helemaal niets meer te lukken. Misschien een gebrek aan motivatie of ervaring, ik weet het niet maar een directe spot zou tot toe allang beslist kunnen zijn.

Fm30.thumb.jpg.63b80b97152d972a87cb9f15b2e8fe3e.jpg

Onze topscoorder heeft erg weinig doelpunten gemaakt met onze vorige topscoorder. Daarnaast hebben wij de laatste wedstrijden steeds meer gele en vooral rode kaarten. Er zijn nog enkele wedstrijden en wij hebben hoop om de tweede plaats te kunnen bereiken en dit keer wel vast te houden.

Geplaatst
  • Auteur

Fm31.jpg.04015484aab8b8d5cef639c25284f164.jpg

Met een erg late gelijkmaker van Rizespor en een verliespartij tegen directe conurrent Göztepe lijkt directe promotie er helaas niet meer in te zitten. We hadden het in eigen hand maar uitwedstrijden zijn gewoon ons ding niet, We hebben nog één lastige uitwedstrijd en twee uitwedstrijden en moeten zelf alles winnen en hopen op een misstap van de concurrent.

Fm32.thumb.jpg.807bd31c8db4c8551180ede1a387bed4.jpg

De stand ziet er als volgt uit. Ook al promoveren we niet een goede spits is echt een must. Met een betere spits hadden we waarschijnlijk in een veel betere situatie gestaan. Play-offs kijk ik tegen op en het liefst vermijd ik die. Van de bovenste ploegen hebben we vrijwel allemaal verloren of in ieder geval puntverlies geleden. Tegen de 'kleintjes' daarentegen winnen we makkelijk.

Geplaatst
  • Auteur

Fm33.jpg.0a0d52977096387b3cb7abd3b601dc4b.jpg

Woedend was de manager na de wedstrijd, Smeet met flessen en gaf zijn team een flinke uitbrander. Hoe kon de tegenstander tijdens zo een wedstrijd bij een 3-0 achterstand terug komen. Ongelofelijk en de promotie was opgegeven. In werkelijkheid is de promotie een feit maar daar kwamen we later achter. Wij dachten dat onderlinge resultaten doorslag zouden geven en dat deden ze ook maar de uitdoelpunten zijn weggevallen waardoor wij tegen Göztepe in het voordeel zijn en tegen alle andere ploegen in de bovenste rij in het nadeel. Het is dus goed geweest dat we uiteindelijk op gelijke punten met Goztepe zijn gekomen. Als istanbulspor hier had gewonnen hadden zij rechstreeks gepromveerd, Deze promotie is natuurlijk een wonder en vooraf had ik hiervoor getekend maar de manier waarop dit tot een eind komt is weer verre van gewenst. Beide tegenstanders hebben van de laatste drie wedstrijden twee wedstrijden laten liggen. Hoe dan ook er moet weer veel voorbereiding worden gedaan om volgend seizoen goed door te komen. Vanwege de zwakte van de Turkse teams denk ik dat we in de hoogste divisie ook eens best kunnen stunten met een goede zevende plaats. :) En stiekem al dromen van Europa, 

Geplaatst

Wat een rollercoaster werd het nog! Niks beter natuurlijk dan zo'n onverwachte uitkomst die je niet meer verwacht. Uitkijken naar de start op het hoogste niveau nu.

Geplaatst
  • Auteur

Voor het eerst in de clubhistorie spelen wij op het hoogste niveau en dat is al gauw te merken! Een erg slechte voorbereiding gehad met enkele transfervrije spelers binnen. Ons budget is vrijwel hetzelfde gebleven en vorig jaar zijn we dieper in de schulden geraakt waardoor we nog steeds geen speler meer dan 100k per jaar kunnen bieden. Dat is natuurlijk een nietszeggend bedrag als de degradatiekandidaten 4 tot 5 keer zo veel kunnen uitgeven. Spelers die vorig jaar interesse hadden om op huur bij ons te komen spelen zeggen dit jaar af. We kunnen zelfs geen 50k aan transferbudget vrij maken omdat het bestuur alles tegen houdt. Een rampzalig start van het nieuwe seizoen en er komen bijna geen basisspelers bij behalve dan huidig international Milosevic die ook meteen ons beste speler wordt.

fm36.thumb.jpg.d0c32136d7369b52fe22fde3b42fdd39.jpg

We beginnen erg goed aan het seizoen met een winstpartij tegen één van de drie traditionele topteams. Vervolgens gaat het bergafwaarts en pakken we helemaal geen punten meer. We staan daarom ook stijf onderaan, geheel verdient. We winnen zelf niet tegen boluspor die we vorig seizoen een divisie lager uit en thuis hebben verslagen. Dan verdien je het om op de laatste plek te staan. We moeten zeker transfers maken in de winterstop. Echter een probleem is dat ons bestuur geen scouts toelaat en ook geen trainersstaf of soortgelijke. Het lijkt wel alsof we te snel gepromoveerd zijn en dat de faciliteiten simpelweg niet mee kunnen. Een speler scouten duurt weken en transfervrije spelers willen zelfs niet meer komen wat een groot raadsel is. Een beetje meer ondersteuning van het bestuur was wel gehoopt na twee keer een wereldprestatie te hebben geleverd.

fm37.thumb.jpg.43cbd7e0990b1e6102351fe77ef1ca18.jpg

Ons volgende wedstrijd is thuis tegen Galatasaray en ik zie de bui al hangen. Om te blijven in deze league wat helaas het maximaal haalbare lijk te zijn dit seizoen moeten we veel meer thuispunten pakken. Uit verliezen we kansloos en zullen we nog veel met het tactiek moeten sleutelen. In de beker loten wij Karagumrukspor en we spelen een uitwedstrijd. Wij plannen om met wissels te spelen in de beker aangezien de prioriteit in de league is en we daar moeilijk kunnen bijbenen.

fm35.thumb.jpg.fda3f69b8f97a7478ba5b6bdd4155f8a.jpg

Degradant of niet, persoonlijk heb ik als manager zijnde niet eerder zo een teleurstellende begin meegemaakt. Alles zit tegen. Wij hopen het tij te kunnen keren en geven nog niet op!

Op 2-6-2023 om 09:07 zei Marius:

Wat een rollercoaster werd het nog! Niks beter natuurlijk dan zo'n onverwachte uitkomst die je niet meer verwacht. Uitkijken naar de start op het hoogste niveau nu.

Het was inderdaad onverwachts. Het genieten van de start duurde maar even en we zijn met de feiten door de neus geboord :( 

Op 3-6-2023 om 18:05 zei Djurovski:

Het gaat op en neer

Het gaat dit seizoen alleen nog maar neer :P 

Geplaatst

Een desastreuze start. Hopelijk kan je het tij snel keren, maar je zit natuurlijk in een zeer moeilijke situatie en beschikt eigenlijk niet over gelijke wapens om te kunnen strijden met de andere ploegen.