Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

image.png.5a47b7c44e392ea29e2df019be4486fc.png

In dit verhaal neem ik jullie mee in de wereld van ‘Moneyball’. Hoe is het om aan de hand van data spelers aan te trekken en te proberen de (sub)top van de Premier League te bestormen. Ik ben geen goede verhaalschrijver, dus ik zal jullie meenemen in mijn save aan de hand van screenshots met daarbij een uitleg van de overwegingen die ik heb gemaakt. Hieronder een aantal handvaten waar ik mezelf aan ga houden deze save:

-        Spelen met een ‘moneyball skin’. De spelerseigenschappen in cijfers zijn dus niet zichtbaar voor me.

-        Eerste transferperiode uitgeschakeld. Er is immers nog geen data beschikbaar.

-        Spelers voor het eerste elftal mogen niet meer kosten dan 20 miljoen euro.

-        Spelers voor de academy mogen niet meer dan 5 miljoen euro kosten.

-        We moeten altijd aan de hand van data kunnen onderbouwen waarom wij een speler kopen.

We starten de eerste seizoenshelft met onderstaande selectie:

image.png.0aadcc445c2bdea6f09c42d5acf4d896.png

Het doel vanuit het bestuur is duidelijk. Voorkom degradatie. Dat is uiteraard ook mijn hoofddoel. Maar stiekem hoop ik toch op een plek in de middenmoot.

In de volgende update behandelen we de voorbereiding, en de eerste maand van de competitie. 

Spoiler

Een novelle is voor mij nieuw. Tips en tricks zijn welkom. Mocht je een tag willen om mijn avontuur te volgen, let me know!

• Antwoorden 56
  • Weergaven 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Simeone01
    Simeone01

Transfers & December/januari update:     Laten we deze update beginnen met de transfers. Hoe scout ik spelers en hoe bepaal ik welke speler ik uiteindelijk aan wil trekken? Sowie

• Simeone01
    Simeone01

Augustus:   In mijn eerste maand als manager bij Brentford staat de voorbereiding voor het nieuwe seizoen op de planning. Deze staat in het teken van spelers wedstrijdfit maken en een eerste

• Simeone01
    Simeone01

September:   Een lastige maand zoals ik in mijn vorige update al voorspelde. Niets bleek minder waar.      Hoewel we in iedere wedstrijd leuk meededen hadden we gek genoe

Geplaatst

Veel succes! Ik ben al benieuwd naar data die gebruikt zal worden om spelers aan te trekken.

Geplaatst

Veel plezier en succes! Het gebruik van de moneyball skin zorgt in ieder geval voor een extra uitdaging. Kan je in die skin wel de sterren zien of ben je echt overgeleverd aan de cijfers? 

Geplaatst
  • Auteur

Augustus:

In mijn eerste maand als manager bij Brentford staat de voorbereiding voor het nieuwe seizoen op de planning. Deze staat in het teken van spelers wedstrijdfit maken en een eerste indruk te krijgen van de selectie. Een goed begin, is het halve werk!

image.png.50c53bc7e67cb0ccd44cfce4f7f739a1.png

De Premier League maand augustus is meteen een belangrijke voor ons. We spelen tegen een aantal directe concurrenten. Punten pakken is dus essentieel.

image.png.486df1a9555503df08a1f44aa4d2d4dd.png

Ik ben gematigd positief na de eerste maand. Al heb ik wel een zure nasmaak overgehouden aan de wedstrijd tegen Chelsea en de wedstrijd tegen Nottingham Forest. Beide wedstrijden waren we de bovenliggende partij en dit drukte zich ook uit in de Xg en de kansen die we kregen. 

In de EFL cup traden we aan tegen Bristol met een volledig B team. Een beschamende vertoning. Maar hier liggen we niet te lang wakker van.

De stand na 5 wedstrijden stemt mij positief:

image.png.dc18e8b2cf9ca7820c0b30496b6846a7.png

De xG ranglijst echter nog positiever:

image.png.3af2017d7e510a7bbe3227fdaff31665.png

Ik denk dat we kunnen stellen dat we goed aan het seizoen begonnen zijn en zelfs wat pech hebben gehad. De volgende maand staat voor de deur met een aantal lastige wedstrijden voor de boeg.

image.png.52ff79e42790a85cd8b29d88c09583b6.png

@DGremlin Bedankt voor je reactie. Rondom de transferperiode sta ik hier uitgebreid bij stil.

@MariusDank voor je reactie! We gaan zien wat het ons brengt.

@DjurovskiBedankt! Het is voor mij de eerste keer dat ik zo'n concept probeer.

@Oerlie Dankje! Zeker in de Premier League is dat een uitdaging inderdaad.

@19CH98Thanks! Ik gebruik de Mustermann 23 Graphical skin. Hieronder in de spoiler een screenshot van hoe de spelerseigenschappen aangegeven worden. De sterren heb ik gelukkig wel tot mijn beschikking haha...

Spoiler

image.thumb.png.5121fea58ec02614b120d433899292db.png

image.png.2a21e3c1b70ca8173ff8f45569393aef.png

bewerkt door Simeone01

Geplaatst

Een prima start me dunkt! Slechts 1 verliespartij in 5 competitieduels is sowieso een goed rapport. Volgende maand oogt het programma behoorlijk pittig. Benieuwd waar je dan staat!

Geplaatst
  • Auteur
1 minuut geleden zei delichris:

Succes met Brentford. 

Ik ken ook een Wouter Boelens. Heb je toevallig zelf gevoetbald en zo ja waar?

Ik heb zeker zelf gevoetbald. Bij de plaatselijke vv Maarheeze. Jij dan?

Geplaatst

Een sterke start en de achterliggende cijfers laten zien dat je er eigenlijk nog beter voorstaat dan dat de ranglijst doet vermoeden. Genoeg reden tot tevredenheid lijkt mij. 

Geplaatst
11 minuten geleden zei Simeone01:

Ik heb zeker zelf gevoetbald. Bij de plaatselijke vv Maarheeze. Jij dan?

Jarenlang bij oa vv LEO uit Loon. Maar dan ben je niet degene die ik ken :P 

Geplaatst

Leuke clubkeuze en keurig gestart bij de club. Leuk concept om spelers aan te trekken op basis van data. Erg benieuwd hoe dat eruit komt te zien. Succes!

Geplaatst
  • Auteur

image.png.3b7dea85b0899175e4ec3782522a59af.png

September:

Een lastige maand zoals ik in mijn vorige update al voorspelde. Niets bleek minder waar. 

image.png.b8017975cc7531baca5cd26a4d3c9f97.png

Hoewel we in iedere wedstrijd leuk meededen hadden we gek genoeg thuis tegen City nog de meeste kans op een resultaat. Pas in minuut 85 brak City door de verdediging heen, net daarvoor hadden we zelf een gigantische kans gehad op de 1-0. Jammer, maar helaas. We liggen hier niet wakker van. Uiteindelijk zijn dit ook niet de wedstrijden waarin wij de punten moeten halen.

We staan op een 14e plek na 8 potjes. Het is een lichte voldoende wat mij betreft. Zeker als we naar de xG ranglijst kijken.

image.png.9db276ba1534f3b7a1b3ecff5f007ad4.png

xG ranglijst:

image.png.da0ddcc4960b47b531b3116a215503a5.png

In de volgende update gaan we oktober behandelen. En ik kan jullie vast verklappen dat daar schokkende resultaten in terug te vinden zijn.

Volgende maand een aantal wedstrijden op de planning met mogelijkheden.

image.png.a2a6d5447902c7deab58e949c1089ba4.png

@Willem Heel erg bedankt voor de banner! 

@delichris@19CH98 @Marius@Djurovski@DGremlin@Tim Windt: bedankt voor jullie reacties. Leuk dat mijn verhaal gelezen wordt en dat jullie de moeite nemen om te reageren!

bewerkt door Simeone01

Geplaatst

Op zich niet vreemd dat je hier drie keer verliest. Dit zijn natuurlijk ook niet de ploegen waartegen je punten moet pakken. Volgende keer hopelijk een betere periode.

Geplaatst

Een zware maand en ook wat zware resultaten. Hopelijk kan je de komende weken weer wat klimmen.

Geplaatst

Als ik de moneyball bril opzet zie ik dat het eigenlijk best goed gaat maar dat 8 wedstrijden een te kleine sample size is om een eerlijke ranglijst te maken.  Tel daarbij op dat jij al een aantal sterke tegenstanders heb gehad en ik vermoed dat je snel zal gaan stijgen op de ranglijst. 

Geplaatst

0 uit 9 is niet best maar je hebt in de vorige maanden al een mooie buffer opgebouwd waardoor dit niet direct erge consequenties heeft.

Geplaatst
  • Auteur

image.png.3b1728800357d8b6b10af658169982e0.png

Oktober & november 

Een waardeloze maand. Mijn baan hangt momenteel aan een zijde draadje nadat we gewoon geen enkele vuist kunnen maken tegen ploegen waar tegen we dat wel zouden moeten kunnen. Zeker in de eerste 3 wedstrijden deze maand hebben we het laten liggen. Dat zijn ploegen waar tegen we resultaat moeten halen.

Tegelijkertijd ben ik ook strijdbaar. Na Liverpool uit zijn we terug naar de tekentafel gegaan. We hebben de tactiek omgegooid. In de wedstrijd tegen Tottenham speelde we leuk mee. Helaas was het niet voldoende. Hetgeen me veel hoop biedt is de wedstrijd tegen Aston Villa. We hebben ze van het veld geblazen!

image.png.3f47e5fcb097f6a9446d79b9d1da09e5.png

Vanwege slechts twee wedstrijden in november, pak ik deze ook mee in de update. West Ham en Arsenal staan op het programma.

image.png.f226ec295fb92fe30a20d26f9c36c4f1.png

West Ham hebben we probleemloos opzij gezet. Het tegendoelpunt viel in de laatste minuut en deed er eigenlijk niet meer toe. Het lek lijkt enigszins boven en er is weer wat vertrouwen in de ploeg. Uit bij Arsenal kwamen we helaas te kort. Een verdiende nederlaag en gelukkig even pauze nu met het WK voor de boeg.

Na 8 nederlagen achter elkaar stonden we op een troosteloze 20e plek. Gelukkig hebben we met 6 punten uit de laatste 3 wedstrijden weer de weg naar boven ingezet en gaan we de WK break in op een veilige positie. Genoeg ruimte voor verbetering.

image.png.5fe6af77d42120ff7fe3109f2cd3903e.png

De xG ranglijst laat zien dat we staan waar we horen te staan. Dat vind ik misschien wel het meest zorgwekkend.

image.png.5748fc433d891d193f45f51e78feb51d.png

De volgende update zal bestaan uit de wedstrijden van december en januari, met daarnaast een overzicht van de transfers. Hierin volgt ook een wat uitgebreidere uitleg over hoe ik moneyball toepas bij mijn aankopen.

Iedereen bedankt voor de reacties. Hopelijk is de ommekeer ingezet. Wil je een tag, of juist niet? Let me know!

@delichris@Marius @Willem @DGremlin@19CH98@Djurovski@Tim Windt

Geplaatst

Jammer dat het even iets minder ging, vooral aanvallend lijk je het lastig te hebben. De laatste wedstrijden waren echter al een stuk beter dus hopelijk kan je dat doorzetten na de WK pauze.