Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[PCM23] T-Mobile - Enel: Die Rückkehr der Dominanz

Aanbevolen reacties

Geplaatst

ffef889e-b75f-4476-96b6-59157b8a679c_w1600_r1.4998475144861239_fpx63.32_fpy44_99.thumb.png.650149765db2633114e82af6c6562322.png

Raubling, Duitsland - 08.10.2023

de.png.1d55f8d4571f1799ee22e13e896655aa.png 001. Wielerploegmanager Ralph Denk breekt met sponsoren BORA en hansgrohe                          

Na respectievelijk negen en zeven jaren van vruchtvolle samenwerking met keukenfabrikant BORA en badkamerproductenfabrikant hansgrohe heeft wielerploegmanager Ralph Denk aan Bild-Zeitung ter kennis gegeven dat partijen in onderling overleg besloten hebben om de nog tot en met 2027 geldende naamsponsoringsovereenkomst te beëindigen.

 

Ralp Denk, geboren op 1 november 1973 in Bad Aibling (Beieren, Duitsland), is de directeur en eigenaar van Denk Pro Cycling GmbH & CO. KG waarmee hij in 2023 de wielerploeg BORA-hansgrohe runde. De bijna 50-jarige Denk wou ooit zelf profwielrenner worden, maar kwam er rond de eeuwwisseling al achter dat een rol in het management meer iets voor zijn bek was. Na een opleiding als kunststoftechnicus ging de Beier aan de slag bij het Amerikaanse bedrijf SRAM en begon even later een fietsenwinkel om uiteindelijk een eigen mountainbike-team op te richten met toppers als Roel Paulissen en Bart Brentjens.

 

Eind 2009 kondigde hij aan dat hij op lange termijn wilde deelnemen aan de Tour de France met het nieuw opgerichte Duitse team NetApp. Amper een kleine vijf jaren later realiseerde hij dit doel. De Tsjechische klimmer Leopold König eindigde zelfs op een verdienstelijke zevende plek in het eindklassement. In de jaren 2015 en 2016 reed het team onder de naam BORA-Argon 18. Voor het het seizoen 2027 pakte Denk uit met de komst van toenmalig wereldkampioen Peter Sagan en bekwam zijn team ook een licentie voor een UCI World Team, genaamd BORA-hansgrohe. Na stukgelopen gesprekken omtrent een verbetering van de sponsoringsovereenkomst met BORA en hansgrohe, kijkt Denk nu tegen een vijfde naamsverandering van zijn wielerteam aan, dat ook voor seizoen 2024 weer een UCI World Tour licentie heeft verkregen.

 

Aanleiding van de gesprekken tussen BORA, hansgrohe en Denk was het verzoek van Denk om meer budget vrij te maken. Die budgetverhoging moet zijn team in staat stellen om in de toekomst te concurreren met ploegen als Ineos Grenadiers en Jumbo-Visma. ‘Niet enkel in de voetbalwereld gaat er vandaag aanzienlijk veel meer geld om in vergelijking met vroeger, ook in de wielrennerij wordt er met grotere budgetten gewerkt. De successen van team Jumbo -Visma zijn niet enkel te wijten aan hun extreem bekwame stafleden, maar evenzeer aan de grote hoeveelheid financiële middelen waarover zij beschikken. Op elk gebied zijn zij en andere teams ons steeds een stapje voor.’ verklaart de Duitser in een interview met het dagblad Bild-Zeitung. Naar schatting bekleedt Bora-hansgrohe (ca. € 15 miljoen) pas de achtste plek op de UCI-WorldTour Teams budgettenranglijst. Helemaal bovenaan de ranglijst pronkt Ineos Grenadiers met een budget van maar liefst € 45-50 miljoen, gevolgd door Soudal Quick-Step (€ 30-35 miljoen) en Jumbo-Visma (€ 25-28 miljoen).

 

Uit voornoemd interview met Bild-Zeitung bleek overigens dat Denk Pro Cycling GmbH & CO. KG heel kort bij een overeenkomst zou staan met twee nog niet nader genoemde sponsoren. Verder werd ook duidelijk dat de huidige medische- en voedingskundige staf zal worden uitgebreid. Ploegleiders Rolf Aldag, Heinrich Haussler, Bernhard Eisel, Enrico Gasparotto mogen aanblijven. Van Sylwester Szmyd wordt afscheid genomen. Australiër Allan Peiper en ex-Duits kampioen Marcus Burghardt vervolledigen het ploegleidersteam.

 

Later deze week werd ook bekend dat de bestaande contracten van slechts 14 renners zullen worden gehandhaafd. Van 8 renners worden de contracten verbroken en van 8 anderen worden de aflopende contracten niet verlengd. Onder andere Colombiaan Sergio Higuita en Nederlander Danny van Poppel moeten op zoek naar een nieuwe werkgever. Ook voor Aleksandr Vlasov is het einde verhaal. Hij zou dicht bij een terugkeer naar het Kazachse team Astana staan.

 

3705968-75409288-2560-1440.png.340091251a524a58b00364b890ca19f0.png

Aleksandr Vlasov is één van de 8 renners wiens contract werd verbroken. 

--------------------

 

Spoiler

Dag allen! :classic_biggrin:

 

Een eerste verhaal van mijn kant op dit forum. Ik ben een 27-jarige Belgische FM- en PCM-speler, misschien niet de meest actieve persoon op dit forum, maar ik ben wel al langer een stille aanwezige. Vooral de novelles-thread trekt mijn aandacht en ik heb in de afgelopen jaren al veel novelles als gast of op mijn account dat ik een ong. een jaartje geleden heb aangemaakt, meegelezen. Zelf zat ik echter ook al vaak met kriebels om een novelle te starten, maar door tijdsgebrek (werk en sport) ben ik daar toen niet aan begonnen.

 

Qua posttempo moeten jullie niet elke dag een nieuwe post verwachten, maar om de regelmaat er toch wat in te houden, tracht ik toch om de 3 dagen een post te uploaden. Soms kan dat al eens sneller zijn, soms iets later. :) 

 

Anders dan de meeste novelles op dit forum speelt dit verhaal zich niet af in een FM savegame, maar een PCM savegame. De novelle gaat over het oorspronkelijk idee van een Duitse koersgek om met zijn eigen ploeg renners de Tour de France te rijden. In dat opzicht is hij al geslaagd, maar hij wil meer. Hij wil met zijn wielerteam naar de absolute top. En daarvoor is geld nodig. Geld dat de huidige sponsoren niet willen ophoesten. In de volgende post komen jullie te weten welke twee sponsoren wel bereid zijn om met de veeleisende Denk in zee te gaan.

 

Hopelijk heb ik de interesse wat kunnen wekken bij een aantal van jullie en blijven jullie deze novelle met plezier volgen. 

 

Laat me maar weten als je een mention wilt onderaan de volgende post! 

Gnolfdolf

 

 

bewerkt door Gnolfdolf

Geplaatst
  • Auteur

bi-t-logo-0056-en.thumb.png.9bb234909afc442a06d4f86ccf2a4118.png

Bonn, 11.10.2023

 

de.png.4d7a3386d35b88396f49136d72ee4a68.png 002. Veerkracht en vernieuwing: T-Mobile en Enel slaan de handen in elkaar voor de lancering van een nieuw wielerteam

In een verrassende wending maakt telecomgigant Deutsche Telekom - onder merknaam T-Mobile - haar triomfantelijke terugkeer in wielersponsoring na het doorstaan van de storm van dopingschandalen die de sport in het begin van de jaren 2000 bezoedelde. De samenwerking met Enel, een toonaangevend energiebedrijf met sterke toewijding aan duurzaamheid, markeert het begin van een nieuw tijdperk voor beide bedrijven nu ze beginnen aan een gezamenlijke reis om het wielerlandschap opnieuw vorm te geven. Met een focus op transparantie, integriteit en duurzame praktijken wil dit nieuwe wielerteam het vertrouwen in de sport verder helpen herstellen en de nieuwe generatie wielrenners en fans wereldwijd inspireren.

 

TMEhandshake.png.c28c6ed1ebc9e29154c1481cc9bacbf0.png

 

 

De Wederopstanding van T-Mobile

De associatie van T-Mobile met professioneel wielrennen gaat terug tot het einde van de jaren 1990 en het begin van de jaren 2000 toen het team een van de meest dominante krachten in het peloton was. Hun reputatie werd echter ontsierd door dopingcontroverses die hun prestaties overschaduwden.

 

Het Instituut voor Sportgeneeskunde van de Universiteit van Freiburg, onder leiding van bekende sportarts Dr. Andreas Schmid werd het epicentrum van een dopingschandaal dat de wielerwereld op zijn grondvesten deed schudden. Een onderzoek van door de Duitse autoriteiten bracht een diepgeworteld dopingsysteem binnen het team aan het licht. Dr. Schmid werd beschuldigd van het toedienen van verboden middelen zoals erytropoëtine (EPO), menselijk groeihormoon (HGH) en bloedtransfusies om de prestaties van de wielrenners van T-Mobile te verbeteren. Deze praktijken waren bedoeld om het uithoudingsvermogen en het herstel van de atleten te verbeteren, waardoor ze een voorsprong op hun rivalen zouden krijgen.

 

1920x1080.png.2957a84b471569ba2d6c22143d071184.png

Jan Ullrich, die in 1997 als eerste Duitser de Tour de France won, werd geschorst en van zijn overwinningen ontdaan vanwege zijn betrokkenheid bij het schandaal.

 

In de nasleep van deze schandalen nam het bedrijf eind 2007 de beslissing om zich terug te trekken uit de sport en zich te richten op het heropbouwen van haar imago en waarden. Na meer dan vijftien jaar afwezigheid en introspectie maakt T-Mobile zich op voor haar tweede ambtstermijn in de wielersport met een hernieuwde toewijding aan ethiek en transparantie. Het bedrijf ondergaat een uitgebreide herstructurering van zijn sponsorstrategie en wil zijn terugkeer in de wielersport gebruiken als een platform om eerlijkheid, fair play en een sterk antidopingbeleid te promoten.

 

Enel’s visie op duurzaamheid 

Enel, aan de andere kant, betreedt de wereld van wielersponsoring met een indrukwekkende staat van dienst in het promoten van duurzaamheid en hernieuwbare energiebronnen. Als een van ’s werelds grootste energiebedrijven heeft Enel zich consequent ingezet voor de overgang naar schone energie en heeft het bedrijf grote stappen gezet in het verkleinen van haar ecologische voetafdruk.

 

Het partnerschap tussen T-Mobile en Enel mag niet als een wereldschokkende verrassing worden beschouwd, gezien hun gedeelde waarden en ambities. Beide bedrijven erkennen het belang van maatschappelijk verantwoord ondernemen en de rol die sportsponsoring speelt bij het vormgeven van ene positieve wereldwijde impact. Door hun krachten te bundelen willen ze duurzame praktijken binnen de professionele wielersport promoten en het bewustzijn over milieukwesties vergroten via de activiteiten van hun teams.

 

Enel's visie op duurzaamheid

De nieuw gevormde wielerploeg T-Mobile – Enel Cycling Team is vastbesloten om het goede voorbeeld te geven in de sport door een cultuur van integriteit, sportiviteit en respect voor het milieu te stimuleren. De ploeg geleid door Ralph Denk heeft een ambitieuze visie die gebaseerd is op drie pijlers:

 

1.      "Anti-Doping Advocacy": Het team hanteert een nultolerantiebeleid ten opzichte van doping en alle leden, inclusief renners, coaches en staf, zijn verplicht om regelmatig anti-doping leerprogramma’s te volgen. Door te pleiten voor een zuivere en eerlijke sport wil het team het vertrouwen van fans wereldwijd vrijwaren.

2.      "Sustainable Cycling Practices": Het team benadrukt het belang van duurzame praktijken en zal belangrijke stappen ondernemen om hun impact op het milieu te minimaliseren. Dit omvat onder meer het gebruik van milieuvriendelijke materialen in hun uitrusting, het verminderen van afval en het gebruik van groene transportoplossingen tijdens wedstrijden en trainingen.

3.      "Community Engagement": Het team begrijpt de rol die ze spelen als ambassadeurs van de sport en zal zich actief inzetten voor lokale gemeenschappen tijdens wedstrijden en evenementen. Ze promoten fietsen als een gezonde en milieuvriendelijke activiteit, inspireren de volgende generatie fietsers en bevorderen een bredere fietscultuur.

 

mercedes-eq-eqe-v295-stage-3840x1707-09-2022.png.106a810aabe7b112f0e991e09b8e47a3.png

Marcus Burghardt en co rijden volgend seizoen in de Mercedes EQE Berline 350+.

Conclusie

De samenwerking tussen T-Mobile en Enel markeert de aanvang van een nieuw spannend hoofdstuk in de wereld van het professionele wielrennen. Het vertegenwoordigt een krachtig verhaal van veerkracht, verlossing en een gedeelde toewijding om een positieve impact te hebben op de maatschappij en het milieu. Door te focussen op integriteit, transparantie en duurzaamheid wil deze nieuwe wielerploeg de weg vrijmaken voor een mooiere en zuivere toekomst voor de sport waar ze van houden. Terwijl ze zich klaarmaken om de weg op te gaan, kijkt de wereld reikhalzend uit naar hun inspirerende reis van transformatie en de positieve invloed die ze ongetwijfeld zullen hebben op de wielergemeenschap in het algemeen.  

 

Spoiler

@keano77 @19CH98 @chrisje1993 @ElMarcos @rich ruzzian @aron24

@Marius @Blom @Daniell @DemoN @Michaelinho*

 

Bedankt voor het enthousiasme waarmee jullie dit verhaal hebben ontvangen.

Het is fijn om zoveel positieve reacties te zien!

 

Wat vroeger dan verwacht, maar hier is ie al: post nr. 2 :classic_tongue:

 

Hopelijk blijven jullie ook geboeid met dit soort posts. Degenen die nieuwsgierig zijn naar de samenstelling van de ploeg moeten nog een klein beetje geduld uitoefenen. Er komt eerst nog een andere post aan alvorens dat in twee stappen de ploeg wordt voorgesteld.

 

Tot de volgende :happy:

 

Gnolfdolf

 

 

bewerkt door Gnolfdolf

Geplaatst

T-Mobile had ik niet zo zeer aan zien komen. Hopelijk kan je de gloriejaren doen herleven, alleen dan wel op een iets andere manier. 

Geplaatst

Zeer mooie sponsor die terugkomt en de insteek vind ik erg leuk en origineel! Ga je zeker volgen. Kleine tip wel, ik zou gewoon lekker 1 titel houden. 

Geplaatst
  • Auteur

AankondigingTMExLeCol.png.1ab709d4561c6412e8cae7b39f3994ba.png

Londen, 15.10.2023

 

gb-eng.png.9e76d98d69832c7c360a2c9df9a60878.png 003. Le Col blijft RD Pro Cycling GmbH & Co. KG trouw en verlengt sponsordeal tot en met 2026

Het hoogwaardige sportkledingmerk Le Col heeft met trots aangekondigd dat ze ook de komende drie seizoen gaan samenwerken met met Ralph Denk en zijn wielerteam. Na het nieuws over de breuk met BORA en hansgrohe en de komst van nieuwe naamsponsoren T-Mobile en Enel werden alle bestaande sponsorcontracten onder de loep genomen en beslissingen genomen met het oog op de toekomst. 

 

Le Col is een toonaangevend merk in de wereld van het wielrennen. De waarde van Le Col wielerkleding is evident in elk aspect van hun producten. De kleding wordt vervaardigd met behulp van geavanceerde technologieën en hoogwaardige materialen die garant staan voor ultiem comfort, prestaties en duurzaamheid tijdens lange ritten. Bovendien wordt elk kledingstuk met grote aandacht voor detail ontworpen, wat zich vertaalt in een perfecte pasvorm en een gestroomlijnde esthetiek. De innovatieve ontwerpen en stijlvolle kleurenpaletten maken de wielerkleding van Le Col niet alleen functioneel, maar ook een modieuze keuze voor fietsers van alle niveaus. 

 

Yanto Barker, de oprichter van Le Col, was opgetogen over de voortzetting van de samenwerking en verklaarde: "Het is een eer om ons partnerschap met Ralph te verlengen. Sinds het begin hebben we nauw samengewerkt met de renners en het personeel van het team om hen de best mogelijke kleding te bieden. We zijn verheugd om onze relatie voort te zetten en bij te dragen aan het succes van het team op het hoogste niveau van de wielersport."

 

Ook teammanager Ralph Denk toonde zijn tevredenheid met de contractverlenging en benadrukte het belang van een goede kledingpartner in de prestaties van het team. "Le Col heeft bewezen een betrouwbare partner te zijn met oog voor detail en kwaliteit. Het is cruciaal voor onze renner om in het beste materiaal te rijden, en Le Col heeft ons dat consistent geleverd. We zijn verheugd dat we onze samenwerking kunnen voortzetten en kijken uit naar de komende jaren van succesvolle samenwerking."

 

Verlenging rennerscontracten

Vlak na de persconferentie op Britse bodem werd op sociale mediakanalen de lijst met renners bekendgemaakt die mee de overgang maken van BORA - hansgrohe naar T-Mobile - Enel CT. Opvallendste ontbrekende namen zijn die van Aleksandr Vlasov, Sam Bennett, Patrick Konrad, Sergio Higuita en Danny van Poppel. Zij gaan in de komende weken op zoek naar een nieuwe werkgever.

 

Contractverlengingen.png.8583f1e1d81b329af59016d58fd09eb1.png

 

Overige sponsoringscontracten

Niet enkel op gebied van kledij, maar ook wat frames betreft, zal T-Mobile - Enel volgend seizoen over topkwaliteit beschikken. Specialized heeft haar overeenkomst met RD Pro Cycling GmbH & Co. KG verlengt tot en met 2030. De Amerikaanse fietsfabrikant belooft een custom Tarmac SL framedesign te maken voor het team van Denk. Shimano voorziet de fiets van onderdelen. Ook Roval (wielen), wahoo (gps), SiS (Sportvoeding en -drank), ELITE (bidons en fietstrainers) en Zwift.

---------------

 

Spoiler

@keano77 @19CH98 @chrisje1993 @KayDeManaager @ElMarcos @rich ruzzian @aron24

@Marius @Blom @Daniell @DemoN @Michaelinho* @DGremlin @Svenpunt

 

Allemaal hartelijk bedankt voor de deugddoende reacties en het volgen van het verhaal.

@Michaelinho*: Ik heb een aantal truitjes laten maken die ik doorheen de save kan gaan gebruiken.  In een volgende post doe ik een kit en frame reveal voor het 2024 seizoen.

@ElMarcos: is ook zeker de bedoeling om met 1 titel te werken, maar wou bij post 1 natuurlijk nog niet via de titel bekend maken wie BORA-hansgrohe ging vervangen. :classic_biggrin:

 

Tot de volgende! 

 

CU-Poll: Laat in de reacties even weten in welke volgorde jullie de twee volgende posts willen zien?

a) Onthulling shirt en frame voor 2024 seizoen

b) Ploegvoorstelling + kleine update belangrijke transfers

 

Geplaatst

Zijn een flink aantal mooie renners in de ploeg. Vooral Hindley en (in de toekomst) Uijtdebroeks zullen mooie prestaties kunen neerzetten.

Geplaatst

Een paar zeer interessante renners in ieder geval! Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe uitrusting.

Geplaatst

Ik ben benieuwd naar de nieuwe shirts en frames, maar ook naar je ploeg. Dus beide is helemaal goed. haha

Geplaatst
  • Auteur

HeaderPloegvoorstelling.thumb.png.396ec0c4cdeca19e1f44ba782542c7e4.png

Bonn, 24.11.2023

 

de.png.b74557825f5f5e35234a2f3d28b7b5f2.png 004. Ploegvoorstelling T-Mobile - Enel Cycling Team Seizoen 2024: Op Weg naar Nieuwe Triomfen

 

Teammanager Ralph Denk neemt het woord: "Welkom bij de langverwachte ploegvoorstelling van T-Mobile - Enel Cycling Team! Vanavond verenigen we ons als één krachtige eenheid, klaar om de weg te veroveren met ongeëvenaarde passie en vastberadenheid. Samen vormen we een hechte familie van getalenteerde wielrenners, gepassioneerde stafleden en betrokken sponsoren. Het 2024 seizoen belooft een epische reis te worden, waarbij we de grenzen van het wielrennen zullen verleggen en gezamenlijk naar nieuwe hoogten zullen streven. Met de steun van jullie allen en de wilskracht die door onze aderen stroomt, staan we te popelen om triomfen te behalen, obstakels te overwinnen en vooral samen onuitwisbare herinneringen te creëren. Laten we met opgeheven hoofd en een hart vol vastberadenheid de komende uitdagingen tegemoet treden en onze gezamenlijk passie voor de wielersport omzetten in een groots succesverhaal. Welkom bij het T-Mobile - Enel Cycling Team, waar passie en gedrevenheid centraal staat en waar elke pedaalslag ons een stap dichter bij de overwinning brengt."

 

1151381290_T-mobile-enel20.png.6ec005b28bb965fd606206dce737ce33.png  I. RENNERSKERN

In de afgelopen maand heeft het toegewijde team stafleden van T-Mobile - Enel hard gewerkt aan het samenstellen van een competitieve rennerskern bestaande uit 30 getalenteerde wielrenners. Met oog voor diversiteit, vaardigheden en potentieel hebben ze zorgvuldig een gevarieerde selectie samengesteld die klaar staat om deel te nemen aan de meest prestigieuze wielerwedstrijden van het aankomende seizoen. Laten we eens nader kijken naar de samenstelling van deze veelbelovende rennerskern en de unieke eigenschappen die elk van hen met zich meebrengt.

 

Rennerslijst.png.40171390eb2a3a84c472db18c5813aea.png

 

Even geleden werd de lijst van renners die de overstap maakten van BORA-hansgrohe naar T-Mobile - Enel al bekendgemaakt, maar nu de transfermarkt definitief gesloten is, zijn ook de nieuwe namen binnen de selectie van het Duitse wielerteam bekend. De 16 nieuwkomers zijn in alfabetische volgorde (achternaam): João AlmeidaNikias ArndtStefan Bissegger, Marco Brenner, Giulio Ciccone, Felix Gall, Kim Heiduk, Rune Herregodts, Laurenz Rex, Magnus Sheffield, Quinn Simmons, Matteo Sobrero, Robert Stannard, Corbin StrongJoel Suter en Sam Welsford.

 

De absolute kopmannen binnen de selectie zijn ongetwijfeld Australiër Jai Hindley en Portugees João Almeida. Het hun sterke klimcapaciteiten, vastberadenheid en recuperatievermogen hebben beide renners al bewezen een geduchte tegenstander te zijn voor iedere andere klassementsman in de grote rondes. Het team heeft het volste vertrouwen in Hindley's en Almeida's capaciteiten en zet alle kaarten op hen om successen te halen in de Giro en de Tour de France. Met de ondersteuning van een sterk team klimlustige helpers bestaande uit Felix Gall, Emanuel Buchmann, Anton Palzer, Matteo Sobrero, Bob Jungels, Florian Lipowitz en toptalenten Marco Brenner en Cian Uijtdebroeks zal er aan ondersteuning geen gebrek zijn.

 

Afhankelijk van Felix Gall's ontwikkeling kan ook hij in de toekomst mogelijks de status van kopman bekomen. De Oostenrijker stak zijn neus vorig jaar voor het eerst aan het venster door 10e te eindigen in het algemeen klassement van de Ronde van het Baskenland (3e in het jongerenklassement). Vervolgens won hij de vierde rit in de Ronde van Zwitserland nadat hij daags voordien enkel eindwinnaar Mattias Skjelmose voor zich moest laten. Het hoogtepunt van Gall's vorig seizoen kwam echter iets later toen hij de koninginnenrit in de Tour de France van Saint-Gervais Mont-Blanc naar Courchevel op overtuigende wijze wist te winnen. Alsof dat nog niet genoeg was, eindigde hij op de laatste bergrit naar Le Markstein ook nog eens op een tweede plek achter Tadej Pogacar in een sprint met vijf. Dit alles leverde hem een achtste plaats op in het eindklassement, een derde plaats in het jongerenklassement en een tweede plaats in het bergklassement in de Tour de France. Het is afwachten of de 24-jarige Oostenrijker deze lijn kan doortrekken.

 

Gall-Joao-ciccon.png.4397115b96841471f9aae8c62cc82f0f.png

Felix Gall (l), João Almeida (m) en Giulio Ciccone (r) vergezellen Hindley in de bergen.

 

Duitse chouchou Lennard Kämna en Giulio Ciccone zullen allicht vaker een vrije rol krijgen toebedeeld. Kämna kreeg vorig seizoen de kans om zich te ontpoppen tot een echte klassementsrenner na zijn indrukwekkende prestaties in de Tour de France van twee seizoen geleden. Die kans kon de 26-jarige Duitsers niet volledig grijpen, maar binnen T-Mobile - Enel heeft men de hoop nog niet opgegeven. Ciccone daarentegen zal zich meer laten gelden als rittenkaper en bergpuntenjager. De Italiaan reed vorig seizoen in dienst van Lidl-Trek en wist in de Tour de France de bolletjestrui te veroveren en te behouden tot in Parijs. Ook in de Giro van 2019 schreef hij naast ritwinst in de rit van Lovere naar Ponte di Legno ook eindwinst in het bergklassement bij op zijn palmares.

 

In de voorjaarskoersen en de heuvelklassiekers rust de hoop op goede resultaten in eerste instantie op de schouders van respectievelijk Nils Politt en Maximilian Schachmann. Na een tweede plaats in Parijs-Roubaix in 2019 zagen vele wielerkenners in Nils Politt een potentiële winnaar van de Hel van het Noorden, maar tot op heden heeft de hardrijder nog geen enkele voorjaarswedstrijd op zijn naam kunnen schrijven. Schachmann zit een beetje in hetzelfde schuitje. In 2019 eindigde hij in het heuveldrieluik - Amstel Gold Race - Waalse Pijl - Luik-Bastenaken-Luik - drie keer top 5, maar na crashes in de Tour de France van datzelfde jaar en in de ronde van Lombardije het jaar nadien vond de Duitser zijn vorm van die ene week in 2019 vooralsnog niet terug. Zowel Politt als Schachmann renners beschikken over een aflopend contract en zullen zich moeten bewijzen om een mogelijke verlenging te bekomen.

 

In de Nederlands Limburg en de Ardennen krijgt hij onder meer de steun van Bob Jungels, Patrick Gamper, Nico Denz, Quinn Simmons en Robert Stannard. Die laatste twee zouden wel eens voor eigen succes mogen gaan, wanneer de koerssituatie zich ertoe leent. Vooral van Stannard wordt op termijn veel verwacht binnen het team.

 

Americanfriends.png.a97285f02adb6f2b510d276803fb5a94.png

Jong Amerikaans geweld binnen het team met Brabantse Pijl '21-winnaar Magnus Sheffield (l) en nationaal kampioen Quinn Simmons (r).

 

Politt zal in de voorjaarsklassiekers worden bijgestaan door Marco Haller, Laurenz Rex en Magnus Sheffield. Terwijl Marco Haller puur als helper in dienst zal rijden van anderen, mogen Rex en Sheffield op dagen waarop zij over goede benen beschikken ook zelf hun kans gaan. Rex reed zijn eerste Parijs-Roubaix in de corona-editie van oktober 2021 en finishte op een 21e plaats. Terwijl iedere andere renner vlak na afloop geen goed woord over de koers te zeggen had, glunderde Rex aan de Velodrome in Roubaix en sprak zijn ambitie uit om er in de toekomst hoge ogen te gooien. Magnus Sheffield is met zijn 20 lentes nog in volle ontwikkeling maar kon in 2021 wel al de Brabantse Pijl winnen. Ook renners als Jordi Meeus en Stefan Bissegger kunnen het voorjaar voor T-Mobile - Enel van kleur voorzien, wanneer er zich voor hen kansen voordoen.

 

Op het vlakke zijn Jordi Meeus en Sam Welsford de snelsten binnen deze selectie. Meeus kroonde zich vorig seizoen op de Champs-Élysées tot winnaar van de prestigieuze slotrit van de Tour de France door boezemvriend en topsprinter Jasper Philipsen te verslaan. Sam Welsford kwam in diezelfde Tour de France niet verder dan één tiende plek in de rit met aankomst in Moulins. De Australiër boekte zijn grootste successen als baanwielrenner door op de Olympische Spelen van 2016 een zilveren medaille te pakken op de ploegenachtervolging. In 2013 en 2014 werd hij ook al wereldkampioen in dezelfde discipline. Welsford is dan wel al 27, maar rijdt pas sinds 2022 echt voltijds op de weg. In die korte periode heeft hij zich al laten zien dat hij ook op de weg over snelle benen beschikt door zowel Fabio Jakobsen als Jasper Philipsen al achter zich te hebben gelaten in massasprints. Nikias Arndt, Corbin Strong, Kim Heiduk en ook Stefan Bissegger werden specifiek aangeworven om de T-Mobile - Enel-sprinttrein te versterken, al zal Bissegger zich vooral focussen op zijn doelen in het tijdrijden. Ook jonge Belg Rune Herregodts zal zich naast zijn knechtenrol in voorjaarskoersen bezig houden met het verbeteren van zijn kwaliteiten als tijdrijder.  

 

Welsford-Meeus700.png.213720768e4c2b1609bd6cddc9be3bde.png

Sam Welsford (l) en Jordi Meeus (r) zijn de rappe mannen van T-Mobile - Enel.

 

1151381290_T-mobile-enel20.png.6ec005b28bb965fd606206dce737ce33.png  II. VOORNAAMSTE DOELSTELLINGEN

In samenspraak met al haar stakeholders - haar twee naamsponsoren in het bijzonder - heeft T-Mobile - Enel zich een vijftal belangrijke doelstellingen vooropgesteld. Vanzelfsprekend wil de Duitse grootmacht zich opnieuw richten op de grote rondes. Gelet op de torenhoge concurrentie in de Tour de France van Vingegaard en Pogacar wordt de ambitie uitgesproken om met één van hun klimkopmannen mee met voornoemden op het podium te staan in Parijs. In de Giro gaat het team van Denk voor de hoogste prijs. Het is koffiedik kijken of men de keuze maakt om met Jai Hindley voor een tweede Girowinst te gaan, dan wel te opteren voor João Almeida die in vier deelnames de Giro driemaal uitreed en achtereenvolgens vierde, zesde en derde werd. Normaal gezien rijden zowel Almeida als Hindley de Vuelta niet. Renners als Cian Uijtdebroeks, Lennard Kämna en Marco Brenner zullen zichzelf hier allicht mogen meten met de grote jongens. Ondanks de afwezigheid van een topklassementsman, streeft het team ernaar om net als in de Giro en de Tour, ook in de Vuelta ritzeges te behalen.

 

In het voorjaar zijn de Milan-Sanremo, de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix de belangrijkste wedstrijden. Een top-5 notering in La Primavera moet zeker haalbaar zijn met mannen als Meeus en Welsford in de rangen. Moest de koers te hard worden gemaakt op de Poggio of de Cipressa is het aan Simmons en Stannard om mee op de schuiven in de finale en een resultaat proberen neer te zetten. Het behalen van een top-10 klassering in de Ronde van Vlaanderen zal geen makkelijke opgave zijn, De renner binnen de huidige kern die daar tot nog toe het dichtstbij kwam, is Nils Politt. Hij werd 17e in 2018.  Diezelfde Politt reed wel al podium in Parijs-Roubaix (zie Supra.) en ook Laurenz Rex (9e in 2023) voldeed al eens aan de vooropgestelde doelstelling van top-10 in de Hel van het Noorden.

 

- OVERZICHT -

Top 3 Tour de France ****

Winst Giro d'Italia ****

Top 5 Milan-Sanremo ***

Top 10 Parijs-Roubaix **

Top 10 Ronde van Vlaanderen *

1129020263_AllSponsors248.png.c75d3a9591f5131cb51773d43b281fa7.png

----------------------

Spoiler

@keano77 @19CH98 @chrisje1993 @KayDeManaager @Blom @ElMarcos @rich ruzzian @aron24

@Marius @Daniell @DemoN @DGremlin @Svenpunt @Tim Windt

 

Bedankt allemaal voor de thumbs up en de reacties! :happy:

 

Zoals jullie zien heb ik besloten om eerst de selectie voor te stellen alvorens dat we ons materiaal en shirt gaan bekendmaken.

 

Volgende post zal dan ofwel de onthulling van het materiaal en shirt zijn OF een kleine update i.v.m. de belangrijkste transfers van andere teams. Om het spel zo realistisch mogelijk te maken en spelvreugde te bevorderen, heb ik ook de meest voorname transfers voor volgend seizoen (of althans zware geruchten) in-game al doorgevoerd. Zo zal ik ook tegen Arkéa - B&B HOTELS koersen en niet meer tegen Arkéa - Samsic bijvoorbeeld.

(ik zal ergens in die post ook een linkje posten naar mijn excel-file waarin ik alle transfers in deze save heb opgelijst)

 

CU: Onthulling shirt en materiaal / Transferupdate

 

Tot de volgende!

 

Geplaatst

Stevig ploegje samengesteld! 
Mooie doelstellingen; al lijkt winst in de giro + top 3 in de tour mij wel pittig.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Onlangs hier 0

  • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]