Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
14 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Heb je even?

Qua staff heb ik wel een aantal ideeën, variërend van nieuwe rollen tot betere interactie. Veel clubs werken met een diëtist of voedingsdeskundige, misschien leuk om zo'n rol toe te voegen om de match fitness of het herstel een kleine boost te geven. Een andere rol die wellicht tof is, is die van de psycholoog of counselor, iemand die de spelers op het mentale vlak begeleidt en helpt. Het kan spelers helpen om sneller te settelen in een land of tegenslagen te overwinnen qua blessures of gepasseerd worden.  

Daarnaast zou ik een soort van chemistry tussen staffleden leuk vinden. Bij spelers is het normaal dat ze beter samenwerken met bepaalde andere spelers, maar dat geldt natuurlijk ook voor staff. Veel managers hebben zo hun vaste assistenten en coaches waar ze altijd mee samenwerken. Dat zou in FM ook best een leuke toevoeging zijn. Gewoon, dat ze net even een paar procentpuntjes effectiever werken.

In financieel opzicht is er ook best wel wat haalbaar. Schulden opbouwen is relatief simpel, maar schulden afbetalen niet. Zeker als je sportief beter presteert dan gedacht, zou het toch ook mogelijk moeten zijn om openstaande schulden sneller af te betalen. Nu kan het zijn dat je nog vier of meer jaar krom ligt van de afbetalingen, in plaats van het versneld te doen wanneer dat mogelijk is. Het onderhandelen met sponsoren hoort normaal gesproken niet bij het takenpakket van een manager, maar het zou wel leuk zijn. Als je het zou kunnen combineren met de plaatsing van logo's en dergelijke op de shirts in-game, dan zou het echt een prima toevoeging zijn. Je onderhandelt over bedragen en je bepaalt waar je de reclame te zien krijgt.

In de boardroom gaan ze aan de slag met de club vision oftewel het beleid, dus ik wacht even af wat ze daar mee gaan doen. Het zou wel aardig zijn als de default club vision van elke club wat meer is ingevuld dan nu is gedaan, maar dat zal een kwestie van research en invulwerk zijn.

Qua interacties in-game heb ik ook wel wat ideetjes. Laten we eens beginnen met de persconferenties. Afgrijselijk hoe ze nu zijn. Interactiever en minder doodsaaie herhalingen, of schrap de hele zooi. Er zijn zat andere games die fatsoenlijke dialogen produceren als mechanic in het spel en ik snap best dat het voor FM niet echt superbelangrijk is, denk ik wel dat er meer mogelijk is. Hetzelfde geldt voor de interacties met andere partijen in het spel, te weten spelers, coaches, agents en andere managers. Met name naar spelers toe zou ik het leuk vinden als je bepaalde keuzes duidelijker kunt maken. "Je speelt nu niet omdat je concurrent net drie keer een hattrick gescoord heeft." "Pik, je bent een linksbuiten en we spelen zonder buitenspelers. Wat snap je niet?" "Als je in het eerste wil komen, zul je op een andere positie of in een andere rol moeten spelen dan je gewend bent." "Gap, onze eerste keeper is geblesseerd en onze tweede keeper is Kostas Lamprou, dus je bent een noodverband voor een half jaar en daarna ga je weer weg." "Als je niet van plan bent om bij te tekenen, word je ofwel verkocht, of rot je weg in de reserves. Kiezen of delen." Best realistische opties, maar in FM (nog) niet mogelijk.

Brengt me bij de database. Oh god, ik wil extra leagues! Japan komt terug en dat is geniaal! Maar ik zou graag ook meer Afrikaanse en Arabische leagues zijn. Je maakt me niet wijs dat er geen achterland is voor het toevoegen van pak 'em beet Egypte, Marokko, Nigeria, Ghana, Iran, Irak of Saoedi-Arabië. 

Qua match engine ben ik niet zo kritisch. De versie van dit jaar vind ik best goed eigenlijk. Ik zie meer dan één mogelijkheid om succesvol te zijn, je bent niet meer aangewezen op 4-2-3-1 counterpress om prijzen te pakken en dat is fijn. Komend jaar op doorpakken en vooral de default stijlen aanpakken. Smaakjes van de maand toevoegen zoals het dynamische spel van Diniz bijvoorbeeld, of De Zerbi's unieke aanpak. 

Scouting en dergelijke heb ik nog wel een paar ideetjes. Ik vind bijvoorbeeld dynamic youth rating een geweldig idee, maar ik heb nog steeds niet echt een idee hoe het nu werkt, in de zin van welke factoren een rol spelen en hoe ik die kan beïnvloeden. Meer uitleg zou leuk zijn. De opkomst van scoutingbureaus als externe partijen zou een rol kunnen spelen in FM. In plaats van je eigen scouts kun je ook een dergelijk bureau inhuren om met spelers op de proppen te komen. Een duur grapje, maar ze leveren meer maatwerk en maken bijvoorbeeld al voorselecties op basis van je tactische voorkeuren. 

In tactisch opzicht kan het altijd beter. Ik wil al jarenlang een targetmanspeler op de AMC-positie. Het kan in de spits, het kan op AMR en AML, maar niet op AMC? Why the fuck not? Er zijn ook spelers in real-life die zoiets doen, dus kom op jongens... Standaardsituaties blijven een heikel punt, het blijft even zoeken naar wat werkt in de ME en dan kun je dat genadeloos exploiten, terwijl zoiets natuurlijk nooit lang werkt in real life. Als je alle ballen richting een lange gast bij de eerste paal jast, dan snapt elke halve zool na twee of drie wedstrijden je aanpak en dan werkt het niet meer. Niet in FM... Een meer adaptieve aanpak zou leuk zijn. Bijvoorbeeld dat je twee of drie varianten kunt instellen en voorafgaand aan een corner krijg je vijf seconden een pop-up te zien waarbij je kunt aangeven welke variant je wil dat ze uitspelen. Qua verdediging trouwens hetzelfde. Maakt het leuker. Denk ik. Als je niks selecteert, spelen ze standaard in de eerste variant die staat ingesteld (default settings).

Qua transfers en squad building zie ik wel verbetering, maar in samenwerking met de club visie valt er nog wel iets te halen. Het zou long term saves ook leuker maken als de AI ploegen na 20 jaar ook nog iets voorstellen en daadwerkelijk eigen jeugd laten doorstromen, in plaats van dat ik ze voor een appel en een ei kan opkopen, om ze daarna voor het twintigvoudige weer terug te verkopen. 

Tot slot de statistieken. Elk jaar komt er meer bij en er ligt nog zoveel ruimte voor meer. FM is in feite een spreadsheet met een 3D-engine, dus laat maar komen die statistieken. Packing, Carries, Expected Threat, om er een paar te noemen. In xG en xA hebben we al, dus de rest moet ook kunnen. 

Vandaar dat Miles toen 'geen tijd' had toen met je uitje naar SI. :checkit:

• Antwoorden 59
  • Weergaven 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Heb je even?   Qua staff heb ik wel een aantal ideeën, variërend van nieuwe rollen tot betere interactie. Veel clubs werken met een diëtist of voedingsdeskundige, misschien leuk om zo'n rol

• Ik zou graag willen zien dat je in de huid kan kruipen van een bestaande trainer en die dan ook vervangt in de game. Dat je dus echt de rol van een echte trainer overneemt inclusief historie. Of (de o

• Vandaar dat Miles toen 'geen tijd' had toen met je uitje naar SI. 

Geplaatst
Zojuist zei Nom de Guerre:

Het zou leuk zijn als de andere gasten ook met inbreng kwamen 😉

Aan mij ligt het deze keer niet ;e

Geplaatst
15 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Het zou leuk zijn als de andere gasten ook met inbreng kwamen 😉

Ik kan wel even los gaan over features in een online game hoor. Maar ja ik sluit al aan bij die aflevering...

Geplaatst
6 uur geleden zei Dansmeister:

Haha mooie voorbeelden hier. In alle eerlijkheid maken mij al die randzaken helemaal niet uit. ;c

Ik wil een betere AI. Een slimmere AI. Een uitdagende game. FM'23 wat echt een heerlijke versie is, was in mijn ogen echt te makkelijk. Ik hoop dat daar SI iets aan gaat doen.

En niet vastzitten aan posities en rollen. Net als in PES heerlijk over dat tactiekenbord slepen waarin ik mijn eigen tactiek in elkaar knutsel, zonder vast te zitten aan een bepaald framework aan posities of rollen. Dat zal toch genieten zijn.

Dit dus x100. Zegt genoeg dat ik enig op dit hele forum ben die er meer dan eens moeite mee heeft;c

Geplaatst
15 minuten geleden zei Kyrill:

Dit dus x100. Zegt genoeg dat ik enig op dit hele forum ben die er meer dan eens moeite mee heeft;c

Ouwe dibbes, ik vind je een toffe gast en een oprecht lieve jongen, maar als het op dit spelletje aankomt ben je zo chaotisch en lastig te coachen, omdat je vaak van hot naar her vliegt qua ideeën en hoe je alles wil aanpakken. Dat is geen waardeoordeel of kritiek verder, as said before, ik vind je oprecht een aardige vent.

Geplaatst
20 minuten geleden zei rich ruzzian:

Mocht je nog mensen zoeken, doe graag nog een keertje mee mocht het nodig zijn.

28 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ik kan wel even los gaan over features in een online game hoor. Maar ja ik sluit al aan bij die aflevering...

De basis voor een script is er ook al, moet ik alleen even kijken naar de planning.

Geplaatst
2 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ouwe dibbes, ik vind je een toffe gast en een oprecht lieve jongen, maar als het op dit spelletje aankomt ben je zo chaotisch en lastig te coachen, omdat je vaak van hot naar her vliegt qua ideeën en hoe je alles wil aanpakken. Dat is geen waardeoordeel of kritiek verder, as said before, ik vind je oprecht een aardige vent.

Weet ik ook wel hoor maar ik ben gewoon eigenwijs(met veel dingen) ik blijf gewoon eigen taktiek maken en dan dood of gladiolen haha. Ik zit nu gewoon al tijdje voor 90% of meer met 424. En ik heb het nog hoor 2e ,3e en 5e met Nice en kwartfinale CL en laatste 16. Terwijl ze in het echt ; Nu 8e staan, ervoor 9e geworden daarvoor 5e en daarvoor weer 9e. Belangrijkste is dat ik deze editie al 2-3x verwijderd hebt en opnieuw geinstalleerd heb en blijf proberen determination: 25/20:D

Geplaatst

Van mij zou er wel wat vaker een onderbouwing mogen zitten in de reactie op bestuursverzoeken. Ik vind het nu af en toe iets te afhankelijk van het succes als trainer en het succes van de club, Terwijl ik het wel leuker zou vinden om te zien dat een club daar ook vast houdt aan de visie en een bepaalde afweging maakt, bijvoorbeeld kostenplaatje vs financiele situatie. Of bijvoorbeeld een club die weigert het jeugdcomplex uit te breiden omdat je eigen jeugd toch nooit opstelt. Of een bestuur dat weigert het deel van transferinkomsten voor het budget te verhogen omdat ze willen dat je jeugd blijft implementeren. 

Nu blijft het altijd summier met de informatie die je krijgt. In tegenovergestelde situatie hetzelfde als het bestuur je ineens met een lening opzadelt omdat de Vijverberg ineens de Ted van de Pavert-vesting moet worden.

Geplaatst

Trouwens iets kleins, maar dat als je transfers doet voor het nieuwe seizoen dat die spelers dan ook gewoon bij je geschiedenis zitten in het nieuwe seizoen.

Spoiler

image.thumb.png.f14453eb059cd1631860c2359ae156d0.png

Nu heb ik Gloukh heel laat gecontracteerd en komt hij ook pas op 1-7-2023 maar staat hij wel bij de transfers van afgelopen seizoen.

O ja, ik hoop ook dat de VAR verbeterd gaat worden, dat je niet tijdens een aanval ineens een ingreep krijg van een VAR en dan te zien krijgt dat er geen overtreding is gemaakt :D 

bewerkt door La Pulga

Geplaatst
Op 13-9-2023 om 20:08 zei Kyrill:

Op 13-9-2023 om 20:26 zei Nom de Guerre:

Zo slecht gaat het nog niet hehe:mrgy::t:

20230916171015_1.jpg

Geplaatst

FM24 kan van mijn verlanglijstje af hoor... want krijg hem zojuist cadeau hahaha en we zien hem terug in de lijst!

image.png.9dbea66e1c56b049e795fc43735e7d5c.png

Dan het verlanglijstje zoals deze bedoeld is.. mij lijkt het ook tof om in de huid van een bestaande manager te kunnen kruipen of in sommige gevallen in de huid van een speler die zijn carrière aan het eind van zijn carrière is en manager wordt, maar dan wel met een minimale leeftijd, bijvoorbeeld 33+ers.

Geplaatst

Wensenlijstje - Deel 1

• Nog meer info en makkelijkere navigatie bij jeugdteams en jeugdstaff
  • Uitbreiding van jeugd (bv met nog jongere elftallen)
  • Mogelijkheid tot inladen van gedownloade competities gedurende het spel (en niet alleen vooraf)
  • Meer vrijheid in de instructies en rollen van spelers
  • Het volledig kunnen afschaffen van persco's
  • Dat je een loan manager kan gebruiken om alleen spelers bij je satellietsclubs te stallen
  • Het kunnen managen van jeugdteams. Of breder, je kunnen opwerken richting hoofdtrainer

bewerkt door Chiemel

Geplaatst
Op 12-9-2023 om 23:01 zei Kyrill:

3) Betere windowed modus bij FM 23 kon vaak accepteren knop niet goed zien of bevestig knop

Te lui om alles te lezen, maar je kan ook je lettertype verkleinen. Zijn geloof een aantal opties daarmee is er meer zichtbaar. Of een skin gebruiken. Als iemand dit al gereageerd heeft, sorry ik was dus te lui.

Geplaatst

Niet perse nodig, maar lijkt mij wel leuk:

De mogelijkheid als staflid om een andere nationaliteit te krijgen. Spelers krijgen die wel, maar lijkt mij leuk om wat nationaliteiten als manager te verzamelen ;c

Geplaatst
Op 13-9-2023 om 11:13 zei Tim':

Verder zag ik dat FM ook in het Japans komt, dus hopelijk betekent dat ook de J1-League. Desnoods niet-speelbaar, maar dat wel de spelers in de database staan.

Vammorgen officieel aangekondigd dat Japan in FM24 zit.

Geplaatst
1 minuut geleden zei Wolf_pd:

Vammorgen officieel aangekondigd dat Japan in FM24 zit.

Goed nieuws! Lijkt me een leuke competitie om een keer aan de slag te gaan.

Geplaatst

Ik zie de novellen al voorbij komen met een database voor de lagere divisies met gure namen en spelers :<

Geplaatst
7 uur geleden zei sennid:

Ik zie de novellen al voorbij komen met een database voor de lagere divisies met gure namen en spelers :<

Die zijn nu ook gewoon al speelbaar met Japanse universiteiten en dergelijke..

Geplaatst
2 minuten geleden zei Steels:

Die zijn nu ook gewoon al speelbaar met Japanse universiteiten en dergelijke..

Maar die hele sidepanel werkt dan amper. Nu kan je heel de club verbouwen met faciliteiten en dergelijke.