Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
12 minuten geleden zei Rrrood:

We hebben het in de podcast uitgebreid besproken, maar uitkomen neiging is de enige negatieve attribuut in het spel oftewel die de prestatie/rating van de speler in de wedstrijd negatief beïnvloedt.

Dat is toch tendency to punch? Rushing out is wat anders.

• Antwoorden 1,4k
  • Weergaven 59,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Thierryvane
    Thierryvane

Der Niederländische Löwe ist daaaaaaaaaaaaaa! #WillkommenMemphis  Een half jaartje later hebben we wél het geld voor mijn favo speler.    

• Thierryvane
    Thierryvane

Tijd voor #ToniBall dames en heren!    

• La Pulga
    La Pulga

Nu het nog kan  

Geplaatst
13 minuten geleden zei De Raam:

Dat is toch tendency to punch? Rushing out is wat anders.

Nee, TRO (Tendency to Rush Out) = uitkomen (neiging) = negatief

Tendency to punch = Wegboksen (neiging)

bewerkt door Rrrood

Geplaatst
11 minuten geleden zei Rrrood:

Nee, TRO (Tendency to Rush Out) = uitkomen (neiging) = negatief

Tendency to punch = Wegboksen (neiging)

Volgens mij hadden jullie het in de podcast over wegboksen. Vandaar de verwarring wellicht? mrgy

Geplaatst
2 uur geleden zei De Raam:

Volgens mij hadden jullie het in de podcast over wegboksen. Vandaar de verwarring wellicht? mrgy

Yes, I messed up in de podcast. Heb er een kleine rectificatie bijgezet. Morgen verschijnt het artikel waarin alle kwaliteiten naar voren komen, daar staat ie nu ook goed. In de Excel-template staat het overigens vanaf het begin gewoon goed. Gewoon te gehaast geweest voor de podcast.

Geplaatst
3 uur geleden zei Rrrood:

We hebben het in de podcast uitgebreid besproken, maar uitkomen neiging is de enige negatieve attribuut in het spel oftewel die de prestatie/rating van de speler in de wedstrijd negatief beïnvloedt.

Ja, die moet ik nog luisteren (d)

Geplaatst

Ondertussen was het een drukke zomer voor handelshuis aan de Maas met maar liefste 20 nieuwe spelers, 99 spelers verhuurd en 11 spelers die vertrokken, waarvan 3 basisspelers: Hato wilde graag een stap maken, Kroupi had een hekel aan grote wedstrijden ontwikkeld toen Barca aanklopte. Alle topclubs zaten achter mijn beste 3 centrale verdedigers aan, maar Pacho #4 mocht weg. Uiteindelijk kwam er ook voor hem een bod.

90f366ef50acf9d8f5cb073215848ea7.png

Twee defensieve middenvelders verkocht (El Harmouz wilde weg na een bod en Ilaix Moriba) en eentje verhuurd met een koopoptie (Mbamba) om ruimte te maken voor betere spelers op die positie, zoals

cb618ded029dcdd7aa7de7d9774d2912.png

Gelijk duurste aankoop ooit -D

Daarbij heb ik deze speler uit eigen jeugd bij de selectie gehaald:

4241f1bc274e78bf05addd3d5728bc42.png

Op de slotdag kon ik Benjamin Cremaschi voor 7.5M weghalen bij Messi & co, de rest van de 19 inkomende transfers zijn allemaal newgens met de nadruk op META en ik heb alles weer netjes geïnvesteerd D

bf0f80dc83741b83c84501dac722b3bd.png

d5c34b91561964042b0b1e46f77afa61.png

c76a25eb681df1f44f9fe803a59e91ad.png

16 jaar... Nu al een eredivisie standaard speler: Carlos Sobral

18 jaar en een stuk goedkoper mag Nicolas Quintero zich ontwikkelen bij Dordt

Omar Caringi III van KV Mechelen kan zich volgens de scouts nog enorm verbeteren ondanks de 3 *

Dani wordt getraind tot BPD, hopelijk wordt hij sneller

Hetzelfde geldt voor Bohumil Kohout

Koopje voor de vleugels de 19 jarige David Palmer en

Youssef Hossam is nu al een "goede Eredivisie speler" en een koopje met z'n 20 jaar.

Volgens scouts heeft Domenico Curci nog een enorme groeipotentie

Paulo Oliveira kan de hele linker vleugel bestrijken als 17 jarige

Vraag je aan de 18 jarige José Manuel Sanz, waar hij staat in de verdediging dan zegt hij ja

De 17 jarige Jiri Zelený is een meta spitsje in wording

Lorick Heitz (17) traint voor Segundo Volante

Net als de 18 jarige Rafael

Nog een Deens Meta koopje is Carsten Kehling (20)

Jhon Ramírez (18) komt er ook wel denk ik

Mijn back-up DM dus Benjamin Cremaschi

Rappe 16 jarige Oriol Fuentes

En als laatste maar zeker niet als minste José María Álvarez (18).

bewerkt door Rrrood

Geplaatst
Op 29-5-2025 om 22:26 zei Rrrood:

Ondertussen was het een drukke zomer voor handelshuis aan de Maas met maar liefste 20 nieuwe spelers, 99 spelers verhuurd en 11 spelers die vertrokken, waarvan 3 basisspelers: Hato wilde graag een stap maken, Kroupi had een hekel aan grote wedstrijden ontwikkeld toen Barca aanklopte. Alle topclubs zaten achter mijn beste 3 centrale verdedigers aan, maar Pacho #4 mocht weg. Uiteindelijk kwam er ook voor hem een bod.

90f366ef50acf9d8f5cb073215848ea7.png

Twee defensieve middenvelders verkocht (El Harmouz wilde weg na een bod en Ilaix Moriba) en eentje verhuurd met een koopoptie (Mbamba) om ruimte te maken voor betere spelers op die positie, zoals

cb618ded029dcdd7aa7de7d9774d2912.png

Gelijk duurste aankoop ooit -D

Daarbij heb ik deze speler uit eigen jeugd bij de selectie gehaald:

4241f1bc274e78bf05addd3d5728bc42.png

Op de slotdag kon ik Benjamin Cremaschi voor 7.5M weghalen bij Messi & co, de rest van de 19 inkomende transfers zijn allemaal newgens met de nadruk op META en ik heb alles weer netjes geïnvesteerd D

bf0f80dc83741b83c84501dac722b3bd.png

d5c34b91561964042b0b1e46f77afa61.png

c76a25eb681df1f44f9fe803a59e91ad.png

16 jaar... Nu al een eredivisie standaard speler: Carlos Sobral

18 jaar en een stuk goedkoper mag Nicolas Quintero zich ontwikkelen bij Dordt

Omar Caringi III van KV Mechelen kan zich volgens de scouts nog enorm verbeteren ondanks de 3 *

Dani wordt getraind tot BPD, hopelijk wordt hij sneller

Hetzelfde geldt voor Bohumil Kohout

Koopje voor de vleugels de 19 jarige David Palmer en

Youssef Hossam is nu al een "goede Eredivisie speler" en een koopje met z'n 20 jaar.

Volgens scouts heeft Domenico Curci nog een enorme groeipotentie

Paulo Oliveira kan de hele linker vleugel bestrijken als 17 jarige

Vraag je aan de 18 jarige José Manuel Sanz, waar hij staat in de verdediging dan zegt hij ja

De 17 jarige Jiri Zelený is een meta spitsje in wording

Lorick Heitz (17) traint voor Segundo Volante

Net als de 18 jarige Rafael

Nog een Deens Meta koopje is Carsten Kehling (20)

Jhon Ramírez (18) komt er ook wel denk ik

Mijn back-up DM dus Benjamin Cremaschi

Rappe 16 jarige Oriol Fuentes

En als laatste maar zeker niet als minste José María Álvarez (18).

Het is even een tijdje geleden, maar ik was druk met verhuizen van appartement en was om eerlijk te zijn mijn login ook vergeten, maar ik heb het weer gevonden :D Anyway, ik vroeg me af, heb je al die gekochte spelers gevonden met team rapport scouting? Doe je dat nog steeds of heb je nu andere methodes?

Ben zelf opnieuw begonnen met een nieuwe Ajax save. Zit nu in seizoen 5 of 6 en het gaat erg goed.

Geplaatst
9 uur geleden zei flob:

Het is even een tijdje geleden, maar ik was druk met verhuizen van appartement en was om eerlijk te zijn mijn login ook vergeten, maar ik heb het weer gevonden :D Anyway, ik vroeg me af, heb je al die gekochte spelers gevonden met team rapport scouting? Doe je dat nog steeds of heb je nu andere methodes?

Ben zelf opnieuw begonnen met een nieuwe Ajax save. Zit nu in seizoen 5 of 6 en het gaat erg goed.

Welkom terug!

Allemaal met teamreport scouting, af en toe scout ik WK u21 paar spelertjes.

Verder gebruik ik nu https://manutd.nl/de-fm-meta-gids-deel-5-scouting-en-transfers-zo-herken-je-een-meta-speler/

en https://manutd.nl/forum/files/file/2-mus-meta-pakket/ voor de META spelers

Geplaatst
17 minuten geleden zei Rrrood:

Welkom terug!

Allemaal met teamreport scouting, af en toe scout ik WK u21 paar spelertjes.

Verder gebruik ik nu https://manutd.nl/de-fm-meta-gids-deel-5-scouting-en-transfers-zo-herken-je-een-meta-speler/

en https://manutd.nl/forum/files/file/2-mus-meta-pakket/ voor de META spelers

teamreport is inderdaad een mooi iets, alleen kost het zo'n ontzettend veel tijd om al die rapporten op te vragen. Misschien toch maar weer eens proberen.

Ik ben bekend met de META methode. Ik gebruik het met FM Genie Scout, omdat je dan ook de potentie erbij kunt zien, en ik doel dan niet op het nummer, maar de percentages zoals jullie Excel lijst. Deze methode is alleen niet voor iedereen weggelegd, want niet iedereen wil de potentie weten, maar ik vind het tot nu toe nog niet zo erg.

Jullie Excel lijst heb ik ook even bekeken en het is een mooie lijst, met name voor CA, alleen je weet hiermee niet hoe goed iemand nog kan worden vanuit je jeugd. Dit zal echter na een x-aantal jaar wel goedkomen als je ze uitleent vanaf hun 18e aan clubs om zoveel mogelijk te spelen en uiteindelijk zullen ze dan denk ik wel in jullie lijst terugkomen.

Geplaatst
Op 1-6-2025 om 11:38 zei flob:

teamreport is inderdaad een mooi iets, alleen kost het zo'n ontzettend veel tijd om al die rapporten op te vragen. Misschien toch maar weer eens proberen.

Ik ben bekend met de META methode. Ik gebruik het met FM Genie Scout, omdat je dan ook de potentie erbij kunt zien, en ik doel dan niet op het nummer, maar de percentages zoals jullie Excel lijst. Deze methode is alleen niet voor iedereen weggelegd, want niet iedereen wil de potentie weten, maar ik vind het tot nu toe nog niet zo erg.

Jullie Excel lijst heb ik ook even bekeken en het is een mooie lijst, met name voor CA, alleen je weet hiermee niet hoe goed iemand nog kan worden vanuit je jeugd. Dit zal echter na een x-aantal jaar wel goedkomen als je ze uitleent vanaf hun 18e aan clubs om zoveel mogelijk te spelen en uiteindelijk zullen ze dan denk ik wel in jullie lijst terugkomen.

Die lijst kan je elk seizoen weer opnieuw inladen, excells van huidig en vorig seizoen naast elkaar leggen en je weet hoeveel jouw spelers gegroeid zijn in 1 seizoen. De spelers die het hardst groeien per seizoen, zijn hoogstwaarschijnlijk óók de spelers met het hoogste PA (aangezien zij schijnbaar de meeste rek hebben).

bewerkt door Rrrood

Geplaatst

Volgens mij al aardig wat leuke transfers gedaan voor Bulgaarse begrippen! Ik sta op het punt om het vierde seizoen te beginnen. Het zijn geen sterspelers, maar het niveau in Bulgarije is om te huilen. Met dat in het achterhoofd zijn het dus best hele aardige spelers.

In de zomer van '24 werd Otávio gratis binnengehaald vanuit Brazilië. Sindsdien een vaste waarde op ons middenveld.

image.png

Afgelopen zomer, die van '25, kwamen er meerdere spelers binnen. De eerste uit de rij is Ever Valencia, die uit zijn contract liep bij América de Cali.

image.png

Luan Freitas liep uit zijn contract bij Fluminense en kwam zo onze centrale verdediging versterken.

image.png

Jefferson Diaz moest zijn partner worden in het hart van de verdediging, hij kwam gratis over van Deportivo Cali.

image.png

Jonay Goméz, linksback van beroep, kwam gratis over van Huracán aangezien hij daar een amateurcontract had. Heeft ook nog aardig wat potentie.

image.png

Mijn beste aankoop tot nu toe is ongetwijfeld Ary, die kwam voor €25,5k over van Madureira, een club in de lagere divisies van Brazilië.

image.png

Ik was ook blij met Athyrson, tevens in de lagere regionen van Brazilië gescout en €62k voor betaald.

image.png

Deze zomer blijft het voorlopig bij twee aankopen, maar wel twee waar ik volledig achter sta!

Andreu Perarnau komt over van Espanyol. Hij was daar ongelukkig vanwege het gebrek aan speeltijd en dan mag je je bij ons gaan ontwikkelen, want potentie heeft deze jongen wel. €275k.

image.png

Met Goncalo Miguel haalden we nog een ontevreden talent binnen. Tevens wegens een gebrek aan speeltijd. We betaalden €120k aan Belenenses.

image.png

Zo hebben we, samen met enkele veelbelovende jeugdspelers, ineens wat leuke spelers rondlopen in Lovech!

Geplaatst

Ik zit inmiddels in de zomer transfer window van seizoen 30'31, maar ik wou nog even afgelopen periode posten.

image.png

5 spelers verkocht en tig uitgeleend. De 2 verkochte spelers die nog wat hebben opgelverd zijn Vicente Pizarro en Alan Velasco. Pizarro had dit seizoen weinig speeltijd en was meer een extra wisselspeler geworden. Hij wou graag nog een uitdaging met meer speeltijd en toen Al-Tai met een bod kwam was dit een win-win situatie. Normaliter verkoop ik liever niet aan de concurrentie, maar toen PSV met een 14.25M bod kwam kon ik dit niet negeren. Alan Velasco was net zoals Pizarro een extra wisselspeler die alleen nog was wanneer iemand geblesseerd raakte voor een langdurige periode.

image.png

Qua aankopen zit er één speler tussen die vele FM24 fanaten zullen herkennen, namelijk Joe Scally. Scally is een bekende verdediger op de rechtervlank in de community. Deze speler is al eerder speler van ons team geweest rond 24'25 en is toen aan Real Madrid voor 53M verkocht. Toen ik hem na enkele seizoenen ongelukkig een transfer verzoek zag indienen, voor een bedrag van 32M, leek het me een leuk idee om hem weer terug te halen bij Ajax. Hier is die de onbetwiste nummer 1 voor de rechter verdediger positie, voor in ieder geval 1, misschien 2 seizoenen. Welkom terug Joe Scally!

Verder wat toekomst aankopen gedaan waar Kasim Sahin de uitblinker is. Een goede sub voor de linker verdediger positie na Hato.

image.png

Daarnaast nog een talentvollen Keeper op de kop weten te tikken met Davide Costarella. Ben benieuwd hoe ver die het gaat schoppen!

image.png

Zodra de zomer transfer window van 30'31 is afgelopen zal ik deze posten.

Geplaatst
18 uur geleden zei flob:

Ik zit inmiddels in de zomer transfer window van seizoen 30'31, maar ik wou nog even afgelopen periode posten.

image.png

5 spelers verkocht en tig uitgeleend. De 2 verkochte spelers die nog wat hebben opgelverd zijn Vicente Pizarro en Alan Velasco. Pizarro had dit seizoen weinig speeltijd en was meer een extra wisselspeler geworden. Hij wou graag nog een uitdaging met meer speeltijd en toen Al-Tai met een bod kwam was dit een win-win situatie. Normaliter verkoop ik liever niet aan de concurrentie, maar toen PSV met een 14.25M bod kwam kon ik dit niet negeren. Alan Velasco was net zoals Pizarro een extra wisselspeler die alleen nog was wanneer iemand geblesseerd raakte voor een langdurige periode.

image.png

Qua aankopen zit er één speler tussen die vele FM24 fanaten zullen herkennen, namelijk Joe Scally. Scally is een bekende verdediger op de rechtervlank in de community. Deze speler is al eerder speler van ons team geweest rond 24'25 en is toen aan Real Madrid voor 53M verkocht. Toen ik hem na enkele seizoenen ongelukkig een transfer verzoek zag indienen, voor een bedrag van 32M, leek het me een leuk idee om hem weer terug te halen bij Ajax. Hier is die de onbetwiste nummer 1 voor de rechter verdediger positie, voor in ieder geval 1, misschien 2 seizoenen. Welkom terug Joe Scally!

Verder wat toekomst aankopen gedaan waar Kasim Sahin de uitblinker is. Een goede sub voor de linker verdediger positie na Hato.

image.png

Daarnaast nog een talentvollen Keeper op de kop weten te tikken met Davide Costarella. Ben benieuwd hoe ver die het gaat schoppen!

image.png

Zodra de zomer transfer window van 30'31 is afgelopen zal ik deze posten.

Lekker bezig!

Geplaatst
  • Auteur

image.png

Clubtopscorer dit seizoen, maar dit bedrag kon ik niet lagen liggen met nog een contract voor 1,5 jaar zonder de intentie vanuit de Noor om te willen verlengen.

Geplaatst
11 uur geleden zei Fantasy:

image.png

Clubtopscorer dit seizoen, maar dit bedrag kon ik niet lagen liggen met nog een contract voor 1,5 jaar zonder de intentie vanuit de Noor om te willen verlengen.

Wat is dit voor onwijs geile game? Stuur die Noor maar door naar Rayo hoor. Vriendje voor Sverre Nypan.

Geplaatst
  • Auteur
11 uur geleden zei Thierryvane:

Wat is dit voor onwijs geile game? Stuur die Noor maar door naar Rayo hoor. Vriendje voor Sverre Nypan.

Zitten wat pareltjes tussen hoor drool

image.png

Heb gehoord dat Reiziger nog een '6' zoekt. Helaas een Duitser, maar bon. Kon hem in 2032 voor 13 miljoen oppikken bij Schalke 04, waar hij ongelukkig was omdat hij niet ongelukkig was. Nu begon hij na bijna twee jaar bij ons ook meer en meer te zeuren, waardoor ik besloot toch toe te happen. Hij wilde heel graag naar een 'club met betere spelers'. Dan is 17,5 miljoen + 50% dvk geen slechte deal wat mij betreft.

Geplaatst
1 uur geleden zei Fantasy:

Zitten wat pareltjes tussen hoor drool

image.png

Heb gehoord dat Reiziger nog een '6' zoekt. Helaas een Duitser, maar bon. Kon hem in 2032 voor 13 miljoen oppikken bij Schalke 04, waar hij ongelukkig was omdat hij niet ongelukkig was. Nu begon hij na bijna twee jaar bij ons ook meer en meer te zeuren, waardoor ik besloot toch toe te happen. Hij wilde heel graag naar een 'club met betere spelers'. Dan is 17,5 miljoen + 50% dvk geen slechte deal wat mij betreft.

Binnenkort 'ff een game-tourtje hoor!

Geplaatst

De eerste speler die ik naar Anderlecht haalde. Drievoudig Belgisch gouden schoen. Volgend seizoen zien we elkaar weer.

image.png

Geplaatst
8 uur geleden zei Mordurette:

3c14bd2a7b34d9ac08de5cca7b293a1e.png

Voor Luxemburgse begrippen een prima aanwinst.

@timke1609

Zeker niet slecht. Speel je nog op t 2e niveau? Want dan heb je wel goud in handen