Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
15 uur geleden zei MisterX:

Ik ben geen eens perse op zoek naar een land, maar meer naar een doel of manier van spelen. Denk aan uitdagingen als Build a nation, Geef de jeugd een kans, Journeyman save, ... Dat soort concepten.

Probeer meer Ballon d'Or-winnaars op te leiden dan Barcelona.

• Antwoorden 11,5k
  • Weergaven 491,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Ik ga gewoon iets proberen, geen idee of het gaat werken of dat ik er plezier uit ga halen, maar ach, FM25 duurt toch nog lang, dus waarom niet? IF Føroyar, een club uit de krochten van Denemarke

• Ik zie mezelf inmiddels toch wel als FM veteraan, CM97/98 was mijn eerste en sindsdien heb ik bijna iedere versie gespeeld. Toch heb ik het hier ook nog wel eens lastig mee, zeker als je een speler he

Geplaatst
1 minuut geleden zei Nom de Guerre:

Probeer meer Ballon d'Or-winnaars op te leiden dan Barcelona.

Wat zijn precies de definities die gehanteerd moeten worden?

Even gespiekt op de wikipedia pagina. Daar staat dat er 14 winnaars waren bij Barcelona. Bedoel je die 14 keer verbeteren?

Al weet ik niet of al die spelers die gewonnen hebben ook daadwerkelijk zijn opgeleid bij Barcelona. En sommige hebben hem vaker gewonnen. 8 van de 14 waren Messi. Moet ik dat als 8x tellen of maar als 1x? Want Messi is 1 persoon, geen 8...

Wat is dus nu precies je idee?

Geplaatst

Wat denk je zelf? 14x is 14x. Of heb Ajax maar ook 1x de landstitel gewonnen als je zo gaat redeneren?

Als je hier nu ook al moeilijk gaat lopen doen c

Geplaatst
3 minuten geleden zei MisterX:

Wat zijn precies de definities die gehanteerd moeten worden?

Even gespiekt op de wikipedia pagina. Daar staat dat er 14 winnaars waren bij Barcelona. Bedoel je die 14 keer verbeteren?

Al weet ik niet of al die spelers die gewonnen hebben ook daadwerkelijk zijn opgeleid bij Barcelona. En sommige hebben hem vaker gewonnen. 8 van de 14 waren Messi. Moet ik dat als 8x tellen of maar als 1x? Want Messi is 1 persoon, geen 8...

Wat is dus nu precies je idee?

Volgens de Engelse Wikipedia hebben Barça en Real allebei 12 winnaars onder contract gehad. Real heeft 8 verschillende winnaars gehad, Barça zes (waaronder dus acht keer Lionel Messi). Ik zou zeggen 13 keer een Ballon d'Or-winnaar opleiden, dus afkomstig uit jouw jeugdopleiding. Niet de Ajaxdefinitie van eigen jeugd als in "we kopen deze Deense jongen en omdat hij een paar jaar bij Jong Ajax heeft gezeten mogen we hem als eigen jeugd tellen", maar echt via de youth intake. Focus op opleiden, maar je mag ook transfers doen en je kunt de challenge zo lastig of moeilijk maken als je wil door middel van je clubkeuze. Met een club als bijvoorbeeld Ajax ben je waarschijnlijk in 20 á 25 seizoenen wel klaar, maar als je begint met pak 'em beet Helmond Sport ben je wat langer bezig.

Als je wil, kun je de opleidende clubs gaan uitzoeken van alle winnaars en zo het aantal naar beneden bijstellen.

Geplaatst
14 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Volgens de Engelse Wikipedia hebben Barça en Real allebei 12 winnaars onder contract gehad. Real heeft 8 verschillende winnaars gehad, Barça zes (waaronder dus acht keer Lionel Messi). Ik zou zeggen 13 keer een Ballon d'Or-winnaar opleiden, dus afkomstig uit jouw jeugdopleiding. Niet de Ajaxdefinitie van eigen jeugd als in "we kopen deze Deense jongen en omdat hij een paar jaar bij Jong Ajax heeft gezeten mogen we hem als eigen jeugd tellen", maar echt via de youth intake. Focus op opleiden, maar je mag ook transfers doen en je kunt de challenge zo lastig of moeilijk maken als je wil door middel van je clubkeuze. Met een club als bijvoorbeeld Ajax ben je waarschijnlijk in 20 á 25 seizoenen wel klaar, maar als je begint met pak 'em beet Helmond Sport ben je wat langer bezig.

Als je wil, kun je de opleidende clubs gaan uitzoeken van alle winnaars en zo het aantal naar beneden bijstellen.

Klinkt als hopen op een goede spits vanuit eigen jeugd en dan een tactiek introduceren om die spits uit te spelen, zodat hij veel scoort en hoge ratings haalt. Dat is vaak het type speler dat namelijk deze prijs wint. Als je niet zo'n speler uit eigen jeugd krijgt, dan heb ik eigenlijk geen idee hoe je dit in de praktijk zou aanpakken.

Als het de Ajax-definitie is, dan is het wel een stuk minder 'geluk' hebben.

Geplaatst
10 minuten geleden zei MisterX:

Klinkt als hopen op een goede spits vanuit eigen jeugd en dan een tactiek introduceren om die spits uit te spelen, zodat hij veel scoort en hoge ratings haalt. Dat is vaak het type speler dat namelijk deze prijs wint. Als je niet zo'n speler uit eigen jeugd krijgt, dan heb ik eigenlijk geen idee hoe je dit in de praktijk zou aanpakken.

Nou ja, je kunt redelijk sturen op de jeugdopleiding he. Afhankelijk van je ticcietaccie kun je ook buitenspelers of AMC's een Ballon d'Or laten winnen. Verdedigers wordt wel een pak lastiger inderdaad.

Geplaatst
3 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Nou ja, je kunt redelijk sturen op de jeugdopleiding he. Afhankelijk van je ticcietaccie kun je ook buitenspelers of AMC's een Ballon d'Or laten winnen. Verdedigers wordt wel een pak lastiger inderdaad.

Dit klinkt uiteindelijk meer als een leuke side challenge, als je met een andere uitdaging bezig bent en het goede moment zich voor doet.

Op 11-7-2025 om 21:05 zei sennid:

Kom eens met zo'n legendarische San Marino Sign up DG

Wat dacht je van de combi tussen de sign up en a build a nation save? Dan heb je twee verhalen door elkaar heen lopen:

1. Het sign up verhaal, met spelers die zich vervolgens verspreiden over de hele wereld en die het team van San Marino een boost geven.

2. Het verhaal van het bouwen aan de competitie van San Marino, waarbij het algemeen niveau van de competitie verhoogd wordt. Daarbij maak ik niet perse gebruik van de spelers uit het sign up gedeelte.

Misschien iets voor FM2026. Als dat uitkomt sorry

Geplaatst
3 minuten geleden zei MisterX:

Dit klinkt uiteindelijk meer als een leuke side challenge, als je met een andere uitdaging bezig bent en het goede moment zich voor doet.

Koppel je het toch aan wat anders? Ga een Big Brother doen ofzo? De grootste club van Londen worden met een ploeg die niet in de EPL start.

Geplaatst

@MisterX Als je transfers het leukste vindt kan je ook je als DoF spelen. Zelf de transfers doen en op vakantie gaan met een assistent-coach die een bij jou passende favoriete formatie heeft. Zijn volgens mij ook best wat streamers geweest die op deze manier gespeeld hebben een tijdje geleden.

Geplaatst

Kom op zeg. Kan ik elk punt goed gebruiken, sta ik 2-1 voor. Blessuretijd lang gedaan, nog 4 minuten extra spelen zegt FM. Je raadt nooit wat komt..

Belachelijk!

Geplaatst

140 jaar in de toekomst, chapeau dat je dat volhoudt. Ik vind het wel leuk met newgens, maar tegen dan verveelde ik me wss dood.

in mijn eigen game nu dicht tegen eind 2026 aan, net de noorse titel gepakt met vrij veel overwicht. Maar mijn contract loopt ook af... nog niet beslist wat ik ga doen

Geplaatst

En hij is binnen na een half jaartje terug op het oude nest.

image.png

Ook onze eerste transfer voor het nieuwe seizoen is een feit DG

ChatGPT Image 14 jul 2025, 21_23_24.png

Terug op het oude nest.

Geplaatst
14 uur geleden zei AntiChrist7:

140 jaar in de toekomst, chapeau dat je dat volhoudt. Ik vind het wel leuk met newgens, maar tegen dan verveelde ik me wss dood.

Geen FM25 gaf me veel extra tijd om door te raggen.

Geplaatst

Na 4 potjes al gekwalificeerd met deze generatie van België en gezien de tegenstanders zegt het wel voldoende hoe goed de huidige lichting is.

image.png

Geplaatst

Vraagje voor de mensen die journeymans doen. Was unemployed begonnen met de laagste badge, paar maanden op vakantie en dan in noorse tweede divisie geland. Derde seizoen afgemaakt (eind 2026), met landstitel en conference league playoffs. Mijn contract is op volgende maand, en ik kan kiezen tussen bijtekenen of naar Wisla Krakow gaan halverwege het seizoen.

Maar zou eigenlijk liefst gevraagd worden door een club. Moet je dan effectief werkloos zijn? En hoeveel maakt reputatie/badge uit? Ben een coaching course aan het volgen, maar ik denk ook dat eens CL spelen zou helpen met de reputatie

Geplaatst
15 uur geleden zei AntiChrist7:

Vraagje voor de mensen die journeymans doen. Was unemployed begonnen met de laagste badge, paar maanden op vakantie en dan in noorse tweede divisie geland. Derde seizoen afgemaakt (eind 2026), met landstitel en conference league playoffs. Mijn contract is op volgende maand, en ik kan kiezen tussen bijtekenen of naar Wisla Krakow gaan halverwege het seizoen.

Maar zou eigenlijk liefst gevraagd worden door een club. Moet je dan effectief werkloos zijn? En hoeveel maakt reputatie/badge uit? Ben een coaching course aan het volgen, maar ik denk ook dat eens CL spelen zou helpen met de reputatie

Ik ben in mijn save nog geen enkele keer gevraagd door een andere club.

Geplaatst
16 uur geleden zei AntiChrist7:

Een hoge reputatie maakt het echt een stuk makkelijker. Je kunt het makkelijkst van baan wisselen als je werkeloos bent, de club waar je naar toe wil hoeft dan geen afkoopsom voor je te betalen. Je wordt eigenlijk alleen gevraagd als je ofwel al werkeloos bent ofwel als je beoogde nieuwe club echt een veel grotere club is, die je contract wil afkopen. Het is niet zeldzaam, maar het geeft wel een stevige sprong op de ladder aan.