Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 11,5k
  • Weergaven 491,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Ik ga gewoon iets proberen, geen idee of het gaat werken of dat ik er plezier uit ga halen, maar ach, FM25 duurt toch nog lang, dus waarom niet? IF Føroyar, een club uit de krochten van Denemarke

• Ik zie mezelf inmiddels toch wel als FM veteraan, CM97/98 was mijn eerste en sindsdien heb ik bijna iedere versie gespeeld. Toch heb ik het hier ook nog wel eens lastig mee, zeker als je een speler he

Geplaatst

Excelsior, nummer zes van de Eredivisie, als tegenstander in de finale leek me een prima gelegenheid om eens met louter spelers uit Doetinchem te spelen. Gaat allemaal niet zo overtuigend met een handvol jeugdspelers, maar wat maakt het uit. 

image.thumb.png.d52722e08582c5eac6abfd5681c7ba74.png

Geplaatst

Toch wel weer typerend voor FM, met 8-0 de rust in gaan en er de 2e helft maar 3 maken. Dit tegen de lokale amateurs (ook in het echie)

jdvEZyo.jpeg

Geplaatst

Hier de Rhyl game maar weer eens opgepakt, we tellen inmiddels 2047. Het was een Youth Only, maar dat schiet echt niet op in Wales.

Dus maar een soort building a nation challenge van gemaakt. Rustig aan wat spelers aantrekken uit de krochten van het Engelse voetbal en kijken of we rustig aan wat kunnen uitbouwen.

We staan met Wales op dit moment op een 31e plek. 

Geplaatst
43 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Hier de Rhyl game maar weer eens opgepakt, we tellen inmiddels 2047. Het was een Youth Only, maar dat schiet echt niet op in Wales.

Dus maar een soort building a nation challenge van gemaakt. Rustig aan wat spelers aantrekken uit de krochten van het Engelse voetbal en kijken of we rustig aan wat kunnen uitbouwen.

We staan met Wales op dit moment op een 31e plek. 

Jaaaaaaaaa sjorrrooooo is terug

Geplaatst
18 uur geleden zei Thomassje123:

e2cd4f4a6fa8a3666bea409d08099dbd.png

Geld moet rollen

bd408e5c8c556dc015d2406dbe037f53.png

71e5cb13e17bc302809c5e139cb16281.png

Oeps, dat wordt spelers verkopen :-D 

bewerkt door Thomassje123

Geplaatst

Ik had laatst op het werk een clinic over het gebruik AI. Toen dacht ik; laat ik ChatGPT eens voor advies vragen betreffende mijn savegame. Ik was verbaasd met hoeveel info de bot over de brug kwam:

Citaat
Beste ChatGPT, Ik speel het spel Football Manager 2024. Kun je me helpen met de instellingen voor een tactiek?
ChatGPT zei:
ChatGPT

Natuurlijk! Football Manager 2024 (FM24) biedt uitgebreide mogelijkheden om tactieken op maat te maken, en ik help je graag om een tactiek samen te stellen die bij jouw team past. Het belangrijkste is om de tactiek af te stemmen op je spelers, tegenstanders en speelstijl.

Om je beter te helpen, kun je de volgende vragen beantwoorden:

1. Wat voor team heb je?

• Is het een topteam, een middenmoter, of een underdog?
    • Wat zijn de sterkte en zwaktepunten van je selectie (bijvoorbeeld: snelle vleugelaanvallers, sterke spits, solide verdediging)?
  2. Welke speelstijl wil je hanteren?

• Wil je dominant balbezit spelen (zoals Pep Guardiola)?
    • Liever snelle omschakeling en countervoetbal (zoals José Mourinho)?
    • Of een andere stijl, zoals directe passing of een klassieke 4-4-2?
  3. Formatievoorkeuren:

• Heb je een specifieke formatie in gedachten? (bijvoorbeeld: 4-3-3, 4-2-3-1, 3-5-2, etc.)
  4. Specifieke spelerrollen:

• Zijn er sleutelspelers die je rond een bepaalde rol wilt bouwen (zoals een "spelmaker" of "doelpuntenmachine")?
  5. Balans en flexibiliteit:

• Hoeveel risico wil je nemen? (aanvallend, uitgebalanceerd of verdedigend)

Zodra je me wat meer informatie geeft, maak ik een specifieke tactiek die je kunt toepassen in je game!

4o

Je zei:
Alvast dank voor je hulp. 1. Mijn club heeft een van slechtste teams van de Duitse Bundesliga. Verdedigend zijn we sterk in koppen, tackelen, felheid, lef, springen en kracht, maar scoren we slecht op het gebied van snelheid en versnellen op de andere kenmerken voor verdedigers scoren we gemiddeld. Onze middenvelders scoren sterk op het gebied van voorzetten en tackelen, inzicht en positiespel. Ze scoren echter slecht in de fysieke kenmerken en gemiddeld in de overige. Onze aanvallers zijn niet bijzonder snel, maar zijn wel kopsterk, groot en fysiek sterk en hebben goede kenmerken op inzet, vastberadenheid, concentratie, lef, afwerken en balaanname. 2. Aangezien mijn verdedigende linie naar verhouding het sterkst is, zou ik qua speelstijl het liefst afwachtend spelen om toe te slaan op de counter. Doordat we met een fysiek sterke spits spelen, kan deze als aanspeelpunt voor directe passes fungeren om zo de middenvelders de kans te geven om aan te sluiten. Wanneer er weinig ruimte ligt doordat de tegenstander goed georganiseerd is zou ik graag zien dat mijn keeper, verdedigers en verdedigende middenvelder de bal risicoloos over spelen. 3. Qua formatie speel ik het liefst met één spits. Ik heb een aantal spelers die als linker aanvallende middenvelder kunnen spelen, maar rechtsbenig zijn en dus graag naar binnen strekken. Qua centrale verdedigende middenvelders speel ik graag met een verdedigende middenvelder en een segundo volante. Centraal in de defensie koppel ik graag een centrale verdediger met een voetballende verdediger. Qua vleugelverdedigers zijn degene aan de linkerkant nogal aanvallend ingesteld en die aan de rechterkant wat behoudender. Ik zou zeggen dat een 4-2-3-1 systeem goed past, maar hoor het graag wanneer jij betere suggesties hebt. 4. De combinatie van een veel opkomende linkerverdediger met een segundo volante als verdedigende middenvelder en een aanvallende middenvelder op links die naar het midden van het veld trekt heeft mijn voorkeur. 5. Mijn team moet vooral degelijk spelen en dus in balans zijn. Mijn club mag niet degraderen, dus het voorkomen van tegendoelpunten (grote nederlagen) is belangrijker dan hoge scores neerzetten. Hopelijk kun je verder met deze informatie. Mocht je nog meer informatie nodig hebben, hoor ik het natuurlijk graag!
ChatGPT zei:
ChatGPT

Dank voor de uitgebreide informatie! Gezien de beschrijving van je team, speelstijl en doelen, lijkt een tactiek gericht op defensieve stabiliteit en countervoetbal perfect. Hier is een gedetailleerde tactiek die aansluit op je situatie:

Tactiek: Afwachtend Countervoetbal in een 4-2-3-1

Opstelling en Rollen:

1. Keeper: Sweeper Keeper (Ondersteunend)

• Instructies: Speel korter uit wanneer er geen counterkans is. Je keeper houdt het spel risicoloos en zoekt veilige opties in de opbouw.
  2. Rechtsback: Verdedeigende Vleugelverdediger (Verdedigen)

• Instructies: Blijf achter bij aanvallen, speel simpel, en geef prioriteit aan defensieve stabiliteit. Dit biedt balans.
  3. Linkerback: Aanvallende Vleugelverdediger (Ondersteunend)

• Instructies: Overlap aan de linkerkant, en zorg dat hij naar voren drukt wanneer de bal veroverd wordt. Dit benut de ruimte die de linkeraanvaller creëert.
  4. Centrale verdediger 1: Centrale Verdediger (Verdedigen)

• Stabiele, risicoloze verdediger.
  5. Centrale verdediger 2: Voetballende Verdediger (Ondersteunend)

• Instructies: Probeer voorzichtig op te bouwen als er ruimte is, maar geen risico’s bij balverlies.
  6. Verdedigende middenvelder: Verdedigende Middenvelder (Verdedigen)

• Instructies: Dek de zone voor de verdediging af en neutraliseer tegenstanders. Hou het simpel in balbezit.
  7. Segundo Volante (Ondersteunend)

• Deze middenvelder dringt door naar voren tijdens counters en ondersteunt de aanval. Perfect voor counters en fysieke duels.
  8. Linker aanvallende middenvelder: Inverted Winger (Aanvallend)

• Instructies: Trek naar binnen, creëer ruimte voor de overlapping van de linksback, en wees een extra dreiging rond de rand van het strafschopgebied.
  9. Rechter aanvallende middenvelder: Ondersteunende Winger (Ondersteunend)

• Instructies: Blijf breed en lever voorzetten op de sterke spits.
  10. Centrale aanvallende middenvelder: Aanvallende Middenvelder (Ondersteunend)

• Instructies: Speel als schakel tussen middenveld en aanval. Ondersteun de spits en help bij counters.
  11. Spits: Target Man (Ondersteunend)

• Instructies: Hou de bal vast, verdeel deze naar de inkomende middenvelders of vleugels. Perfect voor jouw sterke, fysieke spits.

Team Instructies:

1. In balbezit:

• Speel direct: Richt je op snelle, directe passes naar de spits of de ruimtes achter de verdediging.
    • Overlapping links: Benut de ruimte die gecreëerd wordt door de inverted winger op links.
    • Voorzetten: Richt je voorzetten op de sterke spits, gebruik gericht lage of zwevende ballen.
  2. In balverlies:

• Lage verdedigingslijn: Verdedig compact en minimaliseer ruimte achter je verdediging.
    • Defensieve breedte: Houd het smal om centrale zones te beschermen.
  3. Overgangsmomenten:

• Bij balverlies: Trek direct terug om de defensieve vorm te herstellen.
    • Bij balherovering: Counter snel via je target man of segundo volante.
  4. Tempo:

• Gemiddeld tot laag: Focus op controle wanneer je aan de bal bent, maar blijf opportunistisch bij counters.

Tips voor Gebruik:

• Analyseer tegenstanders: Tegen teams die hoog druk zetten, kan je je keeper en verdedigers instrueren om de bal lang te spelen naar de target man.
  • Trainingsfocus: Werk aan defensieve stabiliteit, omschakeling en afwerken op standaardsituaties (je sterke koppers kunnen hierin uitblinken).
  • Aanpassingen:
    • Speel tegen zwakkere teams met een iets hoger tempo en meer risico in de opbouw.
    • Tegen sterke tegenstanders kan je overwegen de tweede verdedigende middenvelder (segundo volante) om te zetten naar een meer verdedigende rol.

Met deze tactiek speel je compact, gericht op defensieve stabiliteit en snelle counters. Laat me weten hoe het werkt of als je extra verfijning nodig hebt! 😊

4o

Je zei:
Danjewel! Dit helpt al enorm! Welke wijzigingen zou je doorvoeren wanneer je de laatste 15 minuten een voorsprong of gelijkspel wil consolideren?
ChatGPT zei:
ChatGPT

Graag gedaan! Als je in de laatste 15 minuten een voorsprong of gelijkspel wilt consolideren, zijn er enkele tactische aanpassingen die je kunt doorvoeren om risico’s te minimaliseren en de controle over de wedstrijd te behouden. Hier zijn concrete wijzigingen die je kunt toepassen:

1. Aanpassingen aan de teaminstructies

• Tempo:

• Verlaag het tempo naar laag om meer controle te houden en de bal langer in je ploeg te houden.
  • Balbezit:

• Kies voor bal vasthouden om de tegenstander minder tijd aan de bal te geven.
    • Schakel over op korte passes, zodat je team minder risico neemt met lange, directe ballen.
  • Defensieve organisatie:

• Zet je verdedigingslijn lager (als die niet al laag staat) om ruimte achter je verdediging te minimaliseren.
    • Maak je defensieve breedte smaller om het centrum extra te beschermen.
  • Pressing:

• Verlaag het pressing-intensiteit naar standaard of minder intensief om vermoeidheid te voorkomen en je formatie compact te houden.
  • Bij balverlies:

• Schakel over naar 'Trek je terug' in plaats van meteen druk te zetten.

2. Rollen en individuele instructies

• Spits:

• Zet je Target Man op Ondersteunend (als hij dat nog niet is), zodat hij langer de bal vasthoudt en meer tijd wint. Alternatief: wissel hem voor een Deep-Lying Forward.
  • Centrale aanvallende middenvelder:

• Wijzig naar een Shadow Striker (Ondersteunend) of Verdedigende Spelmaker (Ondersteunend). Deze rol houdt balbezit en versterkt de passing.
  • Inverted Winger (Links):

• Zet hem op Ondersteunend in plaats van Aanvallend, zodat hij minder risico neemt en beter meeverdedigt.
  • Rechterflank (Winger):

• Geef hem instructies om dieper terug te zakken (eventueel naar een Wide Midfielder rol). Dit biedt extra defensieve stabiliteit.
  • Vleugelverdedigers:

• Zet de Aanvallende Vleugelverdediger (Links) terug naar Ondersteunend.
    • Laat de Verdedigende Vleugelverdediger (Rechts) zo defensief mogelijk blijven.
  • Middenvelders:

• Zet de Segundo Volante om naar een Balveroverende Middenvelder (Verdedigen) of een Centrale Middenvelder (Ondersteunend). Hierdoor blijft hij positioneel sterker.

3. Wissels om frisheid en defensieve stabiliteit te waarborgen

• Frisse verdedigers:

• Als je wissels over hebt, vervang vermoeide verdedigers of middenvelders door frisse spelers.
  • Extra verdedigende middenvelder:

• Overweeg om een van je aanvallende middenvelders te vervangen door een extra Verdedigende Middenvelder, en schakel naar een 4-1-4-1-systeem of een meer defensieve 4-3-3.
  • Vervang je Target Man:

• Als je spits vermoeid is, breng een frisse, fysieke speler in die de bal goed kan vasthouden.

4. Formatieaanpassing (indien nodig)

Optie 1: 4-1-4-1

• Haal je Centrale Aanvallende Middenvelder eruit en voeg een Verdedigende Middenvelder toe in een verdedigende rol.
  • Dit systeem biedt extra bescherming voor je centrale verdedigers.

Optie 2: 5-4-1

• Wissel een aanvallende speler voor een extra centrale verdediger en speel met drie centrale verdedigers. Laat je vleugelverdedigers een Complete Wing Back (Ondersteunend) rol houden om counters te ondersteunen.

5. Mentale focus

• Instructies:

• Kies voor de teammentaliteit Zeer Verdedigend of Voorzichtig.
    • Geef je team de opdracht om de bal te vertragen (Time Wasting > Maximaal).
  • Zorg dat je spelers geconcentreerd en vastberaden blijven. Gebruik shout-outs zoals “Focus” en “Blijf geconcentreerd” om mentale dipjes te voorkomen.

Met deze wijzigingen kun je een voorsprong of gelijkspel effectief verdedigen. Laat me weten als je deze tactieken verder wilt verfijnen! 😊

4o

Je zei:
Dankjewel! En wat zijn goede aanpassingen wanneer ik het maken van een doelpunt juist wil forceren?
ChatGPT zei:
ChatGPT

Als je een doelpunt wilt forceren, is het belangrijk om aanvallender en directer te spelen, zonder compleet ongebalanceerd te raken. Hier zijn enkele aanpassingen die je kunt doorvoeren:

1. Teaminstructies aanpassen

• Mentaliteit:

• Schakel over naar een Aanvallende of zelfs Alles-of-niets-mentaliteit. Dit verhoogt de urgentie in het spel.
  • Tempo:

• Verhoog het tempo naar hoog om het spel sneller te maken en tegenstanders onder druk te zetten.
  • Balbezit:

• Speel breder om ruimte te creëren en tegenstanders uit elkaar te trekken.
    • Stel in op meer directe passing om snel in aanvallende posities te komen.
    • Instructies als Focus op flanken (bij sterke vleugelspelers) of Focus door het midden (bij sterke centrale spelers) kunnen helpen.
  • Voorzetten:

• Kies voor gericht voorzetten op de spits, bijvoorbeeld zwevende ballen als hij sterk is in de lucht.
  • Bij balverlies:

• Stel in op hoog druk zetten en meer pressing om de bal sneller terug te winnen.
    • Kies voor Hoger op de helft van de tegenstander verdedigen om ze vast te zetten.

2. Rollen en posities aanpassen

• Keeper:

• Laat je keeper sneller het spel hervatten (bijvoorbeeld lange ballen richting de spits of vleugelspelers).
  • Vleugelverdedigers:

• Zet beide vleugelverdedigers op een Aanvallende Vleugelverdediger (Ondersteunend/Aanvallend) rol. Dit zorgt voor meer ondersteuning in aanvallende situaties.
    • Instructies: Geef overlappen mee, vooral aan de kant waar je sterke vleugelspelers hebt.
  • Middenvelders:

• Zet de Segundo Volante om naar een meer aanvallende rol, zoals een Mezzala (Aanvallend) of Box-to-Box Middenvelder. Zo krijg je extra lopers in het strafschopgebied.
    • De Verdedigende Middenvelder kun je behouden als balans, tenzij je alles of niets speelt. In dat geval kan hij veranderen in een Diepe Lijn Spelmaker om aanvallen te initiëren.
  • Aanvallende Middenvelder:

• Geef hem een rol als Shadow Striker of Aanvallende Middenvelder (Aanvallend) om vaker het strafschopgebied in te duiken.
  • Vleugelspelers:

• Stel je Inverted Winger in op Aanvallend, zodat hij vaker diep loopt of naar binnen trekt.
    • De rechtervleugelspeler kun je een Aanvallende Winger maken, met instructies om vaker voorzetten te geven.
  • Spits:

• Laat je Target Man op Aanvallend spelen, zodat hij vaker diep gaat. Als je iemand met snelheid kunt inbrengen, overweeg dan een Complete Forward of Advanced Forward om meer variatie en beweging te creëren.

3. Wissels om meer energie en aanvalskracht te brengen

• Extra spits:

• Overweeg om een tweede spits in te brengen en over te schakelen naar een 4-4-2, 4-2-4, of 3-5-2.
    • Een snelle of technische spits naast je Target Man kan voor een dynamischer aanval zorgen.
  • Frisse vleugelspelers:

• Wissel vermoeide spelers uit en breng snelle, creatieve vleugelspelers in die gevaarlijk kunnen zijn in 1-op-1-situaties.
  • Offensieve middenvelder:

• Breng een creatieve middenvelder in met een focus op passing en aanvallende acties.

4. Formatie-aanpassingen

Optie 1: 4-2-4 (Alles-of-niets)

• Haal de verdedigende middenvelder eruit en voeg een extra spits toe.
  • Laat beide spitsen een combinatie zijn van een Target Man (voor fysiek spel) en een Advanced Forward (voor snelheid).

Optie 2: 4-3-3 (Aanvallend)

• Verplaats de centrale aanvallende middenvelder naar een derde centrale middenvelder, bijvoorbeeld als Box-to-Box Middenvelder, en zorg dat je vleugelspelers op Aanvallend staan.

5. Shout-outs tijdens de wedstrijd

• Gebruik shout-outs zoals:
    • "Wees Creatief" om creativiteit aan te moedigen.
    • "Schiet meer op doel" om meer kansen af te dwingen.
    • "Haal druk van de ketel" (indien te gehaast) of "Ga ervoor" om de urgentie te verhogen.

Belangrijke tips

1. Standaardsituaties:

• Richt je vrije trappen en corners op de Target Man of andere sterke koppers. Standaardsituaties zijn een uitstekende kans om te scoren met fysieke spelers.
  2. Analyseer de tegenstander:

• Zie waar hun zwakke plekken liggen (bijvoorbeeld trage verdedigers). Focus je tactiek daarop.
  3. Blijf balans houden:

• Laat minstens drie spelers achter om counters van de tegenstander te neutraliseren, tenzij je écht alles of niets speelt.

Probeer deze aanpak en laat weten hoe het gaat! Als je specifieke situaties tegenkomt, kan ik je verder helpen met aanpassingen. 😊

4o

Je zei:
In je antwoorden geef je een aantal adviezen over dingen aan die tijdens de wedstrijd kunt aanpassen. Zou je hier een beknopte samenvatting van kunnen maken?
ChatGPT zei:
ChatGPT

Hier is een beknopte samenvatting van de tactische aanpassingen die je kunt doen tijdens een wedstrijd:

Bij een voorsprong of gelijkspel consolideren (laatste 15 min):

1. Teammentaliteit: Zet op Voorzichtig of Zeer Verdedigend.
  2. Balbezit: Verlaag het tempo, speel met korte passes, en kies voor bal vasthouden.
  3. Defensie: Speel met een lage verdedigingslijn en smalle defensieve breedte.
  4. Spelersrollen:
    • Zet aanvallende spelers op ondersteunend of meer defensieve rollen.
    • Laat vleugelverdedigers minder opkomen.
  5. Wissels: Vervang vermoeide spelers (vooral verdedigers) en voeg eventueel een extra middenvelder of verdediger toe (bijvoorbeeld 4-1-4-1).
  6. Timewasting: Stel in op maximaal tijdrekken.

Bij een achterstand of als je een doelpunt wilt forceren:

1. Teammentaliteit: Zet op Aanvallend of Alles-of-niets.
  2. Balbezit: Verhoog het tempo, speel directe passes, en richt je op breed spelen of specifieke zones (flanken/midden).
  3. Druk: Speel met een hoge verdedigingslijn en meer pressing om de bal sneller terug te winnen.
  4. Spelersrollen:
    • Zet aanvallende spelers op aanvallend en voeg extra lopers toe (bijvoorbeeld een Shadow Striker of Mezzala).
    • Laat vleugelverdedigers aanvallend opkomen.
    • Breng een tweede spits in voor meer aanwezigheid in het strafschopgebied.
  5. Wissels: Vervang vermoeide spelers en breng frisse aanvallers of creatieve middenvelders in.
  6. Standaardsituaties: Richt vrije trappen en corners op sterke koppers.

Met deze overzichtelijke richtlijnen kun je snel de juiste tactische aanpassingen doorvoeren! Laat me weten of je nog meer ondersteuning nodig hebt. 😊

4o

Je zei:
Hoi ChatGPT, Dankjewel voor alle hulp! Hoe denk je dat ik mijn team het beste kan versterken?
ChatGPT zei:
ChatGPT

Graag gedaan, en wat leuk dat je verder wilt bouwen aan je team! 😊 Gezien je huidige situatie en speelstijl in Football Manager 2024 (fysiek sterke verdediging, technisch bekwame middenvelders, en een fysieke spits met goede kopkwaliteiten), kun je je team strategisch versterken door spelers toe te voegen die je tactiek complementeren. Hier is een analyse van hoe je gericht kunt versterken:

1. Verdediging

Focus: Snelheid en veelzijdigheid.
Je verdediging is al sterk in fysieke duels, maar mist snelheid en explosiviteit. Dit kan je kwetsbaar maken tegen snelle aanvallers.

Doelwitprofielen:

• Centrale Verdediger:

• Een snelle verdediger met sterke mentale attributen zoals concentratie, anticipatie en positie kiezen, die kan spelen als voetballende verdediger.
    • Extra eigenschappen: goede wendbaarheid en uithoudingsvermogen.
  • Vleugelverdedigers:

• Rechts: Een defensief betrouwbare back met snelheid en werkethiek.
    • Links: Een back die aanvallend is ingesteld maar ook verdedigend mee kan. Denk aan hoge uithoudingsvermogen, voorzetten, en snelheid.

Mogelijke aankoopopties:

• Goedkope talenten: Kijk in landen als Scandinavië (Zweden, Noorwegen, Denemarken) of Zuid-Amerika voor jonge, atletische verdedigers.
  • Huurspelers: Grote clubs hebben vaak talenten met snelheid die je tijdelijk kunt huren.

2. Middenveld

Focus: Creativiteit en fysieke balans.
Je middenveld heeft goede inzicht- en positiespelkenmerken, maar mist fysieke aanwezigheid en veelzijdigheid. Je kunt gericht versterken met:

Doelwitprofielen:

• Diepe Spelmaker of Centrale Middenvelder:

• Een speler met uitstekende passing, visie, en balcontrole die onder druk kalm blijft en aanvallen kan opzetten.
    • Extra eigenschappen: fatsoenlijke defensieve attributen, zoals tackelen en kracht, voor balans.
  • Box-to-Box Middenvelder:

• Een energieke, dynamische middenvelder die zowel aanvallend als verdedigend een bijdrage kan leveren. Denk aan werkethiek, uithoudingsvermogen, en vastberadenheid.

Mogelijke aankoopopties:

• Budgetopties: Spelers uit kleinere Europese competities (bijv. België, Nederland of Oostenrijk).
  • Huur: Zoek naar jonge middenvelders bij grote clubs die spelritme nodig hebben.
  • Vrije spelers: Kijk voor transfervrije veteranen met ervaring in balbezit-gebaseerd spel.

3. Aanval

Focus: Snelheid en creativiteit rond je fysieke spits.
Je spits is al sterk in de lucht en fysiek, maar mist snelle ondersteuning en dynamiek. Het toevoegen van behendige en creatieve spelers rondom hem kan je aanval veelzijdiger maken.

Doelwitprofielen:

• Inverted Winger (Linkerkant):

• Rechtsbenige speler die naar binnen kan snijden en kansen kan creëren of zelf kan afmaken. Denk aan dribbelen, flair, en afwerken.
  • Snelheid op de rechterflank:

• Een vleugelspeler met hoge snelheid en goede voorzetten om je spits te bedienen.
  • Back-up Spits:

• Een alternatief voor je fysieke spits, bijvoorbeeld een Deep-Lying Forward of een snelle spits die je op de counter kunt gebruiken.

Mogelijke aankoopopties:

• Goedkope jonge aanvallers: Kijk in landen als Brazilië of Argentinië voor technische talenten.
  • Veteranen: Ervaren spitsen die een seizoen of twee kunnen bijdragen zonder veel te kosten.
  • Huurspelers: Zoek naar spelers met snelheid en creativiteit bij topclubs.

4. Standaardsituaties versterken

Je team heeft al sterke koppers. Voeg een speler toe met:

• Hoog vrije trappen- en hoekschoppenvermogen.
  • Goede lange passes, om je counterstijl te versterken.

5. Specifieke scoutingstrategieën

• Regio’s met talent:

• Scandinavië: Atleten met fysieke attributen.
    • Zuid-Amerika: Creatieve en technische spelers.
    • Oost-Europa: Sterke en goedkope allrounders.
  • Huur slimme spelers:

• Huur talenten van grote clubs (zoals Bayern München, Borussia Dortmund, of Leipzig). Veel topclubs hebben spelers die je zonder transfersom kunt huren.
  • Transfervrije opties:

• Controleer altijd de lijst met spelers zonder club, vooral oudere, ervaren spelers met leiderschapskwaliteiten.

6. Financiële versterking

Als je budget beperkt is, kun je proberen:

• Verkopen van overtollige spelers: Doe spelers weg die niet passen in je tactiek.
  • Huur-spelers: Investeer in 2-3 sterke huurspelers in plaats van meerdere aankopen.
  • Slim onderhandelen: Zoek naar spelers met aflopende contracten.

Samenvatting: Je prioriteiten

1. Verdediging: Snelle, veelzijdige centrale verdedigers en een betrouwbare rechtsback.
  2. Middenveld: Een creatieve spelmaker en een dynamische Box-to-Box Middenvelder.
  3. Aanval: Creatieve en snelle spelers om je Target Man te ondersteunen.

Met deze gerichte versterkingen kun je je tactiek nog beter uitvoeren en competitiever worden in de Bundesliga. Laat me weten als je hulp nodig hebt bij het vinden van specifieke spelers! 😊

Iemand hier ervaring mee? Ga het eens een seizoentje testen.

Geplaatst
4 uur geleden zei La Pulga:

@Steels

hoe gaat het bij Dortmund? :D 

Ik heb na lang wikken en wegen uiteindelijk besloten om met RB Leipzig te beginnen, gloryhunter-save ;) Helaas nog geen tijd gehad om FM te spelen..

Geplaatst
28 minuten geleden zei JLS:

Ik had laatst op het werk een clinic over het gebruik AI. Toen dacht ik; laat ik ChatGPT eens voor advies vragen betreffende mijn savegame. Ik was verbaasd met hoeveel info de bot over de brug kwam:

Iemand hier ervaring mee? Ga het eens een seizoentje testen.

Ik heb ChatGPT al veelvuldig gebruikt bij het helpen voor het kiezen van een club, maar nog meer bij het kiezen van mijn alter ego en het achtergrondverhaal erachter :)

Geplaatst
12 minuten geleden zei Steels:

Ik heb na lang wikken en wegen uiteindelijk besloten om met RB Leipzig te beginnen, gloryhunter-save ;) Helaas nog geen tijd gehad om FM te spelen..

Ben benieuwd hoe je game gaat :D al leuke aankopen in gedachte?

Geplaatst
4 minuten geleden zei La Pulga:

Ben benieuwd hoe je game gaat :D al leuke aankopen in gedachte?

Een rechterwinger is noodzakelijk, suggesties?

Geplaatst

image.png.076093c927f4ab1c3b6f0908c47f9bd7.png

Hopelijk kunnen ze stunten op het WK.

Op clubniveau gaat het ook lekker. beetje bij beetje miljoenen bij elkaar schrapen en de club verbeteren.

Geplaatst
3 uur geleden zei Steels:

Ik heb ChatGPT al veelvuldig gebruikt bij het helpen voor het kiezen van een club, maar nog meer bij het kiezen van mijn alter ego en het achtergrondverhaal erachter :)

Hecht je daar waarde aan ja?