Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
48 minuten geleden zei De Raam:

Lekker bezig, maar wat is daarvan uit eigen opleiding? ;c

Oh telt het alleen dan? :D 1 is uit eigen opleiding. De rest allemaal sinds hun 18e, er is een club in Nederland die het dan ook als eigen jeugd betiteld. :checkit:

• Antwoorden 11,5k
  • Weergaven 491,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Ik ga gewoon iets proberen, geen idee of het gaat werken of dat ik er plezier uit ga halen, maar ach, FM25 duurt toch nog lang, dus waarom niet? IF Føroyar, een club uit de krochten van Denemarke

• Ik zie mezelf inmiddels toch wel als FM veteraan, CM97/98 was mijn eerste en sindsdien heb ik bijna iedere versie gespeeld. Toch heb ik het hier ook nog wel eens lastig mee, zeker als je een speler he

Geplaatst
3 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Oh telt het alleen dan? :D 1 is uit eigen opleiding. De rest allemaal sinds hun 18e, er is een club in Nederland die het dan ook als eigen jeugd betiteld. :checkit:

Nee joh, was een grapje! Goed scouten is ook een kunst. Dat is wel iets dat ik mis in deze game :) 

Geplaatst

Gewoon een multi club save beginnen ;) club voor youth only en een club om talenten te scouten en aan te trekken.

Geplaatst

Nee, dat vind ik geen optie. Heb wel wat sidegames, maar ben momenteel te verliefd op Sochaux! Wellicht, als ik mijn doelen heb bereikt, ga ik verder kijken. 

We zijn inmiddels aardig op weg :D Ook de tweede titel op rij gepakt in Frankrijk. Lekker om dan ook de CL ten koste van PSG te pakken.

image.thumb.png.453259cd169304186dbdcfeaf1c806fb.png

Geplaatst
1 uur geleden zei De Raam:

Nee, dat vind ik geen optie. Heb wel wat sidegames, maar ben momenteel te verliefd op Sochaux! Wellicht, als ik mijn doelen heb bereikt, ga ik verder kijken. 

We zijn inmiddels aardig op weg :D Ook de tweede titel op rij gepakt in Frankrijk. Lekker om dan ook de CL ten koste van PSG te pakken.

image.thumb.png.453259cd169304186dbdcfeaf1c806fb.png

Je vliegt er weer doorheen man! Meta training en tactiek doen hun werk zeker?

Geplaatst
59 minuten geleden zei Mordurette:

Je vliegt er weer doorheen man! Meta training en tactiek doen hun werk zeker?

Ja, en het scheelt een hoop als je wat vrije tijd hebt :classic_wink:

Ben wel nu zover dat ik een beetje van de meta ga afstappen. Heb nu aardige spelers, dus dan kan je wat met tactieken gaan spelen. 

bewerkt door De Raam

Geplaatst
30 minuten geleden zei De Raam:

Ja, en het scheelt een hoop als je wat vrije tijd hebt :classic_wink:

Ben wel nu zover dat ik een beetje van de meta ga afstappen. Heb nu aardige spelers, dus dan kan je wat met tactieken gaan spelen. 

Dat is ook mijn idee met Lyon. Eerst een goed team neerzetten en dan alleen de Meta training voor de jeugd gebruiken. 

Geplaatst
14 minuten geleden zei TomFsoccer:

Hoe krijg je dit, welke optie moet je hiervoor aanduiden?

Als je bij Club Info naar Affiiliates gaat dan kan je onder de optie kiezen Negotiatie Existing Affiliate en vanaf daar kan je extra dingen erbij onderhandelen met je bestuur

Geplaatst
21 minuten geleden zei TomFsoccer:

Hoe krijg je dit, welke optie moet je hiervoor aanduiden?

Het antwoord is al gegeven, maar hieronder wat screens hoe en waar.

bb74fa02f014485e179e4c400c2d7a0e.png

Onderaan kan je de linker optie kiezen. Dan krijg je meerdere opties om de samenwerking uit te breiden waaronder het kiezen om jeugdspelers door te laten stromen in jouw jeugdopleiding.

Geplaatst

Top, thanks heren! @Mordurette @bas huijsmans

Net bij de samenwerking met Farul Constanta onderhandeld, hopelijk krijg ik er een paar gekke Roemenen bij in Cannes. Volgende waarbij ik het ga proberen is HNK Rijeka. (Toekomstige) Internationale sterren in Cannes, zo hoort het.

Geplaatst
11 uur geleden zei TomFsoccer:

Top, thanks heren! @Mordurette @bas huijsmans

Net bij de samenwerking met Farul Constanta onderhandeld, hopelijk krijg ik er een paar gekke Roemenen bij in Cannes. Volgende waarbij ik het ga proberen is HNK Rijeka. (Toekomstige) Internationale sterren in Cannes, zo hoort het.

Damn, dat zijn wel de clubs waarmee je zo'n samenwerking wilt hebben!

Geplaatst

Ik heb een probleem en dus advies nodig! :D 

image.png.acd3474c183a974c03edbe593277ce76.png

Hoe krijg ik dit weer in het gareel. Iedereen blijft maar om nieuwe contracten vragen, met belachelijke speeltijd eisen. Heb het zelf ook wel uit de hand laten lopen natuurlijk, maar hoe krijg ik dit weer in het gareel? Ik heb niet de luxe om zomaar spelers te laten gaan of te verkopen, aangezien ik met enkel eigen jeugd speel. Vanuit mijn assistent krijg ik dan bijvoorbeeld het advies om Squad Player aan te bieden, maar diegene gaat dan alleen akkoord met Important Player of Star Player. 

Geplaatst
41 minuten geleden zei De Raam:

Ik heb een probleem en dus advies nodig! :D 

image.png.acd3474c183a974c03edbe593277ce76.png

Hoe krijg ik dit weer in het gareel. Iedereen blijft maar om nieuwe contracten vragen, met belachelijke speeltijd eisen. Heb het zelf ook wel uit de hand laten lopen natuurlijk, maar hoe krijg ik dit weer in het gareel? Ik heb niet de luxe om zomaar spelers te laten gaan of te verkopen, aangezien ik met enkel eigen jeugd speel. Vanuit mijn assistent krijg ik dan bijvoorbeeld het advies om Squad Player aan te bieden, maar diegene gaat dan alleen akkoord met Important Player of Star Player. 

Moet het een realistische oplossing zijn of mag het ook met zwarte magie?

Geplaatst

Ik denk dat je in een periode dat je uitslagen goed gaan, bij elke speler bij happiness moet gaan kijken, en daar dan eventueel hun agreed playing time aanpassen. Misschien dat ze daar dan wel met minder tevreden gaan zijn?

Geplaatst

image.png.167a93594abb5551cb31ecdecd009673.png

Seizoen 1 is klaar, ging best wel aardig :D 

O ja @De Raam

image.png.4745160cc33da0853e7e69054bd5d630.png

EDIT: Blijkbaar zit ik nu in 1 of andere Play-Offs...

bewerkt door La Pulga

Geplaatst
15 minuten geleden zei Rrrood:

Moet het een realistische oplossing zijn of mag het ook met zwarte magie?

Ligt eraan wat die zwarte magie inhoudt. Ik wil geen gebruik maken van editors of iets dergelijks.

14 minuten geleden zei Glenn08:

Ik denk dat je in een periode dat je uitslagen goed gaan, bij elke speler bij happiness moet gaan kijken, en daar dan eventueel hun agreed playing time aanpassen. Misschien dat ze daar dan wel met minder tevreden gaan zijn?

Zat ik zelf ook aan te denken, maar dat gaat waarschijnlijk problemen opleveren.

Geplaatst
44 minuten geleden zei De Raam:

Ligt eraan wat die zwarte magie inhoudt. Ik wil geen gebruik maken van editors of iets dergelijks.

Nee ik gebruik de editor nooit.

Maar met zwarte magie bedoel ik de duistere kant van FM qua interacties met spelers, maar ik kan niks garanderen. 

In FM21 zat ik in een soortgelijke situatie:

11f5655a68f8d37f90d474037d7b92de.png

Toen heb ik de volgende methode gehanteerd, maar ik weet niet of dit (nog) werkt in FM24:

Aan het begin van pre-season verlaagde ik de afgesproken speeltijd van alle spelers naar het laagst mogelijke niveau en verhoogde die vervolgens stapsgewijs totdat ze zich geen zorgen meer maakten. Dit zorgt ervoor dat ze zo min mogelijk hoeven te spelen. Dit is geen exploit, want het gaat ten koste van het moraal. Wat volgt is/was waarschijnlijk wel een exploit; Ten eerste, herhaal wat ik hierboven beschreven heb: verlaag de speeltijd en verhoog deze vervolgens weer, zodat ze hun zorgen laten varen. Op dat moment kun je de afgesproken speeltijd weer verlagen naar zo laag mogelijk, zonder dat ze gaan klagen. Ik heb bijvoorbeeld al mijn spelers op 'Emergency Backup' gezet (zie afbeelding, FM21) en vijf wedstrijden later waren ze allemaal erg tevreden met hun speeltijd. Ik denk dat dit gebeurt omdat wanneer ze hun zorgen laten varen, ze om dezelfde reden niet meer bezorgd (kunnen) zijn.

Als deze methode niet meer werkt, kan je altijd nog aan het einde van het seizoen de speeltijd van alle spelers verlagen naar "squad player". Dan wordt bijna iedereen pissig, maar de meerderheid zal aan het begin van het nieuwe seizoen weer tevreden zijn.

Als een speler klaagt over speeltijd dan kan je zeggen: "Ik kan de speeltijd niet garanderen, dus zal ik je moeten verkopen." De meeste spelers zullen hun keutel intrekken en degene die dat niet doen, worden door het spel op de transferlijst gezet wegens hun eigen verzoek, dus zullen ze niet ontevreden zijn of een rel schoppen.

De volgende methode heb ik nog nooit gebruikt maar kan ook werken: buiten de transferperiode, kan je de speler voor een transfer aanbieden en vink dan het onderste vakje in dat scherm aan om hem als overbodig aan te merken. Maak de transfer daarna ongedaan en je bent nu vrij om hun speeltijd naar wens aan te passen. Dit werkt niet voor sterspelers, want dan zie je de regel "deze speler reageert mogelijk niet goed op een aanbieding" en als je dat doet, zullen ze zich jarenlang zorgen maken. Maar nog steeds beter dan ontevreden.

Het is allemaal niet ideaal, maar dat zijn de interacties en "playingtime happiness" in FM al jaren niet.

Geplaatst

image.thumb.png.8c4a1495d004811b86f66ecb4b862c49.png

Wat zeggen jullie er van? :D 

image.thumb.png.4484787c7f853586c89032086238c0a5.png

Sollicitatie is gelukt en die voorzitter ziet er echt heel blij uit.

bewerkt door La Pulga

Geplaatst

48d2344c929cd5ba1a78bd1bcc5a7257.png

Ik had deze nog nooit kunnen plaatsen omdat het een gigantische spoiler was geweest voor mijn novelle maar Sliema won eerder een Europese prijs dan dat wij :-D

Geplaatst
6 minuten geleden zei Thomassje123:

48d2344c929cd5ba1a78bd1bcc5a7257.png

Ik had deze nog nooit kunnen plaatsen omdat het een gigantische spoiler was geweest voor mijn novelle maar Sliema won eerder een Europese prijs dan dat wij :-D

I feel you met Salzburg :-D

image.thumb.png.e39b70effee4c8548a56ac6ee63bfb9b.png

image.thumb.png.bbb2fa0fed85e9d9a5b7f8197a2bbdf9.png