Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Mijn eerste novelle hier zal gaan over AZ, het team van Dirk Scheringa. Scheringa heeft veel geld verdiend met de DSB Groep, waar de DSB Bank en Frisia Financieringen onder vallen. Hij bied mij een transferbudget van 5,75 miljoen euro aan om minimaal Europees voetbal te halen dit seizoen. Mijn eigen doelstellingen liggen wat hoger, ik ga voor het kampioenschap.

Bij een eerste inspectie van de selectie zie ik dat er nog een goede keeper, linksback en een linksbuiten nodig zijn. Dit resulteert in deze transfers:

transfersinfk4.jpg

Deze transfers werden onder meer gefinancierd door het vertrek van Tim de Cler, toen nog mijn enige linksback. Blackburn Rovers bood echter 5 miljoen euro en zelf ging De Cler graag naar Engeland, dus ik besloot het te accepteren. Hiermee was de weg voor Marcelo vrijgemaakt.

Ook werden er nog enkele spelers verhuurd, de meeste aan mijn nieuwe satellietclub FC Haarlem:

uitgeleendqi6.jpg

Dit alles leidt tot de volgende selectie, waarmee we het in ieder geval tot aan de winterstop gaan doen:

selectielx9.jpg

De tactiek die we gaan gebruiken ziet er zo uit:

tactiekjf1.jpg

De eerste weken van het seizoen zullen niet gemakkelijk worden. De eerste competitiewedstrijd is tegen de rivaal uit Amsterdam, Ajax, en in de Uefa Cup wordt FC Kobehagen geloot. Wordt vervolgd..

Geplaatst
  • Auteur

Mijn eerste novelle hier zal gaan over AZ, het team van Dirk Scheringa. Scheringa heeft veel geld verdiend met de DSB Groep, waar de DSB Bank en Frisia Financieringen onder vallen. Hij bied mij een transferbudget van 5,75 miljoen euro aan om minimaal Europees voetbal te halen dit seizoen. Mijn eigen doelstellingen liggen wat hoger, ik ga voor het kampioenschap.

Bij een eerste inspectie van de selectie zie ik dat er nog een goede keeper, linksback en een linksbuiten nodig zijn. Dit resulteert in deze transfers:

transfersinfk4.jpg

Deze transfers werden onder meer gefinancierd door het vertrek van Tim de Cler, toen nog mijn enige linksback. Blackburn Rovers bood echter 5 miljoen euro en zelf ging De Cler graag naar Engeland, dus ik besloot het te accepteren. Hiermee was de weg voor Marcelo vrijgemaakt.

Ook werden er nog enkele spelers verhuurd, de meeste aan mijn nieuwe satellietclub FC Haarlem:

uitgeleendqi6.jpg

Dit alles leidt tot de volgende selectie, waarmee we het in ieder geval tot aan de winterstop gaan doen:

selectielx9.jpg

De tactiek die we gaan gebruiken ziet er zo uit:

tactiekjf1.jpg

De eerste weken van het seizoen zullen niet gemakkelijk worden. De eerste competitiewedstrijd is tegen de rivaal uit Amsterdam, Ajax, en in de Uefa Cup wordt FC Kobehagen geloot. Wordt vervolgd..

Geplaatst

Re: AZ, na 26 jaar weer eens een titel?

Hoe doet Dembele het daar? Ik kreeg hem niet aan de praat.. Jenner ook niet trouwens.. Gudjohnson kan je trouwens makkelijk verkopen, tis maar een tip.

Geplaatst

Dembele deed het bij mij echt subliem op die positie!! ik had hem toen wel gekocht bij AJAX :]

Hij kon zijn mannetje goed passeren.. scoorde redelijk, en wist ook zijn kop duels te winnen :]

Geplaatst
  • Auteur

Dembele doet het aardig, maar ik ben inmiddels wel van tactiek veranderd, die zal ik wel laten zien in de volgende update.

Geplaatst

Ik ben nu ook AZ. Vorig seizoen had ik alles gewonnen wat er maar te winnen viel. Ik speelde echter 4-4-2. Maar goed veel succes!

Geplaatst
  • Auteur

Seizoen 2006/2007: De Winterstop

Inmiddels zit ik in de winterstop van het seizoen 2006/2007, tot nu toe heb ik deze resultaten geboekt:

uitslagenwinterstoppp1.jpg

Aanvallend loopt het nog niet geweldig, maar gelukkig staat de verdediging wél goed.

Met deze resultaten staan we ruim bovenaan in de Eredivsie, de concurrenten laten veel punten liggen. Als we zo doorgaan, is het kampioenschap niet ver weg meer:

standwinterstopvq3.jpg

In de Uefa Cup begonnen we tegen FC Kopenhagen, geen gemakkelijke tegenstander:

1erondeucbp5.jpg

In de uitwedstrijd hadden we het niet makkelijk, maar thuis hebben we de verdiende overwinning veiliggesteld.

De loting voor de groepsronde bracht ons dit:

groepsrondeucyf1.jpg

De volgende ronde zal AZ uitkomen tegen het Turkse Fenerbahce. Lastig, maar wel te doen.

Ook in de beker gaat het voorspoedig, twee keer werd een eerstedivisieploeg geloot. Beide teams werden verslagen door een half B-elftal, Top Oss wat gemakkelijker dan FC Zwolle:

bekerronde34dx3.jpg

In de volgende ronde is Vitesse de tegenstander, opnieuw een niet al te moeilijke horde.

Gaandeweg het seizoen bleek wel dat de tactiek waarmee we waren begonnen niet goed genoeg werkte, daarom zijn we overgeschakeld op deze tactiek:

opstellingtactiekxi9.jpg

Tot slot nog even de statistieken van de spelers tot nu toe:

statistiekenrs3.jpg

Tips en andere opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom

Geplaatst

Niet echt scorende en goed presterende spitsen! Misschien een nieuwe spits erbij halen?

Geplaatst

Heel netjes zo leuke ploeg ook. Knap dat je zo met tactieken kan omgaan. (dat laatste vind ik overigens van iedereen die dat kan)

Geplaatst
  • Auteur

Niet echt scorende en goed presterende spitsen! Misschien een nieuwe spits erbij halen?

Het probleem is volgens mij meer de tactiek dan de spitsen zelf. Maar de kracht van deze tactiek is juist wel weer dat iedereen kan scoren, dat is ook wat waard ;)

@ Knight: Dankjewel :)

Geplaatst

Geen Shota?

Geplaatst
  • Auteur

Nee, Shota is niet bepaald goed bij mij ;)

Februari 2007:

Direct na de winterstop volgen enkele lastige wedstrijden, de kwartfinale van de beker, de 1e ronde RU van de Uefa Cup en de thuiswedstrijd tegen PSV.

azvit1pt8.jpg

De eerste wedstrijd na de winterstop was voor de competitie en wel thuis tegen Vitesse. Het was een degelijke wedstrijd van onze kant, die al vrij snel in het slot zat na een vrije trap van Stijn Schaars en een mooie goal van Danny Koevermans. In de tweede helft werd de marge zelfs nog uitgebreid tot drie, dankzij opnieuw een vrije trap van Stijn Schaars. Tussen de 75e en 80e minuut pakte Purrel Fränkel van Vitesse nog twee gele kaarten en hij mocht inrukken. Invloed op het resultaat had dat niet.

azvit2gk4.jpg

De volgende wedstrijd was wederom een thuiswedstrijd tegen de geelzwarten uit Arnhem, maar nu voor de beker. Deze keer kwam Vitesse nog op voorsprong, maar AZ was opnieuw de bovenliggende partij. Er was echter wel een blunder van Vitesse-doelman Wapenaar nodig om op voorsprong te komen. De volgende wedstrijd voor de beker, de halve finale alweer, is uit tegen PSV.

azgruntp4.jpg

Opnieuw een thuiswedstrijd, nu tegen FC Groningen. De Noorderlingen bivakkeren ergens in de middenmoot van de Eredivisie, een makkelijke overwinning moet dus mogelijk zijn. In de eerste helft wordt dat ook gedemonstreerd, maar vooral Danny Koevermans laat enkele mooie kansen onbenut. Het doelpunt moet weer komen uit een vrije trap van Stijn Schaars, ons geheime wapen. In de tweede helft is het voetbal van Alkmaarse kant een stuk minder en valt de verdiende gelijkmaker van, natuurlijk, Erik Nevland. Danny Koevermans besluit echter dat er wel gewonnen moet worden en schiet meteen de 2-1 achter Bas Roorda. De eindstand is bepaald, weer een overwinning voor AZ.

azfenja1.jpg

Voor de Uefa Cup is het Turkse Fenerbahce te gast in de kaasstad. Ze zijn overduidelijk gekomen voor de winst en hebben ook enkele goede kansen. Het vizier van de Turken staat echter (gelukkig) niet op scherp en Khalid Sinouh hoeft niet eens handelend op te treden. Kleine kansen zijn er ook aan de kant van AZ, maar de wedstrijd eindigt in 0-0. In Turkije hebben we dus genoeg aan een 1-1 gelijkspel.

necazad8.jpg

Saaie wedstrijd, niets over te zeggen. Beide teams verdienden de overwinning niet, dus de 0-0 is een goede afspiegeling.

fenazvg8.jpg

Santy Hulst doet het, hij schiet AZ naar de achtste finale van de Uefa Cup! Een verdiende overwinning die zelfs nog hoger had kunnen uitvallen. De volgende hindernis is het Engelse West Ham United. The Hammers zetten FC Basel opzij.

nacazsi0.jpg

Onze spitsen hadden het vizier niet op scherp staan, gelukkig kreeg Julian Jenner het nog wel voor elkaar om een gelijkspel binnen te slepen. Als we hogerop willen, zullen er toch meer kansen benut moeten worden.

azpsvks5.jpg

Een echte topper, waarin AZ bewees dat het met de besten meekan. Een overwinning was verdiend geweest, de late gelijkmaker was een domper, maar toch overheerst het goede gevoel. AZ is op weg naar het kampioenschap...

Geplaatst

Ik speel zelf ook met AZ. Begin is met een opstelling Diamond Attacking en zet Arveladze en Koevermans in de spits, heb je een beetje geld koop dan Valikazi en zet hem op de AMC. Dembele moet nog inkomen tenminste bij mij!

Kijk ook even bij mijn verhaal: AZ op weg naar...

Geplaatst

Erg mooie novelle blijf voor zo doorgaan :)

Geplaatst

Mooie novelle en met deze voorsprong mag je het kampioenschap al niet meer ontgaan.

Geplaatst
  • Auteur

Ik speel zelf ook met AZ. Begin is met een opstelling Diamond Attacking en zet Arveladze en Koevermans in de spits, heb je een beetje geld koop dan Valikazi en zet hem op de AMC. Dembele moet nog inkomen tenminste bij mij!

Kijk ook even bij mijn verhaal: AZ op weg naar...

Bedankt voor je tips, maar ik speel liever met mijn eigen tactiek. Vroeger gebruikte ik altijd standaardtactieken of gedownloade, maar ik vind het leuker om met mijn eigen tactieken successen te behalen ;)

@ de anderen: Bedankt :)

Geplaatst

Netjes hoor ! :D En ook mooi wat je hierboven zegt..

Bedankt voor je tips, maar ik speel liever met mijn eigen tactiek. Vroeger gebruikte ik altijd standaardtactieken of gedownloade, maar ik vind het leuker om met mijn eigen tactieken successen te behalen
Geplaatst
  • Auteur

Maart 2007

Maart was een belangrijke maand voor dit AZ. In de competitiestond onder andere de wedstrijd tegen Feyenoord op het programma, voor de beker werd er gespeeld tegen PSV en in de Uefa Cup was West Ham United de tegenstander.

Dit bracht de Eredivisie deze maand:

competitievc0.jpg

Twee keer gewonnen, twee keer gelijk en dat tegen niet de minste tegenstanders. Ik ben zeker tevreden.

In de Uefa Cup was West Ham United de tegenstander:

whuvq1.jpg

Gewonnen op uitdoelpunten dus, een mooi resultaat tegen de nummer zes van Engeland. Tijdens de loting voor de kwartfinale kwam er een interessante tegenstander uit de pot, PSV.

In de beker waren we al weer toe aan de halve finale, tegen PSV:

psvai7.jpg

PSV kwam verdiend op voorsprong, maar in de tweede helft was AZ beter en Kevin Larsen schoot de logische gelijkmaker binnen. Na de tweede gele kaart voor Gijs Luirink hoopte ik dat we het vol konden houden tot aan de strafschoppenserie, maar in de 92e minuut schoot David Mendes da Silva uit een corner de bal in de kruising. Op naar de finale tegen FC Groningen, dat met moeite FC Emmen versloeg.

Geplaatst

Gaat goed, ziet er goed uit mssn af en toe een verhaaltje er doorheen.

Ook ff vraagje, hoe doet die Sarkies et bij jou zie em niet in je selectie staan, maar is wel een groot talent toch?

Suc6 verder

Geplaatst
  • Auteur

@ Rich Ruzzian: PSV is idd geen onoverkomelijke horde :)

larsenav4.jpg

@Fiorekees: Dankjewel ;) En Sarkies is uitgeleend aan Haarlem, mijn satellietclub ;)

Geplaatst
  • Auteur

Re: AZ, na 26 jaar weer een titel!

Einde seizoen 2006/2007

Inmiddels is het seizoen alweer gevorderd tot april, de maand waarin de laatste drie reguliere competitierondes plaatsvinden. AZ speelt tegen RKC, Heerenveen en ADO Den Haag. Deze wedstrijden werden zonder al te veel moeite gewonnen:

wedstrijdenbr6.jpg

De eindstand in de Eredivisie was als volgt:

eindstandxa2.jpg

Dat wat er al een tijdje zat aan te komen is gebeurd; AZ heeft na 26 jaar weer de titel in de Eredivisie weten te bemachtigen! De supporters en het bestuur zijn uitzinnig, wat een prestatie.

NB: RBC Roosendaal en MVV zijn gepromoveerd naar de Eredivisie

In de Uefa Cup was PSV de tegenstander, een goede bekende. In de competitie werd er twee keer gelijkgespeeld, in de beker werden de Eindhovenaren met 2-1 verslagen. Ze zijn dus te verslaan, en dat blijkt ook wel:

psvlu0.jpg

PSV werd in de heenwedstrijd compleet omver geblazen. De mannen uit de lichtstad konden niks klaarmaken tegen het team uit de kaasstad. Zelfs Rogier Molhoek maakte een doelpunt, tijdens één van zijn weinige optredens dit seizoen.

De halve finale werd dus gemakkelijk gehaald, het lot koppelde ons aan Newcastle United. Dit was wat volgde:

ncuvn4.jpg

De finale! Opnieuw tegen een Engelse tegenstander, een zeker niet de minste. Chelsea werd het volgende team dat op de knieën moest worden geworpen. Dit bleek een onmogelijke taak, maar toch alle respect voor de jongens:

helseaqw3.jpg

De laatste wedstrijd van het seizoen was de bekerfinale, tegen FC Groningen. Een wedstrijd die gewonnen moest kunnen worden, en zo geschiedde het:

grunndz0.jpg

Moussa bedankt!

Al met al was het een fantastisch seizoen, op naar het volgende, waar de Champions League op ons wacht.

Geplaatst

Re: AZ, na 26 jaar weer een titel!

goede prestaties!!! KUTGW

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]