Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 67
  • Weergaven 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• MuseMouse
    MuseMouse

Eerste seizoenshelft : Met een aantal goede versterkingen maar ook met veel ontevreden spelers in de selectie zijn we het seizoen dan weer begonnen. In de competitie werden de punten wel binnen g

• MuseMouse
    MuseMouse

De grote schoonmaak : Na een fantastisch eerste seizoen bij de club was het dan nu tijd om te gaan door selecteren. Zoals al eerder vermeld hadden we bij Torpedo Kutaisi te maken met een hele oud

• MuseMouse
    MuseMouse

Introductie : Ondertussen zijn we al een aantal seizoenen ver met onze carrière bij Torpedo Kutaisi, er lopen enkele bekende namen rond maar wie zijn die andere spelers. Een korte introductie + screen

Geplaatst
  • Auteur

Building a Nation.png

Onrustige voorbereiding op het nieuwe seizoen :

Na een succesvol tweede seizoen waarin het kampioenschap behaald werd en er veel geld binnen stroomde door het Europese avontuur leek er geen vuiltje aan de lucht voor Torpedo Kutaisi. De voorbereiding begon nog wel goed voor de Georgische landskampioen met enkele grote aankopen, zo werd (huidig) Duits international Aleksandar Pavlovic overgenomen van Bayern München voor een bedrag van 450K. En wisten we Georgisch international Giorgi Kutsai transfervrij over te nemen van Dinamo Tiblisi. Maar de grootse aanwinst moest hierna nog komen in de naam van Thiago Borbas. De Uruguayaanse spits van River Plate (Uruguay) stond al een geruime tijd op onze shortlist en liep deze winter uit zijn contract. Grote Europese clubs als Sevilla en Fiorentina hadden ook interesse in dit grote talent maar niemand pakte door waardoor hij deze verrassende stap naar Georgië maakt. 

Verder werd er voor gekozen het geld niet meteen over de balk te gooien en dit te bewaren voor de komende transferperiodes. Qua uitgaande transfers is enkel middenvelder Merab Gigauri vertrokken voor een bedrag van 170K naar Karabagh.

Inkomende transfers

image.png.c84178d9476f0be79a288d1763b2ffed.png

Germany's Aleksandar Pavlovic out of Euro 2024 with tonsillitis; replaced  by Emre Can - The Athletic

Duits international Aleksandar Pavlovic speelt het komende seizoen in Georgië voor Torpedo Kutaisi.

Randzaken

Tot heden verliep alles naar wens echte werd het nog een onrustige voorbereiding. Deze onrust werd gecreëerd door enkele spelers die in het eerste seizoen een sleutelrol hadden binnen de club maar door alle versterkingen steeds minder aan hun minuten kwamen. Zo kwam linksback Giorgi Kimadze naar voren om zijn onvrede kenbaar te maken, hier ben ik uiteraard niet gevoelig voor en heb hem verteld dat hij mocht vertrekken bij de club.  Na dit gesprek was zowat de gehele selectie ongelukkig omdat ik Kimadze niet eerlijk behandeld zou hebben. 

Hierna mocht ik voor de Europa League nieuwe spelers inschrijven en dat verliep ook niet echt lekker. Omdat in Georgië de competitie in Januari begint en ik nog steeds actief ben in Europa mocht ik enkel 3 nieuwe spelers inschrijven voor de volgende ronde van de Europa League. Ik moest kiezen uit 5 nieuwe spelers want ik had natuurlijk in de loop van het vorige seizoen ook nog Doucoure en Kobouri aangetrokken die nog niet ingeschreven waren. De keuze is gevallen op Doucoure, Kobouri en Borbas waardoor Pavlovic en Kutsai meteen in gesprek wilden, ze voelden zich onder valse voorwendselen naar de club gehaald waardoor ik met nog 2 extra ontevreden spelers binnen de selectie zat. 

Je zou denken dat hier hierna een keer ophoud met ontevreden spelers.... Door alle randzaken die op de achtergrond speelden was ik een belofte aan mijn nieuwe aanwinst Thiago Borbas vergeten waar te maken. In het gesprek wat hij hierover aanvroeg heb ik geprobeerd hem tot rust te manen. Echter was hij helemaal overstuur en heeft zelfs een transferverzoek ingediend.. 

Qua spelersgroep staat er voor komend seizoen voor Georgische begrippen echt een topteam, hopelijk brengt een mooie serie overwinningen in de competitie de lach weer terug in de spelersgroep. En ook Europees is het avontuur nog steeds niet helemaal voorbij.  

De selectie voor het komende seizoen :

image.thumb.png.fb25880626c9000d8201e69f7510c21a.png

@Marius @Djurovski @MNie @Mordurette @chrisje1993

bewerkt door MuseMouse

Geplaatst

Een Duits international die in Georgië gaat voetballen is best opvallend te noemen. Verder wel lastig met die registraties. Hopelijk keert de rust snel terug in de spelersgroep.

Geplaatst
  • Auteur

Building a Nation.png

Eerste seizoenshelft :

Met een aantal goede versterkingen maar ook met veel ontevreden spelers in de selectie zijn we het seizoen dan weer begonnen. In de competitie werden de punten wel binnen gehaald maar ging het toch allemaal wat moeizamer dan in het vorige seizoen. Maar minimale overwinningen tellen net zo goed en de sfeer in de selectie werd zo langzaam aan wat beter. Het eerste hoogtepunt was toch wel het tweeluik tegen Olympiakos in de Europa League. De eerste thuiswedstrijd werd met 1-2 verloren en het Europese avontuur leek hier dan ook te eindigen. Maar een geweldige uitwedstrijd die met 0-2 werd gewonnen bracht ons een ronde verder waar we nu Tottenham hebben geloot. 

Ondertussen raakt de selectie steeds beter ingespeeld en weten we de concurrenten Dinamo Tbilisi en Dinamo Batumi al op een gepaste afstand te zetten. Het kwaliteitsverschil in de Georgische competitie begint nu toch wel op te vallen want op elke positie hebben we wel een speler lopen dan de tegenstanders.  De grote 'ontevreden' aankoop Thiago Borbas begint nu ook op stoom te raken en scoort nu aan de lopende band. Niemand die het nog heeft over onze oude vedette en voormalig topscorer Levan Mchedlize. 

Toen kwam het droomaffice tegen Tottenham Hotspur, de Engelse topclub kwam met alle steren naar Kutaisi en kwam dan ook redelijk makkelijk op een 4-0 voorsprong. Een gigantische afstraffing leek in de maak maar de 2e helft wisten we zelf nog 2x op de counter toe te slaan waardoor de wedstrijd in een 2-4 nederlaag eindigde voor ons. Een wonder was er nodig om de volgende ronde nog te halen maar helaas bleef die uit.. In Londen verloren we met 1-4 van Tottenham Hotspur waardoor ons Europese avontuur is geëindigd in de 16e finale van de Europa League. Een fantastisch resultaat en de club heeft zich dit seizoen Europees op de kaart weten te zetten.

Door bovenstaande resultaten is de sfeer in de spelersgroep weer aan de betere hand, toch lopen er nog wat ontevreden spelers rond... Hopelijk weten we ze binnen de club te houden en maken we er een mooie 2e seizoenshelft van. 

image.png.5d426349795be3a6f60c5ddebb8a2b75.png

De tussenstand in de competitie, waar het kampioenschap al bijna niet meer mis kan gaan. Grote concurrent Dinamo Tbilisi verkeerd in een grote crisis en staat zelfs in de degradatiezone.

@Marius @Djurovski @MNie @Mordurette @chrisje1993

Geplaatst

Uitstekende prestatie tegen de Grieken, en ook tegen Spurs heeft de ploeg zich kranig verweerd. Het kampioenschap kan je inderdaad al bijna niet meer uit handen geven.

Geplaatst

Heel mooi om te zien dit! Volgens mij was het ook FM23 dat ik deze uitdaging met Georgië deed. Speelt Batumi op het tweede niveau? Die lui wonnen uiteindelijk zelfs de CL in die game :-D. Hopelijk kom je ook zo ver (en verder!)

Geplaatst
  • Auteur

Building a Nation.png

Zomerstop :

Ondanks dat we voor een Georgische club een gigantisch budget te besteden hebben op de transfermarkt deze zomer (15.000.000) hebben we niet lopen gooien met het geld. Het team dat we hadden staan was natuurlijk al kwalitatief erg sterk en we konden dus heel gericht gaan zoeken naar de echte topversterkingen. Georgische spelers aantrekken stond hoog op de verlanglijst, we begonnen steeds meer last te krijgen van de regel waarbij je maar 7 buitenlanders in de wedstrijdselectie mag hebben voor een competitiewedstrijd. En we hebben nog al wat buitenlandse spelers aangetrokken in de afgelopen seizoenen waardoor steeds belangrijke jongens thuis moeten laten. 

In het bovenstaande kader hebben wij afgelopen Januari nog een belangrijke speler over weten te nemen van Dinamo Tiblisi. Anzor Mekvabishvili is een 23 jarige verdedigende middenvelder dat ook international is bij Georgië en was bij Dinamo uitgegroeid tot sterspeler van de club. Voor een bedrag van maar 475K hebben we echt een koopje met deze international.

Verder is er ook ingespeeld op het naderende vertrek van onze sterspeler Thiago Borbas die al het hele seizoen met een vertrekwens rondloopt en we hem de belofte gedaan hebben dat hij bij een goed bod mag vertrekken. Hierop hebben wij Hassane Bande transfervrij weten binnen te halen. Als jong talent bij KV Mechelen wist hij zo te imponeren dat Ajax hem voor maar liefst 8.500.000 heeft overgenomen. Bij Ajax wist hij echter niet door te breken en hierna zwierf hij een beetje door Europa met wisselende successen. Het potentieel is nog steeds enorm en we hopen dat hij dit seizoen tot wasdom gaat komen bij Torpedo Kutasi.

De laatste en duurste aankoop dit seizoen is Saba Sazonov een Georgisch international van 22 jaar die overkomt van Torino. Deze speler stond al een hele tijd op onze verlanglijst maar tot heden had hij nog geen interesse in een transfer naar onze club, echter door een gebrek aan speeltijd in het laatste seizoen wilde hij graag vertrekken bij de club. Hij komt over voor een recordbedrag van 2.500.000 en is meteen de beste verdediger van onze club. 

Naast deze aankopen zijn er ook wat spelers vertrokken, het zijn vooral de onruststokers die de boel steeds aan het opnaaien waren in het afgelopen half jaar. We hopen dat hun vertrek de sfeer binnen de club weer wat beter maakt, ook Coulibaly heeft de club verlaten. Helaas heeft hij het niet helemaal waargemaakt bij onze club en omdat hij ook nog eens een buitenlandse speler is kwam hij nog maar weinig aan het spelen toe.

Thiago Borbas heeft uiteindelijk geen transfer weten te maken waardoor ik nu met een luxeprobleem zit. Hassane Bande was al binnen gehaald als zijn vervanger waardoor ik nu 2 dure topspitsen in de selectie heb rondlopen. De verwachting is dat Bande dit seizoen vooral vanaf de flanken gaat spelen zodat ik ze beidde kan gebruiken.

Transfers :

image.png.caa80e70c8f5430bba77c7e70b79fbaf.png

image.png.6029966bc3c2c98ef636048a82fb68e6.png

De favoriete opstelling het voor komende seizoen :

image.png.f40a31645d6bb77c92d33f3afe289d4a.png

De gehele selectie voor het komende seizoen :

image.thumb.png.7427eab82d1d2a6c53e93e130f9faa54.png

@Marius @Djurovski @MNie @Mordurette @chrisje1993 @Titan

@Titan Wat leuk zeg, Batumi heeft bij mij een hele rijke eigenaar waardoor ze soms best leuke transfers weten te maken. Hun topspeler Flamarion zat ik ook al jaren achteraan en afgelopen seizoen had ik hem bijna binnen... helaas is hij uiteindelijk naar Standard Liège vertrokken. 

Geplaatst

Bandé :D Die kennen we nog wel natuurlijk! Hopelijk weet hij nog iets van zijn oude niveau terug te vinden en dan heb je een toptransfer te pakken.

Geplaatst

Oeh, Sazonov is echt een topper in de defensie; die kun je tot zijn pensioen erbij houden, of over een tijdje naar een binnenlandse club transfereren, mocht je zelf betere spelers gaan opleiden. 

Geplaatst
  • Auteur

image.png

Introductie :

Ondertussen zijn we al een aantal seizoenen ver met onze carrière bij Torpedo Kutaisi, er lopen enkele bekende namen rond maar wie zijn die andere spelers. Een korte introductie + screens van ons basis elftal op dit moment. Ook hebben we nog 2 toekomstige toppers binnen onze club lopen waar ik de screens van ga delen, deze komen uit onze eigen jeugdopleiding waar de afgelopen seizoenen veel geld in is geïnvesteerd en we nu uitstekende faciliteiten voor hebben.

Huidige faciliteiten Torpedo Kutaisi :

image.png

Keeper : Facundo Silva

In mijn eerste seizoen viel deze Uruguayaanse doelman op bij subtopper Samtredia dat maar weinig tegendoelpunten incasseerde . In de onderlinge wedstrijden tegen Samtredia wisten we Facundo Silva zelf dan ook nauwelijks te passeren. Toen we zagen dat zijn contract afliep en we deze doelman gratis konden binnenhalen sloegen we gelijk toe. De afgelopen 2 seizoenen hebben we hier een betrouwbare doelman aan.

image.png

Verdediger (rechts) : Giorgi Kutsai

Deze positie was een beetje ons zorgenkindje, al verschillende spelers hebben hier hun opwachting mogen doen maar tot op heden beviel er nog niet echt een. We hopen met Giorgi Kutsai een goede rechtsback binnengehaald te hebben, hij kwam vorig seizoen transfervrij over van Dinamo Tiblisi en speelt nu dus al een seizoen bij Torpedo. Hij draaide vorig jaar een goed seizoen wat hem zelfs enkele interlands opleverde.. helaas raakte hij daarna een hele tijd geblesseerd waardoor hij er een tijdje heeft uitgelegen. We hopen dat hij weer in zijn oude flow komt en veel minuten gaat maken voor ons.

image.png

Verdediger (centraal) : Saba Sazonov

De grote aankoop van de afgelopen zomer, een groot Georgisch talent dat bij Torino speelde. We zaten hier al een hele tijd achteraan maar de speler had geen interesse in een transfer naar onze club. Echter kreeg hij in zijn laatste seizoen bij Torino maar weinig speeltijd waardoor hij toch oren begon te krijgen om een onmisbare speler bij onze club te gaan worden. Voor een recordbedrag van 2.500.000 konden we deze jonge Georgische international overnemen en we verwachten dat hij hier gaat uitgroeien tot de leider van onze defensie.

image.png

Verdediger (centraal) : Mamadou Doucoure

Voordat we Sazonov hadden binnen gehaald was Mamadou Doucoure de leider van onze defensie. De 26 jarige Senegalees is opgeleid bij PSG en heeft daarna een transfer gemaakt naar Borussia Mönchengladbach. Een doorbraak bleef daar uit waarna wij hem transfervrij hebben opgepikt. Ondertussen heeft hij zich bij ons weten te ontwikkelen tot een van de topspelers van de competitie en heeft al diverse topspitsen in de Champions League onschadelijk weten te maken.

image.png

Verdediger (links) : Davit Kobouri

Nog een speler die we hebben overgenomen van het zwalkende Dinamo Tiblisi. De 26 jarige linker verdediger hebben we een tijd terug overgenomen voor een bedrag van maar liefst 600K. Ook Davit Kobouri is recent international van Georgië geworden en zo hebben we met Kutsai (rechts) Sazonov (centraal) en Kobouri (links) bijna de gehele verdediging van Georgië actief bij Torpedo Kutaisi.

image.png

Verdedigende middenvelder : Anzor Mekvabishvili

Het lijkt een beetje makkelijk scouten zo maar ook Anzor Mekvabishvili is overgenomen van Dinamo Tiblisi. Door de tegenvallende prestaties van Dinamo willen de toppers de club het liefst zo snel mogelijk verlaten en dan kom ik natuurlijk om de hoek. Anzor Mekvabishvilli was een van de grotere talenten dat daar rondliep, deze 23 jarige verdedigende middenvelder hebben we vorig seizoen overgenomen voor een bedrag van maar 475k. Ook Anzor heeft ondertussen zijn debuut mogen maken bij het nationale team van Georgië.

image.png

Verdedigende middenvelder : Aleksandar Pavlovic

Deze speler is bij de meeste van jullie wel bekend denk ik. Aleksander Pavlovic heeft in real life zijn debuut zelfs al gemaakt voor het Duitse elftal en vertegenwoordig een transferwaarde van maar liefst 50.000.000 op dit moment. Als wij zo'n topspeler kunnen binnenhalen met een club als Torpedo Kutaisi dan moet je dat gelijk doen. Hij speelde op het moment van binnenhalen nog voor het 2e team van Bayern München en kwam over voor een bedrag van 450K. Aleksandar Pavlovic wordt gezien als een van de toppers van de toekomst van onze club.

image.png

Aanvallende middenvelder (rechts) : Dorde Pantelic

Mijn scout kwam 2 seizoenen geleden opeens met lovende rapporten over een transfervrije speler genaamd Dorde Pantelic een toen 23 jarige Bosniër. Wij lieten hem op een stage komen en hij overtuigde ons meteen, volgens onze assistent zou hij meteen een onmisbare speler voor de club zijn. Natuurlijk hebben we hem een contract aangeboden en blink hij wekelijks voor ons uit. Zelf op Champions League niveau heeft hij zich weten te onderscheiden en weet hij zijn tegenstanders soms helemaal dol te draaien. Al 2 seizoenen lang is hij een van de uitblinkers in de Georgische competitie.

image.png

Aanvallende middenvelder (centraal) : Loed Klaassen

Mijn allereerste transfer met Torpedo Kutaisi.. een 17 jarige transfervrije Nederlander met een verleden bij Ajax genaamd Loed Klaassen. Op dat moment een potentieel van maar liefst 5 sterren voor onze club. We hadden toen weinig geld maar uiteindelijk toch besloten om hem binnen te halen. Vanaf het moment dat hij voor ons speelde kwam hij als 17 jarig talent gelijk in de basis en scoorde vaak belangrijke goals voor onze club. Ieder seizoen denk ik er aan om hem te vervangen maar op de een of andere manier knokt hij zich steeds opnieuw terug in de basis vanwege zijn belangrijke doelpunten en assists. Loed Klaassen is ondertussen de speler met de meeste duels voor Torpedo onder mijn leiding, spreekt na enkele cursussen vloeiend Georgisch en zelfs de Azerische taal en is een van de favoriete spelers van de supporters.

image.png

Aanvallende middenvelder (links) : Hassane Bande

Deze speler is bij de meeste van jullie ook wel bekend, na een fantastisch jaar bij KV Mechelen heeft hij zijn droomtransfer voor 8.500.000 gemaakt naar Ajax. Echter is hij daar nooit doorgebroken en uiteindelijk via de achterdeur vertrokken, via verschillende clubs kreeg ik de kans om hem afgelopen transferperiode gratis binnen te halen. Ik was nog op zoek naar een vervanger van mijn spits Thaigo Borbas die graag wilde vertrekken.. Uiteindelijk heeft Borbas zijn transfer niet gemaakt waardoor ik met een luxeprobleem zit en beidde topspelers kan gebruiken dit seizoen waardoor Hassane Bande op zijn favoriete positie vanaf links kan spelen. We denken dat hij met zijn kwaliteiten een ware attractie gaat zijn in de Georgische competitie.

image.png

Spits : Thiago Borbas

De beste speler van onze club, hebben we in de vorige transferperiode transfervrij binnengehaald vanuit River Plate (Uruguay). Helaas door een vergeten belofte van mij is onze werkrelatie verstoord en wil hij graag vertrekken naar een andere club ,echter is hem dit nog niet gelukt. Gelukkig presteert hij ondertussen wel gewoon en scoort hij er op los in de Georgische competitie. Met Pantelic, Borbas en Bande hebben we het aanvallend fantastisch voor elkaar voor een club als Torpedo Kutaisi.

image.png

Dan nog de 2 toekomstige toptalenten uit eigen jeugdopleiding waar we in de toekomst veel van gaan horen :

Lasha Rostiashvili

Dit 18 jarige talent heeft zijn debuut al gemaakt op 16 jarige en heeft al veel speelminuten gehad bij Torpedo Kutaisi. We verwachten dat hij gaat uitgroeien tot internationale topspeler en heeft meer potentie dan alle huidige verdedigers die binnen onze club rondlopen.

image.png

Davit Chikobava

Nog maar 15 jaar maar hij is nu al dodelijk in de afwerking, de toekomstige vervanger van Borbas dient zich aan vanuit de eigen jeugdopleiding. Ook Chikobava verwachten we bij een internationale topclub in de toekomst . Op 15 jarige leeftijd is het nu al een speler die makkelijk mee kan draaien in de Georgische competitie en we zullen hem dan ook alvast wat minuten gunnen zodat hij zich snel ontwikkeld en we kunnen genieten van deze toekomstige topper.

image.png

@Djurovski hier wat screens van mijn selectie

Deze 2 screens hieronder horen hier niet... krijg het met geen mogelijkheid weg.

image.png

image.png

bewerkt door MuseMouse

Geplaatst

Met 15 jaar al behoorlijke attributen. Het lijkt me een newgen maar dat is niet helemaal duidelijk aan de missende foto.

Verder een behoorlijke selectie met een aantal belangrijke spelers. Hopen dat zij lang voor jouw ploeg kunnen blijven spelen.

Geplaatst

Die screentjes onderaan krijg je weg door de post te bewerken en dan onder je post de bijlagen te verwijderen via het kruisje ). Je hebt er een leuk team staan ondertussen waarmee je in eigen land niet al te veel problemen mag krijgen. Europees zal het pittig worden.

Geplaatst
  • Auteur

image.png

Het kampioenschap :

Voor de zomerstop hadden we al een riante voorsprong opgebouwd in de strijd om de landstitel. Dit kwam na de zomer niet meer in gevaar, sterker nog dankzij de nieuwe aanwinsten was het krachtsverschil nog groter met de concurrentie en haalden we met een recordaantal punten het kampioenschap. Bijna hadden we het voor elkaar gekregen om het seizoen af te sluiten zonder nederlaag, helaas stak Dinamo Batumi daar een stokje voor. Verder kreeg Dinamo Tbilisi het na de zomer weer op de rit en kwam het vanuit de degradatiezone nog bijna Europa in met een 5e plek. Voor de Georgische competitie is het maar goed dat ze erin blijven.

image.png

Champions League voetbal :

Ook hadden wij ons dit seizoen weer geplaatst voor het Champions League voetbal, waar we vorig seizoen nog Europees indruk wisten te maken mochten we het dit jaar gaan proberen in de nieuwe opzet. De loting dit seizoen was voor ons ontzettend zwaar, zo mochten wij aantreden tegen o.a. Barcelona, Manchester City en ook Arsenal.

De punten moesten in ieder geval in het begin gehaald worden wilden we kans maken op de volgende ronde. De uitwedstrijd tegen Partizan was een vervelende pot, lang leken we hier te gaan verliezen terwijl dit juist de wedstrijd was waar we punten moesten pakken. Gelukkig maakten we nog een gelijkmaker waardoor we het Europese seizoen begonnen met een gelijkspel.

Hierna moesten we uit naar Istanbul voor een uitwedstrijd tegen Besiktas, en we speelden ze van het kastje naar de muur. We wonnen ontzettend knap met 0-3 maar het had zelfs wel 0-6 kunnen zijn. 2 afgekeurde doelpunten, een penalty die niet gegeven werd en de paal zaten een grote overwinning in de weg. Hassane Bande was ongrijpbaar deze wedstrijd en lijkt dan ook een topaanwinst voor Torpedo Kutaisi.

De thuiswedstrijd tegen Barcelona was er bijna een voor de geschiedenisboeken, waar iedereen rekening hield met een kansloze wedstrijd kwamen we in de eerste helft verassend maar ook terecht op een 2-0 voorsprong. FC Barcelona leek ons behoorlijk onderschat te hebben, echter kregen ze het in de 2e helft nog voor elkaar om tot een gelijkspel te komen, wat uiteindelijk ook wel weer terecht was nadat het in de 2e helft zwaar domineerde.

Op dit moment stonden we er nog goed voor en begonnen we toch stiekem te dromen van een volgende ronde. Helaas werd uit het restant van het programma nog maar 1 punt gehaald in de thuiswedstrijd tegen Celtic 0-0. We verloren verder van Dortmund, AC Milan, Manchester City en uiteindelijk ook van Arsenal waardoor we op 6 punten uitkwamen dit seizoen. Helaas was dit niet genoeg voor de volgende ronde waardoor we zijn uitgeschakeld in Europa

Wedstrijden in 2024 :

image.png

Wedstrijden in 2025 :

image.png

Competitiefase Champions League :

image.png

Geplaatst

Zo dan, daar zat echt geen gemakkelijk duel bij, erg jammer! Volgend seizoen weer een kans en hopelijk ook wat meer succes voor de competitiegenoten.

Geplaatst
  • Auteur

image.png

Het 4e seizoen :

Een behoorlijk rustige transferperiode in aanloop naar het 4e seizoen bij Torpedo Kutaisi, het loopt dan ook op rolletjes in Georgië. Er staat geen maat op ons in de nationale competitie en ook Europees komen we langzaam tot bloei. Door een enorm gevulde bankrekening na alle Europese avonturen is er de afgelopen seizoenen veel geïnvesteerd in onze faciliteiten van de club. Zo is het onze visie om in de toekomst vooral met zelf opgeleide Georgische talenten te gaan spelen met name ook door de maximale buitenlander regel die in Georgië telt. Het komt nu namelijk al regelmatig voor dat we niet alle belangrijke spelers kunnen selecteren voor een competitiewedstrijd en mensen buiten de selectie moeten laten.

Terugkomend op onze faciliteiten, waar we begonnen met een matige jeugdopleiding en ook een beperkte accommodatie hebben we na de vele investeringen een prachtig complex. We hopen hiervan in de toekomst onze vruchten te gaan plukken. De eerste goede lichting dient zich nu aan en krijgen langzaam hun speelminuten. Het grootste talent van deze lichting is uiteraard de 16 jarige spits Davit Chikobava die nu al regelmatig zijn opwachting maakt in de competitie, hij is als 16 jarige al een van van de topspelers van de competitie en zou op korte termijn Thiago Borbas gaan vervangen in de spits, over Borbas gesproken. Ondanks zijn vele doelpunten heeft hij zijn gewenste transfer nog niet gemaakt deze transferperiode en hij blijft dus nog minimaal tot aan de zomerstop de spits van Torpedo Kutaisi..

image.png

image.png

De huidige statistieken van Davit Chikobava

Transfers :

Op transfergebied is er weinig gebeurt in deze transferperiode, enkele jeugdspelers zijn verhuurd aan competitiegenoten. Het meest opvallende is dat onze spits Lado een transfer heeft gemaakt naar concurrent Dinamo Batumi. Met veel verwachtingen werd hij 2 seizoenen geleden overgenomen van Malaga, maar hij heeft zijn verwachtingen nooit waar kunnen maken. Met het doorbreken van Davit Chikobava waren zijn vooruitzichten op speelminuten erg beperkt. Het grappige is wel dat hij bij Dinamo Batumi meer op zijn plekt lijkt te zitten, hij scoort hier wel veel en staat halverwege de competitie op de 2e positie van de topscoorderlijst.

Qua inkomende transfer is alleen Leo Sauer overgenomen van Feyenoord. Zijn contract liep daar af en hij tekende vervolgens bij ons. We kregen de kans om de laatste 6 maanden contract van hem af te kopen voor maar 45K. Hierdoor speelt hij al vanaf januari (ons begin van de competitie) voor ons. Helaas raakte hij als snel geblesseerd en heeft hij een valse start bij ons.

Competitie :

We waren Europees voor de winterstop al uitgespeeld waardoor we onze eerste competitiehelft (januari > juni) volledig met onze focus bij de Georgische competitie zaten. Met bijna alleen maar overwinningen staan we tijdens de zomerstop weer bovenaan en lijken we weer makkelijk kampioen te gaan worden. Door onze prestaties zitten onze tribunes ondertussen wekelijks vol met scouts van grote clubs. Het ziet er naar uit dat er in zomerstop veel aan belangrijke spelers getrokken gaat worden en dit wel eens een heel belangrijke transferperiode gaat worden.

image.png

Geplaatst

Poeh,. dat is nu al een heel fijne spits aan het worden. Nog wel even flink het krachthonk in, dan kan die zo mee in de Europese wedstrijden. Het is wel te hopen dat je zo'n jongen lang bij je club kunt houden, wat binnenkort zullen City, PSG en Porto wel verschijnen bij de geïnteresseerde clubs...

Geplaatst

In eigen land is er duidelijk geen enkele uitdaging meer voor jouw ploeg. Al zeker niet met zo'n jonkie die al over zo'n geweldig profiel beschikt. Hopelijk kan je nog een hele tijd van hem genieten!

Geplaatst

Heel bijzonder dat de jonge spits nog geen enkele (jeugd)interlands heeft gespeeld met zulke attributen. Zou toch al één van de betere spitsen moeten zijn van Georgië, denk ik.

Leo Sauer is op het oog een uitstekende aanwinst maar helaas raakte hij geblesseerd. Hopen dat hij binnenkort kan aansluiten bij het team.

Geplaatst
  • Auteur

image.png

Transfergeweld in de zomerstop :

Omdat we Europees al uitgespeeld waren voor de winterstop kon de volledige focus dus op de Georgische competitie. Hierdoor konden we dus steeds in onze sterkste formatie aantreden en dat was te merken. We staan op eenzame hoogte met 22 overwinningen, 1 gelijkspel en 1 nederlaag. De goede prestaties bleven niet onopgemerkt, de tribunes zaten dan ook wekelijks gevuld met scouts uit West Europa. Waar we tot heden onze sterkhouders aan boord wisten te houden leek het nu een mooi moment enkele spelers hun transfers te gunnen.

image.png

Voor het transfergeld hoeven we niet perse te verkopen. Door onze Europese avonturen in de afgelopen seizoenen was de bankrekening nog goed gevuld en hebben we tot heden nog maar weinig uitgegeven, ook hadden we geen zin in ontevreden spelers. Onze topspits Thiago Borbas loopt bijvoorbeeld al 2 seizoenen rond met een transferwens en die gaat het niet accepteren als ik weer alle aanbiedingen afwijs en zo zijn er nog enkele spelers die graag een nieuwe stap maken.

Ook hebben onze eigen scouts de laatste seizoenen niet stil gezeten. Waar we in het verleden maar 1 scout binnen de club hadden rondlopen hebben we ook het scoutingsteam flink uitgebreid en geprofessionaliseerd. De voorkeur gaat uit naar spelers uit Georgië i.v.m. de maximaal aantal buitenlanders regel waar we mee te maken hebben en ook omdat we geen vreemdelingenlegioen willen worden en het niveau van het Georgische voetbal omhoog willen brengen. Toch word er op alle continenten actief gescout naar de allergrootste talenten en hopen wij deze naar Europa te brengen voordat een andere topclub toeslaat.

Van alle vertrokken spelers deed de transfer van Lasha Rostiashvili het meeste pijn, een verdediger die uit de eigen jeugdopleiding komt en vanaf zijn 16e al bij het eerste elftal zit. We wisten dat we met hem een groot verdedigend talent in huis hadden echter hadden we niet gehoopt dat hij zijn transfer al met 19 jaar zou gaan maken. Toch een beetje trots op hem en we wensen hem veel succes bij Rennes. Dan was er nog de langverwachte transfer van Thiago Borbas naar Mallorca en heeft Arabidze een transfer gemaakt naar Portugal.

Arabidze was overigens de laatste speler die nog rondliep uit het tijdperk voordat ik de leiding overnam bij Torpedo Kutaisi. In de eerste 2 seizoenen was hij de belangrijkste spelmaker binnen de club echter is hij ondertussen voorbij gestreefd door nieuwe talenten en kwam hij niet aan zijn gewenste speeltijd. Uiteindelijk zijn ook Klaassen (Vitesse) en Bonsu (Dinamo Tblisi) vertrokken, zij waren mijn eerste 2 aankopen en hebben een heel belangrijke bijdrage gehad aan de ontwikkeling van de club. Zij kwamen ook aan steeds minder speelminuten en hebben daarnaast ook nog een buitenlandse nationaliteit, en daar wil ik juist ruimte in gaan creëren voor nieuwe aanwinsten uit het buitenland.

Met alle uitgaande transfers werd in totaal zo'n 3.900.000 verdiend.

image.png

Zoals in de titel van deze post al werd gemeld was er deze zomerstop een behoorlijk transfergeweld maar dan vooral op het gebied van inkomende transfers. Met een volle portemonnee gingen we de transfermarkt op en haalden de ene droomtransfer binnen na de andere. Ik zou hieronder iedere inkomende transfer apart toelichten en daarnaast ook een screenshot plaatsen van de aankoop zelf.

image.png

Luka Parkadze - Bayern München - 2.300.000

De eerste binnenkomende transfer was die van Luka Parkadze, dit Georgische wonderkind werd in 2022 nog gezien als een van de grootste talententen van de wereld waarna Bayern München hem overnamen van Dinamo Tiblisi. Hier wist hij tot heden niet door te breken en na vele pogingen hebben we eindelijk toe kunnen slaan. Met zijn 20 jaar heeft hij nog steeds alle tijd om zijn grote potentie waar te maken en uit te groeien tot speler van topniveau. Hij gaat Loed Klaasen vervangen als aanvallende middenvelder.

image.png

Bairon Millanao - Palestino - 1.900.000

Zoals eerder vermeld scouten we tegenwoordig op alle continenten en waar we fantastische talenten vinden in Zuid Amerika is het nog lastig om ze daarna ook daadwerkelijk te verleiden tot een transfer naar Georgië. We hebben helaas vele afwijzingen gehad omdat ze Torpedo Kutaisi niet zien als een juiste stap voor hun carrière, echter dacht het Chileense toptalent Millanao daar anders over. Ondanks zijn jonge leeftijd van 18 jaar heeft hij al 15 interlands gespeeld voor Chili onder de 20 en wordt hij gezien als het grootste talent van dat land. Het lijkt erop dat we hiermee goud in handen hebben en we verwachten dat hij een van de beste spelers van de club kan gaan worden.

image.png

Davit Merebashvili - Dinamo Tiblisi - 1.000.000

Met het vertrek van Rostiashvili naar Rennes moesten we ook nog een extra centrale verdediger hebben. We hadden deze speler al langer in het vizier maar hadden tot op heden nog geen poging ondernomen omdat we de concurrentie in Georgië niet steeds willen verzwakken. Echter lopen er maar weinig goede centrale verdedigers rond in het land dus was dit een logische transfer. Wel een klasse minder dan Rostiashvili maar als hij zijn potentie waarmaakt kan hij uitgroeien tot een fantastische speler voor ons.

image.png

Luka Gagnidze - FC Porto 1.300.000

Luka Gagnidze wordt vanaf jonge leeftijd al gezien als een van de toekomstige topspelers van Georgie. Op jonge leeftijd maakt hij al een transfer naar Dinamo Moskou waar hij zijn talent direct etaleerde. Veel Europese topclubs zaten achter Gagnidze aan maar het was FC Porto wat met het talent aan de haal ging. Door hevige concurrentie lukte het Luka Gagnidze nog niet om uit te groeien tot een basisspeler in Portugal, wel wist hij hier uit te groeien tot international en hij heeft dan ook al 13 interlands gespeeld. Met de transfer naar Torpedo Kutaisi gaat kiest hij voor zijn ontwikkeling en hij hoopt door de vele speelminuten alsnog die stap naar een grote club weer te maken.

image.png

Zuriko Davitashvili - Bordeaux - 3.700.000

Vlak voor het verstrijken van de transferdeadline werd de allergrootste transfer nog afgesloten. Niemand minder dan Zuriko Davitashvili gaat de komende seizoenen spelen voor Torpedo Kutaisi. Uiteraard stond deze topper bij ons op de shortlist maar we gingen er niet vanuit dat we ook maar een kleine kans zouden hebben om deze topspelers binnen te halen. Toen we vlak voor de transferdeadline zagen dat hij op de transferlijst was geplaatst voor 3.700.000 gingen we toch een poging wagen, wat uiteindelijk nog gelukt is ook. Zuriko Davitashvili is op dit moment in reallife een van de smaakmakers van AS Saint-Etienne en vertegenwoordigd een transferwaarde van 10.000.000. Een toptransfer voor een club spelend in Georgië.

image.png

De huidige selectie van Torpedo Kutaisi na alle transfers :

image.png

De huidige formatie :

image.png

bewerkt door MuseMouse