Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[FM24] Anton Bjarnovic Challenge, Discovering Europe

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 62
  • Weergaven 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• 04. A -  KF Vora (Albanië) Long story short, @Jónstærke heeft zijn gelijk gekregen. Zonder daar al te veel mee te willen weggeven; het verging ons alleraardigst na de jaarwisseling. Het bekeravon

• 08.  A -  KF Vora (Albanië) Zaterdag 7 februari 2026. De dag waarop de genadeklap uitgedeeld werd. Op onze kin wel te verstaan. In eigen huis. We kunnen het er lang of kort over hebben, maar we h

• Fantasy
    Fantasy

11. B -  Željezničar (Bosnië) In de zomer hadden rap alle ploegen die een vacature voor Manager hadden een nieuw iemand gevonden om de groep te leiden. Geen verrassing natuurlijk, want waarschijn

Geplaatst
  • Auteur

image.png.a36dd9f9e55db1866ea78142e1a98544.png

13. B - BZeljeznicar.png.a3864617098a3adfb2905c106e9b1d62.png Željezničar (Bosnië)

Twee keer met je ogen knipperen en je bent zomaar weer een half jaartje verder. Het is een wat andere manier van presenteren als ik in andere verhalen deed, maar dat mag de pret niet drukken wat mij betreft. Ik ram lekker door op die spatiebalk hier, laat ook de Technisch Directeur en Directeur Voetbalzaken e.e.a. regelen op spelersgebied en maak gretig gebruik van de instant result skin. En dat alles met maar één doel: die Z bereiken en in bijvoorbeeld Zweden kampioen gaan worden op den duur. We zijn nu nog altijd maar bij de B, dus we gaan dan ook snel door naar de transfers die hieronder te vinden zijn. Echte bekende namen zitten er natuurlijk niet tussen en echt noemenswaardige transfers hebben we ook niet direct gedaan. Overall zijn we in de breedte meer gebalanceerd én sterker geworden, al zeg ik het zelf. Ga er maar van uit dat dat klopt dan, haha!

46.png.bfa31f434162886c32fb55be1d457b63.png

Het nieuwe seizoen trapten we af met wat oefenpotjes in eigen land, waarbij we de voorbereiding net als vorig jaar afsloten met een duel tegen Monza in eigen huis. De assistent manager regelt de oefenwedstrijden qua planning altijd, dus die zal wel een of andere warme relatie onderhouden met de voorzitter van de Italianen gok ik. In de eerste drie volledige maanden verloren we niet, remiseerden we slechts twee keer en wonnen we alle andere duels. Dan kun je best spreken van een geslaagde start!

47.png.56ecfaab23f961e52ff4b41aae884c94.png

Helaas wisten we die goede reeks niet vol te houden in de overige duels van 2028. En in mijn enthousiasme knalde ik al iets te ver door naar de eerste week van 2029 zelfs :D Een 5-5 zien we terug, drie vervelende nederlagen tegen andere ploegen bovenin de ranglijst en nog wat gelijke spelen. Al met al mag ik nog steeds niet klagen natuurlijk, maar ik had toch de stiekeme hoop dat we de ingezette reeks vol konden houden in eigen land. 

48.png.8e384b7fa247abf8d8bc778a5412f08b.png

Het puntverlies her en der doet ons gelukkig niet de das om, daar Sarajevo, Borac (BL), Zrinjski en andere ploegen ook meerdere malen punten verspelen en laten liggen. En zo staan we gewoon vijf punten los ten opzichte van de regerend kampioen Borac (BL). Eens zien of we dat in 2029 vol kunnen houden en ons kunnen opmaken voor een avontuurtje op Cyprus :D Bij de 'C' heb je namelijk niet zo heel veel keuzes qua landen. Maar laten we niet te veel op de zaken vooruit lopen nog - eerst nog maar eens kampioen zien te spelen. 

49-09jan2029.png.f850b75ec21636db85ed544c547572a7.png

Spoiler

@Boyzone@MNie@FlyD@Jónstærke@keano77@Marius@Djurovski@DemoN@KayDeManaager@neva@Whitewolf345@Glenn08@erik9

Merci allemaal weer voor jullie reacties en de likes na het vorige bericht. En natuurlijk voor het lezen van dit verhaal (d) 

09-01-2029

Geplaatst

5 punten marge met nog 10 speeldagen te gaan in een competitie waar je concurrenten ook meer dan eens punten laten liggen, ik hoop dat ik het niet jinx maaaaar: dit kan niet meer misgaan :P 

Geplaatst

Het overgrote deel van de resultaten bestaat uit groene bolletjes en dan weet je natuurlijk dat het goed zit. Je zit relatief comfortabel in pole position voor de laatste rechte lijn en hebt het alvast zelf in handen. Het ziet er dus meer dan goed uit!

Geplaatst
  • Auteur

14. B - BZeljeznicar.png.a22e4822d208a40ecebd3a8c3834e4bd.png Željezničar (Bosnië)

Vijf punten los met nog 10 duels te spelen. Dat is een redelijke marge, maar nog alles behalve een gelopen race natuurlijk. Dubbel zo zuur als je ziet dat we in de maand februari alleen al vijf verliespunten noteerden, mede door een remise tegen Zrinjski, een van de concurrenten om de bovenste plekken. Gelukkig herpakten we ons nadien snel en verloren we in maart, april en mei niet meer.

50.png.cea18018653a58ef8f70a1e789da3f0d.png

En dus - tromgeroffel - mogen we ons tot kampioen kronen van Bosnië. Met uiteindelijk acht punten voorsprong op zowel Zrinjski en Borac (BL) is het zelden nog echt spannend geworden, ondanks dat we zelf wat puntverlies leden in het begin van dit kalenderjaar. Kunnen we het lang of kort over hebben dan dus, maar aan het eind van de rit kunnen we concluderen dat we een heel goed seizoen is geweest. Meeste doelpunten voor, minste doelpunten tegen en natuurlijk het belangrijkste: de meeste punten van alle ploegen in de Liga 12. 

51.png.5cee17a84bbbc1fded08f91138303ff1.png

Als we kijken naar de statistieken, dan mogen we Felipe Santos en Stefan Marcetic - kennen we 'm nog? - bedanken voor hun goals. De Braziliaanse buitenspeler en onze Bosnische vriend die ook in Albanië al de nodige goals maakte zorgden met respectievelijk 23 en 22 doelpunten voor bijna de helft van alle gescoorde goals. 

52.png.8f6882c3f287d338340dcc0ad00cabf8.png

En nog voordat het nieuwe seizoen begonnen was, hebben we al een nieuwe broodheer gevonden. Niet lang nadat het kampioenschap behaald werd, gooide ik wat hengeltjes uit naar verschillende ploegen in Cyprus die op zoek waren naar een manager. De keuze viel uiteindelijk op Aris Limassol, die het afgelopen jaar de beker wonnen maar tegelijkertijd ook slechts als achtste eindigden in de competitie. Reden genoeg voor het bestuur om een nieuwe manager te zoeken: Anton Bjarnovic. 

CAris.png.96f0fb58cd61e06e91ee414d3093342e.png

53-16jun2029.png.58dbad284ff40011bc0580009b95b18d.png

Spoiler

@Boyzone@MNie@FlyD@Jónstærke@keano77@Marius@Djurovski@DemoN@KayDeManaager@neva@Whitewolf345@Glenn08@erik9

Op naar Cyprus (d) Bedankt voor jullie geduld weer én natuurlijk voor het lezen en reageren van en op de updates. Tot de volgende!

16 juni 2029

Geplaatst

Zoals er al zat aan te komen, kwam je niet meer in de problemen. Mooie marge uiteindelijk ook nog over gehouden en dan ook de verdiende kampioen. Fijn dat je ook al meteen een nieuwe werkgever hebt weten te vinden. Een naam die ook een belletje doet rinkelen in ieder geval.

Geplaatst
  • Auteur

15. C - CAris.png.ea0236e704c920a50e805d1f8b0a258b.png Aris Limassol (Cyprus)

Gaat er maar goed voor zitten, want we gaan in sneltreinvaart weer door met het eerste half jaar op Cyprus. Een oord voor zonzoekers, zo bleek. Zonzoekers die aardig kunnen voetballen wel, maar toch. Met slechts één geboren Cyprioot en vier genaturaliseerde spelers die na een aantal jaar ook een paspoort hebben kunnen bemachtigen is het aantal spelers van eigen bodem zeer schaars. Doet mij verder niks in deze uitdaging, maar al met al vind ik het wel zonde om te zien dat er zo weinig talent van eigen bodem in de selectie vertegenwoordigd is.   

54.png.04fb0f6971c851180bd3cd679142f03c.png

Om zo goed mogelijk voor de dag te komen, gingen de Technisch Directeur, Directeur Voetbalzaken en ikzelf de transfermarkt op. Datzelfde bestuur besloot ook dat 2,5 miljoen euro voor Rainer Janssens voldoende was om hem van de hand te doen. Eeuwig zonde, want zo'n talent in de achterhoede vinden we niet snel weer terug. Gelukkig mogen we nog wel een jaartje van zijn diensten gebruik maken als onderdeel van deze deal. Verder ben ik vooral in mijn nopjes met Ibrahim Said, een buitenspeler die we in eerste instantie huren van Viborg en na het seizoen definitief zullen gaan overnemen. Daarnaast zijn ook Felix Beetz en Onni Valakari absolute voltreffers - al zeg ik het zelf. 

55.png.ab9e6b62966b2c22ef12538c9d617616.png

De opening van het seizoen misten we dan ook niet, na de succesvolle transferperiode. Een kleine uitglijder tegen AEL daargelaten kwamen we goed voor de dag en mogen we ons zelfs ook gaan opmaken voor Europees voetbal. De laatste play-off voor de Europa League verloren we weliswaar, maar toch mogen we door het bereiken van die play-off deelnemen in de Conference League. Daarin hebben we aardige tegenstanders aan ons gekoppeld gekregen, wat leuk is voor de fans vooral. De beker en Europese toernooien interesseren mij weinig, daar de focus in deze uitdaging vooral in de competitie ligt natuurlijk.

56.png.668d65d980a9e9e5db5973001dd352e8.png

De rest van het kalenderjaar wonnen we veel. Heel veel. In eigen huis tegen APOEL leden we echter een gevoelige nederlaag, waardoor we onverhoopt toch tegen een kleine achterstand aankijken wanneer we de ranglijst straks verder onder de loep nemen. 

57.png.26eaae38881235979c8d1edfa35693bc.png

Een reeks zoals we neergezet hebben zou in normale omstandigheden genoeg moeten zijn om in ieder geval in een spannende strijd verwikkeld te zijn. Echter is APOEL dit seizoen tot op heden oppermachtig, met slechts drie puntendelingen en acht (!) tegentreffers in totaal. Dat is precies waar ze het verschil maken, want remises zoals de 3-3 tegen Doxa doen ons nu de das om zoals het lijkt. 

58-29dec2029.png.734641be1cc3ad9cfdf627dd4dabb555.png

Spoiler

We rammen lekker door - bedankt weer voor alle likes en reacties & tot de volgende update (d) 

29-12-2029

Geplaatst

Een puike eerste seizoenshelft maar met een tegenstander die zo goed als foutloos blijft, kijk je dan toch tegen een (kleine) achterstand aan. Het valt echter niet uit te sluiten dat zij vroeg of laat toch met een inzinking te maken krijgen, en dan moet je toeslaan. Als je zelf aan een hoog tempo punten kan blijven winnen natuurlijk. Prima prestaties in Europa ook trouwens, want ook die vallen op.