Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

FC Artmedia Bratislava: goede ploeg met weinig Slowaakse kronen

slowakijevu8.gifartmediacd1.gif

Met in mijn linkerhand een ietwat aan de sterke kant smakende kop koffie pak ik met mij rechterhand de telefoon op. Zoals ik ben opgevoed antwoord ik met: ''Eppie Steenbergen''. Aan de andere kant van de lijn klinkt wat geruis maar de man die spreekt, een Slowaak die gebrekkig Engels spreekt, wist mij te melden dat ik overmorgen om 12.00 uur verwacht wordt op het kantoor van hem in Bratislava, hoofdstad van Slowakije. Via via had hij gehoord dat ik een gemiddelde Nederlandse trainer ben en erg gecharmeerd ben van de Nederlandse voetbalschool. De man met wie ik heb getelefoneerd was voorzitter van FC Artmedia Bratislava, uitkomend in de Eredivisie van het Slowaakse voetbal. Vorige week is daar de coach de laan uitgestuurd en men wil via een goed geschoolde West-Europese trainer weer een sterk blok vormen om naam te vestigen in Europa.

Goed, een niet al te professionele manier om aan een trainer te komen maar ik denk er serieus over na. Waarom ze eigenlijk aan mij zijn gekomen is niet al te moeilijk te verklaren. Als speler ben ik ooit begonnen in de Ajax-jeugd. Daar was ik eigenlijk al een buitenbeentje: kwam zelf uit het hoge Noorden en de Amsterdamse cultuur lag mij absoluut niet. Die bluf die had ik gewoonweg niet. Ik moest vroeger 'gewoon' bij mijn ouders op de boerderij helpen. Heb mijn school wel gewoon afgemaakt maar Ajax was gewoon een verkeerde keuze. Ik ben dan ook niet verder gekomen dat 2 invalbeurten in het 'grote' Ajax. Daarna werd mijn contract niet verlengd en ging ik weer terug naar mijn eerste club BV Veendam, waar ik onder andere samen speelde met Johan Derksen. Na 6 seizoenen Veendam vond ik dat ook wel prima en wou mijn heil eens in het buitenland zoeken. Als speler van Veendam was je natuurlijk niet heel hoog aangeschreven in andere Europese topcompetitie's dus ik richtte mij eigenlijk op een leuk avontuur. Via Veendam kreeg ik wat contacten met een Slowaakse ploeg genaamd Inter Bratislava. Daar heb ik nog 3 seizoenen met plezier gevoetbald en ben daarna teruggekeerd naar Nederland om daar nog 1 seizoen af te bouwen bij mijn oude liefde Veendam.

Op 34-jarige leeftijd gestopt omdat ik mijn trainerspapieren wou halen. Binnen 5 jaar is mij dat gelukt en ben aan de slag gegaan als assistent-manager bij Ajax. Ik wou niet gelijk al voor de leeuwen worden gegooid dus besloot ik om rustig aan te beginnen. Na 4 seizoen had ik dat wel gezien en ik mocht zelfstandig aan de slag bij FC Haarlem. Na wat omwentelingen bij NAC en BV Veendam heb ik een jaar helemaal niks gedaan en nu komt dus Artmedia Bratislava om de hoek kijken.

Natuurlijk moest ik wel met mijn vrouw overleggen of zij dat wel wou: een avontuur in Slowakije.De nieuwe Guus Hidd natuurlijk wou ze graag mee werken. ''Seks in Slowakije lijkt mij wel wat'', was haar antwoordt. Voor mij was dat natuurlijk voor latere zorg, maar ik vond het een fijn gevoel dat ik er in ieder geval niet alleen voor kwam te staan. Nadat ik met voorzitter Ivan Kmotrik aan de tafel zat was de deal eigenlijk snel beklonken. Ik tekende een contract voor één jaar, met een optie voor nog een jaar. Artmedia hielp mij aan een huisje en mijn vrouw mocht gratis heen en weer als er problemen waren met de kids, 20 en 23 jaar dus al wel uitwonend, in Nederland. Vanaf nu was ik dus manager van FC Artmedia Bratislava en vergelijkte ik mijzelf met Guus Hiddink, maar dan in het klein.

Slowakije dus: als ik mijn atlas open sla en de geschiedenis boeken erop na lees is het een land met 5,4 miljoen inwoners en met Bratislava als hoofdstad. De officiële taal is Slowaaks en er wordt betaald met Slowaakse kronen. Vroeger was het samen met Tsjechië één land genaamd Tsjechoslowakije, maar in 1993 is het verder gegaan als zelfstandig land. Voetballend stelt het eigenlijk weinig voor: de Eredivisie bestaat uit 12 ploegen, waarvan er 4 uit de hoofdstad. Ruzemberok is de titelverdediger en dus ook uitkomend in de Champions League. Het nationale elftal stelt verder ook weinig voor. Het is geen klein duimpje op mondiaal niveau, maar het kan zich ook niet meten met de grote landen als Duitsland, Engeland of Nederland. Zelfs een stapje lager is voor de Slowaken iets te hoog gegrepen en dat bewijst eigenlijk ook de resultaten in het verleden: het land plaatste zich in het verleden nog nooit voor een EK of WK. Qua spelers heeft Jozef Venglos de beschikking over voor ons onbekende spelers. Robert Vittek en Marek Mintal zijn dan misschien wel de bekendste.

Dan over FC Artmedia Bratislava: de ploeg is opgericht in 1899. De ploeg komt uit Petrzalka, een stadsdeel van Bratislava. De ploeg speelt zijn thuiswedstrijden in het Petrzalka stadion. Veel mensen zullen Artmedia waarschijnlijk kennen vanuit de Champions League seizoen 2005-2006. Men baarde opzien door, net als Liverpool, alle drie de kwalificatieronde's te overleven en in de groepsfase met Inter, Porto en de Rangers deden de Slowaken het ook niet slecht: tegen Porto wist Artmedia te winnen en gelijk te spelen en ook tegen de Rangers wisten ze een puntje te halen, waardoor Artmedia 3e eindigde in de poule.

Dit seizoen kom ik met Artmedia uit in de UEFA-Cup. Mijn doelstellingen zijn het winnen van de beker, kampioen worden in de competitie en het halen van de groepsfase van de UEFA-Cup. Met de volgende spelers verschijn ik aan de start voor de competitie:

selectiedc2.jpg

Eigenlijk allemaal onbekende spelers. Misschien dat jullie Jan Kozak kennen. Vorig seizoen speelde hij bij W.B.A. in Engeland, maar meer bekende spelers heb ik niet. Zoals jullie kunnen zien heb ik alleen maar Slowaken en Tsjechen (ook niet echt verrassend gezien Tsjechië het buurland is van Slowakije). Ik heb weinig internationals tot mijn beschikking: de meeste internationals spelen in het buitenland. Toch verwacht ik met deze selectie kampioen te kunnen worden in de Slowaakse Eredivisie.

Het financiële plaatje van Artmedia is matig. Met een transferbudget van € 100.000 is dat nogal aan de matige kant. Verder moet de technische staf zeer zeker worden uitgebreid, want als je wilt presteren is een goede technische staf vereist.

Tot zover mijn eerste deel.

Tips zijn zeker welkom

Geplaatst
  • Auteur

FC Artmedia Bratislava: goede ploeg met weinig Slowaakse kronen

slowakijevu8.gifartmediacd1.gif

Met in mijn linkerhand een ietwat aan de sterke kant smakende kop koffie pak ik met mij rechterhand de telefoon op. Zoals ik ben opgevoed antwoord ik met: ''Eppie Steenbergen''. Aan de andere kant van de lijn klinkt wat geruis maar de man die spreekt, een Slowaak die gebrekkig Engels spreekt, wist mij te melden dat ik overmorgen om 12.00 uur verwacht wordt op het kantoor van hem in Bratislava, hoofdstad van Slowakije. Via via had hij gehoord dat ik een gemiddelde Nederlandse trainer ben en erg gecharmeerd ben van de Nederlandse voetbalschool. De man met wie ik heb getelefoneerd was voorzitter van FC Artmedia Bratislava, uitkomend in de Eredivisie van het Slowaakse voetbal. Vorige week is daar de coach de laan uitgestuurd en men wil via een goed geschoolde West-Europese trainer weer een sterk blok vormen om naam te vestigen in Europa.

Goed, een niet al te professionele manier om aan een trainer te komen maar ik denk er serieus over na. Waarom ze eigenlijk aan mij zijn gekomen is niet al te moeilijk te verklaren. Als speler ben ik ooit begonnen in de Ajax-jeugd. Daar was ik eigenlijk al een buitenbeentje: kwam zelf uit het hoge Noorden en de Amsterdamse cultuur lag mij absoluut niet. Die bluf die had ik gewoonweg niet. Ik moest vroeger 'gewoon' bij mijn ouders op de boerderij helpen. Heb mijn school wel gewoon afgemaakt maar Ajax was gewoon een verkeerde keuze. Ik ben dan ook niet verder gekomen dat 2 invalbeurten in het 'grote' Ajax. Daarna werd mijn contract niet verlengd en ging ik weer terug naar mijn eerste club BV Veendam, waar ik onder andere samen speelde met Johan Derksen. Na 6 seizoenen Veendam vond ik dat ook wel prima en wou mijn heil eens in het buitenland zoeken. Als speler van Veendam was je natuurlijk niet heel hoog aangeschreven in andere Europese topcompetitie's dus ik richtte mij eigenlijk op een leuk avontuur. Via Veendam kreeg ik wat contacten met een Slowaakse ploeg genaamd Inter Bratislava. Daar heb ik nog 3 seizoenen met plezier gevoetbald en ben daarna teruggekeerd naar Nederland om daar nog 1 seizoen af te bouwen bij mijn oude liefde Veendam.

Op 34-jarige leeftijd gestopt omdat ik mijn trainerspapieren wou halen. Binnen 5 jaar is mij dat gelukt en ben aan de slag gegaan als assistent-manager bij Ajax. Ik wou niet gelijk al voor de leeuwen worden gegooid dus besloot ik om rustig aan te beginnen. Na 4 seizoen had ik dat wel gezien en ik mocht zelfstandig aan de slag bij FC Haarlem. Na wat omwentelingen bij NAC en BV Veendam heb ik een jaar helemaal niks gedaan en nu komt dus Artmedia Bratislava om de hoek kijken.

Natuurlijk moest ik wel met mijn vrouw overleggen of zij dat wel wou: een avontuur in Slowakije.De nieuwe Guus Hidd natuurlijk wou ze graag mee werken. ''Seks in Slowakije lijkt mij wel wat'', was haar antwoordt. Voor mij was dat natuurlijk voor latere zorg, maar ik vond het een fijn gevoel dat ik er in ieder geval niet alleen voor kwam te staan. Nadat ik met voorzitter Ivan Kmotrik aan de tafel zat was de deal eigenlijk snel beklonken. Ik tekende een contract voor één jaar, met een optie voor nog een jaar. Artmedia hielp mij aan een huisje en mijn vrouw mocht gratis heen en weer als er problemen waren met de kids, 20 en 23 jaar dus al wel uitwonend, in Nederland. Vanaf nu was ik dus manager van FC Artmedia Bratislava en vergelijkte ik mijzelf met Guus Hiddink, maar dan in het klein.

Slowakije dus: als ik mijn atlas open sla en de geschiedenis boeken erop na lees is het een land met 5,4 miljoen inwoners en met Bratislava als hoofdstad. De officiële taal is Slowaaks en er wordt betaald met Slowaakse kronen. Vroeger was het samen met Tsjechië één land genaamd Tsjechoslowakije, maar in 1993 is het verder gegaan als zelfstandig land. Voetballend stelt het eigenlijk weinig voor: de Eredivisie bestaat uit 12 ploegen, waarvan er 4 uit de hoofdstad. Ruzemberok is de titelverdediger en dus ook uitkomend in de Champions League. Het nationale elftal stelt verder ook weinig voor. Het is geen klein duimpje op mondiaal niveau, maar het kan zich ook niet meten met de grote landen als Duitsland, Engeland of Nederland. Zelfs een stapje lager is voor de Slowaken iets te hoog gegrepen en dat bewijst eigenlijk ook de resultaten in het verleden: het land plaatste zich in het verleden nog nooit voor een EK of WK. Qua spelers heeft Jozef Venglos de beschikking over voor ons onbekende spelers. Robert Vittek en Marek Mintal zijn dan misschien wel de bekendste.

Dan over FC Artmedia Bratislava: de ploeg is opgericht in 1899. De ploeg komt uit Petrzalka, een stadsdeel van Bratislava. De ploeg speelt zijn thuiswedstrijden in het Petrzalka stadion. Veel mensen zullen Artmedia waarschijnlijk kennen vanuit de Champions League seizoen 2005-2006. Men baarde opzien door, net als Liverpool, alle drie de kwalificatieronde's te overleven en in de groepsfase met Inter, Porto en de Rangers deden de Slowaken het ook niet slecht: tegen Porto wist Artmedia te winnen en gelijk te spelen en ook tegen de Rangers wisten ze een puntje te halen, waardoor Artmedia 3e eindigde in de poule.

Dit seizoen kom ik met Artmedia uit in de UEFA-Cup. Mijn doelstellingen zijn het winnen van de beker, kampioen worden in de competitie en het halen van de groepsfase van de UEFA-Cup. Met de volgende spelers verschijn ik aan de start voor de competitie:

selectiedc2.jpg

Eigenlijk allemaal onbekende spelers. Misschien dat jullie Jan Kozak kennen. Vorig seizoen speelde hij bij W.B.A. in Engeland, maar meer bekende spelers heb ik niet. Zoals jullie kunnen zien heb ik alleen maar Slowaken en Tsjechen (ook niet echt verrassend gezien Tsjechië het buurland is van Slowakije). Ik heb weinig internationals tot mijn beschikking: de meeste internationals spelen in het buitenland. Toch verwacht ik met deze selectie kampioen te kunnen worden in de Slowaakse Eredivisie.

Het financiële plaatje van Artmedia is matig. Met een transferbudget van € 100.000 is dat nogal aan de matige kant. Verder moet de technische staf zeer zeker worden uitgebreid, want als je wilt presteren is een goede technische staf vereist.

Tot zover mijn eerste deel.

Tips zijn zeker welkom

Geplaatst

Re: Waar Slowaakse kronen moeten rollen

Je maakt me nieuwsgierig.

Geplaatst

Leuke club iig.

Geplaatst
  • Auteur

Voor dat ik het wist kon ik al aan de slag bij Artmedia Bratislava. De club bood me een leuke villa aan en daar versleet ik de rest van de dag. Natuurlijk eerst nog even Bratislava een beetje verkend en wat boodschappen gedaan in de vorm van wat eten, sigaren, een Slowaakse krant en als slagroom op de taart een heerlijke Slowaakse wijn om de avond mee door te komen. Wat betreft de Slowaakse krant: toch even kijken of er wat over mij werd geschreven. Niet dat mijn Slowaaks zo goed is dat ik er leraar ik kan worden, maar door mijn periode als speler van Inter Bratislava kan ik wel een paar Slowaakse woorden spreken.

Het Slowaakse Nieuwsblad wist te melden (in het Nederlands vertaald):

Oud-Inter Bratislava speler Steenbergen manager van Artmedia Bratislava

Bratislava, De 51-jarige Eppie Steenbergen heeft een contract voor één jaar getekend bij de runner-up in de Slowaakse Eredivisie FC Artmedia Bratislava. Steenbergen is geen onbekende in Slowakijke: hij heeft 3 seizoen gespeeld voor Inter Bratislava. Of Steenbergen de hooggespannen verwachtingen waar kan maken bij Artmedia is nog maar de vraag. Vooral de fans zijn kritisch over de komst van de 51-jarige Nederland.''Ik zie de toekomst met Steenbergen somber in. Volgens mij komt de man hier alleen maar om een goed pensioen op te bouwen'', sprak de voorzitter van de supportersvereniging van Artmedia.

Wat in ieder geval zeker is dat Steenbergen dit seizoen over een behoorlijke selectie beschikt. Artmedia heeft 3 goede doelmannen: 2 wat meer ervaren jongens en eentje voor in de toekomst. Achterin degelijke jongens als Buryan, Tchur en Konecny. Het middenveld bestaat uit een paar rappe mannen op de vleugels: Dosek en Urbanek en de as van het veld staat als een huis met Jan Kozak, die na een uitleenperiode naar Engeland weer terug is bij Artmedia. En ook voorin heeft Artmedia goede spitsen lopen met oud-international Reiter en groot talent Juraj Halenar. De 23-jarige spits, waarschijnlijk een zekerheidje voorin bij Artmedia, is al vol lof over Steenbergen. ''Hij komt uit Nederland, een land met veel voetbal know-how. Als rechterhand heb ik gehoord kan hij advies inwinnen bij zijn vriend Guus Hiddink, dus ik denk dat wij een enorme stap vooruit kunnen maken bij Steenbergen en dat na een jaar of vier iedereen in Europa kan zeggen dat Artmedia meer is dan het onbekende ploeg uit Slowakije die als klein duimpje in 2005-2006 even kwam kijken in de Champions League'', aldus Halenar.

Of Steenbergen de verwachtingen in kan lossen is nog maar de vraag. Het zal dan in ieder geval af moeten rekenen met andere Slowaakse toppers als MSK Zilina en kampioen Ruzemberok. Op 16 juli barst het circus weer los: Artmedia gaat dan op bezoek bij Trencin.

Verder viel dit bericht ook op. Niet zozeer om de grootte maar meer om in inhoud:

FC Artmedia ontmoet het Wit-Russische BATE Borisov in 1e ronde

Bratislava, FC Artmedia Bratislava mag zich opmaken voor een reis naar Wit-Rusland. De vice-kampioen onder leiding van Steenbergen neemt het in de 1e kwalificatieronde van de UEFA-Cup op tegen het onbekende BATE Borisov. De eerste wedstrijd zal plaatsvinden op 13 juli in Wit-Rusland. Twee weken later treden beide ploeg op in Bratislava en maken daar onderling uit wie een ronde verder 'bekert'.

Tja, wat valt hier over te zeggen. Eigenlijk niks want van mijzelf weet ik dat ik tot mooie dingen in staat ben. Wat een ieder nog niet weet is dat ik goede contacten heb met Hiddink. Helaas is dat al uitgelekt waar ik liever had gezien dat dat nog even binnenkamers bleef. Desalniettemin wil Hiddink op momenten dat ik hem nodig heb advies uitbrengen over de situatie. Over BATE kan ik alleen zeggen: nog nooit van gehoord.

De selectie zelf vind ik momenteel redelijk tot goed. Zoals de krant al wist te melden heb ik drie goede doelmannen. Een redelijke verdediging en ga zo maar door. Mijn mijn zwakke punt ligt aan de rechterkant. Momenteel heb ik nog geen goede rechtermiddenvelder en verdedigende middenvelder en dat zijn dus twee positie's die ik probeer te versterken.

Qua technische staf ziet het er nu goed uit. Met assistent Karel Brezik heb ik een man in huis die veel weer over het Slowaakse voetbal, waar ik nauwelijks verstand van heb. Ik weet dat MSK Zilina een aardige ploeg heeft. De ploeg speelde een paar seizoenen gelden nog in Nieuw-Galgenwaard waar het wel met 5-0 op de kloten kreeg. Verder kan ik weinig historische wedstrijden herinneren waarbij een Slowaakse ploeg in voor kwam. Op het technische vlak heb ik mij ook versterk met een paar coaches van 1. FC Kosice en een paar vrije trainers allemaal uit Slowakijke zelf.

13 juli 2006

Eindelijk is het zover: mijn eerste echt pot voetbal als manager van Artmedia. Een week lang heb ik hard getraind om mijn spelers conditioneel zo te krijgen dat we daar niet op mogen verliezen. Pas als dat goed in orde is ga ik over tot het technische vaardigheden waar zeker veel in te verbeteren is. Vandaag in ieder geval BATE op het programma. voor mij onbekend, dus ik ga uit vanuit onze eigen kracht. Allereerst mijn tactiek met de vermoedelijke basis en tactiek voor het seizoen:

tactiekqi2.jpg

Een aanvallende 4-4-2 variant omdat ik vind dat wij zowel in Slowakije en als wedstrijden tegen relatief onbekende tegenstander aanvallend moeten spelen. Tegen grotere tegenstander zal ik mijn tactiek ook zeker aanpassen. Aanvoerder van Artmedia anno 2006 is Daniël Tchur, de linkerverdediger.

BATE - Artmedia -> 2-1

10': 1-0 - Buryan (e.d.)

17': 1-1 - Halenar

45': 2-1 - onbekend

Ongeveer 5000 man in het stadion zagen dat het een gelijk opgaande strijd was. BATE nam al na 10 minuten de leiding door een e.d. van mijn rechtsback Buryan. Nog geen 10 minuten later was het Halenar die de gelijkmaker alweer binnenschoot. Vlak voor rust scoorde BATE nog één keer waardoor het Wit-Russen met 2-1 wonnen.

Na afloop van de match kwam een journalist van het Slowaakse voetbaltijdschrift De middenstip naar mij toe:

Journalist:''Je hebt me nog niet kunnen overtuigen''.

Steenbergen:''Pardon?''

Journalist:''Ik vond ronduit een matige prestatie, jij niet?''

Steenbergen:''Ik zal niet gaan zeggen dat ik tevreden ben, maar het is pas de eerste wedstrijd en wij zijn nog niet top, maar om mij nou gelijk af te gaan zeiken heb ik geen zin in. De groeten''.

Wat een lul dacht ik bij mezelf en heb het interview dan ook afgekapt en ben naar de kleedkamer te lopen om mijn spelers nog even toe te spreken. Ik zei zo'n beetje hetzelfde als in het interview alleen met iets meer diepgang over de technische zaken. Opvallend was bijvoorbeeld het slechte optreden van aanvoerder Tchur die ik in de rust dan ook een terechte wissel gaf. Daarnaast vond ik dat we te weinig 'voetbalden' en dat is iets waar ik op wil hameren. Genoeg problemen dus nog om op te lossen voordat wij op 19 juli los gaan in de 1e competitiematch.

Geplaatst
  • Auteur

Een weekje Slowakije gehad: één verliespartij tegen BATE, maar ik zie vooruitgang. Spelers zijn voluit aan het trainen voor het eerste competitieduel en ik proef aan alles en iedereen dat het wel goed gaat komen. Vol zelfvertrouwen rij ik dan ook elke dag op en neer naar het trainingscomplex van Artmedia om daar mijn jongens beter te maken. De fans zijn inmiddels ook weer wat rustiger en zo af en toe wordt ik aangesproken op straat door fans die mij wel zien zitten als coach.

Het leven zelf in Slowakije bevalt mij wel. Ik ben een echte liefhebber van mooie steden en zo kan ook Bratislava aan dat mooie rijtje worden toegevoegd. een prachtige oude stad met prachtige musea en mooie kastelen. Het eten vind ik niet echt goed, maar dat went wel. Het genoeg van al dat slappe gelul, tijd voor waar ik naar Slowakijke ben gekomen: WINNEN!

Vandaag staat de eerste competitiewedstrijd voor de boeg. Trencin is de tegenstander en als je objectief kijkt is dat een pot waar ik van kan winnen. Trencin is een ploeg waarvan wordt verwacht dat het tegen degradatie moet vechten dus omdat ik titelkandidaat ben moeten we gewoon 3 punten mee naar huis nemen.

Trencin - Artmedia -> 0-0

Het resultaat spreekt boekdelen: de brillenstand op het scorebord. In een wedstrijd waarin wij veel beter waren en wij veel doelpogingen creëerden zat het ons niet mee of zij hadden een engeltje op het doel zitten. Toch ben ik niet geheel ontevreden want het veldspel van ons was aardig. Een puntje dus waar wel meer in zat.

De week die volgde was een bizarre week want zondag, notabene om half 11 's ochtends, moest er worden aangetreden tegen aartsrivaal Slovan Bratislava. En dat ligt dus ontzettend gevoelig. Voorzitter Ivan Kmotrik hamerde er zelfs nog even op dat er 3 punten moest worden behaald. Zo niet, aldus Kmotrik, ''Lig je gelijk al weer onder druk en dat is niet prettig werken''. Ik moest even slikken toen ik dat hoorde. Uit andere verhalen uit Griekenland of andere corrupte landen heb ik zoiets gehoord maar was mij er nooit van bewust geworden dat ook mij dat kan overkomen. Gelukkig dat mijn vrouw tegen mij zei dat ik moest ophouden met zeuren, maar het is duidelijk Slovan Bratislava is geen makkie.

Artmedia Bratislava - Slovan Bratislava

artmediastadionap6.jpg

Klik,klak,klik,klak...de ijzeren noppen hoorde je gewoon heerlijk op de tegels klinken. Ja, het deed me goed om dat horen. Echt voetbal en dan ook nog zo'n belangrijke pot voor de boeg. Voor het duel sprak ik nog even snel met Hiddink aan de telefoon: hij wenste mij succes, want hij weet als geen ander dat derby's de wedstrijden zijn waarin je geen 100% maar 200% moest geven om te overleven. Het stelde me gerust, want ook ik was behoorlijk zenuwachtig.

Al die spanning voor de wedstrijd waar gelijk na het eerste fluitsignaal al weer vervlogen: Slovan kwam na 1 minuut spelen al op een 0-1 voorsprong door een fout inschatting achterin. Een fikse domper, maar mijn motto is Geef nooit Op en dus deed ik dat ook niet. Ik speelde net als alle voorgaande duels gewoon weer lekker op de aanval dus ik had er nog wel vertrouwen in. Na 19 minuten spelen kreeg ik weer een domper: spits Reiter viel geblesseerd uit en dat is een behoorlijke aderlating voor mijn ploeg. Reiter is een door en dor geroutineerde speler, heeft ongeveer 30 interlands op zijn naam staan dus het uitvallen van hem baarde mij zorgen.

Invaller was Tomas Oravec, en het werd zijn match: na een half uur spelen een aanval over links. Bal wordt goed voorgezet en dat was Oravec: 1-1. Het Petrzalka-stadion ontplofte. Na die goal ging het spelpeil van beide ploeg ontzettend omhoog: het werd echt ware titanenstrijd, waarbij beide ploegen veel kansen kregen. Gelukkig voor Artmedia wist doelman Kolar zijn doel verder schoon te houden en aan de andere kant was daar weer Tomas Oravec. In de 88e minuut strafte hij een foute pass achterin onmiddelijk af en weer ontplofte het Petrzalka-stadion. Stand 2-1 en je mocht dus concluderen dat dat niet meer weg mocht worden gegeven. Dat werd ook niet gedaan: Artmedia verslaat aartsrivaal Slovan.

Wat een wedstrijd. Na het eindsignaal werd zelfs nog mijn naam gescandeerd en dat deed me wel wat. Gelukkig kon ik mijn emoties de baas blijven maar wat fantastisch. Eenmaal in de kleedkamer was daar ook voorzitter Kmotrik, die mij een hand gaf en mij feliciteerde met de eerste 3 punten van het seizoen.

Dit is waar je het voor doet...de winst, de fans en de punten...

Geplaatst

Leuk geschreven hoor, ga zo door. Ik ken toch behoorlijk wat van je spelers, zoals Konecny, Urbanek, Dosek en Kozak. Leuk ploegje :thumb:

Geplaatst

Ben aan de slag gegaan als assistent-manager bij Ajax. Ik wou niet gelijk al voor de leeuwen worden gegooid dus besloot ik om rustig aan te beginnen.

? Dat is best een grote stap..

Verder goed geschreven en eindelijk een novelle van een Oost Europees team ben benieuwt

Geplaatst

Begint zeer mooi, hoop op een goede novelle.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]