Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Dit is mijn Manchester Utd tactiek, alleen nog maar met Ajax getest: Landskampioen, JCS, kwartfinale CL uitgeschakeld.

Comments are welcome

Posities:mancunianstactiekposla2.th.png

Teaminstructies [ Rooney is targetman ]:mancunianstactiekteaminxl9.th.png

Wat vinden jullie ervan? Hij speelt geweldig, en een wat zwakkere tegenstander ( lees Spurs, Middelsbrough, enz enz ) heeft hier heel wat moeite mee, omdat Rooney of Defoe OF Saha de bal vanaf de vleugels meestal krijgt aangespeeld, en dan meestal of hem kan intikken, of met een simpele kapbeweging de laatste verdediger omzeilt, ach, je snapt het in ieder geval!

Geplaatst
  • Auteur

Dit is mijn Manchester Utd tactiek, alleen nog maar met Ajax getest: Landskampioen, JCS, kwartfinale CL uitgeschakeld.

Comments are welcome

Posities:mancunianstactiekposla2.th.png

Teaminstructies [ Rooney is targetman ]:mancunianstactiekteaminxl9.th.png

Wat vinden jullie ervan? Hij speelt geweldig, en een wat zwakkere tegenstander ( lees Spurs, Middelsbrough, enz enz ) heeft hier heel wat moeite mee, omdat Rooney of Defoe OF Saha de bal vanaf de vleugels meestal krijgt aangespeeld, en dan meestal of hem kan intikken, of met een simpele kapbeweging de laatste verdediger omzeilt, ach, je snapt het in ieder geval!

Geplaatst

Re: Mijn Manchester Utd tactiek!

Ik snap niet wat neville, evra en vidic willen met die pijltjes. Lekker aanvallend...

maar ik weet niet hoe de persoonlijk instellingen van de spelers zijn.. dus kan niet veel meer oordelen dan dit.

Is het ook echt nodig om Rooney als targetman aan te wijzen? Vind het ook jammer dat Giggs niet meer speelt. Speelt Heinze normaal ook weinig? Of alleen maar omdat hij niet beschikbaar is?

Wel riskant aan je flanken. Komt veel ruimte vrij daar. En waar is Ferdinand? o.O?

Geplaatst

Goed dat je zelf een eigen taktiek bedenk maar er vallen me een paar dingen op.

1. Evra is het sterkst in het aanvallende spel en is op mijn ogen wel heel erg kwetsbaar zo. Heinze of Silvestre zou in deze taktiek denk ik beter passen omdat zij verdedigende sterker zijn.

2. Scholes is een ideale speler om aan te sluiten achter de spits maar in deze taktiek krijgt hij met Edu iemand voor zich die hem 'blokkeerd'.

3. Hoe doen de spitsen het? Als targetman die de bal in de voet krijgt zal hij vaak met de rug naar het doel staan terwijl noch Rooney, noch Defoe mij daar echt geschikt voor lijken. Misschien doen ze het prima, hoor, maar omdat ze IRL eigenlijk nooit zo spelen en ik de stats van de spelers niet uit mijn hoofd ken vroeg ik me dat af.

4. Heb je deze taktiek geheel zelf verzonnen of baseer je je op bestaande taktieken? Vind namelijk dat het idee achter deze taktiek heel aardig doorgewerkt is.

Geplaatst

Ehm, je denkt verkeerd..

Die streepjes naar de zeikant werken alleen als de tegenstander de bal heeft dus je linkerkant is in een tegenaanval uiterst kwetsbaar...

Dylan: Rooney komt de bal wel altijd ophalen dus hij is wel, weliswaar een anders soort, targetmen.

Geplaatst
  • Auteur

Goed dat je zelf een eigen taktiek bedenk maar er vallen me een paar dingen op.

1. Evra is het sterkst in het aanvallende spel en is op mijn ogen wel heel erg kwetsbaar zo. Heinze of Silvestre zou in deze taktiek denk ik beter passen omdat zij verdedigende sterker zijn.

2. Scholes is een ideale speler om aan te sluiten achter de spits maar in deze taktiek krijgt hij met Edu iemand voor zich die hem 'blokkeerd'.

3. Hoe doen de spitsen het? Als targetman die de bal in de voet krijgt zal hij vaak met de rug naar het doel staan terwijl noch Rooney, noch Defoe mij daar echt geschikt voor lijken. Misschien doen ze het prima, hoor, maar omdat ze IRL eigenlijk nooit zo spelen en ik de stats van de spelers niet uit mijn hoofd ken vroeg ik me dat af.

4. Heb je deze taktiek geheel zelf verzonnen of baseer je je op bestaande taktieken? Vind namelijk dat het idee achter deze taktiek heel aardig doorgewerkt is.

Hey,

punt 1 van jou: Dit was ook GEEN basiself, dit was van een oefenwedstrijd de opstelling, puur om te experimenteren. Evra speelt de laatste tijd niet veel bij mij, puur om zijn pas gebeurde knieblessure, hij leeft de 1e paar weken die komen van invalbeurten, op de plek van Giggs/Richardson.

Punt 2 : Ik heb bewust voor Edu gekozen, omdat Edu naar mijn weten goed overzicht kan houden, Rooney sluit in de aanval meestal opzij, waardoor Edu eigenlijk een AM/SP word, je weet wel, iets er tussen in. Rooney geeft ik ook vaak opdracht om met zijn rug naar de goal te spelen, en zo als er ruimte is een paar ballen aflegt richting Edu, of de meegekomen Centrale middenvelder.

Punt 3: Rooney of Defoe spelen vooral tegen sterkere tegenstanders met de rug naar het doel, om dan op de afstandschoten, en/of doorsteekballetjes naar de vleugelspelers die insnijden te spelen. Rooney/Defoe/Saha/Solksjaer krijgt ook vaak een goed doorgezonden doorsteekbal van Edu/Scholes waardoor hij vrij voor het doel komt, en 1 op 1 kan afmaken ( of 20 meter over of naast knalt )

Punt 4: Deze tactiek heb ik zelf bedacht, en voor elke tactiek die ik bedenk heb ik een naam, deze heet '' Pure attack '' ( vraag me niet hoe ik die naam bedacht, het kwam zo in me op :P )

verder heb ik voor elk team een andere tactiek, puur op de spelers gebaseerd. Dan speel je het best, en kan je profiteren van de goeie kwaliteiten van je sterkste spelers.

In de volgende posts reageer ik op de anderen, om het overzichtelijk te houden. ;)

Geplaatst
  • Auteur

Ik snap niet wat neville, evra en vidic willen met die pijltjes. Lekker aanvallend...

maar ik weet niet hoe de persoonlijk instellingen van de spelers zijn.. dus kan niet veel meer oordelen dan dit.

Is het ook echt nodig om Rooney als targetman aan te wijzen? Vind het ook jammer dat Giggs niet meer speelt. Speelt Heinze normaal ook weinig? Of alleen maar omdat hij niet beschikbaar is?

Wel riskant aan je flanken. Komt veel ruimte vrij daar. En waar is Ferdinand? o.O?

Alle vraagjes :

Hoezo aanvallend? Als wij balbezit hebben komen er eigenlijk 3 verdedigers naast elkaar te staan, in dit geval Evra, Vidic en Brown, gewoon een 3 mans verdediging. En met balbezit schuift Neville door naar het verdedigend middenveld, waardoor je 2 ''voorstoppers'' hebt, in dit geval Carrick en Neville, en als de tegenstander over de flanken aanvallen, laten we als voorbeeld op links nemen, stoort Carrick de vleugelspeler, die natuurlijk voor de voorzet wil gaan, Neville word de enige VM, die vangt alle ballen op die naar het midden worden gepasst, en daar dan de afstandschoten kan blokken, en/of weg werken naar eigen vleugels, in dit geval richting C. Ronaldo of Richardson. Waardoor wij eigenlijk vrij weg hebben naar de goal, en op de counter kunnnen scoren.

Terugkomend op de vleugelspeler, die langs Carrick probeert te komen, zou de vleugelspeler erlangs komen, en voor de voorzet gaan, staan er sowieso nog 3 verdedigers in dit geval weer Evra, Vidic, en Brown die de inkopper, volley of-weet-ik-veel-wat het doel in kunnen knikkeren.

Zou de spits, die de voorzet ontvangt terúgkoppen, naar de AM bijvoorbeeld, is Neville daar nog om hem aan te pakken.

-Persoonlijke instelling zijn gewoon op het team gebaseerd, behalve VD Sar, omdat ik wil dat als hij de bal heeft, snel voor de spelhervatting gaat, omdat dan de meeste ruimtes te benutten zijn.

Ja het is nodig om Rooney als targetman aan te wijzen, omdat anders de bal steeds naar de vrije vleugel word gespeeld, en de ruimtes rond Rooney en in dit geval Edu te klein worden. Het is de bedoeling dat de vleugelspeler de verdediger gek maakt, ( want met de vleugelspelers van Manchester kan dit zeker! ) en dan OF voor de voorzet gaat, of de bal een tik richting in dit geval Edu, die vervolgens kan gaan schieten, of een steekpass door het hart van de verdediging heen tikt, omdat de verdedigers de voorzet verwachtten, staan ze nu als het goed is verspreid ROND de 16, om Rooney, en de andere vleugelspeler op te vangen, als ze komen inlopen.

Dan, waar is Ferdinand: Valencia kwam met het volgende voorstel: Edu, ( een getalenteerde speler, met een heerlijke pass ( wat niet aan zijn stats te zien is eigenlijk ) in ruil tegen Ferdinand, met nog eens 5 miljoen uitbetaald voor mij.

Dit wees ik zeker niet af, omdat Ferdinand al ongelukkig was, omdat ie een nieuwe uitdaging wou ofzo :-D. Wat betreft ruimtes op de flanken, dit heb ik al uitgelegd in de vorige post.

Geplaatst
  • Auteur

Ehm, je denkt verkeerd..

Die streepjes naar de zeikant werken alleen als de tegenstander de bal heeft dus je linkerkant is in een tegenaanval uiterst kwetsbaar...

Dylan: Rooney komt de bal wel altijd ophalen dus hij is wel, weliswaar een anders soort, targetmen.

Ik denk niet verkeerd naar mijn denken. Lees de vorige post waar ik reagear met het voorbeeld van Carrick. Als het goed is snap je het idee nu?

;-) vragen en comments zijn welkom...

Geplaatst

Misschien was het woord riskant wat "groot" ... maar je schuift dus een verdediger op... en laat de rest dichter op elkaar spelen.

Welke instellingen heb je voor scholes en neville? ze lopen elkaar niet in de weg toch?

Rooney met de rug naar de goal... kan denk ik wel.. ik zou hem liever als 1 top free man zien :P. Maar scoort hij niet te weinig voor dit? Je hebt denk ik echt een killer nodig.

En Edu van Valencia kan toch geen amc spelen? En ik denk inderdaad ook eerder aan Park of Scholes.. eventueel zelfs richardson of giggs.. Klinkt een beetje dom, maar het lijkt een beetje op v/d vaart rechts voor laten spelen.

Het is jammer dat Ferdinand weg is... het is namelijk een snelle en sterke VC... daar zijn er niet veel van. 99/100 zijn alleen sterk.

Geplaatst
  • Auteur

Misschien was het woord riskant wat "groot" ... maar je schuift dus een verdediger op... en laat de rest dichter op elkaar spelen.

Welke instellingen heb je voor scholes en neville? ze lopen elkaar niet in de weg toch?

Rooney met de rug naar de goal... kan denk ik wel.. ik zou hem liever als 1 top free man zien :P. Maar scoort hij niet te weinig voor dit? Je hebt denk ik echt een killer nodig.

En Edu van Valencia kan toch geen amc spelen? En ik denk inderdaad ook eerder aan Park of Scholes.. eventueel zelfs richardson of giggs.. Klinkt een beetje dom, maar het lijkt een beetje op v/d vaart rechts voor laten spelen.

Het is jammer dat Ferdinand weg is... het is namelijk een snelle en sterke VC... daar zijn er niet veel van. 99/100 zijn alleen sterk.

LOL nee Scholes en neville lopen elkaar niet in de weg, Scholes gaat wat breder staan, waardoor Neville het verdedigende middenveld open heeft, en Scholes de vrije vleugelspeler kan aanspelen.

Wat betreft Edu: Edu kan prima AMC spelen, gaat in deze tactiek om passes en afstandschoten op deze positie. In de competitie zal ook veelvuldig gewisseld worden op deze positie tussen Park Scholes Richardson en Giggs. Edu zal af en toe ook op het centrale middenveld geposteerd worden.

Betreft Rooney: Hij heeft in 6 oefenwedstrijden 11 gescoord, dit valt wel mee dus :P

Betreft Ferdinand: Tja, dit is een mening, vind je niet? Ik ben ook dringend op zoek naar een speler als hem, heb op het moment Nesta of Stam op het oog. We zullen zien..

Geplaatst

Ehm, je denkt verkeerd..

Ik denk niet verkeerd naar mijn denken. Lees de vorige post waar ik reagear met het voorbeeld van Carrick. Als het goed is snap je het idee nu?

Je denkt nog verkeerd, want

als je geen balbezit hebt krijg je als het ware deze verdediging VC-VC-VC-VR en geen VL dus...

Geplaatst
  • Auteur

Ehm, je denkt verkeerd..

Je denkt nog verkeerd, want

als je geen balbezit hebt krijg je als het ware deze verdediging VC-VC-VC-VR en geen VL dus...

Neville schuift toch naar het VM ..

Geplaatst

Manupsv-4life bedoelt dat bij balbezit van de tegenstander de pijltjes naar opzij in werking treden. Dus Evra trekt naar binnen terwijl de tegenstander opbouwt en dan krijg je inderdaad VC-VC-VC-VR.

Ik twijfel echter wel of wat manupsv-4life zegt ook echt zo is. Volgens mij hebben pijltjes naar opzij betrekking op balbezit van jezelf en niet van je tegenstander.

Geplaatst

Alleen sarrows worden volgens mij in werking gesteld bij balbezit van de tegenstander.

Geplaatst
  • Auteur

Manupsv-4life bedoelt dat bij balbezit van de tegenstander de pijltjes naar opzij in werking treden. Dus Evra trekt naar binnen terwijl de tegenstander opbouwt en dan krijg je inderdaad VC-VC-VC-VR.

Ik twijfel echter wel of wat manupsv-4life zegt ook echt zo is. Volgens mij hebben pijltjes naar opzij betrekking op balbezit van jezelf en niet van je tegenstander.

Daar dacht ik dus ook aan .. :o

EDIT: Ik zet binnenkort wel even de resultaten tot nu toe erop..

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]