Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ik wil graag Aanvallend dominant voetbal spelen. Ik denk dat heel wat mensen dit willen. Ik wil alleen wel eens weten hoe je dat bereikt met FM?

Ik zat zelf te denken aan een hoog tempo, passing maakt weinig uit, veel druk naar voren dus hoge pressie en een aanvallende mentaliteit.

Alleen als ik dit probeer met directe passing krijg ik zelf veel doelpunten tegen en zelf scoor ik niet veel.

Wat zijn jullie ideën over dominant aanvallend voetbal? Wat voor formatie hoort erbij? Ofwel hoe bereik je dit in fm?

• Antwoorden 58
  • Weergaven 230
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Ik wil graag Aanvallend dominant voetbal spelen. Ik denk dat heel wat mensen dit willen. Ik wil alleen wel eens weten hoe je dat bereikt met FM?

Ik zat zelf te denken aan een hoog tempo, passing maakt weinig uit, veel druk naar voren dus hoge pressie en een aanvallende mentaliteit.

Alleen als ik dit probeer met directe passing krijg ik zelf veel doelpunten tegen en zelf scoor ik niet veel.

Wat zijn jullie ideën over dominant aanvallend voetbal? Wat voor formatie hoort erbij? Ofwel hoe bereik je dit in fm?

Geplaatst

Re: Aanvallend, Dominant voetbal

veel mensen voor de bal.. en uiteraard attractief kort passen.

Geplaatst
  • Auteur

Mmm kort passen vraag ik me af. Ik zat zelf meer aan directe passing te denken.

Geplaatst

Waarom? Dan jas de bal alleen maar snel en ver naar voren, komt niet bepaald in overeenstemming met jouw wensen.

Geplaatst

Helpt er aan mee, maar hoeft niet per sé de definitie voor countervoetbal te zijn.

Geplaatst
  • Auteur

Direct passen kan ook kick en rush voetbal zijn.

Ik dacht met direct passen zoeken je spelers makkelijker de aanval op. Vooral als het via de vleugels gaat.

Ik had gedacht dat met kort passen eerder de bal achteruit wordt gespeelt omdat het altijd dan na een vrijstaande man moet gaan.

Geplaatst
  • Auteur

Trouwens als ik kort ga spelen dan creër ik geen kans.

Geplaatst

Als je een goed team hebt, probeer kort passen emt een hoog tempo. Wel een heel goed team voor nodig, anders werkt het niet!

Geplaatst
  • Auteur

Dat weet ik. Maar ik creëer echt helemaal niks met kort passen.

Ik denk dat dat alleen zin heeft als je wat compacter speelt zodat de mensen dichter bij elkaar staan.

Geplaatst

Ja, en misschien het tempo wat lager (anders word het tik tik tik, en misschien is je team daar niet goe dgenoeg voor). Maar mijn suggestie voor aanvallend attractief voetbal is 4 - 3 - 3 spelen en alles over de vleugels gooien, en die vleugels laten dribbellen en de bal voor het goal gooien

Geplaatst
  • Auteur

Dat speel ik al. Met de vleugels veel creativiteit en amc ook.

Verder breed spelen en dan gemengde passing door het team heen.

Korte pass is geloof ik alleen maar handig als je compact speelt en dat doe ik niet.

Mijn 2 cv's heb ik korte pass gedaan zodat ze een hoog passingspercentage hebben.

Mijn backs staan op direct.

Mijn mc's en amc op gemengd en spits op kort.

Van de vleugelspelers weet ik het niet meer waar ik ze op heb gezet.

Geplaatst

Ik heb bij ander football manager site gelezen..Er zijn daar zeer aanvallende/dominante tactiek 4-1-3-2.

Ik heb met mijn team dit tatciek paar wedstrijden getest.Het loopt wel meestal aardig af.Ik win meestal met 3 a 4-0.

Ik weet niet of ik die site mocht adverteren.. :O]:

Geplaatst

Ik heb bij ander football manager site gelezen..Er zijn daar zeer aanvallende/dominante tactiek 4-1-3-2.

Ik heb met mijn team dit tatciek paar wedstrijden getest.Het loopt wel meestal aardig af.Ik win meestal met 3 a 4-0.

Ik weet niet of ik die site mocht adverteren.. :O]:

Je kan toch de tactiek uit jou spel uploaden en dan vermelden dat je hem niet hebt verzonnen ?

Geplaatst
  • Auteur

Die tactiek lijkt me niet goed.

Er gaat vast heel veel ruimte ontstaan tussen de verdediging en het middenveld, want de verdedigers staan qua mentaliteit op bijna uiterst links en je middenvelders staan op aanvallend.

Geplaatst

Direct passen is gewoon zo nsel mogelijk naar het doel van de tegenstander, oftewel aanvallend voetbal. Hoge pressing vooral bij bijna alle spelers, je verdedigers moeten het niet te veel doen, anders zijn te vaak uit positie. Verder moet je met een aanvallende mentaliteit spelen, veel spelers die aanvallend staan opgesteld, maar ook nog voldoende achterin houden.

Geplaatst
  • Auteur

Maar directe passing leid wel tot veel bal verlies. Dus niet dominant.

Geplaatst

Als je er de goede spelers voor hebt zal het niet tot zo heel veel balverlies leiden hoor.

Geplaatst

Ik zou vleugels ook niet veel creatieve vrijheid geven. Dan gaan ze naar het midden zwerven en ze moeten juist tegen de lijn aan plakken.

Geplaatst
  • Auteur

Als je er de goede spelers voor hebt zal het niet tot zo heel veel balverlies leiden hoor.

Over wat voor skills moeten je spelers bezitten dan om goed directe passing te spelen.

Trouwens ik heb zelf gemerkt dat creative middenvelders met een goede pass, goed op gevariëerde passing te zetten. Hierdoor passen ze hun creativiteit goed toe in de passing. Kort, lang en direct wordt zo goed gebruikt.

Geplaatst

Die tactiek lijkt me niet goed.

Er gaat vast heel veel ruimte ontstaan tussen de verdediging en het middenveld, want de verdedigers staan qua mentaliteit op bijna uiterst links en je middenvelders staan op aanvallend.

Ik heb ong 1 week getest met die tactiek waarin met 7.0.1. patch en moet bovendien opnieuw spel aanmaken..Inderdaad werkt het niet goed en die tactiek is geschikt voor topclub geloof ik althans...IK vind wel vreemd dat mijn oude spel wel werkt en bij nieuwe spel niet.

Dus heb ik alweer nieuwe tactiek gemaakt...het blijft niet simpel hoor..

Geplaatst
  • Auteur

Ik speel nu met PSV. Ik speel met niet al te veel creative vrijheid, compact, korte pass en langzaam tempo.

Het werkt best aardig eigenlijk en ik heb telkens het balbezit.

Geplaatst

Volgens mij is hoge tempo en korte passing samen geschikt voor een topclub..want ik speel met Ajax.Mijn tactiek heeft een hoge tempo en korte passing..het loopt wel meestal balverlies of luchtduels verliezen..Dus dat is nadeel denk ik.

Bij lage tempo moeten de spelers beslissen of ze goede passing zou geven aan zijn teamgenoot..dan kunnen de tegenstanders mijn spelers makkelijk bal afpakken.

Ik ben nog steeds ontevreden met mijn huidige tactiek..Ik win wel vaak met 2-0 of 3-0,nog steeds ongeslagen en redelijk dominant voetbal.

Ik speel met ouderwetse 4-4-2(vier verdedigers,1 VMC,1 AMC,twee vleugelaanvallers en twee spitsen).

Ik heb geweldige spits die hoge status heeft van afwerking of Anticipatie of beslissing of zelfbeheersing..maar hij maakt inderdaad weing doelpunt en hoop kansen verprusten..Hoe kan dat nou?Bij elke wedstrijd heeft keeper van tegenstanders een goede cijfers vanwege redding door kansen van mijn aanvallers.

Ik wil meer doelpunten maken en minder kansen verprusten..

Ik heb geweldige spits,vleugelaanvallers en AMC..

Wat moet ik dan doen?

Heeft die ook mee te maken met hoge pressing?Want ik heb mijn spitsen hoge pressing gegeven omdat ze verdediging van tegenstanders moeten pressen.

Geplaatst
  • Auteur

Pressing hangt samen met je mentaliteit en verdedigende linnie.

Als je veel naar voren speelt dan zou ik met veel pressie gaan spelen.

Ff over die passes. Ik heb zelf gemerkt dat korte passes het beste zijn om het balverlies te beperken alleen zit er zo ook weinig creativiteit in omdat je toch altijd naar de dichtst bijstaande vrije man speelt. Als je een speler op gevarieerd zet kiest hij veel eerder voor een grotere afstand pass waarmee je zo iemand voor het goal vrij kan zetten. Ik stel zelf mijn beide centrum mids er wel eens op in omdat die de beste passing skills hebben en dus meerdere stijlen van passen goed aan kunnen.

Ook is het soms verstandig om je beide centrale verdedigers op korte passing te zetten omdat je beide cv's zo een hoog passingspercentage hebben. Ik sta vaak met 2 cv's bij de bovensten in de lijst van Eredivisie goede pass.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]