Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Re: Aanvallend, Dominant voetbal

Ik heb hetzelfde probleem als crowman1970. Ik heb rooney en villa bij manchester united, ik heb balbezit, ik heb kansen maar scoren zit er nooit in. Het lijkt alsof mijn spitsen nooit in vorm komen. Terwijl ze toch groene pijlen hebben op alle gebieden die een spits nodig heeft.

• Antwoorden 58
  • Weergaven 230
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Dat kan te maken hebben met je instellingen van je spitsen.

Speel eens een hele wedstrijd en let dan op hoe de spitsen vooral bereikt worden.

Als je met een ruit speelt en een opkomende ml en mr hebt laat ze dan de voorzetten vanuit de achterlijn geven. Deze voorzetten zijn namelijk moeilijker te verdedigen dan ballen diep uit het veld.

Geplaatst

Ik speel in een ruit en ik laat de wingers voorzetten vanaf de achterlijn. De spitsen krijgen de bal meestal zo een 20 meter van het doel, lopen dan blind naarvoor, schieten vanaf 18 meter, laten zich gewoon de bal afnemen door een verdediger of gaan one-on-one met de keeper en knallen dan de bal over het stadion :cab:.

En de spitsen waar ik al meegespeelt heb zijn: ronaldo,pazzini,robinho,raul,drogba,rooney,villa, saha,... . Toch echt wel spitsen van wereldklasse me dunkt. Toch scoren ze niet meer als 20 goals per seizoen.

Geplaatst
  • Auteur

Speel anders eens een hele wedstrijd en let er met name op hoe je spitsen aan de bal komen. Waar komen de voorzetten vandaan? Staan ze voldoende vrij? Worden ze vooral vanaf het middenveld bereikt of vanaf de zijkant?

Geplaatst

De voorzetten koimen vooral van de achterlijn.

Meestal komt de bal van Carrick naar scholes en die steekt hem door naar rooney of villa. Die 2 krijgen de bal ongeveer vanop 20 meter van het doel en ze hebben ruimte genoeg, maar kiezen dan 9/10 de verkeerde weg. Ofwel passen ze naar een niet vrijstaande speler ofwel lopen ze naar voor, schieten hoog over, laten zich de bal afsnoepen of laten zich in de loeren leggen door de keeper in een one-on- one.

Het is niet dat ze geen kansen krijgen, het is dat ze geen goals kunnen maken

Geplaatst

Het is normaal dat robinho, rooney, raul, villa niet meer dan 20 scoren als je aanvoer vooral hoog van de achterlijn is. Besides... je noemt zoveel spitsen op. Ik vraag me af hoe vaak je ze op veld zet... als je bijvoorbeeld 20 uit 30 wedstrijden scoren in premiership, dan zijn ze echt world class genoeg hoor. Als je meer goals wilt.. moet je ook aan andere soorten spitsen denken, en vooral niet met Rooney, Raul of Robinho. Ze zijn zeker wel world class, maar het zijn geen clynical strikers zoals Klose en Makaay.

Geplaatst

Ja die spitsen waren uit verschillende games hé. Maar het probleem lijkt opgelost, nieuw tacktiekje gemaakt voor manchester en tot nu toe 10 wedstrijden gespeelt met 3.5 goals per match gemiddeld. Rooney zit aan 10 goals en Villa aan 13 dacht ik.

Geplaatst

Aanvallende mentaliteit, snel tempo, veel pressing, gevarieerd (dicht bij kort passing) passing, zelden tijd winnen zorgen ervoor dat ik aanvallend en dominant voetbal.

Geplaatst
  • Auteur

Veel pressing. Neem aan dat je dan ook met een opschuivende achterlinnie speelt

Je kunt ook met dat soort team instellingen gaan spelen en dan je 2 centrale verdedigers op korte pass te zetten om het balverlies minnimaal te houden.

Geplaatst

Ik speel nu een 4-4-2, met dmc en amc en instructies als volgt:

mentaliteit: als team gewoon aanvallend en dan bij de spelerinstructies zowat via de rule of two

Closing down: heel hoog voor alle spelers behalve de verdedigers

Creative freedom: hoog voor bijna alle spelers behalve de centrale verdedigers en de defensive midfielder

passing op mixed

breedte: zeer breed om alle ruimte op het veld te benutten natuurlijk

defensive line gewoon op normal

Eerste resultaten zijn hoopgevend, 8 keer gewonne en 2 keer gelijk ( 0-0 in chelsea en 1-1 in west ham) in de premier league en 2 ruime overwinningen in de champions league ( 1-5 in Rome en 3-0 tegen werder) Als de tegenstander echt heel defensief speelt loopt het meestal wat mis, het balbezit is de laatste wedstrijden ook wel wat minder geworden. In het begin had ik 57% gemiddeld in de meeste wedstrijden, nu het naar 50/50 geevolueert, weet ook niet aan wat het ligt, ik heb thans niets verandert aan de instructies.

Geplaatst

En de spitsen waar ik al meegespeelt heb zijn: ronaldo,pazzini,robinho,raul,drogba,rooney,villa, saha,... . Toch echt wel spitsen van wereldklasse me dunkt. Toch scoren ze niet meer als 20 goals per seizoen.

Mja.. realisme? ;) 20 is niet slecht hoor.

Geplaatst

Uiteraard. ;)

Geplaatst

Maar als je multiplayer opponent in elk online game spitsen heeft die 40-50 goals per seizoen maken dan zit je wel met de gebakken peren.

Geplaatst
  • Auteur

Uiteraard. ;)

En dan buitenspel val? Of vind je dit te risoco vol?

Ik zou het wel doen als je je verdedigers aanvallend hebt staan en redelijk wat pressing mee geeft. en dan natuurlijk zone dekking.

Geplaatst

Maar als je multiplayer opponent in elk online game spitsen heeft die 40-50 goals per seizoen maken dan zit je wel met de gebakken peren.

Misschien geeft dit aan hoe slecht de rest van het team is :P

Geplaatst
  • Auteur

Of hoe slecht je tactiek is. Misschien worden je spitsen gewoon niet goed bereikt.

Geplaatst

Uiteraard. ;)

En dan buitenspel val? Of vind je dit te risoco vol?

Ik zou het wel doen als je je verdedigers aanvallend hebt staan en redelijk wat pressing mee geeft. en dan natuurlijk zone dekking.

Buitenspelval is idd aangevinkt.

Geplaatst

Als je spelers op de juiste manier brengt spelen ze ook aanvallend , je ziu eerst eerst zelf moeten gaan proberen

Geplaatst

Je zou ook aan je trainingen kunnen denken, bijvoorbeeld minder fysiek trainen en meer technisch aspect, balaanname, tactiek, aanvallen, etc.

Geplaatst
  • Auteur

Niet mee eens. Want je kunt een speler wel goed trainen op techniek maar sommige spelers hebben daar geen hoog potentiaal voor en zullen altijd laag blijven staan.

Geplaatst

je hebt gelijk, maar je zou wel spelers kunnen kopen die daar hoger potentieel voor hebben

Geplaatst

Als je die spelers niet hebt moet je gewoon anders spelen, lijkt me een beter idee. Is bovendien ook een grotere uitdaging

Geplaatst
  • Auteur

Das logisch maar dat topic is bedoelt voor aanvallend dominant voetbal te spelen en daar over te discusseren.

Geplaatst

Ik ga in op de discussie door in te gaan op wat ajaxmanager zegt. Is daar iets verkeerds aan?

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]