Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Dit is mijn verhaal, mijn leven.. het leven van Nicklas Bendtner

Ik ben Nicklas en ik ben geboren op 16 januari 1988 in Tarnby, Denemarken. Sinds mijn zesde zit ik op voetbal en dat is wat ik het liefste doe. Doordat mijn broers al op jonge leeftijd op voetbal zaten, raakte ik vanzelf besmet met het voetbal virus. Altijd waren we op straat te vinden na schooltijd totdat het donker was, altijd een bal erbij. Mijn vader was trainer van de plaatstelijke voetbalclub, Tarnby FC en ik sloot me dan ook op me zesde aan bij de vereniging.

Na in diverse jeugdteams te hebben gespeeld kwam ik erachter dat ik wel eens meer dan een leuke voetballer kon worden, ik was inmiddels 14 jaar, en mijn broers van toentertijd 16 en 19 jaar werden door mij verslagen op de pleintjes. Ook deed ik regelmatig mee het team van onder 19 jaar van Tarnby FC.

Nadat ik dat jaar topscorer werd van de jeugdafdeling, met 48 doelpunten kwam er een geweldige verrassing: Het grote FC Kopenhagen, waar ik al heel me leven fan van ben toonde interesse, een droom wordt werkelijkheid..

• Antwoorden 90
  • Weergaven 232
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Dit is mijn verhaal, mijn leven.. het leven van Nicklas Bendtner

Ik ben Nicklas en ik ben geboren op 16 januari 1988 in Tarnby, Denemarken. Sinds mijn zesde zit ik op voetbal en dat is wat ik het liefste doe. Doordat mijn broers al op jonge leeftijd op voetbal zaten, raakte ik vanzelf besmet met het voetbal virus. Altijd waren we op straat te vinden na schooltijd totdat het donker was, altijd een bal erbij. Mijn vader was trainer van de plaatstelijke voetbalclub, Tarnby FC en ik sloot me dan ook op me zesde aan bij de vereniging.

Na in diverse jeugdteams te hebben gespeeld kwam ik erachter dat ik wel eens meer dan een leuke voetballer kon worden, ik was inmiddels 14 jaar, en mijn broers van toentertijd 16 en 19 jaar werden door mij verslagen op de pleintjes. Ook deed ik regelmatig mee het team van onder 19 jaar van Tarnby FC.

Nadat ik dat jaar topscorer werd van de jeugdafdeling, met 48 doelpunten kwam er een geweldige verrassing: Het grote FC Kopenhagen, waar ik al heel me leven fan van ben toonde interesse, een droom wordt werkelijkheid..

Geplaatst

Re: Een droom wordt werkelijkheid..

Kort begin, maar best goed. Zal het wel gaan volgen. Succes!

Geplaatst
  • Auteur

The diary of Nicklas Bendtner

Dit is mijn verhaal, mijn leven.. het leven van Nicklas Bendtner (2)

Na 1 jaar in het jeugdinternaat te hebben gezeten van FC Kopenhagen werd ik doorgeheveld naar de reserves van de club, opnieuw een stap omhoog voor mij. Ik kreeg er mijn eerste contract en ik had het gevoel dat ik echt een profvoetballer zou kunnen worden.

Maar plots zou mijn hele leven op zijn kop worden gezet, door een toevallige voorbijganger.

Het ging uitstekend in de reserves, ik speelde altijd als diepste spits en scoren ging me ook goed af, ik was de jongste van de hele selectie, met mijn 16 jaar en trainde met het 1e mee.

Onze sterspeler Sibusiso Zuma was opgevallen door zijn goede prestaties de afgelopen weken, en Arsene Wenger, de manager van Arsenal himself, zou hem komen bekijken bij een thuiswedstrijd van ons. Maar pech voor Zuma, hij raakt lichtgeblesseerd en kan niet spelen in de thuiswedstrijd tegen Brondby. Wegens een miscommunicatie is meneer Wenger toch in Denemarken aangekomen en hoort dan van onze manager dat Zuma niet speelt, waarop Wenger teleurgesteld reageert.

Uiteindelijk besluiten ze Zuma mee te laten doen met de reserves, later op de middag, bij ons. Ik was natuurlijk razend enthousiast om met Zuma te spelen, dat is toch anders dan met hem trainen. En ik hoorde ook van meneer Wenger, dat hij kwam kijken wat me extra motiveerde.

Om het kort te houden: ik speelde (volgens mijn vader die stond te kijken) een wereldpartij, maakte 2 doelpunten en versierde een penalty, die Zuma uiteraard nam.

Na de wedstrijd, loopt meneer Wenger naar Zuma, praat eventjes met hem, en loopt dan mijn richting op, ik kijk me pa aan, die naast me staat en weet niet wat ik moet zeggen.. Een van de grootste trainers loopt naar mij toe en vertelt me dat ik goed gespeeld had. Ik reageer uiteraard trots..

Hij geeft mij en mijn vader een hand, en sluit af met de woorden: hopelijk heb je een plattegrond van Londen, soms is het echt chaos…

Geplaatst
  • Auteur

Dit is mijn verhaal, mijn leven.. het leven van Nicklas Bendtner (3)

Het is 14 juli, lekker zonnig weer in Londen. Mijn transfer is afgerond, ik ben speler (ik geloof het zelf nog niet eens) van Arsenal, ik mag mijzelf een “gunner†noemen. Zonder een minuut te spelen in eerste elftal heb ik al een droomtransfer verdiend. Ik betreur het dat ik mijn FC Kopenhagen moet verlaten, maar dit is een stap die ik niet kan weigeren, ik voetbal nu bij een club met namen als Henry, Vieira en Pires en natuurlijk Bergkamp.

Al snel ontfermt Pat Rice, legende binnen de club, al over mij. Hij zorgt dat ik me thuis voel bij de club ondanks dat ik op mijn 17e al ver van huis ben. Ik start in het jeugdteam van Arsenal, het -18 elftal. Gelukkig ben in niet de enige buitenlander hier, ik trek al snel op met Armand (Touré) en Arturo (Lupoli).

Het eerste seizoen loopt lekker, ik pak regelmatig mijn minuten, pas me gemakkelijk aan in Londen en speel met plezier in het Underhill Stadion. De technische staf is tevreden en mijn eenjarige contract wordt verlend tot en met de zomer van 2007. Ook mag ik volgend jaar uitkomen voor het reserveteam van Arsenal. Mijn avontuur begint nu echt, ik zal schitteren en ik zal op Highbury spelen, hoe dan ook. Of dat al volgend seizoen al is? Als het aan mij ligt wel, ik ben er klaar voor.

Ik kan niet wachten op het nieuwe seizoen…

Geplaatst

Leuk maar dit is neem ik aan de inleiding ;)

ga zo door :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

ja klopt, dit een soort van inleiding.. weer ns wat anders dacht ik..

en ja, het is traoré :thumb:

Geplaatst

leuk stukje! waas me eigenlijk niet opgevallen maar wel leuk geschreven

Geplaatst

leuk stukje, veel succes, ik neem aan dat je manager van arsenal word, of ga je nog een stapje hogerop?

Geplaatst
  • Auteur

Dit is mijn verhaal, mijn leven.. het leven van Nicklas Bendtner (4)

Het seizoen 2005/2006 staat voor de deur, ik heb mijzelf een aantal doelstellingen gegeven voor het aankomende seizoen: ik ben nu gesetteld in Londen en moet nu zorgen dat ik me in de kijker speel bij meneer Wenger. Ik wil laten zien dat ze niet voor niets talent in mij zagen toen ik nog in Denemarken speelde.

Ik speel in een leuk en gevarieerd elftal, met spelers als Denilson, Traore, Eboue en Senderos (wat is dat een beer zeg). Maar ik wil het niet leuk hebben , ik wil uitblinken, de beste zijn.

Het seizoen begint hoopvol met een doelpunt tegen Fulham reserves. Na 12 wedstrijden staan we 2e achter de reserves van de Spurs op 2 punten achterstand. Ik heb alle wedstrijden in de basis gestaan en 8 maal het net weten te vinden, met als uitschieter de hattrick thuis tegen Everton.

In januari gaat het wat minder, in 4 wedstrijden scoor ik niet, en begin ik te twijfelen aan mijzelf.. Ik vraag Pat Rice om hulp en hij vertelt me dat hij gelooft in mij, dat ik gewoon vol moet blijven houden. Hij vergelijkt mij met Tomasson, een voorbeeld voor mij, ik voel me helemaal op mijn gemak, en weet dat ik nu elke wedstrijd, en elke training het maximale uit mezelf moet halen om zo net als Tomasson de top te bereiken.

Op 14 maart kreeg ik een envelop thuis. Een speciale envelop. Ik werd uitgenodigd om met het Deense nationale elftal onder de 19 een wedstrijd te spelen uit tegen Roemenië. Het was een aparte ervaring, een gevoel van trots. Ik kwam als invaller het veld in, en raakte een keer de lat, en verder ging het wel aardig.

De echte bekroning voor mijn goede prestaties kwam enkele dagen later, ik mocht in het League Cup duel tussen Arsenal en Coventry City op de bank plaats nemen. Hoewel ik slechts 15 minuten aan spelen toekwam was ik toch erg blij dat ik nu al dicht tegen het eerste aanzat. Het is me gelukt om me in de kijker te spelen bij meneer Wenger, die mij ook vertelde dat ik goed op weg was en dat ik me moest blijven inzetten op de trainingen.

Eind mei, ik ben clubtopscorer geworden met 23 doelpunten in de reserves competitie, die we als 3e eindigden. Nog 1 oefenduel tegen Southampton en dan heb ik een gesprek met de leiding over volgend seizoen.

Het is de 78e minuut, ik ben 2 tegenstanders te slim af, maar de derde zie ik niet.. Hij komt in, ik kan de bal voorbij hem tikken maar hij is te laat met zijn tackle, ik wil hem ontwijken, maar in plaats daarvan, val ik neer.. en hoor bij het neerkomen mijn enkel kraken…

Geplaatst
  • Auteur

leuk stukje, veel succes, ik neem aan dat je manager van arsenal word, of ga je nog een stapje hogerop?

hmm, om eerlijk te zijn ben ik manager van een concurrent van Arsenal maar deze speler viel mij op

Geplaatst

hmm ik ben benieuwd, zal wel een hele erge blessure zijn die je krijgt en daarna kan je niet meer doorvoetballen en word je coach, of niet?

Geplaatst

jah wel een beetje voorspel zoals jto zegt. maar geeft niej want het is gewoon schitterend geschreven

Geplaatst

dat ben ik met je eens

KUTGW!!

Geplaatst
  • Auteur

Dit is mijn verhaal, mijn leven.. het leven van Nicklas Bendtner (5)

De zon schijnt op zijn felst op deze warme zomermiddag, maar niet voor mij, na mijn revalidatie van 8 weken door gescheurde enkelbanden ben ik alles behalve fit voor het nieuwe seizoen. Na een gesprek met Pat Rice en Arsene Wenger wordt besloten dat ik op de verhuurlijst wordt geplaatst om ervaring op te doen.

Ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn. Het is een mogelijkheid om me in de kijker te spelen bij een club in het Championship waar ik wekelijks speel. En mijn contract loopt eind dit jaar af. Maar aan de andere kan, vele spelers die verhuurd zijn keren niet meer terug. Ik heb 2 dagen na kunnen denken. Ik stem in dat ik verhuurd zal worden. Ook omdat mijn maatjes Arturo en Armand eveneens verhuurd worden.

Na een aantal weken fitnesstests gedaan te hebben ben ik klaar voor het echte werk, mijn blessure voel ik niet meer en ik kan kiezen uit een rijtje clubs: Preston North End, Plymouth, Aberdeen en Birmingham City.

Uit het gesprek met manager Steve Bruce blijkt dat ze me graag voor een jaar willen huren en dat ze mij zien als een talent dat nog ervaring op moet doen. Deze ervaring willen zij mij graag geven en ik kies dan ook voor deze club.

Na een serie oefenwedstrijden komt er eindelijk een klik in het elftal, de jongens weten nu wie ik ben en hoe ik aangespeeld wil worden en ik weet wat de kwaliteiten van de rest van het elftal zijn.

Birmingham heeft hoge verwachtingen en wil dan ook meedoen in de top van het Championship. Ik wil hier uiteraard een steentje aan bijdragen en doe me uiterste best om iedereen te laten zien wie Nicklas Bendtner is.

Het is de 1e wedstrijddag, ik ben nog niet in vorm, maar Bruce lijkt alle vertrouwen in mij te hebben. Thuis tegen Plymouth. Bijna 30.000 toeschouwers die helemaal uit hun dak gaan! Dit had ik niet eerder meegemaakt, ik sta in de catacomben, geconcentreerd.. We kunnen het veld op, het seizoen kan beginnen…

Geplaatst

schitterende originele novelle

KUTGW

Geplaatst

ziet er heerlijk uit _O_

ik speel nu met Birmingham en Bendtner(jij :D) is/bent _O_ _O_

Geplaatst
  • Auteur

Re: The diary of Nicklas Bendtner

Dit is mijn verhaal, mijn leven.. het leven van Nicklas Bendtner (6)

Trots staat ie voor me neus, me de krant in zijn hand. Speciaal voor de thuiswedstrijd tegen Ipswich is mijn vader overgevlogen vanuit Denemarken. Op de sportpagina staat een kop met dikke letters: ‘Nicklas Bendtner sensatie van Championship.’

Ik zit nu 3 maanden bij Birmingham en het gaat uitstekend. Ik heb een basisplaats gekregen van Steve Bruce en het team is goed op elkaar ingespeeld. Ik heb nu 9 wedstrijden gespeeld, en heb daarin 3 keer het net weten te vinden. Voor een speler met mijn leeftijd is dat niet slecht, maar ik wil nog beter, wil niet op die 1 uit 3 blijven hangen. Ik wil uitkomen op 1 doelpunt in 2 wedstrijden, alleen zo kan ik meneer Wenger ervan overtuigen dat ik volgend jaar klaar ben voor de strijd in het 1e van Arsenal. De wedstrijd eindigt in 1-0 door een doelpunt van verdediger Upson.

Uitwedstrijd, WBA. Ik krijg te horen dat ik in de basis begin en dat bij winst we bij de eerste 5 kunnen komen. Ik sta samen in de spits met mijn nieuwe maatje Cameron Jerome waarmee het binnen en buiten het veld goed mee klikt. Andere opvallende spelers zijn Fabrice Muamba, waarmee ik bij Arsenal heb gespeeld. Ook hij komt op huurbasis over. Verder hebben we een goed verdedigersduo in de naam van Jaidi, die vorig jaar nog bij Bolton speelde en Matthew Upson, die in het verleden al enkele seizoenen voor Arsenal actief was.

De wedstrijd begint goed voor ons, als een diepe bal van Upson bij mij terechtkomt en ik hem doorkop op Jerome, deze heeft een uitgelezen kans om op ons voorsprong te zetten, maar de keeper brengt redding. In de 2e helft krijg ik de bal aangespeeld door Muamba, ik draai weg bij mijn tegenstander.. ontwijk de volgende en schiet in de verre hoek.. keeper kan er niet bij.. Goal!!! Het zou de enige goal van de wedstrijd zijn.

Na 14 wedstrijden staan we op de 4e plaats, met 4 punten achterstand op koploper Plymouth. Ik sta op 6 doelpunten en 4 assists.

Ook met het Deense elftal gaat het uitstekend, ik kom inmiddels uit voor jong Denemarken (-21) en ik sta geregeld in de basisopstelling. We hebben een talentvolle groep met spelers als Lasse Qvist, Martin Spelman en keeper Kasper Schmeichel, inderdaad de zoon van.

Tevens is er nieuws vanuit Londen. In april zal er een gesprek plaatsvinden over mijn toekomst bij Arsenal. Mijn contract loopt af dit seizoen en er is al aangegeven dat ze het willen verlengen, positief nieuws. Ook zal er dan gekeken worden of ik me aansluit bij de selectie of dat ik nog een jaar verhuurd zal worden. Het is aan mij om te zorgen dat ik volgend jaar tot de selectie behoor van Arsenal, maar tot die tijd zal ik met Birmingham strijden voor promotie.

Geplaatst
  • Auteur

update volgt in het weekend

of is het zinvoller om er mee te stoppen gezien de weinige reacties?

Geplaatst

Nee blijf echt doorgaan!! Geweldige intro tot nu toe, ik kijk vooral veel, reageer nooit zoveel ;)

Geplaatst

Nee man gaa door man !!ziet er geweldig uit!

Geplaatst
  • Auteur

Dit is mijn verhaal, mijn leven.. het leven van Nicklas Bendtner (7)

Een beetje vaag kijk ik op me telefoon, een berichtje van een medewerker van The Sun, een krant hier in Engeland. Of ik interesse heb om eventjes te kletsen met een journalist over mijn prestaties hier in Engeland. Tja ik hou niet zo van al die media aandacht, maar het is toch leuk dat er op een positieve manier over je wordt geschreven en dat er mensen zijn die iets van je willen weten zoals nu.

Ik bestel een 7up en de journalist, ene Mike Brown een cola. We hebben afgesproken in het spelershome van Birmingham. Ik ben eerlijk gezegd een beetje vermoeid, net een pittige training gehad van Bruce. Het is half januari.

Al snel vertelt hij me dat het slechts een half uurtje zal duren en dat ik alles mag lezen voordat het gepubliceerd wordt in de krant. Ik vind het allemaal best en stem erin mee.

Al snel vuurt hij zijn vragen af en ik probeer ze zo goed mogelijk te beantwoorden alhoewel ik wel weet dat ik niet te veel moet zeggen, je weet het maar nooit met die journalisten hier in Engeland.

Mike: Nicklas, je bent hier nu al 2 en half jaar, ben je al gewend aan het engelse voetbal en de engelse levensstijl?

Nicklas: Het voetbal is wat technischer en sneller dan in Denemarken, maar ik ben hier al lang genoeg om te weten hoe het voetbal gaat, ik hoef me niet meer aan te passen. En het leven hier bevalt me prima, overdag hard werken op het trainingsveld en s’avonds lekker in Londen wat eten en af en toe wat familie laten overvliegen, ik red me wel hier.

Mike: Je bent hier nu op huurbasis en je valt op door je goede prestaties en scorend vermogen, denk je dat Arsene Wenger jou in de gaten houdt?

Nicklas: Het is voor mij belangrijk dat ik goed bezig blijf en ik wil dan ook met Birmingham promotie afdwingen, dat is het belangrijkst. Lukt dit, dan ben ik tevreden en dan zie ik wel wat Arsenal verder van mij wil.

Mike: Je contract loopt af, zie je jezelf nog slagen bij Arsenal?

Nicklas: Dat is wat ik uiteindelijk wel wil bereiken ja, maar ik weet ook dat ik nu daar niets over te zeggen heb, ik moet zorgen dat ik opval en dat ik met Birmingham opval, op die manier kan ik een verlenging van mijn contract tegemoet zien en dan ziet de toekomst er rooskleurig uit voor me bij Arsenal.

Mike: Hoe belangrijk is de steun van je vader voor je, ik heb vernomen dat hij jou grootste supporter is?

Nicklas: … Hoe komt ie dit te weten denk ik… Ik heb me pa al een tijd niet meer gezien, tegen Ipswich was hij er voor het laatst.. ik kijk even omhoog, zit te denken aan de tijd bij Tarnby FC.. droom ik dat ik daar nog speelde als 6-jarig ventje en dat ik me vader langs de lijn hoor schreeuwen dat ik niet in het gras moet zitten maar moet rennen.. ha, tijd gaat echt snel als ik me zo bedenk..

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]