Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hendrix + East Stirling = Goud!?!?

Aanbevolen reacties

Geplaatst

East Stirling --> Schotse Third Division

east_stirling.jpg

Eerste nederlandse manager in de schotse third division!

Eindelijk is het dan zover! De eerste Nederlandse manager ooit in de schotse third division is een feit. Deze eer was voor de nog maar 29-jarige manager uit het Limburgse. Na dagenlange speculaties over de opvolger van Gordon Wylde heeft het bestuur u dus eindelijk de knoop doorgehakt. De kersverse manager zal een zwaar seizoen tegemoet gaan met de slechte financiële situatie en de nogal magere selectie. Het is dan ook de bedoeling om te strijden tegen degradatie. Hij zelf wilde nog niet voor de camera verschijnen, maar gaf wel aan dat hij er alle vertrouwen in heeft dat zijn eerste taak als manager tot een goed einde gaat komen.

Dit was een korte intro, maar de volgende delen worden een stuk uitgebreider :thumb:

Volgende keer:

- Eerste indruk bij de nieuwe club

- Oefencampagne

- Transfers

Geplaatst
  • Auteur

East Stirling --> Schotse Third Division

east_stirling.jpg

Eerste nederlandse manager in de schotse third division!

Eindelijk is het dan zover! De eerste Nederlandse manager ooit in de schotse third division is een feit. Deze eer was voor de nog maar 29-jarige manager uit het Limburgse. Na dagenlange speculaties over de opvolger van Gordon Wylde heeft het bestuur u dus eindelijk de knoop doorgehakt. De kersverse manager zal een zwaar seizoen tegemoet gaan met de slechte financiële situatie en de nogal magere selectie. Het is dan ook de bedoeling om te strijden tegen degradatie. Hij zelf wilde nog niet voor de camera verschijnen, maar gaf wel aan dat hij er alle vertrouwen in heeft dat zijn eerste taak als manager tot een goed einde gaat komen.

Dit was een korte intro, maar de volgende delen worden een stuk uitgebreider :thumb:

Volgende keer:

- Eerste indruk bij de nieuwe club

- Oefencampagne

- Transfers

Geplaatst
  • Auteur

Re: Hendrix + East Stirling = Goud!?!?

east_stirling.jpg

De eerste training!

Na lange tijd gewacht te hebben op een club in nederland, kreeg ik gisteren ineens de kas om mijn kunsten te vertonen bij East Stirling(shire). Aangekomen in het regenachtige Schotland wordt ik direct naar het Firs Park stadion in Falkirk gebracht.

Daar aangekomen wacht de spelersgroep mij op en we starten met de training en al gauw merk ik waarom het team zo slecht presteerd de laatste jaren. Er is namelijk alleen maar spanning tussen de spelers onderling en ik krijg het gevoel dat de spelers iet voor elkaar door het vuur willen gaan en dat ze elkaar nog liever iets aan zouden willen doen.

Na deze eerste training was het me wel duidelijk wat mijn taak hier zal zijn in de komende maanden/jaren. Ik moet het team weer tot een hecht en sterk samenspelend gezelschap maken en ik zal niet eerder uit eigen wil opstappen, zolang ik dat doel niet heb bereikt!

Gelukkig was er ook nog een positieve kant aan dit verhaal, want dit jaar bestaat East Stirling namelijk alweer 125 jaar (!)

En dan nu wat standaard informatie over de club:

infofalmn8.png

East Stirling's voorbereiding

Onze voorbereiding deden we dit jaar weer gewoon in Schotland, want er was geen geld beschikbaar om een buitenlandse oefencampagne in te zetten. Tijdens de eerste 2 oefenwedstrijden was de sfeer nog steeds niet terug te vinden in het team, maar bij de 3e wedstrijd leek het alweer goed te komen. Jammer genoeg hadden we in de laatste wedstrijd geen kans tegen het premier division team van Kilmarnock.

hunteastuu5.png

eastrossox7.png

eastayruz8.png

eastkilmji7.png

In de korte maand die ik nu bij East Stirling zat ben ik ook achter een paar positieve dingetjes gekomen, maar het hoogtepunt was toch echt wel dat ik ineens te horen kreeg van het bestuur dat Celtic onze moederclub was. Het nadeel hieraan was dan wel weer dat de spelers van Celtic niet graag in de third division willen voetballen.

Transfers!

Door de 'slechte' financiële status had ik geen transferbudget gekregen van het bestuur en moest ik dus proberen om wat spelers gratis naar de club te lokken. Gelukkig lukte dit bij 1 nieuwe assistent manager en ook kwamen er 2 nieuwe spelers de het eerste elftal moeten gaan versterken.

Technische Staf in:

henrymarkef8.png

Transfers in:

bowcrugd6.png

Bowers: We beschikten nog niet over een goede Rechtshalf/Rechtsbuiten en deze jongen had nog geen club gevonden, dus een mooie gratis aankoop, hopelijk kan hij het waar maken!

Crush: Voor hem geldt hetzelfde als voor Bowers, Ook gratis, maar hij zal de linkshalf/linksbuiten plek moeten waarmaken.

Zo komen we uiteindelijk tot het volgende team!

foreasmn1.png

Screens op aanvraag!

Tips zijn ook altijd welkom!

Geplaatst

leuke clubkeuze! vooral origineel. De oefenwedstrijden gingen nog niet zo goed, maar ik heb er vertrouwen in dat het wel gaat lukken!

Kutgw! :clap: :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Even een vraagje:

Hoe vinden jullie dat ik het moet presenteren met de wedstrijden enzo? Bij iedere wedstrijd een screen/tekstje met de uitslag of gewoon na een aantal wedstrijden de uitslagen laten zien, zoals ze bij 'wedstrijden' in het spel zelf staan?

Geplaatst

gewoon uitslagen laten zien en dan kort vertellen wat je er van vond ;)

Geplaatst
  • Auteur

east_stirling.jpg

De competitie gaat van start!

Eindelijk is het dan zover. Het nieuwe seizoen in de schotse third division gaat vanavond van start met de openingswedstrijd tussen East Stirlingshire en Montrose.

De bookmakers zijn niet daverend enthiousiast over het East Stilring met haar nederlandse manager en volgens de bookmakers moeten ze rekening houden met een lang en moeilijk seizoen van 36 wedstrijden. Ook manager kwam voor het eerst echt voor de camera terecht en vertelde dat hij op zijn spelers vertrouwde en dat het team met goed samenspel en redelijke communicatie binnen het veld wel eens voor een grote verrassing kon gaan zorgen.

De eerste wedstrijd!

De spanning voor de wedstrijd tegen Montrose was van de koppen af te lezen en ook aanvoerder Andy Smith was er niet gerust op. Iedereen wist dat het vandaag moest gebeuren en dat dit de dag is waarop ze het nieuwe seizoen op een positieve manier kunnen inleiden.

Voor de wedstrijd bleef manager lang met zijn spelers in de kleedkamer zitten en waarschijnlijk had hij de spelers nog eens extra aangemoedigd en wat instructies meegegeven.

De spelers gingen het veld op en ...

East Stirling 2-0 Montrose (Third Division)

30' Brand [1-0]

62' Tweedie [2-0]

MOTM: Carl Thywissen 8 (East Stirling)

... Haalde er het maximale uit!

Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter William Collum kon het feest losbarsten voor de ruim 300 toeschouwers die aanwezig waren. De spelers omhelsden elkaar en de manager, maar waarom? Dit was de eerste wedstrijd van het seizoen pas en geen Champions League overwinning o.i.d.

De hele avond werd er doorgefeest en het leek er zelfs op dat de spelers helemaal geen haat meer voor elkaar voelde en dat de sfeerweer helemaal terug was in het team. Maar was die sfeer ook terug of leek het alleen maar zo na al die glazen alcohol?

De eerste 3 punten waren dan nu al binnen! Iedereen was blij op die avond na de wedstrijd, maar op maandagochtend kwamen de spelers weer met veel tegenzin naar de training. Sommigen leken niet te beseffen dat we eerste stonden in de competitie en we waren weer bij voor af aan. Er was geen geld om leuke uitstapjes met het team te maken en zelf kwamen ze ook niet verder dan het idee om ze een week vrij te geven.

Een dag later was het weer dinsdag en moesten we onze eerste wedstrijd spelen in de league cup tegen onze stadsgenoot uit de second division: Stirling.

De eerste stads-derby!

Na de mooie overwinning van afgelopen zaterdag leek de sfeer er helemaal in te zitten, maar voor de wedstrijd tegen Stirling was het elftaldoor niets of niemand te motiveren en ze gingen met een gezicht van een dood schaap de kleedkamers uit. Ondertussen stonden en zijn assistent Henry allang op het veld na te denken over hun basisopstelling. Uiteindelijk hebben ze ervoor gekozen om de beste spelers op te stellen en niet te kijken naar hun gedrag tegenover hun medespelers.

Stirling 2-1 East Stirling (1e ronde van de League Cup)

24' Crush [0-1]

66' Cashmore [1-1]

95' Shields [2-1]

MOTM: Gary Wild 8 (East Stirling)

... de wedstrijd duurde net iets te lang.

Na de verlenging waren de spelers bedroefd over hun prestaties op het veld, maar eigenlijk viel het wel mee en speelde ze heel aardig voetbal.

Probeerde zijn spelers dan ook weer terug het veld op te duwen om de meegereisde supporters te bedanken voor hun steun. Uiteindelijk was het alleen aanvoerder Smith die terug het veld op durfde te gaan. De spelers waren ontevreden over de wedstrijd, maar het is zelfs al opmerkelijk dat ze er een verlenging uit konden halen! Ook de wedstrijdstatistieken laten zien dat de nederlaag eigenlijk onterrecht was.

Tips zijn altijd welkom!

Screens op verzoek!

Geplaatst

Leuke club, ga hem wel volgen denk ik.

Geplaatst
  • Auteur

east_stirling.jpg

Beter, maar niet goed genoeg!

Na de onterrechte nederlaag tegen Stirling leek het alsof de spelers eindelijk beseften waar ze het nu eigenlijk voor doen. Ze deden fantastisch mee op de training en de spitsen scoorde aan de lopende band. In de loop van de week kwamen er steeds meer belangstellenden naar de trainingen kijken en de spelers gingen beter hun best doen.

In het weekend aangekomen was iedereen helemaal blij en het zal allemaal wel goed komen, dachten de supporters en de technische staf.

Slag om Hampden Park

We kwamen met onze oude spelersbus aan op Hampden Park en we snelden naar de kleedkamers toe, zodat de spelers niet allemaal handtekeningen uit hoefden te delen. Aangekomen in de kleedkamer stond ons een grote verrassing te wachten. De kapstokken waren helemaal verroest en de bankjes waren afgebrokkeld, maar tot onze grote verbazing was er wel een groot bubbelbad waar we na de wedstrijd met zijn allen in konden chillen. Eerst maar eens de wedstrijd winnen, ten miste zo dacht iedereen na deze mooie week achter de rug. Het klusje moet vandaag geklaard worden!

Queen's Park 1-0 East Stirling (Competitie)

33' Hay (e.d.) [1-0]

MOTM: Willie Wilson 8 (Queen's Park)

... hadden het geluk niet aan hun kant.

De spelers dropen het veld af en de teleurstelling was van hun gezichten af te lezen. Hoe kon dit gebeuren? Niemand begreep het, want er was deze week helemaal niets mis gegaan en het samenspel tijdens de wedstrijd verliep geweldig. Een verkeerde terugspeelbal op de keeper gaf de genadeslag en Hay durfde zijn teamgenoten na de wedstrijd niet meer onder ogen te komen. In de kleedkamer aangekomen gingen de jongens douchen, aankleden en ze lieten zelfs het heerlijke bubbelbad links liggen. Ze dachten nog maar aan één ding: Wat gaat er volgende week weer gebeuren..?

Na de dramatische wedstrijd van afgelopen zaterdag waren we weer bij voor af aan. De spelers kwamen met tegenzin naar de training en keken niet naar elkaar om als iemand iets vroeg. Het leek erop dat zo'n team gewoon niet meer op de rails gezet kon worden, maar Hendrix wou niet opgeven.

"Je ziet het nog niet, maar ik voel dat er een betere tijd aan gaat komen', zei de manager, 'wij proberen nu zoveel mogelijk geld vrij te maken om leuke uitstapjes voor het elftal te organiseren en dan zal het vanzelf goed komen!"

Na deze uitspraken van Hendrix waren de ogen weer gericht op het moeizaam winnende East Stirling. De training verliep zoals gewoonlijk weer stroef en bij ieder partij'tje kwam het erop uit dat het 0-0 bleef. Ure, Tweedie, McLaren, Dymock... Niemand..nee..niemand wist deze week ook maar één keer te scoren! Heeft dit invloed op de aankomende wedstrijd tegen Raith in de Challenge Cup?

Een doelpunt te weinig!

De Challenge Cup is een belangrijke beker in Schotland, dus ik had me opnieuw voorgenomen de beste 11 op te stellen om zo toch nog een kansje te behouden op de volgende ronde. De spelers zagen het echt niet meer zitten en dan krijg je ook nog een sterk team uit de Second Division tegenover je staan, dat uitstekend in vorm is.

5 Minuten voor het begin stond Andy Smith op en ging voor de spelersgroep staan. Hij had veel te vertellen en probeerde zijn medespelers ervan te overtuigen dat ze hier vandaag konden winnen. Zonder succes, want de spelers liepen net zo ongeïspireerd de kleedkamer uit als altijd.

East Stirling 1-2 Raith (1e ronde van de Challenge Cup)

15' Tweedie [1-0]

24' Fairbairn [1-1]

61' Kilgannon [1-2]

MOTM: Janczyk 8 (Raith)

... kregen wat ze verdienden, een nederlaag!

Het was een terechte overwinning voor Raith. Het eerste kwartier was voor ons en we kwamen ook met een mooie aanval op voorsprong via Tweedie. Jammer genoeg dachten de spelers dat de buit toen al binnen was en stopten ze met voetballen. 2 blessures aan de kant van Raith kon ze niet tegenhouden en East Stirling verliest dus opnieuw. Na afloop stond Smith opnieuw op en hij stelde het team gerust dat allemaal wel goed zou komen. Het werkte, want de boze gezichten verdwenen als sneeuw voor de zon. Smith is een terechte aanvoerder die nu eindelijk de verantwoordelijkheid durft te nemen voor het elftal, toch nog een meevaller in deze moeilijke tijden.

Tips zijn altijd welkom!

Screens op verzoek!

Geplaatst
  • Auteur

east_stirling.jpg

Dramatisch begin East Stirling!

Na 2 wedstrijden in de competitie hebben we 3 punten te pakken, zo slecht is dat nog niet, maar aan de andere kant valt er veel over te zeggen. We scoren veel te weinig en we hebben steeds minder balbezit dan de tegenstander. Ook zijn we nu dus al uitgeschakelt voor de League Cup en voor de Challenge Cup.

Komt er nog een verbetering van onze prestaties of wordt dit zo'n seizoen waarin we geen rol van betekenis kunnen spelen.

Verder is er nog een onderzoek geweest door de Schotse Voetbalbond en ook daaruit bleek nog maar eens dat East Stirling over het slechtste spelersmateriaal beschikte van heel Schotland. Geen prestatie om over naar huis te schrijven natuurlijk.

Het aantal kansen zegt niets!

Vandaag staat de wedstrijd tegen de Albion Rovers op de agenda. Dit is de wedstrijd waarin we de kans krjgen uit onze dip te komen. Tijdens de warming-up wordt er nog wat ingeschoten en gedolt met elkaar. Het ziet er prachtig uit dat de spelers eindelijk weer eens respectvol met elkaar omgaan en dat is te danken aan de speeches die Smith voor en na iedere wedstrijd houdt in de kleedkamer. De basisspelers duiken nog even terug te kleedkamer in en trekken hun traningsjasjes uit, maken kennis met de arbitrage en ze kunnen er helemaal tegen aan.

East Stirling 0-1 Albion Rovers (Competitie)

72' Dick [0-1]

MOTM: Andrew Dick 7 (Albion Rovers)

... konden de vele kansen niet benutten.

Het leek goed te beginnen, want al snel kwamen er kansen voor onze sptsen Ure en Tweedie. Jammer geoeg wisten ze alleen maar de 2x de paal te raken en daarna nog 2x recht op de doelman. De tegenstanders kregen 1 klein kansje uit een counter na een gemistte strafschop van onze linksback en zij scoren wel. Na de wedstrijd bedanken de spelers de scheidsrechter. Daarna lopen ze met een teleurstellende blik terug naar de fietsenstalling, pakken hun fiets en gaan naar huis. Weer een vergooide kans op een overwinning.

Na de goede wedstrijd tegen Albion Rovers die ze weliswaar verloren hadden, gaf Hendrix zijn spelers een dagje vrij. Dit was volgens mij hard nodig, omdat de spelers er erg vermoeid uitzagen. "Misschien is dit dan de oplossing voor ons scoringsprobleem!", liet Hendrix ons weten.

De volgende wedstrijd is tegen Arbroath dat op dit moment een 8e plaats en dus nog voor Albion Rovers en East Stirling staat. Opnieuw dus een degradatie wedstrijd die we moeten winnen om uberhaupt mee te blijven doen voor promotie, want die kansen liggen nog helemaal open, ondanks het slechte begin.

De dag van de waarheid!

Vandaag is het zover! Al een vroege wedstrijd, maar we weten nu al dat deze 2 teams dit seizoen tegen degradatie moeten gaan strijden. Hendrix kiest er vandaag voor om de jongere keeper Tiropoulos op te stellen i.p.v. Nugent. Ook Dymock heeft een voedselvergiftiging opgelopen en kan dus niet meespelen in deze belangrijke pot.

Dan is het bijna zover, de managers geven hun spelers de laatste aanwijzingen. In de gang richting het veld zien 2 oude bekenden elkaar weer terug. John McGlashon heeft namelijk pas zijn trainersdiploma gehaald op dezelfde school als zijn collega bij East Stirling. Ze schudden elkaar de hand, wensen succes en spreken wat af voorna de wedstrijd.

Arbroath 1-0 East Stirling (Competitie)

62' Scott [1-0]

MOTM: Bryan Scott 7 (Arbroath)

... Hadden weinig in te brengen tegen de geoliede machine van Arbroath.

En weer wisten we niet te scoren en weerwisten we geen punten te pakken! Deze keer was het voor de trainer wel iets minder zuur, omdat hij verloor van een vriend. Na afloop van de wedstrijd nam de assistent manager Henry het eventjes over bij East Stirling, want Hendrix was al weg met McGlashon om iets te gaan eten bij de plaatselijke McDonalds. Hendrix kreeg nog wat goede tips mee en gaat ze in de volgende training gelijk toepassen. Hopelijk werkt deze methode wel.

Tips zijn altijd welkom!

Screens op verzoek!

Geplaatst

Een oudgediende met een novelle! Altijd interessant ;) Heel veel succes.. hopelijk houd je het langer vol dan andere lower management manegers ;)

Geplaatst
  • Auteur

Die hele lappen tekst zijn duren te lang om te schrijven, dus bij deze de vraag of jullie het ook goed vinden als ik alleen screens geef bij iedere wedstrijd.

Of hebben jullie misschien nog een beter idee waardoor het toch leuk blijft, maar het minder werk om bij te houden. Dan komen er ook sneller nieuwe updates.

Geplaatst
  • Auteur

east_stirling.jpg

East Stirling's moederclub

Tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag te horen dat het bestuur een nieuwe moederclub voor ons gevonden heeft. Mij werd de hele week verteld dat het een club was uit de schotse premier league, maar dat het de allerbeste club van Schotland zou zijn had niemand natuurlijk verwacht. Toch is het waarheid geworden en kunnen we in de winterstop misschien wat spelers huren, maar waarschijnlijk willen de spelers van Celtic niet in de third division komen spelen.

celticmoedpd8.png

De ommekeer!

eastberwaq2.png

Eindelijk wisten we weer eens te winnen, ondanks dat we slechter speelden als onze tegenstander.

elgineastshs8.png

Weer niet verloren :| Dat punt is mooi meegenomen tegen een sterkere tegenstander!

eastsstenheq3.png

De in vorm verkerende Tweedie leidde ons uiteindelijk naar het gelijkspel in deze mooie doelpuntrijke pot voetbal!

dumbeastsom9.png

Het feest kan niet op! 4 Wedstrijden achter elkaar ongeslagen.

Tips zijn welkom!

Screens op verzoek!

Geplaatst
  • Auteur

east_stirling.jpg

Een hele lange dip!

eastfifefo1.png

We waren vandaag beter, maar we konden de aanvallen niet succesvol afronden. De tegenstander wel.

monteastvv5.png

Nog een nederlaag, wat is dat nou? :O]:

eastqueenhh7.png

We kegen weer eens veel kansen, maar na de rode kaart voor Queen's Park leek het alsof wij helemaal inzakten.

albiosm2.png

Eindelijk weten we weer eens te scoren, 3 keer! Jammer genoeg eentje in de eigen goal.

eastarbvh7.png

Als je kijkt naarde doelpuntenmakers winnen we wel met 5-4, maar waarom schieten ze toch altijd achter hun eigen doelman :cab:

galaeasbn3.png

Eerste rode FA Cup tegen die amateurs. Uit nog niet af kunnen maken, maar in de thuiswedstrijd zal het toch moeten gebeuren!

eastgalaur2.png

Nee dus! Weer een droom aan diggelen.

Tips zijn welkom!

Screens op verzoek

Geplaatst
  • Auteur

east_stirling.jpg

Komt het nog goed!?

eastfifffeff5.png

De eenzame spits van East Fife maakte het onze verdedigers heel erg moeilijk.

berweastyk7.png

Het was een moeilijke wedstrijd, maar we konden goed meedoen. Jammer genoeg hadden we het 10 minuten niet onder controle en dat werd ons fataal.

steneastwa0.png

In de hele wedstrijd kregen we maar één echte kans en we konden hem direct benutten.

eastelginku7.png

De gehele wedstrijd waren we sterker dan Elgin, maar op een onverklaarbare manier gaven we de 2-0 voorsprog weg.

eastdumbya6.png

Net als in de uitwedstrijd kreeg Donnelly een rode kaart. Hier profiteerde we optimaal van!

eastmontdb8.png

Hier valt weinig overte zeggen. We kwamen er gewoon niet aan te pas.

queeneastts4.png

We maakten het de nr. 1 aardig lastig, maar een schoonheidsfoutje was net te veel.

Tips zijn welkom!

Screens op verzoek!

Geplaatst

gooeie novelle en zo moet je blijven schrijvne....!!

misschien screentje stand van de comp??

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]