Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ik heb deze tactiek ooit ontwikkeld met Arsenal. Ik wilde zo goed mogelijk de echte speelstijl van de 'Gunners' evenaren. Nadat dit wel aardig gelukt was bleek de tactiek zelfs goed voor prijzen, veel prijzen. Met Arsenal o.a. 3 keer CL achter elkaar en een kampioenschap.

De tactiek draait grotendeels om de aanvaller (Henry oorspronkelijk) met het pijltje naar links en de verdedigende middenvelder (Kehl in mijn Arsenal tijd, nu meestal Gago).

Ook bij de Spurs heeft deze tactiek mij successen gebracht. In m'n tweede seizoen pakte ik bijna alle prijzen: CL, kampioenschap, FA Cup en League Cup. Later ook nog de Europese Supercup.

Hier een screentje van de veldbezetting:

spursfa3.th.png

Hier een van de teaminstellingen:

spurs2yr5.th.png

Belangrijke dingen:

-Voor de 'Henry postitie' (linkeraanvaller) is het belangrijk ook een type als Henry op te stellen. Spelers met veel snelheid, een goede dribbel en techniek en scorend vermogen. Walcott is een hele goede daarvoor.

-Pas de persoonlijke instellingen aan naar het vermogen van de speler. Kan een middenvelder niet goed van afstand schieten, laat hem dat dan ook niet doen. Logisch natuurlijk, maar wel belangrijk.

Nu wil ik deze tactiek graag delen. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Dus: GRAAG REACTIES !!

[attachment deleted by admin]

Geplaatst
  • Auteur

Ik heb deze tactiek ooit ontwikkeld met Arsenal. Ik wilde zo goed mogelijk de echte speelstijl van de 'Gunners' evenaren. Nadat dit wel aardig gelukt was bleek de tactiek zelfs goed voor prijzen, veel prijzen. Met Arsenal o.a. 3 keer CL achter elkaar en een kampioenschap.

De tactiek draait grotendeels om de aanvaller (Henry oorspronkelijk) met het pijltje naar links en de verdedigende middenvelder (Kehl in mijn Arsenal tijd, nu meestal Gago).

Ook bij de Spurs heeft deze tactiek mij successen gebracht. In m'n tweede seizoen pakte ik bijna alle prijzen: CL, kampioenschap, FA Cup en League Cup. Later ook nog de Europese Supercup.

Hier een screentje van de veldbezetting:

spursfa3.th.png

Hier een van de teaminstellingen:

spurs2yr5.th.png

Belangrijke dingen:

-Voor de 'Henry postitie' (linkeraanvaller) is het belangrijk ook een type als Henry op te stellen. Spelers met veel snelheid, een goede dribbel en techniek en scorend vermogen. Walcott is een hele goede daarvoor.

-Pas de persoonlijke instellingen aan naar het vermogen van de speler. Kan een middenvelder niet goed van afstand schieten, laat hem dat dan ook niet doen. Logisch natuurlijk, maar wel belangrijk.

Nu wil ik deze tactiek graag delen. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Dus: GRAAG REACTIES !!

[attachment deleted by admin]

Geplaatst

Re: Supertactiek

Load hem ff up dan als je hem wil laden delen ;)

Geplaatst

Dat heeft ie gedaan, maar de bijlagen staan tijdelijk uit, vandaar dat ie niet zichtbaar is. Waarschijnlijk is t binnekort verholpen.

Geplaatst

Toevoer targetman voet maar je hebt geen targetman aangevinkt. Waarom niet?

Theoretisch gezien zou je erg je spelers moeten uitputten door het hoge speltempo en zelden tijdrekken. Hoe zit dit precies in praktijk?

Geplaatst
  • Auteur

Toevoer targetman voet maar je hebt geen targetman aangevinkt. Waarom niet?

Theoretisch gezien zou je erg je spelers moeten uitputten door het hoge speltempo en zelden tijdrekken. Hoe zit dit precies in praktijk?

Toevoer van de targetman heeft idd niet echt een functie. alleen in de slotminuten zet ik soms een targetman in, en dan wil ik hem in de voet aanspelen. Zonder aanvinken kan het volgens mij geen kwaad om daar 'voet' in te vullen.

Het uitputten van spelers heb ik niet heel veel last van. Spelers eindigen wedstrijden meestal in de 80 %. Wel heb ik meestal wat blessures naarmate het seizoen vordert.

En ik heb mn tactiek idd wel geupload. Maar Thomas vermeldde het probleem al.

Geplaatst

Leuk gedaan. Alleen een paar punten ;

- Het is niet gek dat je blessures krijgt naarmate het seizoen vordert, je speelt té snel, en té breed, dit is risicovol, omdat je nu niet puur meer op de man speelt, de tegenstander gaat nu klakkeloos ook breed spelen, en dan komen de blessures vanzelf aanwaaien, deze tactiek word nog veel beter als je op snelheid normaal, en breed 3 tikjes terug.

Zo spelen ze iets compacter, en word het rondtikken georieënteerder

En ik heb de tactiek uitgeprobeerd. Leuke tactiek, maar niet echt een Spurs tactiek, Spurs moet met veel wedstrijden toch wel uitkijken dat ze niet te aanvallend spelen. Daarom spelen ze vaak 4-2-2, en in FM werkt dit ook stukken beter als deze tactiek

Succes :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Bij mij is het inmiddels wél een Spurs tactiek omdat ik niet meer in het eerste seizoen zit. Ik heb nu wel de spelers om dwingend te spelen zeg maar...

Verder zal ik je tips is gaan uitproberen, miss dat dit idd beter werkt als ik iets minder snel en breed speel. Ik denk eigenlijk dat het met de breedte niet werkt. Omdat de linkeraanvaller genoeg ruimte moet hebben en ook meestal aan de zijlijn wordt aangespeeld om van daaruit zn actie te maken. Dat is juist een van de sterkste punten van deze tactiek. Maar ik ga het eens proberen.

Geplaatst

Je speelt inderdaad heel veel op een paar bepaalde punten.

Breed, Snel en Aanvallend.

Dus je concentreerd je heel veel op een ding en inderdaad krijg je snel blessures en vermoeiings verschijnselen door het hoge tempo.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]