Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Geld en toptrainer : de sleutel voor succes ( start tweede seizoen )

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Chelsea mag de rijkste club ter wereld zijn met 's werelds beste spelers in haar rangen, toch zijn er veel mensen die de manier van aanpakken van de Londense topclub niet begrijpen. Ik heb het commando van José Mourinho overgenomen en aangezien ik een heel grote fan ben van de Portugese topmanager heb ik zelfs zijn naam overgenomen om Chelsea verder naar succes te coachen. Ik had een schitterende kern tot mijn beschikking, maar op een aantal posities moesten er naar mijn mening toch nog versterkingen komen en een aantal spelers gingen de kans krijgen om bij onze satellietclubs ervaring op te doen. Een aantal spelers gingen niet akkoord met mijn manier van werken, maar waar ik manager ben, stel ik de wet. Dus ze hadden twee opties : of ze deden wat ik hen vroeg of ze mochten op zoek gaan naar een nieuwe club. Iedereen koos voor de tweede optie.

De doelstellingen voor seizoen 2006 - 2007 :

- het bestuur en de supporters : de Premier League winnen en spelers van wereldniveau aantrekken

- persoonlijke doelstellingen : de Premier League winnen en een goede Europese campagne neerzetten

- de mening van de pers : samen met Arsenal topfavoriet om de Premier League te winnen en een outsider voor de Champions League

Een overzicht van de ingaande transfers voor seizoen 2006 - 2007 :

inkomendetransfers20062ml3.jpg

Anthony Vanden Borre is voor mij één van de grootste talenten die er op dit ogenblik rondloopt voor de positie van rechterverdediger en iemand die de juiste mentaliteit heeft. Hij is fysiek sterk en kan de laatste pass versturen. Binnen dit en twee seizoenen kan hij een basisspeler zijn bij Chelsea. David Villa en Klaas-Jan Huntelaar werden aangetrokken om de spits te versterken. Met Drogba en Shevchenko heb ik al twee wereldspitsen rondlopen, maar aangezien ik op alle vlakken voor prijzen wil meestrijden moest ik toch voor versterking zorgen, daar Scott Sinclair nog te jong is. Nani daarentegen is, ondanks zijn jonge leeftijd, al een echte wereldspeler in mijn ogen. Een supertalent dat snelheid en techniek heeft en, mits de juiste begeleiding, de beste ter wereld kan worden op zijn positie. Maxi Rodriguez tenslotte, werd aangetrokken om de rechterflank te versterken na het vertrek van Geremi. Salomon kalou is nog zo een toptalent in mijn ogen, maar kan geen 60 wedstrijden per seizoen aan en daarom heb ik een backup voor hem gehaald. Aangezien Rodriguez pas in december in Londen aangekomen is. Aisatti werd ook van partnerclub PSV Eindhoven aangetrokken met het oog op de verre toekomst. Aisatti is een aanvallende middenvelder, die door mijn scouts werd aangeraden als de gepaste opvolger van Frank Lampard. Aangezien zijn jonge leeftijd, wordt hij eerst aan een satellietclub uitegeleend om ervaring op te doen

Een overzicht van de uitgaande transfers voor seizoen 2006 - 2007 :

uitgaandetransfers20062df6.jpg

Een overzicht van de uitgaande leenbeurten voor seizoen 2006 - 2007 :

uitgaandeleenbeurten200qd0.jpg

De volgende post :

- de eerste officiële wedstrijd aan het hoofd van Chelsea

- het eerste wedstrijdoverzicht ( 08-07-06 tot 01-10-06 )

• Antwoorden 51
  • Weergaven 221
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Chelsea mag de rijkste club ter wereld zijn met 's werelds beste spelers in haar rangen, toch zijn er veel mensen die de manier van aanpakken van de Londense topclub niet begrijpen. Ik heb het commando van José Mourinho overgenomen en aangezien ik een heel grote fan ben van de Portugese topmanager heb ik zelfs zijn naam overgenomen om Chelsea verder naar succes te coachen. Ik had een schitterende kern tot mijn beschikking, maar op een aantal posities moesten er naar mijn mening toch nog versterkingen komen en een aantal spelers gingen de kans krijgen om bij onze satellietclubs ervaring op te doen. Een aantal spelers gingen niet akkoord met mijn manier van werken, maar waar ik manager ben, stel ik de wet. Dus ze hadden twee opties : of ze deden wat ik hen vroeg of ze mochten op zoek gaan naar een nieuwe club. Iedereen koos voor de tweede optie.

De doelstellingen voor seizoen 2006 - 2007 :

- het bestuur en de supporters : de Premier League winnen en spelers van wereldniveau aantrekken

- persoonlijke doelstellingen : de Premier League winnen en een goede Europese campagne neerzetten

- de mening van de pers : samen met Arsenal topfavoriet om de Premier League te winnen en een outsider voor de Champions League

Een overzicht van de ingaande transfers voor seizoen 2006 - 2007 :

inkomendetransfers20062ml3.jpg

Anthony Vanden Borre is voor mij één van de grootste talenten die er op dit ogenblik rondloopt voor de positie van rechterverdediger en iemand die de juiste mentaliteit heeft. Hij is fysiek sterk en kan de laatste pass versturen. Binnen dit en twee seizoenen kan hij een basisspeler zijn bij Chelsea. David Villa en Klaas-Jan Huntelaar werden aangetrokken om de spits te versterken. Met Drogba en Shevchenko heb ik al twee wereldspitsen rondlopen, maar aangezien ik op alle vlakken voor prijzen wil meestrijden moest ik toch voor versterking zorgen, daar Scott Sinclair nog te jong is. Nani daarentegen is, ondanks zijn jonge leeftijd, al een echte wereldspeler in mijn ogen. Een supertalent dat snelheid en techniek heeft en, mits de juiste begeleiding, de beste ter wereld kan worden op zijn positie. Maxi Rodriguez tenslotte, werd aangetrokken om de rechterflank te versterken na het vertrek van Geremi. Salomon kalou is nog zo een toptalent in mijn ogen, maar kan geen 60 wedstrijden per seizoen aan en daarom heb ik een backup voor hem gehaald. Aangezien Rodriguez pas in december in Londen aangekomen is. Aisatti werd ook van partnerclub PSV Eindhoven aangetrokken met het oog op de verre toekomst. Aisatti is een aanvallende middenvelder, die door mijn scouts werd aangeraden als de gepaste opvolger van Frank Lampard. Aangezien zijn jonge leeftijd, wordt hij eerst aan een satellietclub uitegeleend om ervaring op te doen

Een overzicht van de uitgaande transfers voor seizoen 2006 - 2007 :

uitgaandetransfers20062df6.jpg

Een overzicht van de uitgaande leenbeurten voor seizoen 2006 - 2007 :

uitgaandeleenbeurten200qd0.jpg

De volgende post :

- de eerste officiële wedstrijd aan het hoofd van Chelsea

- het eerste wedstrijdoverzicht ( 08-07-06 tot 01-10-06 )

Geplaatst

Re: Geld en toptrainer : de sleutel voor succes ( voorstelling van seizoen 06 - 07 )

Ziet er goed uit! Vooral goede aankopen! Ik zou zeggen: Verkoop 1 of 2 spitsen ;) In iedergeval KUTGW!

Geplaatst

Re: Geld en toptrainer : de sleutel voor succes ( voorstelling van seizoen 06 - 07 )

Joe Cole weg doen Zonde maar ziet er wel geod uit

Geplaatst

Mooi gepresenteerd , doe zo voort ! :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Re: Geld en toptrainer : de sleutel voor succes ( seizoensbegin & eerste overzicht )

Community Shield ( 13 augustus 2006 ) :

communityshield20062007wn1.jpg

Ik stond een maand aan het hoofd van de Londense topclub Chelsea en nu werd ik de wei in gestuurd voor het Community Shield tegen FC Liverpool. Ik had mijn tactisch plannetje klaar, maar wist ik niet dat de spelers super gemotiveerd waren om een goede prestatie neer te zetten. Bij het betreden van het Millennium Stadium was ik toch onder de indruk, maar ik was zelfzeker en vol vertrouwen. Een schitterend debuut werd het, maar ik hield mijn beide voeten op de grond want de weg naar glorie was lang en kon een echte leidensweg worden

Het seizoensbegin in de Premier League en de Champions League :

eerstewedstrijdenoverzicd3.jpg

Veel woorden moet ik hier niet veel aan maken. Ik heb als hoofdcoach van Chelsea een schitterend begin gekend, in de eigen competitie liep het van een leien dakje en ook in de Champions League hadden we onze start zeker en vast niet gemist. Het gelijkspel in Valencia lijkt misschien een zwakke uitslag, maar de manier waarop we de wedstrijd tactisch hebben benaderd was van hoge kwaliteit. David Villa werd volledig aan banden gelegd en de kracht van Lampard en Ballack waren doorslaggevend op het middenveld. Het is dan ook met recht en rede dat we ons bovenaan de Premier League en de groep in de Champions League zien prijken

Het volgende stuk :

- het tweede wedstrijdenoverzicht

- de ontknoping van de groepsfase in de Champions League

Geplaatst

Re: Geld en toptrainer : de sleutel voor succes ( seizoensbegin & eerste overzicht )

mooie seizoensstart

Geplaatst

ik viind het zo gaar als je chelsea kiest, ze zijn altijd de beste -.-

Geplaatst

Bij mij zwakken ze meestal zeer snel af.

Geplaatst

Dus daarom mag hij Chelsea niet kiezen?

Kutgw en zoals ze al zeiden,goede transfers maar jammer van Cole!

Geplaatst
  • Auteur

Dus daarom mag hij Chelsea niet kiezen?

Kutgw en zoals ze al zeiden,goede transfers maar jammer van Cole!

De verkoop van Joe Cole was gepland van dag 1 dat ik bij Chelsea aan de slag ging voor verschillende redenen : op de linkerflank heb ik Arjen Robben rondlopen en ik ging me koste wat kost Nani halen , dus daar ging hij al zeker geen kans meer krijgen. Op de rechterflank had ik Salomon Kalou rondlopen en ik vind die persoonlijk beter dan Joe Cole en de belangrijkste reden was uit financiële overwegingen. Als je moet kiezen tussen het contract van Kalou en dat van Cole, dan is de keuze snel gemaakt. Joe Cole had juist een kans tijdens de voorbereiding gekregen en toen heeft hij me helemaal niet kunnen overtuigen.

Geplaatst

Het heeft niet egt veel zin om op basis van je financiën je transferbeleid aan te gaan met Chelsea. Je hebt al heel veel geld :S.

Maar succes, KUTGW

Geplaatst
  • Auteur

Groepsfase in de Champions League :

championsleaguegroepsfaey0.jpg

De groep waarin Chelsea werd geloot was zeker geen gemakkelijke groep, maar onze doelstelling was de beker met de grote oren in de lucht steken op het einde van het seizoen en daarom wilden we hier tijdens deze 6 wedstrijden tonen dat we een waardige kandidaat waren. De beste wedstrijd hebben we gespeeld op Werder Bremen, waar we de Duitse ploeg met 1-4 in eigen stadion verslaan hebben. Goede tactiek en een dodelijke Didier Drogba, die goed samenspeelt met Shevchenko. De eerste plaats na de zes wedstrijden was dan ook niet minder dan verdiend en we wachtten met ongeduld op de loting van de achtste finales.

eindstandgroepsfasechamjk4.jpg

De tweede fase in de Engelse Premier League :

tweedewedstrijdenoverzifn5.jpg

We leden geen verlies in de eigen competitie en dat was goed met oog op het verdere verloop van het seizoen. We wonnen thuis verdiend van Manchester United en van Liverpool en zo hielden we goed stand onder de leiders in de competitie. We hebben onze intrede in de League Cup gemaakt tegen Swansea en met een veredeld A - elftal werd deze wedstrijd gemakkelijk gewonnen. Wat is nu eigenlijk de grote sterkte van Chelsea zullen jullie jullie afvragen : de defensieve sterkte die gekoppeld is aan een fysiek sterk voetbal dat op aanvallend vlak de tegenstander snel onder druk zet, over de gehele breedte van het veld. Op deze manier scoren we vrij veel doelpunten en krijgen we er af en toe eentje tegen.

Het volgende stuk :

- de wedstrijden rond de Kerstperiode

- vragen zullen beantwoord worden en screens zullen gepost worden ( indien de aanvragen binnenkomen natuurlijk )

Geplaatst

Ziet er goed uit!

Geplaatst

Ziet er héél goed !! Heb hem net helemaal doorgelezen en vind hem goed verteld en tof gebracht !!

Succes !!

Geplaatst

jah lekker lettertype, mooi met dik gedrukte namen etc. Resultaten zijn ook wel goed!

Succes verder

Geplaatst
  • Auteur

De wedstrijden in de kerstperiode

derdewedstrijdenoverzicoo3.jpg

Het werd geen Kerstmis in optimale omstandigheden. De resultaten waren minder, we kregen veel doelpunten tegen en de blessures van een aantal belangrijke pionnen gooiden roet in het eten. We speelden opeenvolgende Premier League wedstrijden thuis gelijk tegen twee van de zwakkere ploegen : Charlton en Reading. De vertoning was onaanvaardbaar en we hadden nog geluk dat we de wedstrijden niet verloren. Ik was woedend en de spelers hebben het gevoeld. Onaanvaardbaar was het gewoon !! Chelsea was een wisselvallig team aan het worden en het was aan mij om de trein zo snel mogelijk terug op de sporen te krijgen. Het bewijs hiervan waren de twee halve finale wedstijden in de League Cup : thuis winnen we simpel met 5-1 van Everton terwijl we in Goodison Park op het nippertje aan de uitschakeling ontsnappen ( 4-1 verlies ).

De winterversterkingen waren op Stamford Bridge waren aangekomen en Maxi Rodriguez liet meteen zijn visitekaartje achter want in de wedstrijd op nieuwjaarsdag speelde hij voor de eerste keer in het Chelsea - shirt en scoorde hij een doelpunt en gaf een assist. David Villa viel ook in, maar kon zijn stempel nog niet doordrukken.

Geplaatst

Re: Geld en toptrainer : de sleutel voor succes ( eerste kerstperiode bij Chelsea )

Nog veel succes verder! Ik begrijp alleen niet want Huntelaar in je basis doet, ik vind hem niet echt passen bij Chelsea maar dat is mijn mening :-D

Geplaatst

Re: Geld en toptrainer : de sleutel voor succes ( eerste kerstperiode bij Chelsea )

jouw kerstperiode is wel realistisch, kijk maar wat chelsea deze wedstrijden doet :d. Voor de rest is het een goede novelle.

KUTGW

Geplaatst
  • Auteur

Het tactische schema van Chelsea FC :

tactiektijdensseizoen20en9.jpg

De kern die ik tot mijn beschikking heb bij Chelsea staat mij perfect toe om in een pure 4-4-2 - opstelling te spelen. Ik ben ervan overtuigd dat dit de beste formatie is omdat er op deze manier overal druk kan gezet worden en er ook vrij gemakkelijk kan gepuzzeld worden. Mijn vier verdedigers spelen op één lijn, dit ondermeer omdat bij opkomende vleugelbacks anders te veel ruimte op die plaatsen wordt weggegeven en nu wordt deze ruimte gedekt door de centrale verdedigers. Ashley Cole ( vervanger is Wayne Bridge ) en Paulo Ferreira ( roteert vaak met Anthony Vanden Borre ) hebben van mij aanvallende impulsen meegekregen, met hun snelheid en techniek kunnen zij de beslissende pass geven vanop de achterlijn. De enige verdediger die niet mee naar voren mag trekken, buiten op hoekschoppen, is John Terry. Hij is de rots in de verdediging en is fysiek heel sterk. Ricardo Carvalho mag naar voren trekken wanneer de situatie het toelaat, anders moet hij achteraan blijven

Mijn centrale middenveld bestaat, in principe, uit twee aanvallende middenvelders. Frank Lampard is de nummer 10 en het creatieve brein van mijn ploeg. Hij krijgt volledige vrijheid op aanvallend vlak en komt meeverdedigen op hoekschoppen en vrije trappen. Voor de rest moet hij er enkel voor zorgen dat de spitsen goed aangespeeld worden en mag hij zelf natuurlijk ook scoren. Michael Ballack is de stofzuiger op mijn middenveld : hij heeft de meeste taken toebedeeld gekregen. Hij mag mee naar voren trekken om de aanval mee te organiseren, maar tegelijkertijd moet hij er ook voor zorgen dat het centrale middenveld gedekt blijft in geval van een snelle tegenaanval van de tegenstander. In deze wedstrijd werden Lampard en Ballack, beiden geblesseerd, echter vervangen door John Obi Mikel en Michael Essien. Essien nam de rol van Ballack op zich en Mikel mocht zich op aanvallend vlak volledig uitleven.

De spitsen tenslotte zijn het sluitstuk van mijn ploeg. Met Drogba en Shevchenko heb ik twee van 'swerelds beste spitsen rondlopen. Drogba is een pure killer en zal zijn waarde nog tonen tijdens de laatste maanden van het seizoen. Shevchenko was bij Milan één van de vlotst scorende spitsen allertijden en bij mij zal hij ook voor de nodige goals moeten zorgen. Hij zal een iets andere rol krijgen dan Drogba, meer terugvallend en meer zorgend voor de beslissende pass. Andryi zal ook als aanspeelpunt voor de middenvelders moeten dienen

Geplaatst

ik vind het maar een stomme clubkeuze met deze club is er geen kunst aan om alles te winnen maar toch veel succes ermee

Geplaatst
  • Auteur

ik vind het maar een stomme clubkeuze met deze club is er geen kunst aan om alles te winnen maar toch veel succes ermee

is het mogelijk om reacties zoals deze uit het verhaal te halen aub, want ze brengen niets bij. kritiek geven op anderen is altijd gemakkelijk, indien dit mijn keuze is, respecteer die en staat het je niet aan, lees het dan niet !!

Geplaatst

Re: Geld en toptrainer : de sleutel voor succes ( tactisch schema van Chelsea FC )

Gewoon negeren..

Ik vind het goed al is het niet mijn clun

KUTGW

Geplaatst

Re: Geld en toptrainer : de sleutel voor succes ( tactisch schema van Chelsea FC )

Ziet er goed uit dat je eindelijk fm 2007 hebt :D(dat was jij toch die eerst fm2005 novelle had )

Geplaatst
  • Auteur

Re: Geld en toptrainer : de sleutel voor succes ( beslissende fase van het seizoen )

Periode van februari tot april :

vierdewedstrijdenoverzidy3.jpg

Ik wist dat we tijdens deze maanden het kampioenschap konden verliezen of winnen. Maar het werden een helse twee maanden want met 15 wedstrijden op verschillende fronten in een periode van twee maanden kan een ploeg volledig kraken. Ik wou graag alles winnen en daarom moest er geroteerd worden in de ploeg om alle spelers toch zeker één speeldag rust te gingen. Deze manier van aanpak heeft ons twee heel dure nederlagen opgeleverd waardoor we 6 punten verloren ten opzichte van Arsenal. De wedstrijd tegen Sheffield was een schande, de scheidsrechter deelde een strafschop uit aan de tegenstander terwijl de fout duidelijk buiten de grote rechthoek had plaatsgevonden. Als de wedstrijdleiding zich op deze manier tegen Chelsea gaat opstellen zal het ons onmogelijk worden om de Premier Legaue voor een derde opeenvolgende keer te winnen. Tegen Blackburn was het hetzelfde liedje : een fout die er niet was en een onterechte rode kaart, maar ja als we dan onze mening uiten krijgen we een waarschuwing van de FA !!

Finale van de League Cup :

finaleleaguecup20062007xe8.jpg

In deze finale hadden we het geluk een beetje aan onze kant. het doelpunt van Ballack kwam voort uit een afgeweken bal, maar voor de rest waren we veruit de beste ploeg : een goede veldbezetting en vooral hoog drukken leverde ons balbezit op waardoor we ons spel konden opleggen. Cech bewees ook weer eens een wereldkeeper te zijn door in de laatste minuut een save te doen op een poging van Gerrard. De eerste trofee binnen, maar toch wil ik deze inruilen voor winst in het kampioenschap !!

De achtste finale in de Champions League :

heenwedstrijd8stefinalenm9.jpg

terugwedstrijd8stefinalhq3.jpg

De eerste ploeg die we voorgeschoteld kregen op weg naar de gewenste Champions League finale was het Italiaanse AS Roma. Ik wist dat we gewoonweg de betere ploeg waren en dat de heenwedstrijd bij hen gespeeld werd, vergrootte mijn geloof in een goede afloop alleen maar. We moesten wel oppassen voor hun gevaarlijke vleugelspelers, maar wij hadden een dodelijke aanval die het verschil ging maken. De twee overwinningen waren dan ook meer dan verdiend. De enige negatieve herinnering was de barslechte scheidsrechter in de heenwedstrijd : 4 rode kaarten was overdreven, hoewel het allemaal opeenstapeling was van 2 gele kaarten. Maar toch !!

De kwartfinale in de Champions League :

heenwedstrijdkwartfinalmh5.jpg

terugwedstrijdkwartfinagi5.jpg

Onze volgende tegenstander was ook één van onze concurrente in de Premier Legaue : Machester United. Dit ging een dubbeltje op zijn kant worden, want met spelers zoals Cristiano Ronaldo en Rooney weten we nooit wat er kan gebeuren. De eerste wedstrijd in ons eigen stadion ging het resultaat bepalen en wat een resultaat werd het. De Mancunians werden met een tweede nederlaag richting Manchester gestuurd ( een eerste nederlaag was de 4-1 in de 6de ronde van de FA Cup ). De overwinning op Old Trafford maakte het alleen maar mooier en deze thuisnederlaag luidde een slechte reeks van Man Utd in. Nog drie wedstrijden en we konden eindelijk de beker met de grote oren de lucht insteken, maar daarvoor moesten we eerst de halve finales nog overleven !!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]