Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Dit wordt dan mijn tweede novelle na Ajax. Wat mijn club is zul je zo merken, maar eerst even wat uitleg.

- Ik hoop op veel reacties, dat geeft mij ook moed om door te gaan en sneller te posten

- Ik zal ongeveer elke week (in het spel) een update plaatsen

- Ik zal de Bundesliga bekijken vanuit een neutraal standpunt, dus ik laat mijn ploeg niet extra veel naar voren komen

Ik hoop dat jullie dit begrijpen, het eerste stukje volgt!

Geplaatst
  • Auteur

Dit wordt dan mijn tweede novelle na Ajax. Wat mijn club is zul je zo merken, maar eerst even wat uitleg.

- Ik hoop op veel reacties, dat geeft mij ook moed om door te gaan en sneller te posten

- Ik zal ongeveer elke week (in het spel) een update plaatsen

- Ik zal de Bundesliga bekijken vanuit een neutraal standpunt, dus ik laat mijn ploeg niet extra veel naar voren komen

Ik hoop dat jullie dit begrijpen, het eerste stukje volgt!

Geplaatst

Re: Op avontuur in Duitsland....

leuk gedaan zo

Geplaatst

succes ;) HSV is een leuke club ;d

Geplaatst

Mooi gemaakt,succes!

Geplaatst

Ziet er leuk uit :D Leuke aankoop ook mag ik een screen van hem ?

Geplaatst
  • Auteur

De aangevraagde screen van Moritz Volz:

siepkezw5.png

Screens op aanvraag, commentaar gewenst

Geplaatst

ziet er goed uit,

maar ik zou niet de hele tijd met die krant door gaan het leest niet echt weg

Geplaatst
  • Auteur

siepkeqb6.png

Screens op aanvraag, reacties gewenst

Ik zal vrijdag, aan de hand van de uitslag van de poll, beslissen hoe ik met deze novelle verder ga.

Geplaatst

ik vind die krant wel lekker lezen

Geplaatst

Het ziet er wel goed uit, maar misschien dat de krant nog iets leesbaarder kan. Waarschijnlijk heb je een andere resolutie dan ik want ik moet aardig mijn best doen de kleine lettertjes te lezen. Wel heel leuk dat je vanuit een neutraal oogpunt probeert te post.

Geplaatst
  • Auteur

Ik ga vanaf nu door in de stijl dat mijn eigen ploeg, Hamburger SV, centraal staat. Het blijft een update om de week in het spel.

Datum: 31 juli - 6 augustus

Ik wil niet te veel meer denken aan de uitschakeling in de Ligapokal. Wij waren veel beter als Hertha BSC, maar kansen afronden hoort er nu eenmaal ook bij in het voetbal. Het eerste moment wat ik voor me heb als ik wakker wordt is de beslissende penalty van Ellery Cairo.

Aan het ontbijt in mijn appartement, dat pal tegenover het stadion ligt, realiseer ik me dat onze volgende wedstrijd pas volgende week woensdag is. Die wedstrijd is echter wel één van de belangrijkste van het jaar, zoniet dé belangrijkste. We gaan in België op bezoek bij Standard Luik voor een plek in de Champions League. Deze week gaan we vooral trainen op het afronden en het positiespel, waarin ik de belangrijke rol als spelmaker heb gereserveerd voor Rafael van der Vaart, in mijn ogen de beste speler van ons team.

Om tien uur is het voor mij tijd om naar mijn kantoor te lopen. Als ik het stadion binnenloop hoor ik een stem achter me roepen. "Wacht even, ik heb belangrijk nieuws voor je!" Het blijkt mijn Duitse assistent te zijn, Ralf Zumdick. Ik wenk hem binnen te komen. In mijn kantoor moet ik van Ralf horen dat Stefan Wächter, onze derde doelman sinds het aantrekken van Robert Enke, wil vertrekken. Stiekem had ik daar al rekening mee gehouden, aangezien Wächter onder de vorige trainer, Thomas Doll, nog eerste doelman was. Op advies van keeperstrainer Ronny Teuber prefereer ik Sascha Kirschtein boven hem. "Als Stefan weg wil, zal ik hem niet tegenhouden," zeg ik dan ook tegen Ralf. Hij is het helemaal met mij eens dat Wächter geen toekomst meer heeft bij HSV. Zijn contract loopt na dit seizoen af en ik doe dan ook geen poging om zijn contract te verlengen. Ik roep Ditmar Beiersdorfer erbij om te bepalen voor hoeveel geld we onze doelman in de etalage zetten. Als wij met z'n drieën daaruit zijn wordt de speler in kwestie zelf opgetrommeld. Al gauw is hij akkoord met een bedrag dat zo rond de miljoen euro ligt.

De spelers had ik 's morgens vrijaf gegeven om lekker uit te slapen. In de middag werden ze echter allemaal verwacht om een flinke conditietest te doen. Onder leiding van Markus Günther wordt de conditie zo optimaal mogelijk gemaakt. In overleg met Markus besluit ik zo'n test volgende week nog eens te doen, als we in België zijn.

De rest van de week lijkt voorspoedig te lopen, maar op vrijdag, als ik me net omdraai om de training af te sluiten hoor ik een schreeuw. Als ik me omdraai zie ik daar Nigel de Jong liggen. Thomas Marquardt, de fysiotherapeut, komt tot de diagnose van een gebroken sleutelbeen. "Hoelang zijn we hem kwijt?" vraag ik Thomas. Ook Nigel kijkt hem vragend aan. "Minstens een week, maar ik denk wel bijna twee," antwoord hij. Die missen we dus tegen Standard, denk ik bij mezelf.

Op het transferfront leek Guy Demel op weg te zijn naar FC Porto, maar de Portugese landskampioen kon niet tegemoet komen aan de salariseisen van de Ivoriaan. Dat betekent echter niet dat hij bij HSV blijft, want clubs als Portsmouth en Chelsea azen nog altijd op de verdediger.

In het weekend kregen de spelers vrijaf, op eentje na. Collin Benjamin moest op zaterdag naar mijn kantoor komen. Ralf en Ditmar vergezellen mij in het gesprek. Als Collin binnen is, besluit ik maar meteen met de deur in huis te vallen. "De club is je zeer dankbaar dat je al je krachten hebt gegeven voor HSV, maar ik denk dat het nu beter voor je is om te vertrekken omdat de jongere generatie jou niveau heeft overtroffen." Ik ben positief verrast over de reactie van Collin. "Ik weet het, ik heb het ook kunnen zien op de trainingen en in de wedstrijden," zegt hij uiterst koel. Mede daardoor waren de zaken snel geregeld en de man uit Namibië mag voor een bedrag van nog geen miljoen euro vertrekken uit Hamburg. In het overleg is ook besloten om hem voor een gelimiteerd bedrag een vrije transfer te geven, als hij op 31 augustus nog geen nieuwe club heeft gevonden.

De week verliep dus redelijk rustig voor mij. Ik zie duidelijk potentie in het positiespel, maar dieptepunt is natuurlijk de blessure van Nigel de Jong, die er door een sleutelbeenbreuk zo'n twee weken uit is.

Geplaatst
  • Auteur

Datum: 7 - 13 augustus

Ik wordt al vroeg wakker op een zonnige maandagmorgen. Vandaag vertrekken we immers richting Luik, voor de wedstrijd met Standard. Het zullen de zenuwen wel zijn, denk ik. Toch kom ik al om half zeven mijn bed uit en smeer met wat boterhammen. Ons vliegtuig vertrekt pas om twaalf uur, maar ik besluit na het ontbijt al naar het stadion te lopen om de transferzaken, als die er mochten komen, over te dragen aan Ditmar, de technisch directeur. Alhoewel ik hem nog niet op zijn kantoor verwacht, zegt mijn gevoel toch dat hij er moet zijn. En warempel, hij is er nog ook. Het overdragen duurt langer dan ik verwachtte, maar ik ben toch ruim op tijd klaar om nog voor de spelers in het spelershome binnen te stappen. Als de selectie van achttien man compleet is, vertrekken we in de spelersbus naar het vliegveld van Hamburg.

Vier uurtjes later staan we al aan de balie van het hotel waar we gedurende drie nachten verblijven. Vanavond staat er al een training op het programma en ik heb besloten dat die training door mij gebruikt wordt om de opstelling voor woensdag bekend te maken. Vandaar dat de training in Sclessin ook niet toegankelijk is voor de pers.

Nadat de opstelling bekent is gemaakt neemt Markus Günther het stokje van mij over. Hij moet de spelers conditioneel klaarstomen voor woensdag. Tenslotte nog een partijvorm van een kwartiertje en het hotel in, tenminste zo denk ik erover. De realiteit gaat helaas anders. Al vroeg in de partijvorm wordt Raphael Wicky, opgenomen in de basisopstelling als vervanger van de geblesseerde Nigel de Jong, omver geduwd door Mario Fillinger in een onschuldig duel. De Zwitser komt echter lelijk neer, waardoor ik ook hem de komende twee weken moet gaan missen. "Dat wordt vanavond even sleutelen," zeg ik tegen Ralf, mijn assistent. "Ik denk dat we zo klaar zijn, aangezien Piotr die positie ook perfect in kan vullen," reageert Ralf. Verhip, dat ik daar nog niet aan gedacht had. We waren dan ook zo klaar: Trochowski naar het midden en Sorin op zijn plaats.

Op dinsdag gaat alles naar wens en het spitsenduo Daniel Ljuboja en Benjamin Lauth gaat ook steeds beter functioneren. Ik ben benieuwd hoe dat morgen gaat.

Ook onze defensie, met Vincent Kompany en Joris Mathijsen centraal, ziet er in de laatste trainingspartij zeer solide uit. Ik en mijn technische staf zijn dus vol goede moed.

De wedstrijd zelf begint zeer goed van onze kant, maar net als tegen Hertha kan er nog niet gejuicht worden. Even lijken we zelfs op achterstand te komen, maar de grensrechter schiet ons te hulp door, overigens zeer terecht, te vlaggen voor buitenspel van een Belg. "Joris, korter!" roep ik richting Joris Mathijsen. Naar mijn mening liet hij zijn man te ver weg lopen, ondanks dat het buitenspel was. Blijkbaar is hij het met me eens, want hij steekt zijn duim op. Op het middenveld vervult Piotr Trochowski zijn taak perfect. Bijna elk duel weet hij te winnen, waarna hij de bal richting Rafael van der Vaart speelt. Die moet op zijn beurt dan het spel gaan maken. Ook dat lukte goed, maar in de eerste helft leek het wel alsof er een muur was gebouwd op de lijn van het doel. Alles werd gekeerd door de doelman van Standard, Renard .

In de tweede helft blijft het spelbeeld zoals het was. Wij dicteren, Standard probeert de nul te houden. Ik zit echter niet rustig in de dug-out, want de Belgen weten er soms met een counter uit te komen. "Piotr, ga iets meer verdedigend spelen!" roep ik richting onze aanvoerder. Het blijkt een goede zet te zijn, want alle counterpogingen van Standard worden al voor de middellijn gesmoord. De stand is met nog twintig minuten op de klok nog steeds 0-0, maar ik geef mijn spitsen het vertrouwen. Dat heb ik nog maar net gezegd tegen mijn assistent of Daniel Ljuboja trapt de 0-1 binnen. Na een briljante pass van van der Vaart kan de Serviër ongehinderd inkoppen. "Ga door jongens, probeer er nog één bij te prikken!" roep ik mijn spelers toe omdat ik merk dat Standard rijp is voor de slacht. De gastheren hebben nog maar net afgetrapt of de bal is alweer in ons bezit. Het is opnieuw van der Vaart die Ljuboja wegstuurt en opnieuw is het een treffer, 0-2! Ik besluit dat deze stand genoeg moet zijn en geef mijn spelers de instructie zich te concentreren op het houden van de nul.

Dat lukt vrij makkelijk waardoor we een zeer goede uitgangspositie hebben verworven voor kwalificatie voor de Champions League.

Standard Luik (Bel) - Hamburger SV 0-2 (0-0)

72. Ljuboja 0-1, 73. Ljuboja 0-2

"Een perfecte wedstrijd jongens, dit mogen we niet meer weggeven thuis," zijn mijn eerste woorden aan de spelers in de kleedkamer. Piotr Trochowski spreek ik nog even persoonlijk toe. "Goed gespeeld jongen, vooral op die positie," complimenteer ik hem. Met een grijns bedankt hij mij.

Als ik terugkom in Hamburg loop ik direct naar Ditmar om te vragen of er nog iets te melden valt op het transferfront. "Geen nieuws, dus ook geen club voor Stefan of Collin," zegt hij. Dat valt me toch wel tegen, vooral omdat ze toch wel voor een redelijk goedkope prijs in de etalage gezet zijn. "Bied ze maar aan bij clubs van wie je denkt dat ze een doelman of een middenvelder nodig hebben," raad ik Ditmar aan. Hij knikt.

Zondag staat al de eerste competitiewedstrijd op het programma, dus heb ik niet lang de tijd om stil te staan bij de transferzaken. Wicky en de Jong zijn nog steeds geblesseerd, dus mag Trochowski zijn kunsten weer centraal vertonen. Als spitsen worden weer Lauth en Ljuboja opgesteld. De tegenstander van zondag is al meteen een sterke. We gaan namelijk in de BayArena op bezoek bij Bayer Leverkusen. Scout Bernd Wehmeyer heeft Leverkusen voor ons aan het werk gezien, maar veel heeft hij er helaas niet uit kunnen halen. "Het waren alleen maar trainingen en één vriendschappelijke wedstrijd waarin geëxperimenteerd werd," geeft hij op als een soort van excuus. "Voor de wedstrijd van volgende week tegen Stuttgart verwacht ik een beter rapport," geef ik hem nog mee als ik wegloop.

Zondag dertien augustus, vijf uur, BayArena, Leverkusen. Daar sta ik dan voor mijn debuut in de Bundesliga. 'Mijn' HSV treedt aan tegen Bayer Leverkusen. Van te voren heb ik mijn spelers meegegeven dat we hier absoluut kunnen winnen, als iedereen er maar voluit voor gaat. Iedereen was het daarmee eens, dus ik verwacht niet dat het aan de mentaliteit zal liggen.

De wedstrijd begint en ik kijk toch een beetje nerveus naar het spelbeeld. Leverkusen is beter, alhoewel ze nog niet bij ons doel kunnen komen. Juan Pablo Sorin ziet ook dat de tegenstander beter is en raakt gefrustreerd als hij de bal zomaar over de zijlijn laat lopen. "Laat die emoties in je!" roep ik hem toe. De scheidsrechter gaf Sorin een waarschuwing, maar even later zelfs de rode kaart! De Argentijn gaf een tegenstander een kopstoot, waarna hij zeer terecht mocht inrukken. Aan de zijlijn vang ik hem op en het is maar goed ook dat hij zelf al inziet dat hij fout was, anders had ik hem dat nog wel even duidelijk gemaakt. Door de rode kaart ben ik al tevreden als we met een punt huiswaarts kunnen, maar ik zie even later het net al bollen. Stefan Kießling rondde een prachtige combinatie goed af, dat moet ik toegeven, maar ik ben zeker niet te spreken over het verdedigen van Timothée Atouba. "Eerder knijpen!" schreeuw ik naar de overkant van het veld. In de fase na de treffer is de thuisploeg veel beter, maar wij blijven hoop houden doordat er niet gescoord wordt. In de rust zeg ik de spelers dan ook dat ik content ben met een gelijkspel, gezien de omstandigheden.

Tien minuten na rust lijkt alles mis te gaan voor ons. José Paolo Guerrero ging hard door op doelman Hans Jurg Butt en krijgt rood. Ondanks hevige protesten van mijn spelers, maar ook van assistent Ralf, moet de Peruaan vertrekken. "Het heeft geen zin, Ralf, en al helemaal niet als jij ook al naar de tribune kan," zeg ik tegen mijn assistent. De druk van Bayer Leverkusen neemt met de minuut toe, maar onze doelman Robert Enke steekt in een uitstekende vorm. De sluitpost kan echter niets doen aan de beslissing in de wedstrijd. Andriy Voronin tikt de rebound binnen nadat Kießling oog in oog met Enke miste. "Meelopen, Vincent!" roep ik naar onze jonge Belg, die zelf ook wel weet dat hij dit doelpunt had kunnen voorkomen. Helaas voor ons, maar een nederlaag hier was terecht. Volgende week thuis tegen Stuttgart zullen we moeten winnen.

Bayer Leverkusen - Hamburger SV 2-0 (1-0)

21. Kießling 1-0, 69. Voronin 2-0

Rood: Sorin, Guerrero (HSV)

Een teleurstellend einde dus van een week die begon met een mooie overwinning bij Standard. Op 20 augustus zullen we weten wat de straf van Guerrero en Sorin is. Voor onze Argentijn verwacht ik een hoge straf, voor Guerrero niet.

Geplaatst

vind het zo lekker lezen!

zo zou ik door gaan de krant is ook leesbaar maar afwisselen dat zou origineel en je kan toch de hele tijd verrasen

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]