Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ja erg flauw, ik was namelijk opzoek naar wat ervaring van wielrenners hier!

me moeder is namelijk niet gerust op, zegt dat het daar erg gevaarlijk is enzo, geen goede fietspaden ed.

• Antwoorden 3,1k
  • Weergaven 99,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Sinds vorige week een nieuwe fiets   De vorige 2 dagen als 'middagpauze' een beetje kunnen uittesten. Op dinsdag ideaal gezelschap om direct eens flink door te duwen:  

• Zo. Vanochtend de Mont Ventoux opgefietst vanaf Bedoin. Het weer was perfect, we vertrokken rond half 9 zodat we voor de echte hitte uitfietsten. 's Ochtends was het ongeveer 24 graden en liep op tot

• Thierryvane
    Thierryvane

Zo om 7:00 uur met vier vrienden en een volgauto beginnen aan onze eigen samengestelde mini-tocht. 4 dagen fietsen, 680 kilometer totaal met 4600+ hoogtemeters. Beginnen met een rit naar Valkenburg me

Geplaatst

Ben 2 weken geleden een week naar Calais geweest (N-Frankrijk). Veel gefietst daar en het is me erg goed bevallen. Er zijn veel heuvels, het is geen moment vlak. De wegen waar je op fietst zijn ook goed, er rijdt weinig auto verkeer. Het enige nadeel is dat er wel veel wind staat omdat het aan de zee ligt.

Geplaatst
Ben 2 weken geleden een week naar Calais geweest (N-Frankrijk). Veel gefietst daar en het is me erg goed bevallen. Er zijn veel heuvels, het is geen moment vlak. De wegen waar je op fietst zijn ook goed, er rijdt weinig auto verkeer. Het enige nadeel is dat er wel veel wind staat omdat het aan de zee ligt.

Op wat voor fiets heb je daar gefiets ? en hoe zit het met de fietspaden? ed

Geplaatst

Woon in Zuid-Limburg, dus fiets regelmatig de Cauberg, Keutenberg enzo op. Gaat steeds beter. Heb in de zomervakanties ook bergen in Oostenrijk en Zwitserland gefietst!

Geplaatst

Ik ben vanochtend voor het eerst sinds ik koers (5/6 jaar) echt gevallen. Gelukkig geen ernstige schade aan ledematen en fiets, maar wel flink wat schaafwonden en blauwe plekken. Ik reed met mijn zomerbanden over een stuk wegdek dat nog nat was van de regenbuien van vannacht, ook lag er veel troep op het oude wegdek. Bij het aanremmen van de bocht was er niets aan de hand, maar toen ik instuurde voelde ik het de fiets onder mij wegglijden. Op dat moment kun je niets anders doen dan wachten op de klap die komen gaat. Elleboog en knie zitten in het verband en verder is mijn enkel flink aan het zwellen, de rest van de dag maar een beetje op de bank hangen....

Geplaatst
  • Auteur

Ai sterkte. Gelukkig dat je niks gebroken hebt. Vallen hoort er helaas wel bij :(

Geplaatst

Thanks, maar als het een beetje meezit hoop ik na het weekend weer op de fiets te zitten en volgende week een keer richting de Ardennen te gaan...

Geplaatst
  • Auteur

Hehehe nice :)

Ik zit eraan te denken om een periode serieus te gaan trainen. Eerst even op vakantie en daarna misschien maar starten. Heb een boek van Armstrong en zijn coach carmichael en hier kan ik schema's uithalen :)

Geplaatst

Mijn probleem is altijd met het fietsen dat ik de bochten niet goed aandurf, kan zelf altijd gewoon hard fietsen maar wanneer ik dan bij bochten kom moet ik heel erg afremmen omdat ik te weinig risico durf te nemen. Iemand tips om dit te oefenen of trainen?

Geplaatst
  • Auteur

Bij de Slegte heb je zo'n klein boekje waarin dit staat. Rozige/paarsige voorkant. Niet heel groot. En maar een paar euro :)

Ik ben trouwens ook niet zo heel goed in het bochtenwerk.

Geplaatst
Bij de Slegte heb je zo'n klein boekje waarin dit staat. Rozige/paarsige voorkant. Niet heel groot. En maar een paar euro :)

Wat is de Slegte, maar wat staat daar allemaal in dan? Manieren om jezelf te verbeteren in het wielrennen? Want dan zal ik binnenkort is even kijken of ik dat boekje aan kan gaan schaffen.

Geplaatst
  • Auteur
Wat is de Slegte, maar wat staat daar allemaal in dan? Manieren om jezelf te verbeteren in het wielrennen? Want dan zal ik binnenkort is even kijken of ik dat boekje aan kan gaan schaffen.

Wat Carero zegt en is een boekje met allemaal tips enzo inderdaad. Met voeding enzo ook. best handig :)

Geplaatst
Mijn probleem is altijd met het fietsen dat ik de bochten niet goed aandurf, kan zelf altijd gewoon hard fietsen maar wanneer ik dan bij bochten kom moet ik heel erg afremmen omdat ik te weinig risico durf te nemen. Iemand tips om dit te oefenen of trainen?

Heb precies hetzelfde, ben ook niet zo'n bochten held.

Ben nu een zes dagen bezig geweest met m'n fiets op te knappen (schoonmaken, ander kleurtje en wat vernieuwingen, al is het nog niet helemaal klaar).

[spoiler= mijn fiets (groot)]

Dit was mijn fiets:

2ilc08w.jpg

2dr77ft.jpg

En dit is hem nu:

k354k5.jpg

Hij is nog niet helemaal af, er moet nog een ander zadel op en de banden moet ik ook nog vervangen. Maar ik vind dat hij er flink op vooruit is gegaan :)

Geplaatst
  • Auteur

@ Hans: Nette opknapbeurt :)

@Berrie: Nee die niet. Maar misschien is die ook wel goed. Moet je maar ff kijken ;)

Geplaatst

Je moet zorgen dat je bij het insturen van de bocht de juiste snelheid hebt, wat betekent dat je dus voor de bocht al moet remmen. Voor de balans is het ook het beste om met zowel de voor- als achterrem tegelijk te remmen. En het sturen is gewoon zoals bij de Formule 1, hoog in sturen, laag de bocht nemen en weer hoog uitkomen. En na de bocht weer vol op de pedalen om je normale snelheid weer te halen....

Geplaatst

Zo, net even 27 km gefietst. De eerste keer weer deze zomer, was al wel weer een jaar geleden. Maar was iig weer lekker:D

Geplaatst

Samen met mijn vader ben ik op vakantie in Toscane te fietsen geweest met geleende racefietsen. Ruim 30 kilometer over allerlei heuveltjes en een paar kleine bergen gereden. Ging vrij aardig voor een Nederlander op zeeniveau. :)

Geplaatst
  • Auteur
Je moet zorgen dat je bij het insturen van de bocht de juiste snelheid hebt, wat betekent dat je dus voor de bocht al moet remmen. Voor de balans is het ook het beste om met zowel de voor- als achterrem tegelijk te remmen. En het sturen is gewoon zoals bij de Formule 1, hoog in sturen, laag de bocht nemen en weer hoog uitkomen. En na de bocht weer vol op de pedalen om je normale snelheid weer te halen....

Ja inderdaad en de pendalen recht, zodat je lekker diep kunt gaan door de bocht. Ik weet zelf de theorie wel, maar heb niet echt de feeling met bochten. Doe soms te snel rustig aan.

Ik ga vanavond weer wielrennen. Met wat maten waarvan er 1 voor een half jaar naar Spanje vertrekt. Wel leuk om dan nog een stukkie te fietsen samen :)

Geplaatst

Als ik fiets knal ik altijd de bochten door. Ik heb daar wel feeling voor volgens mij. Alleen fiets ik niet meer zoveel.

Geplaatst
  • Auteur

Ja je moet durf hebben en dat zul je vast hebben :)

Zo over half uurtje weer wielrennen. Heb er zin in :)

Geplaatst
  • Auteur

Wij gingen wielrennen. Maar iemand kreeg een lekker band. Bleek de lijm voor het plakken lame te zijn. Dus wij luim moeten regelen. Liet die gast nog een stuk glas zitten in zijn buitenband. Dus gewoon weer lek. Toen een nieuwe binnenband erin gedaan en uiteindelijk nog een stukkie gefietst. Alleen werd het snel donker. Hier 2 fotootjes ervan :p

fiets1y.jpg

fiets2.jpg