Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 3,1k
  • Weergaven 99,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Sinds vorige week een nieuwe fiets   De vorige 2 dagen als 'middagpauze' een beetje kunnen uittesten. Op dinsdag ideaal gezelschap om direct eens flink door te duwen:  

• Zo. Vanochtend de Mont Ventoux opgefietst vanaf Bedoin. Het weer was perfect, we vertrokken rond half 9 zodat we voor de echte hitte uitfietsten. 's Ochtends was het ongeveer 24 graden en liep op tot

• Thierryvane
    Thierryvane

Zo om 7:00 uur met vier vrienden en een volgauto beginnen aan onze eigen samengestelde mini-tocht. 4 dagen fietsen, 680 kilometer totaal met 4600+ hoogtemeters. Beginnen met een rit naar Valkenburg me

Geplaatst
  • Auteur

Ja de Posbank is hier in de buurt en heb ik al veel gefietst.

Geplaatst

Moet ik nog doen.

Vandaag weer een lekkere rit erop zitten. Wel even een kleine mini-stop bij een scharrel van afgelopen weekend omdat ik erg nodig naar de wc moest,, maar verder lekker kunnen doorbeuken en van 't weer genieten. Heerlijk hoor.

Geplaatst

Vanavond nog een rondje gefietst:

35lag6b.jpg

29,98 kilometer in 59:40 minuten. Er was opeens best wel veel wind op de terugweg. Had iets minder wind verwacht, anders had het nog wel sneller gekund.

Wat eten/drinken jullie zoal tijdens een rit van zeg een uurtje of twee?

Drink meestal gewoon water of van dat aanmaakspul van de aldi. Daarbij heb ik meestal 1 of 2 repen bij me.

Geplaatst

Ik heb altijd water mee, en een krentenbol.

Als ik 4 uur fiets ofzo neem ik ook wel eens een blikje frisdrank mee.

Geplaatst

Dalijk lekker een uurtje het heuvelland in, hopen dat ik nog wat teams of renners op verkenning tegen ga komen. Sowieso mooie dagen in het vooruitzicht, zaterdag stukje mee fietsen met de toerversie en zondag vanaf 0800 uur onderweg tot aan de finish.

Geplaatst
Dalijk lekker een uurtje het heuvelland in, hopen dat ik nog wat teams of renners op verkenning tegen ga komen. Sowieso mooie dagen in het vooruitzicht, zaterdag stukje mee fietsen met de toerversie en zondag vanaf 0800 uur onderweg tot aan de finish.

Bewoners strooien punaises op route Gold Race

14 april 2011

De Amstel Gold Race is dé Nederlandse wielerwedstrijd, maar niet iedereen is even blij met de jaarlijkse komst van het wielergilde. Een enkeling komt er zelfs tegen in het geweer.

Lokale bewoners hebben namelijk punaises gestrooid op het parcours van de Gold Race, bij wijze van protest tegen de verstoorde rust in het Limburgse land. De politie kon er niet om lachen en is een onderzoek gestart.

Platte band gehad vanmiddag, toeval?

Geplaatst

Gekkewerk, dat je er niet blij mee bent, prima. Maar ga het dan niet verpesten voor de rest. Maar zal zondag allemaal wel klaar zijn. Denk dat ik Zondag in Geleen sta, en daarna naar de Gulpenerberg ga.

Morgen komt als goed is mijn shirt binnen, HTC shirt. Extra bidon +houder, en nieuwe km teller.

Geplaatst
Gekkewerk, dat je er niet blij mee bent, prima. Maar ga het dan niet verpesten voor de rest. Maar zal zondag allemaal wel klaar zijn. Denk dat ik Zondag in Geleen sta, en daarna naar de Gulpenerberg ga.

Morgen komt als goed is mijn shirt binnen, HTC shirt. Extra bidon +houder, en nieuwe km teller.

Toevallig, heb ik gister ook beide aangeschaft. Welke passage ga je kijken op de Gulperberg? Ben nog een beetje aan het plannen waar ik allemaal ga kijken na de ploegenprestatie.

Geplaatst

Eerst in Geleen, is vlak voor de deur bij mij dus daar ben ik zo. Dan de 1e passage in Gulpen, en dan snel naar huis om de finale op tv te kijken.

Geplaatst

Zóóó, net thuis en klaar met douchen van de Amstel Gold Race. 100 kilometer helemaal uit gereden, vorig jaar de 150 niet gehaald. Verslagje komt er later vanavond aan.

Geplaatst
  • Auteur

Mooi man, beetje door kunnen rijden, of werd er veel geremd?

Geplaatst

@ Gert, Viel op zich wel mee, in de afdalingen wat meer doordat sommige niet durfden.

[spoiler=LANG VERLSAG]Eind 2010

Ik spreek samen met me neef af om de Amstel Gold Race te rijden.

We besluiten om dit jaar de 100 km te doen.

10 januari 2011

Meteen vanaf stage ga ik met buslijn 5 richting Landgoederenbuurt. Mijn neef woont daar en ik kom nog even voor de zekerheid langs om alles goed te bespreken. Ik ga naar huis en wacht tot 20.00 uur. Dan gaat de inschrijving open. Eigenlijk zou ik op dat moment ook moeten trainen, maar omdat op dit moment de Amstel Gold Race voorgaat, heb ik gemaild dat ik pas om 20.30 uur kom. Alles lijkt goed te gaan totdat ik op de site probeer te komen. Wegens een te slechte server kunnen de meeste niet op de site komen, waardoor de inschrijvingen worden gestopt. Een paar duizend zijn al de gelukkigen van een startbewijs, de rest nog niet. Daaronder zijn mijn neef en ik ook, wij wachten nog steeds. Op de site komt te staan dat er morgen wordt besproken wanneer de inschrijvingen open gaan.

11 januari 2011

Tot 15.00 uur probeer ik op de site te kijken wanneer de inschrijvingen open gaan. Helaas komt er nog niks te staan. Ik vraag me moeder om de site in de gaten te houden en als de inschrijving open gaat, om mij te bellen. Uiteindelijk wordt ik gebeld om 16.00 uur. De inschrijvingen zijn open en ik vraag of mijn moeder mij voor de zekerheid al wilt inschrijven en mijn neef wil bellen, die is namelijk op zijn werk. Na zo’n 10 keer geprobeerd te bellen word er opgenomen. Hij gaat ook snel naar de site en zo zijn we allebei ingeschreven voor de 100 km.

16 april 2011

Om 05.00 uur gaat mijn wekker. Met veel moeite stap ik een half uur later mijn bed uit, en neem nog even snel een douche. Daarna kleed ik me aan en zet alles klaar. Nog even de fiets in de auto zetten, en even de auto duwen. De auto wou namelijk niet starten en dus mocht ik op de vroege morgen een auto duwen. Nadat alles geregeld is, mag ik lekker in de auto zitten voor drie uurtjes. Althans, lekker was het niet. Een ingeklapte zitplaats naast me (anders kon de fiets niet in de auto), en een autostoeltje aan de andere kant (me zusje moest uiteraard ook mee) zorgden ervoor dat ik op een plekje zat, dat net iets minder breed was dan dat ik ben. Na drie lange pijnlijke uurtjes kom ik eindelijk bij de startplaats aan waar mijn neef op mij wacht. Ik haal snel het stuurbodje met chip, en we kunnen vertrekken. Vroeg mogen we alweer de Geulhemmerberg op. Net zoals vorig jaar een pittige klim met koude benen. Van daar af aan rijden we in een kleine peloton naar de Maasberg. Met 33 km/u gemiddeld rijden we met zo’n 100 man richting de beklimming. Eenmaal bij de Maasberg aangekomen rijd me neef meteen weg van het peloton, dat ook meteen uit elkaar valt. Ik zit helaas in een ongunstige positie aan de binnenkant, ik zit dus helemaal opgesloten. Na 50 meter kom ik er eindelijk uit en rijd meteen het gat van ook alweer zo’n 50 meter dicht naar me neef. Links en rechts halen we de mensen in, en worden we ingehaald. Eenmaal bovenaan zijn er tal mensen met lekke banden. Niet zo gek met de ‘kasseien’ op de beklimming. Wij hebben geen lekke band en kunnen lekker doorrijden. Na een stuk alleen te hebben gereden komen we aan bij de Adsteeg. Ik wil meteen vlammend de berg op, en doe dat dan ook. Ik kijk achter me en zie me neef stil staan. Ik draai om en het blijkt dat zijn ketting eraf lag. Nadat dat geregeld was gingen we samen naar boven. Een lastig klimmetje alsnog, maar zonder al te veel moeite redden we het toch. We rijden weer met een paar mensen mee waardoor het tempo ook wat hoger ligt, tot 29 km/u. Dan komen we bij de Lange Raarberg. Een lange maar niet al te steile klim. Ik besluit om snel de berg op te gaan. Ik wacht drie minuten boven voordat mijn neef bij me is. Daarna rijden we op een smal fietspad achter elkaar. We worden veel ingehaald, maar dat doet ons niet veel. We willen het redden met 20 km/u gemiddeld en op dat moment reden we 24.4 km/u gemiddeld. We rijden ons eigen tempo tot de ravitaillering. Daar aangekomen is het een drukte van jewelste. Het is totaal niet goed geregeld en we moeten een half uur wachten totdat we er door heen zijn. Na een kwartier gewacht te hebben gaan we weer verder, weer op ons eigen tempo. Bergop heeft me neef steeds meer moeite om tempo te houden, dus moet ik me ook inhouden. Doordat we ook vaak genoeg bergaf gaan blijft ons gemiddelde ongeveer gelijk. De afdaling richting de Fromberg gaat lekker, twee kilometer lang 35 gemiddeld zonder echt te trappen. Nadat we rechts de Fromberg op draaien schakel ik meteen naar mijn buitenblad en knal met 25 km/u de berg op. Mijn neef laat ik al snel achter me, en de rest van de mede fietsers ook. Na de haarspeldbocht wordt het iets moeilijker voor me, waardoor ik voor weer een blad lichter ga rijden en met tempo terugvalt tot 20 km/u. Bovenop de berg wachten mijn ouders en zusje, dus een perfect moment om te wachten op me neef. Die komt drie minuten later eraan. Na 10 minuten gewacht te hebben gaan we weer doorrijden. We krijgen het allebei steeds moeilijker, maar we blijven wel een constant tempo rijden. Uit eindelijk komen we bij de Sibbergrubbe, waar ik de vorige bergen alvast ging rijden en boven ging wacht, bleef ik hier bij me neef. Met misschien 10 km/u komen we uiteindelijk boven. In de afdaling tot de Cauberg houden we de benen stil en ik drink nog even wat water. Na de laatste haarspeldbocht begint de Cauberg meteen. Ik ga weer alleen naar boven en op me buitenblad ga ik sneller omhoog dan alle anderen. Tot 400 meter van het einde schakel ik weer terug op me voorblad en val ietsjes stil. Maar omdat er veel mensen langs de kant staan wil ik toch nog even wat harder. Ik zet weer extra kracht en rijd met 25 km/u gemiddeld komt ik uiteindelijk boven. Boven wacht ik weer op me neef die drie minuten later bovenkomt. De woorden die hij tegen mij zei toen hij boven kwam: ‘’Ongelooflijk, ik rijd op 350 meter van de finish hoor ik dat jij binnen komt.’’ Dat betekent dus dat hij over de laatste 350 meter net zolang deed als ik de hele 900 meter. Trots dat ik het dit jaar wel heb gehaald gaan we even het finishdorp in, en daarna snel naar huis. Tot volgend jaar!

De statistieken:

Mijn fietscomputer:

Gemiddeld: 22.8 km/u

Maximum: 58.0 km/u

Afstand: 96.98 km

Tijd: 4 uur, 13 minuten en 59 seconden

AGR site:

Gemiddeld: 19.1 km/u

Afstand: 100.3 km

Tijd: 5 uur, 13 minuten en 58 seconden

Geplaatst

Sjiek man, zal zo thuis wel ff verslag lezen. Ga je mirgen ook kijke dan? Ik ga eerst naar men werk toe aan de voet van de maasberg. En daarna naar de gulperberg. 1e passage, dan naar huis voor de pc verder kijke

Geplaatst
Sjiek man, zal zo thuis wel ff verslag lezen. Ga je mirgen ook kijke dan? Ik ga eerst naar men werk toe aan de voet van de maasberg. En daarna naar de gulperberg. 1e passage, dan naar huis voor de pc verder kijke

Nee, helaas had ik geen geld om ergens te overnachten. Ik kijk ook wel gewoon thuis op tv of pc.

Leuk verslagje! Vreemd dat je er zo'n wedstrijdje van maakt?

Ja klopt, maar ik wil af en toe eens kijken tot hoever ik kan gaan. En omdat ik ook bijna nooit in Limburg fiets, wil ik wel zo vaak mogelijk zo hard mogelijk de berg op.

Geplaatst

Ik ga deze week maar weer eens ff een brug tot brug rondje doen, gewoon even 35 km fietsen om in te komen. Waalbrug > Brug Ewijk > Waalbrug.