Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 3,1k
  • Weergaven 99,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Sinds vorige week een nieuwe fiets   De vorige 2 dagen als 'middagpauze' een beetje kunnen uittesten. Op dinsdag ideaal gezelschap om direct eens flink door te duwen:  

• Zo. Vanochtend de Mont Ventoux opgefietst vanaf Bedoin. Het weer was perfect, we vertrokken rond half 9 zodat we voor de echte hitte uitfietsten. 's Ochtends was het ongeveer 24 graden en liep op tot

• Thierryvane
    Thierryvane

Zo om 7:00 uur met vier vrienden en een volgauto beginnen aan onze eigen samengestelde mini-tocht. 4 dagen fietsen, 680 kilometer totaal met 4600+ hoogtemeters. Beginnen met een rit naar Valkenburg me

Geplaatst
[MENTION=14139]steijns[/MENTION]; Toevallig al eens richting Huy gefietst?

Vorig jaar tijdens de Waalse Pijl, ik was dood boven. Gelukkig heb je daar een leuk caféetje liggen :)

Geplaatst
Vorig jaar tijdens de Waalse Pijl, ik was dood boven. Gelukkig heb je daar een leuk caféetje liggen :)

Hoe ben je toen gefietst vanuit Eijsden? Ik ga volgende week vrijdag met een kameraad, starten vanuit Maastricht.

Geplaatst

https://www.strava.com/activities/296044834

Ritje naar de Muur van Huy gisteren dan eindelijk gemaakt. Onderweg nog even gestuit op een côte van een kilometer aan gemiddeld 9%, mooie opwarmer voor wat er nog komen ging. Oprecht genoten van de Muur ondanks het zware afzien, is weer een legende die van m'n bucket list kan.

2u7oj8k.png

Geplaatst

Eerste rondje met een gemiddelde van 30+ km/u voltooit. Nou ja, dat gaf de km-teller van de rest van de groep aan, die van mij gaf iets van 28.4 km/u aan. Blijkbaar wijkt mijn km-teller dusdanig veel af... Ik weet nu alleen niet of alleen mijn gemiddelde snelheid onjuist is, of ook de snelheid die ik rijdt...

Geplaatst

Kilometerteller gebruik ik al jaren niet meer. Hou alleen bij via me telefoon hoelang ik over een ritje doe, en dan zoek ik op Google Earth uit hoeveel kilometer ik heb gefietst. Kost je ten eerste niet teveel batterij door de gps, en je zit jezelf niet kapot te rijden om perse die 30 km/u (of meer/minder) te rijden.

Geplaatst

Ik heb gewoon simpel km-teller, ik zie wel mijn snelheid altijd, van de rest van de opties kan ik er één kiezen. Ik keek pas na mijn gemiddelde aan einde van de rit, omdat de rest ook keken. Kost volgens mij ook bijna geen batterij. Ik wil wel eigenlijk een keer strava op mijn mobiel gaan gebruiken, maar ik heb dan ook het idee dat ik zie dat ik overal zooo traag rijdt, dus doe ik het liever niet :P

Geplaatst

Fietste laatst ook zonder tellertje, al was dat omdat ik van tevoren niet wist dat die kapot was. Lekker man, gewoon trappen zonder de snelheid te weten. Anders ben je daar toch mee bezig.

Geplaatst
Huhu die MisterX die zich weer doodstaart op een gemiddelde snelheid :huhu: Ga lekker fietsen joh. Geniet van het weer

Jij was toch degene die je hartslag en weet ik veel voor meer onzin bij hield? En dan vind je het erg dat ik na afloop van de rit even naar de gemiddelde snelheid kijk.

Als je bijna altijd op het vlakke rijdt, een route waarbij je eigenlijk altijd door kan fietsen (niet hoeven stoppen voor kruispunten enz.), en eigenlijk nooit fiets met heel veel wind, dan is een gemiddelde best een redelijk indicatiemiddel die aangeeft hoe goed je het gedaan hebt. Een van de doelen van wielrennen is naar mijn idee toch het zo hard mogelijk rijden.

Geplaatst
Jij was toch degene die je hartslag en weet ik veel voor meer onzin bij hield? En dan vind je het erg dat ik na afloop van de rit even naar de gemiddelde snelheid kijk.

Als je bijna altijd op het vlakke rijdt, een route waarbij je eigenlijk altijd door kan fietsen (niet hoeven stoppen voor kruispunten enz.), en eigenlijk nooit fiets met heel veel wind, dan is een gemiddelde best een redelijk indicatiemiddel die aangeeft hoe goed je het gedaan hebt. Een van de doelen van wielrennen is naar mijn idee toch het zo hard mogelijk rijden.

Persoonlijk kijk ik niet alleen naar het gemiddelde. Soms heb ik ritjes ertussen zitten waarbij ik de 30 gemiddeld haal, maar het voor het gevoel niet lekker ging. Andere keren heb ik bijvoorbeeld 25 gemiddeld, maar ging het voor mijn gevoel wel goed.

Geplaatst

Waarom is je doel zo hard mogelijk rijden dan, het is toch geen wedstrijd ;c Als je moe bent na afloop heb je hard genoeg gereden lijkt me. Tenzij je ergens voor traint maar dan lijkt me je gemiddelde nog steeds geen goede indicatie, zelfs niet in die omstandigheden.

Geplaatst

Is ook zo joh, je moet je niks van ons aantrekken hoor X. Lekker blijven fietsen zoals jij dat fijn vindt.

21b526a.png

Deze rit was trouwens vorige week, kijk naar al die rondjes die ik heb gereden :D Was weer de eerste keer in een tijdje dat ik alleen op pad ging daar, stuk of vijf keer volledig de weg kwijt. Zat ook goed stuk aan het einde. Grootste deel was wel verharde weg maar stond ook weer een paar keer midden in een knollenveld. Dan ben je toch blij dat je op de mountainbike bent.

bewerkt door Wokulski

Geplaatst
Persoonlijk kijk ik niet alleen naar het gemiddelde. Soms heb ik ritjes ertussen zitten waarbij ik de 30 gemiddeld haal, maar het voor het gevoel niet lekker ging. Andere keren heb ik bijvoorbeeld 25 gemiddeld, maar ging het voor mijn gevoel wel goed.

Waarom is je doel zo hard mogelijk rijden dan, het is toch geen wedstrijd ;c Als je moe bent na afloop heb je hard genoeg gereden lijkt me. Tenzij je ergens voor traint maar dan lijkt me je gemiddelde nog steeds geen goede indicatie, zelfs niet in die omstandigheden.

Natuurlijk kijk ik niet alleen naar het gemiddelde. Kokkie overdrijft mijn uitspraak weer eens. Die denkt volgens mij dat ik tijdens de rit constant mijn gemiddelde snelheid in de gaten houd en me kut voel als ik onder een bepaalde snelheid kom. Dat is de grootste onzin.

Geplaatst
  • Auteur

Le Saux, wordt jij dan opgehaald na zo'n rit of fiets je wel altijd zelf terug?

Geplaatst
Le Saux, wordt jij dan opgehaald na zo'n rit of fiets je wel altijd zelf terug?

Goh nee, ligt eigenlijk ook een beetje aan wanneer ik ga. Toevallig moest ik afgelopen vrijdag 's avonds nog trainen met voetbal, dus vond ik het na 70 kilometer wel welletjes en hebben we de trein terug gepakt. Moest er ook niet meer aan denken om nog op de fiets te stappen na Le Mur ;c

[MENTION=677]Kokkie[/MENTION]; Geen specifieke routes, maar als je gewoon in de richting van Valkenburg fietst zit je altijd goed. Kan je tegen die tijd ook nog wel eens wijzen op wat mooie klimmetjes als je dat leuk vindt.

Geplaatst

Te weinig gedronken hebben, kan inderdaad best eens de oorzaak zijn. Veel te laat aan begonnen tijdens dat rondje. Pas na een uur ofzo. Ik denk zelfs op iets van 10 minuten voor het einde ofzo.

Geplaatst
Iemand tips om kramp te voorkomen? Ik kreeg tijdens mijn laatste rondje namelijk kramp in mijn bovenbeen.

MetaRelax in je bidon doen

Geplaatst
Wat is dat voor iets?

MetaRelax® is een magnesiumcomplex aangevuld met B-vitamines en taurine. MetaRelax® wordt aanbevolen bij stress-situaties en vermoeidheid, en is goed voor de spieren.

Geplaatst

Is dat gegoogled of je eigen ervaring? Ik bedoelde eigenlijk meer: Wat is je ervaring met het product? Vind je dat het echt werkt? Ik heb bij dit soort dingen altijd het idee dat het toch een beetje overbodig is, maar via marketingtrucs toch aan de man gebracht wordt. Als ik er naar google vind ik gegarandeerd alleen maar positieve reactie.

Ik denk trouwens dat de kramp echt kwam door gebracht aan vocht. Ik bedacht me achteraf al dat ik veel te laat ben gaan drinken, al had ik nog niet de link met kramp krijgen gelegd in eerste instantie. Ik denk dus dat de kramp eenmalig is als ik in de toekomst gewoon voldoende blijf drinken.

Geplaatst

Vandaag maar weer eens op de fiets stappen. Doel is een rondje van een kleine 80km. Ik ben benieuwd of ik zoiets ga trekken. Mijn grootste rondje ooit is tot nu toe zo'n 55 km geweest. Dit jaar nog niet boven de 40 km uitgekomen. Ik ben dus benieuwd of ik het een beetje ga volhouden. Ik vrees dat ik totaal niet vooruit ga komen na zo'n 40 km. Iemand tips voor zo'n situatie? Een ding weet ik al; Wat te eten mee nemen voor onderweg. En natuurlijk genoeg drinken.

Geplaatst

Tips zijn nog steeds welkom, voor een volgende keer. Ik heb vandaag wel een goede les geleerd: Blaas jezelf niet te vroeg op. De eerste 60km gingen prima. De laatste 15 waren zacht gezegd een drama. Het verbaast me dat een of andere opa me op het einde niet ingehaald heeft. Zo erg zat ik er doorheen...

Geplaatst

Ik vermoed dat jij veel te hard rijdt voor je kunnen om zulke afstanden aan te kunnen. Je moet echt rustig beginnen en dan kan je na een kilometer of 40-50 kijken of je nog genoeg hebt om misschien harder te gaan.

Geplaatst

Ik rij zelf de eerste 5 km 'te' hard, zodat ik al vrij snel over me dooie punt heen kom. Dan is het even een kilometertje wat rustiger aan, maar daarna kan ik 40-50 km aardig doortrappen zonder echt kapot te gaan.