Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

  • Antwoorden 3,1k
  • Weergaven 100k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

  • Sinds vorige week een nieuwe fiets   De vorige 2 dagen als 'middagpauze' een beetje kunnen uittesten. Op dinsdag ideaal gezelschap om direct eens flink door te duwen:  

  • Zo. Vanochtend de Mont Ventoux opgefietst vanaf Bedoin. Het weer was perfect, we vertrokken rond half 9 zodat we voor de echte hitte uitfietsten. 's Ochtends was het ongeveer 24 graden en liep op tot

  • Thierryvane
    Thierryvane

    Zo om 7:00 uur met vier vrienden en een volgauto beginnen aan onze eigen samengestelde mini-tocht. 4 dagen fietsen, 680 kilometer totaal met 4600+ hoogtemeters. Beginnen met een rit naar Valkenburg me

Geplaatst

Dan stel je toch persoonlijke doelen ;)

 

Bij mij hielp vorig jaar de Strava Segmenten heel erg :)

Tot zover (al een tijdje niet gekeken xD) heb ik daar 2x een KOM gehaald :)

Geplaatst
Dan stel je toch persoonlijke doelen ;)

 

Bij mij hielp vorig jaar de Strava Segmenten heel erg :)

Tot zover (al een tijdje niet gekeken xD) heb ik daar 2x een KOM gehaald :)

 

Moet je ze wel verzinnen. De segmenten op Strava zijn leuk, maar hier is alles al zo scherp. Niet te doen. Ik ben blij als ik een top 100 heb. KOMs zijn een utopie... Dus dat als doel stellen is niet bepaald motiverend...

Geplaatst

Deze winter voor het eerst op de Tacx mijn conditie bijgehouden, maar nu ik buiten kan fietsen komt er echt helemaal niets van terecht. Ik ben niet vooruit te branden...

Geplaatst
  • Auteur

Hmmm, dat lijkt me wel frustrerend.

 

Hier nog niet zoveel gefietst dit jaar. Meer op de normale fiets met t gezin dan op de racefiets.

Geplaatst

Dat is het ook. Vorig jaar reed ik meestal rondjes van 40-50 km in een tempo rond de 30 km/u. Nu ben ik al bekaf na 20 km met een gemiddelde snelheid van nog geen 25 km/u. Ik had toch wel verwacht dat ik redelijk makkelijk dezelfde cijfers kon zetten als vorig jaar. Dit is alleen totaal niet motiverend, waardoor ik alleen maar minder ga fietsen en het dus alleen maar nog slechter gaat...

Geplaatst

Ben na paar jaar nauwelijks wat gedaan te hebben ook weer begonnen met fietsen. Valt zwaar tegen kan k je zeggen :-D

 

 

Geplaatst
Wat een weekban allemaal niet voor je kan doen he.

 

Ben al een paar weken aan het fietsen hoor.

Geplaatst

Dit jaar mijn plezier op de fiets gelukkig weer teruggevonden. Vorig jaar amper gefietst. Ik kwam misschien net aan de 50 km, als ik dat al heb gehaald in 2018. De afgelopen weken heb ik het weer op weten te pakken. 

Geplaatst

Zijn er trouwens tips die helpen met klimmen? Als de weg maar heel kort iets omhoog gaat, ben ik bekaf. 'Gelukkig' hebben in de buurt weinig echte klimmetjes. Ik moet het doen met bruggen, tunnels, dijken en viaducten. Maar zelfs dat is een drama. Ik stort op zo'n moment volledig in. En dan hebben we het nog geen eens over klimmetjes in de heuvels van Limburg of de bergen van de Alpen. Daar kom ik gewoon niet boven...

 

Geplaatst
  • Auteur

Ik heb mezelf wel moeten aanleren om gewoon echt mijn eigen tempo te fietsen heuvelop. Maar dan heb ik het over het fietsen van heuvels in NL (Limburg, Posbank, Utrechtse heuvelrug). En niet proberen aan te haken bij mensen die omhoog een hoger tempo aankunnen.

Wat jij beschrijft lijkt me niet echt wat te maken te hebben met klimmen. Bruggels/dijken, viaducten zijn niet stijl en vaak ook niet lang. Maar klinkt alsof dit je al wel een hoge hartslag bezorgd. Is het dan niet een kwestie van conditie/inhoud opbouwen waardoor dit steeds beter zal moeten gaan?

Geplaatst

Conditie kan vast beter, maar is denk ik niet het volledige probleem. Ik zei vaak wel progressie op het vlakke, maar niet als het berg op gaat. Dijken en viaducten lukt wel gewoon, maar sommige tunnels en bruggen kunnen best pittig zijn. Ik heb eens gegoogled naar wat gegevens, maar ik zie dat het vaak toch al richting de kilometer gaan. Ter vergelijking: Ook de Cauberg is nog geen kilometer. De stijgingspercentages op de Cauberg zijn gemiddeld wel een stuk hoger. Ik fiets meestal solo, het is dus niet dat ik iemand probeer te volgen op de klimmetjes. 

Geplaatst

Van wat ik me kan herinneren fiets jij altijd 100% toch. Als je dat nog steeds doet dan snap ik dat je helemaal verzuurt als het iets omhoog loopt.

Geplaatst
  • Auteur

Je zou eens een hartslagmeter of sporthorloge moeten kopen. Nou moet niet maar zou het aanraden. Dan kun je zie wat je hartslag doet. Ben daar wel benieuwd naar inderdaad. Zoals Erwin zegt als je op het vlakke al in een hoge hartslag zit dan is elke extra weerstand er eentje teveel.

Geplaatst
Op 13-6-2019 om 08:40 zei Erwin.:

Van wat ik me kan herinneren fiets jij altijd 100% toch. Als je dat nog steeds doet dan snap ik dat je helemaal verzuurt als het iets omhoog loopt.

 

Ik wil na afloop van een rondje het idee hebben dat ik flink gesport heb. Dat is wat anders dan altijd voluit rijden. Er zijn delen waarop ik meer aanzet dan andere momenten. Dat een klimmetje op het eind er dan flink in hakt, snap ik je punt.

 

Ik moet trouwens zeggen dat ik niet echt de verzuring in mijn benen voel. Het is meer dat mijn lichaam oververhit lijkt te raken ofzo. Ik moet ook zeggen dat ik altijd al enorm veel zweet tijdens het sporten. 1,5 uur fietsen is ook gewoon 1,5 liter water drinken gedurende de rit en dan drink ik voor én na de rit in totaal vaak ook nog wel 0,5-1 liter water... 

 

Op 13-6-2019 om 09:54 zei Gert:

Je zou eens een hartslagmeter of sporthorloge moeten kopen. Nou moet niet maar zou het aanraden. Dan kun je zie wat je hartslag doet. Ben daar wel benieuwd naar inderdaad. Zoals Erwin zegt als je op het vlakke al in een hoge hartslag zit dan is elke extra weerstand er eentje teveel.

 

Ik hou van cijfers, maar tot nu toe nog niet op de fiets. Op dit moment ook een hele simpele km-teller van een paar tientjes. Ik heb dus ook nergens iets om de hartslag gedurende de rit te tonen. De km-teller is zo simpel, daar kan ik geen hartslagmeter op aansluiten. 

Geplaatst

Na een tijdje te hebben rondgekeken nu ook een racefiets aangeschaft (foto volgt nog)

 

Nu nog spd-pedalen erop laten zetten en dan kijken wat de status is van mijn conditie. Zal in eerste instantie vooral hier in de regio mijn kilometers maken. Kan ook prima overigens, rond Ootmarsum (NK-parcours van 2008,2011 en 2014) kun je mooi fietsen. 

Geplaatst
Op 17-6-2019 om 10:10 zei Elano:

Na een tijdje te hebben rondgekeken nu ook een racefiets aangeschaft (foto volgt nog)

 

Nu nog spd-pedalen erop laten zetten en dan kijken wat de status is van mijn conditie. Zal in eerste instantie vooral hier in de regio mijn kilometers maken. Kan ook prima overigens, rond Ootmarsum (NK-parcours van 2008,2011 en 2014) kun je mooi fietsen. 

 

Welkom bij de club van asociale fietsers volgens de rest van het land :D

Geplaatst

Veel mensen hebben nogal een negatieve associatie bij wielrenners. Asociaal op de weg. Zijn alleen maar bezig met zo hard mogelijk rijden, houden zich niet aan de verkeersregels en zijn daarom een gevaar in het verkeer. 

Geplaatst
  • Auteur

Ik fiets altijd erg netjes. Wacht voor stoplichten zoals het hoort. Zelfs een bel gevraagd voor mijn verjaardag. Wat ik er vreselijk uit vind zien op een racefiets. Maar beter dan te moeten roepen na medeweggebruikers. Deze luie hond moet em alleen nog ff op zijn fiets plaatsen :p

 

Maar ziet idd vaak aso fietsers. Helemaal als je zo'n toertocht meedoet.

Geplaatst

Verwacht trouwens geen wonderen van een bel. Het levert niet altijd het gewenste resultaat op bij medeweggebruikers. Ik kan genoeg voorbeelden bedenken. Dan bel je netjes, en vervolgens halen de personen voor je rare capriolen uit, waardoor je met een snelheid van ongeveer 35-40 km/u de fiets maar de berm in stuurt, in de hoop dat je niet valt... De andere optie is om de personen voor je aan te rijden... Ik kan me echt ergeren aan dat soort personen... Vooral als ze je vervolgens ook nog eens de huid vol gaan schelden... 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Onlangs hier 0

  • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]