Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
10 uur geleden zei MisterX:

Verwacht trouwens geen wonderen van een bel. Het levert niet altijd het gewenste resultaat op bij medeweggebruikers. Ik kan genoeg voorbeelden bedenken. Dan bel je netjes, en vervolgens halen de personen voor je rare capriolen uit, waardoor je met een snelheid van ongeveer 35-40 km/u de fiets maar de berm in stuurt, in de hoop dat je niet valt... De andere optie is om de personen voor je aan te rijden... Ik kan me echt ergeren aan dat soort personen... Vooral als ze je vervolgens ook nog eens de huid vol gaan schelden... 

Verplaats je ook eens in hun. Zij zijn lekker op hun gemakje aan het fietsen, horen een bel en dan komt er iemand in noodvaart dichterbij. Voor jou voelt het misschien niet alsof je hard gaat, maar als je zelf maar 15km/u fietst dan komt de ander hard dichterbij. Als je dan ook nog eens niet het geduld hebt en vlak langs ze gaat of via de berm dan snap ik dat ze wielrenners aso vinden.

• Antwoorden 3,1k
  • Weergaven 99,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Sinds vorige week een nieuwe fiets   De vorige 2 dagen als 'middagpauze' een beetje kunnen uittesten. Op dinsdag ideaal gezelschap om direct eens flink door te duwen:  

• Zo. Vanochtend de Mont Ventoux opgefietst vanaf Bedoin. Het weer was perfect, we vertrokken rond half 9 zodat we voor de echte hitte uitfietsten. 's Ochtends was het ongeveer 24 graden en liep op tot

• Thierryvane
    Thierryvane

Zo om 7:00 uur met vier vrienden en een volgauto beginnen aan onze eigen samengestelde mini-tocht. 4 dagen fietsen, 680 kilometer totaal met 4600+ hoogtemeters. Beginnen met een rit naar Valkenburg me

Geplaatst
  • Auteur

Als je in je eentje een tempo van 35/40 fietst, dan snap ik wel dat elke extra inspanning er 1 teveel is. Nondejuu wat een tempo :)

Geplaatst
2 uur geleden zei Erwin.:

Verplaats je ook eens in hun. Zij zijn lekker op hun gemakje aan het fietsen, horen een bel en dan komt er iemand in noodvaart dichterbij. Voor jou voelt het misschien niet alsof je hard gaat, maar als je zelf maar 15km/u fietst dan komt de ander hard dichterbij. Als je dan ook nog eens niet het geduld hebt en vlak langs ze gaat of via de berm dan snap ik dat ze wielrenners aso vinden.

Fietspaden zijn vaak niet super breed. En als de twee voor je besluiten om niet meer achter elkaar, maar naast elkaar te gaan fietsen op het moment dat ik langs rijdt, kan ik weinig anders doen dan uitwijken naar de berm. Er is geen andere mogelijkheid. Als je opeens naast elkaar wilt gaan rijden, kijk dan op z'n minst een keer om, om te kijken of daar wel ruimte is. Als je in een auto rijdt en een baan op wilt schuiven, dan kijk je toch ook eerst of er op die plek wel ruimte is? 

Dan rijden ze dus al achter elkaar, zodat je er langs kan. Vervolgens bel je ook nog eens. Dus zouden ze moeten weten dat je er aan komt. En dan doen ze op allerlaatste moment dit...

Geplaatst
1 uur geleden zei Gert:

Als je in je eentje een tempo van 35/40 fietst, dan snap ik wel dat elke extra inspanning er 1 teveel is. Nondejuu wat een tempo :)

Dit was mijn snelheid op dat moment, met de wind vol in de rug en bijna thuis. Dit is niet mijn gemiddelde snelheid ofzo...

Geplaatst
  • Auteur

Maar je kunt dan toch gewoon je snelheid wat minderen en bellen. Sommigen rijden idd erg in de breedte ja. Vervelend. Maar niet de standaard. En als ik op mijn normale fiets bel dan gaat men ook gewoon aan de kant.

Geplaatst

Voor de duidelijk: ze reden al achter elkaar. Dan kun je er makkelijk langs. Pas op het laatste moment gooit die vent het stuur om, zodat ze naast elkaar konden gaan fietsen, zonder te kijken of er toevallig iemand aan kwam. 

Dat is wat anders dan dat ze al breed over de weg reden en als je er dan langs wilt. 

Geplaatst

Vandaag twee persoonlijke hoogtepuntjes behaald:

1. Een  nieuwe hoogste gemiddelde snelheid ooit: 50 km afgelegd met gemiddeld 31.5 km/u. Mijn vorige snelste rondje ooit was zo'n 30 km met een gemiddelde nog onder de 31 km/u. En dat was 3 jaar geleden.

2. Een nieuwe topspeed op het vlakke: 56,5 km/u. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit boven de 52 km/u ben uit gekomen op het vlakke.

Ik dacht dat mijn conditie dramatisch was, maar blijkbaar valt het toch wel mee. Nu wel bekaf... 

Geplaatst
4 uur geleden zei Gert:

Kan volgens mij met strava zelf als je dat hebt. 

Ik kon de functie daar eerst niet vinden. Ondertussen wel.

Ik moet trouwens zeggen dat de verwachte duur volgens Strava helemaal nergens op slaat: Pak je gemiddelde snelheid over de afgelopen 4 weken en pas dat toe op de huidige rit. Ik zou dus met een gemiddelde van boven de 30 km/uur naar boven rijden op de grote Alpencols ofzo. Alpe d'Huez doe je toch met gemak binnen een half uur?! :-D

Geplaatst
Op 19-6-2019 om 16:27 zei Gert:

Ik fiets altijd erg netjes. Wacht voor stoplichten zoals het hoort. Zelfs een bel gevraagd voor mijn verjaardag. Wat ik er vreselijk uit vind zien op een racefiets. Maar beter dan te moeten roepen na medeweggebruikers. Deze luie hond moet em alleen nog ff op zijn fiets plaatsen :p

Maar ziet idd vaak aso fietsers. Helemaal als je zo'n toertocht meedoet.

Ik heb sinds gisteren zelfs licht op m'n racefiets. Dat ziet er ook lelijk uit.

Als je doordeweeks een rondje gaat fietsen in de avond, is het al snel 9 uur voordat je thuis bent. Een rondje is bij mij als snel 1,5 uur. En je wilt ook niet direct na het avondeten op de fiets stappen. Dus het licht dat ik al een paar jaar had liggen, heb ik maar op de fiets gezet.

Gisteren had ik het uiteindelijk niet nodig. Op tijd terug. Maar met de steeds korter wordende dagen sluit ik niet uit dat ik binnen een paar weken de verlichting wel nodig heb. En dan ben ik blij dat ik de verlichting op mijn fiets heb gezet. 

Geplaatst
  • Auteur

Zo'n licht is idd om te janken zo lelijk. Maar wel verstandig. Zelf laatste 1,5 week paar keer een rondje van 1,5 uur met heuvel erin gefietst. Beetje vol hoofd en wil dus meer gaan sporten voor de ontspanning :)

Geplaatst

Deze kwam ik tegen. Inschrijfperiode al voorbij. Dit had me best wel lachen geweest. Met een groep vrienden een rondje rijden, terwijl er een soort van volgauto mee gaat. Al weet ik niet of een rondje van 50 km ook al genoeg is om kans te maken. Verder dan dat ben ik dit jaar nog niet geweest. 

Geplaatst
  • Auteur

Ja ik zou dan Floortje Mackaij al het kopwerk laten doen :classic_happy:

Geplaatst
5 minuten geleden zei Gert:

Ja ik zou dan Floortje Mackaij al het kopwerk laten doen :classic_happy:

Viezerik

Geplaatst
  • Auteur

Haha, nee niet dat kopwerk. Maar dan hoef je toch alleen maar mee te liften. Die fietst iig veel rapper dan ik doe.

Geplaatst

Meeliften gaat een stuk makkelijker. Mijn laatste rondjes zijn opeens een stuk sneller dan gebruikelijk en dat komt vooral omdat ik in het wiel bij iemand kan schuilen. Gemiddelde snelheid ligt dan al snel 10-20% hoger als je met andere fietst. 

Geplaatst
  • Auteur

Ik heb paar dagen terug eens het binnenblad gebruikt ipv het middelste heuvelop. Fiets denk ik al jaren toch wat te zwaar omhoog. Denk dat ik me hier toch verder in ga beoefenen.

Geplaatst
Op 4-9-2019 om 11:55 zei Gert:

Ik heb paar dagen terug eens het binnenblad gebruikt ipv het middelste heuvelop. Fiets denk ik al jaren toch wat te zwaar omhoog. Denk dat ik me hier toch verder in ga beoefenen.

Ik heb juist het idee dat ik al jaren overal te licht fietste. Dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom ik dit jaar opeens zoveel makkelijker fiets dan voorgaande jaren, terwijl ik nog steeds het idee heb dat mijn conditie zelf echt niet noemenswaardig beter is. Het enige verschil is dat ik zwaarder ben gaan fietsen.

Sterker nog: Ik denk dat mijn conditie een aantal jaar geleden (2016 en eerder) beter was dan mijn conditie meer recentere jaren. 

Geplaatst
  • Auteur
23 uur geleden zei MisterX:

Ik heb juist het idee dat ik al jaren overal te licht fietste. Dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom ik dit jaar opeens zoveel makkelijker fiets dan voorgaande jaren, terwijl ik nog steeds het idee heb dat mijn conditie zelf echt niet noemenswaardig beter is. Het enige verschil is dat ik zwaarder ben gaan fietsen.

Sterker nog: Ik denk dat mijn conditie een aantal jaar geleden (2016 en eerder) beter was dan mijn conditie meer recentere jaren. 

Gaat hier dan wel over omhoog fietsen heuvelop. Op het vlakke of vals plat fiets ik ook liever zwaar.

Geplaatst

Door een combinatie van fysieke en persoonlijke problemen heb ik de afgelopen 2 jaar (of eigenlijk zelf 3) niet echt meer gefietst. Nu dat het een beetje beter gaat ben ik 2 weken geleden weer wat begonnen. Vandaag ondanks de wind mijn lekkerste rondje tot nu toe kunnen afwerken. Toch blijft het nog heel ver van het niveau waar ik ooit zat.

477238375_Schermafbeelding2020-04-22om19_59_05.thumb.png.7ba87156bcda0c8f04599d8c4b11dd03.png

Geplaatst
  • Auteur

Toch wel een prima snelheid hoor. Mooi dat je het weer opgepakt hebt. En wel een goed in deze tijden even de gedachten verzetten.

Geplaatst

Zelf weer een beetje begonnen, met fietsen naar het werk. Is 23 kilometer, dus op zich wel lekker wakker worden. Rij ergens 28 hoog/29 laag gemiddeld, tenzij het windstil is (maar Maasvlakte dus vrijwel altijd wind). 

Jammer dat ik het 10 jaar geleden ineens zo heb laten vallen, laatste jaren wel paar kleine oplevingen gehad, maar niets dat langer dan een halfjaar stand hield. 

Ben nu dan ook 30 kilo zwaarder dan toen ik 18 was :-D

Geplaatst
4 uur geleden zei NicoHaak:

Toch wel een prima snelheid hoor. Mooi dat je het weer opgepakt hebt. En wel een goed in deze tijden even de gedachten verzetten.

Ja, het is vooral het gevoel dat nog anders is, zeker bergop (wat vroeger altijd mijn sterkste punt was). Mijn gemiddeldes waren op (solo)trainingen nooit echt hoog. Die snelheid bewaarde ik voor de wedstrijden :D

@neva: Naar het werk fietsen vond ik altijd heerlijk. 's avonds terug naar huis was dan weer een hele opgave.

bewerkt door FlyD