Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Het trainerschap begint altijd onderaan!!

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Hebben jullie dat ook weleens? Trainers die, omdat ze vroeger gebald hebben op hoog niveau, meteen bij een topclub zitten. Trainers die al jaren onderin trainen hebben zo geen kans tegen deze generatie. En dat begint me mijn neus uit te komen. Daarom zal ik laten zien dat het ook anders kan. Zonder ook maar enige ervaring op voetbalgebied. Ja, ik heb eens in een bierteam gespeeld. Daar was de derde helft altijd het belangrijkst. Maar daar speelde je maar voor een man en een paardekop... uhh.. paardenhoofd.

Mijn reis begint in Spanje. De tweede divisie om precies te zijn. Te vergelijken met de hoofdklasse in Nederland. Een club met een zeer moeilijke naam:

Extremadura

Hier zie je wat informatie:

infooverextremedura1dc1.png

Mijn financien zijn niet te best:

financieen2lf0.png

Met deze selectie moet ik het voorlopig doen:

selectieextremadura3sg1.png

Zoals jullie zien, geen al te beste selectie. Gelukkig krijg ik veel mensen aangeboden. De meesten om te lenen en anders voor nop. Ik zal kijken welke spelers een versterking voor mij kunnen worden. WAT IS TRAINER ZIJN VAN EEN KLEIN CLUBJE, TOCH LEUK!

Mijn eerste stappen als manager, oftewel de vriendschappelijke matches:

vriendschappelijkewedstvp0.png

Vooral de match tegen Murcia was een bijzondere. We speelden 2-2 tegen deze club die een divisie hoger speelt. De 3-6 was de eerste match onder mijn hoede. We speelden tegen een club die we nog vaker tegen zullen komen omdat ze in dezelfde divisie spelen. 3-3 was trouwens de ruststand, 3-6 dus de eindstand.

De komende wedstrijden:

wedstrijdentegaan5bs8.png

Dit zijn mijn inkomende spelers:

inkomendetransfers6kt0.png

Zoals ik al eerder aangaf, zijn er veel clubs die mij spelers aanbieden. Wat ze daarmee willen is mij een raadsel, maar ik appriceer het wel. Doordat de financien niet rooskleurig zijn moest ik mij richten op transfervrije spelers. Die komen mij nu als aardappelen in de mond vliegen. De beste spelers heb ik een contract aangeboden, de meesten accepteerden het wel. Je kan beter bij ons voetballen dan bij amateurclubs.

Doelstellingen:

1. Bij de eerste 4 in de competitie
  2. Veel doelpunten maken, verdediging is minder belangrijk
  3. Naam maken in de beker en zodoende thuis spelen tegen een TOPCLUB

Geplaatst
  • Auteur

Hebben jullie dat ook weleens? Trainers die, omdat ze vroeger gebald hebben op hoog niveau, meteen bij een topclub zitten. Trainers die al jaren onderin trainen hebben zo geen kans tegen deze generatie. En dat begint me mijn neus uit te komen. Daarom zal ik laten zien dat het ook anders kan. Zonder ook maar enige ervaring op voetbalgebied. Ja, ik heb eens in een bierteam gespeeld. Daar was de derde helft altijd het belangrijkst. Maar daar speelde je maar voor een man en een paardekop... uhh.. paardenhoofd.

Mijn reis begint in Spanje. De tweede divisie om precies te zijn. Te vergelijken met de hoofdklasse in Nederland. Een club met een zeer moeilijke naam:

Extremadura

financieen2lf0.png

Zoals jullie zien, geen al te beste selectie. Gelukkig krijg ik veel mensen aangeboden. De meesten om te lenen en anders voor nop. Ik zal kijken welke spelers een versterking voor mij kunnen worden. WAT IS TRAINER ZIJN VAN EEN KLEIN CLUBJE, TOCH LEUK!

Vooral de match tegen Murcia was een bijzondere. We speelden 2-2 tegen deze club die een divisie hoger speelt. De 3-6 was de eerste match onder mijn hoede. We speelden tegen een club die we nog vaker tegen zullen komen omdat ze in dezelfde divisie spelen. 3-3 was trouwens de ruststand, 3-6 dus de eindstand.

De komende wedstrijden:

Zoals ik al eerder aangaf, zijn er veel clubs die mij spelers aanbieden. Wat ze daarmee willen is mij een raadsel, maar ik appriceer het wel. Doordat de financien niet rooskleurig zijn moest ik mij richten op transfervrije spelers. Die komen mij nu als aardappelen in de mond vliegen. De beste spelers heb ik een contract aangeboden, de meesten accepteerden het wel. Je kan beter bij ons voetballen dan bij amateurclubs.

Doelstellingen:

Geplaatst
  • Auteur

Extremadura

financieen2lf0.png

De komende wedstrijden:

Doelstellingen:

Geplaatst

Succes, maar ik denk dat de tweede Spaanse divisie toch iets hoger ligt als de hoofdklasse in Nederland.

Geplaatst

Dit ziet er wel leuk uit.

En inderdaad je moet eerst de kleine clubs hebben gehad om bovenaan te komen.

Ik hoop dat je het lang volhoud.

Geplaatst
  • Auteur

De eerste perikelen in Spanje

"Heey man, alles goed man, met mij ook man, ja man, dat was een prachtige wedstrijd man, zag je ons man, wij zingen man, en zei zijn stil man. Ja prachtig man, jij brengt voetbal weer terug man, bij ons man. Goede gast jij man!!"

Voor mij stond een klein gastje. Misschien 1m 65 en hij sprak gebrekkig Nederlands. Hoe kan dat nou he? Nederlands in Spanje. Dat snap je niet he? Ik ook niet. Volg het verhaal, misschien dat je het dan snapt...

"Ja dank je wel, wie ben jij eigenlijk? Als ik vragen mag?

"Jij mag vragen man"

"......."

"Jij mag vragen, ja man"

"Huh, wat bedoel je?"

"Jij vragen, mag ik vragen? Ik zeg jij mag vragen... snap je niet man?"

"Nee, sorry ik snap er niks van"

"Ik ben Ahmed Hossan"

"Ow ja, ik ben de trainer"

"Ik weet, man, ik weet. Jij goeie trainer worden. Bent het alleen nog niet"

"Ik weet het, maar hoe komt het dat je Nederlands ken?"

"Kan, jij bedoelen. Goed Nederlands kan. Ik ben ketroud met een Nederlandische"

"Nederlandse, bedoel je"

Tjakka 1-1

"Jij ik ben ketrouw met Nederlandse"

"Mooi wijf?"

"Jij zegt wat?"

"Ow sorry, dat is weinig respectvol"

"Ik ga nu, later"

"Doei"

Dit is het vreemdste gesprek wat ik in mijn trainerscarriere ooit gehad heb. Maar ach, ik ben ook nog niet zo lang trainer, dus dat ken.. uh.... dat kan.

Maar dit gesprek kan nog wel een heel lastig staartje hebben.

Op het trainingsveld aangekomen, zie ik meteen dat er iets mis is. De spelers staan niks te doen en de assisten zijn nergens te bekennen. O daar zie ik ze, ze zitten gebogen over iemand heen. "Heey, wat is er aan de hand!" schreeuw ik naar Jack, mijn assistent( wegens veiligheidsoverwegingen noem ik hier niet zijn echte naam). "Het ziet er niet goed uit,coach!" roept Jack terug. Het is Arturo, mijn eerste doelman. Hij ligt in een rare kronkel. Zijn arm ligt er roerloos bij. 'Verdorie he, schiet het door mijn hoofd, 'niet mijn doelman, ik heb maar twee doelmannen'. "Waar is Oliver? vraag ik aan Jack. "Man, zeur niet zo, je ziet toch dat ik bezig ben? antwoord Jack. "Heey, ik ben wel je baas he, dus geen grote bek of je komt op straat" zeg ik ijzig kalm, recht in zijn gezicht. Jack kijkt me aan en ik zie dat hij eerst iets moet wegslikken: " Wacht maar, hier maak ik werk van, ik ga naar de voorzitter!" "Nou je doet maar, en lik zijn reet maar" zeg ik zonder er bij na te denken. Jack loopt weg en ik leid de training verder. Arturo zit bij de physio. Ik hoop dat hij fit word voor de belangrijke wedstrijd uit naar Ceuta. Verder gebeurt er weinig bijzonders, dat gebeurt pas als ik naar huis wil gaan.

Bij de voorzitter

"Heey Gerrits, kom eens!"

Het is de voorzitter. Een man die je tegenkomt in Italiaanse Maffiafilms. Grote bierbuik, grote bril op en onafscheidelijk van zijn sigaar.

'Ik ben de sigaar' denk ik met groot gevoel voor ironie.

"Wat is er mijnheer? Problemen?"

" Weet je al wat meer over Arturo?"

" Nee Mijnheer, Carlos is er nog mee bezig"

" Als het maar in zijn eigen tijd is he, ik betaal geen overuren"

Het is een publiek geheim, dat de voorzitter geen voorstander is van externe factoren zoals Physio en die andere dingen. Jullie moeten weten dat de meeste clubs elke week een andere physio in huis heeft. En dan word er veel gesproken over de geheimen van andere clubs. Echte roddeltantes zijn die physio's.

" Het is voor mij belangrijk dat Arturo fit word"

" Ik weet het jongen, vooral nu Oliver nog ziek is ook he"

" Huh? Oliver ziek, maar wie moet er dan op doel aanstaande zondag?"

" Wie is nou de trainer? Jij toch zeker?"

" Vandaar dat Jack boos was toen ik hem naar Oliver vroeg"

" Ik heb het gehoord ja, hij was kwaad op jou omdat je het dreigde met ontslag"

" Hij had een grote mond, vandaar"

" Ok, ik vergeef het je, maar niet weer doen he, dreigen is het tonen van je zwakte"

" Sorry mijnheer, zal niet weer gebeuren"

" Is goed, slaap lekker thuis"

" Dag"

En ik stapte in mijn Volkswagen Golf en reed naar huis.

Dit was het weer voor vandaag, ow ja, voor de mensen die het interreseert:

eerstewedstrijd7px2.png

Gewonnen!!

Geplaatst

Misschien verstandig nog een 3e goalie in aan te schaffen aangezien je nu al ziet dat dit nooit goed kan zijn en een jeugdspeler is ook niet altijd goed.

Geplaatst
  • Auteur

De winterstop

Het is alweer zover, de gebruikelijke winterstop is gekomen. Tijd om de balans op te maken.

Eerst maar eens de gespeelde wedstrijden:

degespeeldewedstrijdenzz7.png

Deze stand is het gevolg:

standindewinterstopqc9.png

Thuis deden we het zo slecht nog niet:

standoverthuiswedstrijduc0.png

Tot zover de plaatjes, nu het verhaal:

Een nieuwe doelman

" Heey, mijnheer de trainer, kom eens kijken"

Ik keek wat om me heen en ik zag de man die gaat over de financien naar me zwaaien. Een man met een levensgrote bril en met een rare lach, een nerdje dus.

"Wat is er? Heb je problemen ofzo?"

" Kijk hier eens voor de grap naar, dit is onze balans"

Ik keek en dit was wat ik zag:

financienindewinterstopeq1.png

"Ja, en wat bedoel je hiermee? Ik ben geen wizkid he, dat weet je toch?"

" We staan in het rood, snap je dat nu?"

Oei, dat snap ik zelfs, in het rood staan. Meer uitgeven dan je krijgt, maar hoe het kwam, ik had geen idee.

" Ja, dat snap ik, maar hoe komt dat?"

" Zal ik dat jou zeggen? Je hebt teveel spelers aangetrokken, dat is er!"

" Ik moet presteren, dat weet je toch? En trouwens, ze zijn allemaal transfervrij gekomen"

" Lonen jongen, lonen, DAAR heb ik het over"

" Ok, ik ga even naar de voorzitter, dag man"

" Dag heey"

Klop, klop

"Binnen"

Ik ging wat schoorvoetend naar binnen.

" Zo, mijnheer de trainer, waarom heb ik de eer?"

" Weet u het al, mijnheer de Voorzitter?"

" Natuurlijk weet ik het al, een goede aanwinst he"

" Aanwinst? Ik weet niet waar u het over heeft"

" De doelman, Luque ofzo, je had toch altijd nog een doelman nodig? Deze kan je transfervrij overnemen en hij heeft veel ervaring, dit is zijn scoutingrapport:"

profielnieuwedoelmaneo3.png

Dat zag er toch wel goed uit, maar we leden verlies, hoe kan dit nou?

" Maar ik wilde wat anders zeggen"

" Zeg het maar, ik eet je niet op"

Nee, hij was Spanjaard, geen Duitser.

" We lijden verlies, mijnheer"

" Je bent hier nog niet zo lang he? In Spanje lijd iedereen verlies, resultaat is belangrijker dan een positief saldo. Zelf Real Madrid lijd verlies en zij kopen enorm veel spelers elk seizoen."

" Straks gaan we failliet? En dan? Dan raken we allemaal onze baan kwijt en zijn onze supporters ontroostbaar"

" Jongen, neem die keeper nou maar, zet hem op doel en eindig 1e tot 4e. Dan promoveren we en zijn we meteen weer uit de schuld"

" Ok, bedankt mijnheer, ik zal mijn best doen"

" Heb je een riem?"

" Waarom heb ik een riem nodig?"

" Dan kun je jezelf uitlaten"

Haha, grappig die voorzitter.

Nou, dan weet ik ook meteen wat mij te doen staat. Promoveren met Extremadura. Nog nooit kon Extremadura promoveren. Dus dat zou iets moois zijn. Het is trouwens wel anders dan in Nederland. Hier spelen de nummers 1 tot 4 playoffs om promotie. Dus je kan kampioen worden en toch niet promoveren. Hoe dat in zijn werk gaat, daar kom ik nog wel achter. De mensen die ik spreek zijn nogal vaag. Maar dat zien we in de volgende update.

Volgende update

:

Eindstand competitie

Misschien play-offs?

Geplaatst

Leuke stukjes! je screes moet je iets groter maken zo kun je 't niet zo goed lezen!

laat ze maar promoveren dan!

Geplaatst
  • Auteur
Leuke stukjes! je screes moet je iets groter maken zo kun je 't niet zo goed lezen!

laat ze maar promoveren dan!

Dank je, maar die dingen krijg ik op de ene manier niet echt groot.

Terwijl ik hetzelfde doe, als anders. Dat is vaag :S

Geplaatst
  • Auteur

De volgende update:

Het seizoen is afgelopen:

eindstandseizoen2006200tf4.png

De VI schenkt ook wat aandacht aan mij:

vimetberjangerritsad2.png

Bij ons waren de meeste supporters per wedstrijd:

supprtersschareow4.png

Ik ben kampioen geworden zoals jullie wel zien. Maar in Spanje zijnde regels wat anders dan in andere landen. Even wat uitleg:

Onze competitie is ingedeeld in 4 poules. 80 ploegen over 4 poules is dus 20 ploegen per poule. Dat houd in dat je eerst 38 wedstrijden moet spelen. De nummers 1 t/m 4 spelen om de promotie tegen de nummer 1 t/m 4 van de andere poules. We kunnen promoveren naar de Segunda division A. Dat is dus de competitie onder de Primera division. De laatste vier ploegen in die competitie degraderen. Dat betekent weer dat er 4 ploegen bij moeten komen. Die komen dan weer uit onze competitie. We beginnen de Play-offs bij de halve finales. We moeten tegen de nummer 4 uit ene andere poule.

eerstewedstrijdplayoffhrc4.png

Een spannende wedstrijd die beslist word door onze topscorer Changui uit een strafschop. Het zal nog spannend worden in de terugwedstrijd.

tweedewedstrijdhalvefinbo8.png

Onnodig spannend vond ik het. We speelden teveel met de handrem om. En dat terwijl de tegenstander ging pressen. We kregen 3 mogelijkheden om te counteren. Maar in de laatste minuut ging hij er dan toch nog in. Gelukkig, geen verlenging.

We staan in de finale!!

Eerste wedstrijd in die finale:

eerstewedstrijdfinalepogm7.png

0-0, is een resultaat die mij op twee gedachten doet hinken. Aan de ene kant is het niet goed omdat we zelf niet gescoord hebben. Aan de andere kant hebben zij ook niet gescoord en is een 1-1 gelijkspel voldoende. We zullen zien!!!

tweedewedstrijdfinalepoqj1.png

Wat een wedstrijd!! IK heb erg op het puntje van mijn stoel gezeten. Want we lieten ze wel erg dicht bij de 3-1 komen en dan zou het misschien wel te laat zijn om in te grijpen. Na de rust hebben we orde op zaken gesteld, ook mede een strafschop voor ons.

We zijn gepromoveerd naar de ene-hoogste divisie. Barcelona eat your heard out!!

Volgende keer bij de update:

1. Eerste transfers voor de komende competitie
  2. Vriendschappelijke wedstrijden
  3. Kijkje in de financien
  4. Wat er verder ter sprake komt

Geplaatst
  • Auteur

De competitie komt er weer aan. Maar voor ik jullie verras met mijn transfers en wedstrijdverslagen, eerst even dit. Jullie zijn waarschijnlijk wel voetbalgek maar dat betekend nog niet dat je weet in wat voor competitie ik speel. Om jullie een idee te geven geef ik even de 4 kanshebbers op de titel, en de ploegen die onderin strijden om erin te blijven.

Eerst de 4 kanshebbers op de titel:

We beginnen bij de nummer 4:

Gimnastic:

gimnastic4evt6.png

Deze ploeg is een goede en sterke ploeg, tenminste als je ze vergelijkt me andere ploegen in deze competitie. Ze verhuizen naar een ander stadion, belangrijk voor hen is dat ze de eerste wedstrijd in dat stadion winnen anders wil het stadion zich tegen hen keren. Website, om een keer te bekijken: http://www.gimnasticdetarragona.com/

Celta, de nummer 3 volgens media:

celta3ewy4.png

Deze ploeg is misschien wel het bekendst. Speelde vorig seizoen nog Primera Division. Eindigde toen op de 15e plaats en verloor in de play-offs. Kan sterk uit de hoek komen, mijn persoonlijke favoriet. Website: http://www.celtavigo.net/

De nummer 2, Alaves:

alaves2exz8.png

Ook deze ploeg is een bekende voor Nederlanders. Speelde twee seizoenen geleden nog in de hoogste afdeling. Promotie moet lukken anders vallen ze wel erg ver weg.Bekend is Alaves vooral door de Uefacup finale tegen Liverpool die met 4-5 verloren ging. Yordi Cruijff scoorde nog voor Alaves in die finale. WEBSITE: http://www.alaves.com/

De meest favoriete van het stel, Recreativo

recreativo1emo3.png

Voor mij is deze ploeg eigenlijk een grote onbekende. Snap ook niet dat zij nou titelkandidaat nummer 1 zijn. Zij worden geen kampioen en wij hebben kans om tegen hen te winnen.http://www.recreativohuelva.com/
Geplaatst
  • Auteur

Nu komen de degradatiekandidaten aan bod:

Nummer 19:

wij19eyq7.png

Dit zijn wijzelf, dat komt omdat wij natuurlijk de grote onbekenden zijn. In de heenronde heb ik nog wel een illusie dat we kunnen verrassen. De ploegen kennen ons dan nog niet zo goed. Dus daar moeten wij voordeel uit halen.

Website: http://web.tiscali.it/extrema/

De nummer 20:

laspalmas20esb4.png

Las Palmas, speelde 31 seizoenen lang Primera Division voetbal. Daarna zakte het af naar een bedenkelijk niveau. Is nu zelfs een grote degradatiekandidaat. Website: http://www.udlaspalmas.es/

De numero 21:

zamoracf21eqi2.png

In het seizoen 2005-2006 haalde het nog onverwacht de achtste finale van de spaanse beker. Daarin ging het met 1-3 en 6-0 onderuit tegen, niet de minste, Barcelona. Maar in de competitie is het al jaren huilen met de pet op, dweilen met de kraan open en nog meer van dat soort clichees. Deze ploeg zal wel degraderen, maar de bal is rond, om te sluiten met een cliche.

Website: http://www.zamoracf.es/I]

[/

Dan de club die het beter schriftelijk af kan doen:

ponferradina22eae6.png

Ponferrida, gelukkig hoef ik maar 2 keer tegen deze club. De naam krijg ik maar niet goed mijn strot uit. Maar goed, het gaat om het spelletje en niet om de spelling. Gelukkig maar zou je bijna zeggen. Website: http://www.vanwegeteweinigbelangstellinghebbenwegeenwww.esp

to zover de voorstelling, volgende keer krijgt u de eerste wedstrijden te zien. Heb geduld!!

Geplaatst

Doe je leuk en breng je zeer goed!!

Tof idee om de clubs zo te belichten!!

Veel succes

Geplaatst

Ik vindt het een zeer sterk verhaal met leuke elementen erin verwerkt. Ben zeer benieuwd hoe je het gaat doen. Good Luck!

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor de reacties :thumb:

extremaduravoorbescouwivm5.png

"Zeg kerel, je wilde toch een mooie spits hebben"

" Nou ja, mooi hoeft niet perse, als hij maar kan scoren"

" Haha, dat bedoel ik ook, ik ben spelersmakelaar van een spits, hij speelt momenteel bij Celta, maar meer in het tweede"

"Dan zal het wel niet zoveel zijn, ben ik bang"

"Jawel hoor, Celta maakt een grote fout als hij weg mag, ik zal het met hem over hebben"

" Ok is goed, maar hoe was u naam ook alweer?"

" Dat kan ik beter niet zeggen, hoe minder je weet hoe beter het is"

" Het is toch niet illegaal he? Dan doe ik niet mee"

" Nee jongen, dat zit wel goed.. TUUUT"

" Hoe bedoel je TUUT"

Ow he hij heeft opgehangen. Dit kan ik beter niet tegen mijn voorzitter zeggen.

"Heey trainer, waar ga jij zo snel naartoe?"

De voorzitter komt in mijn richting gelopen.

"Ik ga naar huis, mijn dag zit erop"

" Nee, dat ga je zeker niet. Ik wil eerst weleens antwoord"

" Hoe bedoelt u dat mijnheer? Ik weet niet waar u het over heeft"

" O nee? Kijk hier maar eens naar"

Hij haalde een stuk papier uit zijn jas. En dit stond erop te zien:

nilssoninbelangstellingqr1.png

Wat was dat nu weer? Een artikel met VI? Ik heb niemand van de VI gesproken.

"Sorry hoor, maar dit is niet van mij, ik heb die gasten niet gesproken"

" Ik geloof jou, jij bent goede jongen. Maar heb je die spits al gezien?"

" Welke spits? Volgens mij word er achter mijn rug om een spelletje gespeeld"

"Welkom in Spanje jongen, leer er mee omgaan. Nee ik bedoel op Jezus Perera"

"Die ken ik nog niet, maar ik zie hem morgen wel zeker, saluut he"

"Is goed jongen, droom er niet van he"

Ik keek even op het Internet en kwam een artikel tegen over Perera:

vimetberjangerritsoverpde0.png

Die mensen zijn er snel bij, maar ze citeren mij terwijl ze me niet gesproken hebben.

Dan komen nu de transfers op een rijtje

:

transfersin20072008jb0.png

De uitgaande transfers

:

transfersuit20072008tf7.png

Deze spelers hadden vorig seizoen al geen basis plaats en ik wilde hen niet betalen terwijl ze niet speelden. Een win-win situatie voor ons, de spelers en de andere clubs.

De oefenwedstrijden

:

gespeeldevriendschappelqm7.png

Vooral de oefenwedstrijd tegen Troyes sprak tot de verbeelding. Troyes is toch een club uit de hoogste divisie van de Franse competitie. De wedstrijd tegen ons B-elftal was maar met 1 doel: Het op tijd fit maken van Jezus Perera. Dat beloofd een toppertje te worden. Snel, doelgericht en kopsterk.

Tot zover de update

Volgende update:[/CENTER]

1. Hoe doen we het in de competitie, eerste 15 wedstrijden
  2. Bekerchampagne
  3. wat er allemaal meer op tafel komt

Geplaatst
  • Auteur

Het is vandaag 27 maart. Dit betekend dat het weer tijd is voor een update. Momenteel zijn er 15 wedstrijden gespeeld. Veel verrassing is er niet, maar 1 ploeg heeft een betere positie dan menig "kenner" vooraf gedacht had. Dat heeft vooral te maken met de spits die in een uitstekende vorm verkeerd. Dus leest vooral verder en verbaas u!

Dit is de stand na 15 speeldagen:

standna15wedstrijden6eqr5.png

Dan hebben we ook nog bekerwedstrijden gespeeld, een overzicht in chronologische volgorde:

1e ronde hadden we een "Bye"

2e ronde:

2eronderealunionuit01geru6.png

Een 0-1 overwinning op onze divisiegenoot. Eigenlijk was het een vermakelijke wedstrijd met kansen voor beide ploegen. Maar Robert was de enige die doeltreffend uithaalde

De 3e ronde:

3erondezamorauit23gewondz3.png

We moesten weer uit. Dit keer tegen een ploeg waar wij favoriet tegen waren: Zamora. Het was een wedstrijd met vele gezichten. De eerste 10 minuten waren voor Zamora, daarin wisten ze 'maar' 1 keer te scoren. We rechtten onze rug en scoorden vrij snel de gelijkmaker. Daarna was Robert aan de beurt, hij schoot Zamora naar de 2-1. Vlak erna scoorden we alweer tegen. Daarna gebeurde er een hele tijd niks. Maar uiteindelijk scoorde onze parel de 3-2. En de 300 meegereisde uitsupporters waren uitzinnig van vreugde. Het bleef nog lang spoken in een cafe in de buurt.

Voorbeschouwing 4e ronde:

De vierde ronde staat voor de deur. De grote jongens zijn gescheiden van de mindere goden. Als je nu nog overbent gebleven dan betekend dat, dat je het goed gedaan hebt. Maar om het nog spannender te maken is het KNOCK-OUT systeem op de schop gegaan. Het welbekende Home AND Away-systeem is er voor in de plaats gekomen. Jammer voor de kleinere clubs, die eerst nog aan een stunt genoeg hadden om door te komen. Gelukkig voor de topclubs, omdat zij het altijd kunnen herstellen in de tweede wedstrijd. Er zijn geen verrassingen in deze fase, misschien dat het feit dat Extremadura er nog inzit voor een gefronsde wenkbrauw heeft gezorgd. Maar dankzij de "makkelijke" loting, zitten ze er nog in. Zij moeten tegen Getafe, eerst thuis en 3 weken later uit. Zullen zij voor een verrassing zorgen?

Heenwedstrijd 4e ronde, Extremadura-Getafe:

extremaduragetafe004eroda2.png

Deze brilstand was een logisch gevolg van enkele defensieve ingrepen van de trainer van Extremadura. Tegen de nummer 2 van de Primera Division was het alle ballen naar voren rammen geblazen. Met alleen Perera voorin en Changui er net achter vormde Extremadura een muur rond het eigen strafschopgebied. Dat ze daardoor niet aan aanvallen toekwamen deerde hen niet. Met deze stand wacht ons nog een leuk tweede duel. Misschien zit er een stuntje in, maar niet als men dezelfde tactiek behoud.

Return 4e ronde, Getafe-Extremadura:

getafeextremadura12gewojx1.png

Wat een sensatie! Getafe spelers lagen huilend op de grond, de Extremadura-supporters kwamen het veld op gesneld. Wat een makkelijke avond had moeten worden voor de Getafezen, werd een regelrechte ramp. Trainer Berjan Gerrits had zijn hoofd gebroken over de opstelling. En met succes. Zijn team legde 60 minuten lang mooi en aanvallend voetbal op de grasmat. En toen had zijn team "pas" twee keer gescoord. Het had veel meer kunnen zijn. Perera en Changui vielen in posititief opzicht op. Ze vonden elkaar blindeling en sneden als een mes door de boter. Maar toen kwam Getafe opzetten. Men scoorde in de 63e minuut uit hun eerste kans. De wedstrijd leek te keren. Trainer Berjan Gerrits zag het gevaar en Changui moest plaats maken voor een verdedigend instelde middenvelder. Met een extra slot op de deur moest Getafe dus ook een extra sleutel hebben. Maar welke sleutel men ook probeerde, het lukte niet. Getafe, de nummer 2 van de Primera Division ligt er naar 4 rondes al uit. Die is een regelrechte ramp voor de voorzitter, die bij de loting van de vierde ronde nog had gezegd dat men minimaal in de kwartfinale moest kunnen komen. En Extramadura? Die vieren feest, al twee seizoenen lang, en het sprookje lijkt nog niet in zicht. WORD VERVOLGD!

"Zeg man, alles goed man? Je kent me nog wel zeker, man?"

Voor mij stond dezelfde man als in het begin van mijn carriere.

"Ja hoor, ik ken je nog wel, alles goed?"

" Ja hoor, zeg ik had een vraagje he?"

" Heb ik ook weleens, maar een vraagje aan mij?"

" Ja, hehe anders vroeg ik het wel aan een ander"

" Vraag maar, ik heb niet zoveel tijd"

" Die Perera he, is die echt zo goed?"

" Dat is toevallig, ik heb net zijn scoutingrapport,moet je inzien?"

" Ja, mag dat zo maar dan?"

" Eigenlijk niet, maar ik ken jou Ali dus dan mag het"

pererajc2.png

"Ha, dat is lachen man, maar ik heet Ahmed."

"Ook goed, snap je dit?"

"Nee, wat betekenen die cijfers?"

"O die, als er een een bijstaat betekend het dat hij daar slecht in is, en 20 heel goed. Hij is bijvoorbeeld heel snel, en kan goed afmaken"

"Ha bedankt man. Was fijn je weer gesproken te hebben"

" Tis goed heey, ballen!"

Nu pas kwam ik erachter dat hij geen accent had. Maar goed, je kan niet overal opletten.

Tot zover mijn update. De volgende keer is er weer een update. Ik weet nog niet wanneer, aangezien het seizoen nog lang niet voorbij is. En ik ook nog werken moet.

Geplaatst
  • Auteur

Ok beste fans van Etramadura, weer een kleine update van mij. Hierbij wil ik sorry zeggen tegen mensen die al snel een update verwachten. Het zit namelijk zo: Ik heb nagedacht om er mee te stoppen. Dit heeft vooral te maken met mijn tijd. Ik heb niet zo heel veel tijd en het is mooi weer dus dan zit ik eerder buiten dan achter mijn pc. Maar I HAD A DREAM! Ik droomde namelijk van een glansrijke carriere bij deze club.

Vele fans wilden mijn handtekening, en daarom mensen, daarom, ga ik door.

Dus verwacht binnenkort een update, mooier en sensationeler dan iemand ooit had kunnen denken!!

karatetrapvangaalkr5.jpg

Zullen we ooit zoiets meemaken bij Extremadura, of zal trainer Berjan Gerrits naar een andere club moeten verhuizen om de CL te spelen?

Tot zover de update over eventuele andere updates

Geplaatst

Zeer mooie uitslagen, en ook mooi gepresenteerd. KUTGW

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]