Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

De loopbaan van B. Tro in het betaalde voetbal

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Even kort over mijzelf:

Ik zat al flink wat jaren (vanaf mijn 14e jaar) als trouw supporter elke thuiswedstrijd op de tribune bij FC Groningen. Maar na mijn middelbare school te hebben voltooid, besloot ik dat ik met mijn HAVO diploma op zak dat ik meer wou binnen het voetbal. En aangezien ik niet met het talent was gezegend om profvoetballer te worden wou ik hoofdcoach worden. Ik ging de opleiding Sport, Management & Organisatie doen. Deze beviel mij zeer goed en ik ging verder met mijn droom om een grote club te coachen door de benodigde diploma’s te halen. Dit liep allemaal zeer voorspoedig en ik bleef geen enkele keer zitten (kwam er zelfs niet bij in de buurt).

Zo had ik mijn scholing om manager te worden volledig afgerond op mijn 25e. Op dat moment werd net Ron Jans aangesteld en daarnaast nog enkele nieuwe mensen voor de technische staf. Ook ik zat daarbij. Ik mocht beginnen met de C2 en later dat jaar de C1 te coachen. In mijn 2e jaar bij Groningen werd dat de B1 en hiermee werden we gemakkelijk kampioen We bleven zelfs ongeslagen. Mijn talent in het coachen bleef niet onopgemerkt en toen ik op het moment stond mijn contract als jeugdtrainer bij de Fc te verlengen kreeg ik een aanbieding van Emmen om daar trainer van de A1 te worden. Dit lijkt misschien een stap terug, maar de A1 is toch een grote vooruitgang. Dat zijn immers de echte beloften, wel moet je er de kanttekening bij zetten dat het meer dan een salaris verdubbeling was. Zo tekende ik een contract bij Emmen om daar als trainer van de A1 aan de slag te gaan. Dit ging opnieuw voorspoedig. Er werd helaas geen kampioenschap behaald, maar in de twee jaar dat ik de A1 trainde mag ik toch wel zeggen, zonder arrogant te zijn, dat het niveau flink omhoog is gegaan.

Mijn contract liep dat jaar (zomer, 2005) weer af en ik had geen haast bij te tekenen, want er kwamen van meerdere clubs aanbiedingen binnen. Groningen inmiddels eredivisionist wou mij wel als trainer van Jong Fc Groningen hebben. Bijna elke eredivisie club wou dat wel trouwens (behalve Ajax, de enige club waar ik wel de beloften zou willen trainen). Bij Veendam mocht ik assistent worden. Ik kon op korte termijn (binnen 3 maanden) de eindverantwoordelijke woorden bij Zwolle en mijn huidige club Emmen. Maar daar vond ik het te vroeg voor op 29-jarige leeftijd. Ook de andere aanbiedingen bevielen mij eigenlijk geen van allen echt. De buitenlandse keek ik nog niet naar, want ik wou in ieder geval nog een jaar in Nederland blijven. Het liefste dicht bij huis. Gelukkig kreeg ik nog een aanbieding van Groningen toen duidelijk werd dat ik niet in hun huidige aanbod geïnteresseerd was. Ik mocht daar assistent gaan worden en naast Ron Jans op de bank zitten. Iemand die ik heb leren kennen als een bijzonder fijn persoon. Hier lag mijn voorkeur uiteraard, mede omdat ik dan niet hoefde te verhuizen maar gewoon heerlijk in Assen (mijn woonplaats) kon blijven wonen.

Het ging geweldig bij Groningen (zoals iedereen bekend, de 5e plaats behaald in de competitie en voor het eerst sinds 1971 weer Europees voetbal). Ik stond op het punt mijn contract open te breken, omdat Ron Jans misschien zou vertrekken en ik hoofdcoach bij mijn cluppie kon worden.

• Antwoorden 163
  • Weergaven 495
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Even kort over mijzelf:

Ik zat al flink wat jaren (vanaf mijn 14e jaar) als trouw supporter elke thuiswedstrijd op de tribune bij FC Groningen. Maar na mijn middelbare school te hebben voltooid, besloot ik dat ik met mijn HAVO diploma op zak dat ik meer wou binnen het voetbal. En aangezien ik niet met het talent was gezegend om profvoetballer te worden wou ik hoofdcoach worden. Ik ging de opleiding Sport, Management & Organisatie doen. Deze beviel mij zeer goed en ik ging verder met mijn droom om een grote club te coachen door de benodigde diploma’s te halen. Dit liep allemaal zeer voorspoedig en ik bleef geen enkele keer zitten (kwam er zelfs niet bij in de buurt).

Zo had ik mijn scholing om manager te worden volledig afgerond op mijn 25e. Op dat moment werd net Ron Jans aangesteld en daarnaast nog enkele nieuwe mensen voor de technische staf. Ook ik zat daarbij. Ik mocht beginnen met de C2 en later dat jaar de C1 te coachen. In mijn 2e jaar bij Groningen werd dat de B1 en hiermee werden we gemakkelijk kampioen We bleven zelfs ongeslagen. Mijn talent in het coachen bleef niet onopgemerkt en toen ik op het moment stond mijn contract als jeugdtrainer bij de Fc te verlengen kreeg ik een aanbieding van Emmen om daar trainer van de A1 te worden. Dit lijkt misschien een stap terug, maar de A1 is toch een grote vooruitgang. Dat zijn immers de echte beloften, wel moet je er de kanttekening bij zetten dat het meer dan een salaris verdubbeling was. Zo tekende ik een contract bij Emmen om daar als trainer van de A1 aan de slag te gaan. Dit ging opnieuw voorspoedig. Er werd helaas geen kampioenschap behaald, maar in de twee jaar dat ik de A1 trainde mag ik toch wel zeggen, zonder arrogant te zijn, dat het niveau flink omhoog is gegaan.

Mijn contract liep dat jaar (zomer, 2005) weer af en ik had geen haast bij te tekenen, want er kwamen van meerdere clubs aanbiedingen binnen. Groningen inmiddels eredivisionist wou mij wel als trainer van Jong Fc Groningen hebben. Bijna elke eredivisie club wou dat wel trouwens (behalve Ajax, de enige club waar ik wel de beloften zou willen trainen). Bij Veendam mocht ik assistent worden. Ik kon op korte termijn (binnen 3 maanden) de eindverantwoordelijke woorden bij Zwolle en mijn huidige club Emmen. Maar daar vond ik het te vroeg voor op 29-jarige leeftijd. Ook de andere aanbiedingen bevielen mij eigenlijk geen van allen echt. De buitenlandse keek ik nog niet naar, want ik wou in ieder geval nog een jaar in Nederland blijven. Het liefste dicht bij huis. Gelukkig kreeg ik nog een aanbieding van Groningen toen duidelijk werd dat ik niet in hun huidige aanbod geïnteresseerd was. Ik mocht daar assistent gaan worden en naast Ron Jans op de bank zitten. Iemand die ik heb leren kennen als een bijzonder fijn persoon. Hier lag mijn voorkeur uiteraard, mede omdat ik dan niet hoefde te verhuizen maar gewoon heerlijk in Assen (mijn woonplaats) kon blijven wonen.

Het ging geweldig bij Groningen (zoals iedereen bekend, de 5e plaats behaald in de competitie en voor het eerst sinds 1971 weer Europees voetbal). Ik stond op het punt mijn contract open te breken, omdat Ron Jans misschien zou vertrekken en ik hoofdcoach bij mijn cluppie kon worden.

Geplaatst
  • Auteur

Even kort over mijzelf:

Geplaatst
  • Auteur

De loopbaan van B. Tro in het betaalde voetbal [Liverpool 2010/2011]

Er gebeurde die zomer echter iets anders. Iets totaal onverwachts. Het omkoopschandaal van Italië en het gewonnen wk door Italië. Ook werd Ron Jans ontslagen. Ik had het contract al voor me liggen toen ik bericht kreeg vanuit Italië. AC Milan zou mij als nieuwe manager willen. Ik belde er is achteraan en al spoedig kreeg ik bij het genot van een lekker wijntje het hele verhaal te horen van Silvio Berlusconi. Bij het omkoopschandaal waren nog meer feiten aan het licht gekomen, AC Milan zou eigenlijk terug gezet worden naar de C2 divisie. Maar op het laatste moment werd Milan gespaard. Wel moesten de betrokken spelers en Carlo Ancelotti vertrekken.

Nog steeds snapte ik niet wat ik daarmee te maken had. Je moest immers eerlijk zijn en Milan kon toch beter krijgen dan de assistent van FC Groningen? Toch gebeurde het onwaarschijnlijke: Ik kreeg een contract voor me geschoteld en ik werd gepresenteerd als nieuwe hoofdcoach van Milan. Voor een seizoen weliswaar. Dit seizoen moest ik tenminste een prijs pakken en aan een nieuw sterrenelftal bouwen. Ik bleef uiteindelijk niet een jaar bij de club, maar tot september 2009. Ik won vele prijzen, eigenlijk alle prijzen die ik kon winnen minimaal 2 keer.

Korte samenvatting van mijn tijd bij Milan:

geschiedenisMilan.jpg

Het ging mis nadat Silvio Berlusconi vertrok. De man had er na vele lange jaren genoeg van, maar hij zou voor mij een vriend voor het leven blijven. Wat heeft deze man veel voor mij betekent. Wat voor een leven zou ik hebben gehad als deze man mij niet had opgebeld en mij als 30 jarige voor een Milan bestaande uit oude rotten had gezet. En wat is het toch goed afgelopen met in de laatste 3 seizoenen niet minder dan 16 prijzen. Waaronder 3x de Champions League.

Misschien denk je nu: Waarom ging hij weg bij Milan? Het ging toch geweldig, het kon op die ene tweede plaats namelijk toch niet beter?

Dit klopt, maar hier schuilt de simpele reden dat ik het niet kon vinden met het nieuwe bestuur en dan vooral niet met Stefano Giacobbe. De arrogante zak (vergeef me mijn woordgebruik). Hij stond erop dat iedereen hem aansprak met ‘’Meneer de Milan-voorzitter’’. Het was dan ook al snel genoeg over toen ik, na me 6 maanden geïrriteerd te hebben, hem een: ‘’Arrogante Inter-hoer’’ noemde. De dag daarna kreeg ik mijn ontslag aangeboden. Nog geen 4 dagen daarna werd de nieuwe trainer gepresenteerd, Rafa Benitez liet Liverpool in de steek en ging verder bij de ster van de laatste jaren. Ik besloot de huidige selectie van Liverpool eens te bekijken.

Wat me zag viel me zeker niet tegen:

Liverpool.jpg

Maar natuurlijk was het niet zoals het Milan wat ik aan Benitez achterliet:

milanbenitez.jpg

Als je het eens goed bekeek had ik eigenlijk wel redelijk wat eigenschappen gemeen met Rafa Benitez. We halen bijvoorbeeld beide graag getalenteerde Spanjaarden. Ook dit deed mee aan mijn besluit om bij Liverpool te tekenen. Zo wisselden Benitez en ik van club, Hij naar Milan en ik naar Liverpool.

Ook al had ik wel enkele eisen aan mijn contract:

- Namelijk een fors weeksalaris

- Een contract tot 2013 (met ingang op 30 september 2009)

- En een stadionuitbreiding

- Een transferbudget van 90 mil.!

Eigenlijk zelfs tot mijn eigen verbazing stemde het bestuur hier welwillend mee in. Had ik hier niet zo ongeveer een halfjaar lang elke week over liggen bakkeleien met meneer Giacobbe (we houden het beschaafd he). Ik besloot Milan volledig achter me te laten en me volledig te richten op het grootmaken van dit Liverpool. Na een tijdje werken, iets meer dan een maand, merk ik toch dat ik Milan niet helemaal achter me kan laten. Er wordt namelijk een deel van de technische staf gewisseld (nog een overeenkomst, we werken graag met dezelfde mensen). Ook haal ik een groot deel van de in mijn ogen toekomstige talenten naar Liverpool, terwijl ik ze een seizoen daarvoor nog naar Milan had gehaald.

De (voornamelijk van Milan) overkomende talenten:

liverpoolgeplandinkomend.jpg

Na deze aankopen hebben we nog 7 miljoen aan transferbudget over. Dit zal waarschijnlijk zo blijven, want ik heb geen spelers meer op mijn verlanglijstje dit seizoen.

Bij Liverpool gaat alles voorlopig van de leien dakje.

Hier een overzicht van de prestaties op sportief gebied:

Liverpooleerste8.jpg

--------------------------------------------------------------------------

Zeer graag Reacties!!!

Ook screens laat ik jullie graag zien op verzoek.

Geplaatst

haha anders heb je AC Milan ff leeg gekocht:P

misschien je screens iets kleiner?

Geplaatst

Nee, screens zijn juist precies goed! Zijn al die aankopen van Milan regens want ik ken er geen een? Misschien een screentje van je beste aankoop zou ik wel leuk vinden. Ziet er verder goed uit.

Geplaatst
Nee, screens zijn juist precies goed! Zijn al die aankopen van Milan regens want ik ken er geen een? Misschien een screentje van je beste aankoop zou ik wel leuk vinden. Ziet er verder goed uit.

bij mij zijn die screens te groot maarjah laat maar zo dan als de andere mensen 't wel hebben (heb namelijk niet zo'n grote monitor)

Geplaatst
  • Auteur
haha anders heb je AC Milan ff leeg gekocht:P

misschien je screens iets kleiner?

Ik zal de screens voortaan wat kleiner maken, heb zelf 19 inch monitor, maar er even geen rekening mee gehouden dat ze misschien te groot zijn. Bedankt voor het opmerken:checkit:

Geplaatst
  • Auteur

Leuk dat de screens bij jou wel goed waren, maar ik zal ze toch wat verkleinen voor de mensen die kleinere monitor hebben.

Het klopt dat deze speler regens zijn, heb ze weggeplukt uit jeugdopleidingen van andere ploegen.

Mijn grootste talent is Jose Prieto (doorgestroomd bij Sevilla):

prieto.jpg

Ik hoop dat hij op termijn Michael Owen kan doen vergeten.

Als toekomstige vervanger voor Gerrard en tevens Spanjaard Ivan Montes:

montes.jpg

Hij komt uit de jeugdopleiding van Osasuna

Daarnaast nog een eveneens Spaanstalige linkerverdediger Ibon Ugarte:

ugarte.jpg

Hij komt uit de jeugd van Real Sociedad

Ze zijn allen trouwens U21 internationals bij Spanje.

P.S: Huub-4 en anderen bij wie de screens te groot waren, zijn de screens zo beter?

Reactie's en screenverzoeken nog altijd welkom!

Geplaatst

Ja ze zijn zo beter bedankt!

En wat een goede talentjes joh!

Geplaatst
  • Auteur

Inmiddels zijn we alweer in de winterstop van het seizoen 2009/2010 belandt.

Er zijn weer wat wedstrijden gespeeld:

liverpooltweede14.png

Dit leidt tot de volgende stand in de Premier League:

liverpoolstandwinter.jpg

Het gaat dus redelijk goed. We moeten echter nog iets constanter worden en het nog een tijdje stellen zonder eerste doelman Reina (zo'n 3 maanden uitgeschakeld). Ook lijkt het kampioenschap heel moeilijk te worden tegen een zeer goed Man Utd en een nog beter Arsenal.

-------------------------------------------------------

Graag reacties:mrgy:

Ook screens kan ik jullie geven:)

Geplaatst

Heerlijke club en al bij al gaat het goed! Maar 4-0 verliezen van Everton! Man man man... :)

Geplaatst
  • Auteur
Heerlijke club en al bij al gaat het goed! Maar 4-0 verliezen van Everton! Man man man... :)

Ja het was echt dramatisch. Reina raakte geblesseerd en ik maakte de verkeerde keuze om tijdelijk Jerzy Dudek op te stellen. Dit pakte duidelijk verkeerd uit, maar nadat we Carson op keep zette ging het gelukkig weer beter achterin

Geplaatst

Dat is wel een heel andere club dan FC Groningen natuurlijk en dan kan ik begrijpen dat je erop ingaat.

Geplaatst
  • Auteur
Dat is wel een heel andere club dan FC Groningen natuurlijk en dan kan ik begrijpen dat je erop ingaat.

Ja klopt. Ik had bij Milan de optie om Groningen als sattelietclub te nemen, natuurlijk gedaan en zo heb ik ze toch nog geholpen naar een leuke plek in de Eredivisie:

groningen.jpg

Jose Prieto (die had ik verhuurd aan Groningen toen ik bij Milan zat) scoorde 9x in 17 wedstrijden.

Nicolas Millan, ook verhuurd, in 2 seizoenen (24 wedstrijden) 7x gescoord.

Ook had ik Vogel, Ambrosini, Ugarte, Montes en eigenlijk al mn talenten daar gestalt, kon het toch niet laten ze nog een handje te helpen he:P

Ze zijn nu trouwens nog steeds sattelietclub van Milan.

Geplaatst

Welke skin gebruik jij in de achtergrond van de stats van de spelers die je aan Groningen hebt verhuurd? (o.a. screen van Prieto)

Mooi verhaal, succes verder...

Geplaatst
  • Auteur
Welke skin gebruik jij in de achtergrond van de stats van de spelers die je aan Groningen hebt verhuurd? (o.a. screen van Prieto)

Mooi verhaal, succes verder...

Dat is de graviti skin en bedankt:)

Geplaatst
  • Auteur

We zijn alweer in maart van het jaar 2010. Maar natuurlijk werd er de vorige 2 maanden nog veelvuldig gevoetbald:

liverpoolperiode2.jpg

Reacties zeer welkom!!!

Screens op aanvraag

Geplaatst
  • Auteur

liverpooltotaal.jpg

Inmiddels heb ik het seizoen 2009/2010 afgerondt. Het was een redelijk seizoen, we pakken de FA Cup en uiteindelijk de Premier League op de laatste speeldag. In de League Cup waren we al eerder uitgeschakeld. En ook de Champions League konden we helaas niet pakken. Door een slechte thuiswedstrijd te spelen (1-2) hebben we een zeer slechte uitgangspositie voor de return in het Emirates Stadium. Daar winnen we nog wel met 0-1 van Arsenal, maar helaas blijkt het toch niet voldoende door de uitgoals van Arsenal.

Volgende update de voorbereiding+transfers van het nieuwe seizoen. Ook ben ik aan de slag gegaan bij een Afrikaanse nationale ploeg...

Geplaatst
  • Auteur

Voor het volgende seizoen had ik mij 2 transferdoelen gesteld:

- Ik wou nog graag een Engelse centrum verdediger halen voor de toekomst. Een VC dus.

- Daarnaast was ik nog op zoek naar iemand die de positie van Kewell zou kunnen overnemen, een AML dus.

Voor deze transfers had ik een budget van zo’n 55 mil.

De zoektocht naar een centrale verdediger was al snel succesvol. Nog voor 1 juli waren de onderhandelingen met Micah Richards tot een goed einde gebracht. Hij komt voor 37.5M over van Man. City.

Nog voor 5 juli werden nog 2 transfers afgerond. Carlos de la Torre (een talent), komt voor 1,1M over van Chivas. De andere aankoop is indrukwekkender. Anderson wordt transfervrij overgenomen van Porto. Deze transfer kost ons dus geen geld, maar direct na het tekenen van Anderson is zijn waarde wel 40M.

Tot slot wouden we dus nog graag een AML aantrekken. Dit is ook gelukt. Ryan Babel werd voor 14,5M overgenomen van Zaragoza. Verder waren er geen grote uitgaande transfers.

Daarnaast kan ik melden dat ik bondscoach ben geworden. Zoals aangekondigd van een Afrikaans land en wel…. Nigeria. De eerste wedstrijd voor mij als bondscoach van Nigeria:

nigeria-brazilie.jpg

---------------------------------------------------------------------

In de volgende update een overzicht van de seizoensstart met Liverpool.

Screens op verzoek

Graag reacties/tips:D

Geplaatst

Mooi dat je Babel hebt weten binnen te slepen, hij kan ontzettend belangrijk worden voor je volgens mij en talenten kun je nooit laten lopen en Richards is een topper.

Geplaatst
  • Auteur

Ik heb inmiddels, na zo’n anderhalf jaar Liverpool, alweer mijn ontslag ingediend. Na zo’n 5 jaar in het buitenland te hebben gecoacht begon ik weer verlangens te krijgen om weer in NL aan de slag te gaan. Daarom brak ik met Liverpool en zit ik nu in het vliegtuig naar NL. Het liefst zou ik natuurlijk weer bij FC Groningen aan de slag gaan. Maar Hans Nijland maakte mij duidelijk dat een terugkeer voorlopig nog geen optie was. Manager Hans Westerhof doet het namelijk geweldig bij Groningen. Groningen staat 2e in de Nederlandse Eredivisie en kwam dit jaar in actie bij de UEFA Champions League.

Ik ben alweer gearriveerd in mijn oude woonplaats Assen. Mijn oude huis heb ik nooit verkocht en het werd schoongehouden door familieleden. Ik kan er dus zo weer intrekken. Op 13 december diende ik mijn ontslag in bij Liverpool (en op 15 december was ik weer thuis). Ik besloot een weekje vrij te nemen en weer wat op te trekken met oude bekenden in Assen. Maar op 22 december is het dan toch zover. Ik ga weer op zoek naar een nieuwe, Nederlandse, club. Het liefst wil ik een Noordelijke club zodat ik gewoon in Assen kan blijven wonen maar dat lijkt er niet in te zitten. Ik krijg al gelijk aanbiedingen van Sparta, MVV en nog enkele (verre) clubs uit de Jupiler League. Daarnaast krijg ik nog een aanbieding van AS Roma, maar omdat ik in NL wil blijven is dit geen optie voor mij. Op 28 december melden zich nog 2 clubs. Ik kan aan de slag gaan bij Ajax en Heerenveen. De keuze is voor mij redelijk snel gemaakt, namelijk…

Heerenveen! Heerenveen ligt redelijk in de buurt en het is een ploeg met meer mogelijkheden dan het dit competitiejaar laat zien. Heerenveen staat namelijk slechts 2 punten en 3 plaatsen voor de streep. Ik heb een vierjarig contract tot 2014 waar onder andere een transferbudget van zo’n 18 miljoen en een stadionuitbreiding in is opgenomen. Ik verwacht niet veel van mijn transferbudget te gaan verbruiken want ik beschouw dit al als een verloren seizoen en wil dus liever de selectie goed leren kennen en aankopen kunnen doen voor volgend seizoen.

Selectie 1e elftal Heerenveen:

heerenveenselectie.jpg

Geplaatst
  • Auteur

1e wedstrijd bij Heerenveen:

vitesse-heerenveen.png

Ik wil voortaan wat meer aandacht per wedstrijd gaan besteden, wat vinden jullie van wedstrijdverslagen zoals de wedstrijd hierboven? Graag tips en opmerkingen!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]