Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
Grafisch is niet alles, als de inhoud goed is maakt de verpakking niets uit he!! :)

Als je grafisch iets maakt, liggen de mensen gelijk aan je voeten ;) Ze kijken vaak niet eens naar de inhoud dan

Dit is overigens een zeer goede novelle tot op het heden. Mooie stukjes, goed aangevuld met dat plaatje telkens :) Ga zo door

• Antwoorden 182
  • Weergaven 587
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Geweldig man !

Echt Hulde voor je schrijf styl, wat Paul zei: het is net alsof je het zelf hebt meegemaakt :D Ga zo door _O_

Geplaatst

Heel mooi geschreven!! Ben benieuwd naar wat er nog allemaal komen gaat! Ga vooral zo door!! _O_

Geplaatst
  • Auteur

Jullie reacties stimuleren me wel. Als er nog tips of opmerkingen zijn, laat maar komen.

Geplaatst

Wel mooi dat je er echt een contractvoorstel bijzet, heel mooi geschreven.

Geplaatst

Heel erg mooi geschreven, leuke club ook!

Geplaatst
  • Auteur

het goede nieuws melden

7986-groot.jpg

De busrit van een uur terug naar het hotel leek plots maar een kwartier. Ik las mijn contractvoorstel wel 20 keer door. Elke zin las ik tot ik hem volledig begreep, tot vervelens toe. Ik stap met mijn spelers de bus uit en spreek hen meteen toe: "Gasten, ik ben écht fier op hoe jullie de laatste 10 dagen hebben getraind. Omdat we binnen 3 dagen vertrekken hebben jullie vanaf nu vrij. Jullie kunnen nu volop de stad bezoeken en 's avonds eens een pintje gaan pakken." De spelers lijken in de wolken. "Er is in de stad trouwens een discotheek met paaldanseressen." grap ik nog naar Bert, een echte rokkenjager. "Ik denk dat we met de training van vandaag een mooie afsluiter hebben gekregen. Ik wil jullie nog bedanken voor de toffe dagen. Jullie zijn vrij nu."

"Zigge zagge voor den Erre" roept Alex plots. "Zigge zagge zigge zagge hééj hééj hééj" roepen mijn spelers in koor. Dat doet echt deugd, zo'n appreciatie krijgen voor m'n werk.

Langzaamerhand verdwijnen de spelers de stad in. Ik besluit naar mijn hotel kamer te gaan. Ik had me in de bus nog bedacht dat ik mijn vriendin moet opbellen om haar het nieuws te vertellen. En vooral, hoe ze er tegenover staat. Ik leg me op bed, neem de telefoon in mijn hand en toets het nummer in. Twee keer moet ik de beltoon maar aanhoren:

D: Hallo?

E: Schatje!

D: Lieverd! Hoe is het met je? Heb je het naar je zin?

E: Het is hier fantastisch, je had er moeten bij zijn. Het is hier schitterend weer en de groep is werkelijk formidabel.

D: Dat doet me deugd te horen. Ik ben blij dat je binnen 3 dagen terugkeert.

E: Ja! Zeg dat wel. Schatje, ik moet je iets belangrijks vragen.

D: Vertel...

E: Zou je me naar het buitenland volgen als het moest?

D: Wat een vraag, waarom vraag je dat nu weer?

E: Zou je het doen ja of nee?

D: Maar dat is toch niet aan de orde?

E: Hmm, jawel! Ik heb een contractvoorstel gekregen om hoofdcoach te worden van Palermo, club uit de Seria A.

D: hahahaha. Tuurlijk. Je bent nooit goed geweest in 1 aprilgrapjes hé.

E: Het is echt waar. Ik kom net van Palermo, men heeft me daar een voorstel gedaan. Daniele, je weet wel die trainer die m'n stage begeleide, die zou een goed woordje hebben gedaan.

D: Ja, tuurlijk. Laat me raden, je bent dan op restaurant de voorzitter van Palermo tegengekomen en hij nodigde je uit voor een gesprek?? Hier trap ik niet in ze lieverd.

E: euhm, ja eigenlijk is het zo gegaan ongeveer.

D: hihi

E: Schat, komaan serieus nu. Wat vind je daarvan?

D: Dat je moet stoppen met dat grapje, het is niet meer grappig

E: ja okee, ik bel je morgen wel terug.

D: Wacht ik wil nog weten hoe je het daar hebt!

Te laat, ik had de hoorn al afgelegd. Ik dacht mijn geluk te delen met mijn vriendin, maar die geloofde mij natuurlijk niet. Ach ja, ik bel haar morgen nog wel eens terug. Ik bel nog rap even naar Nico en Fred (mijn hulptrainers), misschien kunnen we nog een bar opzoeken.

Geplaatst
"Er is in de stad trouwens een discotheek met paaldanseressen." grap ik nog naar Bert, een echte rokkenjager.

Oeeh :oops: Vetjes man dat ik ook in je verhaal speel :D

Ga zo door man echt geniaal geschreven _O_

Geplaatst

Weer een mooi stukje! Kijk uit naar de volgende updates!!

Ga zo door!!

Geplaatst

Nog steeds geweldig om te lezen, ga zo door :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Terug naar La Favorita

stadio%20Renzo%20Barbera%20Palermo.jpg

Zachtjes word ik wakker. Mijn ogen kleven nog half aan elkaar, maar ik probeer toch het uur van mijn horloge af te lezen. ah, 10u. Tien uur?!! Fuck! Heb ik zo lang geslapen? Ik stap met een suffe kop de douche in. Aaaaargh koud! Klote douches, nooit de juiste temperatuur. Ik doe een short en polo aan en vertrek naar buiten. Ik besluit een broodje te gaan kopen in de bar waar ik gisteren nog ben geweest, voor ontbijt in het hotel was ik toch al grandioos te laat. Na 5 minuutjes wandelen kom ik in de bar. Tocco blijkt de bar te heten, ik kan me niet herrinneren dat ik dat gisteren gelezen heb. Ik stap de bar binnen en loop naar de toog. Er verschijnt spontaan een brede glimlach op de mond van de barman. "Encora una biera?" lach hij naar me. Bier? op dit uur van de dag dacht ik? Zou ik hier gisteren zoveel hebben gedronken? Ik besluit de vraag te negeren en antwoord: "solo una ciabatta con mozzarella." Een beetje tegen mijn zin betaal ik de veel te hoge prijs van 4€ en wandel terug naar buiten. Ik besluit naar het strand te lopen en me daar op een bankje te zetten. Wat zou ik doen vandaag? Domme vraag! Ik ga nog eens een keertje een training bijwonen in Palermo! Nadat ik mijn broodje heb opgegeten roep ik een taxi en beveel hem richting Palermo, La Favorita te rijden.

In de taxi gaat mijn gsm:

E: Hallo?

D: Schatje!

E: Heej! Alles goed met je?

D: Ja tuurlijk hoor, daar?

E: ook hoor, ik zit nu in een taxi.

D: Ik bel eigenlijk voor het volgende, ik wil me exuseren voor gisteren.

E: mmm

D: Daniele belde me gisterenavond nog, hij vertelde me van je contractvoorstel. Het spijt me dat ik je niet geloofde. Ik had niet moeten twijfelen aan je kwaliteiten. Dit is wel een buitenkansje hé.

E: Ik weet het! Een kans die ik waarschijnlijk nooit meer zal krijgen! Maar het is ook niet niets om zomaar naar Sicilië te vertrekken voor één jaar hé.

D: klopt.

E: Zou je het zien zitten, met me naar Sicilië trekken?

D: Je weet dat ik bij je wil zijn, maar naar Italia vertrekken, daar moet ik toch even over nadenken hoor.

E: Tuurlijk, ik heb er ook lang over moeten nadenken, maar als jij met me meegaat zie ik niet in wat me nog zou tegenhouden. Weet je, denk er nog een halve dag over na en bel me straks terug. Ik ben nu onderweg naar Palermo, vanavond moet ik uitsluitsel geven.

D: Okee, zal ik doen! Amuseer je nog lieverd

E: Zeker weten! Jij ook. Dag schatje

D: Daaaag!

Ik steek m'n gsm terug in mijn broekzak, ondertussen zijn we al in de voorstad van Palermo aangekomen. Een kwartiertje later zet de taxi me af op de parking van Palermo. Ik betaal en bedank de man en loop meteen richting grasmat. De spelers zijn onder leiding van de assistent manager al volop aan het trainen. Ik besluit me in de dugout te zetten en de rest van de training te volgen.

Na een halfuurtje word ik vergezeld door Zamparini. "Amico! Al een beslissing gemaakt?" vraagt hij me. "Ik weet wat ik wil, maar ik wacht op antwoord van mijn vriendin, ze zou me straks terugbellen. Zonder haar verhuis ik niet naar hier." "Echte liefde?" vraagt Zamparini. "Wees daar maar zeker van!" "Kom vanmiddag samen met me lunchen, ik wacht in mijn kantoor. Kom tegen 1 uur.", en de voorzitter vertrekt weer. Twaalf uur is het ondertussen. De spelers beginnen ondertussen aan een wedstrijdje. Ik besluit dit nog zeer aandachtig te volgen.

Geplaatst
  • Auteur

De training zit erop, ik verlaat het veld en begeef me richting het kantoor van Zamparini. Ik wandel langs de kantoren van boekhouders, trainers,... tot ik bij het laatste kantoor van de gang kom, het kantoor van Zamparini. Ik hoor Zamaparini al luid praten vanuit zijn kantoor. Zou ik nog even wachten of toch al kloppen? Ik besluit aan te kloppen, ik vind dit van mezelf raar dat ik dat doe. "Binnen!" Ik wandel het bureau binnen. Zamparini is aan het bellen, hij doet me teken te gaan zitten. Ik zet me neer in een confortabele stoel. Het telefoongesprek lijkt nog even te duren. Ik kijk rond me en zie voor me de eerste papieren liggen van wat de persmap voor het volgend seizoen moet worden. Ik bekijk de eerste pagina.

Città di Palermo

palermo.gif

Algemene gegevens seizoen 2006-2007

Naam: Unione Sportiva Città di Palermo SpA

opgericht: 1898

Stadion: Stadio Renzo Barbera, La Favorita

Capaciteit: 37460

Adres: Viale del Fante 11 90146 Palermo

Tel: 091/6901211

Fax: 091/6700263

e-mail: info@ilpalermocalcio.it

Voorzitter: Maurizio Zamparini

Vice-voorzitter: Guglielmo Miccichè

Trainer:

Kleuren: Zwart-Roos

Sponsor: Mandi

Palmares: Finale Coppa Italia 1974, 1979

Competities: Seria A, Coppa Italia, Uefa Cup

1

Het telefoongesprek blijft maar duren. Ik ziet hier nu al een kwartier...

Geplaatst

Weer twee mooie stukjes! Zoals al eerder gezegd, lijkt het net of je het zelf hebt meegemaakt, heel mooi geschreven!!

Succes verder!!

Geplaatst

Nog altijd bewonder ik je schrijfstyl :D

Ga zo door ik vraag me af hoe je de wedstrijden gaat verslaan ? ik hoop net zo uitgebreid _O_

Geplaatst

Een schitterende novelle is dit en ik hoop dat het doorgaat als jullie snappen wat ik bedoel.

Geplaatst
  • Auteur

ik heb een boot, ik heb een hele grote splinternieuwe boot.... Ah genant! Nu gaat mijn eigen gsm ook nog af. Ik spurt met een rode kop snel naar buiten. Ik lees op het schermpje af dat het mijn vriendin is.

E: Dag schat!

D: Ik wil met je mééééééééé!

E: Meen je dat?

D: Tuurlijk, ik wil bij je zijn!

E: Zomaar besloten?

D: Nee hoor, ik heb er lang over nagedacht, maar ik ben er nu van onvertuigd dat er niet veel is wat me hier houdt.

E: Ik ben zo blij dat te horen.

D: Maar schatje, we hebben daar toch wel enkele zekerheden hé? Iets om te wonen enzo.

E: Dat moet ik nog bespreken, maar voor mij is dat een voorwaarde hoor. Binnen enkele minuten ga ik lunchen met de voorzitter, ik zal dan de laatste details regelen. Overmorgen vlieg ik dan even terug en regelen we alles

D: Klinkt goed!

E: Ik moet nu afleggen want ik zat eigenlijk al in de bureau van de voorzitter.

D: oei, hihi, ga maar gauw dan.

E: Dag schatje

D: Kusje.

Wat een opluchting, ik voel me ineens zo gelukkig. Dit is een pak van mijn hart. Leven in Sicilië met mijn vriendin, dat is gewoon een droom. En dan nog zo'n mega job!

Ik klop voorzichtig terug op de deur van Zamparini's bureau. "Binnen", hoor ik opnieuw. Een beetje verlegen zet ik me opnieuw op de stoel. Zamparini is nog altijd aan het telefoneren. Ik kijk nog wat rond me, wat een groot bureau eigenlijk. Aan één wand zie ik foto's van huidige topspelers.

Cristian Zaccardo

Andrea Baragli

r4.jpg

barzagli.jpg

Geboren op 21 december 1981 te Formigine

Geboren op 8 maart 1981 te Fiesole

Positie: rechterflank verdediger

Postie: centrale verdediger

Vorige clubs: La Spezia, Bologna

vorige clubs: Rondinella, Pistoiese, Ascoli, Chievo

Europees vice kampioen -16 jarige

Brons Olympische spelen 2004

Wereldkampioen 2006

Wereldkampioen 2006

Er hangen nog enkele kaders aan de muur, maar Zamparini heeft eindelijk gedaan met telefoneren. Hij staat op, neemt zijn jas en loopt naar de deur. "Kom erre, we gaan iets eten."

Geplaatst
ik heb een boot, ik heb een hele grote splinternieuwe boot.... Ah genant! Nu gaat mijn eigen gsm ook nog af.

:D

Doe je heel mooi, man. :) Kan niet anders zeggen dan ga zo voort.

Geplaatst
  • Auteur

Ja!

Een kwartiertje later zitten we in een poepchic restaurant. Het chicste waar ik al geweest ben geloof ik. Het is een heel ontspannen diner. Als we halfweg het hoofdgerecht zijn begint Zamparini dan eindelijk over het contract. "Heb je al iets besloten?" vraagt hij me doodserieus. "Wel, ik doe het! Ik wil dolgraag je ploeg trainen" zeg ik hem vastbesloten. "Schitterend" roept Zamparini. Hij roept meteen een jonge ober en bestelt een fles Champagne. Damn, ik moet nog over dat huis beginnen bedenk ik me plots. Ik durf Zamparini daar niet goed over te benaderen. Gelukkig begint Zamparini onrechtstreeks zelf over een woning. "Ben je volledig tevreden over de voorwaarden?" vraagt hij terwijl hij een enorme slok van zijn glas neemt. "Euhm, wel, ik zou er graag nog een voorwaarde in laten opnemen", antwoord ik verlegen. "Mijn vriendin en ik hebben natuurlijk geen woning hier en..." Zamparini onderbreekt me: "Haha, erre, je blijft me toch verbazen. Dacht je nu echt dat ik mijn nieuwe succestrainer onder een roeiboot op het strand laat slapen? Kom morgen maar gewoon de sleutels van je huis bij me halen. Dan regelen we meteen de laatste details en tekenen we het contract."

Nu neem ik zelf ook een enorme slok van mijn glas. Alles lijkt nu in orde. Is dit nu het begin van een succesperiode? Ik zal er alleszins alles aan doen, neem ik mezelf voor.

We eten ons hoofdgerecht op, nemen nog een capuccino en verlaten het restaurant. Het is ondertussen half 3. Ik besluit nog even te blijven om de namiddagtraining bij te wonen.

Rond 5 uur bel ik een taxi. Een uurtje later zet die taxi me af voor mijn hotel. Ik schrik alweer van het bedrag, maar betaal toch gewoon de man. Vroeger zou ik het overwogen hebben om te gaan lopen, maar héj ik ben de coach van Palermo nu, ik kan makkelijk een taxi betalen hoor! vertel ik mezelf.

Ik loop de trappen van de entree van het hotel op. Ineens word ik stevig vastgepakt bij m'n armen. Een zwarte handschoen verschijnt voor m'n gezicht. Iets vochtigs wordt tegen mijn neus en mond gedrukt. Ik...wat...heh?....

Ik val in een zwart gat....

Geplaatst

Je blijft het bijzonder mooi schrijven, ik ben benieuwd naar het vervolg :)

Geplaatst

Leuk geschreven en ik wacht eveneens als Bram op het vervolg!

ga zo door!!

Geplaatst
  • Auteur

enkele vraagjes voor de toekomst? Hoe vinden jullie dat ik het best de wedstrijden zal verslaan? Gewoon screens of wat meer uitschrijven?

Zijn er ook enkele tips om duidelijk te werken met photoshop?

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]