Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 79
  • Weergaven 151
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

prachtige novel, die brieven zijn heerlijk en grappig. De prestaties zijn natuurlijk ook fantastisch. Ga zo door!

Geplaatst
  • Auteur

Bling Bling bij Stjørdals-Blink; deel 1

Stefan Sanders

Walkurelæn 43

9021 BH Stjørdals

Norway

1-2-2007, Stjørdals

Truus Sanders

Laurentiusstraat 13

6049 CH Roermond

Netherlands

Lieve mam,

Ik zei toch dat ik een nieuwe baan zou vinden? Zie je nu wel dat ik geen totale loser ben en dat ik niet net zo ben als pa... En jij zei altijd dat ik nooit wat zou hebben aan al die uren dat ik achter de pc zat om FM te spelen... Nou, op dit moment heb ik er een baan aan overgehouden.

IL Stjørdals-Blink is een kleine club uit een provincie in het zuiden van Noorwegen. Ik heb een kaartje meegestuurd zodat je een idee krijgt waar ik nu ergens uithang.

norway.png

De ploeg is net gepromoveerd naar groep 4 van de Noorse Tweede Divisie en is op zoek naar een ervaren coach die weinig geld vraagt en toch succes boekt. Nu heb ik dan wel niet zo veel ervaring, maar ik vraag weinig geld en ik heb het vorig seizoen vrij veel succes geboekt.

De club is nog vrij amateuristisch ingesteld. De spelers zijn allemaal maar semi-profs. Naja, ik heb eigenlijk pas vijf spelers, de rest mag ik zelf erbij gaan zoeken de komende weken.

Het stadion is een bouwput. Volgens de voorzitter passen er 1875 toeschouwers in, maar volgens mij staat 1875 voor het bouwjaar van dit krot. Ik zag zelfs nog een aantal houten tribunes staan. Waarschijnlijk steken de supporters ’s winters delen van de tribune in brand om warm te blijven...

Maar goed, ik weet vrij zeker dat ik ook van deze prutsclub een geoliede voetbalmachine kan maken. Zolang ik spelers zo gek kan krijgen om hier te komen voetballen, denk ik dat ik progressie kan maken en hier iets moois kan neerzetten.

Het mooie is dat het bestuur van deze club op jou lijkt ma. Niet alleen zijn ze dik en lelijk en hebben ze bijna geen haar meer, ze verwachten eigenlijk ook niks van me en denken dat ik er toch niet in zal slagen om iets te bereiken. Ik zal wel jullie allemaal een poepje laten ruiken. Figuurlijk dan, de enige die ons letterlijk zijn poep liet ruiken was opa toen die zwaar aan het dementeren was.

Liefs,

Stefan

Geplaatst
  • Auteur
Stefan Sanders

Walkurelæn 43

9021 BH Stjørdals

Norway

27-3-2007, Stjørdals

Truus Sanders

Laurentiusstraat 13

6049 CH Roermond

Netherlands

Lieve mam,

Asterix en Obelix zouden zeggen: “Rare jongens, die Noren.” Ik lijk een beetje op Obelix qua omvang, dus ik vind dat ik het ook mag zeggen. Het zijn in ieder geval rare jongens, die Noren.

Ik heb namelijk een aantal buitenlandse spelers gehaald en je zou haast zeggen dat die Noren nog nooit negers gezien hebben... Ik heb een Gambiaan, een Tsjaad en een Senegalees gehaald maar die jongens kunnen hier echt niet normaal over straat. Ze worden bekeken alsof ze een stel apen in de dierentuin zijn.

Daar komt ook nog eens bij dat iedereen aan ze zit, al geloof ik dat die drie daar niet zo’n moeite mee hebben, vooral niet als het de vrouwelijke inwoners van Stjørdals zijn die even willen knuffelen en voelen. Toch blijft het een aparte ervaring. Het idee racisme is de Noren totaal niet bekend.

Ik kan wel vol trots zeggen dat ik het meest multiculturele team van de divisie heb geformeerd. Ik heb ook een Bosniër, een Albanees, een Zweed, een Italiaan en een Israëlier gehaald. Eigenlijk leverde alleen die haakneus nog wat problemen op.

De plaatselijke shoarmaboer is namelijk een Palestijn, dus dat boterde niet helemaal. Gelukkig hebben ze het hele conflict bijgelegd door samen een avond in de kroeg te gaan zitten zuipen. En dan beweren die Amerikanen dat de crisis in het Midden-Oosten niet op te lossen valt... Al die politici moet je gewoon samen in een all-you-can-drink wodka kroeg zetten. Vrede gegarandeerd.

Onze oefencampagne belooft ook weer veel goeds voor het nieuwe seizoen. Alle wedstrijden werden met minstens vijf goals verschil gewonnen en onze voorhoede is dodelijk. Die kleine Italiaan Zappia en die lange Albanees Kosumi gaan een hit worden dit jaar, let maar op. En achter de spits heb ik die Bosniër Vucenovic nog, ook een superspeler. Het zou me niks verbazen als ik weer kampioen werd.

Kom je dit jaar wel een keer kijken mam? Binnenkort komt de Noorse tv een shoot maken. Ze zijn nieuwsgierig of ik mijn kunststukje van vorig jaar kan herhalen of dat het alleen maar toeval was.

Liefs,

Stefan

Geplaatst

Serieus gast.. Je hebt me echt goed aan het lache gekregen man.. GA ZO DOOR!

Geplaatst
  • Auteur
Stefan Sanders

Walkurelæn 43

9021 BH Stjørdals

Norway

30-4-2007, Stjørdals

Truus Sanders

Laurentiusstraat 13

6049 CH Roermond

Netherlands

Lieve mam,

Ik denk dat dit seizoen iets lastiger gaat worden dan het vorige seizoen. De teams hebben zich ingesteld op mijn “ik stuur een lange lelijke spits naar voren”-tactiek en ze stellen nu zelf lelijke verdedigers op. Tegenwoordig gebruik ik dus een andere strategie. Stel zoveel mogelijk negers op en breng ze in verwarring.

Toch lijkt die tactiek minder goed te werken. Die verdomde inburgeringscursussen ook. Mijn elftal vol allochtonen trekt weliswaar bekijks, maar ze doen allemaal hun best om te integreren in de samenleving. Dat modekreetje van Balk-ellende werkt daadwerkelijk hier.

Je zou bij ons op de Donderberg eens met die zeik moeten aankomen, dan krijg je ook tijdelijke integratie. Integratie van Marokkanen, Turken, Somaliërs, Albanezen en Antillianen die samen je gezicht komen verbouwen omdat je onzin staat uit te kramen...

Enfin, hier lijkt het dus allemaal echt te werken met die integratie en da’s voor mijn team natuurlijk geen goede zaak. Het shockeffect is pleite op deze manier. Dat viel in de eerste wedstrijd ook al goed te merken. Een moeizame 3-2 overwinning uit bij Raufoss.

De tweede wedstrijd verliep nog erger. We speelden uit bij Start 2 en omdat Start nog niet aan de competitie gestart was (hehe...), stelden die lullo’s gewoon hun eerste elftal op. Start is overigens een ploeg die twee divisies hoger speelt... We speelden verdomme gelijk! 2-2 en dat al op de tweede speeldag...

Gelukkig herstelden we ons op de derde speeldag met een overtuigende 7-0 thuis tegen Mo. Mo schijnt de naam te zijn van een team hier, maar ik moet bij Mo altijd denken aan de kebabboer bij ons op de hoek en aan die loverboy die de vader is van Lisettes oudste zoontje. Mo... Achterlijke naam voor een team... Ze spelen ook nog in bruine shirts met witte broeken, da’s toch achterlijk?

Maar goed, ik hoop ook dit jaar weer de nodige successen te behalen, al zal een 100% winst serie er dit jaar niet meer inzitten. Misschien kan ik in de beker nog wat succesjes behalen.

Liefs,

Stefan

Geplaatst

Leuke Novelle man!

btw al tegen Orn Horten gespeeld?

Geplaatst

Wel lachen die brieven:-D . Prestaties ook top natuurlijk. Kun je mij een screentje geven van je beste aankoop? Enne succes verder!

Geplaatst
  • Auteur
Leuke Novelle man!

btw al tegen Orn Horten gespeeld?

Nee, nog niet.

Wel lachen die brieven:-D . Prestaties ook top natuurlijk. Kun je mij een screentje geven van je beste aankoop? Enne succes verder!

Ik ben intussen al in seizoen 4.

Lag me hiero kapot!

Dank je.

Geplaatst
  • Auteur
Stefan Sanders

Walkurelæn 43

9021 BH Stjørdals

Norway

30-5-2007, Stjørdals

Truus Sanders

Laurentiusstraat 13

6049 CH Roermond

Netherlands

Lieve mam,

We hebben echt een supermaand gehad. Ik durf gerust te zeggen dat dit de beste maand uit mijn leven was. Het was nog beter dan die ene maand toen ik veertien was waarin ik en ontmaagd werd en dik 3,700 euro verdiende met het verkopen van die Pamela Anderson sekstapes op school.

We speelden zo verschrikkelijk goed, dat wil je niet weten. Naja, waarschijnlijk wil je het echt niet weten, want je blijft maar doorzeuren over dat ik een echt beroep moet kiezen. Fok jou! Dit is een beroep en het verdient beter dan werken als kapster in een of andere armzalige kapsalon waar vooral buitenlanders komen, duidelijk!

We hebben afgelopen maand ontzettend veel gescoord als ploeg. Niet alleen bij de wijven, maar ook op het veld. Voordat ik daarover verder ga, die negers zijn zwaar relaxed. Sinds de plaatselijke dorpssletjes het gerucht hebben verspreid dat die jongens zo groot geschapen zijn, wil iedere aantrekkelijke vrouw uit de buurt op de afterparties na de wedstrijd komen.

Enfin, scoren op het veld deden we dus ook veel. We wonnen met 8-1 thuis van Lillestrøm 2, met 10-1 uit bij Junkeren voor de beker, met 3-0 uit bij Skarp, met 5-1 thuis van Ham Kam 2, met 3-1 uit bij Steigen en tot slot met 4-0 thuis van Alta.

In de beker is ons avontuur waarschijnlijk nu ten einde, we hebben weer een ploeg uit de hoogste afdeling geloot. Hønefoss is dit keer de tegenstander.

Mam, ik weet dat het voetbal je niks interesseert, maar ik zou het toch wel leuk vinden als je eens een keer achter me stond in plaats van constant kritiek te leveren op alles wat ik doe.

Liefs,

Stefan

Geplaatst
  • Auteur
Stefan Sanders

Walkurelæn 43

9021 BH Stjørdals

Norway

30-6-2007, Stjørdals

Truus Sanders

Laurentiusstraat 13

6049 CH Roermond

Netherlands

Lieve mam,

Het was een maandje van uitersten weer. Aan de ene kant zijn we onstopbaar in de competitie, aan de andere kant hebben we te maken gekregen met racisme en bekeruitschakeling.

Zoals ome Willem altijd zei: “begin met het goede nieuws, dan heb je een reden om te proosten en misschien vergeet je de problemen dan.” Nu was ome Willem een chronisch alcoholist, maar hij heeft wel een punt. Het goede nieuws is dat de titel ons bijna niet meer kan ontgaan na een briljante serie.

Eerst wonnen we uit met 3-0 van Eidsvold Turn, daarna wonnen we thuis met 3-0 van Gjøvik-Lyn en met 5-0 van Nybergsund. We sloten de maand af met een 1-1 uit bij Nest/Sotra.

Die 1-1 was wel minder, maar dat kwam door onze bekeruitschakeling tegen Hønefoss. In eigen huis gingen we na verlenging met 2-0 onderuit tegen de nummer drie van de hoogste afdeling. Een eervolle nederlaag.

Wel minder, we hebben sinds kort met racisme te maken. Vooral van de mannelijke inwoners van Noorwegen. Ze zijn bang dat onze negers al hun vrouwen inpikken, omdat ze wat groter geschapen zijn. Daarom smijten ze met bananen en dergelijke. Heel kinderachtig, maar wel vervelend.

De ploeg lijkt een beetje van slag, waardoor we tegen Hønefoss onderuit gingen en de wedstrijd erna punten lieten liggen. Ik probeerde de boel te motiveren door op te merken dat we op deze manier Chiquita als hoofdsponsor kunnen aantrekken, maar het lukt nog niet zo.

Op het moment interesseert het me niet zo wat jij van me vindt, mam. Je denkt toch dat je alles beter weet, maar ik ga met wat mazzel naar Rosenborg toe. Daar heb je niet van terug he, trut. De recordkampioen van Noorwegen wordt met mij in verband gebracht...

Liefs,

Stefan

Geplaatst

Ik volg hem vanaf het begin al en hij is en blijft schitterend en Rosenborg zou zeker geen slechte club zijn gast.

Geplaatst
  • Auteur
Stefan Sanders

Walkurelæn 43

9021 BH Stjørdals

Norway

30-7-2007, Stjørdals

Truus Sanders

Laurentiusstraat 13

6049 CH Roermond

Netherlands

Lieve mam,

Hypocriete trut. Rosenborg heeft Trond Sollied aangesteld. Nu kun je net doen alsof je het jammer voor me vindt dat ik de baan niet heb gekregen. Bitch... Ze wilden een manager met meer ervaring... Jaja, ik weet dat je zei dat ik er niet op moest rekenen omdat ik ervaring tekort kwam, maar toch doet dit pijn.

Het was stiekem toch wel een beetje een droom van me om indruk te maken door bij zo’n prestigieuze club aan de slag te gaan. Maar ja, jij vindt het allang goed dat het niet gelukt is he, nu kun je weer bijdehant en betweterig gaan doen en zeggen dat je altijd al wist dat ik het niet zou redden.

Nou, mevrouwtje de betweter, zal ik jou dan eens even vertellen dat we gewoon op koers liggen om weer kampioen te worden, ja! In your face! We hebben deze maand met 4-1 gewonnen bij Raufoss en thuis met 1-0 van Start 2, waardoor we gewoon ongeslagen bovenaan blijven staan.

We gaan gewoon voor een tweede ongeslagen seizoen, waardoor ik de geschiedenisboeken in zal gaan als de eerste manager in Noorwegen die twee seizoenen lang geen enkele competitiewedstrijd verloor. Dat staat toch altijd wel leuk op m’n CV.

Ik zal de top bereiken ma, let maar op. Ik zal jou bewijzen dat ik beter ben dan jij denkt, ik zal bewijzen dat ik ondanks al jouw hypocrisie en sceptische vooroordelen wel succes kan behalen in dit voetbalwereldje.

Liefs,

Stefan

Geplaatst

Ik hoop dat je bij deze club blijft!

Kijken wat je ervan bakt in de hoogste competitie! :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

Ik zit nu in de D2, dan moet ik eerst de D1 nog overleven en daarna kom ik pas in de Noorse Premiership. Ik denk niet dat deze club dat niveau binnen drie jaar aan kan.

Geplaatst
  • Auteur

Intussen wel, maar dat is iets voor een volgend epistel ;)

Geplaatst

ok, trouwens wordt het niet tijd dat je de topic titel niet veranderd

Geplaatst

Geef me een seintje als ik je titel moet aanpassen!!

Trouwens alle lof voor deze novelle, schitterend geschreven !!

Geplaatst
  • Auteur
Zou één van de mods de subtitel: "Stront in Strindheim" weg kunnen halen?

* kuch * ;)

Geplaatst
  • Auteur
Stefan Sanders

Walkurelæn 43

9021 BH Stjørdals

Norway

30-8-2007, Stjørdals

Truus Sanders

Laurentiusstraat 13

6049 CH Roermond

Netherlands

Lieve mam,

Zoals ik al had verwacht zijn we deze maand de besten geworden van Stjørdals, maar we zijn ook de besten geworden van Raufoss, van Kristiansand, van Mo i Rana, van Lillestrøm, van Tromsø, van Hamar, van Leines, van Alta, van Eidsvold, van Gjøvik, van Nybergsund, van Sotra en van Ranheim, om een bekende collega maar even te imiteren.

Dikke overwinningen weer deze maand. Thuis een dikke 4-0 tegen Raufoss, een gemakkelijke 3-1 tegen Lillestrøm 2 uit, een eenvoudige 3-0 uit bij Mo en tot slot een overdonderende 5-0 thuis tegen Skarp.

De Noorse media zijn heel erg onder de indruk van mijn prestaties. Ze denken dat ik de eerste manager kan worden die twee seizoenen achter elkaar ongeslagen kan blijven in de competitie.

De supporters waren ook blij met de landstitel. Ze begonnen direct aan een of andere lokale volksdans. Die deed me een beetje denken aan die keer dat we op oom Sjefkes bruiloft de dansvloer hadden bewerkt met groene zeep, vallen, opstaan en weer doorgaan. Alleen hadden die Noren geen tante Truus die d’r heup brak... maar goed...

Onze donkere medespelers beginnen de laatste tijd weer voor problemen te zorgen. Na het kampioensfeest begonnen ze een orgie in de kleedkamer. Niet dat ik daar vies van ben, maar da’s niet slim als de Noorse televisie op dat moment ook aanwezig is om de winnende coach te interviewen.

Op een gegeven moment was er een met het geluidsmeisje van de tv-crew bezig. Hij van voren en een banaan van achteren erin... En dan zich afvragen waar die stereotypes toch vanaf komen... Gelukkig heb ik de videoband in beslag kunnen nemen voordat de zaak helemaal uit de hand liep.

Zoals je hoort amuseer ik me wel in Noorwegen. Als alles een beetje goed gaat, krijg ik binnenkort een dikke baan aangeboden. Ik hoop op Lillestrøm.

Liefs,

Stefan

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]