Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Bij een topclub die op alle fronten actief is raken spelers vaak vermoeid.

Ik zelf speel met ROMA op dit moment, en dit is een deel van mijn programma:

gamesld2.jpg

Dat zijn 16 wedstrijden in nog geen twee maanden. Gemiddeld komt dat ongeveer uit op 1 wedstrijd per 3.5 dagen.

Spelers raken vermoeid in zo'n periode, en ik merk dat vooral aan tegengoals in de laatste minuten van een wedstrijd.

Ik vroeg me nu af: Wat doen jullie tegen vermoeidheid?

Laten jullie sterspelers op de bank zitten?

Geven jullie je spelers wel eens een dag rust? enz enz.

Geplaatst
  • Auteur

gamesld2.jpg

Dat zijn 16 wedstrijden in nog geen twee maanden. Gemiddeld komt dat ongeveer uit op 1 wedstrijd per 3.5 dagen.

Spelers raken vermoeid in zo'n periode, en ik merk dat vooral aan tegengoals in de laatste minuten van een wedstrijd.

Geplaatst
  • Auteur

gamesld2.jpg

Geplaatst

ik wissel elke wedstrijd alle wissels dus maximaal.

sta ik 'ruim'voor dan sterspeler wisselen.

tegen de zwakkere tegenstanders zet ik de mindere erin, of talentjes voor vertrouwen.

Geplaatst

Ik zorg altijd dat de kwaliteitsverschillen in mijn selectie altijd erg klein zijn, bovendien alle posities dubbel bezet. Zodat je lekker kan rouleren in je posities.

Tevens zet ik de training altijd ietsje lager in hélé drukke perioden. In de wedstrijd tegen mindere tegenstanders laat je veel spelers spelen die normaal minder minuten maken.

Geplaatst

Rouleer je spelers, (je doet dat al :thumb:)

in kleine wedstrijden hou spelers zoals Totti, chivu ect op de bank of buiten de eerste 17 en geef ze bij de training rust.

Geplaatst

Ik maak altijd een compleet First en Second team bij me tactiek. Mindere wedstrijden zet ik het second team in, en rusten de belangrijkste spelers.

Vooral bij Nationale Cups, en de 1e ronde van de CL, waar je meestal wel makkelijk doorheen komt.

Ik vraag me alleen af, gaat al dat rouleren niet ten koste van je spel?

Geplaatst

Ik doe ook in wedstrijden tegen bijv. een clubje als Siena of Reggina sterspelers op de bank houden, of ik haal ze er in de rust uit. Ik ga niet een compleet b-elftal erin zetten om mn team te sparen voor de komende CL wedstrijd waar ik al voor geplaatst ben, en ik speel het meeste met Engelse teams en die zijn wel wat vermoeidheid gewend. Ik heb nog nooit gehad dat een speler op natuurlijke wijze onder de 89% is gekomen met z'n conditie.

Geplaatst
Ik maak altijd een compleet First en Second team bij me tactiek. Mindere wedstrijden zet ik het second team in, en rusten de belangrijkste spelers.

Vooral bij Nationale Cups, en de 1e ronde van de CL, waar je meestal wel makkelijk doorheen komt.

Ik vraag me alleen af, gaat al dat rouleren niet ten koste van je spel?

Bij topclubs meestal niet want als het goed is heb je daar een brede selectie die aan elkaar gewaagd zijn.

Geplaatst

Ik stel een speler nooit op als ie minder dan 95% is. Omdat ik de beker nooit zo belangrijk vindt, laat ik daar meestal een paar van mijn beste talentjes meespelen om ervaring op te doen. Bij een club als AS Roma heb je natuurlijk een goed elftal waardoor je door het hele seizoen aardig kan rouleren om de spelers scherp te houden.

Het is me trouwens opgevallen dat verdedigers bijna nooit vermoeid raken. In een heel seizoen bij Arsenal heeft Toure maar 2 wedstrijden gemist, allebei door een schorsing!

Geplaatst

Als je als topploeg domineert in de landelijke divisie is het vrij logisch dat je verdedigers minder snel geblesseerd of oververmoeid raken..

De verdediging is dan vaak het element in je elftal die het minste meters maakt en niet constant in duel hoeft te gaan aangezien je de wedstrijd vaak met aanvallend voetbal domineert waarbij mijn verdedigers in ieder geval geen grote rol spelen..

Geplaatst

Ja dat is wel waar, maar met Arsenal speel ik met een heel ver naar voren geschoven verdediging, en mijn aanvallers staan op veel pressen waardoor er nogal eens een kansloze lange bal over mijn verdedigers heen komt, en daardoor moeten ze toch nog wel aardig wat heen en weer lopen. Maar voor de zekerheid geef ik ze meestal in de beker wel wat rust, bijvoorbeeld door een wissel in de rust.

Nu we het toch over verdedigers hebben, welke instructies geef jij je verdedigers? en de Verdedigende lijn?

Want met Arsenal heb ik toch iets te veel tegendoelpunten vind ik. Ik ben wel makkelijk kampioen geworden, maar die tegendoelpunten bevallen me niet zo.

Geplaatst

Nooit last van vermoeidheid, met een brede selectie moet het gwn lukken #

Soms moet je je goeie spelers wel rust geven ja,

Geplaatst

Als (basis) spelers onder de 93% zitten met hun conditie blijven ze op de bank.

Maar als ze erboven zitten dan gaan ze het veld in.

Geplaatst

Wissel vermoeide spelers in de rust of na 60 min. Zo hoeven ze minder te herstellen. Ik doe dit altijd als ik ruime voorsprong heb, zo kunnen talenten gelijk ook speelminuten opdoen.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]