Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Wildwestkapitalisme; Chelsea naar de kloten!

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

We gaan de maand december positief gestemd in. Nog vijf wedstrijden scheiden me van het nieuwe jaar en het opnieuw realiseren van een persoonlijke doelstelling, namelijk niet ontslagen worden in 2008. Om het bestuur te laten zien dat ik zo af en toe toch wel goede prestaties kan neerzetten, besluit ik de eerste wedstrijd van de maand te winnen. Thuis tegen Northampton scoort Slory twee keer en we winnen dan ook met 2-0. Als het echt moet kunnen we nog altijd prima resultaten neerzetten, zij het met wat moeite.

Daarna hoef ik me niet meer in te houden. Tegen Bradford en tegen Colchester gaan we met ruime cijfers onderuit. Zo vlak voor de kerst is dat natuurlijk geen reclame voor de club en voor het eerst dit jaar is mijn positie bij Chelsea onzeker. Verdomme, nu word ik natuurlijk weer min of meer gedwongen om de volgende paar wedstrijden niet te verliezen om te voorkomen dat ik m’n baan kwijtraak.

Het gebrek aan bekerduels breekt ons op, we kunnen te weinig krediet verdienen zo. Ik probeer het dan maar weer op de andere manier, via dubieuze transfers. De Saudische spits Gabbas Al-Gharmallah krijgt dan wel geen werkvergunning, hij tekent wel voor Chelsea. Direct beginnen de geruchten dat Chelsea over zal worden genomen door rijke sjeiks die extra geld in de club willen pompen.

Dankzij deze geruchten kan ik het me permitteren om de volgende wedstrijden gelijk te spelen in plaats van te winnen. We willen immers het jaar wel beëindigen onder de rode streep in plaats van erboven, dus we mogen niet te veel punten pakken. Tegen Port Vale spelen we met 1-1 gelijk, Brighton houden we op 4-4. Naja, we stonden met 4-0 voor todat ik me genoodzaakt zag in te grijpen, een dikke overwinning kan dus echt niet...

We sluiten het jaar 2008 af met alweer de derde nieuwe voorzitter in drie jaar tijd, met een schuldenlast van ruim 45 miljoen, met een selectie die niet gemotiveerd is, die zwaar geblesseerd is en die gedurende de afgelopen drie jaar niet beter geworden is dankzij een gebrekkige begeleiding. Daarnaast zit de club, ondanks twee degradaties op rij, nog altijd opgescheept met een Nederlandse manager die vastbesloten is de club kapot te maken.

• Antwoorden 363
  • Weergaven 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

lol, geweldig!

helemaal goed omdat ik chelsea egt niet mag

ga zo door

Geplaatst
  • Auteur

In het nieuwe jaar heb ik besloten voorlopig even af te stappen van de “ik verlies alle wedstrijden met ruime cijfers en compenseer dat in de beker” strategie. In januari staan namelijk pas op het einde van de maand bekerduels gepland en als ik voor die tijd al mijn wedstrijden verlies, zou het zo maar kunnen dat ik op straat sta...

Om te voorkomen dat de club al te zeer gaat stijgen heb ik besloten wedstrijden gelijk te gaan spelen. Een smakeloos alternatief, maar een noodzakelijk kwaad. Ik kan me niet teveel nederlagen meer permitteren, maar ik wil ook niet dat Chelsea degradatie ontloopt, dus wedstrijden gelijk spelen is het enige alternatief. Een soort van compromis zullen we maar zeggen.

In de competitie delen we de punten met Plymouth in een 3-3 gelijkspel en met Brentford in een 1-1 gelijkspel. Daarna spelen we gelukkig een serie bekerduels. Tegen Morecambe spelen we voor de derde ronde van de FA Cup. De wedstrijd eindigt in een eclatante 4-0 overwinning voor Chelsea. Shevchenko en Aliadiére scoren allebei twee doelpunten. Als ik het wil, kan Chelsea zich nog altijd meten met de meeste ploegen in de Premiership. Wat een geluk voor de Premiership en alle andere divisies dat ik niet wil dat Chelsea succesvol is...

In de halve finale van de Johnstone’s Paint Trophy komen we opnieuw Plymouth Argyle tegen, de ploeg van Marcel Seip. Schijnbaar dacht de ploeg dat het om een competitieduel ging, aangezien we bij rust met 3-0 achterstaan. Na rust maakt een ontketend Chelsea korte metten met de Plymouth. Shevchenko, Beckham en Slory schieten ons langszij, waarna we op penalties een plekje in de finale bemachtigen. In de finale zullen we tegen Milwall spelen, de koploper in League One en een Londense rivaal. Eitje dus...

In de vierde ronde van de FA Cup spelen we tegen Premiership subtopper Aston Villa en dan ook nog uit op Villa Park. Een sterk spelend Chelsea schokt de Villains echter en weet een indrukwekkende 2-1 overwinning neer te zetten in Birmingham. Slory is de gevierde man aan de zijde van de Blues met twee treffers, allebei op aangeven van David Beckham. In de volgende ronde van de FA Cup nemen we het op tegen Watford, dus de kansen op extra krediet zijn nog altijd aanwezig.

Dankzij al dit extra krediet kan ik het me veroorloven om in de competitie weer een paar steken te laten vallen. Uit tegen Bury gaan we keihard onderuit, 4-1. Daarna staat de eerste finalewedstrijd om de Johnstone’s Paint Trophy op het programma, uit tegen Milwall. In een spijkerharde wedstrijd weten we uiteindelijk een 4-2 overwinning uit het vuur te slepen, waarmee de eerste prijs van het seizoen binnen handbereik lijkt.

Helaas winnen we de laatste competitiewedstrijd tegen Gillingham met 1-0. Gillingham is het zelf schuld. Na de vroege 1-0 van Slory zijn we een tijd lang 2-3-5 gaan spelen, maar als je twee penalties mist en verder gewoon niet wil scoren, dan kan ik er verder ook niet veel meer aan doen dat je een wedstrijd verliest.

Geplaatst

Gefeliciteerd! :thumb: :clap: Eindelijk in de schijnwerpers. Zoals verwacht en verdiend. Ga zo door! Maak ze kapot! :-D

Geplaatst

Gefeliciteerd met je sticky. Ga zo door

Geplaatst

Inderdaad verdient in de schijnwerpers. Ik kijk al uit naar een nieuwe update over het machtige Chelsea :p

Geplaatst

Wel geinig :D ik doe het ook altijd alleen dan bij ajax.(alle spelers verkopen en dan een mega bod doen op een slechte speler)

Geplaatst

maak ze maar kapot olé olé

Geplaatst
  • Auteur

Voor februari stonden er een tweetal compenserende wedstrijden op het programma. We konden namelijk de Johnstone’s Paint Trophy definitief winnen, als we Milwall konden verslaan en daarnaast stond de vijfde ronde van de FA Cup op het programma, tegen Watford. Dit betekende dus dat ik niet al te veel wedstrijden mocht verliezen, om de druk laag te houden, maar anderzijds mocht ik niet teveel winnen, anders zouden we boven de rode streep terecht komen.

De eerste competitiewedstrijd van de maand gaat wel verloren, met 2-0 tegen Lincoln. Onze serie gelijke spelen van de vorige maand was leuk en aardig, maar we liepen daardoor wel in op de ploegen die boven ons stonden en die geen punten pakten. Vandaar dat we de maand dus maar beginnen met een klasse nederlaag.

Daarna gaan we voor de tweede prijs onder mijn bezielende leiding, de Johnstone’s Paint Trophy. Ik benadruk voorafgaand aan de wedstrijd nogmaals het feit dat Chelsea deze prijs nog nooit eerder heeft gewonnnen, dus dat ik hier een unieke kans heb. Ik vermeld uiteraard niet dat het toernooi pas een paar jaar bestaat en dat Chelsea dus ook nog nooit eerder zo laag speelde dat de ploeg aan het toernooi mee mocht doen. Details... Een kniesoor die er op let...

De wedstrijd winnen we met 2-0, waardoor Chelsea een historische overwinning boekt. Voor het eerst in de geschiedenis van de club wordt de Johnstone’s Paint Trophy gewonnen. Jeuj! Het bestuur is blij, heel erg blij zelfs... Zo blij zelfs dat die idioten me een nieuw contract aanbieden tot 2012, tegen hetzelfde salaris van ruim 50,000 euro per week. Waarschijnlijk hebben de Boliviaantjes iets teveel champagne gedronken...

In de wedstrijd om de FA Cup spelen we tegen het Watford van die homo Elton John. Het duel gaat na vijftien minuten uit als een Nightcandle in the wind. Shevchenko en Slory scoren al snel en verzekeren ons van een 3-0 voorsprong, waarna ik de rest van de wedstrijd een catenaccioachtige tactiek hanteer.

In het restant van de maand pak ik met Chelsea nog vier punten uit vier duels. We verliezen tegen Milwall en Tranmere, we spelen gelijk tegen Peterborough en we winnen nog een wedstrijdje tegen Wycombe. Op deze manier blijven we keurig onder de rode streep en blijft onze achterstand ten opzichte van de andere clubs gelijk, zodat het bestuur ook weer tevreden is.

Geplaatst

van harte met je plekkie in de schijwerpers, het is meer dan verdiend. Ik heb dan wel niet de gehele novelle gezien maar verdiend is het zeker op basis van wat ik wél gezien heb.

Misschien een vreemde vraag, maar ik heb nooit transfers kunnen ontdekken of heb ik eroverheen gekeken? Ik wil wel eens weten wie je gedumpt hebt allemaal man.

Geplaatst
  • Auteur

Ik heb in tekstvorm wel alle transfers besproken. Van de grote namen heb ik alleen Beckham, Shevchenko, Roberto Carlos en Woodgate nog onder contract staan, de rest is allemaal weg.

Geplaatst

Wat een novelle. Geweldig!!!!

Geplaatst

Proficiat met je plaats in de schijnwerpers. ;)

Ik heb het wel nog voor Chelsea, maar ik kan de mensen die er een hekel aan hebben ook wel begrijpen. :)

Wel een zeer leuk idee, en je doet het ook zo ontzettend goed :thumb:

Geplaatst

Goeie novelle! Als je echt 'n man bent, moet je, nadat je zo laag mogelijk bent gedegradeert, proberen met een niet-kapitaalkrachtig chelsea weer terug te komen in de Premier League. Misschien een goed idee als je nog zin hebt?

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]