Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Wildwestkapitalisme; Chelsea naar de kloten!

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 363
  • Weergaven 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Dan kun je straks helemaal lachen als de monsternederlagen eraan komen.

Geplaatst

mss een rare vraag, maar ze kunnen je toch ontslaan? hoe wil je dan abramovic wegkrijgen? of heb ik wat over het hoofd gezien in je tekst :P

Geplaatst
  • Auteur

Nou, ik ga d'r van uit dat ze me ergens in februari of maart wel ontslaan, maar dan voeg ik mezelf wel weer opnieuw toe.

Geplaatst

Verkoop al je sterspelers en koop clubs zoals Telstar, Emmen en AGOVV helemaal leeg!

Geplaatst

haha ziet er nog steeds goed uit! echt geweldig dit!

KUTGW!

Geplaatst
  • Auteur

Ik was vastbesloten om Chelsea aan het einde van deze maand buiten de top 10 te krijgen en tegelijkertijd mijn job safety status op veilig te houden. Een hele uitdaging, maar niet onmogelijk.

Nog steeds zonder mijn twee zondebokken Becks en Lampard trad mijn Chelsea in de competitie aan tegen de Bolton Wanderers. Geheel in stijl gingen we in eigen huis onderuit en de eerste kritiek begon alweer te komen. Wat een zeikerige fans. Het bestuur vindt het allemaal nog steeds prima, dus dat is dan wel weer mooi meegenomen.

Het heftige trainingsschema zorgt trouwens voor een ware vloedgolf aan blessures. De ene na de andere speler moet geblesseerd afhaken. Het bestuur begint zich wel druk te maken om de financiële status van de club. Ik heb te horen gekregen dat ik een paar spelers zal moeten verkopen. Dat vind ik prima, maar dan lopen ze wel voor 0 euro de deur uit... Zodra een ploeg een bod doet op één van mijn spelers zal ik onderhandelen zodat ze de speler gratis kunnen krijgen. Filantropisch van me, he... Alleen Terry, Lampard en Beckham mogen niet weg.

De volgende competitiewedstrijd leverde een prachtige 3-0 nederlaag op bij Manchester City. Ik heb nog gewoon alle spelers op hun natuurlijke posities staan, maar de vermoeidheid begint nu serieus toe te slaan binnen de selectie. De spelers dragen me wel nog steeds op handen omdat ik hun blijf prijzen, dus dat is dan ook weer mooi meegenomen.

In Europees opzicht gingen we uit bij Olympiakos onderuit. Nu begint het bestuur wel een beetje te morren, dus misschien is het wel verstandig als ik ervoor zorg dat ik de volgende Europese thuiswedstrijd wel win tegen Olympiakos. Ik wil niet dat Chelsea de tweede ronde haalt van de Champions League, maar ik heb ook geen zin om voor het nieuwe jaar al ontslagen te worden.

Om het gemor van het bestuur in de kiem te smoren leek het me ook wel slim de wedstrijd tegen onze Londense rivaal West Ham United dan weer wel serieus te nemen, hetgeen dan ook resulteerde in een hele relaxte 5-0 overwinning. De druk is een beetje van de ketel, waardoor ik me dan weer een slot van de maand in mineur kan permitteren.

Een keiharde 4-1 nederlaag bij Newcastle United en een 1-1 tegen Charlton zorgen ervoor dat we de maand op een dertiende plek beëindigen. Het nettoverlies bedroeg deze maand ook weer 12 miljoen. We hebben bijna geen geld meer over in de clubkas.

Geplaatst
  • Auteur

Ik heb besloten mijn vertrek nog eventjes te rekken, dus deze maand wil ik iedereen voor de gek gaan houden door goede prestaties neer te zetten en net te doen alsof we het lek boven water hebben. Beckham en Lampard zijn immers nog geblesseerd, dus ik kan niemand echt de schuld geven van de wanprestaties.

We begonnen deze vreselijke maand met een 1-0 overwinning op Olympiakos. Shevchenko, net terug van een blessure, scoorde de winnende goal alvorens weer opnieuw geblesseerd uit te vallen. Een geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.

De week erna speelden we gelijk tegen Blackburn Rovers, terwijl ik toch echt wel wilde winnen... We vervolgen deze maand met vervelend goede resultaten. Nou ja, relatief goed. Geen nederlagen meer dus. Een krappe 2-1 uit bij Sheffield United, een benauwde 1-0 thuis tegen Wigan.

Positief puntje, ik schijn de moraal van de club wel definitief gebroken te hebben, de ploeg heeft amper zelfvertrouwen meer en de helft van de selectie is intussen ongelukkig om de een of andere reden. Dat leek me een mooi excuus om tegen Real Madrid voor de Champions League een dikke nederlaag te lijden, 3-1 in eigen huis zorgde voor een grafstemming op Stamford Bridge.

We sluiten de maand weer af met twee overwinningen, 2-0 thuis tegen Everton en 3-1 uit bij de Spurs. We staan nu zelfs op een tweede plek in de ranglijst. Wat een drama... Positief, Beckham en Lampard zijn weer fit, maar als ik dit jaar nog wil degraderen kom ik verdomde goed mijn best aan het doen... Ander positief puntje, we staan voor het eerst in de rode cijfers, zij het nipt.

Geplaatst

Eindelijk de rode cijfers! super :)

Succes he verder!

Geplaatst
  • Auteur

Met mijn twee zondebokken weer terug in het elftal besloot ik de zaak een beetje in een stroomversnelling te brengen. De stemming bij Chelsea was weer redelijk optimistisch en dat was dus niet de bedoeling. Abramovich was nog redelijk tevreden over mijn functioneren, maar waarschijnlijk zou hij op het einde van de maand niet meer zo blij met me zijn.

Tot nu toe stelde ik de meeste spelers nog op hun eigenlijke posities, dat is dus nu ook definitief afgelopen. De eerste twee wedstrijden van december vielen nog mee, tegen Fulham en HSV werd beide keren met 3-0 thuis verloren, maar daar speelde ik nog met Cech op doel.

Voor de wedstrijd tegen aartsrivaal Manchester United wilde ik nog even een keer serieus spelen, maar na het 1-1 gelijke spel tegen de brigade van Sir Alex was het gedaan met de normale opstellingen en de fatsoenlijke resultaten. De tweede plek zou al heel snel verdwenen zijn.

Mijn nieuwe 2-3-5 formatie leverde direct een nieuw record op, de grootste nederlaag ooit in de Premiership. Uit tegen Reading gingen we met maar liefst 14-0 de boot in, doelman David Beckham bakte er werkelijk niks van en alle spelers scoorden een dikke 1.

De wedstrijd erna deden we het nog eens dunnetjes over, thuis tegen Watford gingen we met 2-10 de boot in. Kalou en Drogba wisten nog wel te scoren, maar ons doelsaldo ging er steeds dramatischer uitzien dankzij onze nieuwe prutstactiek.

Hierna nog een wedstrijdje de 4-2-4 om het bestuur weer even gerust te stellen, 3-2 thuis tegen Aston Villa, met een uitblinkende Peter Cech. Cech mag weg dus... Uitblinkers hebben we hier niet nodig... Daarnaast heb ik nog een andere manier gevonden om spelers te irriteren. Ik ben begonnen spelers om te trainen. John Terry wordt ooit een spits, Lampard een libero en er gaan er nog meer volgen.

We sluiten het jaar in stijl af met een glorieuze 6-0 nederlaag bij Middlesbrough. We zijn weer afgezakt naar de tiende plek op de ranglijst en de rode cijfers zijn opgelopen tot negen miljoen. Het gaat goed zo!

Geplaatst

Hahaha geweldig geschreven. Lekker wat humor hhahaha. KUTBW zullen we dan maar zeggen :-D

Geplaatst

ik blijf het zeggen, schitterend! grappigste novelle die ik al gelezen heb. heerlijke ironie glorieuze nederlaag, vreselijke maand met overwinningen...

vet man, mijn favoriet!

Geplaatst
  • Auteur

De exodus is begonnen. Zoals al gezegd wilde het bestuur geld vrij maken door spelers te verkopen. Da’s prima, maar ieder bod op een speler werd zo onderhandeld dat de desbetreffende speler gratis weg mocht. Dacht ik. Abramovich accepteerde een bod op Essien van 25 miljoen, dus daar krijg ik alsnog geld voor ben ik bang. Gelukkig wist ik Petr Cech en Wayne Bridge wel gratis de deur uit te werken, Barcelona haalde mijn Tsjechische keeper terwijl FC Bayern Bridge overnam.

De eerste wedstrijd van het nieuwe jaar was een wedstrijd voor de FA Cup tegen het nietige Gillingham. Ik stuurde het U19 elftal de wei in, in een 4-2-4 formatie. De wedstrijd werd met 5-1 verloren op Stamford Bridge, maar ik verschool me achter het feit dat ik de nadruk wilde leggen op de competitie. Dat klopte ook wel, alleen niet op de manier zoals het bestuur dat graag zou willen zien.

De volgende competitiewedstrijd leverde, in de inmiddels beruchte 2-3-5 formatie, een schitterende 11-0 nederlaag bij Portsmouth op. Het bestuur was woest, de fans waren woest, ik was woest. Op Lampard en Beckham natuurlijk en dat liet ik ook weten ook.

“It is no co-incidence our great winning streak from November ended when Beckham and Lampard came back. They are to blame for our recent streak of poor results. We won our games when they weren’t here, we lose when they are here, so they must be the ones to blame.”

Verder wist ik ook Shaun Wright-Philips nog te dumpen bij Celtic op huurbasis. Op het einde van de huurperiode mag Celtic die kleine neger voor het lieve sommetje van 0 euro en 0 eurocent overnemen. Paulo Ferreira vond Aston Villa beneden zijn niveau, maar die domme Portugees weet nog niet dat Aston Villa komend seizoen een divisie hoger speelt dan Chelsea.

We beëindigen de maand ook in stijl, met enkel nederlagen. Uit bij Bolton gaan we met 4-0 de boot in, thuis tegen Liverpool met 5-1 en uit bij Arsenal gaan we ook keihard met 5-1 onderuit. Ons doelsaldo is een ramp, we staan nog maar een paar punten boven de rode streep, de financiële status van de club is desastreus, we liggen uit de Champiosns League, maar toch staat mijn positie nog steeds niet ter discussie.

Die maffe Rus is waarschijnlijk straalbezopen van de wodka, heeft het aankopen van Kanchelskis en Tcherchysev toch nog nut gehad, nu heeft de voorzitter een paar drinkmaatjes om z’n zorgen te vergeten.

Geplaatst

Weer eens wat anders :D

Puik werk. :clap:

Geplaatst

nog een hint om de woede van de supporters op je te halen: koop de allergrootste krabber van je aartsrivaal (arsenal ofzo) voor enorm veel geld.

Geplaatst
  • Auteur
nog een hint om de woede van de supporters op je te halen: koop de allergrootste krabber van je aartsrivaal (arsenal ofzo) voor enorm veel geld.

Ik heb net het transferbudget verbrast omdat ik Van Hooijdonk wilde hebben.

Geplaatst
  • Auteur

We hebben ook nog 25 miljoen overgehouden aan die Essien deal en dat geld moet toch echt wel slecht besteed worden. Om ervoor te zorgen dat het geld slecht besteed wordt ga ik op bezoek bij een ploeg met een goede reputatie en slechte spelers. Feyenoord. Voor het lieve sommetje van 26 miljoen neem ik Henk Timmer, Philippe Leonard en Pierre van Hooijdonk van de Rotterdammers over. Als dat geen slecht bestede centen zijn, dan weet ik het ook niet meer.

Verder heb ik ook de chronisch geblesseerde Engelse verdediger Jonathan Woodgate van Real Madrid vastgelegd voor het einde van het seizoen. Het is de tijd van de Bosmantransfers, dus er kan geshopt worden. Verder heb ik nog niemand gevonden, maar het begin is er al.

We horen vandaag ook de loting voor de UEFA Cup. Gezien onze derde plek in de Champions League groep mogen we nog even doorbekeren. Het lijkt me wel verstandig dat ik mijn best ga doen om daar ver te komen om mijn ontslag nog even uit te stellen. We spelen overigens tegen het Tsjechische Slovan Liberec.

De eerste competitiewedstrijd van februari levert sowieso vuurwerk op. Newcastle maakt het ons erg moeilijk, de ploeg van Roeder lijkt vastbesloten om ons te laten winnen door twee penalties weg te geven en twee vroege rode kaarten te scoren, maar uiteindelijk weet ik Newcastle toch nog de overwinning te bezorgen. In een waar spektakelstuk winnen de Geordies met 6-9.

De tweede wedstrijd levert ook een hoop goals op, Manchester City wint op Stamford Bridge met 8-2 en de supporters worden weer wat onrustig. Je zou bijna zeggen dat ze mijn snode plannetje doorzien hebben, maar Roman blijft gewoon achter me staan. Brave kerel. Niet al te slim, maar erg braaf.

Daarna stond een dubbele ontmoeting met Slovan Liberec op het programma, twee wedstrijden die ik dus wel serieus moest nemen, maar met een gedemotiveerde en geblesseerde selectie zoals die van Chelsea momenteel zou het toch nog lastig worden. Uiteindelijk weten we dankzij een 1-1 gelijkspel uit en een moeizame 3-1 overwinning thuis een plekje in de volgende ronde te bemachtigen.

Voor de volgende ronde moeten we naar Duitsland reizen, voor een dubbele ontmoeting tegen Schalke ’04. Een lastige tegenstander, maar ik wil eigenlijk wel de UEFA Cup pakken om mijn positie toch een beetje veilig te stellen. Niet dat Roman me d’r uit wil wippen, maar ik kan toch maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

De laatste wedstrijd van de maand is een belangrijke. West Ham United komt op bezoek en dat is een van de drie ploegen die nog onder ons staan. Bij een overwinning van West Ham staan we nog maar twee punten boven de rode streep en dat zou mooi zijn. Manchester United verzekert zich van de winst dit weekend, wij gaan met 6-1 keihard onderuit en zakken steeds verder weg. Het leven is mooi...

Geplaatst

Je vorige novelle was al goed, deze is misschien nog wel beter geschreven:d

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]