Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Wildwestkapitalisme; Chelsea naar de kloten!

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 363
  • Weergaven 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Haha, prachtig. Zelf wilde ik dit ooit ook bij feye doen, maar had geen zin om daar zoveel tijd in te steken. Jij dus wel, en het levert een mooie novelle op :) Humoristische novelle. Ik ben benieuwd wanneer je ontslagen wordt :P Veel succes en kutgw, want dit kan een grootse topic worden.

Geplaatst

Het gaat veel sneller als je gewoon FM Editor gebruikt, maar zo is het wel een uitdaging:P

Geplaatst
  • Auteur

Ik ga ervan uit dat de maand maart mijn laatste maand als chef van Chelsea is, we staan nog maar net boven de rode streep, de club zit financieel gezien in de problemen en ook de selectie is me intussen spuugzat. Nog een paar nederlagen en het zal einde oefening zijn, schat ik zo.

We gaan in de competitie gewoon verder met verliezen, we willen immers wel degraderen. Tegen Charlton gaan we met 3-4 onderuit op Stamford Bridge. Pas als Charlton een veilige 4-0 voorsprong heeft genomen ga ik de ploeg in een echte opstelling plaatsen, om zo in ieder geval de indruk te wekken dat ik de strijd tegen degradatie serieus neem.

Vervolgens stond de dubbele ontmoeting tegen Schalke op het programma, een ontmoeting die ik moest zien te overleven wilde ik mijn verblijf in Londen nog even zien te rekken. Gelukkig slaagden we ook in die opzet, ondanks een gedemotiveerde en door blessures aangetaste selectie. Hoewel de uitwedstrijd met 3-1 verloren, was een 4-1 thuisoverwinning voldoende om een plekje in de kwartfinale af te dwingen. In de kwartfinale is Racing Lens onze tegenstander.

Daarnaast heb ik ook besloten om de supporters af te leiden met allemaal transfers, misschien dat ze zo afgeleid worden en zich niet meer bezig houden met het feit dat hun team nog maar een enkel puntje boven de rode streep bivakkeert. Youssouf Hersi en Salomon Olembé worden voor komend seizoen vastgelegd via Bosman transfers.

Schijnbaar had onze strakke UEFA Cup campagne toch indruk gemaakt, want Abramovich biedt me een nieuw contract aan tot 2009. Ongelofelijk. Ik probeer de club te laten degraderen, hij biedt me een nieuw contract aan...

Na de dubbele ontmoeting tegen Schalke slaag ik er wederom in de volgende twee competitieduels met glorieuze cijfers te verliezen, 3-9 uit bij Blackburn en een schitterende 1-4 op Stamford Bridge tegen hekkensluiter Sheffield United. Met een schuldenlast van bijna 40 miljoen, een gedemotiveerde en geblesseerde selectie en een plekje onder de rode streep is het een wonder dat ik nog steeds niet ontslagen ben.

Geplaatst

Accepteren dat contract:D

Natuurlijk wel zo'n hoog mogelijk salaris vragen:P

Geplaatst

Haha, prachtig dit. Drie pagina's op één dag, knap werk :cab:

Geplaatst
  • Auteur

De eerste wedstrijd van april is weer een belangrijke wedstrijd, aangezien ik eigenlijk niet ontslagen wil worden. Lens komt op bezoek in het kader van de UEFA Cup kwartfinale en wordt overtuigend verslagen met 3-0. De kansen om de halve finale te halen zijn vrij groot dus.

De volgende competitiewedstrijd wordt volledig in stijl gespeeld en eindigt in een eclatante 7-1 overwinning voor Everton. Tegelijkertijd weet ik de aandacht van de supporters weer af te leiden door te wijzen op onze knappe prestaties in de UEFA Cup en dat ondanks de vele blessures. Waarbij ik wijselijk verzwijg dat ik de meeste blessures heb veroorzaakt.

De return tegen Lens eindigt kort daarop in 0-0, waardoor we de halve finales bereikt hebben. Daarin mogen we aantreden tegen FC Porto. Onder normale omstandigheden was dat een eitje geweest, maar dit zijn allesbehalve normale omstandigheden en ik heb alle extra krediet nodig dat ik maar kan krijgen dus er zal gewonnen moeten worden.

In de competitie komt de definitieve degradatie steeds dichterbij. Een 1-0 nederlaag bij Tottenham en een 3-1 nederlaag tegen Wigan Athletic worden afgewisseld met een 2-0 zege op Fulham. Toch is de achterstand op West Ham United, de ploeg die boven ons staat, al opgelopen tot vijf punten.

Uiteindelijk probeer ik de aandacht van de fans maar weer af te leiden met een nieuwe transfer. Ik troef Liverpool en Arsenal af in de strijd om de Senegalse Fransman Jacques Faty, een 24-jarige centrumverdediger van Rennes. Niet dat ik hem nodig heb, maar nieuwe spelers leiden de aandacht af van de huidige problemen.

Problemen die met de week groter worden, nu ook voor mij, aangezien we de eerste wedstrijd in de halve finale van de UEFA Cup met 1-0 verliezen van Porto. Negatief nieuws ook, het bestuur heeft de schulden gesaneerd door een lening af te sluiten, nu hebben we verdomme weer 52 miljoen op de bank... Dat wordt weer bikkelen om dat geld weg te werken...

Geplaatst
  • Auteur

De laatste maand van het seizoen stond op het programma. Degradatie was vrijwel niet meer te ontlopen, maar we konden de UEFA Cup nog winnen en ik wilde volgend seizoen nog een kans om Chelsea ook uit The Championship te laten degraderen en de ploeg financieel gezien nog verder te ruïneren.

We begonnen de maand in ieder geval in stijl, met een stijlvolle 2-1 nederlaag tegen Manchester United. Niet dat die wedstrijd er toe deed, ik was met mijn gedachten bij de wedstrijd erna, tegen Porto. Deze wedstrijd wisten we gelukkig wel te winnen en wel met 3-0, waardoor we de UEFA Cup finale spelen tegen PSV.

De wedstrijd erna konden we degradatie definitief veilig stellen, hetgeen ons dus ook glansrijk lukte. Tegen Reading gingen we op Stamford Bridge kansloos met 6-2 onderuit. Eerder dit jaar gingen we al met 14-0 onderuit tegen Reading, nu bezegelde deze ploeg definitief ons lot, we zouden volgend seizoen een divisie lager spelen.

Om te voorkomen dat de fans me zouden lynchen op de persconferentie na afloop van de wedstrijd presenteerde ik maar gelijk een hele trits nieuwe aankopen, allemaal Bosmannen. De nieuwkomers voor komend seizoen zijn:

Marko Babic

Collin Benjamin

Mohammed Abubakari

Gary Dempsey

Ronald Gomez

De laatste competitiewedstrijd gaan we ook onderuit, met 3-2 tegen Aston Villa. De wedstrijd gaat nergens meer om, maar ik heb het hele jaar al m’n best gedaan ons te laten verliezen, dus waarom nu ook niet?

De apotheose van het seizoen komt direct erna, wanneer voorzitter Roman Abramovich aangeeft dat hij wellicht wil vertrekken als voorzitter. Haha, wat een fucking pussy en we hebben de UEFA Cup finale nog niet eens gespeeld. Die winnen we trouwens glansrijk met 3-0 van PSV, waardoor de fans uiteindelijk zelfs nog blij met me zijn. Dat hou je toch niet voor mogelijk? Ik laat titelkandidaat numero uno degraderen, pak een Europese troostprijs en ze zijn toch blij met me...

Geplaatst

Dan kan jij ontslagen worden toch?

Geplaatst
  • Auteur
| Pos   | Inf   | Team          |       | Pld   | Won   | Drn   | Lst   | For   | Ag    | G.D.  | Pts   | 
| ------------------------------------------------------------------------------------------------------| 
| 1st   | ECC   | Arsenal       |       | 38    | 25    | 7     | 6     | 86    | 45    | +41   | 82    | 
| ------------------------------------------------------------------------------------------------------| 
| 2nd   | ECC   | Liverpool     |       | 38    | 20    | 9     | 9     | 62    | 39    | +23   | 69    | 
| 3rd   | ECC   | Man Utd       |       | 38    | 17    | 15    | 6     | 60    | 36    | +24   | 66    | 
| 4th   | EC    | Everton       |       | 38    | 19    | 8     | 11    | 78    | 48    | +30   | 65    | 
| 5th   |       | Bolton        |       | 38    | 18    | 11    | 9     | 56    | 35    | +21   | 65    | 
| 6th   |       | Fulham        |       | 38    | 19    | 8     | 11    | 56    | 42    | +14   | 65    | 
| 7th   |       | Aston Villa   |       | 38    | 17    | 12    | 9     | 53    | 42    | +11   | 63    | 
| 8th   |       | Middlesbrough |       | 38    | 15    | 10    | 13    | 42    | 35    | +7    | 55    | 
| 9th   |       | Man City      |       | 38    | 15    | 9     | 14    | 59    | 51    | +8    | 54    | 
| 10th  |       | Reading       |       | 38    | 16    | 4     | 18    | 63    | 59    | +4    | 52    | 
| 11th  |       | Wigan         |       | 38    | 16    | 4     | 18    | 52    | 55    | -3    | 52    | 
| 12th  |       | Newcastle     |       | 38    | 14    | 8     | 16    | 59    | 62    | -3    | 50    | 
| 13th  |       | Tottenham     |       | 38    | 15    | 5     | 18    | 49    | 64    | -15   | 50    | 
| 14th  |       | Watford       |       | 38    | 13    | 10    | 15    | 63    | 57    | +6    | 49    | 
| 15th  |       | Blackburn     |       | 38    | 13    | 9     | 16    | 58    | 57    | +1    | 48    | 
| 16th  |       | Portsmouth    |       | 38    | 12    | 9     | 17    | 57    | 65    | -8    | 45    | 
| 17th  |       | West Ham      |       | 38    | 12    | 4     | 22    | 48    | 65    | -17   | 40    | 
| 18th  | R     | Chelsea       |       | 38    | 9     | 6     | 23    | 64    | 143   | -79   | 33    | 
| 19th  | R     | Sheff Utd     |       | 38    | 5     | 13    | 20    | 33    | 68    | -35   | 28    | 
| 20th  | R     | Charlton      |       | 38    | 5     | 9     | 24    | 40    | 70    | -30   | 24    | 
|       |       |               |       |       |       |       |       |       |       |       |       | 

Geplaatst
  • Auteur
Dan kan jij ontslagen worden toch?

Dan voeg ik me zelf opnieuw toe. Ik zal niet rusten totdat ik die homo's in de Conference heb zitten.

Geplaatst
  • Auteur

Pfff... nu ik seizoen 1 van mijn challenge heb afgerond wil ik iedereen alvast even bedanken die vandaag het geduld heeft gehad om alle zooi te lezen die ik heb gepost. Nu heb ik behoefte aan een biertje...

Geplaatst

Geweldig gewoon !!!

Heerlijke stukjes gewoon ik hoop dat het je lukt :D

Ga zo door :P

Geplaatst

De eerste competitiewedstrijd van februari levert sowieso vuurwerk op. Newcastle maakt het ons erg moeilijk, de ploeg van Roeder lijkt vastbesloten om ons te laten winnen door twee penalties weg te geven en twee vroege rode kaarten te scoren, maar uiteindelijk weet ik Newcastle toch nog de overwinning te bezorgen. In een waar spektakelstuk winnen de Geordies met 6-9.

Hahahahaha dit is prachtig!

Geplaatst

Respect;sm; In één dag 3 pagina's van hoog niveau. Het was een genoegen om dit vandaag allemaal te lezen.

Toch mooi om te zien dat je in FM07 blijkbaar niet zo snel ontslagen wordt. Je kan zelfs makkelijk op een contractverlenging rekenen! Al ben ik wel benieuwd hoe ver je zou komen zónder de UEFA Cup. Afijn, je hebt er een mooie, dramatische seizoen van gemaakt ;c Indd. jammer van die lening, maar die werk je wel weg, joh :P Gewoon weer gezellig wat kutspelers voor veel geld binnenhalen. Veel succes( ofniet?:cab: ) in de Championship. Zal dit topic zeker blijven volgen. Ook volgend seizoen.

Geplaatst

Zooo 1 seizoen in 1 dag. Daar doe ik mistens paar weken over man. Maar prachtig geschreven met lekker veel humor. Ik vind het toch nog knap om de Euro Cup te winnen, met tegenstanders als Schalke, Porto. Deze novelle mag in de schijnwerpers :)

Geplaatst
  • Auteur

Het seizoen was afgelopen en we hebben de eerste stap richting Conference gezet. Probleem is dat je op het einde van het seizoen altijd nog een lap geld ontvangt omdat je in diverse toernooien en competities hebt gespeeld, maar ook dat geld krijgen we wel weggewerkt. We maken maandelijks dik 8 miljoen verlies, dus gedurende een seizoen maken we verlies zat als het moet.

De kans dat Roman Abramovich weggaat wordt trouwens steeds groter. Er gaan al geruchten dat algemeen directeur Peter Kenyon zijn plaats zal overnemen. Wel zuur, ik denk dat hij ook binnen een jaar kan gaan wieberen omdat ik dan de zaak wel weer verneukt heb. Die 20 miljoen die ze nog in kas hebben krijg ik wel weggepoetst.

Voor volgend seizoen wil ik koste wat kost niet meer als een favoriet gezien worden, dus ik ga de tijdens de zomerstop de selectie verder uitdunnen. Alle spelers mogen gratis weg, zogenaamd onder de noemer van het saneren binnen de uitgaven aan salarissen. Benieuwd of iemand er in trapt bij het bestuur. Waarschijnlijk wel. Ze hebben m’n contract al verlengd.

Uiteindelijk heb ik ik wel mooi de hele selectie kunnen opruimen. De volgende spelers vertrokken, uiteraard allemaal gratis:

Alex, Real Madrid

Michael Ballack, Milan

Arjen Robben, Real Madrid

Paulo Ferreira, AS Roma

Didier Drogba, Aston Villa

Salomon Kalou, Aston Villa

Ashley Cole, AS Roma

Ricardo Carvalho, Real Madrid

Shaun Wright-Philips, Arsenal

Daarnaast vertrokken er nog een aantal sloebers uit de jeugdopleiding. Aangekocht werd er ook, groots zelfs. Veel oude spelers met hoge loonkosten en laag rendement, om de financiële status stevig onder druk te houden. De volgende spelers werden aangetrokken, op Woodgate na allemaal gratis. Woodgate kostte 27 miljoen, waardoor de club weer mooi in de schulden zit. Gelukkig had ik die transfer in het begin van het eerste seizoen al afgesproken. Enfin, de volgende spelers kwamen:

Tore André Flo

Adel Taarabt

Jonathan Woodgate

Youssouf Hersi

Gary Dempsey

Connor Benjamin

Connor Clifford

Ronald Gomez

Marko Babic

Salomon Olembé

Jacques Faty

Mohammed Abubakari

Alessandro Costacurta

Gianluca Pagliuca

Daniel Gordon

Paolo di Canio

Dennis Lamczyk

César Jímenez

Paul Bosvelt

Nikos Machlas

Paolo Maldini

Augustin Aranzabal

Neill Lennon

Cristiano Doni

Fernando Couto

David Weir

Luigi di Biagio

Mark Iuliano

Felipe Albizuri

Rodrigo Tello

Alexander Filimonov

Jay-Jay Okocha

Veel aankopen dus weer, waarvan de meeste spelers maar voor een jaartje vastliggen, maar wel tegen maximale salarissen. We zitten ruim 8,5 ton boven het wekelijkse maximumsalaris, dus we zullen maandelijks wel weer lekker verlies draaien.

Geplaatst

Hahaha weer lekker stukje. Met prachtige aankopen zoals bosvelt en Machlas. Echte versterkingen ;) hahah KUTBW

Geplaatst
  • Auteur

Ik denk alleen wel dat ik dit jaar voor het eerst ontslag ga krijgen... Ik ben favoriet voor promotie :moop:

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]