Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

(zoals beloofd een nieuwe novelle)

West Ham United

the hammers

westhamunitedtf0.png

Deze novelle gaat over mijn carriere in als voetbaltrainer. Deze novelle begint bij West Ham United, in het jaar 2006.

Waarschijnlijk zal ik tijdens deze novelle een beetje van stijl wisselen.

We nemen voor het gemak even aan dat ik al aan de slag ben sinds dat Glen Roeder vertrok (2003).

Clubinfo

Nicknames: the Hammers, the Irons, the Academy of Football

Stadion: Upton Park, 35,647 stoeltjes

Gelegen: Boleyn Ground, Green Street (Oost-Londen)

Opgericht: 1895 (als
Thames Ironworks F.C.)

Chairman: Eggert Magnusson

boleyn2bo8.jpg

Upton Park, Boleyn Ground

Intro

In het seizoen 2005/2006 is de club op een zeer respectabele 9e plaats geeindigd, dus het vertrouwen voor het seizoen 2006/2007 is
sky-high
. Dit komt ook mede door de top aankoop van de spelers Carlos Tevez en Javier Mascherano. Tevez, een technisch zeer begaafde speler die fysiek ook sterk genoeg voor de premiership wordt geacht, mag plaatsnemen in de spits. De aanvaller uit argentinie scoorde vorig jaar maar liefst 25 goals voor zijn oude club Corinthians. Mascherano daarintegen is een middenvelder, die samen met Nigel Reo-Coker het spel mag gaan sturen op het middenveld.

tevezmascheranoty4.jpg

Tevez en Mascherano presenteren het shirt

dat zei het komende seizoen zullen dragen

We hopen dat we er het komend seizoen er nog een schepje boven op kunnen doen. Het doel voor de korte termijn is opnieuw een respectabele plaats in de competitie, en europees voetbal halen. Op de langere termijn is het de bedoeling de status van topclub te bereiken, en daarboven op de beste club van Londen worden. Een ander doel is: het verbeteren van de financieen. We beginnen het jaar 2006/2007 met een tranfserbudget van 2.16 miljoen, mat aan de magere kant is vergleken met streekgenoten als Chelsea en Arsenal.

-------------------------------------------------------------------------'

binnenkort meer

Geplaatst
  • Auteur

West Ham United

the hammers

westhamunitedtf0.png

Deze novelle gaat over mijn carriere in als voetbaltrainer. Deze novelle begint bij West Ham United, in het jaar 2006.

We nemen voor het gemak even aan dat ik al aan de slag ben sinds dat Glen Roeder vertrok (2003).

Clubinfo

Thames Ironworks F.C.)

boleyn2bo8.jpg

Intro

In het seizoen 2005/2006 is de club op een zeer respectabele 9e plaats geeindigd, dus het vertrouwen voor het seizoen 2006/2007 is
sky-high
. Dit komt ook mede door de top aankoop van de spelers Carlos Tevez en Javier Mascherano. Tevez, een technisch zeer begaafde speler die fysiek ook sterk genoeg voor de premiership wordt geacht, mag plaatsnemen in de spits. De aanvaller uit argentinie scoorde vorig jaar maar liefst 25 goals voor zijn oude club Corinthians. Mascherano daarintegen is een middenvelder, die samen met Nigel Reo-Coker het spel mag gaan sturen op het middenveld.

tevezmascheranoty4.jpg

We hopen dat we er het komend seizoen er nog een schepje boven op kunnen doen. Het doel voor de korte termijn is opnieuw een respectabele plaats in de competitie, en europees voetbal halen. Op de langere termijn is het de bedoeling de status van topclub te bereiken, en daarboven op de beste club van Londen worden. Een ander doel is: het verbeteren van de financieen. We beginnen het jaar 2006/2007 met een tranfserbudget van 2.16 miljoen, mat aan de magere kant is vergleken met streekgenoten als Chelsea en Arsenal.

binnenkort meer

Geplaatst
  • Auteur

West Ham United

the hammers

westhamunitedtf0.png

Clubinfo

Thames Ironworks F.C.)

boleyn2bo8.jpg

Intro

sky-high

tevezmascheranoty4.jpg

binnenkort meer

Geplaatst

West Ham United, prachtige club vind ik.

Wou zelf ook al vaak West Ham zijn maar is het toch telkens niet geworden. Dan maar genieten van een ander, hoop dus dat je het goed gaat doen.

Je kan grote succesen boeken met West Ham. Een bestuur die snel tevreden is en toch wel makkelijke doelstellingen heeft ;)

Veel succes, ben benieuwd :)

Geplaatst

kwil niet muggenziften en nog minder mierenneuken,maar gets hammerEd

succes verder

Geplaatst

WHU is geen slechte club man qua spelers bedoel ik dan natuurlijk, probeer er wat van te maken en veel plezier met de 21 mille van Magnusson voor transfers. Doe er wat nuttigs mee, dat kan zeker geen kwaad en om je te behouden voor degradatie heb je toch nog wat sterren nodig.

Geplaatst
  • Auteur
kwil niet muggenziften en nog minder mierenneuken,maar gets hammerEd

succes verder

Oeps, natuurlijk!

het is trouwens 2.1 miljoen

Geplaatst
  • Auteur

Deel 2

De transfers

Zoals al eerder vermeldt is het transferbudget voor het komende seizoen vastgelegd op 2.16 miljoen euro. Met een al redelijk complete selectie besloot ik naast de gekochte spelers (zie opsomming hieronder), nog twee spelers er bij te huren namelijk Alvaro Recoba en Ruben de la Red.

Alvaro Recoba

Recoba is gehaald als backup voor Etheringthon, omdat er nog geen goede vervanger bij de selectie zat. Toch mogen we Recoba niet onderschatten, het is een klasse-speler met ontzettend veel ervaring. Ook beschikt deze speler over een goddelijke techniek. Hij kan de relatief jonge selectie dus een hoop bij bregen.

recobaez8.jpg

Ruben de la Red

Ruben is een zeer jonge getalenteerde spanjaard die het in zich heeft een ware topper te worden. Het is dan ook de bedoeling dat we hem, als hij een goed seizoen draait, aan het einde van het seizoen aantrekken. Hij wordt tijdens dit seizoen gebruikt als stand-in voor Reo-Coker.

rubenbj4.jpg

de belangrijkste tranfers voor het komende seizoen:

• Robert Green
    , 26, keeper, Norwich

• George McCartney
    , 25, linksback, Sunderland

• Javier Mascherano
    , 22, verdedigende middenvelder, Corinthians

• Carlos Tevez, 22
    , aanvaller, Corinthians
  • Alvaro Recoba
    , 31, linker middenvelder, Inter (gehuurd)

• Ruben de la Red
    , 20, centrale middenvelder, Real Madrid (gehuurd)

Uitgaande transfers

Er zijn geen noemenswaardige uitgaande tranfsers.

De tacktiek

Ik begin dit seizoen met de volgende tacktiek:

untitled4tg9.png

Toelichting:

• Met het spitsenduo Ashton-Tevez heb ik een 2 spitsen die de potentie hebben toppers te worden. Van hen wordt dit seizoen erg veel verwacht.

• Mascherano en Reo-Coker moeten het spel op het middenveld verdelen. Waarbij Reo-Coker de aanvoerder wordt.

• Etherington en Benayoun vormen samen de buitenspelers. Lee Bowyer kan invallen voor Benayoun en Recoba voor Etherington. Het is de bedoeling dat in een aanval Reo-Coker, Etherington en Benayoun mee naar voren schuiven.

• Ferdinand is de sterkste verdediger en het grootste talent van het team. De rest van de verdedigers zullen in het komende seizoen moeten bewijzen dat ze een basisplek verdienen.

• Over de keeper valt nog te twisten. Op dit moment zijn Carrol en Green nog geblesseerd dus staat Jimmy Walker onder de lat. Maar ik verwacht dat Carrol als hij weer fit is de eerste goalie wordt. Alhoewel Green ook over een aardige hoeveelheid talent beschikt.

----------------------------------------------

volgende keer: de eerste helft van de competitie

Geplaatst

Hoe kun je Recoba nu als middenvelder zien als ik vragen mag? Het is toch echt een spits volgens mij of kan die ook op het middenveld? In eerstgenoemde positie heb je geen versterking nodig.

Geplaatst
  • Auteur

Hij kan op AML AMC en AC, ik heb hem ook gehaald om door te wisselen met Etherington

Geplaatst

Is Nigel Reo-Roker de aanvoerder? Verder: Mooi gepresenteerd, en op naar de eerste speelronde!

Geplaatst

Zeer mooi gepresenteerd. Vooral de opstelling met die namen

Geplaatst
  • Auteur
Is Nigel Reo-Roker de aanvoerder? Verder: Mooi gepresenteerd, en op naar de eerste speelronde!

Ja en anton ferdinand is 2e

Geplaatst
  • Auteur

Update 3

(deze update het hele seizoen, in tegenstelling tot wat hierbovenvermeldt staat)

samenvatting:

West Ham heeft een goed seizoen gedraaid, Met mooi voetbal. Een nadeel daarvan is echter veel doelpunten tegen. In de winterstop gebeurde nog iets opmerkelijks. West Ham United werd namelijk overgenomen door een consortium onder leiding van businessman Ben Conroy. Conroy besloot gelijk wat van zijn geld in de club te pompen, maar er werden nog geen tranfers gedaan omdat de overname pas klaar was nadat de transfermarkt weer werd gesloten.

Het stadion, Upton Park werd gelijk uitgebreid met 4500 zitplekken naar een totale capaciteit van 40000 mensen. Ook werden de trainingsvelden verbeterd. We moeten er echter wel voor hoeden dat we niet een Chelsea-2 worden.

Zoals ik al heb verteld heeft de club een prima seizoen gedraaid. Doel voor korte termijn was een respectabele positie in de competitie te halen, en dat is ook meer dan gelukt:

Standings na 38 matches:

standingskb0.jpg

Zoals je kan zien zijn we op een zeer respectabele 6e plaats geeindigd. Deze plek geeft ons toegang tot het UEFA-cup toernooi. Heel even hadden we zelfs uitzicht op een plek in de voorondes van de Champions League, maar van die plek werd ik al snel weer afgestoten door o.a. Arsenal. Een verbeter punt voor volgende seizoen is de verdediging. De aanval loopt prima aan het aantal goals te zien.

Een screen van de selectie heb ik helaas niet, want ik ben al door gegaan naar volgende seizoen.

In de UEFA-cup en de nationale Bekers ging het West Ham een stuk minder af.

Benfica was te sterk in de 1e knockout-ronde. Uit wisten ze met 2-1 te winnen, waar we thuis maar tot een 1-1 gelijk spel kwamen.

In het FA-cup toernooi was Wigan te sterk en versloeg ons met 1-0 in de vierde ronde, in de league was eveneens Wigan weer te sterk, en ze versloegen ons toevallig ook in de vierde ronde met 1-0.

Het volgende seizoen belooft wat voor West Ham United. Met het tranfser budget aanzienlijk verhoogd naar 18.75 miljoen euro, en nieuwe trainingsfaciliteiten moeten we een heel eind in europa komen. Wat de competitie ons gaat brengen blijft onzeker want zoals je in de bovenstaande stand ziet is het erg close.

Geplaatst
  • Auteur

update 4

Zoals eerder vermeldt beloofde het seizoen 2007/2008 heel wat voor de supporters van West Ham. Met een schitterende 6e plek in het voorgaande seizoen waren de verwachtingen dus hoog gespannen. Om deze verwachtingen waar te maken was ik van plan de verdediging een enorme impuls te geven door de aankoop van een paar topverdedigers. Het lijstje hieronder zijn uiteindelijk de aankopen geweest aan het begin van het seizoen.

Inkomende transfers:

- Anthony Reveillere, rechtsback, Fiorentina: 5.25 miljoen

- Nicolás Burdisso, centrale verdediger, Inter: 3.7 miljoen

- Dédé, Linksback, Dortmund: 8 miljoen

Ik besloot ook om Ruben de la Red af te kopen bij Real Madrid voor een bedrag van 3 miljoen euro.

Met zo'n topverdeding kon dit seizoen bijna niet meer misgaan. Maar met het einde van de transferperiode in het zicht onstaan er onenigheden met publiekslieveling Carlos Tevez. Hij vraagt om een transfer en die krijgt hij uiteindelijk ook. Inter komt met een bedrag van 51 miljoen euro om te klippen, dit bod kan onmogelijk afgewezen worden. Toch blijkt na de transfer dat met Corinthians is afgesproken dat 80% van de volgende verkoopsom naar de club uit Brazilie gaat. Een aardig staaltje mismanagement dus.

Ik probeer de aanval toch nog te verbeteren met het binnenhalen van de Russische spits Alexander Kerzhakov. De aanvaller mag transfervrij vertrekken bij zijn oude club Zenith Petersburg, en zal ons komen versterken op 16 december.

Geplaatst
  • Auteur

Update 5

De opstelling aan het begin van het seizoen ziet er als volgt uit:

opstun4.png

Het is precies dezelfde tacktiek als vorig jaar. Het is de bedoeling dat het team op de counter gaat spelen. Zoals je kan zien is de verdeding aanzienlijk versterkt en de aanval heeft wat moeten inlossen qua kwaliteiten.

Om het tijdelijke spitsenprobleem op te lossen, is de oude routinier Teddy Sheringham terug gehaald naar het eerste elftal. De inmiddels 41-jarige aanvaller wilde aanvankelijk weg omdat hij nooit aan spelen toekwam, daarom besloot ik hem zo af en toe wat tijd te gunnen in het eerste.

teddysheringham1widewebul5.jpg

samenvatting eerste helft van het seizoen

Hoe goed de verdediging ook lijkt versterkt, krijgen we toch nog altijd veel goals tegen. De ploeg draait nog niet goed, en staat zelfs het overgrote deel van de eerste helft van het seizoen in de onderste regionen. Alhoewel het team dus verdeding iets is versterkt valt er door het vertrek van Tevez veel creativiteit weg. Mede hierdoor is de productie van doelpunten en het mooie spel van vorig jaar niet terug te zien in de wedstrijden. De stand na het einde van de winterstop liegt er dan ook niet om:

stseiz2wi9.jpg

Met een net nieuwe chairman, die de prestaties van de club natuurlijk hoog in het vaandel, gaan de geruchten snel de wereld rond over een ontslag. De krantenkoppen zijn dodelijk:

timespj7.jpg

Geplaatst

Ben benieuwd of je kan aanblijven...

Resultaten komen wel al denk ik dat je tijdens de winterstop toch moet uitkijken naar een goede spits!!

Succes

Geplaatst

Heel jammer dat je niet in de gaten had dat het merendeel van het geld naar Corinthians gaat. Ik begrijp dat het bod te hoog was om afgewezen te worden maar dan is het nog jammer. Waarom heb je Kerzakov niet in de basis staan? Hiermee eindig je echt niet veel hoger.

Geplaatst

Maar hoe kan er 80% naar Corinthians gaan?

50% is toch het hoogste wat mogelijk is?

Geplaatst
  • Auteur
Heel jammer dat je niet in de gaten had dat het merendeel van het geld naar Corinthians gaat. Ik begrijp dat het bod te hoog was om afgewezen te worden maar dan is het nog jammer. Waarom heb je Kerzakov niet in de basis staan? Hiermee eindig je echt niet veel hoger.

Kerzhakov komt pas 16 dec als zijn contract af loopt. En die 80% staat in een clausule als je het spel begint.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]