Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Rc Genk- Ze hebben een nieuwe manager gekozen, Esteban Martinez, 28 jaar jong, nog geen handvol ervaring, maar wie weet wel een goede keuze.

Genk pakte vorig jaar naast europees en bekerwinst, dus gaan ze dit jaar rechtzetten. Dit jaar is het doel, voor europees plaatsen. Met spelers als: Pocognoli, Chatelle, Soetaerts, Jaja Coelho moet dat zeker te doen zijn. Transfers? Geen sprake van bij Esteban, hij zegt dat hij het weet te fiksen met dit team, tot aan de winterstop. Dan gaat hij erover nadenken. Riskante keuze van de manager, maar die keuze valt bij velen in de smaak.

Inleidingen zijn niet mijn beste ding, de rest volgt uitgebreider ;)

Geplaatst
  • Auteur

Rc Genk- Ze hebben een nieuwe manager gekozen, Esteban Martinez, 28 jaar jong, nog geen handvol ervaring, maar wie weet wel een goede keuze.

Genk pakte vorig jaar naast europees en bekerwinst, dus gaan ze dit jaar rechtzetten. Dit jaar is het doel, voor europees plaatsen. Met spelers als: Pocognoli, Chatelle, Soetaerts, Jaja Coelho moet dat zeker te doen zijn. Transfers? Geen sprake van bij Esteban, hij zegt dat hij het weet te fiksen met dit team, tot aan de winterstop. Dan gaat hij erover nadenken. Riskante keuze van de manager, maar die keuze valt bij velen in de smaak.

Geplaatst
  • Auteur

Geplaatst

De inleiding is niet super, maar je zeg dat het beter wordt dus hopelijk gebeurd dat ook.

Geplaatst
  • Auteur

Het Begin...

Genk vreesde voor de seizoenstart, maar die vrees was niet nodig, als je ziet waar we nu staan. Op een 1ste plaats, schitterend toch. Brugge en Gent met 3-0 naar huis gestuurd en Anderlecht verslaan in spannend duel. Alleen Beerschot gaf ons een afstraffing maar dat is normaal met 5 geblesseerden en de vorm van GBA, ze staan niet voor niets op een tweede plek.

De spitsen waren heel goed, de twee flankmiddenvelders ook, maar een grote pluim voor meneer Bailly, nog zo jong en al zo'n uitstraling. Hoe hij ons rechthield in sommige wedstrijden was werkelijk fenomenaal.

llxb5.png

naamloosmlkcv1.png

Ik vlieg door dit seizoen, omdat ik wou zien of het team me lag, seizoen twee is match per match ;)

Geplaatst

Eindelijk een topic met Genk. Leuk om te zien dat het team staat op de plaats waar het hoort te staan

Geplaatst
  • Auteur

Racing-Genk.png

Interview

I: Interviewer M: Manager

I: Hallo, Esteban, hoe gaat het?

M: Goed, goed met jou?

I: Goed, Genk staat op een eerste plaats, wat vind je ervan?

M: Prachtig natuurlijk, als je eerste staat ben je altijd tevreden.

I: Je bent nu 28 jaar, velen twijfelden aan je capaciteiten, maar nu snoer je hen toch de mond?

M: Ja, het is wel nog maar het begin van het seizoen. Maar natuurlijk ben ik blij, dat ik het tegendeel kan bewijzen.

I: Wat vind je van Pocognoli, velen wouden hem aankopen, maar je liet hem niet gaan. Waarom?

M: Je zou dom zijn, om het te verkopen, zijn verdedigen is een puur staaltje klasse. Deze laten we voorlopig niet gaan.

I: Je liet wel Cornelis gaan en die is ook toch goed?

M: Als ik de voorbije prestaties zie van die jongen, heb ik wel spijt, maar ik moet keuzes maken. En soms neem je de verkeerde.

I: Wat verwacht je nog van de rest van het seizoen?

M: Zolang mogelijk die eerste plaats zien te behouden, europees voetbal halen. Ik zeg niet dat ik kampioen zal spelen, want tegenstanders zijn nu gevreesd voor ons, ze hadden niet gedacht dat Bosnjak en Ljubojevic zo goed zouden scoren, maar dat komt wel ten verdienste van het hele team.

I: Wat zijn je aankopen voor deze winter?

M: Ik zou een flankmiddenvelder nodig hebben, ter vervanging van Chatelle en Soetaerts. Achteraan mag ik niet klagen, Choto verdedigd goed, maar toch hebben we nog centrale defence nodig, als back up.

I: Dat was het dan, bedankt voor de medewerking, en nog veel succes.

M: Bedankt!

NBSN_C8bosnjak.MM.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Genk had een eerste plaats vast en heeft die nog steeds vast, al blijft het heel spannend. Sommige wedstrijden kregen we het moeilijk maar dan hebben we het toch gered.

Transfers in (in zomer en winter)

transfersge6.png

Transfers uit

vertrokkeyf5.png

Uitslagen

uitslageby9.png

Competitie

compfc0.png

Seizoen 1 wordt dus snel gepost bijna gedaan :D

Geplaatst

Voor hoeveel heb je vandenBergh weten te verkopen? Het lijkt me niet dat je die voor 6 of 7 miljoen laat gaan. Die gast is hardstikke belangrijk natuurlijk.

Geplaatst

Mag wel wat uitgebreider Tacticus. De resultaten zijn niet onaardig, de transfers ken ik allemaal niet.;)

Geplaatst
  • Auteur

Als je zou lezen, zou je weten dat tweede seizoen uitgebreid wordt!

naamloosbf8.png

Morgen begint het serieuse werk ;)

Geplaatst

*screentje*

En toch willen we seizoen 1 wat uitgebreider :m:

Geplaatst

*screentje*

En toch willen we seizoen 1 wat uitgebreider :m:

Wij ook8)

Geplaatst

vreemd dat er bij de screens het oude logo van Genk wordt gebruikt. Hoe doet Antwerp het?

Geplaatst
  • Auteur

Seizoen twee

Seizoen twee is aangebroken, maar eerst een terugblik op het vorige seizoen. Uitmuntende prestaties van het hele team maar als enkele spelers echt mogen benoemd worden, wel oke dan.

Bailly: Wat een keeper zeg, hoe hij ons rechthield in sommige wedstrijden was uitmuntend.

Jaja: Zijn splijtende passes waren fenomenaal mooi, hijzelf scoorde ook 6 keer, maar spijtig genoeg, is hij terug gekeert, maar als vervanger hebben we Gerinho. Deze twee waren voor mij het beste

De transfers van vorig seizoen vielen mee alleen Veldmate kwam niet genoeg aan spelen toe en is vertrokken naar Porto. Sterchele scoorde twaalf doelpunten, en Gervinho gaf een van de mooiste assists die ik ooit zag. Deze twee hebben dus zeker een basisplaats, door het vetrekken van Jaja en Bosnjak. Er zal zeker nog naar verstering gezocht worden in de breedte van de kern. Want europees en kampioenschap kan je niet volhouden met een kleine basis.

(voorlopig)

transfersinjd3.png

Verwachtingen?

Vorig jaar waren onze verwachtingen kleiner dan dit seizoen, we doen wel weer geen gooi naar de titel, maar wel voor die tweede en derde stek, en wie weet wel misschien weer die titel maarja, ploegen gaan ons dit seizoen niet meer onderschatten denk ik.

Europees, verwacht ik niets, alleen mooi voetbal. Hopelijk kunnen we die derde stek pakken zodat we nog europees mogen spelen, en dan ben ik meer dan tevreden, dus hierover doe ik geen uitspraken waarvan ik later spijt zou kunnen van krijgen.

In de beker? Daar wil ik beter presteren dan vorig jaar, en ik ga er een doel van maken om die wel te winnen, deze keer.

De tranfers zijn nog niet helemaal afgerond maar ik wil Jaap Stam nog eens halen, want bij Ajax zit hij nu toch maar op de bank, hij kan even goed in glorie eindigen bij ons. Verder heb ik eigenlijk alles want Yakovenko is de perfecte back up voor het hele middenveld, en ik blijf graag bescheiden nu het nog kan.

gnkbrubailly.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Transfers zijn rond!

De laatste transfer is gedaan en wat voor 1! Mata van Real Madrid is bij ons komen aansluiten, hij is een groot talent op het middenveld. Er was wel 4 miljoen met gemoeid. Hij is wel veel waard maar zal toch moeten invallen voor Soetaerts, hij is meer iemand voor de toekomst.

Mikulic is vertrokken, hij was vorig jaar een vaste waarde maar mocht vertrekken naar Rennes.

Supercup voor Rc Genk

De supercup is gewonnen door KRC Genk! De ploeg waar we vorig seizoen moeilijkheden met hadden, was maar een schim van zichzelf. 5-1 beste mensen en wat een prestatie van Iakovenko, stond voor het eerst in de basis en meteen twee doelpunten. Sterchele wist twee maal het net te vinden. Een goede start van dit team.

fsscr022qm6.png

Man Van De Match

yakovenko.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Mijn posts ga zo gaan: het seizoen wordt gepost eerste deel en tweede deel. Maar uitgebreider en vanaf seizoen drie: wedstrijd per wedstrijd, ben al begonnen aan de verslagen ;) Believe me het wordt uitgebreid

Geplaatst

Leuk dat je kiest voor wat variatie tussen de screens en verhalen zeg Tacticus.

Wedstrijd voor wedstrijd lijkt me persoonlijk zoveel werk, ik doe het altijd per maand om heel eerlijk te zijn. Je houdt dan wel de spanning erin natuurlijk he.

Geplaatst
  • Auteur

Genk ziet europese droom vallen

We zouden tegen Villareal moeten spelen om in de poules van de CL te geraken maar die ploeg was nog een maatje te groot. 5-1 en 2-0 verloren.

Dan zouden we naar Heerenveen gaan voor de UEFA Cup. We verloren er 2-0. Maar in de terugmatch speelden we goed, we misten een penalty en een afgekeurt doelpunt(onterecht) en zo zijn we europees al uitgeschakeld.

ontgoocheling.jpg

Competitie

Man, man, man we begonnen goed aan de competitie. Enkele ploegen waren te slordig voor ons, zodat wij ons voetbal niet kunnen doen uitmonden in doelpunten maar goed. We staan wel weer op een eerste stek. De zege op Anderlecht was broodnodig, maar 3-0, tgoh dat had ik niet verwacht. 3 doelpunten van Sterchele, die Ljubojevic op de bank houd nu we maar met 1 spits spelen centraal.

Maar wat met Iakovenko? Hij stond voor het eerst in de basis op Brussels (supercup) Wel hj is er nog niet van geweest, hoe die kerel kan trappen, dat is niet normaal, elke vrije trap is gevaarlijk. Scoorde beslissende doelpunten met zen trap. Hij is ongetwijfeld onze beste speler nu. Soetaerts maakte ook weer heel veel progressie, in deze beginfase. Het ziet er naar uit, dat ik weer ga meestrijden voor de titel. Ik ben dan ook uitgenodigd voor een interview, vanavond.

comp2va9.png

Jullie mogen de vragen posten, en de volgende die antwoord kopieert het vorige erbij dus:

Tacticus: wat wil je nog bereiken

(kopieer het vorige, en plak jouw tekst erbij)

Geplaatst
  • Auteur

Vanaf nu wordt er uitgebreider gepost!

Stand voor wedstrijd tegen Westerlo!

comp3hb4.png

Rc Genk – Westerlo

Er zijn enkele spelers vertrokken, in de laatste week waaronder: Vrancken, Ljubojevic.

De eerste helft is Genk overduidelijk beter, maar het kan maar niet tot scoren komen. Westerlo komt heel dicht op een doelpunt, maar het schot van De Cock strand op de paal. Daar kwamen we gelukkig goed weg. Chatelle valt net voor rust nog uit, Gervinho zal hem gaan vervangen.

De tweede helft is veel zwakker en komen er veel minder kansen. Westerlo scoort dan een doelpunt, net voor ik in de haren wil wrijven, hoor ik dat het buitenspel was, gelukkig! En in de laatste minuut komt het geschenk van god! Iakovenko scoort een strafschop! Gelukkig dan toch nog de drie punten, de achterstand blijft hetzelfde, want Anderlecht wist overtuigend te winnen op Gent met 1-3. We zijn klaar voor de wedstrijd op Lokeren die heel sterk vierde staat. Ze staan bekend om hun snelle counter.

westerlozb0.png

Lokeren – Rc Genk

We kregen te horen dat Anderlecht had verloren van GBA. Als we wonnen zouden we de eerste plaats bemachtigen, en zal het heel spannend worden. 8 wedstrijden ongeslagen dat hebben we gepresteerd, maar kunnen we Lokeren verslaan? Vorige wedstrijd eindigde in een 0-1 voor Lokeren, en vorig seizoen wisten we ook niet te winnen. We hebben misschien het lokerenfobie.

En die vrees mag er zijn, in de eerste minuut trapt Mbayo al tegen het doelkader. Sterchele schiet enkele minuten later recht Lazic, het lijkt een mooie veldslag te worden. En de vrees voor Lokeren was terecht in de dertiende minuut scoren ze al de 1-0. Genk vindt niet echt een antwoord op het goed voetballende Lokeren. Maar het hoeft niet want Mbaye scoort een own goal van held naar anti held! In de 36ste minuut scoort Lokeren weer, en nu op een vrije trap. Caillet mist een kans die hij niet mocht missen!

In de tweede helft doen we er alles aan om toch te scoren, maar het lukt maar niet. Maar in de 59ste minuut kan Ogunsoto de bal er toch in prikken, weer mooie invalbeurt van de neger. Maar niemand komt nog tot scoren en het eindigt hier in een 2-2, en weer kunnen we niet winnen van Lokeren. Nog 1 puntje en we staan weer gelijk met Anderlecht.

lokjf0.png

tips en reacties welkom ;)

Geplaatst
  • Auteur

Rc Genk – Beveren

Beveren mag op papier geen probleem zijn voor ons. Maar de wedstrijd moet altijd gespeeld worden. Ogunsoto krijgt meteen een goede kans maar kan ze niet benutten. Een eerste helft waar weinig over te vertellen valt.

Tijdens de rust moedig ik mijn spelers aan en dat het tijd is om wakker te worden. Hopelijk hebben ze het begrepen.

En gelukkig ze begrijpen het. Sterchele scoort de 1-0 en 2 minuten later scoort Iakovenko de 2-0. In de 80ste minuut scoort Beveren nog tegen, hopelijk kunnen we aan de druk weerstaan. En ja dat kunnen we, Sterchele scoort de 3-1, he’s back as before! 3-1 is de eindstand en zo blijft de strijd spannend! Op naar Brussels, die de laatste weken weer goed presteren.

bevejr7.png

Brussels – Rc Genk

Brussels komt snel op voorsprong, door Stojanovic met een pegel in de hoek. Maar Sterchele die in bloedvorm is scoort al gauw twee keer, waardoor het snel 1-2 staat. Schitterend van de Belg. In de tweede helft scoort Sanago al snel de 2-2.

Het verdere verloop van de tweede helft is iet wat saaier, en zo is de einstand ook al vastgesteld 2-2. Anderlecht speelt ook gelijk, en zo blijft het spannend.

brussevo7.png

Rc Genk – Moeskroen

Het was een team dat heel verdedigend speelt, en het is moeilijk om te combineren dan. Genk kan maar niet in hen 16 komen, en dat is heel frustrerend voor ons. Er is maar 1 goal gevallen en dan nog in de 85ste minuut. Pogocnoli wist zijn tweede goal te scoren dit seizoen. Anderlecht won ook en zo blijft het spannend!!

moektp8.png

Geplaatst
  • Auteur

Roeselare - Rc Genk

Deze wedstrijd werd easy gewonnen met 3-1 al blijft het wel supperspannend, we komen nu gelijk met Anderlecht, we mogen geen steek meer laten vallen.

roeslv0.png

Rc Genk - Standard

Het zou een moeilijke wedstrijd worden, en dat werd het ook. Maar gelukkig maakt iemand een own doelpunt, waardoor we op voorsprong kwamen. We bleven goed spelen, maar de doelpunten kwamen er niet. Er werd uiteindelijk afgefloten, en we hadden de drie punten!

staom3.png

Rc Genk - Brugge

De wedstrijd startte furieus met een kans voor Touma. Maar Iakovenko scoorde al snel het openingsdoelpunt, en van toen begonnen we beter te spelen en Sterchele kon weer twee keer scoren. Bailly kreeg nog rood waardoor we nog strafschop tegen kregen, maar dat belette ons niet om de drie punten in eigen huis te houden. We springen over Brugge en staan op een eerste plek, al is het wel maar 1 punt verschil.

brughq6.png

Zulte Waregem - Rc Genk

We wouden die eerste plaats zien te behouden. Maar Sterchele zien we vroeg uitvallen, Alex Da Silva mag zijn intrede maken en hoe? Hij scoort meteen een doelpuntje. Wat een debuut, hij zal volgende week spelen, door de blessure van Sterchele. Ogunsoto weet ook nog te scoren, en daardoor stellen we onze eerste plaats veilig, maar het blijft slechts 1 punt.

zultepx3.png

Wie pakt de titel?

Anderlecht.png

OF

Racing-Genk.png

Geplaatst

Geweldige aankoop met Sterchele,ik kocht hem ook met Charleroi en ramde er zo'n 30 per seizoen in!

Trek je niets aan van mensen die niet reageren,na verloop van tijd zullen er automatisch meer reacties komen ;)

Succes!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]