Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Stad of platteland? 16 leden hebben gestemd

1. 1. Stad of platteland?

• Blijf bij Ajax
      7
    • Ga naar Fc Twente
      9

Meld je aan of registreer je om te kunnen stemmen in deze peiling.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

beginni5.png

Na 2 uitwedstrijden mochten we weer eindelijk voor ons eigen publiek spelen. Ik had besloten de opstelling wat verdedigender te maken. Feyenoord scoort dit seizoen gemiddeld 2 keer per wedstrijd en het was nog maar één keer voor gekomen dat ze in een wedstrijd niet scoorde. Na wat overdenkingen en overleg met mijn assistent Erik ten Hag kwam ik tot de volgende opstelling:

opstellingfeyav5.png

In de kleedkamer legde ik mijn bedoeling uit. Ik wilde dat de verdediging zich zoveel mogelijk zou beperken to verdedigen. Als we onverhoopt snel achter mochten komen, zou ik wel zeggen wat ze moesten doen. Het middenveld moest goed mee terug komen, maar als ze de kans hadden, er uit komen en aanvallen.

In de eerste helft speelden we Feyenoord helemaal weg. Ze hadden nauwelijks de bal en als ze hem hadden waren ze hem binnen 4 passes kwijt. Het publiek ging geloven in een stunt en schreeuwde ons toe. We waren alleen te bang om aan te vallen. Een schot van Benson werd gepakt door Timmer en hetzefde gebeurde met een schot van Brama. Feyenoord kwam er totaal niet uit en zakte steeds meer terug de verdediging in zodat wij naar harte lust konden aanvallen. Meteen na een gigantische missen van Sluijter was het rust en kregen we een daverend applaus van het publiek onstand de 0-0 op het scorebord.

In de rust vertelde ik dat we gewoon door moesten gaan met jagen en nu steeds meer de aanval moesten zoeken. Feyenoord wankelde en nu moesten we toeslaan!

In de tweede helft moet Feyenoord een gigantische preek hebben gekregen. Ze begonnen in ieder geval veel beter dan de eerste helft. Ze vielen aan en we mochten blij zijn zat we Boschker hadden. Hij redde een paar keer uitstekend. Op de tegenaanval kwamen we er goed uit, maar het was steeds Timmer die in de weg stond. Feyenoord was tevreden met een gelijkspel en speelde de wedstrijd professioneel uit. Ze hadden door dat ze de eerste helft goed weg waren gekomen. Ik stuurde iedereen nog een keer naar voren maar de energie leek weg. De enige kans die we nog kregen was uit een hoekschop. Vlòarsson kopte goed in, maar Timmer dook de bal perfect uit de hoek en kroonde zich daarmee tot Man of the match.

In de kleedkamer vertelde ik dat ik tevreden was met het spel, al hadden we niet gewonnen. De nul houden tegen Feyenoord was niet niks en we hadden een goede basis voor de wedstrijd tegen De Graafschap.

uitslagfeyjs6.png

• Antwoorden 196
  • Weergaven 555
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

beginni5.png

De dag na de wedstrijd trakteerde ik mijn vrouw op een etentje in mijn favoriete restaurant. Ik had een goed gevoel aan de wedstrijd tegen Feyenoord over gehouden en keek uit naar de wedstrijd tegen de graafschap. Toen mijn vrouw en ik net ons voorgerecht op hadden kwam een serveerster naar ons toe. "Meneer Koetsier, er is telefoon voor u!" Geschrokken als ik was stond ik op. Als er maar niks gebeurd was met mijn ouders! Bij de telefoon aangekomen voelde ik mijn hart in mijn keel.

Ja, hallo?

-He! Je spreekt met Hugo Borst! Lekker aan het eten?

Het smaakt uitstekend! Hoe wist je dat ik hier was?

-Ach ja, ik heb zo mijn bronnen!

Ja ja, dat weet ik zo onderhand wel! Maar je bent wel weer goed ingelicht, zoals wel vaker!

-Zeker weten, maar dat doet er nu niet toe. Je weet dat ik sinds kort hoofdredacteur van Voetbal International ben?

Ja! ik hoorde het van een van de spelers, maar wat heb ik daar mee te maken?

-Nou ik wilde de website ook was persoonlijker maken voor de fans. Een verhaaltje over de ene club, een leuke filmpje over de andere. Je weet wel, een beetje vermaak.

Ja ik snap het, klinkt leuk! Maar ik snap mijn aandeel daarin niet in

-Nou, ik weet dat je nog steeds trouw fan bent van FC Zwolle en daar vroeger al heen ging. Ook gaan 2 jaar als hoofdtrainer van Ajax je niet in de koude kleren zitten.

Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in, maar zou je even tot de kern van de zaak willen komen. Ik zit in een restaurant weet je nog?

-Ja ja, wat jij wil. Kort gezegd wil ik graag op de site een klein stukje over jouw ervaring met je komende tegenstander. Dus binnenkort een stukje over jouw ervaring met De Graafschap. Je hoeft niet over elke club wat te schrijven, het moet geen saaie prut worden snap je?

Ik snap het en weet je wat? Ik doe het! Hier hoef ik niet lang over na te denken! Dit is een leuke kans om een beetje mijn belevingen aan de rest van Nederland te laten lezen. Je moet alleen niet verwachten dat het vol sensatie en spanning gaat zitten!

-Dat verwacht ik ook zeker niet! Ik verwacht gewoon een leuk, niet zo groot, verhaaltje! Ik ben blij dat ik op je kan rekenen!

Ik stuur je morgen wel het stukje over De Graafschap!

-Zo mag ik het horen! Eet smakelijk!

Hij hing meteen op en nogal wat beduusd van het plotselinge voorstel ging ik weer aan mijn tafeltje zitten. Ik vertelde mijn vrouw over het gesprek en mijn keuze! Ze reageerd niet echt enthousiast. Er zou volgens haar te veel tijd in gaan zitten! Ik zei tegen haar dat dat wel goed kwam. Ze zei dat ze het wel zou zien. We gingen verder met eten en spraken er verder niet meer over.

Geplaatst
  • Auteur

beginni5.png

Die ochtend zat ik al om 6 uur achter mijn laptop om het stukje te typen. Ik had meerdere herinneringen aan De Graafschap maar besloot de aparte uitwedstrijd te nemen. Ik herinner me het nog als de dag van gisteren en denk er dan ook nog wel vaak met verbazing aan terug. Na wat tijd was het dan zover: mijn eerste stukje was af. Het was geen top stuk geworden, maar toch niet slecht voor een eerste keer dacht ik zo. Ik stuurde het op en begon met het bedenken van een opstelling voor de wedstrijd tegen De Graafschap.

Foto=MWNKV78M

(grote foto doet het niet, dus moet maar zo klein)

Geplaatst
  • Auteur

beginni5.png

Ik besloot tegen De Graafschap maar weer een nieuwe opstelling te proberen. Na heel wat puzzelwerk kwam ik tot de volgende opstelling:

opstellinggraafqw7.png

Ik wilde meteen druk gaan zetten als we de bal hadden. Ik wist dat we aardig konden voetballen dus vertelde ik ze dat ze de bal het werk moesten laten doen. Geen onnodige acties dus.

De eerste helft was in evenwincht. De Graafschap kwam als eerste voor ons goal, maar weer was het Boschker die ons redde. Op de tegen aanval schoot Afonso rqakelings over. Tot de rust controleerden we de wedstrijd maar dat leidde niet tot kansen. De Graafschap jaagde niet op de bal en zo konden we rustig combinaties maken. 5 minuten voor de thee was het Sluijter die vol op de vuisten van Zoetebier schoot. De Graafschap viel nog even aan, maar tot grote gevaren leidde dit niet.

In de rust besloot ik dat het aanvallender moest. Wouden we scoren en winnen moesten we vaker voor het doel van de tegenstander verschijnen. Ik liet Müller en Necati alvast warmlopen. Een beetje als waarschuwing en ook voor het geval we stootkracht misten.

In de tweede helft zochten we meteen de aanval, maar met weinig resultaat. We hadden we bijna voortdurend balbezit maar deden er weinig mee. In de 63e minuut greep ik in. Ik haalde de lichtgeblesseerde Oude Kamphuis we af voor Müler en liet Necati Benson vervangen. Het werkte meteen! We hadden nu de creativiteit de we missten en het was dan ook Müller die in de 77e minuut meteen zijn eerste kans benutte. We leken bevrijd en zochten naar de beslissing. Die kwam niet veel later in de vorm van een solo-actie van Sluijter die in in de 82e minuut onze overwinning veilig stelde.

In de kleedkamer loofde ik de spelers voor hun doorzettingsvermogen. Iedereen was erg blij en de busreis terug was dan ook een groot feest.

uitslaggraafvq7.png

Geplaatst
  • Auteur

beginni5.png

Voor de wedstrijd tegen Roda JC besloot ik geen stukje te schrijven. Ik had niet echt een leuk verhaal klaar liggen en wilde mijn concentratie bij de wedstrijd houden. Ik wilde een goede reeks neer zetten en zo klimmen op de ranglijst. Ik had mijn vrouw de taak gegeven het huis in Amsterdam op te knappen. We hadden het nog steeds niet verkocht en dat zat me toch dwars. Ik had echter hele andere dingen aan mijn hoofd dus kon zij dat mooi doen. Ik besloot om tegen Roda net ze te gaan spelen als tegen Feyenoord, maar dan iets aanvallender. Roda was een van de productiefste ploegen in de ere-divisie, maar kregen ook bijna net zoveel goals tegen. Ik had gemerkt dat het bij ons vooral aan afwerken ligt en had dan ook al een scout naar duitsland gestuurd voor een nieuwe spits.

De wedstrijd begon dodelijk saai. Dat was vooral te danken aan ons. Wij speelden afbraakvoetbal en smoorden daarmee elke Limburgse aanval in de kiem. In de 30e minuut lukte het Kah om aan buitenspel val te ontsnappen. Oog in oog met Sander Boschker schoot hij de bal uit het stadion. Het publiek klapte cynisch. Bang voor nog zo'n kans voor Roda gingen we op zoek naar een doelpunt. Een schot van Afonso ginge meters over en ook Benson had het vizier niet op scherp staan. Na een prachtige solo van Sluijter speelde Afonso Lachambre voorbij en bleef hij koel 1 op 1 met de keeper: 0-1 Meteen daarna klonk het rust signaal en droop Roda van het veld.

In de kleedkamer vertelde ik dat het nu niet meer mis mocht gaan. We hadden Roda mentaal een slag toegediend en moesten gewoon door blijven voetballen. Iedereen geloofde erin en met goede moed begonnen we de 2e helft.

De 2e helft was nog saaier dan de eerste. Pas in de 70e minuut had Boschker weer wat te doen en deed dat perfect. Wij kregen geen een kans meer en beperkte ons tot verdedigen. Ik wisselde 2 keer op wat tijd te rekken. Als een bezetene heb ik de laatste 5 minuten aanwijzingen lopen geven. Na het fluitsignaal was de ontlading fantstisch. Door deze overwinning waren we nu 11e op de ranglijst!

Geplaatst
  • Auteur
Mooie novelle! Je schrijft er goed, ga zo door ;)

dankje, ik zit even te twijvelen over het presenteren van de wedstrijden. Heb nu een nieuwe lay-out voor de wedstrijden gemaakt. Zeg even wat jullie beter vinden: deze nieuwe lay-out of de wedstrijden in een verhaalte vertelt met daaronder nog even de doelpuntenmakers (zoals hiervoor)

Geplaatst
  • Auteur

beginni5.png

Drie dagen later stond de wedstrijd tegen ADO Den haag voor de deur. Ado is een van de verassingen in deze competitie en staat dan ook boven ons. Aangezien het verschil in de middenmoot minimaal is kan er van alles gebeuren. Wij hebben echter wel een wedstrijd meer gespeeld en het is dus nodig dat we deze wedstrijd winnen, willen we niet achterop raken. Ik besluit een 4-4-1-1 opstelling te spelen. Bijna hetzelfde als tegen Roda, maar dan met een doorschuivende AMC. Ik besluit N'Kufo dit keer een kans in de spits te geven ten kosten van Benson. Benson heeft deze competitie nog niet gescoord en heeft naar mijn idee kansen genoeg gehad. Ik zal echter weer geen tijd hebben voor mijn stukje voor vi.nl, hoewel ik aan ADO genoeg (niet zo leuke) herinneringen heb. Ik besluit bij mezelf om voor de wedstrijd tegen Groningen wel een stukje te schrijven, ook al is die al over vier dagen!

Foto=QJT6CEQE

Blij als ik was met deze zege trakteerde ik mezelf thuis op een flinke sigaar. Ik zat voor de TV de rest van de wedstrijden te kijken toen mijn vrouw de trap af kwam zetten. DOE DAT DING UIT!!! Met verbazing keek ik haar aan. Ik was begonnen met roken toen ik bij Ajax aan het werk ging. Het hielp mij om met de stress om te gaan. Na ruim twee jaar roken was dit de eerste keer dat ze er wat van zei. "Wat maak je me nou?" riep ik, en ik nam nog eens een flinke heis van mijn sigaar. Mijn vrouw rukte de sigaar uit mijn hand en drukte hem uit. Nog voor ik iets kon zeggen hield ze me een plastic dingetje voor mijn ogen. Het leek wel wat op een thermometer, maar op het display stond allen een plusje. "Wat is dat?" vroeg ik. "Dat is nou een zwangerschapstest dombo! Ik ben zwanger!" tetterde ze in mijn oor. Allemaal gevoelens gingen door me heen. Er was blijdschap maar ook paniek; zou ik dat wel kunnen? Vader zijn? Zonder dat ik iets zei probeerde ik de sigaar weer aan te steken. Ik moest even bijkomen. Nog voordat mijn aansteker de sigaar had bereikt pakte mijn vrouw hem en gooide hem weg. "Doe eens normaal! Dat is toch slecht voor ons kind!" schreeuwde ze weer. Ik stond op, gaf haar een zoen en zei dat ik even bij moest komen van dit nieuws. Ze snapte er niks van, maar zei niks. Ik trok mijn jas aan en ging naar buiten. Ik wandelde door het park en overdacht het. Wou ik het kind wel? Zou ik het wel kunnen combineren met het coachen van Twente. Ik besloot in ieder geval dat ik geen verlof zou nemen als we het kind zouden houden. We hadden het er nooit over gehad, maar ik wist dat zij altijd al een kind had gewild. Ik liep nog wat en besloot dat ik het kind wel wou. Ik hoopte op een jongetje zoals iedere man. Ik maakte met mezelf de afspraak dat mijn kind trots op mij zou moeten kunnen zijn. Ik moest en zal met Twente historie gaan schrijven! Thuis aangekomen zat mijn vrouw al kleertjes uit te zoeken. Ik vertelde haar dat ik dolblij was, maar dat het allemaal zo onverwachts was. Ze had morgen een afspraak met de dokter en ik besloot mee te gaan.

Geplaatst
  • Auteur

beginni5.png

Bij de dokter aangekomen kregen we de definitieve bevestiging. Ik voelde een soort van opluchting door me heen gaan. Als ze niet zwanger was geweest was ze waarschijnlijk depri geworden en kon ik weer verlof opnemen. Ik verdrong deze gedachte meteen en op hetzelfde moment kreeg ik een SMSje van Bart van den Baar. Hij wou me trakteren op een lunch en een middagje golf aangezien ik het zo goed deed. Ik smste hem terug dat ik na de wedstrijd tegen Groningen wel zou zeggen wanneer. Ik kon het bijna niet geloven: mijn leven werd gewoon met de dag beter. Ik was de gevierde man nu FC Twente een aardige reeks aan het neerzetten is en ik krijg een kind! We kregen te horen dat mijn vrouw in juli zal bevallen.

De hele busreis straalde ik. Toen we bijna in Groningen waren vroeg Sluijter waarom ik zo blij keek. Ik vertelde het hem en hij scheeuwde het meteen door de bus. De hele bus begon te klappen en vervolgens te zingen. Iedereen begon door elkaar namen te schreeuwen. Bijna iedereen wilde dat, als het een jongen zou worden, hij naar hen vernoemd zou worden. Ik lachte en voelde mijn telefoon in mijn broek trillen. Ik nam op:

Ja hallo.

-Hoi, met Hugo!

Oh, hallo. Sorry, ik ben het helemaal vergeten.

-niks sorry! nu moet ik zelf weer een stukje gaan typen! je wordt bedankt!

Ik beloof dat ik de komende wedstrijden ruim van te voren een stukje heb!

-ok, ik geloof je. Als je geen ervaringen hebt met je komende tegenstander mag je ook wel een stukje over iets anders schrijven. Zolang het maar met voetbal te maken heeft!

Ok, bedankt. Je hoort snel van me!

-Dat is je geraden!

Shit man, helemaal vergeten! Ik stopte mijn telefoon weg en staarde voor me uit. Wat een drukte in een keer. Ik keek uit het raam en zag De Euroborg. Ik was Hugo Borst in een keer vergeten. De adrenaline suisde door mijn lichaam en ik voelde mijn hart als een gek te keer gaan. Het moest nu gebeuren. Nu moesten we laten zien dat het geen toeval was dat we 3 keer achter elkaar wonnen. Toen de bus stopte haalde ik nog een keer diep adem en liep het stadion in.

Foto=FZ6BMGGQ

Geplaatst
  • Auteur

beginni5.png

Terwijl ik mijn stukje voor de wedstrijd tegen Ajax aan het typen was, zat ik te twijvelen. Wat moest ik typen? Ik zou graag mooie dingen willen typen die ik met Ajax heb meegemaakt, maar dat zullen de Tukkers niet echt op prijs stellen. Ik besloot maar een neutraal stukje te schrijven over dat ik daar ben begonnen en zoveel wedstrijden op de bank heb gezeten.

ajaxviii0.png

Ajax speelt grotendeels van haar wedstrijden was 2 aanvallers: Tamerus en Huntelaar. Ik besloot respectievelijk Cornelisse en Boateng op hen te zetten. Zij moesten er voor zorgen dat zij nauwelijks de bal konden krijgen. Verder zette ik Danilo Rozema in de spits. De 17 jarige aanvaller had een wereldpartij met Twente onder 19 gespeeld en ik besloot hem een kans te geven. Volgens mijn assistent was hij vooral scherp met afronden en had hij maar een halve kans nodig. Voor de rest speelde ik het zelfde als tegen Groningen. Preston, 16e in de Engelse Premiership, had me een verdediger gratis aangeboden: Hertzsch. Ik besloot hem eerst op proef te nemen voordat ik loon aan hem verspilde. Ik nam hem mee en zou hem misschien enkele speelminuten geven.

Foto=RIKYUTBU

Twente verdiende 625.000 euro aan de kaartjes, een nieuw record! Dit had de club wel nodig aangezien de financiën nog steeds niet optimaal zijn.

De volgende wedstrijd moeten we tegen Heerveen dat met 1-0 bij RBC verloor.

Geplaatst

De nieuwe lay-out is zeker beter alleen jammer dat de doelpuntenmakers lastig zijn te lezen door het zwarte op het rode, probeer dat nog te veranderen.

Voor de rest is het een topnovelle.

Geplaatst
  • Auteur

beginni5.png

De wedstrijd tegen Heerenveen stond voor de deur. Ik typte weer een simpel stukje voor de vi. Ik kon mijn draai nog niet echt vinden. Ik blijk niet echt in de wieg gelegd.

Foto=DOFC7UNA

Ik besloot om Rozema weer in de basis te zetten tegen Heerenveen. Hij had mij weten te overtuigen en ik had echt behoefte aan een scorende spits naast Afonso aangezien Benson en Afonso elk niet in goede doen waren. Ook zat Engelaar weer op de bank, na maanden blessureleed.

Foto=77XKCGUL

2-0 dus. Ben vergeten de stand erbij te zetten

Ik zal de volgende wedstrijd de lay-out wat duidelijker maken!

Geplaatst
  • Auteur

beginni5.png

Een week na Heerenveen stond de wedstrijd tegen de andere trots van het Noorden op het programma. We hadden ze natuurlijk al in de competitie verslagen, maar ik wist dat de beker altijd anders is. Groningen was ver afgezakt op de ranglijst en ik was er van overtuigd dat ze met overleven in de beker nog een beetje glans aan hun seizoen wilde geven. Ik eiste van mijn spelers dat het nu overtuigender zou gaan. We begonnen in vorm te raken en ik was niet van plan om me nu al alleen op de competitie te richten. Ik besloot aanvallender te gaan spelen dan de vorige keer tegen Groningen, simpelweg omdat we nu meer vertrouwen hadden. Aangezien wij de laatste ploeg waren die een 4e ronde wedstrijd speelden was er al bekend dat we tegen PSV zouden moeten als we wonnen.

Foto=CKHWQU3F

Het was weer een groot feest om voor eigen publiek te spelen. Dat we nu tegen PSV moeten vond iedereen geweldig. Iedereen bulkt van het zelfvertrouwen, iets wat zeker nodig is aangezien over drie dagen de wedstrijd tegen Vitesse op het programma staat en we onze reeks van gewonnen wedstrijd willen voortzetten.

Geplaatst

afonso wordt wel altijd gewisseld :cab: maar ziet er goed uit misschien kan je zelfs cl halen

Geplaatst

Ziet er allemaal goed uit,en ik vind je schrijfstijl top!! Ga zo door

Sporting Clube De Portugal!!

Geplaatst
  • Auteur

bedankt voor jullie reacties!

Afonso word bijna altijd gewisseld aangezien ik aan het eind altijd andere spelers minuten wil geven. Aangezien Rozema nog maar 17 jaar is wil ik hem zoveel mogelijk laten staan.

Geplaatst
  • Auteur

beginni5.png

Nu het winterstop is besloot ik maar even een samenvatting te maken van alles wat er tot nu toe gebeurt is. Ik kroop achter mijn computer en opende Word. Meteen kreeg ik een pop-up dat ik e-mail had. Ik besloot die e-mail zo wel te lezen. Eerst maar even de balans op maken.

Balans eerste deel competitie

Financiën

Saldo: -3.79M

Lening: 11,5M bij in totaal twee banken

Deze maand: 204K winst

Loonbudget: 152K

Loonkosten: 148K

Gemideld loon: 2.79K

Selectie

Favoriete spelers: Rozema en Oude Kamphuis

Beste speler: Sander Boschker (7.32)

Slechtste speler: Roy Bejas (6.25)

Opstelling: 4-4-2

Gemiddelde leeftijd: 28

Teamkarakter: Vastberaden

Prognose media: 11e

Wedstrijden:

Gespeeld: 17

Gewonnen: 13

Gelijk: 2

Verloren 2

Eigen verwachting

Qua financiën kan ik alleen mijn bijdrage leveren in het blijven winnen waardoor er meer mensen naar het stadion komen.

Qua selectie wil ik graag de gemiddelde leeftijd omlaag krijgen. Investeren in talent dus. Dit zou echter pas na dit seizoen kunnen aangezien er simpelweg geen geld is en er in de jeugd niet echt het nodige talent rondloopt. Hoewel de media verwachtte dat we rond de 11e plek zouden eindigen doen we het veel beter. Ik verwacht zeker dat we play-off gaan spelen voor Europees voetbal. Maar of we voor de voorronde Champions League gaan spelen of voor de Uefa Cup zou ik zo niet weten. De stand op dit moment ziet er als volgt uit:

standwinterstopsl4.jpg

Alleen Ajax heeft een klein gat met de rest, maar verder zit iedereen dicht op elkaar. We zouden kunnen stijgen maar net zo goed ook kunnen dalen. Ik zal in ieder geval alles op alles zetten om de overige 12 wedstrijden onze vorm vast te houden. Ik denk dat als we uit die 12 wedstrijden ongeveer 25 punten halen we mee doen aan de play-offs voor de Champions League.

Ik printe het bestand uit en besloot het boven mijn bed op te hangen. Zo zou ik mijn doelen niet uit het oog verliezen. Ik pakte het papier uit de printer en nam het nog even door. Met het oog op jongere spelers besloot ik om morgen maar eens met mijn scouts te gaan praten over transfervrije spelers op dit moment. Ik wist haast wel zeker dat er wel een nuttige rond zou lopen die ons nog een dienst zou kunnen bewijzen.

Weer kwam de pop-up in beeld. Ik klikte er op en kwam ik mijn inbox terecht. Ik zag dat ik een nieuw bericht had van Dr. Amens. Uit mijn vroegere jaren als leerling aan het Gymnasium wist ik nog dat amens zoiets betekent als kranzinnig. Ik opende de mail en las het volgende bericht:

Een hele goeden dag meneertje Koetsier,

U heeft geen idee wie ik ben, maar ik weet wel wie jij bent.

Ook weet ik waarschijnlijk beter dan uzelf wie u vrouw is.

Ik klink vaag, maar ik wil u behoeden.

Uw vrouw deelt niet alleen het bed met u.

Ze heeft er hier en daar een minnaar op na gehouden uit jullie tijd in Amsterdam.

Ik zou er maar over gaan praten als ik u was!

Wat een idioot! Ik keek naar de afzender: Amens@hotmail.com.

Ik zocht op internet naar het e-mail adres maar kreeg geen hulpvolle hits. Ik las de mail nog een keer door en verwijderde hem toen. Ik geloofde niets van wat er in stond. Ik was echter alleen benieuwd wie die kerel was. Ik besloot maar even niks te doen en af te wachten. Als die kerel me nog een keer zou mailen zou ik wel stapen onder nemen. Ik besloot mijn vrouw niks te vertellen. Misschien omdat ik in mijn achterhoofd niet helemaal overtuigd was van het ongelijk van die e-mail.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]