Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

A.S. Roma

Giallorossi

Deze derde novelle van mij gaat over A.S. Roma, een club in de schaduw van de grote clubs AC Milaan, Inter en Juventus. In mijn vorige novelles heb ik vooral het onbekende opgezocht door met clubs te gaan waar ik nog niet veel vanaf wist. Maar bij deze derde en voorlopig laatste poging een succesvolle novelle te starten heb ik besloten mijn favoriete ploeg te kiezen. Ik heb ook al menig seizoen met deze club gespeelt, maar ik ben nog nooit echt heel succesvol geweest. Toch heb ik er alle vertrouwen in deze ploeg uit de schaduw van de grote clubs te halen en de onbetwiste nummer één van Italie en zelfs van Europa te worden.

Roma werd opgericht in het jaar 1927. De club is een fusie tussen een aantal kleine clubjes die in het begin van de 20e eeuw speelden in de hoogste divisie van het italiaanse voetbal. De romeinen, ook wel de giallorossi genoemd wisten vaak hoog te eindigen in de Serie A. Toch werd de ploeg slechts 3 keer kampioen.

• '41/'42
  • '82/'83
  • '00/'01

In '82/'83 gebeurde dit onder de leiding van onder andere Roberto Pruzzo en Bruno Conti. Conti is tegenwoordig nog scout bij de romeinen.

pruzzowe9.jpg

Pruzzo in actie.

In '00/'01 van deze eeuw, werd de club kampioen onder leiding van de welbekende Francesco Totti. De huidige captain is één van de grootste clubiconen die de ploeg ooit heeft gekend. Hij heeft namelijk de meeste wedstrijden gespeeldt voor Roma, en hij heeft eveneens het record voor meeste doelpunten op zijn naam staan. Totti, geboren in Rome, speelde al vanaf zijn jeugdjaren voor A.S Roma, en zal dat ook altijd blijven doen todat hij dood neervalt.

Het doel dat ik heb is dus wel duidelijk, de nummer één van Italie en van Europa worden. Ik heb zelf ook als doel om de nieuwe Totti te ontdekken en tot nieuw clubicoon te maken, maar dat is een doel voor de langere termijn.

In het eerste seizoen wil ik de basis leggen voor het team dat in Europa moet gaan domineren. Ik heb daarvoor een transferbudget gekregen van 2.99 miljoen euro.

Geplaatst
  • Auteur

A.S. Roma

Giallorossi

Deze derde novelle van mij gaat over A.S. Roma, een club in de schaduw van de grote clubs AC Milaan, Inter en Juventus. In mijn vorige novelles heb ik vooral het onbekende opgezocht door met clubs te gaan waar ik nog niet veel vanaf wist. Maar bij deze derde en voorlopig laatste poging een succesvolle novelle te starten heb ik besloten mijn favoriete ploeg te kiezen. Ik heb ook al menig seizoen met deze club gespeelt, maar ik ben nog nooit echt heel succesvol geweest. Toch heb ik er alle vertrouwen in deze ploeg uit de schaduw van de grote clubs te halen en de onbetwiste nummer één van Italie en zelfs van Europa te worden.

Roma werd opgericht in het jaar 1927. De club is een fusie tussen een aantal kleine clubjes die in het begin van de 20e eeuw speelden in de hoogste divisie van het italiaanse voetbal. De romeinen, ook wel de giallorossi genoemd wisten vaak hoog te eindigen in de Serie A. Toch werd de ploeg slechts 3 keer kampioen.

• '41/'42
  • '82/'83
  • '00/'01

In '82/'83 gebeurde dit onder de leiding van onder andere Roberto Pruzzo en Bruno Conti. Conti is tegenwoordig nog scout bij de romeinen.

pruzzowe9.jpg

Pruzzo in actie.

In '00/'01 van deze eeuw, werd de club kampioen onder leiding van de welbekende Francesco Totti. De huidige captain is één van de grootste clubiconen die de ploeg ooit heeft gekend. Hij heeft namelijk de meeste wedstrijden gespeeldt voor Roma, en hij heeft eveneens het record voor meeste doelpunten op zijn naam staan. Totti, geboren in Rome, speelde al vanaf zijn jeugdjaren voor A.S Roma, en zal dat ook altijd blijven doen todat hij dood neervalt.

Het doel dat ik heb is dus wel duidelijk, de nummer één van Italie en van Europa worden. Ik heb zelf ook als doel om de nieuwe Totti te ontdekken en tot nieuw clubicoon te maken, maar dat is een doel voor de langere termijn.

In het eerste seizoen wil ik de basis leggen voor het team dat in Europa moet gaan domineren. Ik heb daarvoor een transferbudget gekregen van 2.99 miljoen euro.

Geplaatst
  • Auteur

A.S. Roma

Giallorossi

• '41/'42
  • '82/'83
  • '00/'01

pruzzowe9.jpg

Pruzzo in actie.

Geplaatst

Goed begin, met een goede inleiding. Je moet kampioen kunnen worden met de selectie van Roma!

Geplaatst
  • Auteur

Selectie, tacktiek en transfers

Als italiaanse ploeg ben ik van plan om echt italiaans voetbal te spelen, dat betekent dat ik speel vanuit een verdediging die goed is neergezet. Het voetbal zal waarschijnlijk niet van het mooiste soort zijn, maar wel zeer effectief. Alhoewel we natuurlijk wel Totti in huis hebben die een klasse appart is en altijd voor spectakel zorgt!

De meeste seizoenen in FM 2007 heb ik in Italie gespeelt. Ik heb zo ook eens een paar seizoenen met AC Milaan gedaan, en toen ik heb ik voor mezelf een soort van countertacktiek gemaakt. Deze tacktiek ziet er als volgt uit:

tacktiekcopyqp7.jpg

Het is een 5-4-1, met backs die mee op komen. Die back vangen de afwezigheid van echte vleugelspelers op. Zoals je kan zien zit het in het midden potdicht met drie centrale verdedigers, en vier middenvelders die allen min of meer in de as van het veld spelen.

Voor deze tacktiek heb je wel de juiste spelers nodig. Echter heeft A.S. Roma een selectie om U tegen te zeggen, je kan er alle kanten mee op. In deze tacktiek is er zoals al eerder vermeldt geen plaats voor vleugel spelers.

de verkopen aan het begin van het seizoen zien er dan ook als volgt uit:

playersoutyp4.jpg

en de spelers die zijn uitgeleend:

loansoutxc4.jpg

Met de verkoop van Mancini kwam een flinke hoeveelheid geld beschikbaar, zodat het tot dan toe schaarse transferbudget flink kon worden opgekrikt.

Echter waren er wel enkele spelers ontevreden over de verkoop van zo'n goede speler.

Roma beschikt aan het begin van het seizoen natuurlijk over de topaanvaller Francesco Totti. Maar Totti is al geresveerd voor de nummer-10 positie (AMC). Voor de rest heb je al aanvallers:

• Okaka
  • Vincenzo Montella
  • Mirko Vucinic

Montella en Vucinic zijn aan het begin voor langere tijd geblesseerd. Daar komt nog eens bij dat Montella, natuurlijk een fantastische speler voor Roma, in de herfst van zijn carriere begint te raken. Okaka vindt ik nog te licht voor het hoogste niveau. Een goede spits was dus nodig.

Deze spits was al snel gevonden in de persoon van Vincenzo Iaquinta. Iaquinta heeft de fysieke stats die nodig zijn voor een snelle omschakeling tijdens een counteraanval. Ook heeft hij het nodige in huis om zijn goaltjes mee te pikken.

iaquintaex6.jpg

Iaquinta aan de bal

Ik kwam tot de volgende aankopen:

transferslw0.jpg

Natali werd gehaald omdat ik nu met drie centrale verdedigers ga spelen. Een extra speler voor die positie kan geen kwaad.

Met al deze transferskwam ik tot de volgende selectie en opstelling:

opstelling

opstellingox1.jpg

squadra

squadracopyqb9.jpg

-----------------------------------------------------

screens op aanvraag

tacktiek op aanvraag

Geplaatst
  • Auteur

Het begin van het seizoen

Aan het begin van het seizoen zijn er natuurlijk weer de gebruikelijke vriendschappelijke wedstrijden gespeeld. In deze wedstrijden werd de enigszins ongebruikelijke tacktiek uitbundig getest. En het wedstrijdritme van de spelers werd naar het juiste niveau gebracht.

een overzicht van de gespeelde wedstrijden

friendlyji0.jpg

Aan de resultaten valt af te lezen dat de verdediging zijn werk goed doet. Maar aanvallend zit het blijkbaar niet goed snor. Of is dit nou scorebordjournalistiek? Eigenlijk wel, want als ik naar de wedstrijden zelf kijk, dan hebben we genoeg kansen gecreeerd. Waarschijnlijk is het de scherpte die nog mist aan het begin van het seizoen.

De eerste echte test is de supercupfinale tegen Inter. Deze wedstrijd zal worden gespeeld in het Giuseppe Meazza in Milaan. In deze wedstrijd is er gelijk de confrontatie met Mancini, daarmee bedoel ik niet de coach, maar de speler die eerder voor 25 miljoen euro AS Roma veruilde voor Inter Milaan.

20031214romamancinitottgt4.jpg

Mancini links, hier nog in het shirt van Roma

-----------------------------------------------------------------------

Ligt het aan mij of doen 2 afbeeldingen in de post hierboven het niet meer?

Geplaatst

Klopt, je 'opstelling' en 'squadra' afbeeldingen doen het niet!

Geplaatst
  • Auteur

Spannende wedstrijd om de Italiaanse supercup-finale

Zoals eerder gezegd is dit de eerste echte test van het seizoen. Het was full house in Milaan met 82389 toeschouwers. Deze toeschouwers kregen overigens waaar voor hun geld omdat het een ontzettend spannende finale was.

finale1qs7.jpg

kansen over en weer

Er waren kansen over en weer voor beide teams. Een ironisch detail was dat oud-romein Mancini uiteindelijk in de slotminuten As Roma de das om deed. Met een geplaast schot verschalkte hij onervaren doelman Gianluca Curci die seconden daarvoor een spectaculaire redding verichtte.

finale2qn6.jpg

Deze wedstrijd leverd Inter als winnaar op, maar de cup had voor hetzelfde geld naar Rome gegaan. In ieder geval beloofde de wedstrijd veel 'vuurwerk' voor het komende seizoen.

Geplaatst

Een heel goede oefenserie durf ik wel van te spreken, als je tegen een Porto gelijkspeeld doe je het toch behoorlijk goed.

Jammer dat nu juist Mancini jouw de genadeslag moest geven in de Super Cup.

Geplaatst

Wat een gruwelijk defensieve opstelling:p Dat toont weer aan waarom ik geen fan ben van het Italiaanse voetbal8)

Geplaatst

Succes dit seizoen tegen Inter, wat betekent trouwens KUTGW?

Geplaatst
Succes dit seizoen tegen Inter, wat betekent trouwens KUTGW?

Keep Up The Good Work;)

Geplaatst
  • Auteur
:checkit: Roma werd kampioen in het seizoen 2000-2001

Oh natuurlijk!, Bedankt

Geplaatst

Leuk team. Wel defensief, mis iets TE defensief? De tijd zal het leren

Geplaatst

Grappige techniek maar de resultaten zijn goed.. ik had mancini toch niet verkocht als ik jou was maar we zullen zien of de gevolgen daar groot van zijn.

Geplaatst
  • Auteur

Aanvang competitie

Het is zover de competitie is van start gegaan. De odds voorspellen dat Inter de onbetwiste kampioen wordt. AS Roma krijgt de tweede beste kans om de scudetto binnen te halen. Ik ben benieuwd in ieder geval.

Ook is er geloot voor de Champions League. Ik trof de volgende ploegen:

groepdr2.jpg

Op het eerste gezicht geen slechte loting, we moeten met gemak de volgende ronde kunnen bereiken, en misschien zelfs wel de eerste plek behalen.

de eerste wedstrijden van de competitie en champions league

In de eerste helft van het seizoen werpt de verdedigende tacktiek zijn vruchten af. In de eerste veertien competitiewedstrijden werd niet één keer verloren. Doelman Curci werd slechts zeven keer gepasseerd, en hield in het totaal in 12 van de 17 wedstrijden de nul. In de champions league ging het niet zo goed als in de competitie maar toch waren er aardige resultaten.

stand1epe8.jpg

stand2cq9.jpg

stand3ia4.jpg

en hier een overzicht van de competitiestand en de stand in de CL.

standht7.jpg

standcnu2.jpg

We kunnen dus terugkijken op een goede start van de competitie. Het enige minpuntje is het puntverlies in de laatste paar wedstrijden.

Geplaatst

Naja je verbaasd me toch ewl:)

ga zo door.

Geplaatst

Mooie resultaten:) gemiddeld 3,5 keer zoveel goals voor als tegen. Dat is netjes...

Geplaatst

zeker netjes maar ik vind het wel beetj te verdedigend maarja de resultaten zijn er dus kutgw

Geplaatst
  • Auteur

Tweede seizoenshelft (deels)

Eens kijken of nogmaals zo'n ijzersterke run kunnen doen net zoals in de eerste helft van het seizoen. Ik heb in ieder geval één aankoop gedaan om dit waar te maken. Zijn naam is Cristiaan Pulhac. Een getalenteerde Roemeen die op de wingback positie kan spelen. Ik heb hem aangetrokken als backup voor Max Tonetto.

pulhacju9.jpg

de competitie

In de competitie werd inderdaad weer een zeer goede reeks neergezet. (Zie voor uzelf in het lijstje hier beneden). Het enige minpunt is de 3-0 nederlaag tegen Livorno. Zoals je ziet werd er wel gewonnen van Inter!

stand4oa4.jpg

Dit leverde de volgende stand op:

standdeel2gx8.jpg

In de Champions League waar ik het in de eerste knockout-ronde moest opnemen tegen Valencia waren we minder succesvol, we vlogen er uit. Allebei de wedstrijden gingen gelijk op. In olimpico werd het 1-1, en in mestalla leek het er tot in de laatste minuten op dat het ook daar 1-1 zou worden, maar in de blessure wist Valencia toch nog het duel te winnen.

valenciata8.jpg

valencia2ya5.jpg

In de Coppa Italia strandden we uiteindelijk in de halve finale tegen Milan. Deze wedstrijden gingen eveneens beiden gelijk op, Alleen viel ditmaal de beslissing in de extra tijd. De resultaten in de beide cups zijn zuur, maar bieden volop perspectief voor komend seizoen.

milanuq0.jpg

milan2wi9.jpg

Een opmerkelijk detail is dat alle drie mijn rechtervleugel verdedigers geblesseerd zijn geraakt op bijna hetzelfde moment.

untitled12ev0.jpg

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]