Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ik speel nu in de Conference north met Droylsden, en heb heel veel goeie spelers lopen scouten met aflopende contracten. Ik had me dan ook voorgenomen aan het begin van het nieuwe seizoen gelijk iedereen te contracteren (IK KEN DE REGEL DAT JE 24 JAAR MOET ZIJN..) maar dat kan dan nog niet..

Dus ik wacht even paar weken/maanden, en in maart kan het nog niet!!!

dus.. uitleg mischien?

Geplaatst
  • Auteur

Ik speel nu in de Conference north met Droylsden, en heb heel veel goeie spelers lopen scouten met aflopende contracten. Ik had me dan ook voorgenomen aan het begin van het nieuwe seizoen gelijk iedereen te contracteren (IK KEN DE REGEL DAT JE 24 JAAR MOET ZIJN..) maar dat kan dan nog niet..

dus.. uitleg mischien?

Geplaatst
  • Auteur

dus.. uitleg mischien?

Geplaatst

Zo'n soort topics voortaan in de helpdesk plaatsen ;)

Om op je vraag te antwoorden:In Engeland is het zo dat je pas op de datum van het aflopende contract de speler kan contracteren.

Geplaatst
  • Auteur

Ok sorry.. maar je hebt in Engeland ook wellis iets van : *Club* to sign *Speler*.. dat die speler dan al een contract heeft getekent die ingaat als zijn huidige contract afloopt..

dus hoe zit et daar mee?:P

Geplaatst

Verplaats naar helpdesk. In Engeland kan je pas spelers aantrekken als hun contract ten einde is of pas de laatste maand dacht ik (niet 100% zeker) maar je moet in ieder geval lang wachten (veel langer dan dat je hem van een andere competitie zou overnemen) is een beetje zoals in Brazilië daar kan je ze ook niet met een bosmans wegplukken.

Geplaatst

Een rechtszaak die voor het voetbal een gigantische impact heeft gehad is de zaak rondom de Belgische voetballer Jean-Marc Bosman. Deze Belgische voetballer stond onder contract bij RC Luik, dat destijds uitkwam in de Belgische eerste klasse, maar wilde naar FC Duinkerken, aangezien hij geen basisplaats had. Duinkerken wilde de transfersom niet betalen. Zijn club hield hem aan zijn doorlopende contract en Jean-Marc Bosman was het hier niet mee eens.

Hij spande een proces aan tegen zijn club RC Luik, tegen de Belgische voetbalbond en tenslotte tegen de UEFA. Na ruim vijf jaar procederen deed het Europees Hof van Justitie uitspraak, Jean-Marc Bosman werd op 15 december 1995 in zijn gelijk gesteld en de voetbalwereld werd op zijn kop gezet. In Luxemburg oordeelde men onder andere dat de beperking op het aantal (Europese) buitenlanders dat een club mag opstellen in strijd is met de Europese wetgeving.

Deze rechtszaak, het zogenaamde “Bosman-arrest”, veranderde op grondige wijze de verhouding tussen de gemiddelde profclub en zijn spelers. Jurist en ererector van de Leuvense Universiteit, Roger Dillemans steunde vanaf het begin Bosman, gezien het ongerijmde van de machtspositie van de voetbalclubs, die hun eigen regels stelden boven de wet. De uitspraak van het Europees Hof kwam voor Bosman zelf te laat. Hij is inmiddels 40 jaar en kan slechts vanaf de zijlijn toezien hoe, dankzij hem, talloze voetballers jaarlijks tonnen of zelfs miljoenen verdienen. Hij moet het doen met een bescheiden pensioen...

Voor de clubs had de uitspraak wel grote gevolgen. In de Europese Unie is er namelijk vrij verkeer van personen. In principe kan een werknemer uit een lidstaat in elke andere lidstaat gaan werken. Werkgevers hebben geen recht op een afkoopsom als een werknemer naar een ander wil. Sinds het Bosmanarrest zijn spelers vrij om naar elke andere club te gaan na afloop van hun contract. Het Bosmanarrest had grote gevolgen voor het profvoetbal. Clubs moesten soms hun spelers voor niks laten vertrekken en spelers konden natuurlijk grote financiële klappers maken aan het eind van hun contract.

Als we alleen al binnen Nederland kijken zien we dat van het Ajax dat in ’95 de Champions League won alleen al diverse spelers gratis de deur uit wandelden omdat de club slecht anticipeerde op de veranderde omstandigheden in het arbeidsrecht. Na het Bosmanarrest veranderden de profclubs hun strategie. Voortaan legden ze spelers voor heel lange tijd vast. Als een speler tussentijds wilde vertrekken, moest een vergoedingssom op tafel komen die er niet om loog. Voor toptalenten liep het al snel in de tientallen miljoenen.

Enfin, het Bosman-arrest heeft dus beslist zijn sporen achtergelaten in de wondere wereld van ons geliefde Football Manager. In vergelijking met de vorige versies zijn er wel een paar wijzigingen aangebracht in het spel, vooral met betrekking tot het moment waarop je spelers kunt benaderen.

Vroeger kon je iedere speler die in Europa actief was actief benaderen als zijn contract nog maar zes maanden doorliep. Voortaan kun je dit alleen nog maar doen met spelers die in een buitenlandse competitie actief zijn. Spelers die in de eigen competitie actief zijn kun je pas benaderen drie weken voordat hun contract afloopt.

Daarnaast vragen de spelers zelf ook vaak meer bedenktijd. Spelers wachten langer voordat ze een beslissing nemen omtrent hun toekomst. Sommige spelers wachten echt tot een paar weken voordat hun contract afloopt alvorens ze een beslissing nemen of ze al dan niet bij hun huidige club blijven. Dit vergt dus veel geduld van een manager en het achter de hand hebben van de nodige alternatieven.

Geplaatst

Klopt ook niet helemaal, je kunt als je in Nederland speelt gewoon 6 maanden lang spelers contracteren. Van 30 december vaak al, dus niet die 3 weken die jij doet vermoeden.;)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]